abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 april 2024 @ 11:21:13 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_213351283
En het zonnetje schijnt en de was hangt buiten en we zijn op zoek naar leuke ideetjes voor in de meivakantie ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213351410
Tikibad heb ik laatst ook naar gekeken, maar wat ik toen zag was het of icm Duinerel en dan twee uur Tikibad. Of entree voor Tikibad alleen en dan mag je maar 4 uur (en daar vind ik het dan vanaf hier net wat te ver voor rijden om max 4 uur te mogen zwemmen).

Ik heb gewoon twee kinderen op touw gekregen om samen met me te gaan hardlopen zometeen :o dat is me nog nooit gelukt (sowieso de jongste niet). Dus niet te lang rondje, vind het leuk dat ze mee gaan!
  zondag 28 april 2024 @ 11:44:54 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213351601
Die zon zag er leuk uit ja, maar is verdwenen en nu regent en waait het. Het wordt weer herfst :{

Ik pak mijn spullen in voor mijn retraite en heb besloten all the way te gaan. Geen stiekeme biertjes mee dus en mijn telefoon lever ik in. Doodeng brrrrr :X

quote:
2s.gif Op zondag 28 april 2024 11:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Klopt. Maar volgens mij is het helemaal hip om midden in de nacht anderen wakker te schreeuwen, zonder reden dan dat men dat leuk vindt ;)
Ik ken luilak, maar reveille staat (hier althans) voor mensen 's ochtends wakker maken, in dit geval met een platte kar met daarop veel mensen en muziek :o Cultuursnuiven hiero! :D
  zondag 28 april 2024 @ 11:55:01 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213351732
Mijn oudste wil zometeen voor het eerst dit jaar het water op om te gaan surfen. :o Brrrrr....
pi_213351828
Wij vertrekken vandaag weer uit ons vakantiehuisje. Late uitcheck gekozen, dus we doen rustig aan. Man is net met de kinderen gaan zwemmen zodat ik nog even kon slapen, luxe! :o O+

En volgende week nog een week meivakantie op te vullen dus. Ik moet veel werken, man is thuis. Heel fijn dat het zo kan en heel goed voor iedereen, maar ik moet er stiekem wel aan wennen :@

Ik ben nog nooit bij Archeon geweest :o Het lijkt me heel leuk, maar op de een of andere manier ook heel ingewikkeld ofzo :?
pi_213351880
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 12:04 schreef Amsel het volgende:
Ik ben nog nooit bij Archeon geweest :o Het lijkt me heel leuk, maar op de een of andere manier ook heel ingewikkeld ofzo :?
Hoezo ingewikkeld?

Wij wonen dicht bij Duinrell/Tikibad. Vroeger ging ik er echt vaak zwemmen. Kostte toen geen drol.

Nu ga ik er niet meer naartoe. Hoop ellende, veel lastig vallen van meisjes, vakantiepark staat vol met Polen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213351911
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 11:02 schreef exode het volgende: Nu we het over uitjes hebben: Tikibad is dat nog wat? Ik lees gemixte reviews, ik ben er een jaar of 20 geleden voor het laatst geweest. We denken erover om er volgende week maandag (6 mei dus) heen te gaan. Wij wilden morgen naar Oerrr maar helaas zijn die op maandag gesloten. Tenminste het bezoekerscentrum en dus geen speurtochten. Waarschijnlijk blijven wij in de buurt, maar toch van het zonnetje genieten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
S vindt het Tikibad heel leuk
Ik vind t vooral druk en duur voor wat je krijgt, maar met een vriendinnetje vermaakt ze zich prima daar :P
Het is wel anders dan 20 jaar geleden iig, wat nieuwe glijbanen erbij
Ervoor nog even lekker wandelen in Meijendel O+
pi_213352195
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 09:38 schreef TolstoiFan het volgende: Hier een redelijk rustige Koningsdag. Simon heeft voor 5 Dubbelpockets van Donald Duck gescoord voor ¤ 2 en nog wat andere kleine dingen. 's Middags nog even gefietst en in een speeltuin gespeeld tot het ging regenen en daarna thuis spelletjes gedaan. Wat is leuker: Archeon of Openlucht Museum (Arnhem)? Morgen wordt het prachtig weer, dus we willen wat gaan doen :). Andere tips zijn uiteraard ook welkom.
Ik ben maar 1x in het Openluchtmuseum geweest, en dat is alweer 20 jaar geleden. Dus geen idee of het in de tussentijd erg is veranderd. Ik vond het toen wel aardig, maar niet heel bijzonder. Archeon vind ik heel tof, zelfs na meerdere bezoeken komen we graag terug.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213352251
Ik vind het Openluchtmuseum in Arnhem leuk. Maar er zijn musea die meer entertainment hebben voor kinderen. Het is maar net wat je zoekt. J van 9 vond het vorige week leuk.
Toen ik nog in Arnhem woonde en een museumkaart had, ging ik regelmatig in het Openluchtmuseum wandelen, als park O+
pi_213352278
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 11:02 schreef exode het volgende:
Nu we het over uitjes hebben: Tikibad is dat nog wat? Ik lees gemixte reviews, ik ben er een jaar of 20 geleden voor het laatst geweest.
We denken erover om er volgende week maandag (6 mei dus) heen te gaan.

Wij wilden morgen naar Oerrr maar helaas zijn die op maandag gesloten. Tenminste het bezoekerscentrum en dus geen speurtochten. Waarschijnlijk blijven wij in de buurt, maar toch van het zonnetje genieten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Tikibad is wel leuk hoor, veel glijbanen. Twee dingen om rekening mee te houden:
- Ze zijn heel streng met lengte en/of diploma’s. Als je nog geen 1.20 bent geloof ik dan moet je zwembandjes om, ongeacht of je diploma’s hebt. Dat kan best een domper zijn. Onze jongste werd nagemeten én moest een rondje proefzemmen om aan te tonen dat hij voldoende zwemvaardigheid had. Hij zat toen net rond de grens qua lengte.
- Nu niet zo relevant, maar je moet bij binnenkomst kiezen voor het binnen- of buitenbad. Je mag tussentijds niet switchen. Wij gingen in de zomer en hadden eigenlijk wel gerekend op toegang tot beide baden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213352384
Ik ken Het Openluchtmuseum alleen in Arnhem. Dat vind ik leuk om doorheen te struinen en rond te kijken. Wij hebben een museumkaart en gaan er soms met Duitse familie en vrienden heen. Als dagje uit waarbij een kind centraal staat, vind ik het wat mager.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_213352416
Archeon is erg leuk, veel activiteiten voor de kinderen.
2 jaar geleden naar openluchtmuseum geweest en dat vonden ze op zich wel leuk maar was weinig te doen.
S. 2014
J. 2016
  zondag 28 april 2024 @ 13:12:02 #13
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213352458
quote:
2s.gif Op zondag 28 april 2024 11:19 schreef Troel het volgende:

[..]
Museum?
We hebben de afgelopen jaren zoveel gebruik gemaakt van de museumjaarkaarten dat we de meeste musea nu wel kennen. :@ Plus dat de kinderen meer van de actievere activiteiten zijn inmiddels.

Met mooi weer had ik een dagje Giethoorn in gedachten.
  zondag 28 april 2024 @ 13:19:43 #14
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_213352523
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 13:12 schreef Kyara het volgende:

[..]
We hebben de afgelopen jaren zoveel gebruik gemaakt van de museumjaarkaarten dat we de meeste musea nu wel kennen. :@ Plus dat de kinderen meer van de actievere activiteiten zijn inmiddels.

Met mooi weer had ik een dagje Giethoorn in gedachten.
Niet heel actief, maar ook geen echt museum, Mind Mystery (in Horst, bij Venlo) is voor kinderen ook leuk. Binnen en buiten, redelijk kleinschalig, maar wij waren er toch wel 2/3 uur binnen.

Of een escaperoom? https://www.escaperoomsnederland.nl/thema/escape-room-kinderen/
pi_213352561
Ik heb de sites van Archeon en Openluchtmuseum even doorgespit en kwam ook al tot dezelfde conclusie, dat het Openluchtmuseum minder leuk lijkt voor kinderen. Dus het wordt morgen het Archeon.
Dank voor jullie input, altijd fijn!!!

Hopelijk wordt het weer zoals voorspeld (droog, zonnetje en rond de 18 graden), want de voorspellingen van vandaag komen niet uit, het regent hier zeer regelmatig terwijl de voorspelling droog en wat zon was.
  zondag 28 april 2024 @ 13:50:39 #16
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213352823
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 13:19 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Niet heel actief, maar ook geen echt museum, Mind Mystery (in Horst, bij Venlo) is voor kinderen ook leuk. Binnen en buiten, redelijk kleinschalig, maar wij waren er toch wel 2/3 uur binnen.

Of een escaperoom? https://www.escaperoomsnederland.nl/thema/escape-room-kinderen/
Ja, die is zeker leuk! Maar dus ook al vaker geweest :@

Escaperoom staat op ons lijstje om eens met het hele gezin te doen.

Ik heb nu Pantropica in het vizier (voorheen de Orchideenhoeve).
pi_213352901
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 28 april 2024 @ 14:05:05 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213352942
quote:
Die ga ik zeker onthouden voor mijn Potterhead! Thanks!
  zondag 28 april 2024 @ 14:14:57 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213353044
quote:
Oh, leuk! Had geen flauw idee :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213353177
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 14:05 schreef Kyara het volgende:

[..]
Die ga ik zeker onthouden voor mijn Potterhead! Thanks!
Wij hebben m gespeeld in 2021 😀
Hadden 16 minuten over.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213353430
N vond Tikibad echt geweldig, ook al mocht ze nog niet overal in.
Het was wel erg druk, dus sommige glijbanen zijn we niet in geweest (die tunnels met die lichten). We zijn wel van plan er deze vakantie nog eens heen te gaan.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_213353780
Juul heeft nog geen zwemdiploma dus zij zwemt sowieso met bandjes/zwemvest. Ik vermoed dat ik met haar in het kleuterdeel rondhang en verloofde met B alle glijbanen afgaat.
We reserveren nog niet, kijken hoe de week loopt. Als ik alleen met ze 'moet' gaan, gaan we naar een zwembad hier in de buurt.

Fijn om de ervaringen te lezen, druk is het overal natuurlijk de komende 2 weken. Hopelijk is het mooi weer, dan gaan er wellicht minder mensen.

Wij gaan dinsdag of donderdag met zijn 2tjes naar de sauna, daar heb ik nu al zo ontzettend veel zin in O+
pi_213354905
Ik dacht dat alleen Tikibad doen alleen mogelijk is als het attractiepark dicht is. Het zwembad staat in het park, dus naar het Tikibad gaan is automatisch toegang tot het pretpark hebben. Maar wellicht dat ze daarom max 4 uur hebben, en dat dat dan pas de laatste vier uur dat ze open zijn boekbaar is oid.

Houd er overigens wel rekening mee dat het vanaf 2 uur voor sluitingstijd park tot 2 uur na sluitingstijd park heel druk is in het zwembad in de vakanties. En zeker de toren naar de trechterglijbaan is heel slecht geventileerd, daar wachten is geen pretje… en eerste drie weken van de zomervakantie regio midden is ook af te raden vanwege JVA kampen op Duinrell dan, met name op het park zelf (zwemmen doen ze maar 1 of 2 keer per week dacht ik).
  zondag 28 april 2024 @ 17:45:07 #24
344469 Amsel
zonder t
pi_213354925
quote:
2s.gif Op zondag 28 april 2024 13:50 schreef Kyara het volgende:

Daar was ik laatst met de 7- en de 9-jarige, vonden ze geweldig!
  zondag 28 april 2024 @ 18:05:48 #25
344469 Amsel
zonder t
pi_213355126
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 12:12 schreef Vicky het volgende:

Hoezo ingewikkeld?

Per dag moeten bekijken welke activiteiten er wel of niet zijn, en dan zijn die er ook nog wel of niet op bepaalde tijdstippen. En dan moet je daar ook nog een extra kaartje voor kopen dacht ik?

Misschien valt dat in de praktijk wel heel erg mee? Kun je gewoon rondlopen en kijken wat je tegenkomt? Ik vind de website in ieder geval onoverzichtelijk (misschien juist doordat er zo veel te doen is) dus voelt het allemaal heel ingewikkeld. Maar dat ligt vast aan mij :@
pi_213355340
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 17:43 schreef FlyingFish het volgende:
Ik dacht dat alleen Tikibad doen alleen mogelijk is als het attractiepark dicht is. Het zwembad staat in het park, dus naar het Tikibad gaan is automatisch toegang tot het pretpark hebben. Maar wellicht dat ze daarom max 4 uur hebben, en dat dat dan pas de laatste vier uur dat ze open zijn boekbaar is oid.

Houd er overigens wel rekening mee dat het vanaf 2 uur voor sluitingstijd park tot 2 uur na sluitingstijd park heel druk is in het zwembad in de vakanties. En zeker de toren naar de trechterglijbaan is heel slecht geventileerd, daar wachten is geen pretje… en eerste drie weken van de zomervakantie regio midden is ook af te raden vanwege JVA kampen op Duinrell dan, met name op het park zelf (zwemmen doen ze maar 1 of 2 keer per week dacht ik).
Ik kan alle tijden tussen 10:00 en 22:00 reserveren voor het Tikibad. Ik was verrrast door de 4 uur optie, ik dacht dat het alleen 2 uur kon.

Je hebt dan inderdaad ook toegang tot Duinrell zelf. Wij zouden dan meteen om 10 uur gaan zwemmen en daarna wel zien of we Duinrell nog in gaan of naar huis.

Ik heb met een groep vrienden een paar keer een weekend op Duinrell doorgebracht. Was in januari steeds, ik weet nog dat het attractiepark dicht was en wij het hilarisch vonden om de kikker beelden bij ons huisje te zetten. De beveiliging kwam ze dan weer ophalen en bleven meteen hangen voor een biertje.

Als ik eraan terugdenk is onder mijn naam reserveren misschien geen goed idee ;)

/omapraat
pi_213355585
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 18:05 schreef Amsel het volgende:

[..]
Per dag moeten bekijken welke activiteiten er wel of niet zijn, en dan zijn die er ook nog wel of niet op bepaalde tijdstippen. En dan moet je daar ook nog een extra kaartje voor kopen dacht ik?

Misschien valt dat in de praktijk wel heel erg mee? Kun je gewoon rondlopen en kijken wat je tegenkomt? Ik vind de website in ieder geval onoverzichtelijk (misschien juist doordat er zo veel te doen is) dus voelt het allemaal heel ingewikkeld. Maar dat ligt vast aan mij :@
Er zijn inderdaad een aantal activiteiten waarvoor je een activiteitenpas moet kopen. Maar dat is 1 pas voor alle activiteiten, niet allemaal losse kaartjes. Er is wel wat variatie, maar meestal zijn ze ongeveer hetzelfde per dag (prehistorische schmink maken, Romeinse fibula maken). En je kan sowieso ter plaatse kijken wat er die dag is en of je dat de pas waard vindt. Zonder pas is er ook genoeg te doen.
Er zijn ook grotere evenementen, die staan in de agenda https://www.archeon.nl/nl/evenementen.html?filter=1
Maar die zijn allemaal inbegrepen bij je gewone kaartje.
pi_213355590
Hoe werkt dat dan met die uren in het tikibad? Halen ze je eruit als je tijd om is?
  zondag 28 april 2024 @ 19:30:54 #29
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_213355838
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 19:07 schreef SaskiaR het volgende:
Hoe werkt dat dan met die uren in het tikibad? Halen ze je eruit als je tijd om is?
Nee ze hopen dat je langer blijft zodat je lekker veel geld kan betalen :'(

om het Tikibad te verlaten heb je een toegangsbewijs nodig. Bij het overschrijden van de maximale duur van je bezoek brengen wij ¤ 2,- per persoon per 15 minuten in rekening. Bij verlies van jouw toegangsbewijs betaal je ¤15.
pi_213356312
quote:
17s.gif Op zondag 28 april 2024 19:30 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Nee ze hopen dat je langer blijft zodat je lekker veel geld kan betalen :'(

om het Tikibad te verlaten heb je een toegangsbewijs nodig. Bij het overschrijden van de maximale duur van je bezoek brengen wij ¤ 2,- per persoon per 15 minuten in rekening. Bij verlies van jouw toegangsbewijs betaal je ¤15.
Wauw bizar!
S. 2014
J. 2016
pi_213356317
In het kader van oma vertelt, vroeger hadden wij in het lokale zwembad van die gekleurde bandjes die je bij binnenkomst kreeg. Dan ging er een zoemer en brandde er op het grote bord een kleur en moest iedereen met die kleur bandje het zwembad uit.
  zondag 28 april 2024 @ 20:09:41 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213356359
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:07 schreef FlyingFish het volgende:
In het kader van oma vertelt, vroeger hadden wij in het lokale zwembad van die gekleurde bandjes die je bij binnenkomst kreeg. Dan ging er een zoemer en brandde er op het grote bord een kleur en moest iedereen met die kleur bandje het zwembad uit.
Ja, dat was bij ons in het zwembad ook. Een uur mocht je. En na je diploma kreeg je een soort embleem dat zichtbaar op je badpak/bikini moest worden genaaid ter controle dat je je diploma had. Mijn moeder heeft die dingen voor 4 kinderen eindeloos opnieuw op de badkleding moeten naaien :D

Deze dus:
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_213356544
Die had ik ook ja! Op mijn Baywatch badpak :) Maar D, E en F zeggen me niets. Na C werd het zwemvaardigheid.

Ik kom uit een klein Brabants dorp maar we hadden (en het dorp heeft nog steeds) een behoorlijk groot buitenzwembad. Dat bestond uit een ondiep zwembad en een diep 25 meterbad. In die laatste mocht je alleen met zwemdiploma en dan stond er zo'n altijd boze zwemjuf elk kind te controleren op zo'n 'badge'. En ja die vrouw had ook zo'n haak, ze trok je gewoon uit het water als je niet luisterde.
  zondag 28 april 2024 @ 20:32:18 #34
37150 livelink
pi_213356683
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:20 schreef exode het volgende:
Die had ik ook ja! Op mijn Baywatch badpak :) Maar D, E en F zeggen me niets. Na C werd het zwemvaardigheid.

Ik kom uit een klein Brabants dorp maar we hadden (en het dorp heeft nog steeds) een behoorlijk groot buitenzwembad. Dat bestond uit een ondiep zwembad en een diep 25 meterbad. In die laatste mocht je alleen met zwemdiploma en dan stond er zo'n altijd boze zwemjuf elk kind te controleren op zo'n 'badge'. En ja die vrouw had ook zo'n haak, ze trok je gewoon uit het water als je niet luisterde.
Nee, ik weet ook niet wat het inhield na C. Ik heb zelf alleen maar A en B gehaald.
En die haak, ja :X
  zondag 28 april 2024 @ 20:45:54 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_213356849
Ik heb alleen de brevetten gehad, die kreeg je voor je diploma's.

Daarnaast alleen A en B, want voor C moest je kunnen duiken. De jognens hebben wel allebei ABC.

[ Bericht 43% gewijzigd door Troel op 28-04-2024 21:08:11 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213356899
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:32 schreef livelink het volgende:

[..]
Nee, ik weet ook niet wat het inhield na C. Ik heb zelf alleen maar A en B gehaald.
En die haak, ja :X
Ik heb al mijn zwemdiploma's in een onverwarmd buitenbad gehaald. A en B voor schooltijd dus om 07:30. Dat vergeet ik nooit meer, mijn moeder in een dikke jas en sjaal om en ik in dat koude water.

En dan die haak, ik vond die juf echt de duivel. Vreselijk!
  zondag 28 april 2024 @ 20:58:45 #37
37150 livelink
pi_213356998
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:48 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb al mijn zwemdiploma's in een onverwarmd buitenbad gehaald. A en B voor schooltijd dus om 07:30. Dat vergeet ik nooit meer, mijn moeder in een dikke jas en sjaal om en ik in dat koude water.

En dan die haak, ik vond die juf echt de duivel. Vreselijk!
Bij mijn diploma A zei de badmeester dat ze met mijn tranen het zwembad hadden kunnen vullen. Ik vond het echt heel erg verschrikkelijk. Nog steeds trouwens. Ik ga echt niet voor mijn lol een zwembad in. Ik ben op mijn 4e bijna verdronken en mijn ouders hebben me ongeveer de volgende dag op zwemles gedaan. Ik snap het wel, maar acht wat vond ik het erg.
  zondag 28 april 2024 @ 21:03:22 #38
344469 Amsel
zonder t
pi_213357037
Ik had zwemles van meester Sjon, en die had polio gehad en daardoor zo'n lamme onderarm en slap handje, dus die kon de schoolslag maar met één arm voordoen O+
pi_213357072
Ik vond en vind zwemmen heerlijk. Ik ging echt elke dag in ons dorpszwembad en moest eruit geschopt worden.

Dat heb ik eigenlijk nog steeds. :)

Maar die zwemles was vreselijk. Half bevroren en dan een schreeuwende zwemjuf.

B en Juul zijn ook echt zwemratjes.
pi_213357087
D was zwemslagen, de rest weet ik ook niet.
pi_213357196
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 21:08 schreef Clubsoda het volgende:
D was zwemslagen, de rest weet ik ook niet.
Tot wanneer bestond D? Was wel leuk geweest als je het hele alfabet kan halen.
pi_213357236
Wij hadden ook van die lintjes die op je badkleding genaaid moest worden en na zoveel lintjes mocht je afzwemmen. Alleen had ik watervrees dus dat heeft allemaal best lang geduurd, haalde mn A en B diploma pas bij het schoolzwemmen :')
En die haak ja! :X :X

Was trouwens bij het Sportfonsenbad Oost, en in de diepe krochten van de kelder waren de ondiepe baden. Mehn, ik ruik, zie en voel het nu weer }:|
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 28 april 2024 @ 21:25:24 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213357243
Mijn moeder baalde vreselijk dat ik F niet meer gehaald heb, maar die zomer werdem andere dingen interessanter... :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213357272
quote:
Ik ken dat alleen uit het zwembad bij mijn oma. Wil iedereen met nummer xx tot xx nu het water verlaten. Wij dachten echt wat waarom?? Ik was gewend gewoon de hele dag mogen zwemmen.

Ik heb A en B daarna werd het basis en dat heb ik niet. Kinderen hebben ABC
pi_213357360
quote:
Deden ze tijdens corona ook. Kon je 3 uur komen en daarna moest je eruit. Ploegjes hè. :P
pi_213357998
Het ook A B en daarna Basis. En dan zwemvaardigheid (en alle diploma’s die ik daarnaast nog heb kunnen behalen). We hadden een klein zwembad in ons dorpje dus verder geen wedstrijdzwemmen. Daarom maar alle diploma’s gehaald die er daar te halen waren (tot aan de nostalgische zwemslagen aan toe :D ).

Nu worden hier in de regio eigenlijk alleen nog maar ABC zwemlessen gegeven. De oudste had graag nog willen snorkelen, maar toen dat zou gaan beginnen kwam corona en na corona waren alle uurtjes nodig om de reguliere zwemlessen in te halen. (En later geen interesse meer voor gehad). Hier in het dorp wordt wel wedstrijdzwemmen gegeven maar daar hadden ze geen interesse in beiden.
  zondag 28 april 2024 @ 23:50:16 #47
344469 Amsel
zonder t
pi_213358514
Ik heb A, B, basis 2x (eerst zelf al gehaald, toen moest het nog een keer met schoolzwemmen :') ) en overlevingszwemmen brons. En toen vond ik het wel genoeg. Als ik m'n ogen dicht doe kan ik nog steeds het plafond van het zwembad voor me zien alsof ik de rugslag doe.
pi_213358945
Ik heb alleen A en B, oh en 2 duikbrevetten 😀
A heeft A, B en C. T alleen A en B.

Bah, ik haat het als ik om 5.00 moet piesen en daarna niet meer ij slaap kan vallen... 😴😴
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213359016
Ik haat zwemles…
Einde mededeling
pi_213359475
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:09 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, dat was bij ons in het zwembad ook. Een uur mocht je. En na je diploma kreeg je een soort embleem dat zichtbaar op je badpak/bikini moest worden genaaid ter controle dat je je diploma had. Mijn moeder heeft die dingen voor 4 kinderen eindeloos opnieuw op de badkleding moeten naaien :D

Deze dus: [ afbeelding ]
Ik had deze vroeger:

Zelfde idee, die moest ook van het ene badpak naar het andere worden overgezet. En mijn moeder had een gruwelijke hekel aan handwerk :+.

Verder eens met Loj. Ik vond de zwemlessen vroeger al vervelend. Op het nippertje A en B gehaald met schoolzwemmen. De kinderen vonden het verschrikkelijk. De jongste nog iets meer dan de oudste. Bij de jongste hebben we overwogen om het op te geven, maar toen mocht hij ook op het nippertje afzwemmen vlak voor de zomervakantie. Zo opgelucht dat het gewoon echt klaar was. Zwemmen op zich vindt iedereen wel leuk, maar die lessen... :%.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 29 april 2024 @ 09:45:37 #51
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213359834
Ik kreeg die dingen wel op bij mijn diploma's maar die zijn echt nooit op mijn badkleding genaaid.

Nu was het zwembad waar ik zwom ook vooral een zwemplas zonder toezicht of de Waal/Grindgat dus niemand had dat.
pi_213359888
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 09:45 schreef Kyara het volgende:
Ik kreeg die dingen wel op bij mijn diploma's maar die zijn echt nooit op mijn badkleding genaaid.

Nu was het zwembad waar ik zwom ook vooral een zwemplas zonder toezicht of de Waal/Grindgat dus niemand had dat.
Wij hadden 's zomers altijd een seizoensabonnement op het buitenzwembad in de buurt, daar werd wel heel streng gecontroleerd bij het diepe bad. Aan de ene kant wel kortzichtig om iedereen zonder diploma per definitie te weigeren, maar ik kan me voorstellen dat het voor medewerkers fijn is om die houvast te hebben. Nu dat helemaal is losgelaten weet je het gewoon niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213360081
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 06:42 schreef Vicky het volgende:
Ik heb alleen A en B, oh en 2 duikbrevetten 😀
A heeft A, B en C. T alleen A en B.

Bah, ik haat het als ik om 5.00 moet piesen en daarna niet meer ij slaap kan vallen... 😴😴
Boks, dat had ik om 6uur :') :O
If they say
  maandag 29 april 2024 @ 10:14:29 #54
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213360093
Over A gesproken. De zwemjuf zei gister met knipoog dat we de 'afzwemdatum' in onze agenda mogen zetten.

Dat is speciaal, want we begonnen bijna 3 jaar geleden. Ik ben verschrikkelijk trots op mijn mannetje, die nu zo ongelofelijk mooi zwemt (met een grote glimlach op zn gezicht).

Oja, en ik zit met mn backpack in de trein richting de Duitse grens. Straks mijn telefoon inleveren. Ik geloof dat ik er wel zin in krijg :P
pi_213360148
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 10:14 schreef Quoi het volgende:
Over A gesproken. De zwemjuf zei gister met knipoog dat we de 'afzwemdatum' in onze agenda mogen zetten.

Dat is speciaal, want we begonnen bijna 3 jaar geleden. Ik ben verschrikkelijk trots op mijn mannetje, die nu zo ongelofelijk mooi zwemt (met een grote glimlach op zn gezicht).

Oja, en ik zit met mn backpack in de trein richting de Duitse grens. Straks mijn telefoon inleveren. Ik geloof dat ik er wel zin in krijg :P
Goed nieuws! *O* En dan ook voor de zomer, dat is echt een fijne timing. Bij ons zijn ze ook 4 jaar bezig geweest, maar ik bedenk me dan maar dat zij veel meer zwemmeters hebben gemaakt dan iemand die het snel heeft gehaald en dat is ook erg belangrijk op de langere termijn.

Veel succes! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213360159
Ik heb alleen een A diploma, de aanname was dat ik de rest met schoolzwemmen zou halen en toen verhuisden we en ging ik van een school die in groep 5+6 schoolzwemmen had naar een school die in groep 3+4 schoolzwemmen had. Halverwege groep 4. :') Een half jaar was niet genoeg om mijn B diploma te halen, omdat ik in die tijd het duiken en door het gat zwemmen niet onder de knie kreeg.

HALLO. Ik leef weer! Na 3 dagen koorts, wat is het naar om ziek thuis te zijn met een dreumes zeg. Het arme kind heeft 2 dagen lang steeds 'baby slapen' gespeeld met haar pop, nadat ze mij dagenlang alleen maar op de bank zag liggen. :D
  maandag 29 april 2024 @ 10:30:24 #57
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213360204
Het is ook wel echt moeilijker geworden, zo'n diploma halen. Nu moeten de kinderen voor A al duiken, door een gat en een poortje zwemmen en borst- en rugcrawl. Zo anders dan toen ik A haalde, 30 jaar geleden.

Prima verder hoor, maar A van toen betekent niet dat je kunt zwemmen. Mijn moeder heeft 55 jaar geleden A gehaald en kon amper boven blijven. Ze durft nog steeds niet dieper dan waar ze kan staan en heeft alleen de schoolslag geleerd. Terwijl je met A van nu wel een prima - maar wat mij betreft nog niet voldoende - basis hebt. Prul moet van mij ook B, maar het verschil tussen de eisen voor B en C vind ik niet heel groot en zwemles is duur, dus dat zien we dan wel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213360417
Ja ik kan dus ook alleen de schoolslag (en ook wel redelijk op de rug), en niet duiken. Maar wel prima boven water blijven gelukkig. Met Pukje ga ik nu al om de week zwemmen en dat zwembad doet voor 2,5 - 4 jaar al overlevingszwemmen, en vervolgens ABC. Dus ik verwacht dat zij aanzienlijk betere zwemskills gaat ontwikkelen dan haar moeder. :+
pi_213360489
Ik heb het vaantje ook nooit op m’n badpak gehad. Had sowieso meerdere badpakken/bikini’s vaak in de zomer. En m’n moeder had zoiets, als je badpak straks naar je zusje door gaat, denken ze dadelijk dat ze een diploma heeft terwijl ze niet kan zwemmen. Denk dat ze er vooral ook geen zin in had om ze er op te maken. Maar moet zeggen dat ik ook maar weinig kinderen zag met die dingen op badkleding.

De Belgen en de Duitsers hebben ze wel nog bijna allemaal op hun badkleding zitten. Die halen over het algemeen ook pas een stuk later hun zwemdiploma dan Nederlandse kinderen. Met name Belgen wachten veelal het schoolzwemmen af.

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 10:30 schreef Tink89 het volgende:
Het is ook wel echt moeilijker geworden, zo'n diploma halen. Nu moeten de kinderen voor A al duiken, door een gat en een poortje zwemmen en borst- en rugcrawl. Zo anders dan toen ik A haalde, 30 jaar geleden.

Prima verder hoor, maar A van toen betekent niet dat je kunt zwemmen. Mijn moeder heeft 55 jaar geleden A gehaald en kon amper boven blijven. Ze durft nog steeds niet dieper dan waar ze kan staan en heeft alleen de schoolslag geleerd. Terwijl je met A van nu wel een prima - maar wat mij betreft nog niet voldoende - basis hebt. Prul moet van mij ook B, maar het verschil tussen de eisen voor B en C vind ik niet heel groot en zwemles is duur, dus dat zien we dan wel.
Toch is het de laatste jaren ook wel weer makkelijker geworden (helaas) er wordt minder gekeken naar techniek en ze mogen je nu dus ook laten slagen als je met een mindere techniek net de gestelde afstand haalt. Terwijl een goede techniek er echt voor zorgt dat je het zwemmen makkelijker/langer vol houdt als je gewoon gaat zwemmen. En waar een 10 jaar geleden de meeste kinderen met A gewoon goed zwommen is het nu toch wel echt wel eens twijfelachtig (zeker in een wildwaterbaan of als ze uit een glijbaan komen, waar ze dus stroming hebben). En ouders zijn dat heel makkelijk (over het algemeen) ja, hij heeft z’n A dus hij moet dit kunnen hoor.
(Maar goed, de Belgen en de Duitsers hebben dat al bij hun eerste brevet waar het kind 25 meter moet kunnen zwemmen (of door het water moet afleggen) en zijn daarin net zo stellig dat hun kind kan zwemmen, helaas).

C diploma duurt over het algemeen niet zo lang na het B diploma. Is vooral afstanden uitbreiden (dus spierkracht en uithoudingsvermogen uitbreiden). Als je wekelijks vrij gaat zwemmen met je kind dan bouwen dat ook vanzelf op. Ervaring en herhaling is het belangrijkste, niet of je dat op zwemles doet, want de techniek beheersen ze dan al wel (al wordt daar natuurlijk ook nog wel wat op bijgeschaafd)
pi_213360490
Hier vroeger netjes A&B gehaald. Ik was alleen nogal een lang kind, dus ik kon veel over de bodem lopen ipv zwemmen. Het heeft even geduurd voordat ze me dan maar in het diepe deden, dan moest ik wel zwemmen :P

Kinderen hebben ook A en B. De oudste was motorisch niet handig, dus na 3 jaar en eindelijk B was het advies om niet verder te gaan. Ze hadden ook 3 jaar zwemles met school (groep 678 als proefkonijnen voor sport studenten).

Nr 2 is een waterrat, maar ook eigenwijs. Dus die zwom alleen netjes voor de juf, en de rest van het rondje vreselijk lelijk. Plan was minimaal 2 jaar of ABC compleet. Toen hij na 2 jaar eindelijk zijn B had adviseerden ze me om C maar niet te doen. Zijn slag was te lelijk daarvoor. Wel verbaasd dat dat gebeurde bij de strikte zwemschool waar hij zat. Die gingen juist prat op hun netjes-zwemmen.
Hij heeft ook nog 2 jaar gezwommen met school, dus de basis zit er wel in.
pi_213360534
B heeft A, B, C en 2 reddingszwemmen brevetten van de Reddingsbrigade. Hij wist na C niet zo goed wat hij voor sport wilde doen en dus lekker doorgegaan met zwemmen.

Ik zie Juul ook wel doorgaan na C, alhoewel ze met dansles en Scouting al best een volle agenda heeft :@ In haar klas doet het overgrote deel van die snelcursussen zwemmen. Elke zondagochtend 2 uur zwemmen en dan binnen 6 maanden je A. Prima, voor anderen maar ik geloof wel echt in meters maken.

En tof Quoi! Snap dat je trots bent ^O^ En succes/plezier/verlichting/rust gewenst in Duitsland!
  Moderator maandag 29 april 2024 @ 11:08:53 #62
382129 crew  Donna
pi_213360552
Ik ben vroeger voor B gezakt. :'(

Maar G. moet nu bij A al zoveel meer dan dat ik ooit geleerd heb, dat ik het met alleen A wel prima vind denk ik. :Y
Ben er zelf ook wel een beetje klaar mee.
  maandag 29 april 2024 @ 11:19:58 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213360674
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 11:07 schreef exode het volgende:
B heeft A, B, C en 2 reddingszwemmen brevetten van de Reddingsbrigade. Hij wist na C niet zo goed wat hij voor sport wilde doen en dus lekker doorgegaan met zwemmen.

Ik zie Juul ook wel doorgaan na C, alhoewel ze met dansles en Scouting al best een volle agenda heeft :@ In haar klas doet het overgrote deel van die snelcursussen zwemmen. Elke zondagochtend 2 uur zwemmen en dan binnen 6 maanden je A. Prima, voor anderen maar ik geloof wel echt in meters maken.

En tof Quoi! Snap dat je trots bent ^O^ En succes/plezier/verlichting/rust gewenst in Duitsland!
Thanks. Had liever de Algarve gehad ofzo, maar dat was te duur :D
pi_213360740
Ik ook hoor Donna! 2 keer zelfs! Ik leer ook nogsteeds bij tijdens de meezwem-zwemlessen :D

Ik vind dat nog best een trage snelcursus Exode. Hier kun je 2 uur per dag zwemmen in 1 vakantieweek en dan heb je je B of C. (A duurt wel iets langer).

Ik vond mijn zoon na zijn A overigens nog belabberd zwemmen. Gelukkig hadden wij vanaf het begin al C als doel bij hem neergelegd, en niet als optie. Nadeel daarvan was wel dat hij daarna wilde stoppen, want doel behaald, terwijl hij van ons nog best wat langer door mocht (zusjes zwemmen ook op dat moment). Ik zie leszwemmen ook gewoon als sport, niet anders dan dansen of scouting imo.
pi_213360918
N had best snel A, B en C en doet nu al een jaartje synchroonzwemmen :) voor beginners is het nog erg simpel, maar de gevorderden doen echt mooie dingen.
  maandag 29 april 2024 @ 11:39:41 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213360934
Prul zegt vooralsnog (ze is bijna badje 4 van de 6 voor A door) dat ze niet meer wil als ze klaar is. Maar zeemeerminzwemmen klonk wél aanlokkelijk en de jongste gaat over 2 jaar bij de reddingsbrigade starten met zwemles en misschien vindt ze dat wel leuk. En zo niet, dan gaan we het zelf bijhouden.

Ik vind het alleen lastig om balans te vinden soms. Ik zie hier in de omgeving ook 5-jarigen die bijvoorbeeld én zwemmen én twee dagen bso hebben én elke week muziekles én voetballen (met wedstrijden). En dat zie ik voor mezelf en voor prul niet zo zitten. Ze is met 3,5 dag school, een uurtje turnen, twee middagen bso, drie kwartier zwemles en om de week en half uurtje muziekles al regelmatig echt helemaal doodmoe. En dan gaat ze volgend jaar een dag extra naar school...maar ik vraag me af of ze beter af is als ik haar bescherm en dus nu zeg: dit is genoeg. Het liefst zou ze ook nog op dansles gaan namelijk.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 29 april 2024 @ 11:40:23 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213360939
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 11:38 schreef SaskiaR het volgende:
N had best snel A, B en C en doet nu al een jaartje synchroonzwemmen :) voor beginners is het nog erg simpel, maar de gevorderden doen echt mooie dingen.
Dat heb ik jaren gedaan! Is pittig, maar ook tof. We hebben een duet op de Olympische spelen deze keer. Zo gaaf!
pi_213361161
Hier ook FF, zwemles is gewoon sporten. De afkeer heb ik als ouder ook niet. B wilde nog verder maar met zijn astma haalde hij de doelen niet meer.

Juul vindt zwemles echt een feest. Dus we hebben het makkelijk met ze.

Mijn ouders konden allebei niet zwemmen. Nadat mijn vader was overleden hebben we mijn moeder zwemles cadeau gegeven. Fantastisch vond ze dat maar zwemmen kan ze nog steeds niet.
pi_213361637
Ik heb alleen A gehaald vroeger, maar kan inmiddels prima zwemmen. Duiken heb ik mezelf later aangeleerd en ik heb vorige week zelfs de salto geleerd :+

Jongens hebben een zwemschool gehad waar je geen A en B kunt krijgen. Je moet dus wel C halen wil je überhaupt een diploma krijgen.
Hebben ze nu allebei en morgen gaan we lekker in een thermaalbad buiten zwemmen hier *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_213361768
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 11:39 schreef Tink89 het volgende:
Prul zegt vooralsnog (ze is bijna badje 4 van de 6 voor A door) dat ze niet meer wil als ze klaar is. Maar zeemeerminzwemmen klonk wél aanlokkelijk en de jongste gaat over 2 jaar bij de reddingsbrigade starten met zwemles en misschien vindt ze dat wel leuk. En zo niet, dan gaan we het zelf bijhouden.

Ik vind het alleen lastig om balans te vinden soms. Ik zie hier in de omgeving ook 5-jarigen die bijvoorbeeld én zwemmen én twee dagen bso hebben én elke week muziekles én voetballen (met wedstrijden). En dat zie ik voor mezelf en voor prul niet zo zitten. Ze is met 3,5 dag school, een uurtje turnen, twee middagen bso, drie kwartier zwemles en om de week en half uurtje muziekles al regelmatig echt helemaal doodmoe. En dan gaat ze volgend jaar een dag extra naar school...maar ik vraag me af of ze beter af is als ik haar bescherm en dus nu zeg: dit is genoeg. Het liefst zou ze ook nog op dansles gaan namelijk.
Ik denk zeker dat het goed is om te kijken naar wat je kind aan kan. Kinderen hebben dat besef zelf nog niet altijd en begrijpelijk ook dat ze van alles willen. Zeker als ze dat zien of horen van andere kinderen. Maar als ze het hele weekend bij moeten komen van een drukke week, of zelfs eerder al instorten, is het goed om wat rustiger aan te doen.

Hier hebben ze er niet zo veel moeite mee gehad, de jongste pas met gitaarles waarbij elke dag oefenen bij hoorde, dat brak haar op. Daardoor ging het gitaarspelen haar tegen staan. Dus dit schooljaar maar mee gestopt. Hopelijk pakt ze het nog ooit op, want ze speelde echt wel leuk. Maar dat is aan haar.
pi_213362114
Muziekles zou ik zelf ook graag volgen. Ik heb vroeger via een amateur les gehad, het stelde niet veel voor maar ik vond het wel erg leuk. Maar ik heb echt te weinig tijd helaas. De kinderen willen helaas ook niet, anders konden we misschien samen vanaf de basis beginnen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213362229
Hier geen BSO, maar het verschilt ook per kind wat het aankan. De ene waardeert zijn niets-tijd heel erg. De andere haat verveel-tijd :D

De jongste zat op zijn max met 1 sportles, 1 muziekles en 1 uur therapie (was ook leuk, dus tel ik mee). En dan nog een competitiedag per maand. met die 3 dingen baalde hij wel dat hij niet zovaak kon spelen. Zeker met vriendjes die precies op die vrije middagen precies naar de BSO moesten.
pi_213364483
Ik heb vroeger A gehaald, daarna met schoolzwemmen B en toen mijn oudste haar C diploma haalde heb ik dat ook gedaan, dus ik heb het huidige C-diploma (kind keek me zo verwachtingsvol aan toen iemand zei dat mama
s ook C konden halen... dus de kinderen zijn bij mijn diplomazwemmen geweest *) ), maar had ouderwetse A en B.
Ik lag vroeger wel de hele zomer in het zwembad (3 mnd abonnement) en meer onder dan boven water, vond ik heerlijk toen.
Fake it till you make it...
pi_213364821
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 13:20 schreef Phaidra het volgende:
Muziekles zou ik zelf ook graag volgen. Ik heb vroeger via een amateur les gehad, het stelde niet veel voor maar ik vond het wel erg leuk. Maar ik heb echt te weinig tijd helaas. De kinderen willen helaas ook niet, anders konden we misschien samen vanaf de basis beginnen.
Voorstander van stimuleren.
Een van de dingen waar ik het meest blij mee ben uit mijn jeugd is dat wij altijd gestimuleerd zijn om creatieve hobby’s te hebben.
Alledrie maken we nu (minstens) op wekelijkse basis muziek, zijn we gek op tekenen/schilderen/handwerken.
Zo ontzettend waardevol en onderschat.

Ik vind het zelf doodzonde dat sport zoveel belangrijker wordt gevonden dan cultuur/creativiteit.

Misschien ben ik overigens wel bevooroordeeld. Al mijn vrienden komen uit mijn muziekwereld of zijn er gaandeweg in beland. Mijn carnavalsvereniging is zelfs uit muzikale verbondenheid ontstaan O+
pi_213365830
Archeon was leuk, alleen Simon werd gedurende de dag wat ziekig en huilerig omdat hij zich niet lekker voelde, zelfs zijn ijsje hoefde hij niet (terwijl hij anders NOOIT ijs laat staan). Vanavond ook verder niets meer gegeten en hij ligt nu lekker te slapen.

Simon heeft op dit moment alleen zwemles. Misschien stimuleren we hem niet genoeg....? Maar hij wil ook niets proberen, vindt sinds een tijdje alle nieuwe dingen spannend en eng en gaat die dus uit de weg.

Hier dus net A gehaald, iets langer dan een jaar bezig geweest. Eerste les voor B is ook geweest en de zwemjuf gaf aan dat het doel is om nog voor de zomervakantie voor B af te zwemmen met de hele groep (dat zijn dus nog 7 of 8 lessen).
We hebben zo'n pakket, vaste prijs voor A en B. Je kunt je dan afvragen of er dan genoeg op de kwaliteit gelet wordt? Hoe sneller iemand afzwemt, hoe voordeliger voor het zwembad (en andersom).
  maandag 29 april 2024 @ 20:51:13 #76
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213365991
Zwemdiploma van mijn schoonvader. Kom ik toevallig net tegen tussen oude spullen

pi_213366389
Ik had net toevallig een gesprek met mijn schoonvader over het sportfondsenbad.
Er was schoolzwemmen en er werd gevraagd wie er al kon zwemmen. Hij stak trots zijn hand op en werd in het pierebadje geplaatst.
Daar hoefde geen aandacht meer aan besteed te worden.

Zo’n 57 jaar geleden en het leed zit er nog -O-
  maandag 29 april 2024 @ 21:26:45 #78
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213366466
Ach wat naar.
  maandag 29 april 2024 @ 21:26:57 #79
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213366766
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 20:38 schreef TolstoiFan het volgende:
Archeon was leuk, alleen Simon werd gedurende de dag wat ziekig en huilerig omdat hij zich niet lekker voelde, zelfs zijn ijsje hoefde hij niet (terwijl hij anders NOOIT ijs laat staan). Vanavond ook verder niets meer gegeten en hij ligt nu lekker te slapen.

Simon heeft op dit moment alleen zwemles. Misschien stimuleren we hem niet genoeg....? Maar hij wil ook niets proberen, vindt sinds een tijdje alle nieuwe dingen spannend en eng en gaat die dus uit de weg.

Hier dus net A gehaald, iets langer dan een jaar bezig geweest. Eerste les voor B is ook geweest en de zwemjuf gaf aan dat het doel is om nog voor de zomervakantie voor B af te zwemmen met de hele groep (dat zijn dus nog 7 of 8 lessen).
We hebben zo'n pakket, vaste prijs voor A en B. Je kunt je dan afvragen of er dan genoeg op de kwaliteit gelet wordt? Hoe sneller iemand afzwemt, hoe voordeliger voor het zwembad (en andersom).
Ik had voor zoon ook van die turbo pakketten. Er stonden 20 lessen voor A, dat heeft ie net gehaald ondanks dat hij al schoolzwemmen had gehad. Toen zijn B, daar deed hij langer over vanwege covid. Toen kwam C. Daar stonden 6 lessen voor maar het werden er 13. Koprol ging niet dus heeft hij gedeeltelijk C gehaald. Anders waren we nu nóg bezig :') Dus hier werd er echt wel op kwaliteit gelet, ondanks de vaste prijs.

quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 21:21 schreef LeSage het volgende:
Ik had net toevallig een gesprek met mijn schoonvader over het sportfondsenbad.
Er was schoolzwemmen en er werd gevraagd wie er al kon zwemmen. Hij stak trots zijn hand op en werd in het pierebadje geplaatst.
Daar hoefde geen aandacht meer aan besteed te worden.

Zo’n 57 jaar geleden en het leed zit er nog -O-
Dat sportfondsenbad is best wel een traumabezorger geweest. Hier ongeveer 45 jaar geleden :')
If they say
pi_213368105
20 lessen voor a? Dat is wel heel weinig! Of was dat specifiek als aanvulling op het schoolzwemmen?

T. zit sinds september 2022 op zwemles. Is motorisch geen hoogvlieger, dus die gaat er wel minstens 2 jaar over doen om A te halen. Geen probleem, het is wat het is. Hij is wel heel watervrij, maar hij houdt de slagen gewoon nog niet zo lang vol. Op vakantie laat ik hem wel zo veel mogelijk zonder bandjes zwemmen, daarvoor kan hij inmiddels genoeg en ik vind het toch schijnveiligheid (dus blijf er altijd zelf bij).

Naast zwemmen gaat hij twee middagen naa de bso (was drie tot voor kort) en zit hij op trampolinespringen. Meer dan genoeg! Nu er een middag meer thuis is zou e eventueel wat bij kunnen maar ik vind lummeltijd ook belangrijk. Als hij klaar is met zwemles dan komt er wat mij betreft een culturele hobby of scouting bij.
pi_213368282
20 lessen voor A?!

Ik zit al op 30 lessen voor badje 1 (van de 5) :’(

(Even voor de lijstjes:
kind 1, alleen een A diploma, 2,5 jaar over gedaan
Kind 2, alleen een A diploma, 4 jaar over gedaan
Kind 3, tot nu toe alleen badje 1, al een half jaar bezig)
pi_213368370
Zwemmen O+
Ik geef zwemles als (gediplomeerd) vrijwilliger en ik hoop kinderen plezier te laten hebben in zwemmen en zo goed mogelijk zwemveilig te worden.
Ik heb zelf vrijwel alle zwemdiploma's die je kon halen bij onze vereniging.
J heeft -in coronatijd, dus ook een half jaar geen les- 3 jaar gedaan over A. Maar hij zwemt echt beduidend beter dan zijn vriendjes. En dat vind ik vooral belangrijk. Hij vindt het ook leuk, dus doet nu andere zwemlessen.
  dinsdag 30 april 2024 @ 08:27:05 #84
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213368436
Voor de opsom, alledrie ABC, de meiden in 2 jaar, oudste in 3 (laatste stukje in coronatijd).

Ik heb zelf ABC, A brevet en zwemvaardigheid 1.
pi_213368622
Ik ga zo in mijn nakie zwemmen, sauna dag *O* ^O^ O+
pi_213368743
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 06:16 schreef Gogo83 het volgende:
20 lessen voor a? Dat is wel heel weinig! Of was dat specifiek als aanvulling op het schoolzwemmen?

T. zit sinds september 2022 op zwemles. Is motorisch geen hoogvlieger, dus die gaat er wel minstens 2 jaar over doen om A te halen. Geen probleem, het is wat het is. Hij is wel heel watervrij, maar hij houdt de slagen gewoon nog niet zo lang vol. Op vakantie laat ik hem wel zo veel mogelijk zonder bandjes zwemmen, daarvoor kan hij inmiddels genoeg en ik vind het toch schijnveiligheid (dus blijf er altijd zelf bij).

Naast zwemmen gaat hij twee middagen naa de bso (was drie tot voor kort) en zit hij op trampolinespringen. Meer dan genoeg! Nu er een middag meer thuis is zou e eventueel wat bij kunnen maar ik vind lummeltijd ook belangrijk. Als hij klaar is met zwemles dan komt er wat mij betreft een culturele hobby of scouting bij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 07:52 schreef Loj het volgende:
20 lessen voor A?!

Ik zit al op 30 lessen voor badje 1 (van de 5) :’(

(Even voor de lijstjes:
kind 1, alleen een A diploma, 2,5 jaar over gedaan
Kind 2, alleen een A diploma, 4 jaar over gedaan
Kind 3, tot nu toe alleen badje 1, al een half jaar bezig)
Ah, ik was weer es niet duidelijk :D Waren turbolessen dus 1,5 uur per keer :)
En daarvoor had hij een jaar schoolzwemmen gehad plus een week turbo zwemmen. 5 dagen 1,5 uur per keer. Zijn in totaal dus veel uren geweest voor zn A.
En das de reden dat ik turbo lessen wilde. Bij dochter heeft het 3 jaar geduurd, inclusief 2 jaar schoolzwemmen. Dus 2 jaar lang 2x per week zwemmen en dat kon ik niet nóg een keer opbrengen :') :@

Edit: nagekeken. Hij had 13 B lessen en daar stonden er 6 voor, geloof ik en 12 C lessen en daar stonden er 4 voor. Maar het geeft aan dat ookal heb je een pakket met diploma garantie, ze die kinderen dus niet eerder laten afzwemmen dan dat ze het echt kunnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 30-04-2024 09:32:51 ]
If they say
pi_213369177
Sowieso zegt tijd natuurlijk niets eigenlijk. Als je kijkt bij ons in het dorp is er een vrijwillige zwemles, 1x per week een half uur in grote groepen.
Onze jongens hadden eerst 1x 45 minuten en daarna 2x 45 minuten met maximaal 8 kinderen en een extra docent voor alle groepen samen die individuele hulp bood als het even nodig was.

Ze hebben allebei zo’n 1,5 jaar gedaan over ABC, maar wel behoorlijk veel gezwommen.
Sowieso veel aandacht ook voor jezelf redden in het water (maandelijks kleding en op het laatst iedere zwemles), rollend het water in, veel door het gat zwemmen.
pi_213369386
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 10:12 schreef LeSage het volgende:
Sowieso zegt tijd natuurlijk niets eigenlijk. Als je kijkt bij ons in het dorp is er een vrijwillige zwemles, 1x per week een half uur in grote groepen.
Onze jongens hadden eerst 1x 45 minuten en daarna 2x 45 minuten met maximaal 8 kinderen en een extra docent voor alle groepen samen die individuele hulp bood als het even nodig was.

Ze hebben allebei zo’n 1,5 jaar gedaan over ABC, maar wel behoorlijk veel gezwommen.
Sowieso veel aandacht ook voor jezelf redden in het water (maandelijks kleding en op het laatst iedere zwemles), rollend het water in, veel door het gat zwemmen.
Klopt hoor, ene kind is sneller dan het andere en dat maakt ook helemaal niets uit. Gaat er om dat ze het goed leren :Y
Hier waren het ook kleine groepjes en dat is wel heel fijn. En vanaf B elke week de eerste 20 minuten mét kleding. Die stank... :')
If they say
pi_213370913
Hielke had zwemles vlakvoor, tijdens en na corona. Nog nooit heeft iemand van mn kinderen zo lang over een diploma gedaan. Gelukkig had ik een A+B pakket voor iets van ¤690

Na een poos vond ik het wel prima. Ze betaalden nu voor zijn diploma had in het een idee :+
Uiteindelijk heeft hij A En B gehaald en kan hij ju met schoolzwemmen (hij is blijven zitten in groep 4 dus kan hij nog een jaar extra zwemmen) voor C maar dat wil hij niet. Dus hij en een paar andere kinderen die ook zo ver, of verder zijn en dus klaar zijn hebben een privé groepje. Nu vind hij zwemmen ng steeds hartstikke leuk.

Maar als ie ff kan gaat ie naar het recreatiegedeelte ipv naar het wedstrijdenbad :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_213370930
Mijn telefoon laadt weer eens niet op. Weten jullie nog cheapass kabels die wel werken? Ik sloop ze te vaak op officiële kabels te kopen :')
  dinsdag 30 april 2024 @ 13:23:27 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213370951
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:21 schreef Vlinder het volgende:
Mijn telefoon laadt weer eens niet op. Weten jullie nog cheapass kabels die wel werken? Ik sloop ze te vaak op officiële kabels te kopen :')
Ik gebruik altijd Samsung laders met Action kabels, werkt hier perfect.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213370975
Hebben ze die ook voor de aaifoon?
  dinsdag 30 april 2024 @ 13:55:22 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213371246
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:25 schreef Vlinder het volgende:
Geen idee, vast wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213371369
quote:
Officiële kabels sloop je misschien minder snel. :P
pi_213371988
Mijn jongste heeft gordelroos ik dacht dat, dat vooral bij ouderen mensen kwam. En aangezien ze jong is krijgt ze er niks voor. Zo sneu het schijnt echt zeer te doen.
pi_213372456
Zoon had vanmorgen wat keelpijn en nam een ibu. Toen ging hij gamen en een uur geleden komt ie bibberend beneden, gaat op de bank onder een deken liggen en daar ligt ie nog steeds. Temp is 38.5. Leuke vakantie zo :{

Sterkte voor jongste @F_r!
If they say
pi_213372686
quote:
Tip: maak je poort eens goed schoon.
Mijn lieftallige zijn telefoon laadde ook niet op. Bleek heel veel stofjes in de poort te zitten.
Ik heb 'm schoongemaakt met een naaldje en nu doet je het prima
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213372875
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:25 schreef Vlinder het volgende:
Draadloos opladen nog een idee? Niet iedereen telefoon kan dat
pi_213373394
Sarah had in 1.5 jaar A en B, heeft daarna hier in t dorps buitenbad nog c gehaald en een plaatselijk diploma, zwemvaardigheid 1 en start maandag met zwemvaardigheid 2.

James heeft vorig seizoen A en B gehaald (seizoen ervoor al voor A gezwommen maar niet gered) en gaat dit seizoen voor C want hij wil volgend jaar gaan duiken (Junior Padi)

We hebben hier 3x per week 20 minuten zwemles van mei tot September, in het buitenbad, wil je in de winter verder moet je naar een ander dorp/stad.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 30 april 2024 @ 18:08:19 #100
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213373827
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 15:09 schreef F_r het volgende:
Mijn jongste heeft gordelroos ik dacht dat, dat vooral bij ouderen mensen kwam. En aangezien ze jong is krijgt ze er niks voor. Zo sneu het schijnt echt zeer te doen.
Jeetje F_r, jouw dochters gaan ook de hele strippenkaart af zeg.
Beterschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 30-04-2024 18:58:49 ]
  dinsdag 30 april 2024 @ 18:08:45 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213373831
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 16:06 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon had vanmorgen wat keelpijn en nam een ibu. Toen ging hij gamen en een uur geleden komt ie bibberend beneden, gaat op de bank onder een deken liggen en daar ligt ie nog steeds. Temp is 38.5. Leuke vakantie zo :{

Sterkte voor jongste @:F_r!
Beterschap
  dinsdag 30 april 2024 @ 20:55:57 #102
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213375923
Beterschap.

En drie keer per week 20 minuten? Hoe doe je dat logistiek? Ik zou dat echt een drama vinden...
pi_213376814
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 20:55 schreef Tink89 het volgende:
Beterschap.

En drie keer per week 20 minuten? Hoe doe je dat logistiek? Ik zou dat echt een drama vinden...
We wonen echt 2 min vh zwembad af, de zwemlessen vinden plaats tussen 17:00 en 19:30 en nu met C en zwemvaardigheid 2 zwemmen ze om 18:50 en 19:10
S. 2014
J. 2016
pi_213377146
Yay, kotsbui. Wel goed in een bak gemikt :+
Tis maar goed dat ik een maag van staal heb :')
If they say
pi_213377153
Oeh 3x in de week zou hier ook echt niet lukken, met onregelmatige diensten, twee kinderen, met nog andere hobby’s en zelf wil ik ook nog wel eens sporten.

F_r en Mushanga , beterschap!
pi_213377353
Beterschap voor zoon @Mushanga71 J had het vorige week ook, het bleef bij 1 dag spugen en een paar dagen niet fit zijn. Hopelijk bij jullie ook zo.
pi_213377396
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 23:01 schreef Hupje het volgende:
Beterschap voor zoon @:Mushanga71 J had het vorige week ook, het bleef bij 1 dag spugen en een paar dagen niet fit zijn. Hopelijk bij jullie ook zo.
Vanmorgen was hij wat meh maar vanmiddag plofte hij rillerig op de bank met 38.5 koorts en daar bleef hij liggen. Wel wat gegeten maar dat ligt nu dan in de plee.
Hoop ik ook dat het een kortdurend virus is want 3 weken terug had ie keelontsteking en dat duurde een week :{
En thanx :)
If they say
  woensdag 1 mei 2024 @ 07:50:08 #108
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213378477
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 22:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
We wonen echt 2 min vh zwembad af, de zwemlessen vinden plaats tussen 17:00 en 19:30 en nu met C en zwemvaardigheid 2 zwemmen ze om 18:50 en 19:10
Dan liggen mijn kinderen al zo ongeveer in bed, streven is tussen half 7 en 7 erin.
pi_213378527
Wow knap dat je ze zo vroeg op bed krijgt. Ik ben soms pas om half 7 thuis met ze :o
pi_213378557
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 07:59 schreef Aure het volgende:
Wow knap dat je ze zo vroeg op bed krijgt. Ik ben soms pas om half 7 thuis met ze :o
Ik hoor dit soort bedtijden op school ook regelmatig.
Wij hebben 2x per week voetbal tot 7 (en dan moet er nog gegeten worden), 1x muziek tot kwart over 7 en op de dagen dat ik werk ben ik pas rond half 7 thuis.
Bij ons is 8 uur/half 9 meer de standaard.

Er heerst trouwens geen gebrek aan energie bij de kinderen, kan ik melden :')
Bij mij daarentegen…. :O
pi_213378579
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 08:02 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik hoor dit soort bedtijden op school ook regelmatig.
Wij hebben 2x per week voetbal tot 7 (en dan moet er nog gegeten worden), 1x muziek tot kwart over 7 en op de dagen dat ik werk ben ik pas rond half 7 thuis.
Bij ons is 8 uur/half 9 meer de standaard.

Er heerst trouwens geen gebrek aan energie bij de kinderen, kan ik melden :')
Bij mij daarentegen…. :O
Ja hier ook zo rond 8, soms later maar ik mik wel altijd op 8. Maar goed zeker als we pas om half 7 thuis zijn en ik nog moet koken wordt het eerder half 9 :P
pi_213378584
Ik zou wel willen dat het eerder was trouwens, maar dat lukt gewoon niet echt.
pi_213378601
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 08:06 schreef Aure het volgende:
Ik zou wel willen dat het eerder was trouwens, maar dat lukt gewoon niet echt.
Hahaha, ik eerlijk gezegd ook wel. Pure jaloezie is het eigenlijk.
Want na het eten en het bedritueel, wat opruimen, is de avond eigenlijk al best ver om voor mezelf -O-

Maar ja, nog maar een jaar of 8, dan zitten ze gewoon de hele avond op onze bank :') :') :')
pi_213378693
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:08 schreef amaranta het volgende:

[..]
Jeetje F_r, jouw dochters gaan ook de hele strippenkaart af zeg.
Beterschap.
Dank je. En ze waren toen ze jonger waren nooit ziek. Moeten het inhalen denk ik. Hoe is het met jouw moeder?
pi_213378717
Het verschilt wel per kind wat er kan qua bedtijd. Vorige week logeerde ons neefje hier. Natuurlijk gaan ze dan later naar bed en kletsen nog wat. Dus, een stuk later slapen. Neefje was de volgende dag fris als een hoentje. J kon de hele dag niks hebben }:|
Hij klaagde laatst ook dat hij zo vroeg naar bed moest (net 9, half 8 lamp uit) maar later werkt echt niet voor hem. Hij heeft 1x per week sporten tot half 9, de dag erna is altijd pittig.
pi_213378821
Whaha ze gaan hier tegenwoordig vaker later slapen dan ons 🤣🤣

Blijkbaar heeft het vannacht ontzettend hard geonweerd hier. Ik heb er dus echt helemaal niks van meegekregen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213378822
Juul heeft op zondag om 17:30 zwemles, dat is wel het ultieme qua kuttijd zeg maar.

En goedemorgen, ik werd wakker gebeld door de AH, was vergeten dat ik bestelling zo vroeg had staan. Maar eej, dan heb je wat aan de dag he, dus ik ga sporten.
pi_213378917
N gaat al vanaf haar 4e pas rond 21.00 uur slapen en nu (8 jaar) rond 21.45. Een avond voor onszelf hebben we dus al jaren niet gehad :D
Ze is ook wel echt een avondmens, ‘s ochtends is ze vaak nog best slaperig. Maar eerder gaan slapen lukt echt niet.
Daarom zit ze ook op 6 clubjes - je moet wat om de tijd te vullen tot het bedtijd is :P Hoewel ze het laatste jaar wel vaker zegt dat ze moe is of geen zin heeft, dus misschien moeten we het anders aanpakken.
Vooral synchroonzwemmen is op zondag van 18.15 tot 19.15, en met aankleden en fietsen zijn we dan dus pas om 20 uur thuis. Dat is wel heel laat, vooral als het winter is, koud en donker. Dus dat slaan we soms wel over.
pi_213379102
Onweer: check. Ik werd er wakker van.
Zoon zit inmiddels rechtop op de bank dus hopelijk valt dit virus mee.
En qua bedtijd ben ik een tijd terug al gestopt om hem op tijd in zn nest te krijgen. Kostte mij véél energie en mijn bloeddruk was er ook niet blij mee :') Dus vaak is het 23u voor hij slaapt. Maar, ik wil geen gezeur horen over moe zijn want dan krijgt ie een eigen schuld van me terug :+ Nou is hij eigenlijk nooit echt sjaggo dus dat scheelt.
If they say
pi_213379264
Hier is bedtijd tussen 19:00 en 20:00 ergens. Het streven is ze 19:30 op bed te hebben en dan 20:00 uur slapen. Hoe eerder ze in bed liggen, des te langer ze zelf kunnen lezen. Het is wel direct na het eten pyjama aan en tandenpoetsen. En op de voetbaldagen eten we pas tussen 18:30 en 18:45.

Alleen op maandag liggen ze pas vlak voor 20:30 op bed. Dan hebben ze zwemles van 19:30 tot 20:05. Maar daarna slapen ze wel altijd direct. Netto merk ik weinig verschil.

Die tijd dat ze niet meer op tijd gaan slapen kijk ik wel een beetje tegenop. Ik heb die tijd nu echt nodig om een beetje bij te tanken, zeker als ze weer een stuiterballendag hadden (waarbij het streven nu al is om ze zsm op bed te krijgen om mijn oren wat rust te geven).
  woensdag 1 mei 2024 @ 09:52:16 #121
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_213379549
Ik heb er 2 waarvan er eentje een half uur/uur voor ons naar bed gaat en de ander vaak later dan ons. Maar die huiswerk/gamen na het avondeten nog een uur of 2. Dus dan drinken wij lekker een bak koffie en chillen al even. En dan om 9 uur vaak nog een kort kaartspelletje.
  woensdag 1 mei 2024 @ 10:10:30 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213379742
Beterschap voor de zieken!

Mijn meiden gaan ook laat naar bed. Die gaan om 21.00 uur naar bed maar rommelen dan nog wat op hun kamer. Die slapen niet voor 23.00 uur volgens mij.

Oudste gaat half uurtje lezen en doet om 21.30 uur de lamp uit en slaapt. Die trekt oud & nieuw ook maar net.

Wij zijn zelf ook avondmensen dus op zich niet heel gek.
pi_213379886
De kleine gaat hier rond 19 uur naar bed, dat zal wel eerder worden als hij nog maar een slaapje doet overdag. De grote ligt er rond 21 uur in, dat mag wel later maar hij wil altijd graag dat ik nog even kom.kletsen en dat doe ik niet later dan 21 uur door de week. Rond 21.30 uur doe ik namelijk zelf het licht uit :D avonden voor ons hebben we alleen als de oudste bij zijn vader is.

We hebben twee dagen sport tot 19 uur maar eten van te voren. We hebben de luxepositie dat er elke dag iemand thuis is/werkt dus we er kan makkelijk iemand van ons om 17 uur aan tafel met de oudste. En ik kook op zondag en woensdag voor twee dagen vooruit dus geen kookstress O+ Ik vind dat zo ongeveer het ergste wat er is, na een werkdag hangry met een jengelend kind aan je been nog moeten koken :{w
pi_213379897
Simon ligt op schooldagen om 19 uur in bed. Maar wij hebben de mazzel dat manlief niet werkt, dus we kunnen altijd op tijd eten en ik kan mijn werktijden flexibel indelen, dus ben meestal ergens tussen 15:30 - 16 uur thuis.
We beseffen ons heel goed dat dit een luxe is en dat dit bij veel gezinnen niet zo is.
pi_213380117
Je jongste ligt er in 20.15 in en de oudste om 20.45. Ze mogen dan nog een half uur lezen.

Op vrijdag en zaterdag mogen ze om 22.00 in bed ook al moeten ze op zaterdag en soms op zondag ook wel regelmatig op tijd opstaan om te sporten.

Ze zijn altijd heel makkelijk geweest in op tijd op staan, maar sinds de oudste naar de middelbare school gaat (of net wat eerder) heeft hij er wel wat meer moeite mee (en hoort ie ook z’n wekker niet altijd). Maar dat zal de leeftijd zijn (alhoewel ik dat zelf als klein kind al had en er nu nog steeds moeite mee heb.
pi_213381005
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 07:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dan liggen mijn kinderen al zo ongeveer in bed, streven is tussen half 7 en 7 erin.
Ik ben even kwijt hoe oud jouw kinderen zijn maar die tijden hebben we hier nooit gered... altijd al rond half 8/8 uur en de laatste tijd vaak half 9/9 uur. Vroeg naar bed was altijd keten hier
S. 2014
J. 2016
pi_213381907
Jongste van 6 een uur of 20:00, de oudste van 11 een uur of 20:30 richting boven. Dat hij nog leest op zijn kamer is prima maar ik vind het wel lekker om de boel alvast boven gebracht te hebben en afgerond.
Kunnen wij gewoon iets kijken wat ons interesseert en onbeperkt chips eten. :P
pi_213383016
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 13:36 schreef vencodark het volgende:
........en onbeperkt chips eten. :P
Dat ook :Y :+ *) :P
  woensdag 1 mei 2024 @ 17:58:53 #129
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213384254
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 12:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ik ben even kwijt hoe oud jouw kinderen zijn maar die tijden hebben we hier nooit gered... altijd al rond half 8/8 uur en de laatste tijd vaak half 9/9 uur. Vroeg naar bed was altijd keten hier
3 en 5. Onze zwemles is op zaterdag om 8:45, is voor ons perfect 😎 maar ieder kind is anders zoals ik hier al lees. Prul en spruit hebben we nu in vakantieritme, dan liggen ze er tussen 8 en half 9 in. Maar dat trekt ze in een schoolweek echt niet. Dan is ze om 18 uur al chagrijnig van vermoeidheid. Eerlijk is eerlijk wel, ze moet er ook uiterlijk om 7 uur wel uit zijn om op tijd op school te zijn. En voor de jongste staat de wekker twee dagen per week op 6:15 zelfs.
pi_213386403
Door de aanbevelingen van laatst ben ik van plan om morgen met J naar het Archeon te gaan. Ben benieuwd :)
pi_213389371
quote:
Ik gebruik de lader van samsung en huawei en kabeltjes van Hema, die zijn best stevig. Niet onbreekbaar, maar mijn oudste heeft er een handje van om de ipad op de kabel (ingang) te laten steunen en dan sneuvelen ze nog wel eens... Die van de hema gaan hier langer mee dan van action.
Als dat het punt is waar je kabel stuk gaat, dan zou je ook kunnen kijken naar een kabel met een ander plugje, dan gaat het plugje in 90 graden en loopt de kabel evenwijdig aan je apparaat. Had ik voor de kinderen besteld, maar met die stomme hoes om de ipad gaat het plugje er niet diep genoeg in :N anders was het heel handig geweest.

https://www.kabelexpert.nl/lghtning-kabels?page=3 zoiets als ze hier hebben bedoel ik. Als ik zo kijk dan zitten hier ook kabels bij die misschien wel zouden kunnen passen hier. Ik had ze toen ergens anders gevonden.

Beterschap voor de zieken!
  donderdag 2 mei 2024 @ 09:15:15 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_213389535
Heel veel plezier bij het Archeon!

Mijn dag begon met het schoonmaken van de gang boven. Meisjeskat plast de laatste tijd steeds vaker buiten de bak. Gisteren had ze nog weer geplast op een shirt van de jongens en vlak voor me naar bed gingen zat ze NAAST de bak te plassen.
Ze is echt heel erg lief, maar dit is best wel een ding. Helaas nog geen plasje op kunnen vangen om naar de dierenarts te brengen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213389546
Wij werden gek van al die kabels en 2 kinderen die zo'n usb ding er dan net te ver indrukken etc. Wij hebben een soort oplaadstation gemaakt.
Deze gekocht: https://www.bol.com/nl/nl(...)00000037149139/?s2a=

Op een vaste plek gelegd en daar 4 kabels in, het enige wat wij en de kinderen nu hoeven doen is het kabeltje in de telefoon of tablet of whatever te doen. Sindsdien zijn er 0 kabels gesneuveld en zijn met name de kinderen een stuk beter in hun eigen spul opladen.
We nemen hem ook op mee op vakantie ipv verschillende laders.
pi_213389617
Hier kind die de micro usb er verkeerdom in zijn oplaadbare nachtlampje probeerde te drukken en de hele aansluiting kapot heeft gedrukt.
Daarnaast apparaten met verschillende aansluitingen dus er slingerde 3 verschillende laders rond.

Wij hebben nu heb magneetkabeltjes.
Dit idee: https://www.gsmpunt.nl/ka(...)-c-naar-usb-kabel-2m
We hebben een ander merk maar die kan ik zo snel niet vinden. Bijna alle oplaaddingen zijn voorzien van zo'n magneetplugje en nu kan alles met dezelfde kabel worden opgeladen. Laadblokje met een schakelaar erbij zodat deze niet onnodig aan staat. Zojuist voor vakantie een extra lange kabel aangeschaft want daar zitten de stopcontacten vaak op onmogelijke plaatsen.
pi_213395173
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2024 09:15 schreef Troel het volgende:
Heel veel plezier bij het Archeon!
Was leuk! Erg leuke beleving met alle aankleding en alles wat er te doen is voor kinderen. J ging vooral voor de Romeinen, qua leerzaamheid is Xanten toffer/uitgebreider, maar het is erg leuk dat hier alles dichtbij elkaar is en ook enthousiast bemand is (of is dat omdat het vakantie is?).
We waren mooi voor het noodweer terug. Wat een pokke-eind rijden trouwens :P
En ondanks mega hoog parkeer tarief helaas ook parkeerschade. :( Mensen, let eens op als je je deur open doet!
pi_213395289
quote:
2s.gif Op zondag 28 april 2024 13:50 schreef Kyara het volgende:

[..]

BFF en onze jongens van 9, 11 en 12 waren er vandaag, het was super tof, dikke aanrader!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_213396529
Hier gaat het los qua weer tuin staat behoorlijk blank.
  donderdag 2 mei 2024 @ 20:56:35 #138
37150 livelink
pi_213396699
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 20:44 schreef F_r het volgende:
Hier gaat het los qua weer tuin staat behoorlijk blank.
Waar is hier ongeveer?
pi_213396719
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 20:56 schreef livelink het volgende:

[..]
Waar is hier ongeveer?
brabant
pi_213396796
A zit in Limburg en daar ging het rond 19.00 los.
Het begint nu hier (regio Den Haag) te rommelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213397612
Wij deden hier op de laatste avond in Hongarije solidair. Hier ook flink wat flitsen gezien onderweg. Altijd wel indrukwekkend vanwege de uitgestrektheid van het landschap.
Onderweg deze week ook weer flink wat wild gespot: herten, hazen, fazanten en ook wat verdwaalde (of zwervende) hondjes.
pi_213397684
Wij hebben vandaag een rondje keukenwinkels gedaan. De conclusies:

Beige, zwart en bruin zijn helemaal hip and happening

Wij zijn niet hip and happening

Als je bij de Keukenloods begint over een Kopen zonder kijken keuken is dat best dom want die werken samen met Keukensale (dat was ik...)

Een ronde door al die keukenwinkels geeft een goed beeld van wat we niet willen

Wij gaan voor een Ikea keuken met frontjes van een derde partij. Werkblad wel van Ikea, want we hebben daar een erg mooie gezien

De kleur wordt Fjordblauw (dat bestaat dus echt)

De beste conclusie: we weten nu wat we wel willen :) Heel blij mee. Op naar de gevelbekleding en de nieuwe vloer.
  donderdag 2 mei 2024 @ 22:35:44 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_213397788
Als ik google op fjordblauw dan is een van de eerste dingen die in beeld komt fjordblauw keuken :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213397831
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:35 schreef Troel het volgende:
Als ik google op fjordblauw dan is een van de eerste dingen die in beeld komt fjordblauw keuken :D
Het bestaat volgens mij ook alleen als keukenkleur. Tenminste ik kon zo snel geen Ral kleur vinden. Maar goed die kleur keuken staat in 0 keuken showrooms. Dus hopelijk pakt het goed uit.
  donderdag 2 mei 2024 @ 23:03:09 #145
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213398117
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 19:26 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
BFF en onze jongens van 9, 11 en 12 waren er vandaag, het was super tof, dikke aanrader!
Ik vond het juist voor de leeftijd 11/12 een beetje tegenvallen. Het was geinig hoor maar ik denk dat het voor jongere kinderen nog leuker is. Niet voor herhaling vatbaar wat ons betreft.
  donderdag 2 mei 2024 @ 23:04:15 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213398132
Erg mooie kleur Exode! (ja, ik googelde ook)
pi_213398325
Heel mooi exode! Lijkt me heel gaaf voor een keuken.
pi_213398328
Gave kleur! Dat ziet er uit als iets wat ik ook nog wel zou willen (alleen niet weet of ik dat zou durven, en of man het zou willen ;) ) leuk zo voorpret met uit uitzoeken van keukens en dergelijke!
pi_213398734
Ik zag vandaag bij RTL Boulevard dat blauw juist mega hip is in je huis!
Dus dat geldt ook voor je keuken. :P
pi_213399181
Lijkt me ook hipper dan zwart. Zwart is toch al hartstikke oud? Onze zwarte keuken is al ruim 7 zelfs. Als ie niet zo kostbaar was, zou ik zeggen dat we toe waren aan een nieuwe.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213399339
Dan zijn wij dus wel hip and happening, eindelijk!
pi_213399515
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 01:26 schreef vencodark het volgende:
Ik zag vandaag bij RTL Boulevard dat blauw juist mega hip is in je huis!
Dus dat geldt ook voor je keuken. :P
Altijd al geweten dat diep van binnen wij ware trendsetters zijn.
pi_213399547
@exode, mooie kleur (ook de naam fjordblauw vind ik mooi O+ )! Een bruine keuken hoef ik ook niet. Ik denk dat ik toch vrij standaard van wit en zwart ben. Nu is het licht hout met roomwitte deuren en een vreselijk lelijk blad (vind ik, mijn man vindt het mooi). Donker steen maar dan niet egaal gekleurd, maar met allemaal "vlekjes" en hier en daar een glimmertje, ik raak altijd dingen kwijt (oa appelpitten enzo).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 3 mei 2024 @ 08:43:54 #154
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213399785
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 21:03 schreef Vicky het volgende:
A zit in Limburg en daar ging het rond 19.00 los.
Het begint nu hier (regio Den Haag) te rommelen.
Hier was het inderdaad goed mis, ondergelopen straten, kelders, overstroomde wcs en gootsteen. Gelukkig zelf geen last.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 3 mei 2024 @ 09:02:30 #155
37150 livelink
pi_213399975
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 07:50 schreef exode het volgende:
Dan zijn wij dus wel hip and happening, eindelijk!
De conclusie is dat de standaard keukenboeren niet hip en happening zijn.
pi_213400093
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:39 schreef exode het volgende:

[..]
Het bestaat volgens mij ook alleen als keukenkleur. Tenminste ik kon zo snel geen Ral kleur vinden. Maar goed die kleur keuken staat in 0 keuken showrooms. Dus hopelijk pakt het goed uit.
Heel mooie kleur!!

En ach, als je lang genoeg wacht, wordt alles wel weer hip :Y.

Wij zijn weer thuis na 3 dagen Efteling. Wat een uitputtingsslag, maar ook zo tof! Qua weer hebben we zoveel mazzel gehad. 3 dagen tussen de 22 en 26 graden en pas in de auto op weg naar huis ging het regenen. Terwijl buienradar de hele dag een stortvloed aangaf rond 17 uur, bleef het dus uiteindelijk gewoon tot sluitingstijd prima weer.

De jongste heeft weer wat angsten overwonnen en is in Vogelrok en De Vliegende Hollander geweest. Joris en de Draak was een stapje te ver, die wilde hij echt nog niet. Ik denk ook wel een verstandige keuze. De oudste mocht nu ook in de Baron, ik vind hem een held!

En waarom heb ik vandaag niet ook nog vrij genomen? Ik zit nu weer achter mijn laptop maar heb echt geen zin/puf :@.

[ Bericht 26% gewijzigd door Phaidra op 03-05-2024 09:15:08 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213400798
Dat klinkt echt heeeeerlijk Phaidra! Efteling O+
  vrijdag 3 mei 2024 @ 10:16:18 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213400859
Klinkt heerlijk Phaidra!

Wij gaan morgen naar Parijs voor 3 dagen Disney. Helaas wel met minder goede weersvoorspellingen.
pi_213400924
Wij waren in de kerst vakantie in disney met stromende regen en hebben alsnog een leuke tijd gehad. Qua attracties is Parijs gelukkig voorbereid op slecht weer. Mijn beste tip is om op de slechtste dag naar studio’s te gaan en daar de shows te pakken. En zorg voor schoenen met wat profiel, die van mij en m’n dochters was er redelijk afgesleten en toen werd het wel spekglad bij veel soorten tegels. En poncho’s mee natuurlijk (en die wegwerp dingen zijn praktisch in geval van nood/als back-up, maar totaal niet handig bij gegarandeerd slecht weer, als je ze steeds aan en uit moet trekken)
pi_213400968
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 10:16 schreef Kyara het volgende:
Klinkt heerlijk Phaidra!

Wij gaan morgen naar Parijs voor 3 dagen Disney. Helaas wel met minder goede weersvoorspellingen.
Het ligt opzich in een dal oid want vaak is het weer er omheen slechter dan in het park zelf kwamen wij achter.

Veel plezier
pi_213400995
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2024 23:03 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ik vond het juist voor de leeftijd 11/12 een beetje tegenvallen. Het was geinig hoor maar ik denk dat het voor jongere kinderen nog leuker is. Niet voor herhaling vatbaar wat ons betreft.
Balen!
pi_213401235
quote:
Klinkt heerlijk Phaidra!

Dat scheelt een hoop drukte....
pi_213402940
Prachtige kleur @exode! Nou wil ik ook en mijn antraciete Ikeakeuken is nog geen 6 jaar oud :')

Dat tv kijken he, dat je kan pauzeren, terugspoelen, stoppen... We kijken nu Avatar, the last airbender. Die serie heeft ie al drie keer gezien, vorige week nog de realistische ervan en nu kijken we weer de tekenfilm. Tiiig afleveringen. En dat terugspoelen is niet handig met een zoon die zo ongeveer elke scene opnieuw wil kijken, en nog een keer en nog een keer omdat: geen idee :'( :')
Onder de streep hebben we die serie dus al een keer of...8? gezien :')
Echt, die had vroeger tv moeten kijken >:)

[ Bericht 3% gewijzigd door Mushanga71 op 03-05-2024 13:37:26 ]
If they say
pi_213407195
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 13:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Prachtige kleur @:exode! Nou wil ik ook en mijn antraciete Ikeakeuken is nog geen 6 jaar oud :')

Dat tv kijken he, dat je kan pauzeren, terugspoelen, stoppen... We kijken nu Avatar, the last airbender. Die serie heeft ie al drie keer gezien, vorige week nog de realistische ervan en nu kijken we weer de tekenfilm. Tiiig afleveringen. En dat terugspoelen is niet handig met een zoon die zo ongeveer elke scene opnieuw wil kijken, en nog een keer en nog een keer omdat: geen idee :'( :')
Onder de streep hebben we die serie dus al een keer of...8? gezien :')
Echt, die had vroeger tv moeten kijken >:)
Je kan je keuken ook laten wrappen ;).
pi_213407955
quote:
Klinkt heerlijk Phaidra!

Wij gaan morgen ook naar Parijs en dan van zondag tot en met woensdag naar Disney! De weersvoorspellingen zijn voor dit weekend idd niet heel goed, maar hopelijk valt het mee. Veel plezier alvast! :D
pi_213408281
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 19:43 schreef Nijna het volgende:

[..]
Je kan je keuken ook laten wrappen ;).
Misschien, ooit. Maar dan moet ik wel zeker weten welke kleur ik wil want vlak nadat we deze antraciete kungsbacka hadden gekocht, kwam de groene kungsbacka en toen wilde ik die. Ben niet zó kleurvast, geloof ik :P :D
If they say
pi_213408309
Zoon en ik waren daarstraks trouwens bij ikea dus aten we daar. Hadden ze geen zalm maar wel de vega vis. Vish en chips. Wat is dát goor :r Dat is dus écht oneetbaar en heb de helft laten staan. De vega hamburger en balletjes zijn goed te doen, maar de vega vis :r :r
If they say
pi_213408540
Mijn kinderen gingen gisteren een nachtje uit logeren bij opa en oma. Vanmorgen appte zoon (via oma) of ze nog een nachtje mochten blijven. Man ging uit eten, dus vanavond heb ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens in mn eentje voor de tv kunnen eten en een avondje helemaal voor mezelf O+

Team witte keuken hier. Leuk die kleurtjes, maar te modegevoelig imo. In ons vorige huis hadden we een oranje/rode keuken. Spuuglelijk en neergezet door eerdere bewoners, maar wel praktisch, dus niet de moeite waard om te vervangen.

Veel plezier allemaal in Disney!
  vrijdag 3 mei 2024 @ 23:13:28 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213410085
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 20:34 schreef Schanu het volgende:

[..]
Wij gaan morgen ook naar Parijs en dan van zondag tot en met woensdag naar Disney! De weersvoorspellingen zijn voor dit weekend idd niet heel goed, maar hopelijk valt het mee. Veel plezier alvast! :D
Hier eenzelfde soort planning. Morgen Parijs en zondag t/m dinsdag Disney. Veel plezier!
  zondag 5 mei 2024 @ 16:33:33 #170
457799 LeSage
Meisje
pi_213429955
Wat is het hier stil! Allemaal de vrijheid (of het kampioenschap van PSV) aan het vieren? *O*

Vriend heeft vorige maand een mega drukke boekmaand gehad, op zijn vaste baan en voor zijn eigen bedrijfje. Ons koffiezetapparaat is al 4 maanden stuk, dus we zetten steeds met filter en allemaal net niet lekker.
Vanmiddag onszelf gruwelijk verwend met een super gaaf apparaat (Sage barista express impress). Rib uit je lijf, nu nog niet echt lekker, maar wel heel veel zin om hier de perfecte espresso/cappuccino mee te gaan zetten O+
pi_213430388
@LeSage, zo die zijn inderdaad duur (heb even gegoogled, want drink geen koffie)! Geniet van de aankoop en de lekkere koffie!

Wij willen morgen naar Almere Jungle. Iemand al eens geweest?

Verder vanmiddag de hele middag spelletjes gedaan, was leuk.
pi_213431029
Hier is het van alles wat, opruimen, schoonmaken, tussendoor werken (ik), gisteren herdenking in het dorp met de Scouting, nog meer opruimen, gisteren gaan zwemmen, taxi voor de kinderen spelen (Scouting, speeldates, zwemles, die gaan gewoon door)

We twijfelden heel lang om deze vakantie minstens een weekend weg te gaan, maar het weer en 2 gezinsleden (verloofde en B) die het liefste gewoon thuis zijn en mijn werk die in april en mei PIEKT toch ervoor gekozen thuis te blijven. Goede keuze, want we zijn alle4 relaxt en genieten van dit tempo en het samen zijn O+

Komende week oa met zijn 2tjes winkelen in Utrecht, met B naar Geofort en met B een ochtend naar mijn werk waar ze leuke workshops hebben.

Goede aankoop LeSage, goede koffie is zo fijn. Ik ben nog steeds elke dag zo blij met onze Jura, beste aankoop in jaren.
pi_213432097
Heb je die speciaal uitgezocht vanwege je username LeSage? :D
  zondag 5 mei 2024 @ 20:46:50 #174
457799 LeSage
Meisje
pi_213432817
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 19:44 schreef FlyingFish het volgende:
Heb je die speciaal uitgezocht vanwege je username LeSage? :D
Hahaha, ik had deze link dus nog niet gelegd :') :D

Maar, vooral uitgekozen op de mogelijkheid tot een goede espresso en cappuccino thuis, met wat hulp zodat het niet te ingewikkeld wordt met weegschalen.
Het is nu een beetje de eenvoudige versie van wat ik op het werk gebruik.
  zondag 5 mei 2024 @ 20:47:48 #175
457799 LeSage
Meisje
pi_213432825
En mooooooi op het aanrecht O+
Het oog wil ook wat *)
pi_213438171
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2024 16:33 schreef LeSage het volgende:
Wat is het hier stil! Allemaal de vrijheid (of het kampioenschap van PSV) aan het vieren? *O*

Vriend heeft vorige maand een mega drukke boekmaand gehad, op zijn vaste baan en voor zijn eigen bedrijfje. Ons koffiezetapparaat is al 4 maanden stuk, dus we zetten steeds met filter en allemaal net niet lekker.
Vanmiddag onszelf gruwelijk verwend met een super gaaf apparaat (Sage barista express impress). Rib uit je lijf, nu nog niet echt lekker, maar wel heel veel zin om hier de perfecte espresso/cappuccino mee te gaan zetten O+
Oh heerlijk! En inderdaad erg mooi om in de keuken te hebben staan :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213440755
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon en ik waren daarstraks trouwens bij ikea dus aten we daar. Hadden ze geen zalm maar wel de vega vis. Vish en chips. Wat is dát goor :r Dat is dus écht oneetbaar en heb de helft laten staan. De vega hamburger en balletjes zijn goed te doen, maar de vega vis :r :r
O ja die hadden wij laatste keer dat we in de IKEA waren ook. Dat was eens, maar nooit meer. 🤮

Ik ben aan het aftellen naar een weekje Schotland zonder man en kind. Ik vind het wel een beetje spannend maar heb er ook heel veel zin in. Ik ga samen met een vriendin een rondreisje maken.

Heerlijk lijkt me dat LeSage! Ik hou van koffie en het is mijn droom ooit ook eens een goed en mooi apparaat te hebben staan O+

[ Bericht 8% gewijzigd door LeNeHe op 06-05-2024 14:53:50 (Even verder bijgelezen ) ]
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_213446072
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 14:50 schreef LeNeHe het volgende:

[..]
O ja die hadden wij laatste keer dat we in de IKEA waren ook. Dat was eens, maar nooit meer. 🤮

Ik ben aan het aftellen naar een weekje Schotland zonder man en kind. Ik vind het wel een beetje spannend maar heb er ook heel veel zin in. Ik ga samen met een vriendin een rondreisje maken.

Heerlijk lijkt me dat LeSage! Ik hou van koffie en het is mijn droom ooit ook eens een goed en mooi apparaat te hebben staan O+
Oh wat gaaf! Snap dat het spannend is, maar extra tof dat je het wel doet.
pi_213446093
Mijn 3 mannen zijn vanmiddag na school meteen in de bus gestapt en hebben de huldiging meegemaakt. Wel de kindvriendelijke versie in het stadion. Daarna nog de platte kar opgewacht en toen waren ze op tijd thuis om de huldiging op het stadhuisplein te kijken.
De foto’s spreken boekdelen, van die rode wangen van genieten en spanning.

Oudste is wel een gevoelig ding, hij moest daarna thuis om alles huilen, van alle indrukken O+
pi_213450544
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 14:50 schreef LeNeHe het volgende:

[..]

Echt he :r
Bleek op vrijdag wél voor de halve prijs maar al zouden ze het gratis weggeven. Nóóit meer. Wat ik bespaarde op de nepvis hebben we maar uitgegeven aan een gebakje :')

Oeh, Schotland, gaaf O+ Veel voorpretplezier!

Nou, wij hebben een nieuwe dwerghamster. Mocht alleen als ik dit keer de naam mocht geven. Ben de tekenfilmfiguurnamen wel zat dus hij heet Floki :7
If they say
pi_213453750
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:43 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Nou, wij hebben een nieuwe dwerghamster. Mocht alleen als ik dit keer de naam mocht geven. Ben de tekenfilmfiguurnamen wel zat dus hij heet Floki :7
Ik dacht dat die niet meer als huisdier mochten? :o
Floki is tof :Y
pi_213454029
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 18:47 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik dacht dat die niet meer als huisdier mochten? :o
Floki is tof :Y
Jaa, tof toch :D Zoon wilde Appa of Momo. We kijken the last airbender, vandaar :+
Vanaf 1 juli zijn ze verboden en dan komt er een waterbuffel in de achtertuin :P
If they say
  dinsdag 7 mei 2024 @ 19:28:10 #183
37150 livelink
pi_213454249
The last airbender ook veel gekeken met mijn zoon. Best een leuke serie. Normaal hou ik niet zo van cartoons, maar die keek ik wel braaf mee. Er was een tijd dat ik die begintekst uit mijn hoofd kende, maar nu niet meer.
pi_213454725
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 19:28 schreef livelink het volgende:
The last airbender ook veel gekeken met mijn zoon. Best een leuke serie. Normaal hou ik niet zo van cartoons, maar die keek ik wel braaf mee. Er was een tijd dat ik die begintekst uit mijn hoofd kende, maar nu niet meer.
Ik vind um ook goed en al een aantal keer gezien :Y Wel handig met Netflix, kan het intro overslaan :D
Hierna gaan we Korra kijken en laatst hadden we de nieuwe niet-tekenfilm gezien. Eerste seizoen en hoewel ik absoluut niet hou van nagemaakte series, vond ik deze eigenlijk wel heel goed. Tis alleen wel zo, als je de tekenfilm op je duimpje kent, je ziet waar het verhaal níet klopt :')
If they say
  dinsdag 7 mei 2024 @ 21:30:52 #185
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213456884
@LeNeHe wat heerlijk, een weekje Schotland.

Ik ben naar een stilteretraite geweest zonder telefoon. De eerste dag wilde ik heel hard wegrennen, wat stom. Daarna werd het heel relaxed en wilde ik eigenlijk niet meer naar huis - behalve dan dat ik de mannen erg miste ;) Ik heb nog een extra dagje zonder telefoon gedaan, gewoon omdat :7 En nu zit ik alweer instagrammend, Fok!end en tegelijkertijd het songfestival kijkend op de bank :P

Ik was trws 2 dagen bij Feyenoord soccer camps, waar M. naar hartelust heeft gebald. Wat ben ik toch trots op die vent <3 Nu zijn we wel allebei compleet uitgevloerd.
pi_213462530
Hang nu 56 minuten in de wacht bij de ha om een afspraak te maken voor zoon :{
Begon bij 3 wachtenden voor me en nu ben ik de eerst volgende. Maar iets zegt me dat de andere 2 hebben opgehangen en de ha er niet is maar vergeten is het goede bandje op te zetten :')

Nu kan ik wel op de spoedknop drukken en kijken wat er gebeurt >:) Maar als ze er wél zijn, word ik achteraan de rij gezet :')

1 uur en 5 minuten. Denk dat ik maar ophang, schuift die achter me weer een plek op :+

1 uur en 7 minuten... Heb maar opgehangen :')

[ Bericht 17% gewijzigd door Mushanga71 op 08-05-2024 09:15:39 ]
If they say
pi_213462937
Misschien later nog een keer proberen?
  woensdag 8 mei 2024 @ 09:46:05 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213463015
Ik snap echt dat huisartsenpraktijken druk zijn, maar als er 's middags iets gebeurt waarvoor je langs wil of een afspraak wil maken, kwam ik hier voorheen ook in allerlei telefoonloops. Was toen zo geirriteerd dat ik ook een keer op die '1' heb gedrukt :@
pi_213463118
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:46 schreef Quoi het volgende:
Ik snap echt dat huisartsenpraktijken druk zijn, maar als er 's middags iets gebeurt waarvoor je langs wil of een afspraak wil maken, kwam ik hier voorheen ook in allerlei telefoonloops. Was toen zo geirriteerd dat ik ook een keer op die '1' heb gedrukt :@
Wat gebeurde er toen je op de 1 drukte? Heb het nog nooit gedaan :D
Hier mag je op de woensdag blijkbaar niet ziek worden :') Nou weet ik dat mijn eigen ha niet werkt, maar dan loopt er normaliter een bandje met blabla. Maar omdat dat niet zo was...

quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:39 schreef Nijna het volgende:
Misschien later nog een keer proberen?
Neuh, ik ga nu shoppen met zoon, op zijn verzoek :D
Hij heeft al een aantal dagen in de avond erge buikpijn. Overdag niks aan de hand maar s`avonds... Ik kijk het wel aan en anders bel ik morgen ofzo.
If they say
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:52:59 #190
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213463729
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Wat gebeurde er toen je op de 1 drukte? Heb het nog nooit gedaan :D
Hier mag je op de woensdag blijkbaar niet ziek worden :') Nou weet ik dat mijn eigen ha niet werkt, maar dan loopt er normaliter een bandje met blabla. Maar omdat dat niet zo was...
[..]
Neuh, ik ga nu shoppen met zoon, op zijn verzoek :D
Hij heeft al een aantal dagen in de avond erge buikpijn. Overdag niks aan de hand maar s`avonds... Ik kijk het wel aan en anders bel ik morgen ofzo.
Er nam iemand op. Gelukkig :)
Ook om mij te vertellen dit nooit meer te doen. Sja, M. was flauwgevallen, had gespuugd en zag ervoor niet goed. Ik kon de HA echt een tijdje niet bereiken. Voor mij had dit spoed. Ik snap echt dat echte spoed voorrang heeft, maar je moet iets met mensen in de categorie tussen de ingegroeide teennagel en het hartinfarct. Die kun je niet een middag lang parkeren.
  FOK!fotograaf woensdag 8 mei 2024 @ 11:14:54 #191
148247 taxibabe
pi_213463974
Hier mag je bij de ha ook alleen tussen 8 en 10 bellen voor een afspraak. 's Middags zijn ze ook slecht bereikbaar.
Maar de kleine kreeg 2 weken geleden 's middags hoge koorts en oorpijn, nou.. dan ga ik echt niet wachten tot de volgende dag. Ik kreeg wel commentaar maar heb gezegd dat hij nu net de klachten pas kreeg, anders had ik wel 's morgens gebeld. We mochten gelukkig nog wel komen.
pi_213463991
O dat is wel heel lang wachten Mushanga, hopelijk heb je snel een afspraak.
Buikpijn is altijd wel rottig.

En Quoi een stilteretraite wil ik ook ooit nog eens doen, maar weet niet of ik dat zou trekken. Goed dat je het hebt volgehouden :) kun je nu weer extra genieten van schermtijd :+
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_213464147
Dan hebben we geluk met onze huisarts. Altijd wel relatief bereikbaar. En officieel mag je voor een afspraak alleen bellen tussen 8 en 10 maar als er ineens iets is met de kinderen zeggen ze daar echt niets van. Ook al eens om 16u45 gebeld en we mochten nog komen. En dat was niet enorme spoed.

Stilteretraite klinkt heerlijk! Ik was al aan het googlen geslagen.
pi_213464198
Bij mijn oude praktijk kon je alleen tussen 8-10u bellen, maar mocht ik van de assistente de optie voor intercollegiaal overleg gebruiken bij iets wat wel vandaag besproken moest worden maar geen bloedspoed was. Dan kwam ik wel door het bandje dat ze telefonisch bereikbaar zijn tot 10u heen, maar gingen niet alle alarmen af die bij optie 1 afgaan. Dus mocht je huisarts die optie hebben, kun je dat ook nog proberen in zulke gevallen ;)
pi_213464880
Er zit zo vaak een gezinslid bij de huisarts dat we een eigen nummer hebben ;)
Voor een afspraak moet je ook voor 11 uur bellen maar als je later belt, zeggen ze daar niets van. En ik krijg eigenlijk altijd wel iemand te pakken, snel ook.

Dat bevalt eigenlijk prima, al hadden we laatst een huisarts in opleiding die duidelijk nog veel moet leren. Daardoor zaten we er erg lang en gaf hij ons ook nog eens verkeerde informatie en een verkeerde doorverwijzing.
pi_213464960
Mijn huisarts mag je geloof ik de hele dag bellen. Weet het niet zeker, want ik plan afspraken meestal online in. De e-consulten worden ook snel beantwoord ^O^

Ik bel voor mijn werk best vaak met huisartsen en hoef gelukkig zelden lang te wachten via de intercollegiale lijn.
pi_213465170
Bij mijn eigen huisarts weet ik het eigenlijk niet. In principe tussen 8-10 bellen. Maar volgens mij als er later iets is kan het wel. Er zitten verschillende huisartsen in de post en verpleegkundigspecialisten, dus als het echt nodig is vaak nog wel een gaatje te vinden.

Bij de huisartsenpost die ik bel voor het werk (als er een ongelukje gebeurd is vaak) dan kan ik gewoon bellen en afhankelijk van wat het is kunnen ze nog komen of krijgen de gasten advies mee.

Bij de weekendpost wel eens heel lang in de wacht gestaan. En dat is irritant, omdat het verlenen van EHBO (en dus indien nodig de huisarts bellen) maar een klein onderdeel van m’n werk is. En als ik dus langer daar mee bezig ben omdat de wachttijd erg hoog is, dan gaat dat ten koste van andere dingen. En dat is echt niet handig. Maar goed, ze kunnen daar ook niet meer doen dan hun best als het druk is natuurlijk.

(Een keer een issue gehad met de huisarts, wilde een afspraak maken voor een dag later maar dan ging niet meer, ze mocht maar zoveel procent vol boeken voor de volgende dag en daar zat ze al aan, jammer maar niets aan te doen (afhankelijk van de tijd dat ik terecht zou kunnen zou ik vroeg gaan werken of pas laat).
De dag er op stipt 8 uur gebeld, eerst nog het bandje dat ze gesloten waren en meteen daarna nog eens gebeld, was de eerstvolgende in de wachtrij, kreeg ik als antwoord ‘nee vandaag zit de hele dag al vol gepland’. Toen heb ik wel even duidelijk gemaakt wat ik van hun systeem vond, als ze me eerst afschepen met ‘we mogen voor morgen niet verder plannen’ en de dag er op om stipt 8.00 ‘we zitten voor vandaag helemaal vol’.
Maar ben wel geweest die dag :7
pi_213465382
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:42 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn huisarts mag je geloof ik de hele dag bellen. Weet het niet zeker, want ik plan afspraken meestal online in. De e-consulten worden ook snel beantwoord ^O^

Ik bel voor mijn werk best vaak met huisartsen en hoef gelukkig zelden lang te wachten via de intercollegiale lijn.
Ik denk dat we onze huisarts delen en heb precies hetzelfde. Goed bereikbaar, veel digitaal mogelijk ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213465576
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:52 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ook om mij te vertellen dit nooit meer te doen. Sja, M. was flauwgevallen, had gespuugd en zag ervoor niet goed. Ik kon de HA echt een tijdje niet bereiken. Voor mij had dit spoed. Ik snap echt dat echte spoed voorrang heeft, maar je moet iets met mensen in de categorie tussen de ingegroeide teennagel en het hartinfarct. Die kun je niet een middag lang parkeren.
Dit vind ik ook best wel spoed eigenlijk, zeker als een kind betreft. Als het zo lang duurt voor er opgenomen werd is het niet raar dat je de spoedknop hebt ingedrukt :Y

Hier moet je s'morgens bellen voor 1 klacht en dan krijg je dezelfde middag een afspraak. En voor meerdere klachten kan je later ook bellen en dan krijg je een afspraak over tiiiig :')
Maar als er iets is, zijn ze er wel hoor. Zoon had een keer zaagsel in zn oog. Ik belde en kon direct terecht bij de assistente. De ha zelf kwam toen ook nog even kijken.
Vandaag ging het dus even niet zoals normaal :+

Nou Hillie, das idd wel heel raar, dat ze vol zouden zitten als je meteen om 8u belt.
Makkelijk wel, het op een systeem gooien :')
Gelukkig kon je die dag toch terecht.

Uitgeshopt en niks gekocht, behalve de échte fireballs :9~ Bij Jamin. 1 fokking euro voor 1 zakje van 4 ballen |:) Niet zo raar dat die zaak altijd helemaal leeg is.
Oh, wel lekker geluncht :)
If they say
pi_213472184
Ik probeer altijd online een afspraak te maken vaak zitten die tijden al een week vol

Mijn oudste is vandaag 13 geworden. 13 jaar geleden was het heel warm nu iets minder
pi_213472352
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:42 schreef Clubsoda het volgende:

Ik ben zo blij met die e-consulten. Foto erbij als het nodig is. En advies van de arts of langskomen nodig is of niet. Soms zelfs gewoon een recept zonder langs te gaan (bijvoorbeeld omdat mijn hooikoortsmedicijnen aan het begin van het seizoen altijd wat zoeken is, dan hoef ik daarvoor niet eerst langs de praktijk).
  woensdag 8 mei 2024 @ 21:58:34 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213472903
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:59 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dit vind ik ook best wel spoed eigenlijk, zeker als een kind betreft. Als het zo lang duurt voor er opgenomen werd is het niet raar dat je de spoedknop hebt ingedrukt :Y

Hier moet je s'morgens bellen voor 1 klacht en dan krijg je dezelfde middag een afspraak. En voor meerdere klachten kan je later ook bellen en dan krijg je een afspraak over tiiiig :')
Maar als er iets is, zijn ze er wel hoor. Zoon had een keer zaagsel in zn oog. Ik belde en kon direct terecht bij de assistente. De ha zelf kwam toen ook nog even kijken.
Vandaag ging het dus even niet zoals normaal :+

Nou Hillie, das idd wel heel raar, dat ze vol zouden zitten als je meteen om 8u belt.
Makkelijk wel, het op een systeem gooien :')
Gelukkig kon je die dag toch terecht.

Uitgeshopt en niks gekocht, behalve de échte fireballs :9~ Bij Jamin. 1 fokking euro voor 1 zakje van 4 ballen |:) Niet zo raar dat die zaak altijd helemaal leeg is.
Oh, wel lekker geluncht :)
Nou kom ik uit ei vwb prijzen hoor, vraag me niet wat een pak melk kost, maar 1 euro is toch niet zo gek duur?
pi_213473016
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 21:58 schreef BE het volgende:

[..]
Nou kom ik uit ei vwb prijzen hoor, vraag me niet wat een pak melk kost, maar 1 euro is toch niet zo gek duur?
Wel als een zakje van 16 stuks bij jumbo 1,26 kost ;) Helaas niet de goede smaak want ik wilde die hete met kaneelsmaak.

Zoon had morgen de stad in gewild. Welke stad, is niet veel meer van over :'(
If they say
pi_213473510
Gefeliciteerd met oudste @F_r! *O*
If they say
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 06:33:12 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213476226
:W vanuit het ziekenhuis. Borstverkleining gehad. De eerste nacht was een ramp, slapen op mijn rug is niet mijn ding :X maar het is voor het goede doel.

Vannacht zag ik mezelf voor het eerst in de spiegel, wat zien ze er klein uit :o O+

Verder gaat er best wat mis hier. Zo heb ik nog geen arts gesproken en hebben ze ook mijn man nooit gebeld. Officieel weet ik dus niks, ik heb het maar in mijn online dossier opgezocht. Ook kreeg mijn kamergenoot mijn medicatie mee van de apotheek (met dus mijn gegevens op de papieren!). Wat eigenlijk niet zou moeten kunnen want ik heb het gisteren al opgehaald. Beetje rommelig allemaal… En laat ik het maar niet hebben over nuchter moeten zijn tot kwart voor 4 :X

Ik ga nog even proberen te tukken, hopelijk doet de diclo z’n werk :Z
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_213476661
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Bij mijn oude praktijk kon je alleen tussen 8-10u bellen, maar mocht ik van de assistente de optie voor intercollegiaal overleg gebruiken bij iets wat wel vandaag besproken moest worden maar geen bloedspoed was. Dan kwam ik wel door het bandje dat ze telefonisch bereikbaar zijn tot 10u heen, maar gingen niet alle alarmen af die bij optie 1 afgaan. Dus mocht je huisarts die optie hebben, kun je dat ook nog proberen in zulke gevallen ;)
Daar lijkt me die optie niet voor! Ik zou het in elk geval niet in mijn hoofd halen om "intercollegiaal overleg" aan te klikken. Tenzij nadrukkelijk gezegd.
Maar het lijkt mij dat het daar niet voor is.

Hier kan je het grootste deel van de dag bellen, eerst had je de optie bellen voor een afspraak of de optie voor overleg met de assistente. Maar dat is nu dezelfde keuzeoptie.
En sinds kort kunnen we ook weer online medicatie bestellen enzo, dit systeem werkt :).

Ik heb 1x optie 1 gebruikt toen de oudste een koortsstuip had en stopte met ademhalen, maar toen ze daar niet binnen 2x overgaan opnamen, heb ik 112 gebeld.
Ooit kinderehbo cursus gedaan, toen zei die man, als je het echt niet meer weet dan bel je 112. Dat was ook het enige wat op dat moment door mijn hoofd schoot.
pi_213476696
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 06:33 schreef MaJo het volgende:
:W vanuit het ziekenhuis. Borstverkleining gehad. De eerste nacht was een ramp, slapen op mijn rug is niet mijn ding :X maar het is voor het goede doel.

Vannacht zag ik mezelf voor het eerst in de spiegel, wat zien ze er klein uit :o O+

Verder gaat er best wat mis hier. Zo heb ik nog geen arts gesproken en hebben ze ook mijn man nooit gebeld. Officieel weet ik dus niks, ik heb het maar in mijn online dossier opgezocht. Ook kreeg mijn kamergenoot mijn medicatie mee van de apotheek (met dus mijn gegevens op de papieren!). Wat eigenlijk niet zou moeten kunnen want ik heb het gisteren al opgehaald. Beetje rommelig allemaal… En laat ik het maar niet hebben over nuchter moeten zijn tot kwart voor 4 :X

Wat slordig van de dingen die er mis gaan!
Nog wat geslapen?
Ik weet nog dat ik de eerste keer keek O+ en nog steeds heel blij dat ik die borstverkleinig heb laten doen. Ik vond die eerste weken soms wat ongemakkelijk, maar het was het absoluut waard.
Succes met het herstel :*
  donderdag 9 mei 2024 @ 09:28:39 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213477155
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:04 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Wel als een zakje van 16 stuks bij jumbo 1,26 kost ;) Helaas niet de goede smaak want ik wilde die hete met kaneelsmaak.

Zoon had morgen de stad in gewild. Welke stad, is niet veel meer van over :'(
Gevalletje dat goedkoop dus eigenlijk duurkoop is want net niet lekker…
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 09:37:28 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213477228
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:34 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wat slordig van de dingen die er mis gaan!
Nog wat geslapen?
Ik weet nog dat ik de eerste keer keek O+ en nog steeds heel blij dat ik die borstverkleinig heb laten doen. Ik vond die eerste weken soms wat ongemakkelijk, maar het was het absoluut waard.
Succes met het herstel :*
Uiteindelijk in de ochtend nog even kunnen slapen, en hopelijk thuis ook want ik ben kapot :O

Ik heb net ook een beetje kunnen meespieken toen het verband werd verschoond O+ Zag er al goed uit! En zo in mijn pyjama lijken ze heel erg klein _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_213477448
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:28 schreef BE het volgende:

[..]
Gevalletje dat goedkoop dus eigenlijk duurkoop is want net niet lekker…
Bij bol 0,49 per zakje en das ook eigenlijk de gewone prijs. Zitten alleen 40 zakjes in een doos en ze zijn niet meer zo lekker als vroeger. Kleiner, minder heet en ze zijn zo door te bijten dus wat dat betreft, blij dat het me maar 4 euro gekost heeft :P

Sterkte @MaJo! Je weet wel waar je het voor gedaan hebt :)
If they say
pi_213477532
@MaJo, een spoedig herstel gewenst!
pi_213477569
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:31 schreef Nijna het volgende:

[..]
Daar lijkt me die optie niet voor! Ik zou het in elk geval niet in mijn hoofd halen om "intercollegiaal overleg" aan te klikken. Tenzij nadrukkelijk gezegd.
Maar het lijkt mij dat het daar niet voor is.

Hier kan je het grootste deel van de dag bellen, eerst had je de optie bellen voor een afspraak of de optie voor overleg met de assistente. Maar dat is nu dezelfde keuzeoptie.
En sinds kort kunnen we ook weer online medicatie bestellen enzo, dit systeem werkt :).

Ik heb 1x optie 1 gebruikt toen de oudste een koortsstuip had en stopte met ademhalen, maar toen ze daar niet binnen 2x overgaan opnamen, heb ik 112 gebeld.
Ooit kinderehbo cursus gedaan, toen zei die man, als je het echt niet meer weet dan bel je 112. Dat was ook het enige wat op dat moment door mijn hoofd schoot.
Nee, natuurlijk is die optie daar in principe niet voor. Ik zou het ook niet standaard doen tenzij aangegeven, maar in een geval als @Quoi beschrijft met een kind dat is flauwgevallen en daarvoor gespuugd heeft en niet goed zag, waar je misschien geen 112 voor belt maar wel vlot een huisarts voor wil spreken, en je komt niet door de gewone wachtrij heen, dan kun je dat dus ook nog proberen ipv de spoedoptie. Of gewoon de spoedoptie natuurlijk, maar als je daarvoor vervolgens op je kop krijgt kan ik me voorstellen dat je die volgende keer wat minder snel indrukt. Dan is dit een soort tussenweg waarbij dan niet meteen alle alarmbellen gaan rinkelen maar je wél veel sneller iemand aan de lijn krijgt.

Dacht dat ik met mijn 'in zulke gevallen' toevoeging dat al wel duidelijk had gemaakt, maar dan nog even iets aangevuld. Want nee, je moet natuurlijk niet die knop gaan drukken als je wil weten hoe je je ingegroeide teennagel moet fixen, en dat is ook zeker niet mijn bedoeling geweest om die suggestie wel te doen.

En @MaJo een goed herstel gewenst!
pi_213477879
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 06:33 schreef MaJo het volgende:

Wat fijn dat de operatie geweest is! Hopelijk een vlot herstel en veel minder lichamelijke klachten na deze operatie!

Wel slecht dat er zo veel is mis gegaan al, echt slordig.
pi_213478100
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:37 schreef MaJo het volgende:

[..]
Uiteindelijk in de ochtend nog even kunnen slapen, en hopelijk thuis ook want ik ben kapot :O

Ik heb net ook een beetje kunnen meespieken toen het verband werd verschoond O+ Zag er al goed uit! En zo in mijn pyjama lijken ze heel erg klein _O-
Mijn eerste reactie toen was: ik ben plat O+ hahaha. Plat was het niet, maar vergeleken met wat het was wel een heel stuk bescheidener ;). Fijn dat je iets hebt geslapen, ik heb 2 nachten in het ziekenhuis geslapen, maar niet zo heel veel geslapen. Eerste nacht weet ik niet wat ik aan het doen was, maar ik had gewoon de rust niet om in slaap te vallen en er was ook iemand een paar kamers verderop ontzettend aan het overgeven steeds :X . Dus ik hoorde nog al eens verpleging langsstuiven over de gang ;).
2e nacht weet ik niet meer.
Ik had thuis mijn hoofdeind wat omhoog gezet dat vond ik lekkerder "liggen" dan helemaal plat, op mn rug.
En die bh die ik na de operatie aan had, zat vrij strak, ik denk dat dat wel goed was op zich, maar af en toe zat het me iets te strak en dan kon ik er niet van slapen. Maar het was het allemaal heel erg waard :Y

@vlindertje89, ik zou dan toch op de spoedknop drukken. En als ik daar dan voor op mijn kop zou krijgen, dan is dat maar zo. Ik vind het in zo'n situatie als Quoi beschrijft, heel goed uit te leggen als je wel op spoed klikt.
  donderdag 9 mei 2024 @ 13:34:34 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213479102
Ik twijfel nog steeds over een borstverkleining. Voor de kinderen en na 50 kilo afvallen droeg ik maat 70G van panache (uk maat dus). Na twee kinderen en weer hetzelfde gewicht zit ik op 70 of 75 K of J. En het is best zwaar om die dingen mee te zeulen. Maar ik ben een tijdje terug onder narcose geweest en daar echt een paar dagen beroerte van geweest en ik ben een beetje bang voor snijden in een gezond lichaam en mogelijke complicaties enzo. Dus ik twijfel nog even...
pi_213479138
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:34 schreef Tink89 het volgende:
Ik twijfel nog steeds over een borstverkleining. Voor de kinderen en na 50 kilo afvallen droeg ik maat 70G van panache (uk maat dus). Na twee kinderen en weer hetzelfde gewicht zit ik op 70 of 75 K of J. En het is best zwaar om die dingen mee te zeulen. Maar ik ben een tijdje terug onder narcose geweest en daar echt een paar dagen beroerte van geweest en ik ben een beetje bang voor snijden in een gezond lichaam en mogelijke complicaties enzo. Dus ik twijfel nog even...
Ik ben 2x onder het mes gegaan en geen seconde spijt.
Geen pijn aan nek, rug en schouders woog zwaarder dan niet snijden in een gezond lijf.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213479734
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:23 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk is die optie daar in principe niet voor. Ik zou het ook niet standaard doen tenzij aangegeven, maar in een geval als @:Quoi beschrijft met een kind dat is flauwgevallen en daarvoor gespuugd heeft en niet goed zag, waar je misschien geen 112 voor belt maar wel vlot een huisarts voor wil spreken, en je komt niet door de gewone wachtrij heen, dan kun je dat dus ook nog proberen ipv de spoedoptie. Of gewoon de spoedoptie natuurlijk, maar als je daarvoor vervolgens op je kop krijgt kan ik me voorstellen dat je die volgende keer wat minder snel indrukt. Dan is dit een soort tussenweg waarbij dan niet meteen alle alarmbellen gaan rinkelen maar je wél veel sneller iemand aan de lijn krijgt.

Dacht dat ik met mijn 'in zulke gevallen' toevoeging dat al wel duidelijk had gemaakt, maar dan nog even iets aangevuld. Want nee, je moet natuurlijk niet die knop gaan drukken als je wil weten hoe je je ingegroeide teennagel moet fixen, en dat is ook zeker niet mijn bedoeling geweest om die suggestie wel te doen.

En @:MaJo een goed herstel gewenst!
Als het kind in kwestie inmiddels weer goed aanspreekbaar is dan is er geen spoed en kun je gewoon in de wachtrij. Als kind niet goed aanspreekbaar is dan bel je 112.

Ik heb laatst 3 kwartier in de wacht gehangen op de intercollegiale lijn bij een huisarts.
Tijdens die 3 kwartier is mijn eigen spoedlijn dus ook niet bereikbaar (mensen krijgen dan mijn voicemail), omdat ik aan het bellen ben.

Dus wat mij betreft, tenzij je eigen huisarts het nadrukkelijk zo besproken heeft met je, nóóit de intercollegiale lijn gebruiken als dat niet van toepassing is.
:)
pi_213479738
Voorspoedig herstel gewenst MaJo!
pi_213481468
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 14:46 schreef mignonne het volgende:

[..]
Als het kind in kwestie inmiddels weer goed aanspreekbaar is dan is er geen spoed en kun je gewoon in de wachtrij. Als kind niet goed aanspreekbaar is dan bel je 112.

Ik heb laatst 3 kwartier in de wacht gehangen op de intercollegiale lijn bij een huisarts.
Tijdens die 3 kwartier is mijn eigen spoedlijn dus ook niet bereikbaar (mensen krijgen dan mijn voicemail), omdat ik aan het bellen ben.

Dus wat mij betreft, tenzij je eigen huisarts het nadrukkelijk zo besproken heeft met je, nóóit de intercollegiale lijn gebruiken als dat niet van toepassing is.
Thanks voor je toevoeging! Ik nam misschien ook teveel mijn eigen oude praktijk als uitgangspunt - zij zijn heel rustig, hun populatie is 90% studenten waar nooit wat mee is (hun woorden). Maar de meeste praktijken zal dat natuurlijk anders zijn en dan heeft intercollegiaal gebruiken natuurlijk andere consequenties. (En ze hadden dus in mijn geval inderdaad expliciet aangegeven dat als ik ze moest spreken na 10u, ik die intercollegiaal knop kon gebruiken, en niet de spoed knop (tenzij spoed natuurlijk). Zonder intercollegiaal of spoed-knop te gebruiken waren ze dus ook überhaupt niet telefonisch bereikbaar, dus in de 'gewone' wachtrij wachten bestond niet na 10u).

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 09-05-2024 18:01:17 ]
pi_213481492
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:52 schreef Quoi het volgende:

[..]
Oh man, ik heb hier echt een trauma aan over gehouden :') ik kwam thuis (rond 16u) na een werkdag en m'n baby van toen 6 maanden was na dagen ziek zijn nog doodzieke geworden en dronk ook niet meer zo goed (oma was er), ik toch maar de huisarts bellen, maar die was dus alleen nog maar bereikbaar voor spoed 8)7 en de huisartsenpost was nog niet open. Toch dat spoedknopje ingedrukt. Krijg ik eerst op m'n flikker van de assistente, vervolgens nog eens bij de huisarts zelf, daarna werd ik bij de SEH ontvangen "Ah dus jij had de spoed bij de huisarts gebeld".

Nou goed, puntje bij paaltje lag m'n kind 2 weken in het ziekenhuis met zuurstof, sonde en weetikveelwatnogmeer }:| op dag 5 kwam de kinderarts vertellen dat ik er goed aan had gedaan de spoed knop in te drukken O+

Maar toch ben ik nu veel terughoudender in überhaupt bellen :@
pi_213482397
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:34 schreef Tink89 het volgende:
Ik was gelukkig niet beroerd van de narcose, ik had wel van tevoren gezegd dat ik als de dood was dat ik zou moeten kotsen en daar hebben ze toen preventief iets voor gegeven...
En verder echt geen seconde spijt gehad, ik zou het zo weer doen.
Ze zaten me ontzettend in de weg en nu loop ik weer hard, zonder dat ik het idee heb dat ze enorm op en neer stuiteren en ik golf zonder dat ze in de weg zitten. Ik had het veel eerder moeten doen ;) .

Maar ik snap je twijfel, ik heb ook lang getwijfeld :*.
pi_213482816
Ik vind het zo wonderlijk dat je voor een verkleining een nacht in het ziekenhuis moet blijven en voor een amputatie niet.
Ik heb natuurlijk niet echt een idee wat er allemaal bij komt kijken maar een beetje eruit lijkt minder ingrijpend dan alles eruit. Of zou dat komen door behoud tepel enzo?
  donderdag 9 mei 2024 @ 19:50:23 #223
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213483243
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:16 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind het zo wonderlijk dat je voor een verkleining een nacht in het ziekenhuis moet blijven en voor een amputatie niet.
Ik heb natuurlijk niet echt een idee wat er allemaal bij komt kijken maar een beetje eruit lijkt minder ingrijpend dan alles eruit. Of zou dat komen door behoud tepel enzo?
Ik denk dat het per ziekenhuis verschilt. Ik moest na de amputatie wel een nachtje blijven.

@MaJo sterkte met het herstel. Hoop dat het wordt wat je ervan had verwacht!

Mijn nieuwe borst (met eigen buikvet dus) begint inmiddels prima 'op te drogen'. Ik kan een normale bh aan en niemand die er iets van ziet. Kostte even wat bloed, zweet en tranen, maar ben er nu blij mee.
pi_213486272
Heeft iemand tips voor een goedkoop en simpel (sim only, alleen bellen) mobiel abonnement op kpn netwerk.
Heb inmiddels bedacht dat prepaid ook wel een optie kan zijn, het gaat vooral om bereikbaar zijn. Dus ook daarvoor mogen tips.

[ Bericht 38% gewijzigd door Hupje op 09-05-2024 22:08:14 ]
pi_213486448
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 21:40 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand tips voor een goedkoop en simpel (sim only, alleen bellen) mobiel abonnement op kpn netwerk.
Ik heb zelf kpn en de rest thuis simpel. In het buitenland heeft de rest goed bereik met hun databundel en ik 9 van de 10 keer niet.
pi_213486842
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:50 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ik denk dat het per ziekenhuis verschilt. Ik moest na de amputatie wel een nachtje blijven.
Ja, blijkbaar dan idd. In het mijne is dat onderlinge verschil dus. Ik vind het nog steeds wonderlijk, maar het is dus geen algemeen feit.
quote:
@:MaJo sterkte met het herstel. Hoop dat het wordt wat je ervan had verwacht!

Mijn nieuwe borst (met eigen buikvet dus) begint inmiddels prima 'op te drogen'. Ik kan een normale bh aan en niemand die er iets van ziet. Kostte even wat bloed, zweet en tranen, maar ben er nu blij mee.
Én een gratis lipo ^O^

Tof dat ie het goed doet O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Vanyel op 09-05-2024 21:57:44 ]
  donderdag 9 mei 2024 @ 22:09:51 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213487730
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 21:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja, blijkbaar dan idd. In het mijne is dat onderlinge verschil dus. Ik vind het nog steeds wonderlijk, maar het is dus geen algemeen feit.
[..]
Én een gratis lipo ^O^

Tof dat ie het goed doet O+

Was die lipo maar waar ;( Helaas. Maar dat heeft tijd nodig ofzo.

Benieuwd hoe het met jou gaat eigenlijk. Trek je het nog een beetje?
  donderdag 9 mei 2024 @ 22:32:57 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213488996
:J

Ik zie/hoor het liedje nu voor het eerst. :o

*edit... sorry, wilde de smiley even testen en val totaal ongepast in een serieus gesprek. :@
  donderdag 9 mei 2024 @ 22:50:08 #229
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213489768
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 22:32 schreef BE het volgende:
:J

Ik zie/hoor het liedje nu voor het eerst. :o

*edit... sorry, wilde de smiley even testen en val totaal ongepast in een serieus gesprek. :@

Niks ongepast! En wat vond je ervan?

M. mag opblijven en gaat er helemaal in op :D
  donderdag 9 mei 2024 @ 23:09:14 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213490485
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 22:50 schreef Quoi het volgende:

[..]
Niks ongepast! En wat vond je ervan?

M. mag opblijven en gaat er helemaal in op :D
Eeeeh… ik vind het vreselijk ‘fout’, maar heel erg eurovisie-passend zeg maar.
Wat een berg idioterie komt er voorbij zeg. :o Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen om elkaar te overtreffen.
pi_213491460
Heb je Ierland op dinsdag ook gezien BE? Dat was echt herrie :D
  donderdag 9 mei 2024 @ 23:43:48 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213491572
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 23:38 schreef FlyingFish het volgende:
Nee, toen hebben we niet gekeken.
En heel eerlijk nu ook maar met een half oog/oor hoor.
pi_213492026
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 22:09 schreef Quoi het volgende:
Benieuwd hoe het met jou gaat eigenlijk. Trek je het nog een beetje?
Klaar met chemo's (voor nu), dat scheelt een boel. Steeds minder klachten en meer mezelf. Tot de operatie natuurlijk, dan is het weer opnieuw herstellen. Leuke golfbeweging is dit :')
  Manager PR/Moderator vrijdag 10 mei 2024 @ 00:29:04 #234
269689 crew  Viv
pi_213492255
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 23:38 schreef FlyingFish het volgende:
Kijk deze versie eens:

Hetzelfde nummer, maar dan echt gezongen, zonder die act. O+
pi_213493674
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 21:40 schreef Hupje het volgende:
Heb inmiddels bedacht dat prepaid ook wel een optie kan zijn, het gaat vooral om bereikbaar zijn. Dus ook daarvoor mogen tips.
Volgens mij zit simyo op het netwerk van kpn, ik ben er tevreden over.
Mijn kinderen hebben een abonnement van simpel, dat is volgens mij niet kpn. Maar daar hadden ze toen voordelige abonnementen van 2,50/maand. Intussen een grotere, maar ik weet niet of ze die voordelige nog hebben.
pi_213495393
Vrienden van ons zaten gisteren helemaal vooraan bij Eurovisie, wij hebben alleen Joost gekeken en vooral gezocht of we ze zagen zitten _O-

Ik heb er niets mee, maar het is altijd wel een enorm feest, ook alle dagen er omheen dus via IG zien wij alles.

Prepaid: kijk ook eens naar Hollands Nieuwe, zit je op het netwerk van Vodafone. B heeft die ook.
  Moderator vrijdag 10 mei 2024 @ 15:28:09 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213498499
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:16 schreef Vanyel het volgende:
Ik mocht zelf kiezen of ik een nacht wilde blijven of niet en vond dat zelf wel fijn.

Bedankt voor alle beterschaps wensen! Sinds gisteren kan ik weer op mijn zij liggen dus slapen gaat goed. De pijn valt me mee, ik kan het af met alleen pcm en diclo (wel oxy meegekregen ook). Ik heb vooral erg weinig energie dus ik slaap veel.

@Nijna ik vind het er ook heel plat uitzien :D wel even wennen, maar denk dat ik er wel blij mee ben!
@Tink89 ik snap je twijfel maar als ik nu kijk hoe goed het al gaat na 2 dagen kan ik het alleen maar aanraden. Ik voel meteen al een verschil qua gewicht! Er is in totaal 1,3 kilo af en dat voel je echt al meteen.
pi_213500122
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 15:28 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik mocht zelf kiezen of ik een nacht wilde blijven of niet en vond dat zelf wel fijn.

Bedankt voor alle beterschaps wensen! Sinds gisteren kan ik weer op mijn zij liggen dus slapen gaat goed. De pijn valt me mee, ik kan het af met alleen pcm en diclo (wel oxy meegekregen ook). Ik heb vooral erg weinig energie dus ik slaap veel.

@:Nijna ik vind het er ook heel plat uitzien :D wel even wennen, maar denk dat ik er wel blij mee ben!
@:Tink89 ik snap je twijfel maar als ik nu kijk hoe goed het al gaat na 2 dagen kan ik het alleen maar aanraden. Ik voel meteen al een verschil qua gewicht! Er is in totaal 1,3 kilo af en dat voel je echt al meteen.
Zo hee, ik kan me voorstellen dat dat een groot verschil is. Veel succes met het herstel :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213503065
Simpel is idd geen kpn maar Odido. Wel heel tevreden over ook hier!
pi_213503100
Mijn dochters hebben een simonly van Lebara. Dat zit op het kpn netwerk.
pi_213504662
Lekker zooitje daar in Malmo...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213506191
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 20:27 schreef Vicky het volgende:
Lekker zooitje daar in Malmo...
Echt he :{
Vind het wel jammer. Zoon en ik hadden zin in de finale. En we kijken eigenlijk bijna nooit :D
De laatste keren nam ik het op en dan keken we de volgende ochtend, zónder al dat gelul ertussendoor :+
If they say
pi_213506208
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 21:29 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Echt he :{
Vind het wel jammer. Zoon en ik hadden zin in de finale. En we kijken eigenlijk bijna nooit :D
er is nog nergens bekend of hij gediskwalificeerd is. Het onderzoek is nog gaande..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213506260
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 21:30 schreef Vicky het volgende:

[..]
er is nog nergens bekend of hij gediskwalificeerd is. Het onderzoek is nog gaande..
Jup, blijft vaag.
Schijnt nu ook iets met israel en Spanje te zijn.
If they say
pi_213506347
Oh, er wordt een opname van gister aan de vakjury getoond dus hij is nog niet gediskwalificeerd.
If they say
pi_213506437
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 21:35 schreef Mushanga71 het volgende:
Oh, er wordt een opname van gister aan de vakjury getoond dus hij is nog niet gediskwalificeerd.
ja omdat het onderzoek nog loopt.
https://twitter.com/remin(...)r-is-joost-2024.html
Zo reageerde het publiek toen verteld werd dat Joost niet ging optreden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213506637
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 21:39 schreef Vicky het volgende:

[..]
ja omdat het onderzoek nog loopt.
https://twitter.com/remin(...)r-is-joost-2024.html
Zo reageerde het publiek toen verteld werd dat Joost niet ging optreden
Duurt wel heel lang hoor, dat onderzoek. Vraag me af of ze überhaupt uitgeonderzocht zijn vóór morgenavond.
Publiek is duidelijk genoeg :D
If they say
pi_213508432
Ach, het gaat sowieso weer niet om de muziek dit jaar. De Italiaanse RAI schijnt de stemuitslagen van de voorronde getoond te hebben, Israël kreeg 39.3% van de stemmen… Ik denk overigens als men ook negatief kon stemmen, Israël nog veel meer van die stemmen zou halen, maar dat kan helaas niet. Nederland was daarin overigens tweede met 7.32% van de stemmen.

RAI beweert zelf overigens dat die percentages incompleet waren.

Ik volg het dit jaar overigens voor het eerst (doordat zwager en schoonzus die de voorrondes wilden zien afgelopen week). Wel een mooi jaar daarvoor :D
pi_213508756
Ik heb helemaal niets van het songfestival meegekregen, want ik was dit aan het kijken in mijn eigen achtertuin :'( O+

pi_213510269
Ik had weer eens gemist dat er noorderlicht te zien was, op een of andere manier ontgaat mij dat altijd en ik lig vaak al redelijk op tijd in bed...
Vanavond toch maar eens kijken of er hier ook wat te zien is ;).
Het hele songfestival volg ik eigenlijk niet, maar ik ben nu wel benieuwd wat er aan de hand is met Joost...
pi_213510287
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 00:05 schreef FlyingFish het volgende:
Ach, het gaat sowieso weer niet om de muziek dit jaar. De Italiaanse RAI schijnt de stemuitslagen van de voorronde getoond te hebben, Israël kreeg 39.3% van de stemmen… Ik denk overigens als men ook negatief kon stemmen, Israël nog veel meer van die stemmen zou halen, maar dat kan helaas niet. Nederland was daarin overigens tweede met 7.32% van de stemmen.

RAI beweert zelf overigens dat die percentages incompleet waren.

Ik volg het dit jaar overigens voor het eerst (doordat zwager en schoonzus die de voorrondes wilden zien afgelopen week). Wel een mooi jaar daarvoor :D
Eens. Het gaat niet meer om de muziek en het is toch politiek geworden. Had niet anders verwacht. Ze hadden israel niet mee moeten laten doen.
Die van Duncan was de eerste sinds mijn jeugd die ik gezien had. Daarna live niet meer maar dat wilden zoon en ik nu wel doen want, Joost :D

Nog steeds geen duidelijkheid maar de politie doet nu onderzoek.
En stel nou he, dat er idd een klap is uitgedeeld. Is dat nou zo raar met die vele opdringerige journalisten en zo? Als het ergens anders was geweest was het met een sisser afgelopen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)delijk-joost-meedoet

[ Bericht 3% gewijzigd door Mushanga71 op 11-05-2024 08:53:32 ]
If they say
pi_213510340
Ik heb het noorderlicht ook gemist. Toen ik naar bed ging nog wel even vluchtig gekeken, maar waarschijnlijk was dat net op het verkeerde moment. Dochter riep eerder op de avond wel dat de lucht helemaal roze was. Niet bij stil gestaan dat dat er dus ook al bij hoorde.

Tink had jullie vakantie eigenlijk nog door kunnen gaan? Weet dat je al snel uitsluitsel had van de verzekering dat de auto Total loss was, maar heb gemist of je nog iets kon regelen om de caravan naar bestemming te brengen, of dat je al snel een andere auto gevonden had. Hopelijk toch een goede vakantie gehad.

Songfestival volg ik ook niet, niet mijn feestje zeg maar. Maar inderdaad ik ben wel benieuwd wat er nu met Joost is.
pi_213510545
Politie komt zo met een update en Joost stijgt bij de bookmakers :D

https://www.rtl.nl/nieuws(...)oek-politie-europapa
If they say
  zaterdag 11 mei 2024 @ 11:11:34 #254
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213512441
Sja, als hij echt iemand bedreigd heeft, lijkt me de kans klein dat hij nog meedoet. Duidelijk dan.

Verdrietig wel. Ik vond het zo'n positief verhaal en al die Nederlandse kids die wild van dat nummer zijn...

Doet me denken aan vanmorgen; ook weer jongetjes uit het voetbalveld gehaald voor een time-out na verbale bedreigingen. No tolerance. Die zijn alleen 7 :')
  zaterdag 11 mei 2024 @ 11:12:28 #255
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213512460
Mooi @LeSage ! Ik werd vannacht wakker en wist dat er noorderlicht kon zijn, maar lag als klittenband aan mijn bed geplakt :z
  zaterdag 11 mei 2024 @ 11:13:59 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213512485
Ik dacht ‘jaja, whatever, je ziet nooit ene fuck van zulke dingen, net als die plankton-jagers!’

-O-
pi_213512635
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 11:12 schreef Quoi het volgende:
Mooi @:Lesage ! Ik werd vannacht wakker en wist dat er noorderlicht kon zijn, maar lag als klittenband aan mijn bed geplakt :z
Vannacht is het weer
Ik heb met A in de tuin gestaan. O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213512808
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 11:11 schreef Quoi het volgende:
Sja, als hij echt iemand bedreigd heeft, lijkt me de kans klein dat hij nog meedoet. Duidelijk dan.

Verdrietig wel. Ik vond het zo'n positief verhaal en al die Nederlandse kids die wild van dat nummer zijn...

Doet me denken aan vanmorgen; ook weer jongetjes uit het voetbalveld gehaald voor een time-out na verbale bedreigingen. No tolerance. Die zijn alleen 7 :')
Ik denk dat ook in dat geval context belangrijk is. Als een fotograaf hem echt lastig valt en zijn overleden ouders belachelijk maakt (wat een van de geruchten is), dan vind ik een bedreiging an sich niet een rare reactie. Maar ook daarin zitten gradaties. “Ga nu weg of je krijgt een tik” is wat anders dan “ik weet wie je bent, ik zou maar snel naar je kinderen gaan nu ze er nog zijn”. Waarbij overigens bij het tweede ook nog discutabel is of het een bedreiging of een constatering is.

Als hier thuis een kind geslagen is dan vraag ik ook naar de context. Het kind dat slaat krijgt hoe dan ook een berisping, maar het geslagen kind vaak ook, want die gaan na waarschuwingen toch nog door en daarmee zelf over de grens waardoor de ander die tik uitdeelt.
pi_213512826
Ik had niets gelezen over noorderlicht :( maar ik heb heerlijk doorgeslapen vannacht, dat is ook wat waard :)
  zaterdag 11 mei 2024 @ 11:47:09 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213513073
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 11:33 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik denk dat ook in dat geval context belangrijk is. Als een fotograaf hem echt lastig valt en zijn overleden ouders belachelijk maakt (wat een van de geruchten is), dan vind ik een bedreiging an sich niet een rare reactie. Maar ook daarin zitten gradaties. “Ga nu weg of je krijgt een tik” is wat anders dan “ik weet wie je bent, ik zou maar snel naar je kinderen gaan nu ze er nog zijn”. Waarbij overigens bij het tweede ook nog discutabel is of het een bedreiging of een constatering is.

Als hier thuis een kind geslagen is dan vraag ik ook naar de context. Het kind dat slaat krijgt hoe dan ook een berisping, maar het geslagen kind vaak ook, want die gaan na waarschuwingen toch nog door en daarmee zelf over de grens waardoor de ander die tik uitdeelt.
Naar de context in Malmø kunnen we alleen maar raden.

De context in een voetbalveld vind ik soms niet belangrijk, want wij gebruiken sommige taal gewoon niet. Klaar. Los het voetballend op en niet met je mond.

Maar genoeg weer over 'de zaterdagochtend' :P Heeft ook niks meer met het esf te maken.

Ik zit wel een beetje te f5-en hoor. Zou het wel tof vinden als het doorgaat vanavond.

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 11-05-2024 11:55:21 ]
pi_213513479
Damn ik wist het ook niet van het noorderlicht. En ik was wakker want peuter heeft zitten spoken van middernacht tot 3. Dit is wel echt lose-lose -O-

Bizar wat er bij het songfestival gaande is. Ik kijk het dit jaar sowieso niet vanwege de deelname van Israel. Anders altijd want enorme fan.
pi_213513635
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 12:05 schreef Bottoms_up het volgende:

Bizar wat er bij het songfestival gaande is. Ik kijk het dit jaar sowieso niet vanwege de deelname van Israel. Anders altijd want enorme fan.
Zó kan het natuurlijk ook :Y

Als Joost wél mee mag doen, kijk ik wel. Anders niet. Ben wel nieuwsgierig wat voor statements er nog worden gemaakt, want live.
If they say
pi_213513794
Gediskwalificeerd!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213513863
If they say
pi_213513951
Wat een gedoe. Een deel van mij hoopt dat Israel wint en de hele zooi implodeert. De songfestivalfan in mij zou het erg jammer vinden.
pi_213513953
Maar, nog steeds niet duidelijk wát hij gezegd zóu hebben :%
If they say
  zaterdag 11 mei 2024 @ 12:48:06 #267
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213514594
Dat esf is een poppenkast, ok. Maar hoe leg ik dit mijn kind uit? Men, elke kinderdisco, warming up of gymles, er klonk Europapa. Er heerste zon leuke, gezellige, positieve sfeer rondom dat liedje.
pi_213515675
Ach, dit legt vooral een smet op de songfestival-organisatie. Zeker als Israël wint met sympathie-stemmen wordt het een puinhoop volgend jaar. Israël is de grootste sponsor van het festival waardoor al met twee maten gemeten wordt (in vergelijking met Rusland in 2022) en “ze hebben van het optreden donderdag heel veel boe-geroep weggeknipt”, maar als het volgend jaar daar georganiseerd zou moeten worden denk (en hoop) ik dat veel landen overslaan. Alle oorlogsvoerende landen hebben niets op een ‘verbindend’ festival te zoeken, hoeveel ze ook betalen.

En de kans dat Israël wint is heel groot. (En de kans dat Nederland daadwerkelijk zou winnen was niet heel groot, ondanks het sentiment dat in Nederland heerste). Joost Klein heeft zijn wereldwijde podium en bekendheid al gehad. Ik hoop voor de toekomst van het ESF dat Kroatië gewoon wint, maar ik vrees er voor.

Ik leg mijn kinderen hier overigens niets over uit. “Europapa doet niet mee vanavond” “waarom?” “Geen idee”. Eerlijk antwoord. Echte reden zal later wel bekend worden.
pi_213516126
Eigenlijk he, zouden we vanavond, op de tijd als Joost op had moeten treden, massaal Europapa moeten afspelen, keihard en met de ramen en deuren open.
If they say
pi_213516134
Toen ik bovenstaande wilde posten, kreeg ik: forbidden😳. Ging er bijna iets van denken :+
If they say
  zaterdag 11 mei 2024 @ 14:31:20 #271
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213516186
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 08:48 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb het noorderlicht ook gemist. Toen ik naar bed ging nog wel even vluchtig gekeken, maar waarschijnlijk was dat net op het verkeerde moment. Dochter riep eerder op de avond wel dat de lucht helemaal roze was. Niet bij stil gestaan dat dat er dus ook al bij hoorde.

Tink had jullie vakantie eigenlijk nog door kunnen gaan? Weet dat je al snel uitsluitsel had van de verzekering dat de auto Total loss was, maar heb gemist of je nog iets kon regelen om de caravan naar bestemming te brengen, of dat je al snel een andere auto gevonden had. Hopelijk toch een goede vakantie gehad.

Songfestival volg ik ook niet, niet mijn feestje zeg maar. Maar inderdaad ik ben wel benieuwd wat er nu met Joost is.
De verzekering was razendsnel en we zijn met een nieuwe (of nouja, voor ons nieuwe tweedehandse) auto die precies op het juiste moment te koop kwam, een week heerlijk weg geweest! We hebben ondanks wisselend weer echt een heerlijke vakantie gehad.
pi_213516822
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 14:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]
De verzekering was razendsnel en we zijn met een nieuwe (of nouja, voor ons nieuwe tweedehandse) auto die precies op het juiste moment te koop kwam, een week heerlijk weg geweest! We hebben ondanks wisselend weer echt een heerlijke vakantie gehad.
Wat fijn dat er precies een goede auto voor jullie te koop kwam en dat die meteen mee kon op het weekje weg O+
pi_213517038
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 14:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Eigenlijk he, zouden we vanavond, op de tijd als Joost op had moeten treden, massaal Europapa moeten afspelen, keihard en met de ramen en deuren open.
Moet je hem wel heel hard aanzetten als je wil dat ze het in het buitenland horen :D een dergelijk protest in Nederland is een beetje zinloos
pi_213517104
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 15:34 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Moet je hem wel heel hard aanzetten als je wil dat ze het in het buitenland horen :D een dergelijk protest in Nederland is een beetje zinloos
Niet voor het buitenland maar voor Joost ;)
Het was toen een keer, paar jaar geleden ook. Weet niet meer wát maar er werd toen ook opgeroepen een nummer op te zetten. Zoon en ik waren toen in het park en we hoorden het uit verschillende huizen schallen :D
If they say
pi_213531157
Miauw didn't miauw back ;(
  zondag 12 mei 2024 @ 19:58:34 #276
37150 livelink
pi_213540376
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 00:47 schreef PoesInDoos het volgende:
Miauw didn't miauw back ;(
:?
pi_213540836
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:58 schreef livelink het volgende:

[..]
:?
Kroatië's ESF liedje werd 2e, een stukje songtekst is ''Ciao mama, ciao papa, miauw cat, please miauw back''

Ja I know :')
pi_213541011
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 20:32 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Kroatië's ESF liedje werd 2e, een stukje songtekst is ''Ciao mama, ciao papa, miauw cat, please miauw back''

Ja I know :')
Ah, zo. Ik heb niet gekeken :') Wel keihard europapa aangezet maar met de deuren dicht, al waren de ramen boven wél open. Gewoon, omdat dat kon :P
If they say
pi_213548827
Wat een heerlijke afsluiter van de vakantie (kind had vandaag nog een studiedag). Wezen zwemmen in het buitenbad en de patatjes zijn nu met de bezorger onderweg.
Nog 10 weken doorbikkelen en dan is het alweer zomervakantie! *O*
  maandag 13 mei 2024 @ 20:57:49 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213551937
Hier nog maar zeven. De tijd vliegt!
pi_213552126
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 20:57 schreef Tink89 het volgende:
Hier nog maar zeven. De tijd vliegt!
Heus niet jaloers ;)

Edit; moet het niet 8 zijn?
pi_213552165
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:07 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Heus niet jaloers ;)

Edit; moet het niet 8 zijn?
Bij ons 8 nog inderdaad *O*
pi_213552190
Nog 8 weken werken 🥳🥳
T heeft officieel 15 juli vakantie.
A heeft, als alles meezit, 10 juli diploma uitreiking
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 13 mei 2024 @ 21:12:16 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_213552191
Voor mijn oudste nog 3 *O*

(ervan uitgaande dat er geen herexamen komt)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213552194
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:10 schreef LeSage het volgende:

[..]
Bij ons 8 nog inderdaad *O*
Zuid 8
Midden 9
Noord 10
pi_213553270
Zijn er bij jullie ook zo idioot veel muggen? Niet normaal meer hier. Heb horren maar ze zitten op de loer bij de voordeur. Zodra die opengaat, zitten ze binnen :{
En ik blijk ineens allergisch voor de steken. Het worden eerst rode plekken van een centimeter of 6 in doorsnee en door het krabben worden ze blauw.
Oh, en ze steken dwars door kleding én mn lakens :X
Zaten vorige week in het park en had een dag later 2 dikke rode enkels en een rode voet. Pas later zag ik waar ik gestoken was. Das nu weg maar heb wel drie mega blauwe plekken op mn benen :{
If they say
  dinsdag 14 mei 2024 @ 07:45:21 #287
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_213555309
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:12 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Zuid 8
Midden 9
Noord 10
Hier officiëel nog 10. In praktijk heeft het ene kind nog 6 weken les, de andere 6,5. Dan een een weekje toetsweek. Dus over 7,5 week is het meeste wel voorbij. Die andere 2,5e week is een keer boeken wegbrengen, rapporten ophalen en een verdwaalde sport of cultuur dag..
pi_213555316
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 07:45 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Hier officiëel nog 10. In praktijk heeft het ene kind nog 6 weken les, de andere 6,5. Dan een een weekje toetsweek. Dus over 7,5 week is het meeste wel voorbij. Die andere 2,5e week is een keer boeken wegbrengen, rapporten ophalen en een verdwaalde sport of cultuur dag..
Ah zo, ik zit nog in de basisschoolfase ;) Doen ze ook niet veel meer de laatste week maar moet ik nog wel om 0700 opstaan :D
pi_213555323
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 22:18 schreef Mushanga71 het volgende:
Zijn er bij jullie ook zo idioot veel muggen? Niet normaal meer hier. Heb horren maar ze zitten op de loer bij de voordeur. Zodra die opengaat, zitten ze binnen :{
En ik blijk ineens allergisch voor de steken. Het worden eerst rode plekken van een centimeter of 6 in doorsnee en door het krabben worden ze blauw.
Oh, en ze steken dwars door kleding én mn lakens :X
Zaten vorige week in het park en had een dag later 2 dikke rode enkels en een rode voet. Pas later zag ik waar ik gestoken was. Das nu weg maar heb wel drie mega blauwe plekken op mn benen :{
Ik hoorde laatst in een podcast van "de vragendokter", dat dat geen muggen allergie is, maar gewoon een "normale", maar forse reactie op een muggenbeet.
Als je gaat krabben worden ze ook groter, dus zo weinig mogelijk krabben.
Je kan wel anti-allergie tabletjes nemen, helpt nog wel eens wat tegen de jeuk.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 07:53:29 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_213555346
Ik woon natuurlijk in het buitengebied. Als ik daar wat langer buiten ben, gebruik ik standaard al deet :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213555468
Ik bedacht me gisteravond op de tennisbaan ook al dat ik me in had moeten smeren tegen muggen.
Zometeen hardlopen maar voor overdag durf ik het er denk ik nog wel op te gokken.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 08:20:32 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_213555491
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:16 schreef hilliebillie het volgende:
Ik bedacht me gisteravond op de tennisbaan ook al dat ik me in had moeten smeren tegen muggen.
Zometeen hardlopen maar voor overdag durf ik het er denk ik nog wel op te gokken.
Als je in de buurt komt van park of groen zou ik zeker smeren ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:31:27 #293
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213555941
Ohja, officieel 8. Maar mijn vakantie begint 4 juli, dus dat voelt meer als 7 en 2 dagen dan als 8 ;-)

Hoe dan ook: laatste loodjes!

En ja, idioot veel muggen. En ook alweer wespen en hoornaars. Kutbeesten.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:35:37 #294
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213555972
Ah ik vind die laatste periode voor de zomervakantie niet aftellen. Lekker dat 'ie nog even onder de pannen is met al die energie :D En de avondvierdaagse komt er nog gezellig aan en allerlei andere activiteiten.

Muggenbeten ja. Vroeger als kind en puber vaak op ehbo's gezeten met mijn supernova muggenbeten, incl. gewricht daar in de buurt ontstoken. Tegenwoordig nergens meer last van. Helaas heeft M. het nu. Maar die klamboe werkt best goed ^O^
pi_213556244
De komende weken zijn hier zo druk met zowel mijn werk als enorm veel prive dingen dat de vakantie nog ver weg klinkt.

Ik moet nog 10 weken in ieder geval, de kinderen 9.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:14:16 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556259
Over drie weken zit ik in de trein naar Berlijn (ow, dit klinkt wel heel erg dom nu :P ), daarna ga ik pas aftellen naar de zomervakantie :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213556374
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 07:49 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik hoorde laatst in een podcast van "de vragendokter", dat dat geen muggen allergie is, maar gewoon een "normale", maar forse reactie op een muggenbeet.
Als je gaat krabben worden ze ook groter, dus zo weinig mogelijk krabben.
Je kan wel anti-allergie tabletjes nemen, helpt nog wel eens wat tegen de jeuk.
Die anti allergie pilletjes héb ik dus al. Vraag me nu af hoe veel het jeukt, zónder :D
En dwars door mn broek heen. Voelde wat prikken, ik gaf een mep en toen was die mug geplet. Zelfs dwars door mn schoenen :')
Maar ik schrok toen ik keek, mega plekken :X

Op mn armen en gezicht worden ze gelukkig niet zo achterlijk gróót :')

Mn buurvrouw heeft van die kattenstaarten voor de voordeur hangen. Zal es vragen of dat helpt tegen muggen.
If they say
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:50:43 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556470
Nog even en we kunnen de TT veranderen in "de koningin is jarig" :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213556656
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:20 schreef Troel het volgende:

[..]
Als je in de buurt komt van park of groen zou ik zeker smeren ;)
Toch maar wel gedaan inderdaad (wel de zonnebrand vergeten daardoor 😅) maar veel door de schaduw kunnen lopen. Lijkt me overigens ook vreselijk hardlopen met zonnebrandcrème op, ik kan al snel m’n zweet niet kwijt.

Nu eigenlijk zin om m’n zwembad in te springen. Maar zo nog werken, dan wordt het wel weer krap in tijd.
pi_213557171
Wij hebben deze week al avondvierdaagse. Ik vind het maar gedoe. Gehaast met werk en eten, en dan in de drukte lopen… ik ga proberen ze te overtuigen om donderdag de 10 te lopen, zodat we hopelijk volgend jaar daar naar over kunnen stappen, dat scheelt al veel
  dinsdag 14 mei 2024 @ 12:19:10 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_213557186
en vol :D Eindelijk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: