SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere delen van de reeks:
ESF / [2024] Rehearsals #1
Eerste halve finale:
27 april
28 april
29 april
30 april
Letland, San Marino, Georgië, België, Estland, Israël, Noorwegen, Nederland.
[ Bericht 6% gewijzigd door Momo op 29-04-2024 22:01:32 ]
Dit lijkt me een stand-in outfit toch? De dansers vallen meer op dan zij.quote:Op zondag 28 april 2024 17:05 schreef Funhouse het volgende: [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Wel gewoon twee repetities (donderdag en zaterdag), maar nog niet tussen de landen waar ze dinsdag en donderdag horen. Dat is nogal vaag want de enige reden dat ze daar niet zouden zitten kan zijn 'ze hebben toch geen spanning'quote:Op zondag 28 april 2024 17:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie nu dat die pas donderdag voor het eerst repeteren inderdaad. Huh. Hoe dan. Moeten die zonder enige repetitie live dat podium? Dat kan toch niet. Of zou het zonder staging zijn ofzo? Maar zelfs dan...
Klopt, de omroep heeft gezegd dat ze de echte outfit later in de week pas laten zijnquote:Op zondag 28 april 2024 17:13 schreef Dave het volgende:
[..]
Dit lijkt me een stand-in outfit toch? De dansers vallen meer op dan zij.
Ja dat is de eerste en zaterdag 4 mei hun tweede.quote:Op zondag 28 april 2024 17:15 schreef Greys het volgende:
@:Momo ik zag je reactie in vorige topic maar ik checkte tot nu toe dit schema van EurovisionWorld wegens beter te lezen op m'n mobiel (👵🏻) en daar staan ze nog bovenaan in de tekstjes op donderdag als eerste repetitie, vandaar! Maar dan is die dus niet betrouwbaar (meer) kennelijk.
[ afbeelding ]
Oh never mind ik haal de datums en weken door elkaar. Ik ga even een kan water drinken.quote:Op zondag 28 april 2024 17:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dat is de eerste en zaterdag 4 mei hun tweede.
Ah ok, voor mij niet echt nodig.quote:Op zondag 28 april 2024 17:17 schreef Greys het volgende:
@:Dave als Spanje dezelfde outfits hebben als tijdens hun nationale finale hebben de mannen idd een string.
[ afbeelding ]
Voor mij ook niet, maar iets zegt me dat het Twitterfandom daar een stuk minder vaak over gaat gillen dat het verboden zou moeten worden dan van Finland z'n broekje. Want bij Chanel riep ook bijna niemand er iets over. Meten met twee maten enzo.quote:
Het ziet er vandaag allemaal nogal simpel uit, maar ik gok dat het niet zo erg zal zijn als we de camerabeelden zien inderdaad.quote:Op zondag 28 april 2024 18:03 schreef Fred_B het volgende:
Het lijkt er wel op dat de repetities van vandaag ook echt het non-event zijn geworden dat vooraf verwacht werd hè? Natuurlijk zeggen foto’s en die korte beelden weinig, maar er zit nog steeds niets tussen dat de indruk geeft Top 15-materiaal te zijn.
Ja duidelijk de zwakste helft van beide semi´s samen. Ook geen echte verrassingen vandaag, geen out of the box stagings. Morgen bij Griekenland en Zwitserland heb ik wel hoge verwachtingen.quote:Op zondag 28 april 2024 18:03 schreef Fred_B het volgende:
Het lijkt er wel op dat de repetities van vandaag ook echt het non-event zijn geworden dat vooraf verwacht werd hè? Natuurlijk zeggen foto’s en die korte beelden weinig, maar er zit nog steeds niets tussen dat de indruk geeft Top 15-materiaal te zijn.
Een duo toch? Een hij en een zij?quote:
quote:
quote:Op zondag 28 april 2024 20:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een duo toch? Een hij en een zij?
Hij en hij/zijquote:Also for anyone interested - we checked Zaachariaha's preferred pronouns, and either he/him or she/her is fine. So we're going with he/him, but you may see she/her elsewhere.
Oh neeeeeequote:Op zondag 28 april 2024 19:36 schreef Em31 het volgende:
Oh god dit was me nog niet opgevallen, ze gebruiken die vreemde videoclip ook nog in de staging![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hij/zij? Man en vrouw?quote:
Volgens mij zagen we dat in 2022 Litouwen doen op de stream! Of was het toch Tsjechië. Ja volgens mij Tsjechië.quote:![]()
Op zondag 28 april 2024 17:05 schreef Greys het volgende:
[..]
@:Cee wie stond er bij ons in Ahoy nou ook alweer nog met krulspelden en een joggingbroek oid tijdens de familyshow? Was dat Malta? Dat er dachten GURL ER IS PUBLIEK HOOR.
quote:09:50 CEST: We're BACK!
God morgon Eurofans, and welcome back to Day Three of Eurovision rehearsals! We're back in the Malmö Arena once again, ready to give you a front row sneak peek at all the staging, costumes, pyro, props, dance breaks and cube activity.
Eight acts are rehearsing today, and as usual rehearsals start at 10:30 CEST, so join us then for a day-long megathread. We'll also be sharing exclusive photos, TikTok links, and maybe some snaps of fun stuff we've spotted backstage. Who are you most looking forward to seeing today?
Ik neem aan van wel. Anders kan je van alles en nog wat wel van jezelf meenemen.quote:Op maandag 29 april 2024 09:40 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af, Finland heeft die vuurwerk jorts, maar zit dat dan ook bij die vuurwerk kosten die je moet betalen, of mag je dus je eigen vuurwerk meenemen?
Gisteren was de dag met staging die vooral bestonden uit een mooie achtergrond (met of zonder dansers). Wel zin vandaag met Griekenland en Zwitserland. Kan mij niet voorstellen dat die daar gewoon gaan staan voor een achtergrond.quote:Op maandag 29 april 2024 10:17 schreef Nexum het volgende:
Marina vandaagik verwacht een stijging naar No.1 in de bookies met 70 % winkanst natuurlijk
quote:10:30 CEST: Rehearsal 1: 🇲🇹 Malta - Sara Bonnici – Loop
First up today it’s Sarah Bonnici from Malta, rehearsing her song Loop. This will open the second Semi-Final on 9th May, and it’s a huge pop diva banger to get the Thursday party started.
This isn’t Sarah’s first Eurovision rodeo - she was a backing dancer at Junior Eurovision in 2010. But now she’s back with Xtina and Britney vibes, not to mention the HUGE dance break.
Talking of which, we have one of the team in the arena today who just so happens to know every move of Sarah’s dance routine (say hello to Remi, he’s French). So he’s able to tell us that the main routine is largely the same other than having been polished up a bit in places. BUT the dance break has had a rework – it still has the flip, but with added shirt removal by the four male backing dancers, and also…blindfolds. There’s a very impressive salsa-style shoulder lift.
Costume-wise, Sarah is in a sparkly silver bodysuit, and THE CUBES are getting their first LED action of the day. Not that anyone will be looking at the graphics - this is QUITE the show. Photos coming soon!
Niet eens meer proberen te verbergen dat je compleet op de Chanel/Noa Kirel-trein bent gesprongenquote:
quote:Besa’s costume is bringing the first pointy shoulders of the day, as part of a blue and black pantsuit with gold detailing. She also has two backing singers, and three female dancers in nude bodysuits who perform a contemporary routine. Projections of more dancers on the LED wall and the cubes give it even more scope and drama, so it feels like they fill the stage. Simple, but really effective.
The way this song goes full drum ‘n’ bass in the final chorus gives it a really epic finish, and the tempo of the dancing is ramped up to match. No sign of pyro on this performance - we'll post a photo as soon as we have one!
quote:In terms of staging, Marina brings the same sass and attitude we saw in the official video - the kilt has been swapped for a shiny purple dress with a puffball skirt, paired with black heeled boots. Marina has four backing dancers – three male, one female - who join Marina to fuse precision street dance moves with traditional elements. There’s lots of close-up camerawork – Marina really connects with the TV audience, and it looks great live on stage too.
In terms of graphics, there's loads of colour and energy – with neon pink floating ZARI graphics on the cubes, and grafitti-style visuals on the LED wall bringing that same urban vibe we saw in the official video.
It’s also another track this year with deep bass, so the TA TA TA really vibrates through the floor of the arena. Officially a banger.
Vind dit echt zo'n schatje. Maakt niet uit wat het aan heeft haha.quote:
Ben benieuwd of we inderdaad spektakel krijgen of dat Nemo ons een beetje aan trollen was met die insta stories met touwen, kettingen en elleboogbeschermersquote:
Mijn refresh knop heeft het momenteel zwaar te verdurenquote:Op maandag 29 april 2024 12:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd of we inderdaad spektakel krijgen of dat Nemo ons een beetje aan trollen was met die insta stories met touwen, kettingen en elleboogbeschermers
Ik snap niet dat er niemand zegt dat die kleuren combinaties niet werken. Ik vind dit echt lelijk. Ook die kleurloze pakjes van de dansers.quote:
Mensen die ook niet op een vrouw met een baard zouden stemmen?quote:Op maandag 29 april 2024 12:49 schreef Momo het volgende:
Die outfit van Nemo kan trouwens wel voor verdeling zorgen bij de jury's, als daar echt conservatieve mensen in zitten.
