Mens, ik weet nog dat het 60 wasquote:Op donderdag 18 april 2024 15:27 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
Een Dit mens wordt maar 1x 65![]()
Is dat onderdeel van die fotoserie die je zou maken over Europese oude ambachten?quote:Op donderdag 18 april 2024 13:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit herinnert me er aan dat ik m'n interrail topic nog af moet maken. We zijn in Slovenië op bezoek geweest bij de kantklos'club' (waarmee ik ze tekort doe,) want Idrija is onlosmakelijk verbonden met kant. De omaatjes spraken natuurlijk geen Engels, eentje kon een paar woorden Duits en een andere kon Italiaans. Dat was best grappig en hoe toegewijd ze warenEn hoe geduldig ze bleven toen wij zelf een poging gingen doen
Museumkaart scheelt wel inderdaad. We maken er nog te weinig gebruik van want daar tijd voor maken zit niet echt in het systeem nog. Maar volgende maand dus Tilburg en een paar dagen Limburg.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:56 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja herkenbaar. In sommige gevallen zou ik zelf ook een deel van de activiteiten willen doen, maar dan staan er allemaal kinderen dus loop je door. Toen wij laatst in Leiden waren hebben we Naturalis om die reden ook bijna overgeslagen. Uiteindelijk was het wel leuk om een rondje te lopen, en ben ik blij met mijn museumjaarkaart want als je daar het volle tarief zou moeten betalen is dat in dat tempo echt niet grappig meer.
Soms nemen we gewoon andermans kinderen mee, dat maakt de ervaring ook wel anders. En dan is het wel weer erg leuk dat er ook dingen zijn die kinderen leuk vinden om te doen. Maar een betere balans zou niet erg zijn.
Bij het Vincentre in Nuenen waar we laatst op een doordeweekse dag waren was wel een kleine tentoonstelling over licht. Die was interactief en ook voor volwassenen leuk. Maar wellicht dat als er ook kinderen waren geweest, dat we dan ook niet aan bod waren gekomen.
👍🏼 Goed zo! Fietsquote:Op donderdag 18 april 2024 15:37 schreef fietsie het volgende:
Ik kom even ongegeneerd een werk-succesje spammen:
https://www.rtvnoord.nl/z(...)arts-al-heeft-gedaan
@Lucky jij was bij een of andere keten.quote:Op donderdag 18 april 2024 15:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:blues, check even goed waar hij zich aanmeld voor revalidatie. Mijn vriendin heeft zich n.a.v. mijn succesverhaal ook ergens aangemeld en bij de intake zag ze dat er daar een paar fietsen en wat gewichten in een kamertje staan en dat er alleen 2 fysio's zijn. Geen ergo, psych, maatschappelijk werk, dietist, manueel therapeut, cesar, 2 sportzalen, etc zoals bij mij. En een groot deel van die lui gaan echt een verschil maken in zo'n perdiode. Het opbouwen van de conditie is maar een deel van het verhaal.
Ik heb het idee dat wat vroeger medisch fitness heette, nu revalidatie fysio is gaan heten. En dat is echt wel een verschil hoor.quote:Op donderdag 18 april 2024 15:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Lucky jij was bij een of andere keten.
Bij een sportschool kan men ook revalidatie fysio doen, onder begeleiding of een groep 65+
Tis maar net waar het ( eigenwijze 😘) hoofd van golfer naar staat. Vermoed ik.
Wèl handig als de chirurg ook een verwijzing heeft gemaakt!
Verzekeringtechnisch.
Inderdaad. Whats in a name😉quote:Op donderdag 18 april 2024 15:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat wat vroeger medisch fitness heette, nu revalidatie fysio is gaan heten. En dat is echt wel een verschil hoor.
Revalidatie/medisch fitness doe je als je normaal fit bent en een knieoperatie hebt gehad bijvoorbeeld.
Een revalidatietraject is een traject voor mensen met vaak meerdere kwalen die in een slechtere toestand zijn. Niet gelijk een dwarslaesie ofzo, maar mensen zoals ik bijvoorbeeld. Of met een hersenbloeding, complexe rugproblematiek, etc.
Ik zit ook in een sportgroep o.l.v. een fysio nu na het revalidatietraject. Hartstikke nuttig en gezellig hoor maar totaal niet vergelijkbaar.
Gaan jullie wel naar https://www.alconvento.net?quote:Op donderdag 18 april 2024 15:27 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
Een Dit mens wordt maar 1x 65![]()
Oe! ff uitcheckenquote:Op donderdag 18 april 2024 16:09 schreef anndb het volgende:
[..]
Gaan jullie wel naar https://www.alconvento.net?
Benieuwd naar verslag daarvan haha, anders moet ik zelf maar gaan deze zomer?
Geen idee wat die nu kost trouwens hoor. Maar die en die met zijn sardientjes bij de kerk zou ik heen gaan, maar weer een idee voor de zomer. Ik wist niet waar ik op vakantie zou gaan...quote:
Ik heb al heel lang alles uitstaan bij whatsapp. Niemand kan zien wanneer ik voor t laatst online ben geweest of dat ik iets al gelezen heb.quote:Op donderdag 18 april 2024 15:42 schreef AnneX het volgende:
Hoe irritant als ik iemand een appje stuur met de vraag of zij even wil (lees)bevestigen van een berichtje.
En zij ondertussen 3 x online is geweest. Dat is dan weer wel te zien. Boe 😢
Graag gedaan qua ideequote:Op donderdag 18 april 2024 16:15 schreef anndb het volgende:
[..]
Geen idee wat die nu kost trouwens hoor. Maar die en die met zijn sardientjes bij de kerk zou ik heen gaan, maar weer een idee voor de zomer. Ik wist niet waar ik op vakantie zou gaan...
Leuk! ff lezenquote:Op donderdag 18 april 2024 15:37 schreef fietsie het volgende:
Wat een zorg toch nog steeds voor poezenkinTquote:Op donderdag 18 april 2024 16:01 schreef Sarabi het volgende:
Volgende week donderdag een afspraak bij de dierenarts of onze suikerkat toch misschien het nieuwe medicijn kan gaan gebruiken.
Er zijn nog wel allerlei onderzoeken nodig dus ik ben benieuwd.
1x daags iets van medicatie zou wel zo veel makkelijker zijn dan 2x daags insuline spuiten.
Ja, nu was het bij deze de laatste tijd wel rustig. Behalve dat we alles er om heen moesten planning.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een zorg toch nog steeds voor poezenkinT
De digivrezers zijn online al weer bezig te klagen over hoe hun privacy toch te koop ligt, zonder enig inzicht te hebben in hoe dat geborgd is...quote:
Dit is ong het plan. 2 hotels geboekt en een auto.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een zorg toch weer @:blues Maar de Amalfi kust is prachtig. Waar zitten jullie? Ben toen ook naar theater daar geweest, reisbegeleidster nodigde een paar uit. Was geweldig, hele zaal zong mee met oh sole mio![]()
Ik wilde toen naar Positano maar heb er alleen van een afstand naar kunnen kijken, de weg was de week ervoor weggespoeld![]()
Haha alsof mensen denken dat ze nog enige privacy hebben in deze wereldquote:Op donderdag 18 april 2024 16:35 schreef fietsie het volgende:
De digivrezers zijn online al weer bezig te klagen over hoe hun privacy toch te koop ligt, zonder enig inzicht te hebben in hoe dat geborgd is...
Ik volg het wat, en er is dus echt serieus iemand bezig een proces te voeren tegen zijn huisarts waarin ie eist dat de huisarts alles wat ie noteert aan deze persoon mee naar huis geeft (en er dus geen aantekeningen in de praktijk achterblijven) , en de declaratie naar de zorgverzekeraar op papier doet, zonder computers, en een afschrift van die declaratie ook op de post doet naar de patient, zodat die kan controleren dat de verzekeraar geen medische gegevens en/of persoonsgegevens krijgt.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Haha alsof mensen denken dat ze nog enige privacy hebben in deze wereld
quote:Op donderdag 18 april 2024 16:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Ongeveer hetzelfde wat ik toen gedaan heb. Ben toen ook met een paar anderen uit de bus stapt, trein genomen naar Villa Poppea (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oplontis). Pompeii is prachtig (bbc heeft momenteel een serie met nieuwe opgravingen heel interessant) maar ook erg groot. De villa en vooral de schilderingen zijn zo mooi bewaard gebleven (en is veel kleiner )
De overtreffende trap.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik volg het wat, en er is dus echt serieus iemand bezig een proces te voeren tegen zijn huisarts waarin ie eist dat de huisarts alles wat ie noteert aan deze persoon mee naar huis geeft (en er dus geen aantekeningen in de praktijk achterblijven) , en de declaratie naar de zorgverzekeraar op papier doet, zonder computers, en een afschrift van die declaratie ook op de post doet naar de patient, zodat die kan controleren dat de verzekeraar geen medische gegevens en/of persoonsgegevens krijgt.
Prima.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb al heel lang alles uitstaan bij whatsapp. Niemand kan zien wanneer ik voor t laatst online ben geweest of dat ik iets al gelezen heb.
Bij fb messenger trouwens ook.
😳 triest.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik volg het wat, en er is dus echt serieus iemand bezig een proces te voeren tegen zijn huisarts waarin ie eist dat de huisarts alles wat ie noteert aan deze persoon mee naar huis geeft (en er dus geen aantekeningen in de praktijk achterblijven) , en de declaratie naar de zorgverzekeraar op papier doet, zonder computers, en een afschrift van die declaratie ook op de post doet naar de patient, zodat die kan controleren dat de verzekeraar geen medische gegevens en/of persoonsgegevens krijgt.
Nicequote:Op donderdag 18 april 2024 15:37 schreef fietsie het volgende:
Jupquote:Op donderdag 18 april 2024 15:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is dat onderdeel van die fotoserie die je zou maken over Europese oude ambachten?
[..]
Ik zit op dit moment in een call waarin artsen aan het woord komen die er sinds gister mee kunnen werken.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NiceHet mag verdorie tijd worden!
Bij deze een bevestiging dat ik je bericht heb gelezen!quote:Op donderdag 18 april 2024 15:42 schreef AnneX het volgende:
Hoe irritant als ik iemand een appje stuur met de vraag of zij even wil (lees)bevestigen van een berichtje.
En zij ondertussen 3 x online is geweest. Dat is dan weer wel te zien. Boe 😢
Auto is echt hels aan de Amalfi, zeker als jullie in de zomer willen gaan. Kan @golfer de drukte daar wel aan? Vond het buiten het seizoen al flink druk. Wel echt prachtig daarquote:Op donderdag 18 april 2024 16:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Dit is ong het plan. 2 hotels geboekt en een auto.
Vliegen op Napels.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Oh haha van onder naar boven dus qua dagen/route![]()
Hoi!quote:Op donderdag 18 april 2024 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, hee. Ik ben er ook weer. Iemand mij gemist?![]()
Ik was dus naar Kroatië. Het was een hele rare vakantie. Ik weet ook niet goed wat ik ervan verwacht had. Niet dat het allemaal enorm kut en klote en zo was, dat ook weer niet. Er is heus wel genoeg gedaan en gezien en beleefd en ondernomen en zelfs genoten. Maar er zijn ook wel een paar dingen die ik echt nooit meer wil. Hoe dan ook, ik ben in jaren niet ZO blij geweest om thuis te komen gisteravondDa's ook wat waard. Weet nog niet of en wanneer ik zin heb om er een travelsnack van te gaan maken.
Hoe is het hier?
Fuckquote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Mocht ik de komende dagen afwezig zijn of lomp uit de hoek komen; mijn pa belde net dattie slokdarmkanker heeft.
Dus mijn hoofd is ehm, afgeleid.
Damn.quote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Mocht ik de komende dagen afwezig zijn of lomp uit de hoek komen; mijn pa belde net dattie slokdarmkanker heeft.
quote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Hoiquote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoi!
Je post vraagt toch wel om iets meer details hoor
Ow, dat is wel enorm klote zegquote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Wat ontzettend k****!quote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Fuck.quote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Ik vind Kroatie ook niet zo geweldig. Land is ingericht om daar Duitsers van hun vakantie te laten genieten in de zomerquote:Op donderdag 18 april 2024 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoi![]()
Veel gelopen (gemiddeld over de 10.000 stappen per dag).
Veel gezwommen ondanks dat pas in de middag van dag 3 het zwembad bruikbaar was.
Oude stad van Split bezichtigd. Veel Romeinse geschiedenis.
Boottochtjes gemaakt naar eilandje voor de kust.
Daar op het laatst ook een nachtje blijven slapen voor vakantie-ception.
Treinritje gemaakt, weer een land waar ik trein gereden heb, stationsbordjes gefotografeerd etc.
Tot drie keer toe geld gevonden op straat. Dat is al een hele tijd een dingetje bij mij trouwens.
Eerste paar nachten compleet lekgeprikt. Na nacht 4 bleek dat het geen muggen waren maar bed bugs.
Hotel serveerde geen ontbijt. En er was ook geen optie in de buurt. Zelf een tros bananen halen bij de supermarkt een kilometer verderop.
's Avonds wel goed gegeten over het algemeen (pizza en cevapcici) Toch 2,5 kilo afgevallen in een week vakantie. En tsja, het blijft Oostblok. Nou ben ik bepaald niet onervaren met oostblok, maar ik had echt verwacht dat het hier inmiddels beter zou zijn. Gewoon een beetje meh allemaal.
Wat klotequote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Gotsamme, heel veelquote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Toch meer voors als naas! Ik vind Kroatië op foto's/plaatjes altijd op Italië lijken.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoi![]()
Veel gelopen (gemiddeld over de 10.000 stappen per dag).
Veel gezwommen ondanks dat pas in de middag van dag 3 het zwembad bruikbaar was.
Oude stad van Split bezichtigd. Veel Romeinse geschiedenis.
Boottochtjes gemaakt naar eilandje voor de kust.
Daar op het laatst ook een nachtje blijven slapen voor vakantie-ception.
Treinritje gemaakt, weer een land waar ik trein gereden heb, stationsbordjes gefotografeerd etc.
Tot drie keer toe geld gevonden op straat. Dat is al een hele tijd een dingetje bij mij trouwens.
Eerste paar nachten compleet lekgeprikt. Na nacht 4 bleek dat het geen muggen waren maar bed bugs.
Hotel serveerde geen ontbijt. En er was ook geen optie in de buurt. Zelf een tros bananen halen bij de supermarkt een kilometer verderop.
's Avonds wel goed gegeten over het algemeen (pizza en cevapcici) Toch 2,5 kilo afgevallen in een week vakantie. En tsja, het blijft Oostblok. Nou ben ik bepaald niet onervaren met oostblok, maar ik had echt verwacht dat het hier inmiddels beter zou zijn. Gewoon een beetje meh allemaal.
ja nou ja. Als je gaat wegen valt het tegen hoor. Kan zo wel even een fotootje van mijn arm opsnorren na een paar nachtenquote:Op donderdag 18 april 2024 20:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Toch meer voors als naas! Ik vind Kroatië op foto's/plaatjes altijd op Italië lijken.
Ik hoop dat je ze niet mee naar huis hebt genomenquote:Op donderdag 18 april 2024 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja nou ja. Als je gaat wegen valt het tegen hoor. Kan zo wel even een fotootje van mijn arm opsnorren na een paar nachtenGelukkig is het bijna weg inmiddels. Maar bed bugs zijn geen grap.
Nee valt wel mee, ik heb meteen een andere kamer gekregen en daarna geen last meer gehad. Ik had er eentje gevonden, echt ééntje. En toen hebben ze meteen de gemeentelijke Mannen in de Witte Pakken laten komen. En die hebben verder niks gevonden. Maar ja waar die ene dan toch vandaan gekomen is....quote:Op donderdag 18 april 2024 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ze niet mee naar huis hebt genomen![]()
Die twee nadelen zijn wel HEEL GROOT ja. Matig zeg. Je voordelen zijn wel leuk echter.
quote:Op donderdag 18 april 2024 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja nou ja. Als je gaat wegen valt het tegen hoor. Kan zo wel even een fotootje van mijn arm opsnorren na een paar nachtenGelukkig is het bijna weg inmiddels. Maar bed bugs zijn geen grap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig jeukt het alleen maar als de tyfus en brengen ze voor zo ver bekend geen infectieziekten overJoepie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op donderdag 18 april 2024 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]AiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig jeukt het alleen maar als de tyfus en brengen ze voor zo ver bekend geen infectieziekten overJoepie
quote:Op donderdag 18 april 2024 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]GatverSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig jeukt het alleen maar als de tyfus en brengen ze voor zo ver bekend geen infectieziekten overJoepie
![]()
Sterktequote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Dat is zwaar klote.quote:Op donderdag 18 april 2024 18:52 schreef fietsie het volgende:
Nee was het ook niet hoor. Gewoon raar.quote:
Wel leuk, een nieuwe!quote:Op vrijdag 19 april 2024 00:10 schreef Blues het volgende:
Mn telefoon deed al tijden 'raar'. In een poging m open te maken het oplaadingangetje zodanig beschadigd dat g maar een nieuwe heeft besteld.
Het ismaar ook
want stiekum na al die jaren heb ik nu een upgrade van mijn trouwe viervoeter samsung A10
een A15. Zijn grotere broer. Woeiiiiiiii zininin alles er weer op zetten.
Alleen.... 1 hele dag zonder mobiel. Op het werk, met vervangend OV vervoer (bussen) én afscheidsfeessie van mijn internist die met pensioen gaat en ik jaren mee gewerkt heb.
Dus van mij geen foto's en filmpjes en kan niet appen onderweg enzo.
Timing
Een heel avontuurquote:Op vrijdag 19 april 2024 09:56 schreef Blues het volgende:
1e hobbel genomen: Bus ipv trein... ging bijna goed, hij reed verkeerddus heb m een rondje laten rijden en aangewezen hoe hij bij station Beverwijk moest komen
Nu op werk zonder mobiel.
Ahjakkes, al is dat 1e vervelender (..) dan het tweede...quote:Op vrijdag 19 april 2024 10:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Tussen alle drukte door hier nog wat ander gedoe ook![]()
Toen ik laatst mega spierpijn in mijn been had stelde de huisarts voor om voor gemoedsrust bloed te prikken op cardiovasculaire risico'a. Totaal cholesterol en LDL zo hoog dat ik dinsdag hartecho en ECG krijg.
Daarnaast motor voortijdig voor groot onderhoud weggebracht zodat die fris mee kan naar Spanje. Is het onderhoud klaar, ziet de monteur dat de remklauw achter stuk is. Tweedehands vooralsnog niet gevonden, bij de dealer 880 euro, online vind ik ze voor eind de vijfhonderd
Lekkere timing allemaal.
Mooiquote:Op vrijdag 19 april 2024 10:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde dit filmpje even delen, want ik vond het zo mooi https://imgur.com/gallery/zrR3SnW
Ook echt iets voor Blues, maar geen idee of je dit pas vanavond kan zien of al op het werk![]()
Het zijn twee adelaars die elkaar vasthouden en samen naar beneden tuimelen. Het is een vorm van baltsgedrag.
quote:Op vrijdag 19 april 2024 10:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Toen ik laatst mega spierpijn in mijn been had stelde de huisarts voor om voor gemoedsrust bloed te prikken op cardiovasculaire risico'a. Totaal cholesterol en LDL zo hoog dat ik dinsdag hartecho en ECG krijg.
Daarnaast motor voortijdig voor groot onderhoud weggebracht zodat die fris mee kan naar Spanje. Is het onderhoud klaar, ziet de monteur dat de remklauw achter stuk is. Tweedehands vooralsnog niet gevonden, bij de dealer 880 euro, online vind ik ze voor eind de vijfhonderd
Lekkere timing allemaal.
Ja! En dan is al dat andere schattige baltsen van vogels een stuk saaier. Dit is gewoon metal baltsenquote:
Voor het eerste is in elk geval wel een Europees netwerk met vervangende onderdelenquote:Op vrijdag 19 april 2024 10:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahjakkes, al is dat 1e vervelender (..) dan het tweede...
Je bent er!quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:56 schreef Blues het volgende:
1e hobbel genomen: Bus ipv trein... ging bijna goed, hij reed verkeerddus heb m een rondje laten rijden en aangewezen hoe hij bij station Beverwijk moest komen
Nu op werk zonder mobiel.
Nou, inderdaadquote:Op vrijdag 19 april 2024 10:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Lekkere timing allemaal.
Cholesterol totaalquote:Op vrijdag 19 april 2024 10:59 schreef vlindertje89 het volgende:
He wat vervelend @:LeeHarveyOswald! Hoe hoog was 't? Hopelijk is alles dinsdag bij de onderzoeken gewoon in orde en komt er een plan voor het omlaag brengen ervan!
Zorg een stuk toegankelijker daar. Kan met verzekering van hier (al willen we zo snel mogelijk daar verzekeren want veel goedkoper).quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, inderdaadHoe is de zorg eigenlijk geregeld in Spanje? Kan dat met een Nederlandse verzekering. Moet je dan een Spaanse verzekering? Daar een huisarts zoeken of gaat dat altijd via het ziekenhuis?
Ik las dat buitenlandse studenten en toeristen in Nederland zo slecht op de hoogte waren van hoe ons zorgsysteem werkt en ze pas daar over na gaan denken als er plots iets is (en dus naar de spoedhulp in een ziekenhuis gaan, omdat ze geen huisarts hebben), dus altijd handig dat van te voren uit te pluizen.
Ahh, da's niet prettige waarden nee. Wel goed dat huisarts eraan dacht het even te prikken dan! Ik duim in elk geval voor je dinsdag. Slim om alvast met de aspirine te starten!quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Cholesterol totaal
Uw waarde: 8
Cholesterol/HDL-cholesterol ratio
Uw waarde: 4.7
HDL-Cholesterol
Uw waarde: 1.7
LDL-cholesterol direct
Uw waarde: 5.6
non HDL cholesterol
Uw waarde: 6.3
Ik hoop op statines en ben zelf in afwachting van resultaten maar vast met aspirine begonnen.
Rood is enige punten lager dan wat hier staatquote:Op vrijdag 19 april 2024 11:11 schreef AnneX het volgende:
Die getallen zeggen mij niks. Ook die van mij niet.
‘Gelukkig’ doet het lab van het ziekenhuis er een kleurtje bij van rood-geel- groen, zodat ik weet (een beetje) dat een getal in een risico zone is.
Al jaren voor dit en dat.
Zelfs cholesterol van “oh oh oh veels te hoog” naar gemiddeld door de jaren heen.
Zoals ik zei… in ieder geval tuurlijk spannend voor jou en jullie hoe de bevindingen gaan zijn.quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Rood is enige punten lager dan wat hier staat
Geblokkeerd, dus vanaafquote:Op vrijdag 19 april 2024 10:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde dit filmpje even delen, want ik vond het zo mooi https://imgur.com/gallery/zrR3SnW
Ook echt iets voor Blues, maar geen idee of je dit pas vanavond kan zien of al op het werk![]()
Het zijn twee adelaars die elkaar vasthouden en samen naar beneden tuimelen. Het is een vorm van baltsgedrag.
De zorg in Spanje is vooral ook weer typisch spaans. Veel wachtenquote:Op vrijdag 19 april 2024 11:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, inderdaadHoe is de zorg eigenlijk geregeld in Spanje? Kan dat met een Nederlandse verzekering. Moet je dan een Spaanse verzekering? Daar een huisarts zoeken of gaat dat altijd via het ziekenhuis?
Ik las dat buitenlandse studenten en toeristen in Nederland zo slecht op de hoogte waren van hoe ons zorgsysteem werkt en ze pas daar over na gaan denken als er plots iets is (en dus naar de spoedhulp in een ziekenhuis gaan, omdat ze geen huisarts hebben), dus altijd handig dat van te voren uit te pluizen.
Zolang het mnaar niet mañana is.quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:20 schreef gcjoel het volgende:
De zorg in Spanje is vooral ook weer typisch spaans. Veel wachten![]()
Je hebt eigenlijk wel een verzekering nodig wil je goede zorg krijgen. De publieke zorg is echt duidelijk minder.
Is dit ook de laatste werkdag?quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:22 schreef Blues het volgende:
Oh ja werken.
M'n arts die afscheid neemt is zo hyper
Hij ziet geen pt meer maar we hebben een heel 'feest' schema in elkaar gedraaid.quote:
Lief dat je het vraagt! Ik stapte vanochtend om 7.45 in de auto terug en lig nu lekker even bij te komen op de bank met married at first sight Australië. Het was erg leuk! Collega ging gisteravond laat al rijden, dus daar vannacht in mn eentje nog geslapen. Maandag gezwommen, dinsdag gezwommen en in avond gebowld, woensdag chill dagje gehad rond het huisje, met nog wat in de zon buiten ook, donderdag weer gezwommen. En lekker laat opgestaan elke dag enzo. Fijn even weg te zijn geweest, ook fijn om weer terug te zijn.quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe was het weekje weg @:vlindertje89 of ben je nog weg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |