Klopt.quote:Op dinsdag 30 april 2024 10:12 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dat is prima, maar wij moeten als volwassen mensen wel onderscheid kunnen maken. Onderscheid tussen wat we mooi vinden en graag willen geloven, en de objectieve realiteit.
"The universe doesn't care about your feelings"
Het idee dat alles uit het niets ontstaan is, zonder reden, en dat materie de fundamentele realiteit is is wmb belachelijker.quote:Op dinsdag 30 april 2024 10:54 schreef Beathoven het volgende:
Ik snap ook best dat oude beschavingen naar hun gebouwde woning keken en naar de sterrenhemel keken met verbazing en dat allemaal snel verklaarbaar wilden krijgen als in “ook gecreeerd” Maar het is belachelijk om te denken dat het hele universum met het doel gecreeerd is om zich “aan ons” te presenteren.
Het wordt pas echt belachelijk als
Waarom zou het universum “een reden” moeten hebben? Ook “leegte” of “the void” waar de bijbel in 23 passages over spreekt bestaat niet in fysica. Zowel leegte als het hele doorredeneren vanuit ons perspectief als mens is een menselijk concept.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:09 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het idee dat alles uit het niets ontstaan is, zonder reden, en dat materie de fundamentele realiteit is is wmb belachelijker.
Het universum heeft een begin en een eind, het is tijdsgebonden. De vraag is dus: ''waar komt het universum vandaan?''quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waarom zou het universum “een reden” moeten hebben? Ook “leegte” of “the void” waar de bijbel in 23 passages over spreekt bestaat niet in fysica. Zowel leegte als het hele doorredeneren is een menselijk concept.
En als er zoiets zou zijn als “the void” zou dat ook gek zijn want God is toch omnipotent en overal aanwezig? Dus ook in die leegte wat juist een punt zou kunnen zijn zonder die complicatie van die leegte ertussen.
Helaas vatten veel te veel mensen het als de enige absolute letterlijke waarheid op. Voor hen is het wel verstandig dat aangetoond wordt dat het allemaal niet klopt, maar ze hebben vaak zoiets van:quote:Op dinsdag 30 april 2024 09:28 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, het is dus een verspilling van tijd om mythologische verhalen te gaan ontkrachten met serieuze objectieve wetenschap. Het zijn romantische verhalen om bij weg te dromen, het heeft in principe niks met de waarheid te maken.
Ik denk niet dat hetgeen jij waarschijnlijk ook gewoon volgt in wetenschap en waarop je je mening boetseert persé een atheïstische insteek heeft. Laat staan dat er één model aan vasthangt.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:31 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het universum heeft een begin en een eind, het is tijdsgebonden. De vraag is dus: ''waar komt het universum vandaan?''
Een universum kan niet uit het niets ontstaan, dus het atheistische model klopt niet.
quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waarom zou het universum “een reden” moeten hebben? Ook “leegte” of “the void” waar de bijbel in 23 passages over spreekt bestaat niet in fysica. Zowel leegte als het hele doorredeneren vanuit ons perspectief als mens is een menselijk concept.
En als er zoiets zou zijn als “the void” zou dat ook gek zijn want God is toch omnipotent en overal aanwezig? Dus ook in die leegte wat juist een punt zou kunnen zijn zonder die complicatie van die leegte ertussen.
Maar goed, ik hoef er niet mee te worstelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lawrence Krauss - A universe from nothingquote:Op dinsdag 30 april 2024 11:31 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het universum heeft een begin en een eind, het is tijdsgebonden. De vraag is dus: ''waar komt het universum vandaan?''
Een universum kan niet uit het niets ontstaan, dus het atheistische model klopt niet.
quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:39 schreef ToT het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo klopt het weer
Ik kende iemand uit de pinkstergemeente die wel mocht masturberen. Maar dan moest hij aan Jezus denken. Maar homoseksualiteit was dan weer not done. Dus ja. Das logisch.
Ja, dat is een lafhartige verklaring van een goddeloze natuurkundige.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Lawrence Krauss - A universe from nothing
Ik snap niet dat jij eerst aankomt met “the universe doesn’t care about your feelings” en dan wel met je gevoelens bezig bent.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:46 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, dat is een lafhartige verklaring van een goddeloze natuurkundige.
Iets moet ergens zijn begonnen, er was dus een punt dat er niets was.
Iets kan niet ontstaan uit niets, dus het universum is een wonder.
Ik ben niet met gevoelens bezig, ik gebruik keiharde en koude logica.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jij eerst aankomt met “the universe doesn’t care about your feelings” en dan wel met je gevoelens bezig bent.
quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zo klopt het weer
Ik kende iemand uit de pinkstergemeente die wel mocht masturberen. Maar dan moest hij aan Jezus denken. Maar homoseksualiteit was dan weer not done. Dus ja. Das logisch.
Als je je niet in natuurwetten verdiept inderdad wel, ja!quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:46 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, dat is een lafhartige verklaring van een goddeloze natuurkundige.
Iets moet ergens zijn begonnen, er was dus een punt dat er niets was.
Iets kan niet ontstaan uit niets, dus het universum is een wonder.
De natuurwet van ''Abracadabra poef !!! en toen was er een universum !! en daar laten we het bij !quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Als je je niet in natuurwetten verdiept inderdad wel, ja!
Absolute niets is instabiel en kan niet bestaan. De natuur heeft dit gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:58 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De natuurwet van ''Abracadabra poef !!! en toen was er een universum !! en daar laten we het bij !" bedoel je
OK, je hebt je eigen mythologie (scientisme) ontwikkeld om het bestaan te verklaren. Ik begrijp het.quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Absolute niets is instabiel en kan niet bestaan. De natuur heeft dit gecorrigeerd.
Niet een kerel met een baard op een troon in de wolken met een nest engelen om zich heen.
Overigens is er ook een theorie dat er al zeer veel (oneindig veel?) Big Bangs zijn geweest: het heelal dijt uit waardoor materie steeds dunner en dunner verspreid wordt. In de loop van de komende 10100 jaar zal het universum in subatomaire deeltjes verspreid zijn en zelfs die kunnen uit elkaar gerukt worden waardoor er feitelijk niets meer is, wat dan weer een instabiele situatie is waardoor een nieuwe Big Bang kan ontstaan.
Er is geen God of the gaps nodig, alleen meer onderzoek.
Maar eerlijk is eerlijk; ik zou bijvoorbeeld het idee van een Oerbron wel erg prettig vinden; van daaruit geboren worden in dit universum, levenservaring en -lessen opdoen en dan met die kennis terugkeren naar die bron waarin je weer versmelt, en dat er zo een oneindige cyclus zou bestaan van dat er wat uit die oerbron naar deze realiteit komt om een leven te leiden. En dat vanuit die oerbron dan ook alle materie is ontstaan en dus ook feitelijk nog steeds een deel van die bron vormt. We zijn dus allemaal deel van één groter geheel en we leven dus alleen om te ervaren.
Alleen is er geen wetenschappelijke reden om aan te nemen dat dit correct is.
Observeerbare en verklaarbare feiten geloven is geen mythologie.quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:15 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
OK, je hebt je eigen mythologie (scientisme) ontwikkeld om het bestaan te verklaren. Ik begrijp het.
Ik zal het enige correcte antwoord geven: de realiteit is bewustzijn. Bewustzijn heeft geen begin of eind, het is tijdloos. Het heeft totaal andere eigenschappen dan het zogenaamd fysieke universum
Ja, de realiteit is bewustzijn. Dat is het bewijs. Dit is het ultieme feit van ons bestaan.quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Observeerbare en verklaarbare feiten geloven is geen mythologie.
"Het enige correcte antwoord" en dan met zoiets zweverigs aankomen.....okeeeeeeeeee.............
Heb je daar bewijs voor?
Ik schoot ook in de lach toen, maar net als Ali wordt dat uitlachen waarschijnlijk op het lijstje gezet om te kunnen schermen met de bekende slachtofferkaart.quote:
De hypotheses hierin zijn in beweging, maar een hypothese dat je naast zwarte ook witte gaten kan hebben is niet eentje van ‘abracadabra poef’quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:58 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De natuurwet van ''Abracadabra poef !!! en toen was er een universum !! en daar laten we het bij !" bedoel je
Jouw universum is dus wel bezig met jouw gevoelens. Helemaal prima.quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:18 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, de realiteit is bewustzijn. Dat is het bewijs. Dit is het ultieme feit van ons bestaan.
De empirische wereld bestaat uit kwaliteiten, waaronder geuren. De realiteit is dus niet objectief.
Jouw mythe is gebaseerd op pure objectiviteit. Nou, je zit er dus behoorlijk naast
Dus omdat je hersenen signalen kunnen verwerken, is de realiteit bewustzijn?quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:18 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, de realiteit is bewustzijn. Dat is het bewijs. Dit is het ultieme feit van ons bestaan.
De empirische wereld bestaat uit kwaliteiten, waaronder geuren. De realiteit is dus niet objectief.
Jouw mythe is gebaseerd op pure objectiviteit. Nou, je zit er dus behoorlijk naast
Maar dus echt fantaseren dat-ie seks met Jezus had dan of zo?quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik schoot ook in de lach toen, maar net als Ali wordt dat uitlachen waarschijnlijk op het lijstje gezet om te kunnen schermen met de bekende slachtofferkaart.
Soms vraag ik me af of ze in de middeleeuwen ook weleens zulke lijstjes afwerkten om iemand uiteindelijk op de brandstapel te gooien
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |