abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 april 2024 @ 09:40:20 #1
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213277699
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 11:22 schreef Zoddie het volgende:
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 21 april 2024 @ 10:20:48 #2
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213278697
En het zoveelste voorbeeld van een pro-Palestijnse demonstratie waar kritiek op Hamas tot escalatie leidt ..

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213280243
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 april 2024 23:58 schreef Ali_boo het volgende:
Iedereen haat Bibi

[ x ]
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2024 09:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In het seculiere en progressief linkse Tel-Aviv met veel hoogopgeleide en welvarende Asjkenazim is hij niet populair nee, maar dat zegt niet veel over de rest van het land. Deze protesten willen daarom nog wel eens een vertekend beeld geven.
[..]
Inderdaad, goed antwoord natuurlijk - de meeste vallen in die categorie.

Maar toch wil ik hier nuance in aanbrengen:

De laatste tijd, gisteren wederom, zie ik steeds meer mensen van vele komaf (ook Sefardische zijn vol vertegenwoordigd in de bijeenkomsten, misschien zelfs juist? ;) ) en daarnaast zijn de demonstraties een opeenstapeling van mensen die bezwaar hebben.

In het ene groepje hoor je veel gechant over specifiek Bibi als slechte leider vanwege deze oorlog en de bescherming die hij beloofde te geven maar vanzelfsprekend niet gaf. (Dat is cht een groot punt voor velen en in Tel Aviv zo een beetje gesprek van de dag)

Maar er is k nog een groep erg boos over de coronaperiode en hoe hij daar mee omgegaan is.
Dan is er ook nog een groep die wel voor de maatregelen en wetten zijn van het kabinet, maar Bibi niet meer willen vanwege zijn "stijl" en dus een andere leider op die positie willen zien met dezelfde uitkomsten.

Dan is er nog een groep die beroepsmatig demonstreren en daar geld voor krijgen.
En een kleine groep raddraaiers die de boel slopen op de weg er naar toe en vanaf. ;)

Dus het is zo sinds de vorige demonstraties best verschoven naar heel gemleerde redenen waarom je meelopen zou.
pi_213280571
@UnderDoG ja politici worden omgekocht. Zo is het systeem nu eenmaal in de vs. zag gisteren een berichtje langskomen van een traditionele republikein die 950.000 dollar aan Biden had gegeven voor zijn campagne bv. maar de Isral lobby bestaat niet alleen door omkoping. Ook ware bv wappie Evangelicals zijn een grote groep die invloed hebben op de Isral politiek van de vs. deze mensen hoeft de Isral lobby om te kopen. Deze mensen zijn misschien radicaler Zionist dan joodse zionisten. Of een Wilders bv hij is een wappie athestische "kruisvaarder" die Isral primair ziet als een uitpost in het hart de islam. Zijn "onze anti islam standpunt zit in onze dna" uitspraken moet je ook betrekken op Isral.

Met deze wappie Evangelical kan je bv geen gesprek hebben over dat de bijbel het niet over de natie staat Isral kan hebben omdat het concept van de natie / natiestaat helemaal niet bestond duizenden jaren geleden :Y)

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213280729
https://twitter.com/afalkhatib/status/1781819389819654390

Deze man haalt de woorden uit mijn mond. Hamas is de schuldige van al dit leed, maar dat maakt niet dat Isral een vrijbrief heeft.

Mensen zoals deze man zijn echt een aanwinst wat betreft de opinie-oorlog in dit conflict. Waar pro-Palestina en pro-Israel radicalen over elkaar heen donderen.
pi_213280776
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 12:35 schreef egayalS het volgende:
@:underdog ja politici worden omgekocht. Zo is het systeem nu eenmaal in de vs. zag gisteren een berichtje langskomen van een traditionele republikein die 950.000 dollar aan Biden had gegeven voor zijn campagne bv. maar de Isral lobby bestaat niet alleen door omkoping. Ook ware bv wappie Evangelicals zijn een grote groep die invloed hebben op de Isral politiek van de vs. deze mensen hoeft de Isral lobby om te kopen. Deze mensen zijn misschien radicaler Zionist dan joodse zionisten. Of een Wilders bv hij is een wappie athestische "kruisvaarder" die Isral primair ziet als een uitpost in het hart de islam. Zijn "onze anti islam standpunt zit in onze dna" uitspraken moet je ook betrekken op Isral.

Met deze wappie Evangelical kan je bv geen gesprek hebben over dat de bijbel het niet over de natie staat Isral kan hebben omdat het concept van de natie / natiestaat helemaal niet bestond duizenden jaren geleden :Y)

[ x ]
Punt is: je laat je omkopen.

Lobby-organisaties als AIPAC hebben in essentie helemaal geen macht of invloed. Wanneer genoeg politici 'dag dag' tegen AIPAC zeggen, is het klaar.

Maar mensen zijn vatbaar voor geld. Dus mijn vraag: waarom is er geen pro- Arabische lobby in Amerika die dit zo goed kan als AIPAC?

Bovendien is het belangrijk om je te beseffen dat de rol van AIPAC en andere pro-Israel lobby organisaties echt wordt overdreven. De goede band tussen Amerika en Israel zit hem vooral in de wapenindustrie.
pi_213280860
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 april 2024 23:58 schreef Ali_boo het volgende:
Iedereen haat Bibi

[ x ]
Maanden geleden zaten mensen al te speculeren dat wanneer de oorlog achter de rug is en Netanyahu weg, dat de spin vanuit de Isral lobby zal zijn dat alles wat er is gebeurd. 7 October als de genocide in Gaza Netanyahus schuld was en als hij er niet zou zijn deze hele situatie niet was gebeurd. Waardoor de lobby dus gaat communiceren dat Isral niet het probleem was bij alles wat Isral heeft uitgehaald in Gaza, maar Netanyahu. En nu Netanyahu weg is het probleem dan ook is opgelost. Je ziet dat bv ook terug in dat stuk van Yuval Harari wat ik had gedeeld. Hij geeft de schuld van het falen van 7 October aan Netanyahu maar ook "the human catastrophy in Gaza" zoals hij dat benoemd is Netanyahus schuldig. Wat natuurlijk onzin.
Er was geen enkel verschil in inzicht wat er gedaan moest worden in Gaza van links tot rechts Isral en alles er tussen was ervan overtuigd dat Gaza, niet alleen Hamas, vernietigd moest worden. Er is slechts een kleine percentage van Israelis die wat er in Gaza gaande is ervaart als problematisch blijkt uit onderzoek.

Ook deze demonstranten staan daar niet omdat ze de oorlog vreselijk vinden, maar omdat ze Netanyahu vreselijk vinden. In het beste geval vinden deze mensen Gaza problematisch voor de internationale imago van Isral, maar daarvoor zullen ze Netanyahu de schuld voor geven. Deze mensen vinden alle dood en verderf wat hun soldaten met alle liefde in Gaza hebben aangericht niet problematisch, maar de internationale uitval ervan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213280927
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 12:57 schreef egayalS het volgende:

[..]
Maanden geleden zaten mensen al te speculeren dat wanneer de oorlog achter de rug is en Netanyahu weg, dat de spin vanuit de Isral lobby zal zijn dat alles wat er is gebeurd. 7 October als de genocide in Gaza Netanyahus schuld was en als hij er niet zou zijn deze hele situatie niet was gebeurd. Waardoor de lobby dus gaat communiceren dat Isral niet het probleem was bij alles wat Isral heeft uitgehaald in Gaza, maar Netanyahu. En nu Netanyahu weg is het probleem dan ook is opgelost. Je ziet dat bv ook terug in dat stuk van Yuval Harari wat ik had gedeeld. Hij geeft de schuld van het falen van 7 October aan Netanyahu maar ook "the human catastrophy in Gaza" zoals hij dat benoemd is Netanyahus schuldig. Wat natuurlijk onzin.
Er was geen enkel verschil in inzicht wat er gedaan moest worden in Gaza van links tot rechts Isral en alles er tussen was ervan overtuigd dat Gaza, niet alleen Hamas, vernietigd moest worden. Er is slechts een kleine percentage van Israelis die wat er in Gaza gaande is ervaart als problematisch blijkt uit onderzoek.

Ook deze demonstranten staan daar niet omdat ze de oorlog vreselijk vinden, maar omdat ze Netanyahu vreselijk vinden. In het beste geval vinden deze mensen Gaza problematisch voor de internationale imago van Isral, maar daarvoor zullen ze Netanyahu de schuld voor geven. Deze mensen vinden alle dood en verderf wat hun soldaten met alle liefde in Gaza hebben aangericht niet problematisch, maar de internationale uitval ervan.
Hoe moet je in hemelsnaam reageren op deze generalisatie-simplificatie? laat ik het maar met een vraag doen dan.

Jij denkt dat een Lapid exact hetzelfde denkt over de Gaza-operatie als Netanyahu? of zelfs een Ben Gvir?
  zondag 21 april 2024 @ 13:03:19 #9
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213280935
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 12:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Punt is: je laat je omkopen.

Lobby-organisaties als AIPAC hebben in essentie helemaal geen macht of invloed. Wanneer genoeg politici 'dag dag' tegen AIPAC zeggen, is het klaar.

Maar mensen zijn vatbaar voor geld. Dus mijn vraag: waarom is er geen pro- Arabische lobby in Amerika die dit zo goed kan als AIPAC?

Bovendien is het belangrijk om je te beseffen dat de rol van AIPAC en andere pro-Israel lobby organisaties echt wordt overdreven. De goede band tussen Amerika en Israel zit hem vooral in de wapenindustrie.
Die is er wel. Arabische landen pompen enorme hoeveelheden geld in de meest prestigieuze Amerikaanse universiteiten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 21 april 2024 @ 13:17:44 #10
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213281146
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 13:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
doe gewoon
Lobbyen vindt niet uitsluitend plaats binnen de politiek zelf maar ook andere invloedrijke instituten zoals dus de enorme lijst aan prestigieuze universiteiten in de VS. Veel politici kennen namelijk hun educatieve achtergrond op zulke plekken. Het lijkt dus dat jouw eigen begrip van de term niet geheel toereikend is. De Isral lobby wordt immers ook verweten te veel macht te hebben in de Amerikaanse academische wereld. Zie bijvoorbeeld: How the Israeli lobby is quashing pro-Palestinian voices on elite US campuses.

En later we verder vooral blij zijn dat in de Amerikaanse politiek de invloed van een Arabische lobby kleiner is dan die van de Isralische. Zulke landen met een achterhaalde cultuur vol antiwesterse en sentimenten hebben niets te zoeken in het Westen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 22-04-2024 12:02:16 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213281243
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 13:02 schreef theunderdog het volgende:

Jij denkt dat een Lapid exact hetzelfde denkt over de Gaza-operatie als Netanyahu? of zelfs een Ben Gvir?
Niemand denkt hetzelfde. Het gaat om je handelen als politicus.

We hebben allemaal maandenlang gehoord wat voor geluiden er uit Isral kwamen van de elite. Uit de regering uit het parlement. Het was allemaal of genocidaal of het was stilte in een storm van genocidale retoriek. Als je stil bent terwijl de mensen om je heen zich genicidaal uiten, stem je toe.

De enige mensen in Isral die niet meegingen in de genocidale psychose van het land was het kleine groepje vredes activisten, die ondanks alles trouw bleven aan hun idealen. Ik heb in al die maanden niet/nauwelijks van de Isralische elite gehoord dat expliciet afstand nam van wat er gebeurde.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213281259
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2024 13:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Lobbyen vindt niet uitsluitend plaats binnen de politiek zelf maar ook andere invloedrijke instituten zoals dus de enorme lijst aan prestigieuze universiteiten in de VS. Veel politici kennen namelijk hun educatieve achtergrond op zulke plekken. Het lijkt dus dat jouw eigen begrip van de term niet geheel toereikend is. De Isral lobby wordt immers ook verweten te veel macht te hebben in de Amerikaanse academische wereld. Zie bijvoorbeeld: How the Israeli lobby is quashing pro-Palestinian voices on elite US campuses.

En later we verder vooral blij zijn dat in de Amerikaanse politiek de invloed van een Arabische lobby kleiner is dan die van de Isralische. Zulke landen met een achterhaalde cultuur vol antiwesterse en sentimenten hebben niets te zoeken in het Westen.
De pro-Palestina geluiden op universiteiten, komt voornamelijk door het slechte pr van Israel.

Daar gaat het allemaal niet over.
pi_213281277
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 13:25 schreef egayalS het volgende:

[..]
Niemand denkt hetzelfde. Het gaat om je handelen als politicus.

We hebben allemaal maandenlang gehoord wat voor geluiden er uit Isral kwamen van de elite. Uit de regering uit het parlement. Het was allemaal of genocidaal of het was stilte in een storm van genocidale retoriek. Als je stil bent terwijl de mensen om je heen zich genicidaal uiten, stem je toe.

De enige mensen in Isral die niet meegingen in de genocidale psychose van het land was het kleine groepje vredes activisten, die ondanks alles trouw bleven aan hun idealen. Ik heb in al die maanden niet/nauwelijks van de Isralische elite gehoord dat expliciet afstand nam van wat er gebeurde.
Nee. De 'genocidale' uitspraken kwamen juist van rechtse politici. Wel is het zo dat na 7 oktober de compassie met de Gazanen is weg gewaterd. Zeker. Dat heeft Hamas 'goed' gedaan.
pi_213281591
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:52 schreef Hatseflats22 het volgende:
Vandaag in de auto hoorde ik dit gesprek tussen Gijs Groenteman en voormalig Isral-correspondent Inez Polak. Ik vond het informatief, misschien is het hiet al gedeeld:

https://www.volkskrant.nl(...)-la-lettre~bcdd4422/

Edit, ik probeerde de Spotify link te delen, maar dat werkt niet, dan maar die van de Volkskrant, volgens mij is de podcast voor iedereen te luisteren.
Goed interview. Als iemand die al jaren in Israel woont kan ik mij over het algemeen goed vinden in het beeld dat zij schetst.

Alleen vind ik de redenen die zij geeft voor de oorlog in Gaza en de bombardementen te kort door de bocht en uit context. Dat komt ook door het valse uitgangspunt in de vraag van Groenteman. Hij heeft het over “de illusie dat hamas te vernietigen is”. En dan bedoelt hij daarmee iets van: de totale vernietiging van alle leden, de organisatie en ideologie, maar dat is het doel niet van Israel en de meerderheid van het volk begrijpt ook dat je in die zin hamas nooit volledig kan vernietigen. De oorlog heeft vanaf het begin al twee hoofddoelen: de vernietiging van alle militaire en bestuurlijke infrastructuur van hamas en de gijzelaars bevrijden. Dat is een belangrijk verschil.

Daarnaast is het overheersende gevoel in Israel dat deze oorlog noodzakelijk is om er voor te zorgen dat 7 oktober nooit meer kan gebeuren en de veiligheid van de staat Israel te garanderen. Woede en wraak spelen een rol, natuurlijk, maar dat zijn niet de redenen voor de oorlog en de bombardementen. Die nuances missen Groenteman en Inez.
pi_213281628
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 13:52 schreef oblo het volgende:

[..]
Goed interview. Als iemand die al jaren in Israel woont kan ik mij over het algemeen goed vinden in het beeld dat zij schetst.

Alleen vind ik de redenen die zij geeft voor de oorlog in Gaza en de bombardementen te kort door de bocht en uit context. Dat komt ook door het valse uitgangspunt in de vraag van Groenteman. Hij heeft het over “de illusie dat hamas te vernietigen is”. En dan bedoelt hij daarmee iets van: de totale vernietiging van alle leden, de organisatie en ideologie, maar dat is het doel niet van Israel en de meerderheid van het volk begrijpt ook dat je in die zin hamas nooit volledig kan vernietigen. De oorlog heeft vanaf het begin al twee hoofddoelen: de vernietiging van alle militaire en bestuurlijke infrastructuur van hamas en de gijzelaars bevrijden. Dat is een belangrijk verschil.

Daarnaast is het overheersende gevoel in Israel dat deze oorlog noodzakelijk is om er voor te zorgen dat 7 oktober nooit meer kan gebeuren en de veiligheid van de staat Israel te garanderen. Woede en wraak spelen een rol, natuurlijk, maar dat zijn niet de redenen voor de oorlog en de bombardementen. Die nuances missen Groenteman en Inez.
https://www.haaretz.com/i(...)ad-a3de-fe7ff5790000

https://twitter.com/amanpour/status/1781702388740460761
pi_213281760
Deze genocidale retoriek is al meer dan een half jaar gaande. Het ICJ heeft Isral opgedragen om stappen te ondernemen tegen dit soort taalgebruik, maar de enige liberale democratie in de regio doesn't give a fuck natuurlijk.

Correct me if I'm wrong, maar ik meen dat dit de zender is dat ook het songfestival zal uitzenden. Dus tussen de genocidal retoriek nog ff een Europese feestje verslaan in het Zweedse Malm.

"These people there (in Gaza) deserve death. A hard death, an agonizing death. And instead we see them enjoying on the beach, having fun... There are no innocent people there in the Gaza Strip... They are now enjoying on the beach, instead of starving, being jerked around, being severely tormented and hiding from shelling... We should have seen a lot more revenge, a lot more rivers of Gazans' blood"

Veteran Israel Hayom pseudo-journalist Yehuda Schlesinger goes on a maniacal genocidal rant, live on Channel 12, the most watched TV channel in Israel.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213281844
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:04 schreef oblo het volgende:

[..]
Dat is weer een andere discussie.
Niet helemaal. Beide stellen dat Israel heeft gefaald in de doelstellingen die jij post.
pi_213281874
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Niet helemaal. Beide stellen dat Israel heeft gefaald in de doelstellingen die jij post.
Ik zeg toch nergens dat ze daarin geslaagd zijn? Ik gaf geen waardeoordeel over de doelstellingen of hoe het met die doelstellingen gaat. Ik gaf alleen aan wat die doelstellingen zijn.
pi_213281924
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:15 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik zeg toch nergens dat ze daarin geslaagd zijn? Ik gaf geen waardeoordeel over de doelstellingen of hoe het met die doelstellingen gaat. Ik gaf alleen aan wat die doelstellingen zijn.
Ja goed. Maar je kan niet maar eeuwig doelstellingen hebben. Het is 7 oktober begonnen, en de gijzelaars zijn nog niet vrij. Dan is het: doelstellingen aanpassen, of wel dezelfde doelstellingen maar dan met een volledig andere strategie.

Straks zegt Netanyahu in 2027 nog steeds dat Gijzelaars vrij krijgen het doel is. Wie gaat hem dan zeggen dat ze al dood zijn?
pi_213281975
https://twitter.com/ireallyhateyou/status/1782005705316131189

Israli's die vinden dat Zuid-Libanon ook van hun is. En dan dat walgelijke antisemitisme van mensen die dat durven te betwijfelen.
pi_213282035
Ik ben eigenlijk wel enorm klaar om steeds te lezen over wat andere mensen op Twitter vinden.

We zitten toch niet op Twitter met een reden? Kunnen de mensen die Twitter aanhalen als een startpunt voor discussie anders eens zelf komen met hun standpunt en alleen Twitter aanhalen als bron of onderbouwing (of niet), dat zouden - in mijn ogen - de discussie meer waarde geven, denk ik zo. Anders wordt het een veredelde X-wall.
pi_213282065
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:08 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Je ziet dat die IDF beelden van Gazanen op 't strand goed werken. 75% van de Gazanen zijn verdreven, hebben geen huis (meer) en het het land ligt in puin. Er was voor 7 oktober al geen werk en nu helemaal niet meer, maar die mensen mogen zich niet op 't strand vervelen.

De tenten waar ze in bivakkeren staan een paar meter verderop net van het strand af en de camera laat net niet zien. Fantastische propaganda. Net zoals die marktkramen vol met eten. Alsof het daar in Gaza geweldig is. Niemand heeft geld, gezondheidzorg ingestort, riolering kapot en overal ziektes op de loer, maar het leven ziet er in Gaza top uit hoor, iedereen blij, een heerlijk ontspannen dagje op 't strand
pi_213282066
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2024 13:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die is er wel. Arabische landen pompen enorme hoeveelheden geld in de meest prestigieuze Amerikaanse universiteiten.
Ondertussen pompt Isral ook weer geld in Arabische landen. Wat op zich interessant is, want het frame van de pro-Israli's is dat Arabieren hen wensen te vernietigen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213282096
Dit is ook leuk. Timmermans herhaalt hier doodleuk de zionistische mantra dat joden nergens in de wereld veilig zijn behalve in Isral. En in Bidens woorden de laatste maanden, een aantal keer 'Without Israel, there's not a Jew in the world who's secure'. Terwijl Israel feitelijk het meest onveilige land voor joden is.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213282120
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja goed. Maar je kan niet maar eeuwig doelstellingen hebben. Het is 7 oktober begonnen, en de gijzelaars zijn nog niet vrij. Dan is het: doelstellingen aanpassen, of wel dezelfde doelstellingen maar dan met een volledig andere strategie.

Straks zegt Netanyahu in 2027 nog steeds dat Gijzelaars vrij krijgen het doel is. Wie gaat hem dan zeggen dat ze al dood zijn?
Het ziet er inderdaad niet goed uit voor de gijzelaars en waarschijnlijk is het meerendeel is al dood.
  zondag 21 april 2024 @ 14:33:30 #27
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213282128
twitter
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213282676
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:31 schreef egayalS het volgende:
Dit is ook leuk. Timmermans herhaalt hier doodleuk de zionistische mantra dat joden nergens in de wereld veilig zijn behalve in Isral. En in Bidens woorden de laatste maanden, een aantal keer 'Without Israel, there's not a Jew in the world who's secure'. Terwijl Israel feitelijk het meest onveilige land voor joden is.

[ x ]
Ja, ik ben het dan ook niet eens met beiden. Alleen is het wel grimmiger geworden sinds de generalisering en polarisatie van Joodse mensen in het maatschappelijk milieu.

Edit: ik zat nog eens te denken... Misschien is het wel een verkapte bedreiging, hahaha! :+

-

Maar EgayalS, wordt het niet eens tijd om k te reageren op anderen hun standpunten en niet steeds hier een Twitter-Wall of X-wall van te maken?

Je haalt een punt aan, terecht, en ik reageer daar op: maar daarna kijkt je voor eerder commentaar vaak verdwenen en dat vind ik dan best jammer.

[ Bericht 4% gewijzigd door HannahVrede op 21-04-2024 15:16:40 ]
pi_213282679
quote:
11s.gif Op zondag 21 april 2024 14:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ x ]
Wat vindt je hier zelf van? Uitleg, commentaar! ;)
  zondag 21 april 2024 @ 15:17:05 #30
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213282781
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 15:08 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Wat vindt je hier zelf van? Uitleg, commentaar! ;)
NJa, het is duidelijk dat ze weten dat er een enorme ontploffing gaat volgen, wat dat betreft is het IDF altijd wel netjes, welk leger klopt netjes aan voor ze de hele boel opblazen? Scene recht uit de hel wel, en gek genoeg heb ik er ook Sledgehammer vibes bij, maar dat ken je waarschijnlijk niet, en is ook ongepast.

got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213282943
quote:
11s.gif Op zondag 21 april 2024 14:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ x ]
Mooi, hopelijk komt de aanval snel en hard, en kunnen we daarna allemaal weer in vrede leven.
  zondag 21 april 2024 @ 15:38:33 #32
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213283039
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:29 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Mooi, hopelijk komt de aanval snel en hard, en kunnen we daarna allemaal weer in vrede leven.
Onweerlegbare logica, ik hou daarvan
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213283461
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 14:26 schreef HannahVrede het volgende:
Ik ben eigenlijk wel enorm klaar om steeds te lezen over wat andere mensen op Twitter vinden.
Dan rapporteer je het toch. :)

Doe ik ook als ik het al te veel naar propaganda vind ruiken.
Intolerant voor intolerantie
pi_213283480
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:31 schreef egayalS het volgende:
Dit is ook leuk. (...) Terwijl Israel feitelijk het meest onveilige land voor joden is.
:?

Wat bedoel je hiermee?
Intolerant voor intolerantie
  zondag 21 april 2024 @ 17:26:14 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213284374
https://www.telegraaf.nl/(...)aars-vrij-te-krijgen
Als het er op komt dan zijn de " Leiders" allemaal stuk voor stuk zeer bang om dood te gaan

Zowel Poetin als ook Ajatolla
quote:
Volgens Shargh leidt de Iraanse viceminister van Buitenlandse Zaken de onderhandelingen niet langer, maar wel Irans VN-ambassadeur Amir Saeid Iravani.

De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Hossein Amir-Abdollahian bevestigde zaterdag dat er tijdens zijn verblijf in New York ook over de nucleaire deal gesproken werd. Hij gaf evenwel geen verdere details.

Wel zei hij dat Iran genteresseerd is in een “diplomatieke oplossing” voor de conflicten in het Midden-Oosten.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213284656
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 16:10 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:?

Wat bedoel je hiermee?
Er zijn er net 1.200 vermoord, ze ontvangen dagelijks raketten vanuit meerdere gebieden, al zeventig jaar in oorlog, omringt n geinfiltreerd door miljoenen Palestijnen die allemaal joden willen vermoorden.
pi_213284661
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:33 schreef oblo het volgende:

[..]
Het ziet er inderdaad niet goed uit voor de gijzelaars en waarschijnlijk is het meerendeel is al dood.
Lekker gewerkt !
pi_213284698
quote:
2s.gif Op zondag 21 april 2024 15:17 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
NJa, het is duidelijk dat ze weten dat er een enorme ontploffing gaat volgen, wat dat betreft is het IDF altijd wel netjes, welk leger klopt netjes aan voor ze de hele boel opblazen? Scene recht uit de hel wel, en gek genoeg heb ik er ook Sledgehammer vibes bij, maar dat ken je waarschijnlijk niet, en is ook ongepast.

Had juist gelezen dat Israel in deze Gaza oorlog het 'aankloppen' veel minder deed dan voorheen.
pi_213284732
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 17:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er zijn er net 1.200 vermoord, ze ontvangen dagelijks raketten vanuit meerdere gebieden, al zeventig jaar in oorlog, omringt n geinfiltreerd door miljoenen Palestijnen die allemaal joden willen vermoorden.
'wat bedoel je daarmee?'

_O- _O- _O- _O-
pi_213284773
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 17:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
'wat bedoel je daarmee?'

_O- _O- _O- _O-
Ik moest toen ik zag wie t postte zelfs hardop lachen.
pi_213284832
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 18:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik moest toen ik zag wie t postte zelfs hardop lachen.
Haha heerlijk werkelijk.
  zondag 21 april 2024 @ 18:42:26 #42
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_213285449
quote:
2s.gif Op zondag 21 april 2024 15:17 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
NJa, het is duidelijk dat ze weten dat er een enorme ontploffing gaat volgen, wat dat betreft is het IDF altijd wel netjes, welk leger klopt netjes aan voor ze de hele boel opblazen? Scene recht uit de hel wel, en gek genoeg heb ik er ook Sledgehammer vibes bij, maar dat ken je waarschijnlijk niet, en is ook ongepast.

Ik kijk dit stuk eens per jaar ofzo. Zooooo goed he dit _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 21 april 2024 @ 18:49:54 #43
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213285551
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 18:42 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik kijk dit stuk eens per jaar ofzo. Zooooo goed he dit _O_
I love violence O+

en de scene met het papieren pijltje _O_
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213286666
Sjoow

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213286685
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213287178
Alle Palestijnse gevangenen vrij!

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213288019
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 20:12 schreef Aether het volgende:
Alle Palestijnse gevangenen vrij!

[ afbeelding ]
Het bordje op de voorgrond klopt wel. Resistance is not terrorism.

Hamas is dan ook geen verzetsorganisatie.
Intolerant voor intolerantie
  zondag 21 april 2024 @ 21:11:37 #48
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213288042
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 17:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Had juist gelezen dat Israel in deze Gaza oorlog het 'aankloppen' veel minder deed dan voorheen.
Correct. "Dat klopt" zou niet correct zijn :@
  zondag 21 april 2024 @ 21:12:48 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213288057
quote:
11s.gif Op zondag 21 april 2024 19:48 schreef Ali_boo het volgende:
Sjoow

[ x ]
Dit komt qua indruk triest genoeg flink in de buurt van dat filmpje van Sledge Hammer
pi_213288172
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 21:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Correct. "Dat klopt" zou niet correct zijn :@
Haha, had ik wel gelachen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')