Ik weet niet wat ik had verwacht maar ik had meer verwacht van Griekenland. Maar ik laat mij graag verrassen als dit heel goed in beeld wordt gebracht.quote:Op maandag 29 april 2024 12:49 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bijvoorbeeld, Conchita won uiteindelijk wel natuurlijk, maar niet alle jury's zullen daar in mee gaan. Bij de televote scheelt het natuurlijk dat je niet tegen iemand kan stemmen.quote:Op maandag 29 april 2024 12:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mensen die ook niet op een vrouw met een baard zouden stemmen?
quote:CEST 12:30: Rehearsal 4: 🇨🇭 Switzerland – NEMO – The Code
Time for Switzerland’s Nemo to rehearse now - they are a musician, singer and songwriter with a big following in Switzerland. The Code is a mix of rap, drum ‘n’ bass and opera, and we’ve seen over pre-party season that Nemo has the vocal range to deliver all three.
The video for this track gave us hope that Nemo might bring something super-creative to the Eurovision stage, and they have NOT disappointed – Nemo is wearing an outfit made of pink and white fur (with matching fur boots!), and their main prop is a white circular platform two or three metres in diameter. It tips and pivots in all directions – Nemo climbs it, slides down it, dances on it, jumps off it – the whole thing is a showcase of balance, precision timing and codebreaking ambition.
Not something we’ve EVER seen at Eurovision before - welcome to the show, Nemo fans. Photos coming soon!
Eindelijk iets wat er sowieso uit gaat springen zo te lezenquote:
De ene (smokey) plinth is de andere niet inderdaad.quote:Op maandag 29 april 2024 13:02 schreef Momo het volgende:
Je moet denk ik het platform wel echt zien om een goed beeld te krijgen.
Een @Funhouse wordt dat ook wel genoemd toch?quote:Op maandag 29 april 2024 13:04 schreef Greys het volgende:
Het klinkt een beetje als vroeger op de kermis (oma vertelt) de Cakewalk heette dat geloof ik. Een wiebelende en kantelend plateau waarop je dan je evenwicht moest zien te houden.
En als hen daarbij dan ook nog heel goed zingt gaat dat heel veel indruk maken!
Deed mij ook denken aan zo'n ding op de kermis idd. Wie het langst kon blijven staan in een ronde, kreeg een prijsquote:Op maandag 29 april 2024 13:04 schreef Greys het volgende:
Het klinkt een beetje als vroeger op de kermis (oma vertelt) de Cakewalk heette dat geloof ik. Een wiebelende en kantelend plateau waarop je dan je evenwicht moest zien te houden.
En als hen daarbij dan ook nog heel goed zingt gaat dat heel veel indruk maken!
Ja, maar dit is volgens mij (na Polen dan) de eerste die niet gewoon voor een paar schermen zijn liedje doet. Dat is al heel wat.quote:Op maandag 29 april 2024 13:08 schreef TheVulture het volgende:
Laten we niet vergeten dat N-Korea de blogs verzorgd he mensen
1. Zwitserland 3.35quote:Op maandag 29 april 2024 13:15 schreef Fred_B het volgende:
Op basis van de informatie over Zwitserland zijn bij de bookmakers de odds van Zwitserland, Kroatië, Italië, Nederland en Oekraïne allemaal licht gestegen. Een opmerkelijke reactie.
Ik vermoed dat Zwitserland wel wat steviger favoriet wordt als de foto’s overtuigend overkomen.
Dit dusquote:Op maandag 29 april 2024 13:20 schreef Cyan9 het volgende:
Heel leuk als hen een spectaculaire staging heeft, maar het nummer zelf is nog steeds een aanslag op m'n zintuigen.
Ja nee oké dan gaan we wel naar Kroatië. Rimtidimtidamtidiquote:Op maandag 29 april 2024 13:20 schreef Cyan9 het volgende:
Heel leuk als hen een spectaculaire staging heeft, maar het nummer zelf is nog steeds een aanslag op m'n zintuigen.
Zo is dat. Die Zwitsers kunnen de organisatie toch nooit betalen.quote:
Het moet je smaak zijn zullen we maar zeggen. Als een Nederlandse artiest hiermee op het podium zou verschijnen zouden we massaal aan het zuurstof liggenquote:
Je verwacht nog een tsunami volgende week?quote:
Ja, hier is duidelijk flink voor gerepeteerd.quote:Op maandag 29 april 2024 13:32 schreef Em31 het volgende:
Op zo’n ding staan met zo’n moeilijk nummer om te zingen, knap is het in ieder geval wel.
Ik denk het ook niet, dat wordt volgend jaar een reunie van Treble.quote:Op maandag 29 april 2024 13:33 schreef NailQueen het volgende:
Dit jaar is de vraag of Abba gaat optreden. Volgend jaar is de vraag of Celine Dion haar opwachting maakt.
Switzerland, you need 227 points…quote:
Interval-act van 2Unlimited, Paul Elstak, de VengaBoys, die hoek natuurlijk. Moest wat mij betreft eigenlijk al in 2021 gebeuren, volgend jaar is er geen excuusquote:Op maandag 29 april 2024 13:34 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, dat wordt volgend jaar een reunie van Treble.
Mwah, ze gaan gewoon all-the-way. Dit zou met gewone schoenen al veel minder onderwerp van gesprek zijn.quote:Op maandag 29 april 2024 13:34 schreef Em31 het volgende:
Zou die outfit wel echt veranderen, of in ieder geval de schoenen.
Jij hebt Polen en Slovenië nog niet gezien?quote:Op maandag 29 april 2024 13:35 schreef BillDauterive het volgende:
Nemo's outfit is een kanshebber Barbara Dex award.
Jammer dat die niet meer uitgereikt wordt.
Een tol. Gaaf.quote:Op maandag 29 april 2024 13:31 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Hen had al eerder zoiets in de hand
Ik heb een voorgevoel dat Italië volgend jaar opnieuw mag bewijzen hoe (in)competent ze zijn in organiseren.quote:Op maandag 29 april 2024 13:26 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja nee oké dan gaan we wel naar Kroatië. Rimtidimtidamtidi
Ja heb hetzelfde. Nu al tof op de foto's. Dit wordt wel een moment. Outfit had beter gekund, maar denk niet dat het echt gaat afleiden.quote:Op maandag 29 april 2024 13:32 schreef d_elise het volgende:
Dit ziet er op beeld waarschijnlijk waanzinnig uit. Ben alleen absoluut geen fan van de outfit, maar dat is persoonlijke smaak.
Die draden zag je ook op die foto's die Nemo al eerder nam, die zijn niet voor de tol toch?quote:Op maandag 29 april 2024 13:39 schreef Em31 het volgende:
[..]
Gebeurt hier ook nog van alles opende achtergrond met die draden enzo volgens mij?
Nee! Wat jammer van Slovenië, dat is best een leuk lied.quote:Op maandag 29 april 2024 13:38 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Jij hebt Polen en Slovenië nog niet gezien?
Ja ik vind het er écht prachtig uitzien. Vooral ook door het licht en donker en dat roze dat enorm afsteekt zo.quote:Op maandag 29 april 2024 13:39 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[ afbeelding ]
Alle beelden zijn zo visueel intressant
Dit is gewoon echt heel goed bedacht. Hier zit meende ik te hebben gelezen de choreograaf van Cha cha cha en Heroes achter.quote:Op maandag 29 april 2024 13:39 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[ afbeelding ]
Alle beelden zijn zo visueel intressant
Ja ik ben zó onder de indruk!quote:Op maandag 29 april 2024 13:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja ik vind het er écht prachtig uitzien. Vooral ook door het licht en donker en dat roze dat enorm afsteekt zo.
Bij Nemo heb ik er wel vertrouwen in dat die dit vocaal ook aan kan, want zal een hoop beweging zijn.quote:Op maandag 29 april 2024 13:52 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Er gaat veel gebeuren qua shots in die 3 minuten.
Het lijkt wel of bij die hoge noot dat ding hard gaat draaien.quote:Op maandag 29 april 2024 13:52 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Er gaat veel gebeuren qua shots in die 3 minuten.
Echt afschuwelijk die outfitquote:
Het is daar wel heel extreem zie ik, maar je moet ook niet vergeten dat de meeste fans willen dat Kroatië wint en dit daarom in het extreme af gaan zeiken. De kans is groot dat dit morgen ook bij Joost gebeurt.quote:Op maandag 29 april 2024 14:26 schreef Zigsky het volgende:
Ik herinner mij bij Gjon's Tears ook al veel gezeur om zijn outfit. Het is ook nooit goed. Dit gaat over twitter.
het maakt idd niet uit wat Joost doet, al land hij echt op de maan, de comments gaan negatief zijn. Is op Reddit ook nu.quote:Op maandag 29 april 2024 14:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het is daar wel heel extreem zie ik, maar je moet ook niet vergeten dat de meeste fans willen dat Kroatië wint en dit daarom in het extreme af gaan zeiken. De kans is groot dat dit morgen ook bij Joost gebeurt.
quote:14:10: Rehearsal 5: 🇨🇿 Czechia – Aiko – Pedestal
Time for our first pop/rock anthem of the season, with Czechia’s Aiko singing her high energy belter Pedestal. Aiko was born in Russia, raised in Czechia, and now splits her time between London and Prague.
We are very excited to tell you that we have been given STAGING NOTES by the Czechia team, which has literally never happened before (note to other delegations: yes please). They tell us that Aiko’s staging concept represents the five stages of grief during a breakup – Aiko is accompanied on stage by four female dancers, each representing Denial, Anger, Bargaining and Depression. Aiko herself represents the fifth and final stage – Acceptance.
The costumes are black bodystockings with mesh sections and lots of sparkle, and Aiko’s dancers have sparkly mesh face coverings. Aiko has a similar top section but with wide-legged trousers.
Also the CUBES are fully deployed in this performance – starting just a few feet above the performers’ heads, creating a more enclosed, domestic-feel environment that gets bigger and less confined as the cubes lift. Lots of black and red strobe lighting, and a really nice moment towards the end when Aiko’s dancers lift her above their heads. Aikonic, as we believe the kids are saying these days.
Ja op Reddit hebben ze echt Kroatië als gezamenlijk favoriet en daar komen af en toe echt de vreemdste redenen voorbij waarom Joost écht wel gaat floppen hoor.quote:Op maandag 29 april 2024 14:33 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
het maakt idd niet uit wat Joost doet, al land hij echt op de maan, de comments gaan negatief zijn. Is op Reddit ook nu.
Ik vind het niet echt bij Nemo passen. Hen moet natuurlijk dragen wat hen zelf wil maar volgens mij sluit een minder uitgesproken outfit veel beter aan bij hun uitstraling.quote:Op maandag 29 april 2024 14:19 schreef Greys het volgende:
Wat Fred al terecht zei, men stemde ook gewoon massaal op Conchita vanuit vele landen dus ik zie daar niet echt een probleem.
Ik moet het nog zien, maar dit klinkt als té ver uitgedacht en dat de mensen thuis hier niets van snappen (en er dus tekst en uitleg bij nodig is). Maar wie weet brengen ze dit goed in beeld.quote:They tell us that Aiko’s staging concept represents the five stages of grief during a breakup – Aiko is accompanied on stage by four female dancers, each representing Denial, Anger, Bargaining and Depression. Aiko herself represents the fifth and final stage – Acceptance.
quote:🔥🔥🔥🔥 PYRO UPDATE! Czechia have brought some relationship breakup flame jets that heat up the arena for the the entire first verse and the bridge into the second chorus, then return for a big finish. Definitely adds to the drama and storytelling.
Waar hebben we dat eerder gezien, een staging die uitgelegd moest worden... NL is er heel goed in.quote:Op maandag 29 april 2024 14:38 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien, maar dit klinkt als té ver uitgedacht en dat de mensen thuis hier niets van snappen (en er dus tekst en uitleg bij nodig is). Maar wie weet brengen ze dit goed in beeld.
Ziet er wel uit als een finalist eigenlijkquote:
Ik ben ook fan van de studioversie! Maar idd echt een die ook nog maar op het podium moet samenkomenquote:Op maandag 29 april 2024 14:25 schreef Niels93 het volgende:
Ik hoop zo, zo, zo dat Tsjechië hard aan de act (en zang!) gewerkt heeft. Het nummer is qua studioversie mijn favoriet van het jaar. Er valt echt veel uit te halen, hoping for the best!
quote:Staging-wise, there’s an inverted pyramid made of metal scaffolding hanging above the middle of the stage, that shoots lasers, giving the stage a warehouse rave vibe. She starts the performance wearing a long white coat with a train, but that’s dispensed with as soon as the bass kicks in, revealing a silver sparkly leotard and thigh boots. She has four male backing dancers, wearing black cargo pants, sleeveless jackets and oversized wraparound shades. With Kaleen they deliver a full-on dance routine that covers the whole stage.
There’s also a RUM-DE-DUM-DA-DA hip swivel move that we will absolutely be practising in Euroclub. Genuinely wish it was possible to explain what this track FEELS like at full volume in the arena – it’s very much a full body experience. Photos coming soon!
Joost is morgen aan de beurt. En dit jaar vinden de repetities achter gesloten deuren plaats. Vanaf volgende week maandag, tijdens de generale repetities, mag er (fan)pers aanwezig zijn. Dan zullen er ook wel weer hoofden te zien zijn, ja.quote:Op maandag 29 april 2024 15:19 schreef Moira het volgende:
Oooh ik ben nog op tijd voor de 1st rehearsal van Joost
Zijn er hoofden die we kunnen kijken of hoe krijgt men hier direct updates van hoe de rehearsals gaan?
Je bent zelfs een dag te vroeg voor de repetitie van Joost en het is besloten voor pers dus we moeten het doen met de updates van Eurovision zelf die verstopt worden in de krochten van het interwebz.quote:Op maandag 29 april 2024 15:19 schreef Moira het volgende:
Oooh ik ben nog op tijd voor de 1st rehearsal van Joost
Zijn er hoofden die we kunnen kijken of hoe krijgt men hier direct updates van hoe de rehearsals gaan?
Ze gooit ze wel heel erg in de aanbieding. Moet ze lekker zelf weten maar ik vind niet dat ze het nodig heeft ofzo.quote:
quote:Op maandag 29 april 2024 15:26 schreef Funhouse het volgende:
Die bandleden op de kubussen bij Tsjechië vind ik oprecht leuk gevonden, kan het toch een beetje als een rock optreden voelen ondanks de 4 dansers
Eigenlijk had Slovenië vrijwel hetzelfde met maar een klein beetje stof voor de tepel. Ze kunnen het allebei hebben maar het is een keuze iddquote:Op maandag 29 april 2024 15:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze gooit ze wel heel erg in de aanbieding. Moet ze lekker zelf weten maar ik vind niet dat ze het nodig heeft ofzo.
[ afbeelding ]
Ja, ik had net hetzelfde bij die foto van Saba... Maar misschien is het net een radio 2 deuntje voor een bepaalde groep.quote:Op maandag 29 april 2024 15:44 schreef Niels93 het volgende:
Elk jaar 'vergeet' je wel een land. Dit jaar vergeet ik elke keer dat Denemarken meedoet... zegt genoeg over wat ik van het nummer vind haha
Dit gaat er goed uit zien, de vraag is of het ook goed gaat klinken.quote:Op maandag 29 april 2024 15:44 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:It’s very similar to the staging we saw at Denmark’s national final, Melodi Grand Prix, just on a bigger and more epic Malmö scale. Saba is wearing a white pant suit - if it's not the same she wore at MGP, it's very similar. The pockets are filled with sand, and she scatters it as part of really beautiful armography routine that mirrors a projected version of Saba on the LED wall behind her. Really simple, but all the more impactful for it. Pyro update and photo coming soon!
Zelfde sfeer als in de videoclip. Dit pakje staat haar beter dan al haar preparty outfitjes.quote:Op maandag 29 april 2024 15:44 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even een donkere reeks zo inderdaadquote:Op maandag 29 april 2024 16:02 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Veel donkere stagings so far!
Heb echt geen flauw idee of dit gaat werken, helemaal als een groot deel echt één shot is. Volgens mij past dat er niet echt bij.quote:
Vraag me af of Armenië punten kan gaan afsnoepen van Griekenland. Armenië spreekt denk ik een breder publiek aan.quote:
Armenië zou weleens een Moldavië 2022 kunnen doenquote:Op maandag 29 april 2024 16:26 schreef grazz het volgende:
[..]
Vraag me af of Armenië punten kan gaan afsnoepen van Griekenland. Armenië spreekt denk ik een breder publiek aan.
Mooiquote:Op maandag 29 april 2024 16:24 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat ie vergelijking op gaat. Conchita was op haar baard na heel toegankelijk voor het grote publiek; mooie avondjurk, klassieke glamoureus make-up, een bond-achtige ballad en een mooie rustige opbouwende staging. Daarnaast was het politieke klimaat meer in haar favour dan de huidige. De discriminatie en het denken over trans mensen en non-binaire is in de afgelopen decenia achteruit gegaan ipv vooruit (ik heb dit zelf ervaren omdat ik daar zelf onderdeel van ben en heb me zelfs in Amsterdam moeten verhuizen om me veiliger te voelen).quote:Op maandag 29 april 2024 14:19 schreef Greys het volgende:
Wat Fred al terecht zei, men stemde ook gewoon massaal op Conchita vanuit vele landen dus ik zie daar niet echt een probleem.
quote:The official video for this has lots of sass and energy, and that spirit has definitely been brought to the Malmö stage, along with Jaklin’s costume and trademark plaits. There’s also an island of brightly coloured plinths in the middle of the stage, where Ladaniva’s band stand on different levels playing their instruments.
In the second half the LED wall and cube graphics kick in, with Armenian motifs and lots of chickens - we are strongly advocating for a Croatia/Armenia farmyard crossover. The whole thing is a riot of colour and energy - a great way to end another fun day in Malmö arena.
Dit is wel 10 jaar geleden. Ik moet dit eerst nog zien gebeuren.quote:Op maandag 29 april 2024 14:19 schreef Greys het volgende:
Het debat is vooral gepolariseerd. Ik betwijfel of het bij de gemiddelde kijker zo enorm meespeelt in hun stem, en zelfs al zou daar enigszins sprake van zijn, dan kan je op een ESF alleen voor iets stemmen, en niet tegen.quote:Op maandag 29 april 2024 16:31 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ie vergelijking op gaat. Conchita was op haar baard na heel toegankelijk voor het grote publiek; mooie avondjurk, klassieke glamoureus make-up, een bond-achtige ballad en een mooie rustige opbouwende staging. Daarnaast was het politieke klimaat meer in haar favour dan de huidige. De discriminatie en het denken over trans mensen en non-binaire is in de afgelopen decenia achteruit gegaan ipv vooruit (ik heb dit zelf ervaren omdat ik daar zelf onderdeel van ben en heb me zelfs in Amsterdam moeten verhuizen om me veiliger te voelen).
Als je kijkt naar de act van Nemo dan is de keuze voor de outfit veel meer avant-garde en club-kid achtig dan Conchita en dus minder toegankelijk voor het grote publiek, het lied vind ik fantastisch maar ook hier gaat het niet om een 13-in dozijn bond-ballade maar is het qua stijlen veel experimenteler dan Conchita's nummer ooit is geweest en ik denk dat Nemo echt wel wat sympathie stemmen krijgen vanuit de wat progressievere gestemden in Europa maar dat zal niet meer dezelfde aantallen zijn als destijds met Conchita of nog verder terug met Dana International. Woke is immers voor velen (helaas) een vies woord geworden. Ik hoop dat echt dat ik het mis heb en dat Europa mij verrast.
Dit ziet er leuk en sfeervol uit. Het zou leuk zijn als Armenië hiermee weer eens de Top 10 haalt.quote:Op maandag 29 april 2024 16:52 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoop wel dat hij het toch nog iets anders aantrektquote:
Hen.quote:Op maandag 29 april 2024 17:09 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Hoop wel dat hij toch nog iets anders aantrekt. Die laarzen ook.
Nog steeds niet geheel overtuigd, met name omdat er ook nog wel wat op band lijkt te staan qua stemmen, maar dat zal bij ons Joost natuurlijk niet anders zijnquote:
Van dichtbij ziet de outfit er ook wel erg goedkoop uit. Even de echte beelden afwachten, want weer eigenlijk niet helemaal hoe dit te beoordelen allemaal.quote:
Hmm, ik vind dit nog niet heel overtuigend. Had ook iets kleurrijkers verwacht bij het nummer. Afgezien van de outfit dan, die ik wel vind passen bij Nemo maar misschien ook weer iets te veel afleidend is. Beetje een mismatch maar wie weet maken de tv-beelden veel goedquote:
Dat topje ziet er vooral van veraf heel vreemd uit.quote:
Frankrijk vorig jaar was zo een letdown na de foto’squote:Op maandag 29 april 2024 18:07 schreef Mandy040986 het volgende:
Tof hoor die foto’s van Nemo, maar die van Nederland zagen er vorig jaar ook goed uit.
En die van Frankrijk toen helemaal.
Gotsamme die outfit. Lijkt wel een Muppet.quote:
quote:Op maandag 29 april 2024 15:24 schreef grazz het volgende:
[..]
Joost is morgen aan de beurt. En dit jaar vinden de repetities achter gesloten deuren plaats. Vanaf volgende week maandag, tijdens de generale repetities, mag er (fan)pers aanwezig zijn. Dan zullen er ook wel weer hoofden te zien zijn, ja.
Oooh ik las de topicpointer te enthousiastquote:Op maandag 29 april 2024 15:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Je bent zelfs een dag te vroeg voor de repetitie van Joost en het is besloten voor pers dus we moeten het doen met de updates van Eurovision zelf die verstopt worden in de krochten van het interwebz.
quote:Op maandag 29 april 2024 21:01 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Alle overzichtjes van vandaag
Malta; AnnethingIsPossible in ESF / [2024] Malta: Sarah Bonnici - Loop #1
Albanië: AnnethingIsPossible in ESF / [2024] Albanië: Besa Kokëdhima - Titan #2
Griekenland: AnnethingIsPossible in ESF / [2024] Griekenland: Marina Satti - Zari #1
Zwitserland: AnnethingIsPossible in ESF / [2024] Zwitserland: Nemo - The Code #2
Tsjechië: AnnethingIsPossible in ESF / [2024] Tsjechië: Aiko - Pedestal #1
Oostenrijk: AnnethingIsPossible in ESF / [2024] Oostenrijk: Kaleen - We Will Rave #1
Denemarken: AnnethingIsPossible in ESF / [2024] Denemarken: Saba - Sand #1
Armenië: AnnethingIsPossible in ESF / [2024] Armenië: Ladaniva - Jako #1
Grieken zelf zijn gek op Zariquote:Op maandag 29 april 2024 21:00 schreef aarontje112 het volgende:
Best opvallend dat TikTok clipje van Griekenland al 750.000 keer is bekeken, Zwitserland “slechts” 200.000 keer.
Leermomentje. Ga er maar vanuit dat 'het' sowieso fout isquote:Op maandag 29 april 2024 17:28 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Godver, ik probeer het de hele tijd goed te doen.
Ik zie het al, vanavond staan we tweede.quote:Op dinsdag 30 april 2024 09:37 schreef Fred_B het volgende:
Bookmakerupdate voor de liefhebber:
1. Zwitserland 3,47
2. Kroatië 5,75
3. Nederland 5,90
4. Italië 7,20
5. Oekraïne 14,25
6. Israël 25,50
7. Frankrijk 28,50
8. Griekenland 48,00
9. Ierland 72,50
10. België 100,00
Het zou mij verbazen als het niet het geval is. Denk (met alle respect) dat Kroatië voor de winst toch wel iets meer nodig had in de act dan hoofdzakelijk die kopie van Dora, even uitgaande van wat we tot op heden gezien hebben.quote:Op dinsdag 30 april 2024 09:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik zie het al, vanavond staan we tweede.
quote:The staging for this features a huge circular prop (maybe three or four metres in diameter), that Dons stands in at the start of the song. It doesn’t move or spin or light up, but it does create a really powerful focal point on stage.
Dons is wearing his trademark royal blue sleeveless pantsuit , and he’s backed by an LED wall of gently pulsing lights and circles. The lighting effects are actually really clever – lots of slow-moving blue spotlights in the verses that kick into much brighter, whiter lights in the chorus. They feel like searchlights, and it gives this whole performance a MOOD
Een man in een hamster wheel is een garantie voor succes.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:15 schreef Niels93 het volgende:
Hmm, wat is de toegevoegde waarde van die prop als het niet beweegt of er niets mee gebeurt?
https://www.reddit.com/r/(...)als_day_4_live_blog/quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:01 schreef grazz het volgende:
Geen idee waar je de reddit link kunt vinden, dus iemand?
Verslagen door een boomerquote:Op dinsdag 30 april 2024 11:23 schreef Dave het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)als_day_4_live_blog/
denk ik? maar ben ook maar een boomer he?
Nee. Het is een combinatie van Reddit + TikTok + Eurovision.tvquote:Op dinsdag 30 april 2024 11:27 schreef Dave het volgende:
[..]
Maar is er nergens een georganiseerder iets?
Oh halloquote:Op dinsdag 30 april 2024 11:20 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Wel een meer interessante blauwe outfit
quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:15 schreef Niels93 het volgende:
Hmm, wat is de toegevoegde waarde van die prop als het niet beweegt of er niets mee gebeurt?
quote:It doesn’t move or spin or light up, but it does create a really powerful focal point on stage.
Podium verkleinen / aandacht naar één punt trekken, denk ik?quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:15 schreef Niels93 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |