abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 april 2024 @ 10:46:33 #126
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213310796
quote:
4s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:44 schreef aloa het volgende:

[..]
Lijkt me logisch. Dat mensen niet terugvallen in oude gewoontes en uit de schulden blijven.
Hoeveel van deze mensen? 100%? 90%? 10%?
Over hoe lang een meetperiode? Jaar? 2 jaar? 10?
pi_213310945
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waar was je aan verslaafd? Hoe lang? En waar bestond die hulp uit?
Ik ben ruim 20 jaar verslaafd geweest aan coke roken, basen noemen ze dat.
Ik heb in de schuldsanering gezeten en naar een afkickkliniek gegaan, daarna terug gevallen zonder financiële problemen te veroorzaken en op mijn eigen manier afgekickt.
Inmiddels zijn mijn financiën zo ver op orde dat ik een behoorlijk bedrag achter de hand heb.
pi_213310964
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:01 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb in de schuldsanering gezeten en naar een afkickkliniek gegaan, daarna terug gevallen zonder financiële problemen te veroorzaken en op mijn eigen manier afgekickt.
Jij bent de uitzondering.

Deze regeling is weggegooid geld
pi_213311003
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:03 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Jij bent de uitzondering.

Deze regeling is weggegooid geld
Ik ken de situatie niet van de betrokken personen, voor mij waren die financiële problemen een molensteen om mijn nek, toen die waren opgelost zag ik de kans er uit te komen, zonder die hulp was het uitzichtloos en dan is het snel gedacht, ach ik ben toch maar de kloten wat maakt het allemaal nog uit
pi_213311118
Aan de ene kant natuurlijk prachtig, maar aan de andere kant vind ik dat je op deze manier jezelf in de schulden steken wel behoorlijk aanmoedigt. Het is symptoombestrijding, geen structurele oplossing.
  woensdag 24 april 2024 @ 11:14:19 #131
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213311167
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:01 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Inmiddels zijn mijn financiën zo ver op orde dat ik een behoorlijk bedrag achter de hand heb.
Compliment. Goed gedaan.
Maar JIJ hebt dat gedaan omdat je dat echt wilde, dat afkicken. En je schulden zijn niet POEF voor je afbetaald, maar je hebt moeten saneren.
  woensdag 24 april 2024 @ 11:19:38 #132
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_213311233
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:08 schreef Harvest89 het volgende:
Netjes.
Mooi initiatief van Arnhem. Hopelijk kunnen die mensen de draad weer op pakken.
Hoe erg ook maar ik hoop eigenlijk dat het mislukt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_213311273
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Compliment. Goed gedaan.
Maar JIJ hebt dat gedaan omdat je dat echt wilde, dat afkicken. En je schulden zijn niet POEF voor je afbetaald, maar je hebt moeten saneren.
Dank je wel, ik heb 3 jaar heel sober moeten leven om te saneren, ik had dat er voor over omdat ik daarmee lichtpunt kon bereiken, dat laatste is belangrijk, in de put zitten is vervelend maar geen uitzicht op verbetering is doffe ellende
Ik gun deze mensen een lichtpunt, of het de oplossing voor het probleem is weet ik niet, het is een experiment
pi_213311281
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:19 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Hoe erg ook maar ik hoop eigenlijk dat het mislukt.
Waarom hoop je dat het mislukt als ik vragen mag?
  woensdag 24 april 2024 @ 11:29:54 #135
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_213311315
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:25 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik weet het niet precies, het staat me gewoon tegen op deze manier. Gewoon pats boem schuld weg, wat leer je ee dan van?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_213311384
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:29 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Ik weet het niet precies, het staat me gewoon tegen op deze manier. Gewoon pats boem schuld weg, wat leer je ee dan van?
Leven met schulden vond ik niet prettig, het voelde voor mij alsof er een soort zwaard boven mijn hoofd hing, ik wil dat nooit meer.
Wat heb ik geleerd, geen leningen aan gaan, niks op afbetaling kopen en parasieten die alleen komen als ik geld heb uit mijn sociale omgeving stoten
Dit zal niet voor iedereen gelden, mensen die overal schijt aan hebben en profiteren van de samenleving zijn er helaas altijd
  woensdag 24 april 2024 @ 11:42:59 #137
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_213311448
quote:
3s.gif Op woensdag 24 april 2024 00:44 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Heb je het gelezen?

On schulden ter waarde van 3,5 miljard op te lossen wordt er met 17,5 miljard gesmeten.

Op deze manier zou er juist enkel 3,5 miljard nodig zijn en zijn alle winstgevende tussenpartijen er uitgehaald.

Ze smeten met belastinggeld, en gaan nu enkel nog rollen met belastinggeld.
Weinig mensen die dit snappen denk ik. Je ziet dit soort onzin (smijten met geld) in enorm veel sectoren waarbij alle werk die erin gestoken wordt totaal niet in verhouding staat tot wat het achteraf oplevert.

Helaas echter wel aan de orde van de dag om iets dan gewoon door te blijven zetten.
pi_213311615
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:25 schreef Cupfighter het volgende:
Ik hoop ook dat het mislukt. Omdat nu de bronoorzaken niet worden weggenomen maar alleen aan symptoombestrijding wordt gedaan. Het risico op terugval is nu enorm. De maatschappij moet op een andere manier tegen armoede en schulden gaan kijken. Maar ik denk dat Nederlanders daarvoor te afgunstig, wantrouwend en te benepen zijn.

En de overheid is niet bereid om relatief nieuwe wetenschappelijke kennis over het probleem (armoede leidt tot serieuze achteruitgang in de intelligentie van mensen. Het scheelt iets van 13 iq-punten) tot zich te nemen. (merk op dat deze inzichten 10 jaar oud zijn!)

Het huidige beleid heeft geen wetenschappelijke onderbouwing, werkt niet, kost de maatschappij veel geld, en is in zekere zin mensonterend.
  woensdag 24 april 2024 @ 12:35:53 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213311953
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:36 schreef Cupfighter het volgende:

[..]parasieten die alleen komen als ik geld heb uit mijn sociale omgeving stoten
Dit is ook belangrijk bij het afkomen van een verslaving. Je sociale omgeving veranderen
pi_213313053
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit is ook belangrijk bij het afkomen van een verslaving. Je sociale omgeving veranderen
Er is toch al een tijdje te weinig sociale controle in de meeste arbeiderswijken.
  woensdag 24 april 2024 @ 14:51:05 #141
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213313278
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:22 schreef torentje het volgende:

[..]
Er is toch al een tijdje te weinig sociale controle in de meeste arbeiderswijken.
Ik heb het niet over sociale controle, maar over de mensen waar voor jij kiest mee om te gaan. Als jij probeert te stoppen met coke of alcohol, maar je blijft omgaan met de snuivende en/of zuipende mensen in je omgeving dan is de kans dat het lukt nihil. Skot je deze, ga je er niet meer mee om, dan is kans dat het lukt astronomisch veel groter. De peer pressure is weg. Het zelfde geldt voor vele andere gewoontes.
Voorbeeld, iedereen in mijn omgeving weet iedereen dat ik sinds begin dit jaar ben gestopt met het drinken van alcohol. Toch blijven ze me wijn en rum aanbieden. Ik heb geen alcoholverslaving of probleem, maar het is ivm met mijn gezondheid.
pi_213313609
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik heb het niet over sociale controle, maar over de mensen waar voor jij kiest mee om te gaan. Als jij probeert te stoppen met coke of alcohol, maar je blijft omgaan met de snuivende en/of zuipende mensen in je omgeving dan is de kans dat het lukt nihil. Skot je deze, ga je er niet meer mee om, dan is kans dat het lukt astronomisch veel groter. De peer pressure is weg. Het zelfde geldt voor vele andere gewoontes.
Voorbeeld, iedereen in mijn omgeving weet iedereen dat ik sinds begin dit jaar ben gestopt met het drinken van alcohol. Toch blijven ze me wijn en rum aanbieden. Ik heb geen alcoholverslaving of probleem, maar het is ivm met mijn gezondheid.
Ik bedoel te zeggen, dat als er in arbeiderswijken meer sociale controle zou zijn geweest er bij veel mensen minder tot geen behoefte zou zijn geweest om verslavende genotsmiddelen te kopen.
pi_213313612
Dus, de meeste mensen vinden het een asociaal programma:

"Ze hebben het aan zichzelf te danken, waarom zou je ze helpen? Ze smijten het toch weer over de balk en kopen er drugs van. Ze verdienen het niet. Laat ze toch lekker kapot gaan. Geef dat geld liever aan mij, ik kan er tenminste wat nuttigs mee doen!"

Toch? En als je het zo leest, is dat programma niet asociaal, maar die mensen.
pi_213313624
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je verhuist gewoon naar een mooie koopwoning in een nette wijk van een andere stad?
  woensdag 24 april 2024 @ 16:06:53 #145
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213313843
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 15:28 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik bedoel te zeggen, dat als er in arbeiderswijken meer sociale controle zou zijn geweest er bij veel mensen minder tot geen behoefte zou zijn geweest om verslavende genotsmiddelen te kopen.
Stel dat is zo
Stel
Voor die sociale controle had je sociale cohesie nodig gehad. Die is allang weg.
Realiteit is dat drugsverslaving geen exclusief probleem is van arbeiderswijken en toen ze nog sociaal cohesie hadden er bv Alcoholproblemen waren.
  woensdag 24 april 2024 @ 16:08:02 #146
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213313852
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 15:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je verhuist gewoon naar een mooie koopwoning in een nette wijk van een andere stad?
Je hoeft niet te verhuizen om de mensen die je kiest te mijden
pi_213314534
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Stel dat is zo
Stel
Voor die sociale controle had je sociale cohesie nodig gehad. Die is allang weg.
Realiteit is dat drugsverslaving geen exclusief probleem is van arbeiderswijken en toen ze nog sociaal cohesie hadden er bv Alcoholproblemen waren.
Dat zeg ik toch, dat sociale controle/cohesie er niet (meer) is in arbeiderswijken.
  woensdag 24 april 2024 @ 17:37:03 #148
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213314598
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 17:29 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch, dat sociale controle/cohesie er niet (meer) is in arbeiderswijken.
En toen die er nog wel was, was het niet beter
pi_213315272
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:36 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Leven met schulden vond ik niet prettig, het voelde voor mij alsof er een soort zwaard boven mijn hoofd hing, ik wil dat nooit meer.
Wat heb ik geleerd, geen leningen aan gaan, niks op afbetaling kopen en parasieten die alleen komen als ik geld heb uit mijn sociale omgeving stoten

Wie deze instelling heeft (bereikt) gun ik het van harte dat de gemeente zorgt voor een schone lei.

Niet dat ik anderen het misgun maar als de eigen mindset niet goed is helpt een schuld reset niet. Dan is het binnen de kortste keren weer raak.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 24-04-2024 22:48:44 ]
-
pi_213315530
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 17:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En toen die er nog wel was, was het niet beter
Arbeiderswijken hebben altijd een magische aantrekkingskracht gehad op louche individuen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')