abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 april 2024 @ 15:22:59 #226
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213260204
Als je alleen maar andermans post wegzet als 'debiel' voegt dat dus niets toe. Geef dan tenminste aan wat je er precies debiel aan vindt. Ik heb namelijk verder niet het idee dat er rare dingen in mijn post staan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213260415
quote:
Extremist settlers in the occupied West Bank and East Jerusalem: Council sanctions four individuals and two entities over serious human rights abuses against Palestinians
https://www.consilium.eur(...)gainst-palestinians/
Goed nieuws, maar zal dit geen impact hebben op het nederzettingenbeleid. Daarvoor moet je druk op Israel zelf uitoefenen. Stel bijvoorbeeld strengere voorwaarden aan handel met en steun voor Israel.

Ik denk dat verandering in het nederzettingenbeleid alleen op gang kan komen als de druk van buitenaf komt. Hier in Israel was er al amper aandacht voor, en nu we onze handen vol hebben met Gaza en Hezbollah al helemaal niet. Figuren zoals Ben Gvir en Smotrich kunnen hun macht en invloed in de politiek nu gebruiken om hun agenda door te drukken. Dit worden de gouden jaren voor de kolonisten en daarom is druk nu extra belangrijk.
  vrijdag 19 april 2024 @ 17:20:26 #228
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213261258
twitter
pi_213261407
We kunnen beter de TT veranderen in Israël kan helemaal niets. Gaza oorlog is verloren en wat vanmorgen gebeurde was ook weer een flater. Respect voor Iran dat ze deze keer geen Boeing vliegtuig vol buitenlanders uit de lucht hebben geschoten.
pi_213262072
Vandaag in de auto hoorde ik dit gesprek tussen Gijs Groenteman en voormalig Israël-correspondent Inez Polak. Ik vond het informatief, misschien is het hiet al gedeeld:

https://www.volkskrant.nl(...)-la-lettre~bcdd4422/

Edit, ik probeerde de Spotify link te delen, maar dat werkt niet, dan maar die van de Volkskrant, volgens mij is de podcast voor iedereen te luisteren.
  vrijdag 19 april 2024 @ 19:21:26 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213262358
Het zou leuk zijn als de Nederlandse media niet alleen linksgeoriënteerde Joden aan het woord laat om zo doelbewust een vertekend beeld te scheppen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213262381
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:21 schreef HowardRoark het volgende:
Het zou leuk zijn als de Nederlandse media niet alleen linksgeoriënteerde Joden aan het woord laat om zo doelbewust een vertekend beeld te scheppen.
Je hebt het gesprek waarschijnlijk niet eens gehoord.

Edit; gelijk ook beginnen over het 'jood' zijn, ook zo vermoeiend
pi_213262407
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:52 schreef Hatseflats22 het volgende:
Vandaag in de auto hoorde ik dit gesprek tussen Gijs Groenteman en voormalig Israël-correspondent Inez Polak. Ik vond het informatief, misschien is het hiet al gedeeld:

Edit, ik probeerde de Spotify link te delen, maar dat werkt niet, dan maar die van de Volkskrant, volgens mij is de podcast voor iedereen te luisteren.
Verplicht luistervoer voor met name de pro-Israël mensen hier.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 19 april 2024 @ 19:26:50 #234
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213262416
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:20 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Als de zeer neutrale minister uit de VS dit zegt dan zal dat wel zo zijn he!

Maar een bestand is een afspraak tussen twee partijen, die in dit geval ook beiden een eigen voorstel hebben gedaan dat de ander niet accepteerde. Beiden hebben er dus in zekere zin schuld aan.
Antifa
pi_213262604
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:52 schreef Hatseflats22 het volgende:

Samenvatting?
  vrijdag 19 april 2024 @ 19:59:26 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213262987
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hmm. Waarom vind je dat?
pi_213263190
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:38 schreef oblo het volgende:

[..]
Samenvatting?
Een korte geschiedenis, enkele kantelpunten en de huidige politieke situatie worden in alle redelijkheid geschetst.
  Moderator vrijdag 19 april 2024 @ 20:11:36 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213263198
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:23 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Je hebt het gesprek waarschijnlijk niet eens gehoord.

Edit; gelijk ook beginnen over het 'jood' zijn, ook zo vermoeiend
Het is meer het gemier over links dat doodvermoeiend begint te worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213263222
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:37 schreef Glazenmaker het volgende:
We kunnen beter de TT veranderen in Israël kan helemaal niets. Gaza oorlog is verloren en wat vanmorgen gebeurde was ook weer een flater. Respect voor Iran dat ze deze keer geen Boeing vliegtuig vol buitenlanders uit de lucht hebben geschoten.
Op welke manier is de Gaza oorlog 'verloren'? van wie precies? dat het niet helemaal loopt zoals het zou moeten lopen, ben ik het mee eens. Maar verloren?
pi_213263263
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 20:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Op welke manier is de Gaza oorlog 'verloren'? van wie precies? dat het niet helemaal loopt zoals het zou moeten lopen, ben ik het mee eens. Maar verloren?
Gevalletje Taliban in Afghanistan denk ik. Een traditioneel leger werkt gewoon niet goed tegen irreguliere strijdgroepen. Rusland gaat daar ook nog veel problemen mee krijgen in Oekraïne in de toekomst. Het lijkt allemaal wel te gaan, maar zodra Israël daar weg is komt Hamas gewoon weer terug.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213263336
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:37 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Waarom moet ik met een serieuze bron komen, maar wordt een foto door een Palestijn, in een Palestijns gebeid wat bekend staat om hun leugenachtige propaganda voor waar aangenomen? Heb jij een bron die aantoont dat deze "fotograaf" niet betrokken was bij 7 oktober? Deze deze dame op de foto niet gijzelaars heeft vastgehouden? Dat het kind echt dood is? Dat het een kind van 5 is? Dat de vrouw echt de tante is? Dat de vrouw ook echt verdriet heeft? Allemaal zaken waar 0 bewijs voor is. Deze foto is gekozen om andere redenen, door volk wat zich ook in deze samenleving afzet tegen Israël en de Joden.

De ziekelijke haat komt van de mensen die zulke propaganda foto's voor feit aannemen, tevens de reden waarom deze foto "gewonnen" heeft. Nee niet de foto's van geslachte Joden of het leed in Israël, nee niet de foto's die nooit in het nieuws verschijnen van gebroken Europese families nadat ze hun dode kinderen van de straat hebben kunnen schrapen na een islamitische aanslag, nee een foto uit een gebied waar 3 op de 4 mensen een islamitische terroristische organisatie steunt die als enige wapen leugenachtige propaganda heeft en waarvan inmiddels ontelbare voorbeeld zijn getoond dat ze keer op keer gestaged worden, net zoals het vele leed wat Israël zogenaamd zou veroorzaken.

[ x ]

Er moet toch wel een zeer serieuze bron en bewijs komen voordat ik verhaaltjes uit een pathologische leugenachtige ideologie geloof.
Wat wil je nu precies bewijzen? er bestaat zoiets als pallywood - dus er is geen echt Palestijns leed?
pi_213263375
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 20:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Gevalletje Taliban in Afghanistan denk ik. Een traditioneel leger werkt gewoon niet goed tegen irreguliere strijdgroepen. Rusland gaat daar ook nog veel problemen mee krijgen in Oekraïne in de toekomst. Het lijkt allemaal wel te gaan, maar zodra Israël daar weg is komt Hamas gewoon weer terug.
Vergelijkingen van niets. Tip van de sluier: Afghanistan en Oekraïne zijn een stukje groter dan Gaza.

70%+ van de gebouwen zijn er in puin. Zo ongeveer 35.000 doden waarvan 17000 Hamas terroristen. Helemaal los van je mening over de proportionaliteit, volgens mij gaat het met het bestrijden van Hamas aldaar behoorlijk goed.

Nogmaals: aldaar. Dat Hamas gewoon weer opstaat en direct nieuwe leden heeft, is ook zo waar als maar kan.
pi_213263494
https://twitter.com/NTarnopolsky/status/1781027255973806143

Netanyahu is moe. Laat ik het daar maar bij houden. _O-
pi_213263530
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 00:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja maar

Expert witte huis welke mening?

En hoe maakt het deze niet nader genoemde generaals rijp voor het gesticht?

Wees nu toch eens duidelijk jongen _O-
Hoe fucking moeilijk is het om 1+1 te begrijpen dat er geen discussie bestaat als je het niveau
"Mijn expert zegt X"
"Mijn expert zegt Y"
Niet kan ontstijgen.

Zwijg dan.

En als een expert zegt dat water droog is dan heeft die uiteraard ongelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 19 april 2024 @ 20:35:54 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213263586
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 20:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe fucking moeilijk is het om 1+1 te begrijpen dat er geen discussie bestaat als je het niveau
"Mijn expert zegt X"
"Mijn expert zegt Y"
Niet kan ontstijgen.

Zwijg dan.

En als een expert zegt dat water droog is dan heeft die uiteraard ongelijk.
Maar wat in de fuck zeggen de experts X en Y

Wat zeggen ze
Hoe spreken ze elkaar tegen
Waar kan ik godsnaam lezen waar je het in vredesnaam over hebt??????

Waarom is dit zo moeilijk?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213263604
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 20:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

volgens mij gaat het met het bestrijden van Hamas aldaar behoorlijk goed.
...

Nogmaals: aldaar. Dat Hamas gewoon weer opstaat en direct nieuwe leden heeft, is ook zo waar als maar kan.
Het eerste en laatste spreekt elkaar tegen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213263638
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 20:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het eerste en laatste spreekt elkaar tegen.
Hoezo? het bestrijden van hamas in Gaza gaat goed - Hamas staat elders wel weer op.
pi_213263673
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Waarom vind je dat?
Het geeft mijn inziens een genuanceerd en accuraat beeld van de huidige situatie. Hoe dingen zo zijn gekomen en waar de problemen liggen. Heel anders dan de geschiedvervalsing, hasbara en oorlogslustige meningen die hier vaak voorbij komen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213263714
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Mwau. De historie is nogal irrelevant. Je moet het doen met de feiten zoals ze nu zijn.
pi_213263769
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 20:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mwau. De historie is nogal irrelevant. Je moet het doen met de feiten zoals ze nu zijn.
De geschiedenis is ter lering nooit irrelevant en al helemaal niet voor de mensen in Israël en Gaza.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')