abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213323368
quote:
Litouwen ontkent opmerkelijke claim uit Belarus: geen drone-aanval uitgevoerd
https://nos.nl/artikel/25(...)ne-aanval-uitgevoerd

Belarus claimt een aanval met drones uit buurland Litouwen te hebben afgeslagen. Dat meldt het Russische persbureau TASS op basis van de KGB, de veiligheidsdienst van Belarus. NAVO-lid Litouwen ontkent dat er een aanval heeft plaatsgevonden.

Veel details geeft Belarus niet, volgens het hoofd van de KGB om de veiligheid van zijn land niet in gevaar te brengen. Hij zegt alleen dat er gevechtsdrones vanaf Litouws grondgebied op Minsk en omgeving zijn afgestuurd. Wie daarvoor verantwoordelijk zou zijn, wordt in het TASS-bericht niet gemeld. Bewijs voor de aanval wordt daar evenmin genoemd.

Een woordvoeder van het Litouwse leger bezweert dat zijn land geen aanval heeft uitgevoerd of dat van plan is. Een aanval vanaf NAVO-grondgebied zou een flinke escalati
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 25 april 2024 @ 17:28:53 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213323914
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213323923
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 17:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het is tijd dat die brug eraan gaat
Kweenie hoor, maar volgens mij is ATACMS niet geschikt voor het opblazen van bruggen?
  Overall beste user 2022 donderdag 25 april 2024 @ 18:01:21 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213324141
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 17:30 schreef oheng het volgende:

[..]
Kweenie hoor, maar volgens mij is ATACMS niet geschikt voor het opblazen van bruggen?
Raak een langzaam rijdende trein met een clustervariant en je hebt een aardige blokkade. Komen ze met kranen aan om de bende op te ruimen doe je het nog een keer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 25 april 2024 @ 18:13:27 #6
3928 Ulx
pi_213324248
twitter

Niets te zien....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_213324454
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 18:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Raak een langzaam rijdende trein
Ik heb een deja vu.
pi_213325181
Heeft het Westen uberhaupt raketten die de Kerch Bridge kunnen mollen en zoja waarom zijn die nog niet geleverd? Is toch bizar dat die brug nog overeind staat....
pi_213325533
Ik snap ook niet zo goed waarom de Lee Towers Wit-Rusland zou willen aanvallen
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 25 april 2024 @ 19:57:04 #10
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213325587
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 18:13 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Niets te zien....
Dat zegt niet zoveel. Heb een paar jaar geleden een Oostblok militair ding zien landen op Eindhoven en dat zag er ook zo uit :') (en dan zitten ze te mieren over fijnstof uit airliners). En geen paniek te zien op het vliegveld. Dus zal het wel normaal zijn bij die vliegende milieurampen uit Rusland.
  Overall beste user 2022 donderdag 25 april 2024 @ 20:03:45 #11
3928 Ulx
pi_213325721
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 19:31 schreef AFA2022 het volgende:
Heeft het Westen uberhaupt raketten die de Kerch Bridge kunnen mollen en zoja waarom zijn die nog niet geleverd? Is toch bizar dat die brug nog overeind staat....
Ja hoor. Er werd vorig jaar nog een schip opgeblazen dat pal naast die brug lag. In een haven bewaakt door een S400 batterij. Als Oekraïne echt wil is dat bouwwerk zo weer een flinke tijd afgesloten. En met een beetje geluk definitief. Maar ze gaven zelf al aan dat de prioriteit niet meer zo hoog is. Er gaan sinds vorige zomer alleen maar een paar passagierstreinen en één goederentrein per dag over die brug. Munitie gaat nu via een andere route. Het is een leuke PR coup. En ik denk dat ze wachten tot er wat meer luchtafweer staat. Want reken maar dat Rusland heel erg veel raketten gaat afschieten als die brug in puin ligt.
pi_213325728
twitter

👀
  Overall beste user 2022 donderdag 25 april 2024 @ 20:06:02 #13
3928 Ulx
pi_213325768
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:04 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
👀
\care
pi_213325774
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:04 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
👀
Schokkend. O nee. Toch niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 donderdag 25 april 2024 @ 20:10:08 #15
3928 Ulx
pi_213325843
twitter
pi_213325850
Isa :')
  Overall beste user 2022 donderdag 25 april 2024 @ 20:13:44 #17
3928 Ulx
pi_213325911
twitter

}>
pi_213326181
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:13 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

}>
Ik mis CCR
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213326530
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja hoor. Er werd vorig jaar nog een schip opgeblazen dat pal naast die brug lag. In een haven bewaakt door een S400 batterij. Als Oekraïne echt wil is dat bouwwerk zo weer een flinke tijd afgesloten. En met een beetje geluk definitief. Maar ze gaven zelf al aan dat de prioriteit niet meer zo hoog is. Er gaan sinds vorige zomer alleen maar een paar passagierstreinen en één goederentrein per dag over die brug. Munitie gaat nu via een andere route. Het is een leuke PR coup. En ik denk dat ze wachten tot er wat meer luchtafweer staat. Want reken maar dat Rusland heel erg veel raketten gaat afschieten als die brug in puin ligt.
Ik denk dat Oekraine het wel prima vindt dat rusland gedwongen is zoveel AA bij die brug neer te zetten.

Als Oekraine de Kerch brug vernietigd, komt al die AA ook weer vrij.
  Overall beste user 2022 donderdag 25 april 2024 @ 20:49:51 #20
3928 Ulx
pi_213326552
Ik lees net dat er honderden tot duizend atacms in het nieuwe pakket zouden zitten. Boven de al geleverde 100 dus.

Het kan psyops zijn. Want mogen ze ineens wel ingezet worden op doelen in dat land omdat Rusland met hun raketten en zware bommen te ver gaat....
  Overall beste user 2022 donderdag 25 april 2024 @ 20:50:58 #21
3928 Ulx
pi_213326565
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:48 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik denk dat Oekraine het wel prima vindt dat rusland gedwongen is zoveel AA bij die brug neer te zetten.

Als Oekraine de Kerch brug vernietigd, komt al die AA ook weer vrij.
Zeker weten. Zet ze daar maar vast. Beter daar dan direct bij het front.
  donderdag 25 april 2024 @ 22:15:51 #22
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_213328000
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:49 schreef Ulx het volgende:
Ik lees net dat er honderden tot duizend atacms in het nieuwe pakket zouden zitten. Boven de al geleverde 100 dus.

Het kan psyops zijn. Want mogen ze ineens wel ingezet worden op doelen in dat land omdat Rusland met hun raketten en zware bommen te ver gaat....
Het bereik van die dingen is 300km toch? Wat voor interessante targets liggen er in Rusland zo dicht over de grens? Ik kan me voorstellen aanvoer-, op- en overslaglocaties.
  donderdag 25 april 2024 @ 23:10:28 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_213328722
Leuke.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 25 april 2024 @ 23:49:29 #24
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213328944
Valt me wel op dat de Russen zuiniger zijn geworden op hun generaals
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_213328977
https://ua-stena.info/en/(...)g-weapons-to-russia/
quote:
China hid a ship that was delivering weapons to Russia

It has become known that China is hiding a Russian ship that is under sanctions because of the transportation of weapons from North Korea to Russia.

This was evidenced by satellite photos, Reuters reported.

Analysts of the British center, the Royal United Services Institute (RUSI) managed to establish this. We are talking about the Russian ship Angara.

This cargo ship has transported thousands of containers of ammunition from the DPRK to Russia since late summer 2023.

There have been at least 11 weapons shipments between the port of Rajin and the Russian ports.

RUSI analysts constantly track its movements while monitoring North Korea’s evasion of sanctions.

The Angara has been at a Chinese shipyard in Zhejiang province since February.

“The ship’s presence in a Chinese port underscores the challenges faced by the United States and its allies as they try to cut off Russian military and economic support,” the publication wrote.

Earlier, the US publicly accused China of providing critical military components to Russia.

U.S. Secretary of State Anthony Blinken said that China shares dual-use goods that have helped Russia rebuild its defense industry.

Russia also receives from the Chinese side technology for cruise missiles and microelectronics, which are used in Russia to produce fuel for weapons.
Niet helemaal een verrassing natuurlijk. China is al langer (niet zo) heimelijk bezig met het helpen van Rusland. En dat zij vriendjes zijn met Noord Korea is ook geen geheim.

Het wordt tijd dat China harder aangepakt gaat worden hiervoor.
pi_213328987
twitter

Niet alleen een gemakkelijker doelwit voor Finland. Maar ook voor Oekraïne natuurlijk.
pi_213329008
https://uk.news.yahoo.com(...)sting-150947464.html
quote:
Russia says Polish discussion on hosting US nuclear weapons is dangerous
Russia said on Thursday that Poland was playing a "very dangerous game" by considering the possibility of hosting U.S. nuclear weapons.

Polish President Andrzej Duda said on Thursday he had invited Prime Minister Donald Tusk for talks on May 1 about the possibility of nuclear weapons from NATO states being deployed in Poland.

Duda has reiterated his position that Poland would be ready for such a possibility, prompting Tusk to say he would like a clarification from the president.

Russian state news agency RIA quoted Deputy Foreign Minister Sergei Ryabkov as saying that such discussions were provocative.

"If they follow the path of further escalation - and this is how the discussions can be assessed, these so far verbal games with nuclear weapons - then a further round of tension will occur. And in general, this game is very dangerous, its consequences may be hard to predict," he said.

The war in Ukraine has plunged relations between Russia and the West to their most dangerous point since the Cuban Missile Crisis of 1962, when the United States and the Soviet Union came close to a nuclear confrontation.

Russia last year said it was deploying tactical nuclear weapons to Belarus, which borders Poland, as a signal of deterrence to the West. Belarusian leader Alexander Lukashenko said on Thursday that dozens were now in place.

Russian Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova said any U.S. nuclear missiles in Poland could become targets in the event of a Russia-NATO war.

"It is not difficult to assume that if American nuclear weapons appear on Polish territory, the corresponding objects will immediately join the list of legitimate targets for destruction in the case of direct military conflict with NATO," she told reporters at her weekly briefing.
Wat een loos dreigement weer. Dat wanneer Rusland in oorlog komt dit een legitiem doelwit is die zij aan zullen vallen is natuurlijk geen verrassing. Maar blijkbaar heeft de Poolse president wel een gevoelige snaar weten te raken.

En dat zij zomaar opeens nucleaire wapens in Wit-Rusland gestald hebben vergeten ze even. Wapens waar regelmatig mee gedreigd worden door Lukashenko.
pi_213329023
https://www.kyivpost.com/post/31666
quote:
Ukraine Jails Couple for Helping Russia Strike Hospital
Prosecutors have opened thousands of cases into alleged collaboration with Moscow's forces since Russia invaded the country in February 2022.

Ukraine said Thursday it had sentenced a husband and wife to 15 years in prison for providing information to Russia that allowed its forces to launch a rocket strike at a hospital.

Prosecutors have opened thousands of cases into alleged collaboration with Moscow's forces since Russia invaded the country in February 2022.

The Security Services of Ukraine (SBU) also said Thursday it had detained a former soldier whom it accused of helping Russia plot strikes in the northeastern Kharkiv region.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 26 april 2024 @ 00:26:32 #29
103434 Delenlill
pi_213329038
https://novayagazeta.eu/a(...)ing-accounts-en-news
quote:
Russia and Ukraine announce exchange of displaced children in conflicting accounts
Russia and Ukraine both announced the exchange of children displaced by the war following talks in Doha on Wednesday but gave different versions of events, statements by officials in both countries reveal.

Russia’s Children’s Rights Commissioner Maria Lvova-Belova said that 29 Ukrainian children in Russia would return to their families in Ukraine and 11 Russian children would return from Ukraine to Russia following the first in-person talks between the two countries on displaced children since the start of the war.

Lvova-Belova added that she had requested the assistance of Qatar’s Minister for International Cooperation Lolwah Al-Khater in returning eight children currently in the European Union to their families in Russia on what she hailed as a “momentous day”. She did not give any explanation as to how any of the children had been separated from their families.

Ukraine’s Human Rights Ombudsman Dmytro Lubinets, however, denied Lvova-Belova’s claims that Russia and Ukraine had held direct talks, saying that negotiations between the two countries were being conducted “through the mediation of Qatar and Qatari diplomats”.

Ukrainian President Volodymyr Zelensky also contradicted Lvova-Belova’s claims, saying that a group of 16 Ukrainian children who had been “forcibly deported to Russia” would be reunited with their families in Ukraine following a meeting between Lubinets and Al-Khater.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 26 april 2024 @ 00:34:53 #30
103434 Delenlill
pi_213329061
twitter

twitter
  vrijdag 26 april 2024 @ 00:39:54 #31
103434 Delenlill
pi_213329065
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/04/25/7452900/
quote:
Russia is lying about "Polish plans to annex part of Ukraine" – Polish foreign minister
Polish Foreign Minister Radosław Sikorski says Russian propaganda leaders are trying to trigger a conflict between Poles and Ukrainians, including by making claims about "Poland's plans to annex Ukrainian territories".

Source: Sikorski speaking in the Polish Sejm (lower house of the parliament) on Poland's foreign policy priorities, as reported by European Pravda, citing Polish radio station RMF FM

Details: Maintaining the European Union's comprehensive support for Ukraine's independence, including its efforts to join the EU, will be a priority of the Polish government's European policy, Sikorski said.

"Russia is lying about Poland's alleged plans to annex part of Ukraine. Donbas is Ukraine; Crimea is Ukraine. Lviv, Volyn, and the former Eastern Halychyna are also Ukraine. So I’m repeating this so that the Kremlin can hear it: Lviv is Ukraine," the foreign minister said, pronouncing the name Lviv in the Ukrainian rather than the Polish way.

Sikorski stressed that Russian leaders and propagandists want to push Poles into a conflict with Ukrainians.

He noted that Poland has joined the G7 declaration on mutual long-term commitments to Ukraine to increase the effectiveness of its actions. He emphasised that as a neighbouring country and a military, humanitarian and energy hub, Poland wants to shape these commitments together rather than watch from the sidelines while others do so.

The minister said Polish companies should play an important role in rebuilding Ukraine's economy and infrastructure. He noted that the position of commissioner for Ukraine’s recovery has been created to support their efforts.

Background:
• Earlier, Radosław Sikorski said that after two years of Russia's unprovoked war against Ukraine, both sides are exhausted.
• Opinion polls show that over 70% of Poles would not want Polish troops or troops from other NATO countries' to be involved in the Russo-Ukrainian war.
Bijna niemand hier die dacht dat deze dreiging echt was. Gewoon Russische propaganda natuurlijk.
  vrijdag 26 april 2024 @ 00:52:54 #32
103434 Delenlill
pi_213329088
twitter
  vrijdag 26 april 2024 @ 01:11:19 #33
103434 Delenlill
pi_213329123
https://mil.in.ua/en/news(...)-garage-styled-tank/
quote:
Ukrainian Forces Foil Russian Garage-Styled Tank

A Russian tank with a giant anti-drone superstructure tried to storm the positions near Krasnohorivka.

Footage of an unusual combat vehicle was released by Serhii Sternenko.

A colossal sheet metal structure was installed on the Russian tank, supplemented by an electronic warfare system to protect against attack drones. Mine trawls were also attached to the tank to clear the track.

Following a style previously observed in Russian operations in Syria, this tank led a column of several IFVs as they advanced to break through Ukrainian positions.
SPOILER
  vrijdag 26 april 2024 @ 01:13:34 #34
103434 Delenlill
pi_213329126
https://novayagazeta.eu/a(...)ti-war-posts-en-news
quote:
Russian teenager sentenced to 3.5 years in prison for anti-war posts
A military court in the city of Chita in Russia’s Far East has sentenced a teenager to 3.5 years in prison for operating anti-war Telegram channels, the Net Freedoms Project said Thursday.

Lyubov Lizunova, 17, was found guilty on two separate charges of calling for extremism and terrorism for posting news about “direct anti-war action”.

A second defendant in the case, 19-year-old Alexander Snezhkov, was sentenced to five years in prison. A third — 23-year-old Vladislav Vishnevsky — was given one and a half years of community service.

Lizunova, Snezhkov and Vishnevsky were first detained in October 2022 on suspicion of painting “Death to the regime!” on a garage wall in Chita and operating two Telegram channels that published information on anti-war guerrilla activities and animal rights.

The trio were initially released from custody and had their movements strictly limited. However, local news website Chita.Ru wrote in March 2023 that Snezhkov and Lizunova had been apprehended while attempting to leave the country. Snezhkov was placed in pretrial detention and Lizunova under house arrest. All three were registered as terrorists and extremists.

Lizunova was placed in pretrial detention earlier this month. Lawyer Yevgeny Smirnov told reporters at the time that a minor can only be transferred from house arrest to pretrial detention when there has been a change in circumstances, such as the violation of previously imposed restrictions or new criminal charges.
  vrijdag 26 april 2024 @ 01:17:42 #35
103434 Delenlill
pi_213329131
https://mil.in.ua/en/news(...)t-unmanned-platform/
quote:
Ukraine Rolls Out CRAB Wheeled Combat Unmanned Platform

Ukraine has developed the CRAB combat wheeled unmanned platform, available in combat and medevac variants, according to Militarnyi.

Tested in March 2024, the platform obtained certification for compliance with State Standards of Ukraine.

It was codified according to NATO standards through the BRAVE1 cluster for military technology development.

The wheel platform is presented in CRAB-M (Military) and CRAB-LS (Life Saver) variants.
SPOILER
  vrijdag 26 april 2024 @ 01:24:35 #36
103434 Delenlill
pi_213329138
https://united24media.com(...)-are-the-numbers-148
quote:
Russia’s War on Ukraine Has Inflicted Catastrophic Damage on the Environment, Here Are the Numbers

Ukraine’s forests lie ravaged, its land riddled with landmines, and a flooded territory three times the size of Washington D.C.

Russia’s war leaves Ukraine with a catastrophic environmental bill.

A new report by the General Staff of the Ukrainian Armed Forces paints a grim picture of the environmental catastrophe unfolding due to Russia’s war in Ukraine. The large-scale invasion has inflicted immense damage on the country’s natural resources and ecosystems.

Here are the numbers.
SPOILER
  vrijdag 26 april 2024 @ 01:32:15 #37
103434 Delenlill
pi_213329151
https://ghall.com.ua/2024(...)yt-svyazi-s-kremlem/
quote:
The European Parliament demands that the AfD reveal ties with the Kremlin
The resolution, adopted by the European Parliament on April 25, condemns the Kremlin's attempts to interfere in and disrupt democratic processes, and calls for those involved in such destructive actions to be brought to justice. Source: European Parliament website

In this resolution, supported by 429 votes in favor, the European Parliament expresses indignation that some deputies received compensation for spreading Russian propaganda and collaborated with the pro-Russian media outlet Voice of Europe.

The Parliament calls on EU leaders to more actively counteract pro-Russian influence not only in EU institutions, but also in their own countries, especially given the approaching elections to the European Parliament on June 6-9, 2024.

Separately, members of the European Parliament are expressing alarm over suspicions of receiving financial support from Kremlin agents from the leading MEP from the Alternative for Germany Maximilian Kra, as well as the arrest of his assistant in Germany on suspicion of spying for China.

“Parliament insists that Alternative for Germany immediately publicly disclose its financial relationships, especially with the Kremlin, and also disclose the purpose and exact amount of all payments coming from sources associated with the Kremlin,” the resolution said.

In addition, the European Parliament proposes to take measures to counter foreign interference from other countries, not just Russia, and to include pro-Kremlin media in the future 14th package of sanctions against Russia.

Recall that on Monday, federal prosecutors arrested two men and one woman suspected of having ties to Chinese intelligence and spying for China. These two cases are not related to each other.
Van het bronartikel:
quote:
429 votes in favour, 27 against with 48 abstentions.
Ik ben wel erg nieuwsgierig wie er tegen heeft gestemd of zich van stemmen heeft onthouden. Eigenlijk zou die lijst gewoon openbaar gemaakt moeten worden. Al is dit misschien al wel zo, maar ik kon deze zo snel niet vinden.
  vrijdag 26 april 2024 @ 01:45:07 #38
103434 Delenlill
pi_213329159
https://thehill.com/homen(...)-us-aid-for-ukraine/
quote:
GOP critics vow no more US aid for Ukraine
Conservative skeptics of funding the war in Ukraine predict the bill signed into law this week will be the last major U.S. aid package for Kyiv that passes.

The GOP critics of the package acknowledge that Senate Republican Leader Mitch McConnell (Ky.) won this round of the debate by pushing $61 billion for Ukraine through Congress.

But they argue that if President Biden comes back with another request, he’ll go away empty-handed.

“If Ukraine thinks that it’s getting another $60 billion supplemental out of the United States Congress, there’s no way,” said Sen. JD Vance (R-Ohio), who led the opposition among Senate Republicans to pouring tens of billions of more dollars into the war effort.

National security adviser Jake Sullivan said Wednesday the new military aid package for Ukraine will last through the end of the year, raising the prospect that a new infusion of weapons and funding may be needed quickly in 2025.
SPOILER
Eerst maar eens zien wat de uitkomst van de verkiezingen zal worden. Indien Biden president wordt voorzie ik een veel grotere kans op meer hulp aan Oekraïne dan wanneer Trump president wordt. En als Trump geen president wordt zal hij grotendeels zijn politieke invloed bij de republikeinen verliezen. En zal het aantal republikeinen die onvoorwaardelijk achter hem staan veel minder worden.
  vrijdag 26 april 2024 @ 01:47:24 #39
103434 Delenlill
pi_213329162
twitter
  vrijdag 26 april 2024 @ 02:16:19 #40
103434 Delenlill
pi_213329185
https://www.reddit.com/r/(...)e_on_the_streets_of/
Apperantly a Russian "turtle" on the streets of Donetsk.

https://www.reddit.com/r/(...)t_of_the_25th_opdbr/
FPV drones from "Alastor" unit of the 25th OPDBr DSHV take out multiple Russian tanks assaulting Ukrainian positions. April 2024

https://www.reddit.com/r/(...)krainian_drone_with/
A Russian attempted to shoot Ukrainian drone with a stick.

https://www.reddit.com/r/(...)_representatives_in/
When the Ukrainian and Russian representatives, in the UN Security Council, quoted the same interview...

https://www.reddit.com/r/(...)f_the_armored_sheds/
Close up pictures of one of the armored sheds somewhere near Chasiv Yar

https://www.reddit.com/r/(...)_of_another_russian/
Some more close up footage of another Russian turtle tank

vrijdag 26 april 2024 @ 03:58:56 #41
103434 Delenlill
pi_213329352
Trump nieuws.
Rechtszaken:
SPOILER
Gisteren van de zitting in de immuniteitszaak van Trump in de supreme court. Het goede nieuws is dat de meeste rechters het er over eens lijken te zijn dat een president geen absolute immuniteit heeft. Al zijn zij het er dan niet over eens in welke mate een president het dan wel heeft. Een president zou bijvoorbeeld immuniteit hebben bij acties die hij in zijn officiële capaciteit als president heeft gedaan. Maar bij persoonlijke acties dan weer niet. De rechters hebben de advocaat van Trump zover gekregen dat hij heeft toegegeven dat niet alles vanuit officiële capaciteit is gebeurd waar hij nu terecht voor staat. Hier zou hij dan dus geen immuniteit voor hebben als dit de uitspraak zou zijn.

De vraag is of de supreme court hier überhaupt wel uitspraak over gaat doen. Zij kunnen deze zaak ook weer delegeren naar lagere gerechtshoven om hun hier uitspraak over te laten doen. Natuurlijk zou dit een flinke vertraging opleveren. Iets waar Trump natuurlijk erg veel baat bij heeft. Ook is niet bekend wanneer deze rechters uitspraak zullen doen, dit kan vandaag al zijn. Maar ook over enkele weken. Er is geen tijdslimiet aan verbonden.
SPOILER
https://edition.cnn.com/v(...)eme-court-digvid.cnn
quote:
Justice Jackson warns of Oval Office 'crime center' at immunity hearing
Justice Ketanji Brown Jackson raised concerns about granting the president absolute immunity, suggesting it could foster criminal activity in the Oval Office. She questioned Trump's lawyer, D. John Sauer, on why presidents should not be required to follow the law when acting in their official capacity.
https://edition.cnn.com/2(...)ty-kagan-coup-digvid
quote:
Justice Kagan asks if a president would be immune after ordering coup
In the Supreme Court case over whether former President Donald Trump may claim immunity in the federal election subversion case, Justice Elena Kagan pushed Trump’s attorney on how far presidential immunity could go, raising the hypothetical scenario of a military coup by an ex-president.
SPOILER
De rechter heeft nog geen uitspraak gedaan over het overtreden van de gag order door Trump. Dit gaat om 10 overtredingen. Wel heeft de aanklager verzocht om 4 nieuwe overtredingen ook in overweging te nemen. Hiervoor zal er volgende week woensdag een zitting zijn in. Trump moet verplicht aanwezig zijn bij deze zitten terwijl hij voor die dag een aantal verkiezingsevenementen op de planning heeft staan. Het zou dus kunnen dat hij deze moet annuleren, of mogelijk gedeeltelijk moet missen hierdoor. Het was duidelijk dat hij liever bij de immuniteitszitting aanwezig was geweest. Wat natuurlijk ook nog eens een veel groter podium zou zijn voor zijn normale retoriek tegenover de pers.

Gisteren was het weer Pecker die verhoord werd. Het grootste gedeelte gebeurde dit door de aanklager, maar op het laatst kreeg de verdediging van Trump ook nog even de tijd. Vandaag (vrijdag) zal Trump zijn verdediging door gaan met hun verhoor. Het blijkt dat Pecker (en de tabloid waar hij voor werkte) ook dezelfde werkzaamheden voor Arnold Schwarzenegger heeft gedaan toen hij voor gouverneur ging. (catch and kill)

Terwijl ik dit typte kwam er het nieuws dat de rechter heeft besloten de gag order zitting te verplaatsen naar donderdag. Hij kan dus gewoon op woensdag zijn campagne voeren.
SPOILER
Natuurlijk zou Trump Trump niet zijn als hij ook niet nog even wat leugens de wereld in zou gooien bij zijn persmomentjes. Volgens hem waren er duizenden protesters/volgers tegengehouden om dichter bij de rechtbank te kunnen komen. En was de hele buurt pot dicht gemaakt kwa beveiliging. In praktijk viel dit reuze mee daar
je met de auto gewoon voorbij de ingang kon rijden, een speciaal toegewezen protest plek vlakbij was en de rechtbank gewoon vrij toegankelijk was voor iedereen. Alleen op de eerste dag van deze rechtszaak waren ongeveer 100 man aanwezig om te protesteren. De afgelopen dagen waren dit er slechts een handvol.
SPOILER
Vandaag was er nog een derde zitting waarbij Trump direct bij betrokken was. Zijn verdediging had een motie ingediend om de uitspraak in de Carroll zaak ongeldig te laten verklaren en om de rechtszaak opnieuw te doen.

Trump zijn verdediging hadden ook aangegeven het oneens te zijn met de hoogte van de schadevergoeding in deze zaak. Volgens hun was dit bedrag excessief. Maar de rechter ging hier niet in mee daar de eerdere schadevergoeding blijkbaar niet genoeg was om hem te laten stoppen met zijn smaadpraktijken.

Trump zijn verdediging is nog wel bezig met een hoger beroep in deze zaak. Deze motie staat daar los van.
  vrijdag 26 april 2024 @ 06:59:43 #42
410726 Idisrom
pi_213329589
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 01:11 schreef Delenlill het volgende:
https://mil.in.ua/en/news(...)-garage-styled-tank/
[..]
SPOILER
Ja, dat zijn de schildpadtanks.
  vrijdag 26 april 2024 @ 07:48:05 #43
393453 NeeOfTochJA
pi_213329824
twitter
  vrijdag 26 april 2024 @ 08:10:21 #44
335449 BEFEM
pi_213329900
Griekenland gaat, op papier in ieder geval, geen luchtverdediging leveren.
  vrijdag 26 april 2024 @ 09:16:31 #45
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213330248
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 07:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Ah kijk meer poep van NeeOfTochJa.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 26 april 2024 @ 09:21:15 #46
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213330273
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 00:52 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
Dure lessen voor de VS.
Maar met al die stoorzenders zullen ze met een alternatief moeten komen voor GPS.
Ik neem aan dat China deze tactiek ook gaat gebruiken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 26 april 2024 @ 09:24:02 #47
335449 BEFEM
pi_213330287
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 00:52 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
Werken ATACMS ook zo?
  vrijdag 26 april 2024 @ 09:40:42 #48
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_213330432
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 09:24 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Werken ATACMS ook zo?
Nee, die zijn velen malen sneller. Ja, die hebben ook een GPS component dat verstoord kan worden, maar als je meerdere KM per seconde vliegt heb je daar minder last van. Een glidebomb komt natuurlijk relatief traag aanzeilen.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 26 april 2024 @ 10:00:54 #49
335449 BEFEM
pi_213330689
Die dingen waar naar gerefereerd wordt zijn ook geen vliegende bommen toch maar gewoon een variant op de raketten die een HIMARS afschiet?
  vrijdag 26 april 2024 @ 10:08:39 #50
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_213330784
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 10:00 schreef BEFEM het volgende:
Die dingen waar naar gerefereerd wordt zijn ook geen vliegende bommen toch maar gewoon een variant op de raketten die een HIMARS afschiet?
Neen. Heeft een afgedankte ATACMS raket motor, die em in de lucht helpt, en daarna vliegt die op eigen kracht naar doel.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 26 april 2024 @ 10:12:40 #51
252617 byah
pi_213330839
China gaat steeds meer kleur bekennen. We zijn hard op weg naar een veel groter conflict.
  vrijdag 26 april 2024 @ 10:13:45 #52
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213330855
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 10:12 schreef byah het volgende:
China gaat steeds meer kleur bekennen. We zijn hard op weg naar een veel groter conflict.
Het conflict is er al, het is alleen nog in een relatief koude fase. Verhitting lijkt onvermijdelijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 26 april 2024 @ 10:31:07 #53
484669 Korenfok
pi_213331025
quote:
wat zijn dit voor niets zeggende one-liners?
  vrijdag 26 april 2024 @ 10:32:02 #54
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_213331029
quote:
Je ziet juist dat China in ieder geval richting Taiwan, zich weer rustiger gedraagt dan zeg een jaar geleden.
  vrijdag 26 april 2024 @ 10:33:39 #55
108676 Aether
pi_213331042
China must stop aiding Russia if it seeks good relations with West, NATO says
https://www.reuters.com/w(...)ato-says-2024-04-25/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 26 april 2024 @ 10:34:05 #56
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_213331045
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 00:02 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
Niet alleen een gemakkelijker doelwit voor Finland. Maar ook voor Oekraïne natuurlijk.
Finnen zijn echt prachtig volk. Wat een geniale reactie op een openlijk dreigement.
  vrijdag 26 april 2024 @ 10:53:52 #57
502347 spicymchaggis
pi_213331275
quote:
[ x ]
Glenn Diesen werkt voor Russia Today, 'nuff said...
  Forum Admin vrijdag 26 april 2024 @ 11:29:39 #58
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213331693
quote:
[ x ]
Heb je weer iets gevonden wat in je straatje past? Oekraïne wilde inderdaad niet bij nato. Zelfs na de annexatie van de Krim niet. Weet je wanneer ze zoiets hadden van "goh, wel een goed idee"? Na de volledige invasie.

Maar dit is je inmiddels meer dan 3 keer verteld door mij alleen al en zolang jij deze langspeelplaat blijft afdraaien doe ik dat ook. De rest van de bullshit in die tweet is ook al tot in den treure onderuit gehaald.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 26 april 2024 @ 11:38:13 #59
pi_213331777
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 10:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Finnen zijn echt prachtig volk. Wat een geniale reactie op een openlijk dreigement.
Ontzettend mooi land ook, maar ze spreken er niet echt Engels en als ze dat al doen is dat met zo'n moddervet accent dat het bijna niet te verstaan is. _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 26 april 2024 @ 11:43:28 #60
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_213331836
*Kimi Raikonen entered the chat
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 26 april 2024 @ 11:48:16 #61
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_213331900
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ontzettend mooi land ook, maar ze spreken er niet echt Engels en als ze dat al doen is dat met zo'n moddervet accent dat het bijna niet te verstaan is. _O-
Dat valt best mee. De ouderen misschien, maar mijn ervaring is dat de meesten prima engels kunnen :)
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 april 2024 @ 11:48:38 #62
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_213331904
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:43 schreef StateOfMind het volgende:
*Kimi Raikonen entered the chat
Perkele
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Forum Admin vrijdag 26 april 2024 @ 11:49:40 #63
pi_213331914
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:48 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat valt best mee. De ouderen misschien, maar mijn ervaring is dat de meeste prima engels kunnen :)
Viel mij best tegen, maar ik zat ook wel een bumfuck nowhere
  vrijdag 26 april 2024 @ 11:52:19 #64
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_213331940
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Viel mij best tegen, maar ik zat ook wel een bumfuck nowhere
Dat verklaart idd veel :D
  vrijdag 26 april 2024 @ 11:52:41 #65
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_213331943
Finnen 😱
Met bontkraagjes 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 26 april 2024 @ 11:53:35 #66
117098 Hathor
Effe niet
pi_213331956
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klopt, er zaten er twee bij mij in het guild in WoW Classic, communiceren was in het begin totaal niet mogelijk, hooguit een paar woordjes in het Duits. Maar na enkele maanden ging het wel steeds beter, ze leerden Engels gaandeweg en uiteindelijk konden we prima communiceren op Discord. Ze leren in ieder geval vrij makkelijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 26 april 2024 @ 11:54:15 #67
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_213331969
Over Finnen gesproken. Als ik later groot ben ga ik met Sanna Marin trouwen.
  vrijdag 26 april 2024 @ 11:59:14 #68
117098 Hathor
Effe niet
pi_213332036
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:54 schreef xpompompomx het volgende:
Keep on dreaming. :')

Wel een leuke dame trouwens.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Forum Admin vrijdag 26 april 2024 @ 12:00:31 #69
pi_213332054
quote:
Coole dame. Was zij ook niet die na de verkiezingswinst doodleuk de stad in ging om te zuipen? :D
  vrijdag 26 april 2024 @ 12:00:36 #70
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_213332055
quote:
Niet reeds een Finse vriendin hebben :')
  vrijdag 26 april 2024 @ 12:01:21 #71
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_213332063
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 12:00 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik heb al een Zeeuwse.
  vrijdag 26 april 2024 @ 12:03:21 #72
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_213332091
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 12:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Coole dame. Was zij ook niet die na de verkiezingswinst doodleuk de stad in ging om te zuipen? :D
Geen idee. Weet wel dat de streng conservatieve kant van het Finse politieke spectrum wel eens heeft geprobeerd #Fophef te veroorzaken nadat er een filmpje boven was komen drijven waarop te zien was dat ze aan feesten en zuipen was.
  Forum Admin vrijdag 26 april 2024 @ 12:03:40 #73
pi_213332095
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 12:00 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Humble brag hoor.
  Forum Admin vrijdag 26 april 2024 @ 12:04:57 #74
pi_213332108
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2024 12:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen idee. Weet wel dat de streng conservatieve kant van het Finse politieke spectrum wel eens heeft geprobeerd #Fophef te veroorzaken nadat er een filmpje boven was komen drijven waarop te zien was dat ze aan feesten en zuipen was.
Ja een jonge intelligente vrouwelijke premier gaat natuurlijk vol in tegen de wens van zulke figuren
  vrijdag 26 april 2024 @ 12:05:24 #75
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_213332116
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 april 2024 12:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Humble brag hoor.
|:)
  vrijdag 26 april 2024 @ 12:07:07 #76
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_213332147
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja een jonge intelligente vrouwelijke premier gaat natuurlijk vol in tegen de wens van zulke figuren
En naast jong en intelligent ook nog eens mooi. Dat kan natuurlijk niet, die hoort in de keuken.
  vrijdag 26 april 2024 @ 12:19:34 #77
335449 BEFEM
pi_213332277
Spanje stuurt alleen Patriot munitie.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 april 2024 @ 13:19:18 #78
3928 Ulx
pi_213332785
Spanje stuurt in juni 10 Leopard 2A4's.
  vrijdag 26 april 2024 @ 13:23:59 #79
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_213332835
Al beginnen we aldaar te zien dat een tank zonder APS gewoon waardeloos is.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 26 april 2024 @ 14:24:01 #80
229247 LethalNinja
pi_213333443

Titel klopt uiteraard niet, we weten dat ze niet zomaar weg renden. Ze zouden worden afgelost door een andere groep en daar is miscommunicatie geweest. Los van de titel een interessant filmpje. Weer meerdere gevechtshaarden in beeld en geluid.

Mooi altijd dat History zowel weergeeft wat de gains waren van de Russen maar ook van Oekraïne. Als een Russische eenheid bij een bepaald dorp in de pan is gehakt zal hij dat ook aangeven.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 april 2024 @ 14:32:40 #81
3928 Ulx
pi_213333503
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 april 2024 @ 15:51:53 #82
3928 Ulx
pi_213334077
X gaat trouwens weer vol los over Taurus en Spaanse Patriots en dat Frankrijk maar weinig helpt. Ik moet zeggen dat het een prima uitgevoerde psyop is van de Russen. Lekker een wig drijven tussen landen die gewoon helpen. En alle useful idiots ondertussen maar versterken dat het westen niets voor Oekraïne doet terwijl er een enorme partij hulp het land binnenkomt.
  vrijdag 26 april 2024 @ 16:04:12 #83
12587 oheng
pi_213334188
Interessant punt dat Constatin aanstipt: de minister Ivanov die dreigt te worden veroordeeld tot 15 jaar cel heeft iets meer dan 10.000 eurodollar gestolen. Wat natuurlijk absoluut peanuts is in een land als rusland. Zijn theorie is dan ook dat er een oorlog gaande is in de top van rusland. Iets wat we ook hebben kunnen zien in de vele "zelfmoorden" onder olichargen e.d.

(edit: fun fact: generaal Lebed, een concurrent van putin, is in 2001 "neergestort" met zijn helikopter)

RIA: De basis rente blijft 16%
RIA: de economie blijft oververhit

En dat met exploderende uitgaven, instortende civiele productie, en een tekort van 5 miljoen man op de arbeidsmarkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 26-04-2024 16:10:58 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 april 2024 @ 16:16:31 #84
3928 Ulx
pi_213334294
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 16:04 schreef oheng het volgende:
Interessant punt dat Constatin aanstipt: de minister Ivanov die dreigt te worden veroordeeld tot 15 jaar cel heeft iets meer dan 10.000 eurodollar gestolen. Wat natuurlijk absoluut peanuts is in een land als rusland. Zijn theorie is dan ook dat er een oorlog gaande is in de top van rusland. Iets wat we ook hebben kunnen zien in de vele "zelfmoorden" onder olichargen e.d.

Dat lijkt me ook. Ik denk dat Poetin heeft besloten dat iemand de schuld moet krijgen van dit fiasco. En uiteraard is dat niet Poetin zelf.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 april 2024 @ 16:45:19 #85
3928 Ulx
pi_213334534
twitter

Een Gepard meesturen is denk ik wel verstandig.

SPOILER
  vrijdag 26 april 2024 @ 17:20:56 #86
229247 LethalNinja
pi_213334821
Tja die drones, die veranderen alles. Nog even en je bent wel gek als je voor honderden miljoenen in een dure tank of boot stopt. Een drone van een paar tientjes blaast hem zo op.
  vrijdag 26 april 2024 @ 17:20:56 #87
393453 NeeOfTochJA
pi_213334822
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Heb je weer iets gevonden wat in je straatje past? Oekraïne wilde inderdaad niet bij nato. Zelfs na de annexatie van de Krim niet. Weet je wanneer ze zoiets hadden van "goh, wel een goed idee"? Na de volledige invasie.

Maar dit is je inmiddels meer dan 3 keer verteld door mij alleen al en zolang jij deze langspeelplaat blijft afdraaien doe ik dat ook. De rest van de bullshit in die tweet is ook al tot in den treure onderuit gehaald.
Dus dat bericht van Reuters klopt niet?
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 april 2024 @ 17:24:50 #88
3928 Ulx
pi_213334851
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 17:20 schreef LethalNinja het volgende:
Tja die drones, die veranderen alles. Nog even en je bent wel gek als je voor honderden miljoenen in een dure tank of boot stopt. Een drone van een paar tientjes blaast hem zo op.
Valt wel mee. Je moet alleen wel denken aan afweer tegen die dingen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 april 2024 @ 17:26:42 #89
3928 Ulx
pi_213334866
twitter

Beetje onduidelijk of dit nu nummer drie of vier is die ze leveren.
  vrijdag 26 april 2024 @ 17:31:46 #90
12587 oheng
pi_213334897
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 16:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook. Ik denk dat Poetin heeft besloten dat iemand de schuld moet krijgen van dit fiasco. En uiteraard is dat niet Poetin zelf.
Geen idee wat er precies aan de hand is. Maar we zien sinds het begin van de oorlog al een lange lijst van mysterieuze zelfmoorden en ongevallen. Dus een interne strijd is plausibel. Voorbeeld.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 april 2024 @ 17:38:18 #91
3928 Ulx
pi_213334938
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 17:31 schreef oheng het volgende:

[..]
Geen idee wat er precies aan de hand is. Maar we zien sinds het begin van de oorlog al een lange lijst van mysterieuze zelfmoorden en ongevallen. Dus een interne strijd is plausibel. Voorbeeld.
Interne strijd is noodzakelijk in een dictatuur. Zonder dat verliest de leider uiteindelijk de macht.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 april 2024 @ 17:52:23 #92
3928 Ulx
pi_213335040
  vrijdag 26 april 2024 @ 17:59:33 #93
229247 LethalNinja
pi_213335096
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 17:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Valt wel mee. Je moet alleen wel denken aan afweer tegen die dingen.
Ja das makkelijker gezegd dan gedaan. Genoeg voorbeelden in de afgelopen jaar. Gelukkig van dure Russische schepen die lieten zien hoe gevaarlijk drones zijn. Het is ook niet zo dat er één drone op een voertuig afvliegt. Het zijn hele zwermen. Nu vaak ook steeds slimmer. En zelfs zo'n hele zwerm is dan nog goedkoper dan één peper duur schip.

Straks hebben we denk ik geen aircraft carriers meer op zee. Maar dronecarriers. En afweer, een gemiddelde drone is het eigenlijk niet waard om een dure anti air raket te gebruiken en andere manieren om drones kapot te maken staan nog steeds in de kinderschoenen (helaas).
  vrijdag 26 april 2024 @ 18:03:17 #94
335449 BEFEM
pi_213335126
quote:
Dat is oud nieuws. De premier heeft al gezegd niks te sturen.

Wat betreft openbare informatie tenminste, je weet nooit wat ze achter de schermen doen maar ziet er niet hoopvol uit.
  vrijdag 26 april 2024 @ 18:05:36 #95
12587 oheng
pi_213335148
De frontlinie hangt compleet vol met drones. Hierboven zagen we al russen die zichzelf opbliezen met een mijn terwijl ze "toevallig" gefilmd werden met een drone, hieronder zie we een russische straaljager die bijna tegen een drone aanvliegt.
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 april 2024 @ 18:10:59 #96
3928 Ulx
pi_213335184
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 17:59 schreef LethalNinja het volgende:

andere manieren om drones kapot te maken staan nog steeds in de kinderschoenen (helaas).
Kan gewoon met een kanon.
  vrijdag 26 april 2024 @ 18:14:05 #97
335449 BEFEM
pi_213335215
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 18:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Kan gewoon met een kanon.
Het kan zo gewoon dat er dagelijks tientallen voertuigen door drones vernietigd worden.
  vrijdag 26 april 2024 @ 18:27:18 #98
103434 Delenlill
pi_213335331
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 17:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dus dat bericht van Reuters klopt niet?
Het bericht van Reuters klopt wel. Maar de onzin die die gast er bij bedenkt niet. Zijn hele verhaal gaat niet over het bericht van Reuters. En zoals al eerder vermeld is hij een propagandist van Rusland.

Eigenlijk doet hij hetzelfde als jij vaak doet. Een headline ergens vandaan plukken en daar dan een hoop onzin over uitspugen zonder dat dit ook maar in de buurt komt van relevantie over die headline/het artikel. Dat en een headline uit zijn verband rukken zonder het artikel zelf te lezen ben je ook goed in.

[ Bericht 10% gewijzigd door Delenlill op 26-04-2024 18:32:51 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 april 2024 @ 18:36:58 #99
3928 Ulx
pi_213335386
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 18:14 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het kan zo gewoon dat er dagelijks tientallen voertuigen door drones vernietigd worden.
Ja, zult iets tegen die dingen in de buurt moeten hebben. Maar om een Gepard nou af te doen als techniek die in de kinderschoenen staat.....
  vrijdag 26 april 2024 @ 18:38:25 #100
335449 BEFEM
pi_213335393
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 18:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, zult iets tegen die dingen in de buurt moeten hebben. Maar om een Gepard nou af te doen als techniek die in de kinderschoenen staat.....
Maar een gepard schiet ook niet zoveel fpvs uit de lucht. Anders zouden we dat toch ook gewoon zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')