Ik ken luilak, maar reveille staat (hier althans) voor mensen 's ochtends wakker maken, in dit geval met een platte kar met daarop veel mensen en muziekquote:Op zondag 28 april 2024 11:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Klopt. Maar volgens mij is het helemaal hip om midden in de nacht anderen wakker te schreeuwen, zonder reden dan dat men dat leuk vindt
Hoezo ingewikkeld?quote:Op zondag 28 april 2024 12:04 schreef Amsel het volgende:
Ik ben nog nooit bij Archeon geweestHet lijkt me heel leuk, maar op de een of andere manier ook heel ingewikkeld ofzo
quote:Op zondag 28 april 2024 11:02 schreef exode het volgende: Nu we het over uitjes hebben: Tikibad is dat nog wat? Ik lees gemixte reviews, ik ben er een jaar of 20 geleden voor het laatst geweest. We denken erover om er volgende week maandag (6 mei dus) heen te gaan. Wij wilden morgen naar Oerrr maar helaas zijn die op maandag gesloten. Tenminste het bezoekerscentrum en dus geen speurtochten. Waarschijnlijk blijven wij in de buurt, maar toch van het zonnetje genieten.
S vindt het Tikibad heel leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik vind t vooral druk en duur voor wat je krijgt, maar met een vriendinnetje vermaakt ze zich prima daar![]()
Het is wel anders dan 20 jaar geleden iig, wat nieuwe glijbanen erbij
Ervoor nog even lekker wandelen in Meijendel![]()
Ik ben maar 1x in het Openluchtmuseum geweest, en dat is alweer 20 jaar geleden. Dus geen idee of het in de tussentijd erg is veranderd. Ik vond het toen wel aardig, maar niet heel bijzonder. Archeon vind ik heel tof, zelfs na meerdere bezoeken komen we graag terug.quote:Op zondag 28 april 2024 09:38 schreef TolstoiFan het volgende: Hier een redelijk rustige Koningsdag. Simon heeft voor 5 Dubbelpockets van Donald Duck gescoord voor ¤ 2 en nog wat andere kleine dingen. 's Middags nog even gefietst en in een speeltuin gespeeld tot het ging regenen en daarna thuis spelletjes gedaan. Wat is leuker: Archeon of Openlucht Museum (Arnhem)? Morgen wordt het prachtig weer, dus we willen wat gaan doen
. Andere tips zijn uiteraard ook welkom.
quote:Op zondag 28 april 2024 11:02 schreef exode het volgende:
Nu we het over uitjes hebben: Tikibad is dat nog wat? Ik lees gemixte reviews, ik ben er een jaar of 20 geleden voor het laatst geweest.
We denken erover om er volgende week maandag (6 mei dus) heen te gaan.
Wij wilden morgen naar Oerrr maar helaas zijn die op maandag gesloten. Tenminste het bezoekerscentrum en dus geen speurtochten. Waarschijnlijk blijven wij in de buurt, maar toch van het zonnetje genieten.Tikibad is wel leuk hoor, veel glijbanen. Twee dingen om rekening mee te houden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
- Ze zijn heel streng met lengte en/of diploma’s. Als je nog geen 1.20 bent geloof ik dan moet je zwembandjes om, ongeacht of je diploma’s hebt. Dat kan best een domper zijn. Onze jongste werd nagemeten én moest een rondje proefzemmen om aan te tonen dat hij voldoende zwemvaardigheid had. Hij zat toen net rond de grens qua lengte.
- Nu niet zo relevant, maar je moet bij binnenkomst kiezen voor het binnen- of buitenbad. Je mag tussentijds niet switchen. Wij gingen in de zomer en hadden eigenlijk wel gerekend op toegang tot beide baden.Venus in pocketformaat
© loveli
We hebben de afgelopen jaren zoveel gebruik gemaakt van de museumjaarkaarten dat we de meeste musea nu wel kennen.quote:
Niet heel actief, maar ook geen echt museum, Mind Mystery (in Horst, bij Venlo) is voor kinderen ook leuk. Binnen en buiten, redelijk kleinschalig, maar wij waren er toch wel 2/3 uur binnen.quote:Op zondag 28 april 2024 13:12 schreef Kyara het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen jaren zoveel gebruik gemaakt van de museumjaarkaarten dat we de meeste musea nu wel kennen.Plus dat de kinderen meer van de actievere activiteiten zijn inmiddels.
Met mooi weer had ik een dagje Giethoorn in gedachten.
Ja, die is zeker leuk! Maar dus ook al vaker geweestquote:Op zondag 28 april 2024 13:19 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Niet heel actief, maar ook geen echt museum, Mind Mystery (in Horst, bij Venlo) is voor kinderen ook leuk. Binnen en buiten, redelijk kleinschalig, maar wij waren er toch wel 2/3 uur binnen.
Of een escaperoom? https://www.escaperoomsnederland.nl/thema/escape-room-kinderen/
Die ga ik zeker onthouden voor mijn Potterhead! Thanks!quote:Op zondag 28 april 2024 14:01 schreef Vicky het volgende:
https://liveescape.nl/esc(...)43AgbcBoCLV4QAvD_BwE
Deze is ook leuk
Oh, leuk! Had geen flauw ideequote:Op zondag 28 april 2024 14:01 schreef Vicky het volgende:
https://liveescape.nl/esc(...)43AgbcBoCLV4QAvD_BwE
Deze is ook leuk
Wij hebben m gespeeld in 2021 😀quote:Op zondag 28 april 2024 14:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
Die ga ik zeker onthouden voor mijn Potterhead! Thanks!
Daar was ik laatst met de 7- en de 9-jarige, vonden ze geweldig!quote:Op zondag 28 april 2024 13:50 schreef Kyara het volgende:
Ik heb nu Pantropica in het vizier (voorheen de Orchideenhoeve).
Per dag moeten bekijken welke activiteiten er wel of niet zijn, en dan zijn die er ook nog wel of niet op bepaalde tijdstippen. En dan moet je daar ook nog een extra kaartje voor kopen dacht ik?quote:
Ik kan alle tijden tussen 10:00 en 22:00 reserveren voor het Tikibad. Ik was verrrast door de 4 uur optie, ik dacht dat het alleen 2 uur kon.quote:Op zondag 28 april 2024 17:43 schreef FlyingFish het volgende:
Ik dacht dat alleen Tikibad doen alleen mogelijk is als het attractiepark dicht is. Het zwembad staat in het park, dus naar het Tikibad gaan is automatisch toegang tot het pretpark hebben. Maar wellicht dat ze daarom max 4 uur hebben, en dat dat dan pas de laatste vier uur dat ze open zijn boekbaar is oid.
Houd er overigens wel rekening mee dat het vanaf 2 uur voor sluitingstijd park tot 2 uur na sluitingstijd park heel druk is in het zwembad in de vakanties. En zeker de toren naar de trechterglijbaan is heel slecht geventileerd, daar wachten is geen pretje… en eerste drie weken van de zomervakantie regio midden is ook af te raden vanwege JVA kampen op Duinrell dan, met name op het park zelf (zwemmen doen ze maar 1 of 2 keer per week dacht ik).
Er zijn inderdaad een aantal activiteiten waarvoor je een activiteitenpas moet kopen. Maar dat is 1 pas voor alle activiteiten, niet allemaal losse kaartjes. Er is wel wat variatie, maar meestal zijn ze ongeveer hetzelfde per dag (prehistorische schmink maken, Romeinse fibula maken). En je kan sowieso ter plaatse kijken wat er die dag is en of je dat de pas waard vindt. Zonder pas is er ook genoeg te doen.quote:Op zondag 28 april 2024 18:05 schreef Amsel het volgende:
[..]
Per dag moeten bekijken welke activiteiten er wel of niet zijn, en dan zijn die er ook nog wel of niet op bepaalde tijdstippen. En dan moet je daar ook nog een extra kaartje voor kopen dacht ik?
Misschien valt dat in de praktijk wel heel erg mee? Kun je gewoon rondlopen en kijken wat je tegenkomt? Ik vind de website in ieder geval onoverzichtelijk (misschien juist doordat er zo veel te doen is) dus voelt het allemaal heel ingewikkeld. Maar dat ligt vast aan mij
Nee ze hopen dat je langer blijft zodat je lekker veel geld kan betalenquote:Op zondag 28 april 2024 19:07 schreef SaskiaR het volgende:
Hoe werkt dat dan met die uren in het tikibad? Halen ze je eruit als je tijd om is?
Wauw bizar!quote:Op zondag 28 april 2024 19:30 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Nee ze hopen dat je langer blijft zodat je lekker veel geld kan betalen
om het Tikibad te verlaten heb je een toegangsbewijs nodig. Bij het overschrijden van de maximale duur van je bezoek brengen wij ¤ 2,- per persoon per 15 minuten in rekening. Bij verlies van jouw toegangsbewijs betaal je ¤15.
Ja, dat was bij ons in het zwembad ook. Een uur mocht je. En na je diploma kreeg je een soort embleem dat zichtbaar op je badpak/bikini moest worden genaaid ter controle dat je je diploma had. Mijn moeder heeft die dingen voor 4 kinderen eindeloos opnieuw op de badkleding moeten naaienquote:Op zondag 28 april 2024 20:07 schreef FlyingFish het volgende:
In het kader van oma vertelt, vroeger hadden wij in het lokale zwembad van die gekleurde bandjes die je bij binnenkomst kreeg. Dan ging er een zoemer en brandde er op het grote bord een kleur en moest iedereen met die kleur bandje het zwembad uit.
Nee, ik weet ook niet wat het inhield na C. Ik heb zelf alleen maar A en B gehaald.quote:Op zondag 28 april 2024 20:20 schreef exode het volgende:
Die had ik ook ja! Op mijn Baywatch badpakMaar D, E en F zeggen me niets. Na C werd het zwemvaardigheid.
Ik kom uit een klein Brabants dorp maar we hadden (en het dorp heeft nog steeds) een behoorlijk groot buitenzwembad. Dat bestond uit een ondiep zwembad en een diep 25 meterbad. In die laatste mocht je alleen met zwemdiploma en dan stond er zo'n altijd boze zwemjuf elk kind te controleren op zo'n 'badge'. En ja die vrouw had ook zo'n haak, ze trok je gewoon uit het water als je niet luisterde.
Ik heb al mijn zwemdiploma's in een onverwarmd buitenbad gehaald. A en B voor schooltijd dus om 07:30. Dat vergeet ik nooit meer, mijn moeder in een dikke jas en sjaal om en ik in dat koude water.quote:Op zondag 28 april 2024 20:32 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, ik weet ook niet wat het inhield na C. Ik heb zelf alleen maar A en B gehaald.
En die haak, ja![]()
Bij mijn diploma A zei de badmeester dat ze met mijn tranen het zwembad hadden kunnen vullen. Ik vond het echt heel erg verschrikkelijk. Nog steeds trouwens. Ik ga echt niet voor mijn lol een zwembad in. Ik ben op mijn 4e bijna verdronken en mijn ouders hebben me ongeveer de volgende dag op zwemles gedaan. Ik snap het wel, maar acht wat vond ik het erg.quote:Op zondag 28 april 2024 20:48 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb al mijn zwemdiploma's in een onverwarmd buitenbad gehaald. A en B voor schooltijd dus om 07:30. Dat vergeet ik nooit meer, mijn moeder in een dikke jas en sjaal om en ik in dat koude water.
En dan die haak, ik vond die juf echt de duivel. Vreselijk!
Tot wanneer bestond D? Was wel leuk geweest als je het hele alfabet kan halen.quote:Op zondag 28 april 2024 21:08 schreef Clubsoda het volgende:
D was zwemslagen, de rest weet ik ook niet.
Ik ken dat alleen uit het zwembad bij mijn oma. Wil iedereen met nummer xx tot xx nu het water verlaten. Wij dachten echt wat waarom?? Ik was gewend gewoon de hele dag mogen zwemmen.quote:Op zondag 28 april 2024 20:07 schreef FlyingFish het volgende:
In het kader van oma vertelt, vroeger hadden wij in het lokale zwembad van die gekleurde bandjes die je bij binnenkomst kreeg. Dan ging er een zoemer en brandde er op het grote bord een kleur en moest iedereen met die kleur bandje het zwembad uit.
Deden ze tijdens corona ook. Kon je 3 uur komen en daarna moest je eruit. Ploegjes hè.quote:Op zondag 28 april 2024 20:07 schreef FlyingFish het volgende:
Ik had deze vroeger:quote:Op zondag 28 april 2024 20:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat was bij ons in het zwembad ook. Een uur mocht je. En na je diploma kreeg je een soort embleem dat zichtbaar op je badpak/bikini moest worden genaaid ter controle dat je je diploma had. Mijn moeder heeft die dingen voor 4 kinderen eindeloos opnieuw op de badkleding moeten naaien
Deze dus: [ afbeelding ]
Wij hadden 's zomers altijd een seizoensabonnement op het buitenzwembad in de buurt, daar werd wel heel streng gecontroleerd bij het diepe bad. Aan de ene kant wel kortzichtig om iedereen zonder diploma per definitie te weigeren, maar ik kan me voorstellen dat het voor medewerkers fijn is om die houvast te hebben. Nu dat helemaal is losgelaten weet je het gewoon niet.quote:Op maandag 29 april 2024 09:45 schreef Kyara het volgende:
Ik kreeg die dingen wel op bij mijn diploma's maar die zijn echt nooit op mijn badkleding genaaid.
Nu was het zwembad waar ik zwom ook vooral een zwemplas zonder toezicht of de Waal/Grindgat dus niemand had dat.
Boks, dat had ik om 6uurquote:Op maandag 29 april 2024 06:42 schreef Vicky het volgende:
Ik heb alleen A en B, oh en 2 duikbrevetten 😀
A heeft A, B en C. T alleen A en B.
Bah, ik haat het als ik om 5.00 moet piesen en daarna niet meer ij slaap kan vallen... 😴😴
Goed nieuws!quote:Op maandag 29 april 2024 10:14 schreef Quoi het volgende:
Over A gesproken. De zwemjuf zei gister met knipoog dat we de 'afzwemdatum' in onze agenda mogen zetten.
Dat is speciaal, want we begonnen bijna 3 jaar geleden. Ik ben verschrikkelijk trots op mijn mannetje, die nu zo ongelofelijk mooi zwemt (met een grote glimlach op zn gezicht).
Oja, en ik zit met mn backpack in de trein richting de Duitse grens. Straks mijn telefoon inleveren. Ik geloof dat ik er wel zin in krijg
Toch is het de laatste jaren ook wel weer makkelijker geworden (helaas) er wordt minder gekeken naar techniek en ze mogen je nu dus ook laten slagen als je met een mindere techniek net de gestelde afstand haalt. Terwijl een goede techniek er echt voor zorgt dat je het zwemmen makkelijker/langer vol houdt als je gewoon gaat zwemmen. En waar een 10 jaar geleden de meeste kinderen met A gewoon goed zwommen is het nu toch wel echt wel eens twijfelachtig (zeker in een wildwaterbaan of als ze uit een glijbaan komen, waar ze dus stroming hebben). En ouders zijn dat heel makkelijk (over het algemeen) ja, hij heeft z’n A dus hij moet dit kunnen hoor.quote:Op maandag 29 april 2024 10:30 schreef Tink89 het volgende:
Het is ook wel echt moeilijker geworden, zo'n diploma halen. Nu moeten de kinderen voor A al duiken, door een gat en een poortje zwemmen en borst- en rugcrawl. Zo anders dan toen ik A haalde, 30 jaar geleden.
Prima verder hoor, maar A van toen betekent niet dat je kunt zwemmen. Mijn moeder heeft 55 jaar geleden A gehaald en kon amper boven blijven. Ze durft nog steeds niet dieper dan waar ze kan staan en heeft alleen de schoolslag geleerd. Terwijl je met A van nu wel een prima - maar wat mij betreft nog niet voldoende - basis hebt. Prul moet van mij ook B, maar het verschil tussen de eisen voor B en C vind ik niet heel groot en zwemles is duur, dus dat zien we dan wel.
Thanks. Had liever de Algarve gehad ofzo, maar dat was te duurquote:Op maandag 29 april 2024 11:07 schreef exode het volgende:
B heeft A, B, C en 2 reddingszwemmen brevetten van de Reddingsbrigade. Hij wist na C niet zo goed wat hij voor sport wilde doen en dus lekker doorgegaan met zwemmen.
Ik zie Juul ook wel doorgaan na C, alhoewel ze met dansles en Scouting al best een volle agenda heeftIn haar klas doet het overgrote deel van die snelcursussen zwemmen. Elke zondagochtend 2 uur zwemmen en dan binnen 6 maanden je A. Prima, voor anderen maar ik geloof wel echt in meters maken.
En tof Quoi! Snap dat je trots bentEn succes/plezier/verlichting/rust gewenst in Duitsland!
Dat heb ik jaren gedaan! Is pittig, maar ook tof. We hebben een duet op de Olympische spelen deze keer. Zo gaaf!quote:Op maandag 29 april 2024 11:38 schreef SaskiaR het volgende:
N had best snel A, B en C en doet nu al een jaartje synchroonzwemmenvoor beginners is het nog erg simpel, maar de gevorderden doen echt mooie dingen.
Ik denk zeker dat het goed is om te kijken naar wat je kind aan kan. Kinderen hebben dat besef zelf nog niet altijd en begrijpelijk ook dat ze van alles willen. Zeker als ze dat zien of horen van andere kinderen. Maar als ze het hele weekend bij moeten komen van een drukke week, of zelfs eerder al instorten, is het goed om wat rustiger aan te doen.quote:Op maandag 29 april 2024 11:39 schreef Tink89 het volgende:
Prul zegt vooralsnog (ze is bijna badje 4 van de 6 voor A door) dat ze niet meer wil als ze klaar is. Maar zeemeerminzwemmen klonk wél aanlokkelijk en de jongste gaat over 2 jaar bij de reddingsbrigade starten met zwemles en misschien vindt ze dat wel leuk. En zo niet, dan gaan we het zelf bijhouden.
Ik vind het alleen lastig om balans te vinden soms. Ik zie hier in de omgeving ook 5-jarigen die bijvoorbeeld én zwemmen én twee dagen bso hebben én elke week muziekles én voetballen (met wedstrijden). En dat zie ik voor mezelf en voor prul niet zo zitten. Ze is met 3,5 dag school, een uurtje turnen, twee middagen bso, drie kwartier zwemles en om de week en half uurtje muziekles al regelmatig echt helemaal doodmoe. En dan gaat ze volgend jaar een dag extra naar school...maar ik vraag me af of ze beter af is als ik haar bescherm en dus nu zeg: dit is genoeg. Het liefst zou ze ook nog op dansles gaan namelijk.
Voorstander van stimuleren.quote:Op maandag 29 april 2024 13:20 schreef Phaidra het volgende:
Muziekles zou ik zelf ook graag volgen. Ik heb vroeger via een amateur les gehad, het stelde niet veel voor maar ik vond het wel erg leuk. Maar ik heb echt te weinig tijd helaas. De kinderen willen helaas ook niet, anders konden we misschien samen vanaf de basis beginnen.
Ik had voor zoon ook van die turbo pakketten. Er stonden 20 lessen voor A, dat heeft ie net gehaald ondanks dat hij al schoolzwemmen had gehad. Toen zijn B, daar deed hij langer over vanwege covid. Toen kwam C. Daar stonden 6 lessen voor maar het werden er 13. Koprol ging niet dus heeft hij gedeeltelijk C gehaald. Anders waren we nu nóg bezigquote:Op maandag 29 april 2024 20:38 schreef TolstoiFan het volgende:
Archeon was leuk, alleen Simon werd gedurende de dag wat ziekig en huilerig omdat hij zich niet lekker voelde, zelfs zijn ijsje hoefde hij niet (terwijl hij anders NOOIT ijs laat staan). Vanavond ook verder niets meer gegeten en hij ligt nu lekker te slapen.
Simon heeft op dit moment alleen zwemles. Misschien stimuleren we hem niet genoeg....? Maar hij wil ook niets proberen, vindt sinds een tijdje alle nieuwe dingen spannend en eng en gaat die dus uit de weg.
Hier dus net A gehaald, iets langer dan een jaar bezig geweest. Eerste les voor B is ook geweest en de zwemjuf gaf aan dat het doel is om nog voor de zomervakantie voor B af te zwemmen met de hele groep (dat zijn dus nog 7 of 8 lessen).
We hebben zo'n pakket, vaste prijs voor A en B. Je kunt je dan afvragen of er dan genoeg op de kwaliteit gelet wordt? Hoe sneller iemand afzwemt, hoe voordeliger voor het zwembad (en andersom).
Dat sportfondsenbad is best wel een traumabezorger geweest. Hier ongeveer 45 jaar geledenquote:Op maandag 29 april 2024 21:21 schreef LeSage het volgende:
Ik had net toevallig een gesprek met mijn schoonvader over het sportfondsenbad.
Er was schoolzwemmen en er werd gevraagd wie er al kon zwemmen. Hij stak trots zijn hand op en werd in het pierebadje geplaatst.
Daar hoefde geen aandacht meer aan besteed te worden.
Zo’n 57 jaar geleden en het leed zit er nog
quote:Op dinsdag 30 april 2024 06:16 schreef Gogo83 het volgende:
20 lessen voor a? Dat is wel heel weinig! Of was dat specifiek als aanvulling op het schoolzwemmen?
T. zit sinds september 2022 op zwemles. Is motorisch geen hoogvlieger, dus die gaat er wel minstens 2 jaar over doen om A te halen. Geen probleem, het is wat het is. Hij is wel heel watervrij, maar hij houdt de slagen gewoon nog niet zo lang vol. Op vakantie laat ik hem wel zo veel mogelijk zonder bandjes zwemmen, daarvoor kan hij inmiddels genoeg en ik vind het toch schijnveiligheid (dus blijf er altijd zelf bij).
Naast zwemmen gaat hij twee middagen naa de bso (was drie tot voor kort) en zit hij op trampolinespringen. Meer dan genoeg! Nu er een middag meer thuis is zou e eventueel wat bij kunnen maar ik vind lummeltijd ook belangrijk. Als hij klaar is met zwemles dan komt er wat mij betreft een culturele hobby of scouting bij.
Ah, ik was weer es niet duidelijkquote:Op dinsdag 30 april 2024 07:52 schreef Loj het volgende:
20 lessen voor A?!
Ik zit al op 30 lessen voor badje 1 (van de 5) :’(
(Even voor de lijstjes:
kind 1, alleen een A diploma, 2,5 jaar over gedaan
Kind 2, alleen een A diploma, 4 jaar over gedaan
Kind 3, tot nu toe alleen badje 1, al een half jaar bezig)
Klopt hoor, ene kind is sneller dan het andere en dat maakt ook helemaal niets uit. Gaat er om dat ze het goed lerenquote:Op dinsdag 30 april 2024 10:12 schreef LeSage het volgende:
Sowieso zegt tijd natuurlijk niets eigenlijk. Als je kijkt bij ons in het dorp is er een vrijwillige zwemles, 1x per week een half uur in grote groepen.
Onze jongens hadden eerst 1x 45 minuten en daarna 2x 45 minuten met maximaal 8 kinderen en een extra docent voor alle groepen samen die individuele hulp bood als het even nodig was.
Ze hebben allebei zo’n 1,5 jaar gedaan over ABC, maar wel behoorlijk veel gezwommen.
Sowieso veel aandacht ook voor jezelf redden in het water (maandelijks kleding en op het laatst iedere zwemles), rollend het water in, veel door het gat zwemmen.
Ik gebruik altijd Samsung laders met Action kabels, werkt hier perfect.quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:21 schreef Vlinder het volgende:
Mijn telefoon laadt weer eens niet op. Weten jullie nog cheapass kabels die wel werken? Ik sloop ze te vaak op officiële kabels te kopen
Officiële kabels sloop je misschien minder snel.quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:21 schreef Vlinder het volgende:
Mijn telefoon laadt weer eens niet op. Weten jullie nog cheapass kabels die wel werken? Ik sloop ze te vaak op officiële kabels te kopen
Tip: maak je poort eens goed schoon.quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:21 schreef Vlinder het volgende:
Jeetje F_r, jouw dochters gaan ook de hele strippenkaart af zeg.quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:09 schreef F_r het volgende:
Mijn jongste heeft gordelroos ik dacht dat, dat vooral bij ouderen mensen kwam. En aangezien ze jong is krijgt ze er niks voor. Zo sneu het schijnt echt zeer te doen.
Beterschapquote:Op dinsdag 30 april 2024 16:06 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon had vanmorgen wat keelpijn en nam een ibu. Toen ging hij gamen en een uur geleden komt ie bibberend beneden, gaat op de bank onder een deken liggen en daar ligt ie nog steeds. Temp is 38.5. Leuke vakantie zo
Sterkte voor jongste @:F_r!
We wonen echt 2 min vh zwembad af, de zwemlessen vinden plaats tussen 17:00 en 19:30 en nu met C en zwemvaardigheid 2 zwemmen ze om 18:50 en 19:10quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:55 schreef Tink89 het volgende:
Beterschap.
En drie keer per week 20 minuten? Hoe doe je dat logistiek? Ik zou dat echt een drama vinden...
Vanmorgen was hij wat meh maar vanmiddag plofte hij rillerig op de bank met 38.5 koorts en daar bleef hij liggen. Wel wat gegeten maar dat ligt nu dan in de plee.quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:01 schreef Hupje het volgende:
Beterschap voor zoon @:Mushanga71 J had het vorige week ook, het bleef bij 1 dag spugen en een paar dagen niet fit zijn. Hopelijk bij jullie ook zo.
Dan liggen mijn kinderen al zo ongeveer in bed, streven is tussen half 7 en 7 erin.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
We wonen echt 2 min vh zwembad af, de zwemlessen vinden plaats tussen 17:00 en 19:30 en nu met C en zwemvaardigheid 2 zwemmen ze om 18:50 en 19:10
Ik hoor dit soort bedtijden op school ook regelmatig.quote:Op woensdag 1 mei 2024 07:59 schreef Aure het volgende:
Wow knap dat je ze zo vroeg op bed krijgt. Ik ben soms pas om half 7 thuis met ze
Ja hier ook zo rond 8, soms later maar ik mik wel altijd op 8. Maar goed zeker als we pas om half 7 thuis zijn en ik nog moet koken wordt het eerder half 9quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:02 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik hoor dit soort bedtijden op school ook regelmatig.
Wij hebben 2x per week voetbal tot 7 (en dan moet er nog gegeten worden), 1x muziek tot kwart over 7 en op de dagen dat ik werk ben ik pas rond half 7 thuis.
Bij ons is 8 uur/half 9 meer de standaard.
Er heerst trouwens geen gebrek aan energie bij de kinderen, kan ik melden![]()
Bij mij daarentegen….
Hahaha, ik eerlijk gezegd ook wel. Pure jaloezie is het eigenlijk.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:06 schreef Aure het volgende:
Ik zou wel willen dat het eerder was trouwens, maar dat lukt gewoon niet echt.
Dank je. En ze waren toen ze jonger waren nooit ziek. Moeten het inhalen denk ik. Hoe is het met jouw moeder?quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jeetje F_r, jouw dochters gaan ook de hele strippenkaart af zeg.
Beterschap.
Ik ben even kwijt hoe oud jouw kinderen zijn maar die tijden hebben we hier nooit gered... altijd al rond half 8/8 uur en de laatste tijd vaak half 9/9 uur. Vroeg naar bed was altijd keten hierquote:Op woensdag 1 mei 2024 07:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dan liggen mijn kinderen al zo ongeveer in bed, streven is tussen half 7 en 7 erin.
3 en 5. Onze zwemles is op zaterdag om 8:45, is voor ons perfect 😎 maar ieder kind is anders zoals ik hier al lees. Prul en spruit hebben we nu in vakantieritme, dan liggen ze er tussen 8 en half 9 in. Maar dat trekt ze in een schoolweek echt niet. Dan is ze om 18 uur al chagrijnig van vermoeidheid. Eerlijk is eerlijk wel, ze moet er ook uiterlijk om 7 uur wel uit zijn om op tijd op school te zijn. En voor de jongste staat de wekker twee dagen per week op 6:15 zelfs.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik ben even kwijt hoe oud jouw kinderen zijn maar die tijden hebben we hier nooit gered... altijd al rond half 8/8 uur en de laatste tijd vaak half 9/9 uur. Vroeg naar bed was altijd keten hier
Ik gebruik de lader van samsung en huawei en kabeltjes van Hema, die zijn best stevig. Niet onbreekbaar, maar mijn oudste heeft er een handje van om de ipad op de kabel (ingang) te laten steunen en dan sneuvelen ze nog wel eens... Die van de hema gaan hier langer mee dan van action.quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:21 schreef Vlinder het volgende:
Was leuk! Erg leuke beleving met alle aankleding en alles wat er te doen is voor kinderen. J ging vooral voor de Romeinen, qua leerzaamheid is Xanten toffer/uitgebreider, maar het is erg leuk dat hier alles dichtbij elkaar is en ook enthousiast bemand is (of is dat omdat het vakantie is?).quote:
BFF en onze jongens van 9, 11 en 12 waren er vandaag, het was super tof, dikke aanrader!quote:Op zondag 28 april 2024 13:50 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik heb nu Pantropica in het vizier (voorheen de Orchideenhoeve).
Waar is hier ongeveer?quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:44 schreef F_r het volgende:
Hier gaat het los qua weer tuin staat behoorlijk blank.
Het bestaat volgens mij ook alleen als keukenkleur. Tenminste ik kon zo snel geen Ral kleur vinden. Maar goed die kleur keuken staat in 0 keuken showrooms. Dus hopelijk pakt het goed uit.quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:35 schreef Troel het volgende:
Als ik google op fjordblauw dan is een van de eerste dingen die in beeld komt fjordblauw keuken
Ik vond het juist voor de leeftijd 11/12 een beetje tegenvallen. Het was geinig hoor maar ik denk dat het voor jongere kinderen nog leuker is. Niet voor herhaling vatbaar wat ons betreft.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:26 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
BFF en onze jongens van 9, 11 en 12 waren er vandaag, het was super tof, dikke aanrader!
Altijd al geweten dat diep van binnen wij ware trendsetters zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 01:26 schreef vencodark het volgende:
Ik zag vandaag bij RTL Boulevard dat blauw juist mega hip is in je huis!
Dus dat geldt ook voor je keuken.
Hier was het inderdaad goed mis, ondergelopen straten, kelders, overstroomde wcs en gootsteen. Gelukkig zelf geen last.quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:03 schreef Vicky het volgende:
A zit in Limburg en daar ging het rond 19.00 los.
Het begint nu hier (regio Den Haag) te rommelen.
De conclusie is dat de standaard keukenboeren niet hip en happening zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 07:50 schreef exode het volgende:
Dan zijn wij dus wel hip and happening, eindelijk!
Heel mooie kleur!!quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:39 schreef exode het volgende:
[..]
Het bestaat volgens mij ook alleen als keukenkleur. Tenminste ik kon zo snel geen Ral kleur vinden. Maar goed die kleur keuken staat in 0 keuken showrooms. Dus hopelijk pakt het goed uit.
Het ligt opzich in een dal oid want vaak is het weer er omheen slechter dan in het park zelf kwamen wij achter.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:16 schreef Kyara het volgende:
Klinkt heerlijk Phaidra!
Wij gaan morgen naar Parijs voor 3 dagen Disney. Helaas wel met minder goede weersvoorspellingen.
Balen!quote:Op donderdag 2 mei 2024 23:03 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik vond het juist voor de leeftijd 11/12 een beetje tegenvallen. Het was geinig hoor maar ik denk dat het voor jongere kinderen nog leuker is. Niet voor herhaling vatbaar wat ons betreft.
Dat scheelt een hoop drukte....quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:16 schreef Kyara het volgende:
Klinkt heerlijk Phaidra!
Wij gaan morgen naar Parijs voor 3 dagen Disney. Helaas wel met minder goede weersvoorspellingen.
Je kan je keuken ook laten wrappenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Prachtige kleur @:exode! Nou wil ik ook en mijn antraciete Ikeakeuken is nog geen 6 jaar oud![]()
Dat tv kijken he, dat je kan pauzeren, terugspoelen, stoppen... We kijken nu Avatar, the last airbender. Die serie heeft ie al drie keer gezien, vorige week nog de realistische ervan en nu kijken we weer de tekenfilm. Tiiig afleveringen. En dat terugspoelen is niet handig met een zoon die zo ongeveer elke scene opnieuw wil kijken, en nog een keer en nog een keer omdat: geen idee![]()
![]()
Onder de streep hebben we die serie dus al een keer of...8? gezien![]()
Echt, die had vroeger tv moeten kijken
Wij gaan morgen ook naar Parijs en dan van zondag tot en met woensdag naar Disney! De weersvoorspellingen zijn voor dit weekend idd niet heel goed, maar hopelijk valt het mee. Veel plezier alvast!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:16 schreef Kyara het volgende:
Klinkt heerlijk Phaidra!
Misschien, ooit. Maar dan moet ik wel zeker weten welke kleur ik wil want vlak nadat we deze antraciete kungsbacka hadden gekocht, kwam de groene kungsbacka en toen wilde ik die. Ben niet zó kleurvast, geloof ikquote:
Hier eenzelfde soort planning. Morgen Parijs en zondag t/m dinsdag Disney. Veel plezier!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:34 schreef Schanu het volgende:
[..]
Wij gaan morgen ook naar Parijs en dan van zondag tot en met woensdag naar Disney! De weersvoorspellingen zijn voor dit weekend idd niet heel goed, maar hopelijk valt het mee. Veel plezier alvast!
Hahaha, ik had deze link dus nog niet gelegdquote:Op zondag 5 mei 2024 19:44 schreef FlyingFish het volgende:
Heb je die speciaal uitgezocht vanwege je username LeSage?
Oh heerlijk! En inderdaad erg mooi om in de keuken te hebben staanquote:Op zondag 5 mei 2024 16:33 schreef LeSage het volgende:
Wat is het hier stil! Allemaal de vrijheid (of het kampioenschap van PSV) aan het vieren?![]()
Vriend heeft vorige maand een mega drukke boekmaand gehad, op zijn vaste baan en voor zijn eigen bedrijfje. Ons koffiezetapparaat is al 4 maanden stuk, dus we zetten steeds met filter en allemaal net niet lekker.
Vanmiddag onszelf gruwelijk verwend met een super gaaf apparaat (Sage barista express impress). Rib uit je lijf, nu nog niet echt lekker, maar wel heel veel zin om hier de perfecte espresso/cappuccino mee te gaan zetten
O ja die hadden wij laatste keer dat we in de IKEA waren ook. Dat was eens, maar nooit meer. 🤮quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon en ik waren daarstraks trouwens bij ikea dus aten we daar. Hadden ze geen zalm maar wel de vega vis. Vish en chips. Wat is dát goorDat is dus écht oneetbaar en heb de helft laten staan. De vega hamburger en balletjes zijn goed te doen, maar de vega vis
![]()
Oh wat gaaf! Snap dat het spannend is, maar extra tof dat je het wel doet.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:50 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
O ja die hadden wij laatste keer dat we in de IKEA waren ook. Dat was eens, maar nooit meer. 🤮
Ik ben aan het aftellen naar een weekje Schotland zonder man en kind. Ik vind het wel een beetje spannend maar heb er ook heel veel zin in. Ik ga samen met een vriendin een rondreisje maken.
Heerlijk lijkt me dat LeSage! Ik hou van koffie en het is mijn droom ooit ook eens een goed en mooi apparaat te hebben staan![]()
Echt hequote:Op maandag 6 mei 2024 14:50 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
O ja die hadden wij laatste keer dat we in de IKEA waren ook. Dat was eens, maar nooit meer. 🤮
Ik ben aan het aftellen naar een weekje Schotland zonder man en kind. Ik vind het wel een beetje spannend maar heb er ook heel veel zin in. Ik ga samen met een vriendin een rondreisje maken.
Heerlijk lijkt me dat LeSage! Ik hou van koffie en het is mijn droom ooit ook eens een goed en mooi apparaat te hebben staan![]()
Ik dacht dat die niet meer als huisdier mochten?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 11:43 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nou, wij hebben een nieuwe dwerghamster. Mocht alleen als ik dit keer de naam mocht geven. Ben de tekenfilmfiguurnamen wel zat dus hij heet Floki
Jaa, tof tochquote:Op dinsdag 7 mei 2024 18:47 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik dacht dat die niet meer als huisdier mochten?
Floki is tof
Ik vind um ook goed en al een aantal keer gezienquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:28 schreef livelink het volgende:
The last airbender ook veel gekeken met mijn zoon. Best een leuke serie. Normaal hou ik niet zo van cartoons, maar die keek ik wel braaf mee. Er was een tijd dat ik die begintekst uit mijn hoofd kende, maar nu niet meer.
Wat gebeurde er toen je op de 1 drukte? Heb het nog nooit gedaanquote:Op woensdag 8 mei 2024 09:46 schreef Quoi het volgende:
Ik snap echt dat huisartsenpraktijken druk zijn, maar als er 's middags iets gebeurt waarvoor je langs wil of een afspraak wil maken, kwam ik hier voorheen ook in allerlei telefoonloops. Was toen zo geirriteerd dat ik ook een keer op die '1' heb gedrukt
Neuh, ik ga nu shoppen met zoon, op zijn verzoekquote:
Er nam iemand op. Gelukkigquote:Op woensdag 8 mei 2024 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wat gebeurde er toen je op de 1 drukte? Heb het nog nooit gedaan![]()
Hier mag je op de woensdag blijkbaar niet ziek wordenNou weet ik dat mijn eigen ha niet werkt, maar dan loopt er normaliter een bandje met blabla. Maar omdat dat niet zo was...
[..]
Neuh, ik ga nu shoppen met zoon, op zijn verzoek![]()
Hij heeft al een aantal dagen in de avond erge buikpijn. Overdag niks aan de hand maar s`avonds... Ik kijk het wel aan en anders bel ik morgen ofzo.
Ik denk dat we onze huisarts delen en heb precies hetzelfde. Goed bereikbaar, veel digitaal mogelijkquote:Op woensdag 8 mei 2024 12:42 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn huisarts mag je geloof ik de hele dag bellen. Weet het niet zeker, want ik plan afspraken meestal online in. De e-consulten worden ook snel beantwoord![]()
Ik bel voor mijn werk best vaak met huisartsen en hoef gelukkig zelden lang te wachten via de intercollegiale lijn.
Dit vind ik ook best wel spoed eigenlijk, zeker als een kind betreft. Als het zo lang duurt voor er opgenomen werd is het niet raar dat je de spoedknop hebt ingedruktquote:Op woensdag 8 mei 2024 10:52 schreef Quoi het volgende:
[..]
Er nam iemand op. Gelukkig
Ook om mij te vertellen dit nooit meer te doen. Sja, M. was flauwgevallen, had gespuugd en zag ervoor niet goed. Ik kon de HA echt een tijdje niet bereiken. Voor mij had dit spoed. Ik snap echt dat echte spoed voorrang heeft, maar je moet iets met mensen in de categorie tussen de ingegroeide teennagel en het hartinfarct. Die kun je niet een middag lang parkeren.
Ik ben zo blij met die e-consulten. Foto erbij als het nodig is. En advies van de arts of langskomen nodig is of niet. Soms zelfs gewoon een recept zonder langs te gaan (bijvoorbeeld omdat mijn hooikoortsmedicijnen aan het begin van het seizoen altijd wat zoeken is, dan hoef ik daarvoor niet eerst langs de praktijk).quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:42 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn huisarts mag je geloof ik de hele dag bellen. Weet het niet zeker, want ik plan afspraken meestal online in. De e-consulten worden ook snel beantwoord![]()
Ik bel voor mijn werk best vaak met huisartsen en hoef gelukkig zelden lang te wachten via de intercollegiale lijn.
Nou kom ik uit ei vwb prijzen hoor, vraag me niet wat een pak melk kost, maar 1 euro is toch niet zo gek duur?quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dit vind ik ook best wel spoed eigenlijk, zeker als een kind betreft. Als het zo lang duurt voor er opgenomen werd is het niet raar dat je de spoedknop hebt ingedrukt![]()
Hier moet je s'morgens bellen voor 1 klacht en dan krijg je dezelfde middag een afspraak. En voor meerdere klachten kan je later ook bellen en dan krijg je een afspraak over tiiiig![]()
Maar als er iets is, zijn ze er wel hoor. Zoon had een keer zaagsel in zn oog. Ik belde en kon direct terecht bij de assistente. De ha zelf kwam toen ook nog even kijken.
Vandaag ging het dus even niet zoals normaal![]()
Nou Hillie, das idd wel heel raar, dat ze vol zouden zitten als je meteen om 8u belt.
Makkelijk wel, het op een systeem gooien![]()
Gelukkig kon je die dag toch terecht.
Uitgeshopt en niks gekocht, behalve de échte fireballsBij Jamin. 1 fokking euro voor 1 zakje van 4 ballen
Niet zo raar dat die zaak altijd helemaal leeg is.
Oh, wel lekker geluncht
Wel als een zakje van 16 stuks bij jumbo 1,26 kostquote:Op woensdag 8 mei 2024 21:58 schreef BE het volgende:
[..]
Nou kom ik uit ei vwb prijzen hoor, vraag me niet wat een pak melk kost, maar 1 euro is toch niet zo gek duur?
Daar lijkt me die optie niet voor! Ik zou het in elk geval niet in mijn hoofd halen om "intercollegiaal overleg" aan te klikken. Tenzij nadrukkelijk gezegd.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Bij mijn oude praktijk kon je alleen tussen 8-10u bellen, maar mocht ik van de assistente de optie voor intercollegiaal overleg gebruiken bij iets wat wel vandaag besproken moest worden maar geen bloedspoed was. Dan kwam ik wel door het bandje dat ze telefonisch bereikbaar zijn tot 10u heen, maar gingen niet alle alarmen af die bij optie 1 afgaan. Dus mocht je huisarts die optie hebben, kun je dat ook nog proberen in zulke gevallen
Wat slordig van de dingen die er mis gaan!quote:Op donderdag 9 mei 2024 06:33 schreef MaJo het volgende:
vanuit het ziekenhuis. Borstverkleining gehad. De eerste nacht was een ramp, slapen op mijn rug is niet mijn ding
maar het is voor het goede doel.
Vannacht zag ik mezelf voor het eerst in de spiegel, wat zien ze er klein uit![]()
![]()
Verder gaat er best wat mis hier. Zo heb ik nog geen arts gesproken en hebben ze ook mijn man nooit gebeld. Officieel weet ik dus niks, ik heb het maar in mijn online dossier opgezocht. Ook kreeg mijn kamergenoot mijn medicatie mee van de apotheek (met dus mijn gegevens op de papieren!). Wat eigenlijk niet zou moeten kunnen want ik heb het gisteren al opgehaald. Beetje rommelig allemaal… En laat ik het maar niet hebben over nuchter moeten zijn tot kwart voor 4
Ik ga nog even proberen te tukken, hopelijk doet de diclo z’n werk
Gevalletje dat goedkoop dus eigenlijk duurkoop is want net niet lekker…quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:04 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wel als een zakje van 16 stuks bij jumbo 1,26 kostHelaas niet de goede smaak want ik wilde die hete met kaneelsmaak.
Zoon had morgen de stad in gewild. Welke stad, is niet veel meer van over
Uiteindelijk in de ochtend nog even kunnen slapen, en hopelijk thuis ook want ik ben kapotquote:Op donderdag 9 mei 2024 08:34 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat slordig van de dingen die er mis gaan!
Nog wat geslapen?
Ik weet nog dat ik de eerste keer keeken nog steeds heel blij dat ik die borstverkleinig heb laten doen. Ik vond die eerste weken soms wat ongemakkelijk, maar het was het absoluut waard.
Succes met het herstel
Bij bol 0,49 per zakje en das ook eigenlijk de gewone prijs. Zitten alleen 40 zakjes in een doos en ze zijn niet meer zo lekker als vroeger. Kleiner, minder heet en ze zijn zo door te bijten dus wat dat betreft, blij dat het me maar 4 euro gekost heeftquote:Op donderdag 9 mei 2024 09:28 schreef BE het volgende:
[..]
Gevalletje dat goedkoop dus eigenlijk duurkoop is want net niet lekker…
Nee, natuurlijk is die optie daar in principe niet voor. Ik zou het ook niet standaard doen tenzij aangegeven, maar in een geval als @Quoi beschrijft met een kind dat is flauwgevallen en daarvoor gespuugd heeft en niet goed zag, waar je misschien geen 112 voor belt maar wel vlot een huisarts voor wil spreken, en je komt niet door de gewone wachtrij heen, dan kun je dat dus ook nog proberen ipv de spoedoptie. Of gewoon de spoedoptie natuurlijk, maar als je daarvoor vervolgens op je kop krijgt kan ik me voorstellen dat je die volgende keer wat minder snel indrukt. Dan is dit een soort tussenweg waarbij dan niet meteen alle alarmbellen gaan rinkelen maar je wél veel sneller iemand aan de lijn krijgt.quote:Op donderdag 9 mei 2024 08:31 schreef Nijna het volgende:
[..]
Daar lijkt me die optie niet voor! Ik zou het in elk geval niet in mijn hoofd halen om "intercollegiaal overleg" aan te klikken. Tenzij nadrukkelijk gezegd.
Maar het lijkt mij dat het daar niet voor is.
Hier kan je het grootste deel van de dag bellen, eerst had je de optie bellen voor een afspraak of de optie voor overleg met de assistente. Maar dat is nu dezelfde keuzeoptie.
En sinds kort kunnen we ook weer online medicatie bestellen enzo, dit systeem werkt.
Ik heb 1x optie 1 gebruikt toen de oudste een koortsstuip had en stopte met ademhalen, maar toen ze daar niet binnen 2x overgaan opnamen, heb ik 112 gebeld.
Ooit kinderehbo cursus gedaan, toen zei die man, als je het echt niet meer weet dan bel je 112. Dat was ook het enige wat op dat moment door mijn hoofd schoot.
Wat fijn dat de operatie geweest is! Hopelijk een vlot herstel en veel minder lichamelijke klachten na deze operatie!quote:Op donderdag 9 mei 2024 06:33 schreef MaJo het volgende:
vanuit het ziekenhuis. Borstverkleining gehad. De eerste nacht was een ramp, slapen op mijn rug is niet mijn ding
maar het is voor het goede doel.
Vannacht zag ik mezelf voor het eerst in de spiegel, wat zien ze er klein uit![]()
![]()
Verder gaat er best wat mis hier. Zo heb ik nog geen arts gesproken en hebben ze ook mijn man nooit gebeld. Officieel weet ik dus niks, ik heb het maar in mijn online dossier opgezocht. Ook kreeg mijn kamergenoot mijn medicatie mee van de apotheek (met dus mijn gegevens op de papieren!). Wat eigenlijk niet zou moeten kunnen want ik heb het gisteren al opgehaald. Beetje rommelig allemaal… En laat ik het maar niet hebben over nuchter moeten zijn tot kwart voor 4
Ik ga nog even proberen te tukken, hopelijk doet de diclo z’n werk
Mijn eerste reactie toen was: ik ben platquote:Op donderdag 9 mei 2024 09:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Uiteindelijk in de ochtend nog even kunnen slapen, en hopelijk thuis ook want ik ben kapot![]()
Ik heb net ook een beetje kunnen meespieken toen het verband werd verschoondZag er al goed uit! En zo in mijn pyjama lijken ze heel erg klein
Ik ben 2x onder het mes gegaan en geen seconde spijt.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:34 schreef Tink89 het volgende:
Ik twijfel nog steeds over een borstverkleining. Voor de kinderen en na 50 kilo afvallen droeg ik maat 70G van panache (uk maat dus). Na twee kinderen en weer hetzelfde gewicht zit ik op 70 of 75 K of J. En het is best zwaar om die dingen mee te zeulen. Maar ik ben een tijdje terug onder narcose geweest en daar echt een paar dagen beroerte van geweest en ik ben een beetje bang voor snijden in een gezond lichaam en mogelijke complicaties enzo. Dus ik twijfel nog even...
Als het kind in kwestie inmiddels weer goed aanspreekbaar is dan is er geen spoed en kun je gewoon in de wachtrij. Als kind niet goed aanspreekbaar is dan bel je 112.quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:23 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk is die optie daar in principe niet voor. Ik zou het ook niet standaard doen tenzij aangegeven, maar in een geval als @:Quoi beschrijft met een kind dat is flauwgevallen en daarvoor gespuugd heeft en niet goed zag, waar je misschien geen 112 voor belt maar wel vlot een huisarts voor wil spreken, en je komt niet door de gewone wachtrij heen, dan kun je dat dus ook nog proberen ipv de spoedoptie. Of gewoon de spoedoptie natuurlijk, maar als je daarvoor vervolgens op je kop krijgt kan ik me voorstellen dat je die volgende keer wat minder snel indrukt. Dan is dit een soort tussenweg waarbij dan niet meteen alle alarmbellen gaan rinkelen maar je wél veel sneller iemand aan de lijn krijgt.
Dacht dat ik met mijn 'in zulke gevallen' toevoeging dat al wel duidelijk had gemaakt, maar dan nog even iets aangevuld. Want nee, je moet natuurlijk niet die knop gaan drukken als je wil weten hoe je je ingegroeide teennagel moet fixen, en dat is ook zeker niet mijn bedoeling geweest om die suggestie wel te doen.
En @:MaJo een goed herstel gewenst!
Thanks voor je toevoeging! Ik nam misschien ook teveel mijn eigen oude praktijk als uitgangspunt - zij zijn heel rustig, hun populatie is 90% studenten waar nooit wat mee is (hun woorden). Maar de meeste praktijken zal dat natuurlijk anders zijn en dan heeft intercollegiaal gebruiken natuurlijk andere consequenties. (En ze hadden dus in mijn geval inderdaad expliciet aangegeven dat als ik ze moest spreken na 10u, ik die intercollegiaal knop kon gebruiken, en niet de spoed knop (tenzij spoed natuurlijk). Zonder intercollegiaal of spoed-knop te gebruiken waren ze dus ook überhaupt niet telefonisch bereikbaar, dus in de 'gewone' wachtrij wachten bestond niet na 10u).quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als het kind in kwestie inmiddels weer goed aanspreekbaar is dan is er geen spoed en kun je gewoon in de wachtrij. Als kind niet goed aanspreekbaar is dan bel je 112.
Ik heb laatst 3 kwartier in de wacht gehangen op de intercollegiale lijn bij een huisarts.
Tijdens die 3 kwartier is mijn eigen spoedlijn dus ook niet bereikbaar (mensen krijgen dan mijn voicemail), omdat ik aan het bellen ben.
Dus wat mij betreft, tenzij je eigen huisarts het nadrukkelijk zo besproken heeft met je, nóóit de intercollegiale lijn gebruiken als dat niet van toepassing is.
Oh man, ik heb hier echt een trauma aan over gehoudenquote:Op woensdag 8 mei 2024 10:52 schreef Quoi het volgende:
[..]
Er nam iemand op. Gelukkig
Ook om mij te vertellen dit nooit meer te doen. Sja, M. was flauwgevallen, had gespuugd en zag ervoor niet goed. Ik kon de HA echt een tijdje niet bereiken. Voor mij had dit spoed. Ik snap echt dat echte spoed voorrang heeft, maar je moet iets met mensen in de categorie tussen de ingegroeide teennagel en het hartinfarct. Die kun je niet een middag lang parkeren.
Ik was gelukkig niet beroerd van de narcose, ik had wel van tevoren gezegd dat ik als de dood was dat ik zou moeten kotsen en daar hebben ze toen preventief iets voor gegeven...quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:34 schreef Tink89 het volgende:
Ik twijfel nog steeds over een borstverkleining. Voor de kinderen en na 50 kilo afvallen droeg ik maat 70G van panache (uk maat dus). Na twee kinderen en weer hetzelfde gewicht zit ik op 70 of 75 K of J. En het is best zwaar om die dingen mee te zeulen. Maar ik ben een tijdje terug onder narcose geweest en daar echt een paar dagen beroerte van geweest en ik ben een beetje bang voor snijden in een gezond lichaam en mogelijke complicaties enzo. Dus ik twijfel nog even...
Ik denk dat het per ziekenhuis verschilt. Ik moest na de amputatie wel een nachtje blijven.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:16 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind het zo wonderlijk dat je voor een verkleining een nacht in het ziekenhuis moet blijven en voor een amputatie niet.
Ik heb natuurlijk niet echt een idee wat er allemaal bij komt kijken maar een beetje eruit lijkt minder ingrijpend dan alles eruit. Of zou dat komen door behoud tepel enzo?
Ik heb zelf kpn en de rest thuis simpel. In het buitenland heeft de rest goed bereik met hun databundel en ik 9 van de 10 keer niet.quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:40 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand tips voor een goedkoop en simpel (sim only, alleen bellen) mobiel abonnement op kpn netwerk.
Ja, blijkbaar dan idd. In het mijne is dat onderlinge verschil dus. Ik vind het nog steeds wonderlijk, maar het is dus geen algemeen feit.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:50 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik denk dat het per ziekenhuis verschilt. Ik moest na de amputatie wel een nachtje blijven.
Én een gratis lipoquote:@:MaJo sterkte met het herstel. Hoop dat het wordt wat je ervan had verwacht!
Mijn nieuwe borst (met eigen buikvet dus) begint inmiddels prima 'op te drogen'. Ik kan een normale bh aan en niemand die er iets van ziet. Kostte even wat bloed, zweet en tranen, maar ben er nu blij mee.
Was die lipo maar waarquote:Op donderdag 9 mei 2024 21:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar dan idd. In het mijne is dat onderlinge verschil dus. Ik vind het nog steeds wonderlijk, maar het is dus geen algemeen feit.
[..]
Én een gratis lipo![]()
Tof dat ie het goed doet
Niks ongepast! En wat vond je ervan?quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:32 schreef BE het volgende:
Ik zie/hoor het liedje nu voor het eerst.
*edit... sorry, wilde de smiley even testen en val totaal ongepast in een serieus gesprek.
Eeeeh… ik vind het vreselijk ‘fout’, maar heel erg eurovisie-passend zeg maar.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:50 schreef Quoi het volgende:
[..]
Niks ongepast! En wat vond je ervan?
M. mag opblijven en gaat er helemaal in op
Nee, toen hebben we niet gekeken.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:38 schreef FlyingFish het volgende:
Heb je Ierland op dinsdag ook gezien BE? Dat was echt herrie
Klaar met chemo's (voor nu), dat scheelt een boel. Steeds minder klachten en meer mezelf. Tot de operatie natuurlijk, dan is het weer opnieuw herstellen. Leuke golfbeweging is ditquote:Op donderdag 9 mei 2024 22:09 schreef Quoi het volgende:
Benieuwd hoe het met jou gaat eigenlijk. Trek je het nog een beetje?
Kijk deze versie eens:quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:38 schreef FlyingFish het volgende:
Heb je Ierland op dinsdag ook gezien BE? Dat was echt herrie
Volgens mij zit simyo op het netwerk van kpn, ik ben er tevreden over.quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:40 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand tips voor een goedkoop en simpel (sim only, alleen bellen) mobiel abonnement op kpn netwerk.
Heb inmiddels bedacht dat prepaid ook wel een optie kan zijn, het gaat vooral om bereikbaar zijn. Dus ook daarvoor mogen tips.
Ik mocht zelf kiezen of ik een nacht wilde blijven of niet en vond dat zelf wel fijn.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:16 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind het zo wonderlijk dat je voor een verkleining een nacht in het ziekenhuis moet blijven en voor een amputatie niet.
Ik heb natuurlijk niet echt een idee wat er allemaal bij komt kijken maar een beetje eruit lijkt minder ingrijpend dan alles eruit. Of zou dat komen door behoud tepel enzo?
Zo hee, ik kan me voorstellen dat dat een groot verschil is. Veel succes met het herstelquote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik mocht zelf kiezen of ik een nacht wilde blijven of niet en vond dat zelf wel fijn.
Bedankt voor alle beterschaps wensen! Sinds gisteren kan ik weer op mijn zij liggen dus slapen gaat goed. De pijn valt me mee, ik kan het af met alleen pcm en diclo (wel oxy meegekregen ook). Ik heb vooral erg weinig energie dus ik slaap veel.
@:Nijna ik vind het er ook heel plat uitzienwel even wennen, maar denk dat ik er wel blij mee ben!
@:Tink89 ik snap je twijfel maar als ik nu kijk hoe goed het al gaat na 2 dagen kan ik het alleen maar aanraden. Ik voel meteen al een verschil qua gewicht! Er is in totaal 1,3 kilo af en dat voel je echt al meteen.
Echt hequote:
er is nog nergens bekend of hij gediskwalificeerd is. Het onderzoek is nog gaande..quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Echt he![]()
Vind het wel jammer. Zoon en ik hadden zin in de finale. En we kijken eigenlijk bijna nooit
Jup, blijft vaag.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
er is nog nergens bekend of hij gediskwalificeerd is. Het onderzoek is nog gaande..
ja omdat het onderzoek nog loopt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:35 schreef Mushanga71 het volgende:
Oh, er wordt een opname van gister aan de vakjury getoond dus hij is nog niet gediskwalificeerd.
Duurt wel heel lang hoor, dat onderzoek. Vraag me af of ze überhaupt uitgeonderzocht zijn vóór morgenavond.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja omdat het onderzoek nog loopt.
https://twitter.com/remin(...)r-is-joost-2024.html
Zo reageerde het publiek toen verteld werd dat Joost niet ging optreden
Eens. Het gaat niet meer om de muziek en het is toch politiek geworden. Had niet anders verwacht. Ze hadden israel niet mee moeten laten doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 00:05 schreef FlyingFish het volgende:
Ach, het gaat sowieso weer niet om de muziek dit jaar. De Italiaanse RAI schijnt de stemuitslagen van de voorronde getoond te hebben, Israël kreeg 39.3% van de stemmen… Ik denk overigens als men ook negatief kon stemmen, Israël nog veel meer van die stemmen zou halen, maar dat kan helaas niet. Nederland was daarin overigens tweede met 7.32% van de stemmen.
RAI beweert zelf overigens dat die percentages incompleet waren.
Ik volg het dit jaar overigens voor het eerst (doordat zwager en schoonzus die de voorrondes wilden zien afgelopen week). Wel een mooi jaar daarvoor
Vannacht is het weerquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:12 schreef Quoi het volgende:
Mooi @:Lesage ! Ik werd vannacht wakker en wist dat er noorderlicht kon zijn, maar lag als klittenband aan mijn bed geplakt
Ik denk dat ook in dat geval context belangrijk is. Als een fotograaf hem echt lastig valt en zijn overleden ouders belachelijk maakt (wat een van de geruchten is), dan vind ik een bedreiging an sich niet een rare reactie. Maar ook daarin zitten gradaties. “Ga nu weg of je krijgt een tik” is wat anders dan “ik weet wie je bent, ik zou maar snel naar je kinderen gaan nu ze er nog zijn”. Waarbij overigens bij het tweede ook nog discutabel is of het een bedreiging of een constatering is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:11 schreef Quoi het volgende:
Sja, als hij echt iemand bedreigd heeft, lijkt me de kans klein dat hij nog meedoet. Duidelijk dan.
Verdrietig wel. Ik vond het zo'n positief verhaal en al die Nederlandse kids die wild van dat nummer zijn...
Doet me denken aan vanmorgen; ook weer jongetjes uit het voetbalveld gehaald voor een time-out na verbale bedreigingen. No tolerance. Die zijn alleen 7
Naar de context in Malmø kunnen we alleen maar raden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:33 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik denk dat ook in dat geval context belangrijk is. Als een fotograaf hem echt lastig valt en zijn overleden ouders belachelijk maakt (wat een van de geruchten is), dan vind ik een bedreiging an sich niet een rare reactie. Maar ook daarin zitten gradaties. “Ga nu weg of je krijgt een tik” is wat anders dan “ik weet wie je bent, ik zou maar snel naar je kinderen gaan nu ze er nog zijn”. Waarbij overigens bij het tweede ook nog discutabel is of het een bedreiging of een constatering is.
Als hier thuis een kind geslagen is dan vraag ik ook naar de context. Het kind dat slaat krijgt hoe dan ook een berisping, maar het geslagen kind vaak ook, want die gaan na waarschuwingen toch nog door en daarmee zelf over de grens waardoor de ander die tik uitdeelt.
Zó kan het natuurlijk ookquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:05 schreef Bottoms_up het volgende:
Bizar wat er bij het songfestival gaande is. Ik kijk het dit jaar sowieso niet vanwege de deelname van Israel. Anders altijd want enorme fan.
De verzekering was razendsnel en we zijn met een nieuwe (of nouja, voor ons nieuwe tweedehandse) auto die precies op het juiste moment te koop kwam, een week heerlijk weg geweest! We hebben ondanks wisselend weer echt een heerlijke vakantie gehad.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:48 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb het noorderlicht ook gemist. Toen ik naar bed ging nog wel even vluchtig gekeken, maar waarschijnlijk was dat net op het verkeerde moment. Dochter riep eerder op de avond wel dat de lucht helemaal roze was. Niet bij stil gestaan dat dat er dus ook al bij hoorde.
Tink had jullie vakantie eigenlijk nog door kunnen gaan? Weet dat je al snel uitsluitsel had van de verzekering dat de auto Total loss was, maar heb gemist of je nog iets kon regelen om de caravan naar bestemming te brengen, of dat je al snel een andere auto gevonden had. Hopelijk toch een goede vakantie gehad.
Songfestival volg ik ook niet, niet mijn feestje zeg maar. Maar inderdaad ik ben wel benieuwd wat er nu met Joost is.
Wat fijn dat er precies een goede auto voor jullie te koop kwam en dat die meteen mee kon op het weekje wegquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
De verzekering was razendsnel en we zijn met een nieuwe (of nouja, voor ons nieuwe tweedehandse) auto die precies op het juiste moment te koop kwam, een week heerlijk weg geweest! We hebben ondanks wisselend weer echt een heerlijke vakantie gehad.
Moet je hem wel heel hard aanzetten als je wil dat ze het in het buitenland horenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Eigenlijk he, zouden we vanavond, op de tijd als Joost op had moeten treden, massaal Europapa moeten afspelen, keihard en met de ramen en deuren open.
Niet voor het buitenland maar voor Joostquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:34 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Moet je hem wel heel hard aanzetten als je wil dat ze het in het buitenland horeneen dergelijk protest in Nederland is een beetje zinloos
Kroatië's ESF liedje werd 2e, een stukje songtekst is ''Ciao mama, ciao papa, miauw cat, please miauw back''quote:
Ah, zo. Ik heb niet gekekenquote:Op zondag 12 mei 2024 20:32 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Kroatië's ESF liedje werd 2e, een stukje songtekst is ''Ciao mama, ciao papa, miauw cat, please miauw back''
Ja I know
Heus niet jaloersquote:
Bij ons 8 nog inderdaadquote:Op maandag 13 mei 2024 21:07 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Heus niet jaloers
Edit; moet het niet 8 zijn?
Zuid 8quote:
Hier officiëel nog 10. In praktijk heeft het ene kind nog 6 weken les, de andere 6,5. Dan een een weekje toetsweek. Dus over 7,5 week is het meeste wel voorbij. Die andere 2,5e week is een keer boeken wegbrengen, rapporten ophalen en een verdwaalde sport of cultuur dag..quote:
Ah zo, ik zit nog in de basisschoolfasequote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:45 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier officiëel nog 10. In praktijk heeft het ene kind nog 6 weken les, de andere 6,5. Dan een een weekje toetsweek. Dus over 7,5 week is het meeste wel voorbij. Die andere 2,5e week is een keer boeken wegbrengen, rapporten ophalen en een verdwaalde sport of cultuur dag..
Ik hoorde laatst in een podcast van "de vragendokter", dat dat geen muggen allergie is, maar gewoon een "normale", maar forse reactie op een muggenbeet.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:18 schreef Mushanga71 het volgende:
Zijn er bij jullie ook zo idioot veel muggen? Niet normaal meer hier. Heb horren maar ze zitten op de loer bij de voordeur. Zodra die opengaat, zitten ze binnen![]()
En ik blijk ineens allergisch voor de steken. Het worden eerst rode plekken van een centimeter of 6 in doorsnee en door het krabben worden ze blauw.
Oh, en ze steken dwars door kleding én mn lakens![]()
Zaten vorige week in het park en had een dag later 2 dikke rode enkels en een rode voet. Pas later zag ik waar ik gestoken was. Das nu weg maar heb wel drie mega blauwe plekken op mn benen
Als je in de buurt komt van park of groen zou ik zeker smerenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:16 schreef hilliebillie het volgende:
Ik bedacht me gisteravond op de tennisbaan ook al dat ik me in had moeten smeren tegen muggen.
Zometeen hardlopen maar voor overdag durf ik het er denk ik nog wel op te gokken.
Die anti allergie pilletjes héb ik dus al. Vraag me nu af hoe veel het jeukt, zónderquote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:49 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst in een podcast van "de vragendokter", dat dat geen muggen allergie is, maar gewoon een "normale", maar forse reactie op een muggenbeet.
Als je gaat krabben worden ze ook groter, dus zo weinig mogelijk krabben.
Je kan wel anti-allergie tabletjes nemen, helpt nog wel eens wat tegen de jeuk.
Toch maar wel gedaan inderdaad (wel de zonnebrand vergeten daardoor 😅) maar veel door de schaduw kunnen lopen. Lijkt me overigens ook vreselijk hardlopen met zonnebrandcrème op, ik kan al snel m’n zweet niet kwijt.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je in de buurt komt van park of groen zou ik zeker smeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |