Eenmalig 30k, het gaat ook echt om kruimels. Alleen al aan HRA krijgen veel rijkere gezinnen meer geld.quote:
Dit dus.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Goed plan denk ik. Als er goed een selectie gemaakt wordt.
Je zal altijd verschillende redenen hebben dat mensen in de schulden zitten. Sommigen kunnen gewoon niet met geld omgaan, dat klopt.
Maar er zijn ook mensen die alles op alles zetten om het af te betalen, maar soms lukt dat niet en kom je in een steeds dieper dal. Daar heeft niemand (ook de belastingbetaler niet) baat bij. Zeker als het uiteindelijk leidt tot mensen die op illegale manieren aan geld proberen te komen.
quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:07 schreef RamboDirk het volgende:
Gemeente Leeuwarden heeft dit al eens gedaan. Die pilot was min of meer een flop en vooral een extra kostenpost aan externe onderzoekbureaus. Onderwijl bleef de burger in kwestie alsnog een product voor allerlei hulpverleners en sociaal werkers. En zat nog steeds in grote onzekerheid.
Ik verwacht dit ook voor Arnhem, uitvoeren in de praktijk blijft vaak gewoonweg lastig.
Tot het algemeen beleid is daar aanleiding om voorzichtig te handelen er op collectieve schaal door zal afnemen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het kon nog wel eens kostenbesparend zijn om het op deze manier aan te pakken.
[..]
Die hebben ze in de lease en dat loopt gewoon doorquote:Op dinsdag 23 april 2024 11:14 schreef Zorro het volgende:
Mogen ze wel hun 100 inch flatscreen, iPhone en Playstation houden?
Dat zou je wel verwachten ja.quote:Op dinsdag 23 april 2024 08:43 schreef Montagui het volgende:
Interessant experiment. Ik mag toch ook aannemen dat deze bewoners in die 2 jaar intensief begeleid gaan worden, want het is maar een kleine stap om van voren af aan de schulden weer snel op te gaan bouwen.
Hier geloof ik dus geen reet van.quote:Op dinsdag 23 april 2024 08:33 schreef aloa het volgende:
Arnhem lost schulden af van bewoners in 'armste wijk van het land'
17 miljard euro
In een toelichting op het experiment wijst het gemeentebestuur erop dat elk jaar in Nederland zo'n 17 miljard euro aan kosten worden gemaakt voor het oplossen van problematische schulden. Maar de totale schuldwaarde is een veel lager bedrag: 3,5 miljard euro. In de meeste gevallen lukt het niet om het schuldbedrag volledig te innen.
Mee eens, verbied zaken als Klarna etc. Kopen op de pof neemt steeds ernstigere vormen aan, ook in de meest jonge leeftijdsgroepen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Neem de schuldenindustrie maar eens onder de loep.
IIdd, bij 99% van de mensen met schulden ligt het aan die mensen zelf, ze kunnen niet met geld omgaan.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:10 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dank u, maar ik had het graag andersom gezien.
Eerst laten blijken dat je je leven wilt veranderen, dan pas de schuld kwijtschelden. Niets motiveert ze nu de komende jaren om te werken, die schuld is toch weg. Goede vriend van mij heeft bijna 10 jaar met eens schuld van een paar ton rondgelopen, al die jaren niet gewerkt want was toch "nutteloos" gaf hij aan, na een hoop gedoe die schuld kwijt gescholden en werkt nog niet, want het zit gewoon niet in hem, niet werken en makkelijke manieren zoeken om geld te verdienen was juist de oorzaak van die schuld.
De zieligheids industrie moet toch ook verdienen: psychologen, opbouw werkers sociaal werkers etc etc.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hier geloof ik dus geen reet van.
Schuldhulpverlening die 5x meer kost dan wat er aan schulden uit staat?
Ik heb een hekel aan forumdebielen altijd roepen om bronnen maar dit zou zelfs ik graag onderbouwd zien.
En als het wel waar is verdient Arnhem een grote bonus.
Bij een aantal zal het misgaan, maar bij velen zal het een zegen zijn en die zorgen ervoor dat ze niet weer in die ellende belanden.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
IIdd, bij 99% van de mensen met schulden ligt het aan die mensen zelf, ze kunnen niet met geld omgaan.
Als je ze dan geld geeft, dan help je ze eigenlijk van de wal in de sloot, want dat geld is binnen de kortste keren op. Op de Duitse TV was er een experiment met een Hartz4 gezin (uitkeringstrekkers) die krgen 30.000 euro om een eigen zaak te starten, binnen 3 maanden was het geld op en de zaak failliet.
de schuldeisers krijgen een zak met geld en hebben geen enkele incentive om minder scheutig met leningen te zijn. Dus over 2 jaar is iedereen weer terug bij af en mag de belastingbetaler weer alles aflossenquote:
Beste lijkt me om dat soort bedrijven gewoon geen enkel recht meer te geven om aanspraak te maken op wat dan ook als de persoon in kwestie zijn verplichtingen niet kan nakomen. Dat is het al snel niet meer aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, verbied zaken als Klarna etc. Kopen op de pof neemt steeds ernstigere vormen aan, ook in de meest jonge leeftijdsgroepen.
Ze zouden mij geld toe moeten geven om in Arnhem te wonen dus dat gaat niet werken.quote:Op dinsdag 23 april 2024 13:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ga in Arnhem wonen en maak enorme schulden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |