abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213288222
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 21:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Correct. "Dat klopt" zou niet correct zijn :@
O+ Je hart klopt, zou mijn grootmoeder zeggen; of juist niet dan, ook in dit geval. Onze taal virtuoos Qarrad! _O_

[ Bericht 21% gewijzigd door Frutsel op 22-04-2024 12:08:44 ]
pi_213290595
Ik vermoed dat hij je aanraad om standup comedy niet professioneel te gaan doen. Hij kent niet hele ouvre van Hans Teeuwen
pi_213290704
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 09:23 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vermoed dat hij je aanraad om standup comedy niet professioneel te gaan doen. Hij kent niet hele ouvre van Hans Teeuwen
Geen kenner......

Spijtig. Jij wel dus. Dat valt mij zeker niet tegen :)
  maandag 22 april 2024 @ 09:40:47 #54
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_213290721
Hansie O+

twitter
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213290831
Het hoofd van de Israelische militaire inlichtingendienst heeft als eerste hooggeplaatste functionaris zijn ontslag ingediend.

Hij schrijft o.a. in zijn ontslagbrief: “de inlichtingendienst onder mijn bevel heeft zijn taken niet volbracht” en hij roept op tot een uitgebreid onderzoek van de staatscommissie omtrent 7 oktober.

Zie hier meer: https://www.ynet.co.il/news/article/bjqygkx11a#autoplay
pi_213290861
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 09:50 schreef oblo het volgende:
Het hoofd van de Israelische militaire inlichtingendienst heeft als eerste hooggeplaatste functionaris zijn ontslag ingediend.

Hij schrijft o.a. in zijn ontslagbrief: “de inlichtingendienst onder mijn bevel heeft zijn taken niet volbracht” en hij roept op tot een uitgebreid onderzoek van de staatscommissie omtrent 7 oktober.

Och heden.
  maandag 22 april 2024 @ 09:53:52 #57
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_213290865
quote:

Netjes!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213290867
"Verzet is geen terrorisme" be like

Three injured in ramming terror attack in Jerusalem, police arrests two terrorists
https://www.jpost.com/breaking-news/article-798230

-edit- dat "be like" is cht kut. :')
Intolerant voor intolerantie
pi_213290897
quote:

Middenin oorlogstijd, waarin zijn dienst het juist zo druk heeft.

Dappere beslissing, uiteraard helemaal juist vind ik, maar qua timing weet ik het niet.
Aan de andere kant... *kijkt naar Bibi* ;)
pi_213290958
quote:
9s.gif Op maandag 22 april 2024 09:54 schreef Cuendillar het volgende:
"Verzet is geen terrorisme" be like

Three injured in ramming terror attack in Jerusalem, police arrests two terrorists
https://www.jpost.com/breaking-news/article-798230

-edit- dat "be like" is cht kut. :')
Hier zijn de beelden van de aanslag zelf en na de aanslag: https://www.ynet.co.il/news/article/b1iw0pmzc#autoplay
pi_213290988
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 09:56 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Middenin oorlogstijd, waarin zijn dienst het juist zo druk heeft.

Dappere beslissing, uiteraard helemaal juist vind ik, maar qua timing weet ik het niet.
Aan de andere kant... *kijkt naar Bibi* ;)
Je kan ook stellen dat het juist nu tijd is voor een nieuwe visie en aanpak. We zullen het zien.
pi_213291106
AD: Minister Bruins Slot wil meer sancties tegen Isralische kolonisten: ‘Moet nog wel land zijn voor Palestijnen’
https://www.ad.nl/buitenl(...)alestijnen~a477f88e/

Terecht, natuurlijk.
pi_213291233
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 10:21 schreef Cuendillar het volgende:
AD: Minister Bruins Slot wil meer sancties tegen Isralische kolonisten: ‘Moet nog wel land zijn voor Palestijnen’
https://www.ad.nl/buitenl(...)alestijnen~a477f88e/

Terecht, natuurlijk.
Want? Joden mogen niet wonen, daar waar ook Palestijnen wonen?
pi_213291283
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 10:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
_O_ Kwaliteitsvraag van een kwaliteitsuser _O_

OT: kolonisatie is niet het antwoord op de apartheid die de PA wil hanteren voor hun gebied.
pi_213291334
quote:
9s.gif Op maandag 22 april 2024 10:51 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
_O_ Kwaliteitsvraag van een kwaliteitsuser _O_

OT: kolonisatie is niet het antwoord op de apartheid die de PA wil hanteren voor hun gebied.
Krijg geen antwoord op mijn vraag.
pi_213291367
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 10:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Krijg geen antwoord op mijn vraag.
Jazeker wel. Lees mijn reactie nog maar eens een keer en als je vragen hebt, dan hoor ik het wel. :Y
pi_213291382
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 11:04 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Jazeker wel. Lees mijn reactie nog maar eens een keer en als je vragen hebt, dan hoor ik het wel. :Y
Welke kolonisatie? en als je daarop hebt geantwoord, en die is bevredigend: waarom is kolonisatie per definitie een probleem? dienen wij niet te kijken naar individuele misdragingen, in plaats van het generaliseren van alle Isralische 'kolonisten'?
  maandag 22 april 2024 @ 11:10:02 #68
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213291392
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 10:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kolonisten pakken land af en verjagen de Palestijnen die er wonen. Dit kunnen ze doen omdat ze weten dat er geen handhaving door de staat Israel plaats vindt; het leger zal eerder op de al aanwezige Palestijnen schieten dan dat ze ingrijpen bij de kolonisten. Het hele idee van de kolonisten is dat zij 'recht' hebben op land dat niet van hun is en daarom nemen ze het land met geweld in, met veel doden aan Palestijnse zijde als gevolg.
pi_213291429
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 11:10 schreef VoMy het volgende:

[..]
Kolonisten pakken land af en verjagen de Palestijnen die er wonen. Dit kunnen ze doen omdat ze weten dat er geen handhaving door de staat Israel plaats vindt; het leger zal eerder op de al aanwezige Palestijnen schieten dan dat ze ingrijpen bij de kolonisten. Het hele idee van de kolonisten is dat zij 'recht' hebben op land dat niet van hun is en daarom nemen ze het land met geweld in, met veel doden aan Palestijnse zijde als gevolg.
Hier ga je van hak op de tak, waardoor de discussie nogal troebel wordt.

Sommige Joodse Israeli's in Judea en Samaria misdragen zich, absoluut. Die specifieke figuren moeten dan ook worden opgepakt. Maar hoe is dit een rechtvaardiging om alle Joden die daar leven op een negatieve hoop te gooien?

En land dat niet van hun is? wat is dat voor a-historische opinie?
  maandag 22 april 2024 @ 11:19:09 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213291470
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 11:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hier ga je van hak op de tak, waardoor de discussie nogal troebel wordt.
Nee. Ik beschrijf de situatie rond de kolonisten.
quote:
Sommige Joodse Israeli's in Judea en Samaria misdragen zich, absoluut. Die specifieke figuren moeten dan ook worden opgepakt. Maar hoe is dit een rechtvaardiging om alle Joden die daar leven op een negatieve hoop te gooien?
Iedere kolonist die middels het kolonisme aan zijn huis is gekomen aldaar, dient inderdaad negatief beoordeeld te worden. Die heeft immers land afgepakt van anderen en is daar vervolgens gaan wonen. Iedereen die bewust naar de kolonies is getrokken om daar te leven, dient ook negatief te worden beoordeeld: die leeft immers op recent afgepakt land, waar afhankelijk van de locatie voor gemoord en gedood is, terwijl de staat Israel niets deed om dit te voorkomen.

Het kolonisme is een uitermate negatieve bezigheid. Iedere kolonist die bewust bij de beweging komt, verdient bijzonder weinig coulance. Het is een uiterst racistisch en ronduit zwakzinnig gedachtegoed waarbij geweld tegen onschuldigen wordt ingezet op basis van helemaal niets.
quote:
En land dat niet van hun is? wat is dat voor a-historische opinie?
Het eigendomsrecht heeft niet zoveel met historie te maken. Op het moment dat je als burger naar iemands huis, akker of dorp gaat, en je verjaagt die persoon met geweld, ben je in de regel misdadig bezig. Dat je het voor jezelf weet te verantwoorden, doet er niet toe.
pi_213291521
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 11:10 schreef VoMy het volgende:

[..]
De meeste “kolonisten” zijn israeli’s die nooit persoonlijk Palestijnen lastig hebben gevallen, verjaagd of land hebben afgepakt. En de reden om in de west bank te leven of er naar toe te verhuizen is vaak omdat huizenprijzen en de cost of living veel goedkoper zijn dan in de rest van het land.

Voordat mensen mij beschuldigen van goedpraten, dat probeer ik niet te doen. Het is alleen een nuance die mensen buiten Israel vaak niet snappen.
pi_213291548
Column @Comite4en5mei noemt Isral "meer dan 75 jaar bezetting"
https://www.geenstijl.nl/(...)r-bezetting-genocide

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213291556
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 11:19 schreef VoMy het volgende:
Het eigendomsrecht heeft niet zoveel met historie te maken.
Al die rechten zijn natuurlijk op een redelijk arbitrair moment in de geschiedenis binnengedrongen terwijl het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat de verdeling aan dat moment voorafgaand op eerlijke wijze geschied is, bv conform de wetten waarnaar nu verwezen wordt, maar er toen nog niet waren.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 22 april 2024 @ 11:30:10 #74
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213291559
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 11:26 schreef oblo het volgende:

[..]
De meeste “kolonisten” zijn israeli’s die nooit persoonlijk Palestijnen lastig hebben gevallen, verjaagd of land hebben afgepakt. En de reden om in de west bank te leven of er naar toe te verhuizen is vaak omdat huizenprijzen en de cost of living veel goedkoper zijn dan in de rest van het land.

Voordat mensen mij beschuldigen van goedpraten, dat probeer ik niet te doen. Het is alleen een nuance die mensen buiten Israel vaak niet snappen.
Je hebt natuurlijk degenen die als eerste naar plekken gingen, die de uitposten vormen, en de nareizigers. Maar de nareizigers zouden beter moeten weten - als je volwassen genoeg bent om vanwege de woonkosten te verhuizen, dan ben je ook volwassen genoeg om de achtergrond van je koloniale woning te kennen.

Niet iedereen draagt in gelijke mate schuld, dat is nooit zo, maar het gaan wonen in een kolonie is al een foute stap. Het is overigens iets anders als je er geboren bent. Dat maakt het ook een lastige knoop om te ontwarren.
pi_213291574
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 11:19 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee. Ik beschrijf de situatie rond de kolonisten.
[..]
Iedere kolonist die middels het kolonisme aan zijn huis is gekomen aldaar, dient inderdaad negatief beoordeeld te worden. Die heeft immers land afgepakt van anderen en is daar vervolgens gaan wonen. Iedereen die bewust naar de kolonies is getrokken om daar te leven, dient ook negatief te worden beoordeeld: die leeft immers op recent afgepakt land, waar afhankelijk van de locatie voor gemoord en gedood is, terwijl de staat Israel niets deed om dit te voorkomen.

Het kolonisme is een uitermate negatieve bezigheid. Iedere kolonist die bewust bij de beweging komt, verdient bijzonder weinig coulance. Het is een uiterst racistisch en ronduit zwakzinnig gedachtegoed waarbij geweld tegen onschuldigen wordt ingezet op basis van helemaal niets.
[..]
Het eigendomsrecht heeft niet zoveel met historie te maken. Op het moment dat je als burger naar iemands huis, akker of dorp gaat, en je verjaagt die persoon met geweld, ben je in de regel misdadig bezig. Dat je het voor jezelf weet te verantwoorden, doet er niet toe.
1: Nee. 'de kolonisten' bestaan niet. Het is een ordinaire generalisatie.

2: Jij denkt dat Palestijnen de eerste bewoners waren in het gebied dat nu Israel en/of de Palestijnse gebieden heet?

Zal vast verklappen: kolonisatie.

3: Als je deze mening echt toebedeeld bent, verwijs ik je naar mijn tweede reactie. Dan zijn Palestijnen immers net zo 'fout'.

Ik ben het hier niet mee eens. Want dan veroordeel je zo ongeveer elk volk. Kolonisatie is doodnormaal, en oorlogen worden gewonnen of verloren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')