Mens, ik weet nog dat het 60 wasquote:Op donderdag 18 april 2024 15:27 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
Een Dit mens wordt maar 1x 65![]()
Is dat onderdeel van die fotoserie die je zou maken over Europese oude ambachten?quote:Op donderdag 18 april 2024 13:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit herinnert me er aan dat ik m'n interrail topic nog af moet maken. We zijn in Slovenië op bezoek geweest bij de kantklos'club' (waarmee ik ze tekort doe,) want Idrija is onlosmakelijk verbonden met kant. De omaatjes spraken natuurlijk geen Engels, eentje kon een paar woorden Duits en een andere kon Italiaans. Dat was best grappig en hoe toegewijd ze warenEn hoe geduldig ze bleven toen wij zelf een poging gingen doen
Museumkaart scheelt wel inderdaad. We maken er nog te weinig gebruik van want daar tijd voor maken zit niet echt in het systeem nog. Maar volgende maand dus Tilburg en een paar dagen Limburg.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:56 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja herkenbaar. In sommige gevallen zou ik zelf ook een deel van de activiteiten willen doen, maar dan staan er allemaal kinderen dus loop je door. Toen wij laatst in Leiden waren hebben we Naturalis om die reden ook bijna overgeslagen. Uiteindelijk was het wel leuk om een rondje te lopen, en ben ik blij met mijn museumjaarkaart want als je daar het volle tarief zou moeten betalen is dat in dat tempo echt niet grappig meer.
Soms nemen we gewoon andermans kinderen mee, dat maakt de ervaring ook wel anders. En dan is het wel weer erg leuk dat er ook dingen zijn die kinderen leuk vinden om te doen. Maar een betere balans zou niet erg zijn.
Bij het Vincentre in Nuenen waar we laatst op een doordeweekse dag waren was wel een kleine tentoonstelling over licht. Die was interactief en ook voor volwassenen leuk. Maar wellicht dat als er ook kinderen waren geweest, dat we dan ook niet aan bod waren gekomen.
👍🏼 Goed zo! Fietsquote:Op donderdag 18 april 2024 15:37 schreef fietsie het volgende:
Ik kom even ongegeneerd een werk-succesje spammen:
https://www.rtvnoord.nl/z(...)arts-al-heeft-gedaan
@Lucky jij was bij een of andere keten.quote:Op donderdag 18 april 2024 15:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:blues, check even goed waar hij zich aanmeld voor revalidatie. Mijn vriendin heeft zich n.a.v. mijn succesverhaal ook ergens aangemeld en bij de intake zag ze dat er daar een paar fietsen en wat gewichten in een kamertje staan en dat er alleen 2 fysio's zijn. Geen ergo, psych, maatschappelijk werk, dietist, manueel therapeut, cesar, 2 sportzalen, etc zoals bij mij. En een groot deel van die lui gaan echt een verschil maken in zo'n perdiode. Het opbouwen van de conditie is maar een deel van het verhaal.
Ik heb het idee dat wat vroeger medisch fitness heette, nu revalidatie fysio is gaan heten. En dat is echt wel een verschil hoor.quote:Op donderdag 18 april 2024 15:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Lucky jij was bij een of andere keten.
Bij een sportschool kan men ook revalidatie fysio doen, onder begeleiding of een groep 65+
Tis maar net waar het ( eigenwijze 😘) hoofd van golfer naar staat. Vermoed ik.
Wèl handig als de chirurg ook een verwijzing heeft gemaakt!
Verzekeringtechnisch.
Inderdaad. Whats in a name😉quote:Op donderdag 18 april 2024 15:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat wat vroeger medisch fitness heette, nu revalidatie fysio is gaan heten. En dat is echt wel een verschil hoor.
Revalidatie/medisch fitness doe je als je normaal fit bent en een knieoperatie hebt gehad bijvoorbeeld.
Een revalidatietraject is een traject voor mensen met vaak meerdere kwalen die in een slechtere toestand zijn. Niet gelijk een dwarslaesie ofzo, maar mensen zoals ik bijvoorbeeld. Of met een hersenbloeding, complexe rugproblematiek, etc.
Ik zit ook in een sportgroep o.l.v. een fysio nu na het revalidatietraject. Hartstikke nuttig en gezellig hoor maar totaal niet vergelijkbaar.
Gaan jullie wel naar https://www.alconvento.net?quote:Op donderdag 18 april 2024 15:27 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
Een Dit mens wordt maar 1x 65![]()
Oe! ff uitcheckenquote:Op donderdag 18 april 2024 16:09 schreef anndb het volgende:
[..]
Gaan jullie wel naar https://www.alconvento.net?
Benieuwd naar verslag daarvan haha, anders moet ik zelf maar gaan deze zomer?
Geen idee wat die nu kost trouwens hoor. Maar die en die met zijn sardientjes bij de kerk zou ik heen gaan, maar weer een idee voor de zomer. Ik wist niet waar ik op vakantie zou gaan...quote:
Ik heb al heel lang alles uitstaan bij whatsapp. Niemand kan zien wanneer ik voor t laatst online ben geweest of dat ik iets al gelezen heb.quote:Op donderdag 18 april 2024 15:42 schreef AnneX het volgende:
Hoe irritant als ik iemand een appje stuur met de vraag of zij even wil (lees)bevestigen van een berichtje.
En zij ondertussen 3 x online is geweest. Dat is dan weer wel te zien. Boe 😢
Graag gedaan qua ideequote:Op donderdag 18 april 2024 16:15 schreef anndb het volgende:
[..]
Geen idee wat die nu kost trouwens hoor. Maar die en die met zijn sardientjes bij de kerk zou ik heen gaan, maar weer een idee voor de zomer. Ik wist niet waar ik op vakantie zou gaan...
Leuk! ff lezenquote:Op donderdag 18 april 2024 15:37 schreef fietsie het volgende:
Wat een zorg toch nog steeds voor poezenkinTquote:Op donderdag 18 april 2024 16:01 schreef Sarabi het volgende:
Volgende week donderdag een afspraak bij de dierenarts of onze suikerkat toch misschien het nieuwe medicijn kan gaan gebruiken.
Er zijn nog wel allerlei onderzoeken nodig dus ik ben benieuwd.
1x daags iets van medicatie zou wel zo veel makkelijker zijn dan 2x daags insuline spuiten.
Ja, nu was het bij deze de laatste tijd wel rustig. Behalve dat we alles er om heen moesten planning.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een zorg toch nog steeds voor poezenkinT
De digivrezers zijn online al weer bezig te klagen over hoe hun privacy toch te koop ligt, zonder enig inzicht te hebben in hoe dat geborgd is...quote:
Dit is ong het plan. 2 hotels geboekt en een auto.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een zorg toch weer @:blues Maar de Amalfi kust is prachtig. Waar zitten jullie? Ben toen ook naar theater daar geweest, reisbegeleidster nodigde een paar uit. Was geweldig, hele zaal zong mee met oh sole mio![]()
Ik wilde toen naar Positano maar heb er alleen van een afstand naar kunnen kijken, de weg was de week ervoor weggespoeld![]()
Haha alsof mensen denken dat ze nog enige privacy hebben in deze wereldquote:Op donderdag 18 april 2024 16:35 schreef fietsie het volgende:
De digivrezers zijn online al weer bezig te klagen over hoe hun privacy toch te koop ligt, zonder enig inzicht te hebben in hoe dat geborgd is...
Ik volg het wat, en er is dus echt serieus iemand bezig een proces te voeren tegen zijn huisarts waarin ie eist dat de huisarts alles wat ie noteert aan deze persoon mee naar huis geeft (en er dus geen aantekeningen in de praktijk achterblijven) , en de declaratie naar de zorgverzekeraar op papier doet, zonder computers, en een afschrift van die declaratie ook op de post doet naar de patient, zodat die kan controleren dat de verzekeraar geen medische gegevens en/of persoonsgegevens krijgt.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Haha alsof mensen denken dat ze nog enige privacy hebben in deze wereld
quote:Op donderdag 18 april 2024 16:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Ongeveer hetzelfde wat ik toen gedaan heb. Ben toen ook met een paar anderen uit de bus stapt, trein genomen naar Villa Poppea (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oplontis). Pompeii is prachtig (bbc heeft momenteel een serie met nieuwe opgravingen heel interessant) maar ook erg groot. De villa en vooral de schilderingen zijn zo mooi bewaard gebleven (en is veel kleiner )
De overtreffende trap.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik volg het wat, en er is dus echt serieus iemand bezig een proces te voeren tegen zijn huisarts waarin ie eist dat de huisarts alles wat ie noteert aan deze persoon mee naar huis geeft (en er dus geen aantekeningen in de praktijk achterblijven) , en de declaratie naar de zorgverzekeraar op papier doet, zonder computers, en een afschrift van die declaratie ook op de post doet naar de patient, zodat die kan controleren dat de verzekeraar geen medische gegevens en/of persoonsgegevens krijgt.
Prima.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb al heel lang alles uitstaan bij whatsapp. Niemand kan zien wanneer ik voor t laatst online ben geweest of dat ik iets al gelezen heb.
Bij fb messenger trouwens ook.
😳 triest.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik volg het wat, en er is dus echt serieus iemand bezig een proces te voeren tegen zijn huisarts waarin ie eist dat de huisarts alles wat ie noteert aan deze persoon mee naar huis geeft (en er dus geen aantekeningen in de praktijk achterblijven) , en de declaratie naar de zorgverzekeraar op papier doet, zonder computers, en een afschrift van die declaratie ook op de post doet naar de patient, zodat die kan controleren dat de verzekeraar geen medische gegevens en/of persoonsgegevens krijgt.
Nicequote:Op donderdag 18 april 2024 15:37 schreef fietsie het volgende:
Jupquote:Op donderdag 18 april 2024 15:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is dat onderdeel van die fotoserie die je zou maken over Europese oude ambachten?
[..]
Ik zit op dit moment in een call waarin artsen aan het woord komen die er sinds gister mee kunnen werken.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NiceHet mag verdorie tijd worden!
Bij deze een bevestiging dat ik je bericht heb gelezen!quote:Op donderdag 18 april 2024 15:42 schreef AnneX het volgende:
Hoe irritant als ik iemand een appje stuur met de vraag of zij even wil (lees)bevestigen van een berichtje.
En zij ondertussen 3 x online is geweest. Dat is dan weer wel te zien. Boe 😢
Auto is echt hels aan de Amalfi, zeker als jullie in de zomer willen gaan. Kan @golfer de drukte daar wel aan? Vond het buiten het seizoen al flink druk. Wel echt prachtig daarquote:Op donderdag 18 april 2024 16:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Dit is ong het plan. 2 hotels geboekt en een auto.
Vliegen op Napels.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Oh haha van onder naar boven dus qua dagen/route![]()
Hoi!quote:Op donderdag 18 april 2024 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, hee. Ik ben er ook weer. Iemand mij gemist?![]()
Ik was dus naar Kroatië. Het was een hele rare vakantie. Ik weet ook niet goed wat ik ervan verwacht had. Niet dat het allemaal enorm kut en klote en zo was, dat ook weer niet. Er is heus wel genoeg gedaan en gezien en beleefd en ondernomen en zelfs genoten. Maar er zijn ook wel een paar dingen die ik echt nooit meer wil. Hoe dan ook, ik ben in jaren niet ZO blij geweest om thuis te komen gisteravondDa's ook wat waard. Weet nog niet of en wanneer ik zin heb om er een travelsnack van te gaan maken.
Hoe is het hier?
Fuckquote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Mocht ik de komende dagen afwezig zijn of lomp uit de hoek komen; mijn pa belde net dattie slokdarmkanker heeft.
Dus mijn hoofd is ehm, afgeleid.
Damn.quote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Mocht ik de komende dagen afwezig zijn of lomp uit de hoek komen; mijn pa belde net dattie slokdarmkanker heeft.
quote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Hoiquote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoi!
Je post vraagt toch wel om iets meer details hoor
Ow, dat is wel enorm klote zegquote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Wat ontzettend k****!quote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Fuck.quote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Ik vind Kroatie ook niet zo geweldig. Land is ingericht om daar Duitsers van hun vakantie te laten genieten in de zomerquote:Op donderdag 18 april 2024 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoi![]()
Veel gelopen (gemiddeld over de 10.000 stappen per dag).
Veel gezwommen ondanks dat pas in de middag van dag 3 het zwembad bruikbaar was.
Oude stad van Split bezichtigd. Veel Romeinse geschiedenis.
Boottochtjes gemaakt naar eilandje voor de kust.
Daar op het laatst ook een nachtje blijven slapen voor vakantie-ception.
Treinritje gemaakt, weer een land waar ik trein gereden heb, stationsbordjes gefotografeerd etc.
Tot drie keer toe geld gevonden op straat. Dat is al een hele tijd een dingetje bij mij trouwens.
Eerste paar nachten compleet lekgeprikt. Na nacht 4 bleek dat het geen muggen waren maar bed bugs.
Hotel serveerde geen ontbijt. En er was ook geen optie in de buurt. Zelf een tros bananen halen bij de supermarkt een kilometer verderop.
's Avonds wel goed gegeten over het algemeen (pizza en cevapcici) Toch 2,5 kilo afgevallen in een week vakantie. En tsja, het blijft Oostblok. Nou ben ik bepaald niet onervaren met oostblok, maar ik had echt verwacht dat het hier inmiddels beter zou zijn. Gewoon een beetje meh allemaal.
Wat klotequote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Gotsamme, heel veelquote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Toch meer voors als naas! Ik vind Kroatië op foto's/plaatjes altijd op Italië lijken.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoi![]()
Veel gelopen (gemiddeld over de 10.000 stappen per dag).
Veel gezwommen ondanks dat pas in de middag van dag 3 het zwembad bruikbaar was.
Oude stad van Split bezichtigd. Veel Romeinse geschiedenis.
Boottochtjes gemaakt naar eilandje voor de kust.
Daar op het laatst ook een nachtje blijven slapen voor vakantie-ception.
Treinritje gemaakt, weer een land waar ik trein gereden heb, stationsbordjes gefotografeerd etc.
Tot drie keer toe geld gevonden op straat. Dat is al een hele tijd een dingetje bij mij trouwens.
Eerste paar nachten compleet lekgeprikt. Na nacht 4 bleek dat het geen muggen waren maar bed bugs.
Hotel serveerde geen ontbijt. En er was ook geen optie in de buurt. Zelf een tros bananen halen bij de supermarkt een kilometer verderop.
's Avonds wel goed gegeten over het algemeen (pizza en cevapcici) Toch 2,5 kilo afgevallen in een week vakantie. En tsja, het blijft Oostblok. Nou ben ik bepaald niet onervaren met oostblok, maar ik had echt verwacht dat het hier inmiddels beter zou zijn. Gewoon een beetje meh allemaal.
ja nou ja. Als je gaat wegen valt het tegen hoor. Kan zo wel even een fotootje van mijn arm opsnorren na een paar nachtenquote:Op donderdag 18 april 2024 20:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Toch meer voors als naas! Ik vind Kroatië op foto's/plaatjes altijd op Italië lijken.
Ik hoop dat je ze niet mee naar huis hebt genomenquote:Op donderdag 18 april 2024 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja nou ja. Als je gaat wegen valt het tegen hoor. Kan zo wel even een fotootje van mijn arm opsnorren na een paar nachtenGelukkig is het bijna weg inmiddels. Maar bed bugs zijn geen grap.
Nee valt wel mee, ik heb meteen een andere kamer gekregen en daarna geen last meer gehad. Ik had er eentje gevonden, echt ééntje. En toen hebben ze meteen de gemeentelijke Mannen in de Witte Pakken laten komen. En die hebben verder niks gevonden. Maar ja waar die ene dan toch vandaan gekomen is....quote:Op donderdag 18 april 2024 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ze niet mee naar huis hebt genomen![]()
Die twee nadelen zijn wel HEEL GROOT ja. Matig zeg. Je voordelen zijn wel leuk echter.
quote:Op donderdag 18 april 2024 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja nou ja. Als je gaat wegen valt het tegen hoor. Kan zo wel even een fotootje van mijn arm opsnorren na een paar nachtenGelukkig is het bijna weg inmiddels. Maar bed bugs zijn geen grap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig jeukt het alleen maar als de tyfus en brengen ze voor zo ver bekend geen infectieziekten overJoepie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op donderdag 18 april 2024 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]AiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig jeukt het alleen maar als de tyfus en brengen ze voor zo ver bekend geen infectieziekten overJoepie
quote:Op donderdag 18 april 2024 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]GatverSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig jeukt het alleen maar als de tyfus en brengen ze voor zo ver bekend geen infectieziekten overJoepie
![]()
Sterktequote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Dat is zwaar klote.quote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Nee was het ook niet hoor. Gewoon raar.quote:
Wel leuk, een nieuwe!quote:Op vrijdag 19 april 2024 00:10 schreef Blues het volgende:
Mn telefoon deed al tijden 'raar'. In een poging m open te maken het oplaadingangetje zodanig beschadigd dat g maar een nieuwe heeft besteld.
Het ismaar ook
want stiekum na al die jaren heb ik nu een upgrade van mijn trouwe viervoeter samsung A10
een A15. Zijn grotere broer. Woeiiiiiiii zininin alles er weer op zetten.
Alleen.... 1 hele dag zonder mobiel. Op het werk, met vervangend OV vervoer (bussen) én afscheidsfeessie van mijn internist die met pensioen gaat en ik jaren mee gewerkt heb.
Dus van mij geen foto's en filmpjes en kan niet appen onderweg enzo.
Timing
Een heel avontuurquote:Op vrijdag 19 april 2024 09:56 schreef Blues het volgende:
1e hobbel genomen: Bus ipv trein... ging bijna goed, hij reed verkeerddus heb m een rondje laten rijden en aangewezen hoe hij bij station Beverwijk moest komen
Nu op werk zonder mobiel.
Ahjakkes, al is dat 1e vervelender (..) dan het tweede...quote:Op vrijdag 19 april 2024 10:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Tussen alle drukte door hier nog wat ander gedoe ook![]()
Toen ik laatst mega spierpijn in mijn been had stelde de huisarts voor om voor gemoedsrust bloed te prikken op cardiovasculaire risico'a. Totaal cholesterol en LDL zo hoog dat ik dinsdag hartecho en ECG krijg.
Daarnaast motor voortijdig voor groot onderhoud weggebracht zodat die fris mee kan naar Spanje. Is het onderhoud klaar, ziet de monteur dat de remklauw achter stuk is. Tweedehands vooralsnog niet gevonden, bij de dealer 880 euro, online vind ik ze voor eind de vijfhonderd
Lekkere timing allemaal.
Mooiquote:Op vrijdag 19 april 2024 10:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde dit filmpje even delen, want ik vond het zo mooi https://imgur.com/gallery/zrR3SnW
Ook echt iets voor Blues, maar geen idee of je dit pas vanavond kan zien of al op het werk![]()
Het zijn twee adelaars die elkaar vasthouden en samen naar beneden tuimelen. Het is een vorm van baltsgedrag.
quote:Op vrijdag 19 april 2024 10:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Toen ik laatst mega spierpijn in mijn been had stelde de huisarts voor om voor gemoedsrust bloed te prikken op cardiovasculaire risico'a. Totaal cholesterol en LDL zo hoog dat ik dinsdag hartecho en ECG krijg.
Daarnaast motor voortijdig voor groot onderhoud weggebracht zodat die fris mee kan naar Spanje. Is het onderhoud klaar, ziet de monteur dat de remklauw achter stuk is. Tweedehands vooralsnog niet gevonden, bij de dealer 880 euro, online vind ik ze voor eind de vijfhonderd
Lekkere timing allemaal.
Ja! En dan is al dat andere schattige baltsen van vogels een stuk saaier. Dit is gewoon metal baltsenquote:
Voor het eerste is in elk geval wel een Europees netwerk met vervangende onderdelenquote:Op vrijdag 19 april 2024 10:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahjakkes, al is dat 1e vervelender (..) dan het tweede...
Je bent er!quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:56 schreef Blues het volgende:
1e hobbel genomen: Bus ipv trein... ging bijna goed, hij reed verkeerddus heb m een rondje laten rijden en aangewezen hoe hij bij station Beverwijk moest komen
Nou, inderdaadquote:Op vrijdag 19 april 2024 10:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Lekkere timing allemaal.
Cholesterol totaalquote:Op vrijdag 19 april 2024 10:59 schreef vlindertje89 het volgende:
He wat vervelend @:LeeHarveyOswald! Hoe hoog was 't? Hopelijk is alles dinsdag bij de onderzoeken gewoon in orde en komt er een plan voor het omlaag brengen ervan!
Zorg een stuk toegankelijker daar. Kan met verzekering van hier (al willen we zo snel mogelijk daar verzekeren want veel goedkoper).quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, inderdaadHoe is de zorg eigenlijk geregeld in Spanje? Kan dat met een Nederlandse verzekering. Moet je dan een Spaanse verzekering? Daar een huisarts zoeken of gaat dat altijd via het ziekenhuis?
Ik las dat buitenlandse studenten en toeristen in Nederland zo slecht op de hoogte waren van hoe ons zorgsysteem werkt en ze pas daar over na gaan denken als er plots iets is (en dus naar de spoedhulp in een ziekenhuis gaan, omdat ze geen huisarts hebben), dus altijd handig dat van te voren uit te pluizen.
Ahh, da's niet prettige waarden nee. Wel goed dat huisarts eraan dacht het even te prikken dan! Ik duim in elk geval voor je dinsdag. Slim om alvast met de aspirine te starten!quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Cholesterol totaal
Uw waarde: 8
Cholesterol/HDL-cholesterol ratio
Uw waarde: 4.7
HDL-Cholesterol
Uw waarde: 1.7
LDL-cholesterol direct
Uw waarde: 5.6
non HDL cholesterol
Uw waarde: 6.3
Ik hoop op statines en ben zelf in afwachting van resultaten maar vast met aspirine begonnen.
Rood is enige punten lager dan wat hier staatquote:Op vrijdag 19 april 2024 11:11 schreef AnneX het volgende:
Die getallen zeggen mij niks. Ook die van mij niet.
‘Gelukkig’ doet het lab van het ziekenhuis er een kleurtje bij van rood-geel- groen, zodat ik weet (een beetje) dat een getal in een risico zone is.
Al jaren voor dit en dat.
Zelfs cholesterol van “oh oh oh veels te hoog” naar gemiddeld door de jaren heen.
Zoals ik zei… in ieder geval tuurlijk spannend voor jou en jullie hoe de bevindingen gaan zijn.quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Rood is enige punten lager dan wat hier staat
Geblokkeerd, dus vanaafquote:Op vrijdag 19 april 2024 10:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde dit filmpje even delen, want ik vond het zo mooi https://imgur.com/gallery/zrR3SnW
Ook echt iets voor Blues, maar geen idee of je dit pas vanavond kan zien of al op het werk![]()
Het zijn twee adelaars die elkaar vasthouden en samen naar beneden tuimelen. Het is een vorm van baltsgedrag.
De zorg in Spanje is vooral ook weer typisch spaans. Veel wachtenquote:Op vrijdag 19 april 2024 11:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, inderdaadHoe is de zorg eigenlijk geregeld in Spanje? Kan dat met een Nederlandse verzekering. Moet je dan een Spaanse verzekering? Daar een huisarts zoeken of gaat dat altijd via het ziekenhuis?
Ik las dat buitenlandse studenten en toeristen in Nederland zo slecht op de hoogte waren van hoe ons zorgsysteem werkt en ze pas daar over na gaan denken als er plots iets is (en dus naar de spoedhulp in een ziekenhuis gaan, omdat ze geen huisarts hebben), dus altijd handig dat van te voren uit te pluizen.
Zolang het mnaar niet mañana is.quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:20 schreef gcjoel het volgende:
De zorg in Spanje is vooral ook weer typisch spaans. Veel wachten![]()
Je hebt eigenlijk wel een verzekering nodig wil je goede zorg krijgen. De publieke zorg is echt duidelijk minder.
Is dit ook de laatste werkdag?quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:22 schreef Blues het volgende:
Oh ja werken.
M'n arts die afscheid neemt is zo hyper
Hij ziet geen pt meer maar we hebben een heel 'feest' schema in elkaar gedraaid.quote:
Lief dat je het vraagt! Ik stapte vanochtend om 7.45 in de auto terug en lig nu lekker even bij te komen op de bank met married at first sight Australië. Het was erg leuk! Collega ging gisteravond laat al rijden, dus daar vannacht in mn eentje nog geslapen. Maandag gezwommen, dinsdag gezwommen en in avond gebowld, woensdag chill dagje gehad rond het huisje, met nog wat in de zon buiten ook, donderdag weer gezwommen. En lekker laat opgestaan elke dag enzo. Fijn even weg te zijn geweest, ook fijn om weer terug te zijn.quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe was het weekje weg @:vlindertje89 of ben je nog weg?
Klinkt gezellig! Fijn dat het allemaal goed gingquote:Op vrijdag 19 april 2024 12:10 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt! Ik stapte vanochtend om 7.45 in de auto terug en lig nu lekker even bij te komen op de bank met married at first sight Australië. Het was erg leuk! Collega ging gisteravond laat al rijden, dus daar vannacht in mn eentje nog geslapen. Maandag gezwommen, dinsdag gezwommen en in avond gebowld, woensdag chill dagje gehad rond het huisje, met nog wat in de zon buiten ook, donderdag weer gezwommen. En lekker laat opgestaan elke dag enzo. Fijn even weg te zijn geweest, ook fijn om weer terug te zijn.
Klinkt goed. Lekker even bijtankenquote:Op vrijdag 19 april 2024 12:10 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt! Ik stapte vanochtend om 7.45 in de auto terug en lig nu lekker even bij te komen op de bank met married at first sight Australië. Het was erg leuk! Collega ging gisteravond laat al rijden, dus daar vannacht in mn eentje nog geslapen. Maandag gezwommen, dinsdag gezwommen en in avond gebowld, woensdag chill dagje gehad rond het huisje, met nog wat in de zon buiten ook, donderdag weer gezwommen. En lekker laat opgestaan elke dag enzo. Fijn even weg te zijn geweest, ook fijn om weer terug te zijn.
Waar kreeg je onverwacht kaas bij?quote:Op vrijdag 19 april 2024 12:40 schreef derLudolf het volgende:
Dood aan snackbars die alle ingrediënten op hun website vermelden, maar de "cheddar" niet![]()
![]()
Volgende week bestel ik "patat mayo, zonder kaas", "broodje kroket, zonder kaas"
Chicken Twinquote:Op vrijdag 19 april 2024 12:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waar kreeg je onverwacht kaas bij?
Mja. Kaas smaakt daar prima bij voor normale mensen. Maar als het er niet bij staat, ga je daar niet vanuit inderdaad.quote:Op vrijdag 19 april 2024 13:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Chicken Twin
sesam bun met 2 chicken strips, sla, tomaat, augurk en brander mayo
quote:
quote:Op vrijdag 19 april 2024 13:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De Brander mayonaise is bedacht en gemaakt door familie Brander van Cafetaria Brander, dat aan de Grote Markt zat. 30 jaar lang was deze bijzondere mayonaise, met een geheel eigen smaak, een fenomeen. Oliehoorn heeft in samenwerking met de familie Brander deze mayonaise opnieuw uitgebracht, zodat iedereen wederom van deze unieke mayonaise kan genieten.
Ik had ook de hele website kunnen quoten, met de kop en de alinea er boven was er geen twijfel mogelijk over welke Grote Markt.quote:Op vrijdag 19 april 2024 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weet je dus nog niks. Ik haat het als provinciaaltjes doen alsof hun dorpje de hele wereld is en dat iedereen dat dan ook maar moet vinden
Zo stond ik ooit op Den Haag centraal station en een vriendin op Den Haag Hoofd Station (dacht ze). Dat was een verwarrend telefoon gesprek waar ze nou was. Tot ik een omroepbericht op het station in haar telefoon hoorde die ik niet hoorde waar ik stond.quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:20 schreef derLudolf het volgende:
Hoofdstation daarentegen![]()
Bij HS denk ik ook nooit aan Hollands Spoor
Ik wel. Maar ik woon dan ook in Den Haagquote:Op vrijdag 19 april 2024 14:20 schreef derLudolf het volgende:
Hoofdstation daarentegen![]()
Bij HS denk ik ook nooit aan Hollands Spoor
Nee, dat was geen kopstation. Het huidige Den Haag Centraal is dat wel.quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:46 schreef AnneX het volgende:
Holland(s?) Spoor en Staatsspoor, Den Haag.
De laatste is een kopstation en vandaar vertrok de trein naar oma in Grun.
Haarlem. De enige echte Grote Markt.quote:Op vrijdag 19 april 2024 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weet je dus nog niks. Ik haat het als provinciaaltjes doen alsof hun dorpje de hele wereld is en dat iedereen dat dan ook maar moet vinden
https://www.rtvseaport.nl(...)noord-bijna-afgerondquote:Op vrijdag 19 april 2024 09:56 schreef Blues het volgende:
Bredaquote:
Is dat zo?quote:Op vrijdag 19 april 2024 15:04 schreef borisz het volgende:
Morgen verlaten de mensen achter de schermen van hier hun zolderkamer en komen bij elkaar in Rotterdam .
Welles. 😉quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat was geen kopstation. Het huidige Den Haag Centraal is dat wel.
https://www.absolutefacts(...)%20nooit%20aangelegd.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Station_Den_Haag_Staatsspoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op vrijdag 19 april 2024 15:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Welles. 😉Je spoiler bewijst mijn gelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Wel hoor. Even goed kijken. Rechts boven bij het start menu staat een knop "Alles > "quote:Op vrijdag 19 april 2024 15:57 schreef derLudolf het volgende:
Windows 11 is wel kut trouwens
- Alle programma's bestaat niet, of zit verstopt?
- Zoeken op Outlook/Word/Excel levert geen resultaat op, of nou ja een link naar een online versie.
Tuurlijk.quote:
Bahamapapa, Bahamapapa…quote:Op vrijdag 19 april 2024 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:
ZoNu stop ik er weer mee hoor
![]()
[ afbeelding ]
Wat kunnen mensen mooie dingen maken hèquote:Op zaterdag 20 april 2024 00:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Even hyperen over de derde première in acht dagen waar ik bij was![]()
De beste van alle drie (sorry CULlers, ook beter dan cinema Culinair).
Maar bij deze had ik dan ook een stuk meer persoonlijke binding.
Eerste show van drie van L’opera Rock. Vrij onbekende musical over het leven van Mozart… met rock. Uitgevoerd door amateurs uit de regio, waarvan diverse mensen uit koren die ik (soms van kleins af aan) ken.
Met twee van de hoofdrolspelers zit ik in een bestuur, met een derde hoofdrolspeler heb ik jaaaaaren geleden een koor gedeeld, toen hij nog een klein ventje was. In het ensemble uiteraard ook diverse bekende gezichten. En nu zongen ze daar drie uur lang de sterren van de hemel in een wervelende showMet dansers erbij, volledig accordeon orkest plus koper en slagwerk
![]()
We gingen kijken met een groepje van mijn huidige koor. Na afloop genesteld aan een tafel, en diverse spelers kwamen bij de koormamma’s even vragen hoe wij het hadden gevonden
Even rondgekeken, 1x1 is best een uitdagingquote:Op zaterdag 20 april 2024 09:18 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen. Over een uurtje moet ik aan het werk.
Mocht iemand zich vandaag nog vervelen: ik zoek tapijttegels, in het zwart, 1mx1m, 12 stuks voor een schappelijk bedrag (en vooral een schappelijk verzendbedrag), maar dat lijkt een soort onmogelijke opgave.
Dat was hetquote:Op zaterdag 20 april 2024 08:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat kunnen mensen mooie dingen maken hèKlinkt fantastisch.
Als het goed is hebben je vaatwasser en je vaat geen poreuze delen dus na die behandeling is dat prima in ordequote:Op zaterdag 20 april 2024 10:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt als een heerlijke avond @:Cat-astrophe!
Ik heb chill/huishoud dagje. Ik was vergeten voor ik wegging de vaatwasser aan te zetten, en toen ik die vanochtend opentrok zat er bij de bakjes bovenin vieze witte wolken/draden en plekken met zwarte vlekjes. Schimmel dusvanuit het bakje met ijsresten. Dat bakje en wat eromheen zat goed omgespoeld met heet water, vaatwasser leeggeruimd en alles in bak heet water gezet en de vaatwasser is nu met een glas azijn op intensief programma aan het draaien. En dan daarna nog een keer intensief programma met de vaat er weer in. Dan zou het daarna wel gewoon weg en veilig om weer uit te eten etc moeten zijn toch?
Hoofd vond het ook even lastig, want had met handen eraan gezeten en zag daarna paar kleine wondjes op knokkels. Maar na paar keer goed handen wassen, een keer van die alcohol handgel erop en wat honingzalf op de wondjes heb ik er nu wel vertrouwen in dat ik er heus niet dood van ga, ook als er wél iets van de schimmel bij de mini wondjes geweest is.
Morgen alweer de volgende exposure uitdaging: keepen bij mn wedstrijd. Geen keep gevonden en ik kan keepen, dus het is logisch dat ik me dan zou opwerpen om het te doen. Wel nog beetje spannend, want in heel pak dus kan niet zoals als veldspeler gewoon naar de wc rennen en gaan zitten. En ook vrij cruciale speler op het veld, dus ik kan sowieso niet echt zomaar van het veld afrennen. En al helemaal niet ongezien en ongemerkt. Maar mn team weet ervan en is lief, dus dat komt vast goed.
Dit klinkt nog gaver. En zijn dit amateurs of is het een professioneel gezelschap?quote:Op zaterdag 20 april 2024 10:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat was het![]()
De backstage verhalen waren ook zo leuk. Want dit was toch wel op een andere schaal dan ik in mijn backstage ervaring gewend ben.
Mozart (hoofdrolspeler) kust flink wat dames. Heeft de afgelopen weken elke dag een zelftest gedaan, want hij had anders best veel cast kunnen uitschakelen
Dat de heren voor de dansscènes wat anatomische lessen nodig hadden. Je wil bij een lift een dame niet op pijnlijke of anderszins onhandige plekken beetpakken
Met de naaister gebabbeld (ik kijk nu naar de gordijnen die ze voor mijn woonkamer gemaakt heeft): 10 baljurken, vier herenpakken, hoop ensemble stukken handgemaakt. Afgelopen week heeft ze de laatste dame ingespeld: die is hoogzwanger, heeft best een prominente rol en De Buik moest zo goed mogelijk gecamoufleerd worden.
17 (zeventien!) changementen voor de dansers! Hadden ieder hun eigen omkleedhulp waar ze hun kostuum konden droppen en weer aangekleed werden.
Dat backstage na afloop van de voorstelling ontploft leek… dat was geen verrassing voor me. Krijgen wij met één changement ook al voor elkaar
Ach… was ik maar 25 jaar jonger…![]()
Thanks! Ja, de wondjes zijn juist ook van iets te grondig handen wassen en te weinig crème smeren ernaquote:Op zaterdag 20 april 2024 10:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als het goed is hebben je vaatwasser en je vaat geen poreuze delen dus na die behandeling is dat prima in orde![]()
En laat je handen nu maar met rustDeed je ook al. Na je royale behandeling zijn ze vast schimmel vrij. Loop je met vaker wassen juist meer kans op wondjes.
Succes vanmiddag!
Even op en neer naar Nijkerk? Kun je dan vast ook zelluf uitzoeken.quote:Op zaterdag 20 april 2024 09:18 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen. Over een uurtje moet ik aan het werk.
Mocht iemand zich vandaag nog vervelen: ik zoek tapijttegels, in het zwart, 1mx1m, 12 stuks voor een schappelijk bedrag (en vooral een schappelijk verzendbedrag), maar dat lijkt een soort onmogelijke opgave.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door AnneX op 20-04-2024 11:42:04 ]
Ook geen bericht van verzenden?quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:40 schreef Blues het volgende:
Nog steeds geen telefoon
![]()
Ik ben nu aan het nadenken aan welke app ik er gewoon niet meer op zet, want rust in hoofd merk ik nu al!
Jawel, donderdagavond alquote:
Wat jammer zou dat zijn! Tussen de buien door schijnt er een zonnetje! Het kan nog!quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:15 schreef AnneX het volgende:
MnX staat te kleumen op een bootje op de Lek en vreest dat niemand wil varen op ‘Open forten dag”.
# laagjes
Ondertussen bewaak ik het fort hier met huishoudelijke zaken en later een krant of boek.
Eigenlijk bedoel ik van postnl of dhl bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Jawel, donderdagavond alen een paar berichten erover heen.
(g bestelde meteen een nieuwe voor me, heel voortvarend)
Ja DHL die steeds de bezorgtijd veranderdquote:Op zaterdag 20 april 2024 11:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eigenlijk bedoel ik van postnl of dhl bijvoorbeeld.
Soms :”nog niet bij ons aangeboden” of met esta.
Oh kijk eens …bezoek voor koffie![]()
#flex is Moi
Amateurs. Bij de kleinere rollen zie je dat ook wel. De hoofdrolspelers… die zijn inmiddels semi professioneel. Ik ken en volg ze natuurlijk al een aantal jaar (soms staan we samen op het podium bij een gewoon concert) en hoe zij qua stem en toneelspel gegroeid zijn is fenomenaal.quote:Op zaterdag 20 april 2024 10:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit klinkt nog gaver. En zijn dit amateurs of is het een professioneel gezelschap?
quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:32 schreef AnneX het volgende:
@:Lonaa In Emmeloord https://www.tapijttegelha(...)tapijttegel-50x50cm/
ook in 100 x 100Ik zal ze even mailen. Pallet verzendinf a 60 euro is primaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Boe.quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja DHL die steeds de bezorgtijd veranderd![]()
Hier is het zonnig en droog. En grijs en nat. En zonnig en droog. And repeat.quote:Op zaterdag 20 april 2024 13:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier is het echt niet zonnig en ook niet droog
Hier nu ook weer zonnig met uitzicht op aanstaand grijs en nat. Ik geef het nog 20 minutenquote:Op zaterdag 20 april 2024 13:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hier is het zonnig en droog. En grijs en nat. En zonnig en droog. And repeat.
Gelukkig hoef ik vandaag de deur niet meer uit
Het was net zonnig en nat hier… gevarieerde dagquote:Op zaterdag 20 april 2024 13:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier nu ook weer zonnig met uitzicht op aanstaand grijs en nat. Ik geef het nog 20 minuten
Ja, ditquote:Op zaterdag 20 april 2024 13:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hier is het zonnig en droog. En grijs en nat. En zonnig en droog. And repeat.
Gelukkig hoef ik vandaag de deur niet meer uit
Tja…was @sigme maar hier.quote:Op zaterdag 20 april 2024 14:14 schreef Barreltje het volgende:
bwuh.. ik kan het brownie recept niet vinden
SPOILER: pompoenblondierecept!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En
https://www.mynewroots.org/2011/04/the-raw-brownie-2/
Ik denk dat het die tweede is, die zie ik t vaakst.
quote:Op zaterdag 20 april 2024 15:36 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Barreltje wat voor was het?
Ik vond uit minilots posts:Wanneer die laatste uit juli 2019 is heeft @Barreltje het daar over #scheveningenmeetSPOILER: pompoenblondierecept!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En
https://www.mynewroots.org/2011/04/the-raw-brownie-2/
Ik denk dat het die tweede is, die zie ik t vaakst.We have far more in common than that which devides us..
Deze wil jequote:Op zaterdag 20 april 2024 14:14 schreef Barreltje het volgende:
bwuh.. ik kan het brownie recept niet vinden
[ Bericht 19% gewijzigd door Blues op 20-04-2024 20:28:25 ]
quote:Op zaterdag 20 april 2024 17:50 schreef Blues het volgende:
Welkom op mijn nieuwe telefoon![]()
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 20 april 2024 18:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb echt een hele rare kat.
De batterij van de surefeeder was leeg en dan blijft het klepje open staan. Elin eet er geen hap uit. Nieuwe batterij erin en ze begint meteen te eten.![]()
Wat moet ik hier zien? Ik zie waarschijnlijk iets heel groots over het hoofd.quote:
Pensioenquote:Op zaterdag 20 april 2024 18:32 schreef z80 het volgende:
Mijn username is EOL.
https://www.mouser.com/PCN/Littelfuse_PCN_Z84C00.pdf
Ik weet dat je daar heel veel last van kunt hebben. Ik viel er gelukkig niet recht op maar er net naast (of half op?). Het is nog niet pijnvrij maar het is best aardig te doen op lager tempo. Ik plan mijn bewegingen nu wat beter en op paracetamol kom ik een eind.quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn van het stuitje (wilde het niet zeggen, maar mijn schoonzus heeft na een val er al ruim een jaar last van)
Als dit goed gaat, en dat gaat het natuurlijk, kan je voor deze week lekker veel afvinkenquote:Op zaterdag 20 april 2024 22:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Lekker bezig @:Tele6! Slaap lekker zo!
En ach, je bent nog steeds niet dood, dus dan ga ik vast ook niet meer doodik eerder ook wel eens hoor, maar toen was het gewoon wat stipjes of klein beetje, dit was echt veel
. Bij mn vorige vaatwasser hoefde ik alleen programma te kiezen en deur dicht te doen, hier moet ik ook nog op start klikken. Dat was ik vergeten, dus hij heeft lekker met de deur dicht gestaan de hele week
dus nou ja, het was iets meer dan een klein beetje.
Ik duik nu ook bed in. Wat eerder vanavond even de zenuwen voor morgen, maar even met mama gebeld en met vriendin geappt en nu is het wel wat beter weer. Dus zo hopelijk lekker slapen, morgenochtend uitslapen en daarna tas pakken en richting de hockey. En dan hoop ik dat de stress zodra ik op veld sta verdwijnt en het gewoon een leuke wedstrijd wordt. En dan daarna sowieso mooi trots op mezelf zijn dat ik het toch maar 'gewoon' gedaan heb, ongeacht hoe het gaat
Aha daar kwam het dus vandaan. Ik heb minimaal een exemplaar, in m'n Ti-83+.quote:Op zaterdag 20 april 2024 18:32 schreef z80 het volgende:
Mijn username is EOL.
https://www.mouser.com/PCN/Littelfuse_PCN_Z84C00.pdf
Nog gesjoeld?quote:Op zondag 21 april 2024 07:42 schreef borisz het volgende:
Was een leuke meet gisteren
Begonnen in Brewdog en daarna eten in de Gastropub op de Witte de Withstraat.
Vandaag rondje Naarden. Nog even de route bepalen maar wrs 18km.
Jaquote:Op zondag 21 april 2024 08:28 schreef Isabeau het volgende:
Schijnt de zon daar ook, LS? Hier volop zon
een vergadering vieren met vlaai. Okeequote:Op zondag 21 april 2024 08:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Geen zon hier.
Dadelijk wel zwembad. En vlaai, want we hebben kwartaalvergadering
ik had één keer iets nodig waarvan ik niet wist of het bestond en Temu had het. Verder niks meer besteld natuurlijkquote:Op zondag 21 april 2024 11:35 schreef Blues het volgende:
Het verhaal achter die advertentiebom Temu zitten lezen
Nu snap ik het, ik had al een paar maanden veel vragen, ze zitten echt overal tig keer tussen met hun reclames voor dingen die je niet wist dat je ze nodig had
Oh lekkerquote:Op zondag 21 april 2024 10:00 schreef Clubsoda het volgende:
Wij waren gisteren naar Duitsland en toen door naar Maastricht. Op de terugweg op de valreep bij een boerderijwinkel gestopt voor aarbeien, asperges en een puntje vlaai![]()
Op het moment dat we de auto thuis parkeerden was er kots. Heel veel kots.toen bestond de rest van de avond uit kind en mezelf douchen, kleren, handdoeken en dekens uitspoelen en alles wassen. Mooie thuiskomer
Deze site ziet er uit als de oude ali. Met heel veel goedkope zooi waarvan je vooraf al weet dat het niet veel kan zijn.quote:Op zondag 21 april 2024 11:35 schreef Blues het volgende:
Nu snap ik het, ik had al een paar maanden veel vragen, ze zitten echt overal tig keer tussen met hun reclames voor dingen die je niet wist dat je ze nodig had
quote:Op zondag 21 april 2024 11:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een vergadering vieren met vlaai. Okee
Nogmaals sorry(not sorry)quote:Op zondag 21 april 2024 08:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Collega was van de week jarig en had (multi) vlaai. Dat was erg, heel ergOoit, voordat ik beter wist, vond ik m erg lekker
quote:Op zondag 21 april 2024 10:00 schreef Clubsoda het volgende:
Wij waren gisteren naar Duitsland en toen door naar Maastricht. Op de terugweg op de valreep bij een boerderijwinkel gestopt voor aarbeien, asperges en een puntje vlaai![]()
quote:Op het moment dat we de auto thuis parkeerden was er kots. Heel veel kots.toen bestond de rest van de avond uit kind en mezelf douchen, kleren, handdoeken en dekens uitspoelen en alles wassen. Mooie thuiskomer
lamme teckelsquote:Op zondag 21 april 2024 12:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb daarna wel helpen afwassen. Want blijkbaar hadden 20 van de 23 aanwezigen accuut wat anders te doen.
Je was dankbaar, neem ik aan? Dat het niet al in Maastricht was en je nog dik 2 uur moest rijden met die zooi en geur achterin?quote:Op zondag 21 april 2024 10:00 schreef Clubsoda het volgende:
Op het moment dat we de auto thuis parkeerden was er kots. Heel veel kots.toen bestond de rest van de avond uit kind en mezelf douchen, kleren, handdoeken en dekens uitspoelen en alles wassen. Mooie thuiskomer
Dat sowiesoquote:Op zondag 21 april 2024 13:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je was dankbaar, neem ik aan? Dat het niet al in Maastricht was en je nog dik 2 uur moest rijden met die zooi en geur achterin?
Linkje?quote:Op zondag 21 april 2024 11:35 schreef Blues het volgende:
Leugens!quote:Op zondag 21 april 2024 12:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Deze site ziet er uit als de oude ali. Met heel veel goedkope zooi waarvan je vooraf al weet dat het niet veel kan zijn.
Maar het kan wel weer nuttig zijn als je iets voor slechts 1 keer nodig hebt.
Op wat spetters na is het tot nu toe droog gebleven. Wel veel grijs en redelijk wat wind.quote:Op zondag 21 april 2024 13:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen sorry hoor, kan nu veel makkelijker nee zeggen tegen dat soort vlaaienStom van de niet-helpers
Eerste deel van de dag van @:clubsoda is een stuk beter dan de afsluiting
Volgens buienradar gaat het niet regenen, maar ik zie aan alle kanten donkergrijze wolken
Zeg dat tegen mijn was die net opeens onder de douche hingquote:Op zondag 21 april 2024 16:52 schreef z80 het volgende:
[..]
Op wat spetters na is het tot nu toe droog gebleven. Wel veel grijs en redelijk wat wind.
Ik denk dat ik alleen het eerste stukje kan lezen, tm dat je de app moet downloaden om je prijs te winnen. Mijn vader heeft een tijd op Alibaba besteld en dat was allemaal echt ongelofelijke rotzooi. Ik had al direct het idee dat dit hetzelfde was.quote:Op zondag 21 april 2024 11:35 schreef Blues het volgende:
En de mijne.quote:Op zondag 21 april 2024 16:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zeg dat tegen mijn was die net opeens onder de douche hing
Oh wat jammer. Ik had toch echt de hele link in archive gezet.quote:Op zondag 21 april 2024 17:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat ik alleen het eerste stukje kan lezen, tm dat je de app moet downloaden om je prijs te winnen. Mijn vader heeft een tijd op Alibaba besteld en dat was allemaal echt ongelofelijke rotzooi. Ik had al direct het idee dat dit hetzelfde was.
Ik was al benieuwd naar de rest. Helaas op het werk ook geen Volkskrant meer, alleen nog maar Telegraaf en Dagblad van het Noorden.quote:Op zondag 21 april 2024 20:23 schreef Blues het volgende:
Oh wat jammer. Ik had toch echt de hele link in archive gezet.
Beterschap Piet. Het kan nog, dat je vrijdag helemaal opgeknapt bent.quote:Op zondag 21 april 2024 20:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Meh, verkouden.
Vanmorgen ging het nog, lig de rest van de dag in bed
Slapen, hoesten, niezen, ibu slikken, veel water drinken.
Eigenlijk wil ik vrijdag op vakantie
Heerlijke slow tv met Arnout Haubenquote:Op zondag 21 april 2024 21:17 schreef derLudolf het volgende:
Was net een programma op tv van wat Belgen die door Friesland liepen, Arnoud, Phillipe en nog iemand.
Ze waren bij de pastoor van Dokkum.
In de aftiteling was te lezen dat ie dood was. Blijkbaar op een zaterdag overleden want ze misten hem zondags bij de dienst
En Ruben.quote:Op zondag 21 april 2024 21:17 schreef derLudolf het volgende:
Was net een programma op tv van wat Belgen die door Friesland liepen, Arnoud, Phillipe en nog iemand.
Ze waren bij de pastoor van Dokkum.
In de aftiteling was te lezen dat ie dood was. Blijkbaar op een zaterdag overleden want ze misten hem zondags bij de dienst
Ik zal het morgen of di even c/p vanaf de lap.quote:Op zondag 21 april 2024 21:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was al benieuwd naar de rest. Helaas op het werk ook geen Volkskrant meer, alleen nog maar Telegraaf en Dagblad van het Noorden.
Grote Rust nemen!quote:Op zondag 21 april 2024 20:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Meh, verkouden.
Vanmorgen ging het nog, lig de rest van de dag in bed
Slapen, hoesten, niezen, ibu slikken, veel water drinken.
Eigenlijk wil ik vrijdag op vakantie
quote:Op zondag 21 april 2024 21:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was al benieuwd naar de rest. Helaas op het werk ook geen Volkskrant meer, alleen nog maar Telegraaf en Dagblad van het Noorden.
Er was vanmorgen zelfs hagel! Dus ja, koud.quote:
Speciaal voor Vanyel, deze kwam gisteren bij mij langs en de tekst viel me op, niet de naam van de webwinkel:quote:‘Een groot deel van de consumenten koopt hier vanuit opportunisme. Zij hebben ook een verantwoordelijkheid. Je maakt mij niet wijs dat mensen niet doorhebben dat dit slechte kanten heeft.’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ha, dit had ik kunnen zeggen. Want het lijkt mij vooral heel veel spul waarvan je nooit wist dat je het nodig had, tot het plots maar 6 euro kost.quote:Op maandag 22 april 2024 08:34 schreef derLudolf het volgende:
Laat mij maar lekker ouderwets, pessimistisch en dwars zijn met "die rommel hoef ik niet", "kan niks zijn" of "waarom, nooit nodig gehad"
Ja, het is dus spotgoedkoop en ze lijden enorm verlies met het bedrijf op dit moment.quote:Op maandag 22 april 2024 08:40 schreef Sarabi het volgende:
Mijn moeder vertelt elke week heel enthousiast over de aanbiedingen van Temu die ze online ziet. Gelukkig durft ze er (nog) niet te bestellen......
Klikt makkelijker, minder opties, minder kutzooi. Vrij specifiek voor buienradar wel hoor, niet per se voor andere apps.quote:Op maandag 22 april 2024 09:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik snap ook nooit zo waarom je overal een app van nodig hebt. Alles wil gelijk vuistdiep in je privacy gaan zitten ook.
Ik heb het nooit geprobeerd dus het is onwetendheid maar wat heeft de Buienradar app bijvoorbeeld voor meerwaarde t.o.v. de website?
Ik heb ook maar 1 knopje. Deze staat op mijn home screen: https://www.buienradar.nl/nederland/neerslag/buienradar/8uursquote:Op maandag 22 april 2024 09:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Klikt makkelijker, minder opties, minder kutzooi. Vrij specifiek voor buienradar wel hoor, niet per se voor andere apps.
1 knopje aanklikken, kijken wanneer het gaat regenen waar je bent, klaar.
Mja. Ik vind de app sowieso prettiger "kijken" dan de website, in het geval van buienradar.quote:Op maandag 22 april 2024 09:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb ook maar 1 knopje. Deze staat op mijn home screen: https://www.buienradar.nl/nederland/neerslag/buienradar/8uurs
Dank je, net positief getest op coronaquote:Op zondag 21 april 2024 21:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Beterschap Piet. Het kan nog, dat je vrijdag helemaal opgeknapt bent.
Kan prima in drie dagen over zijnquote:Op maandag 22 april 2024 09:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dank je, net positief getest op corona
Meh
Maar dat maakt dus niet uit, want het verdienmodel zit in de gegevens van de gebruikers en het overnemen van hun telefoons, niet in de ramsj die ze verkopen (dat is de strekking van dat artikel toch? Ik heb het niet gelezen maar dat is wat alle andere berichten over Temu me vertelden).quote:Op maandag 22 april 2024 08:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, het is dus spotgoedkoop en ze lijden enorm verlies met het bedrijf op dit moment.
Dat is niets Chinees of een reden waarom je er niet zou moeten kopen, veel mensen hier kopen immers ook bij Amazonquote:Op maandag 22 april 2024 08:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, het is dus spotgoedkoop en ze lijden enorm verlies met het bedrijf op dit moment.
Jup, sommige draagriemen voor camera's op bol.com vind je ook op AliExpressquote:Op maandag 22 april 2024 09:31 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb voorheen wel regelmatig via Ali dingen gekocht maar het is ook eigenlijk bijna altijd rommel.
Nu al heel lang niks meer gekocht, Temu dus ook nog nooit.
Wel zie ik echt steeds vaker diezelfde meuk via Amazon voorbij komen, met dezelfde lange verzendtijd. Maar dan voor een stuk meer geld. Dus ook daar moet je steeds meer oppassen.
Dat je terwijl je natregent kunt zien dat het daar droog is volgens de appquote:Op maandag 22 april 2024 09:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik snap ook nooit zo waarom je overal een app van nodig hebt. Alles wil gelijk vuistdiep in je privacy gaan zitten ook.
Ik heb het nooit geprobeerd dus het is onwetendheid maar wat heeft de Buienradar app bijvoorbeeld voor meerwaarde t.o.v. de website?
Ik moest een ruitenwisserblad hebben. In en om 't dorp niet te krijgen, verzendkosten hoger dan kosten ruitenwisser.quote:Op maandag 22 april 2024 09:07 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben overigens ook team "hou niet van troep, spullen en geld uitgeven". Heb wel de kracht van de moderne slavernij van Amazon ontdekt voor als je iets vlot nodig hebt (gebeurt hier nog wel eens...), maar niet voor prive-gebruik.
Grote kans dat die bol.com aanbieder een dropshipper is die jouw order vervult door Ali het te laten leverenquote:Op maandag 22 april 2024 09:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, sommige draagriemen voor camera's op bol.com vind je ook op AliExpress
Heb dat bij bol nog niet gezien, wel heel veel bij Amazon.quote:Op maandag 22 april 2024 10:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Grote kans dat die bol.com aanbieder een dropshipper is die jouw order vervult door Ali het te laten leveren
Ali heeft groot Duits warehouse, daarvandaan shippen ze veel in 1 dag.quote:Op maandag 22 april 2024 10:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Heb dat bij bol nog niet gezien, wel heel veel bij Amazon.
Als het bij Bol dan china meuk is dan is het vaak wel gewoon morgen in huis. Die mensen lijken dus wel gewoon zelf voorraad te hebben, dan heb je in ieder geval nog reden om iets meer te betalen.
Oh dus dat is tegenwoordig ook alquote:Op maandag 22 april 2024 10:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ali heeft groot Duits warehouse, daarvandaan shippen ze veel in 1 dag.
(Ik zit vooral in de 3D printer spullen, en dat komt waar ik het ook bestel steeds magisch vanaf hetzelfde magazijn)
Zoek de verschillenquote:Op maandag 22 april 2024 10:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Heb dat bij bol nog niet gezien, wel heel veel bij Amazon.
Als het bij Bol dan china meuk is dan is het vaak wel gewoon morgen in huis. Die mensen lijken dus wel gewoon zelf voorraad te hebben, dan heb je in ieder geval nog reden om iets meer te betalen.
Ik zeg ook niet dat ze geen china meuk verkopen, dat is natuurlijk wel het geval ja.quote:Op maandag 22 april 2024 10:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zoek de verschillenHeb er zelf ook twee. Misschien is ie via Alibaba nog weer goedkoper te krijgen voor.
https://www.bol.com/nl/nl(...)12.17.ProductPageUrl
https://www.ebay.nl/itm/1(...)r=artemis&media=COPY
Edit: ja
https://nl.aliexpress.com(...)d2-91e7-300a90ac99c6
Ondanks dat het een DSLR strap is volgens eBay werkt het ook prima voor een analoge 6x9 meerzoeker
Dit is dus niet waar. Even de app bekeken. Maar deze heeft niet meer permissies nodig dan voor een correcte werking nodig is. Geen telefoonboek/contacten. Geen locatie.quote:Op maandag 22 april 2024 09:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar dat maakt dus niet uit, want het verdienmodel zit in de gegevens van de gebruikers en het overnemen van hun telefoons, niet in de ramsj die ze verkopen (dat is de strekking van dat artikel toch? Ik heb het niet gelezen maar dat is wat alle andere berichten over Temu me vertelden).
Ook dit is app afhankelijk. Buienradar wil graag weten waar je bent.quote:Op maandag 22 april 2024 09:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sjonge. Voorspoedig herstel Jan 💐quote:Op maandag 22 april 2024 09:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dank je, net positief getest op corona
Meh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb het niet gefactcheckt, maar dit soort berichten kom ik veel tegen:quote:Op maandag 22 april 2024 11:03 schreef z80 het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar. Even de app bekeken. Maar deze heeft niet meer permissies nodig dan voor een correcte werking nodig is. Geen telefoonboek/contacten. Geen locatie.
Ze doen nu exact wat andere nu grote spelers in het verleden ook deden.
Zich overal laten zien. Goedkoop zijn en makkelijk bereikbaar.
Als de klantenkring groot genoeg is gaat de prijs langzaamaan omhoog en begint de kassa te rinkelen.
Dit dus.quote:Op maandag 22 april 2024 12:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb het niet gefactcheckt, maar dit soort berichten kom ik veel tegen:
https://radar.avrotros.nl(...)u-jouw-privacy-60371
Even wat verder zitten spitten. Dit onderzoek is van sep-2023 bron: https://grizzlyreports.co(...)-national-interests/quote:Op maandag 22 april 2024 12:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb het niet gefactcheckt, maar dit soort berichten kom ik veel tegen:
https://radar.avrotros.nl(...)u-jouw-privacy-60371
W. heeft zich schuldig gemaakt aan 3 Bosch wissers voor mijn auto.quote:Op maandag 22 april 2024 10:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moest een ruitenwisserblad hebben. In en om 't dorp niet te krijgen, verzendkosten hoger dan kosten ruitenwisser.
Amazon voor 6,10 de dag erna op de stoep. Bosch wisser, geen nepper.
Dat is wel... verleidelijk.
Oeh dat klinkt niet fijnquote:Op maandag 22 april 2024 17:41 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag was zo'n dag waar op alles fout gingMaar goed we hebben 2 nieuwe bieren
![]()
Van de ene helaas wel een stuk minder dan gehoopt.
Nee, dat was wel jammer. Dit bier gaan we dus niet aan zaken kunnen aanbieden en ook iets minder schenken tijdens festivals. Maar goed ook dit soort dingen kunnen gebeurenquote:
Push meldingen enige tijd voordat het daadwerkelijk gaat regenen zijn de meerwaarde.quote:Op maandag 22 april 2024 09:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ook wel, maar juist bij Buienradar wil vooraf een melding krijgen i.p.v. pas op het moment dat je al in een plensbui staat…quote:
Ik ben op dit moment zo enthousiast over allebei dat ik nu zou zeggen van welquote:Op maandag 22 april 2024 18:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Balen @:sarabi vwb de verkoop. Gaan jullie ze nog wel een keer opnieuw brouwen?
Alleen als de app er ook werkelijk in slaagt het juist te voorspellen.quote:Op maandag 22 april 2024 18:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Push meldingen enige tijd voordat het daadwerkelijk gaat regenen zijn de meerwaarde.
Als je buitenactiviteiten wilt ondernemen, is dat wel handig…
Gewoon naar buiten kijken wil ook nog wel eens helpen of zijn we echt zo afhankelijk van apps geworden?quote:Op maandag 22 april 2024 20:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Alleen als de app er ook werkelijk in slaagt het juist te voorspellen.
Laatste 2 weken drie keer doorgeregend op een avond waarop het droog zou zijn
Buienalarm is vaak iets nauwkeurigerquote:Op maandag 22 april 2024 20:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Alleen als de app er ook werkelijk in slaagt het juist te voorspellen.
Laatste 2 weken drie keer doorgeregend op een avond waarop het droog zou zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |