pEcuniaquote:Op vrijdag 6 december 2024 09:06 schreef Invisibli het volgende:
eergisteren op de parking bij de sportschool eurotje gevonden.
Toch geinig.
Ik moest gelijk aan via pacunia denken
Het universum geeft je een eindejaarsuitkeringquote:Op maandag 23 december 2024 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Het begint behoorlijk ongelofelijk te worden. Net even naar de markt gelopen voor wat oliebolletjes. En wat denk je?
Nummer vijf deze maand alleen al![]()
[ afbeelding ]
20 cent was alweer best lang geleden eigenlijk. Bijna 9 maanden
Nou ja het is wel een 31-dagenmaand natuurlijk, dus ik verwacht in de laatste twee dagen nog wel watquote:Op maandag 23 december 2024 14:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het universum geeft je een eindejaarsuitkering
Le universe is trolling mequote:Op maandag 23 december 2024 14:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het universum geeft je een eindejaarsuitkering
Hoe kun je nou weer een cent vinden? Waarom nemen mensen die nog mee naar buiten?quote:Op donderdag 26 december 2024 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Le universe is trolling meHoe het ook zij: The Record-breaking, History-making, enzovoort
![]()
Zesde muntje deze maand, nieuw record![]()
Muntje met laagste waarde ooit, nieuw record![]()
Oudste muntje ooit, ook een nieuw recordDat was een Engelse 2 pence uit 1971.
Dus ja, ook hier ben ik weer best enorm blij mee![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal iemand wel een keer ergens als wisselgeld teruggekregen hebben. En uiteindelijk kom je erachter en smijt je hem weg.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoe kun je nou weer een cent vinden? Waarom nemen mensen die nog mee naar buiten?
Ja, wat is je prognose voor Q1 2025? En binnen welke termijn verwacht je uitbreiding naar een eventuele zone 6?quote:
Prognose voor Q1 is lastig te geven aangezien ik er zelf geen invloed op heb: De hemel geeft, en wie vangt, die heeft.quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:49 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ja, wat is je prognose voor Q1 2025? En binnen welke termijn verwacht je uitbreiding naar een eventuele zone 6?
Ah ik zie voldoende groeimogelijkheden in ieder geval. Nice.quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prognose voor Q1 is lastig te geven aangezien ik er zelf geen invloed op heb: De hemel geeft, en wie vangt, die heeft.
Dat gezegd, zijn er natuurlijk wel dingen te wensen over: Een 2 Eurostuk, biljetten van 5 en 20 Euro, biljetten van een andere munteenheid. Vondsten op elke nog ontbrekende maand-dag (grafiek 2).
De Excel waar deze grafieken uit komen, nog opvoeren zodat het er allemaal als een soort PowerBI dashboard uit komt rollen. En er gaat nog ernstig aan de Lego-kistjes gebouwd worden natuurlijk.
Ik ben nog wel even bezig dus.
Zone 6 komt in beeld als poetler ons allemaal naar de smithereens blaast. Maar ja daar heb ik nu geen haast mee.
Is een mogelijkheid, maar dat loopt tegen een aantal beperkingen aan. Er zijn een aantal scenario's waarin niet het gevonden muntje zelf maar een vervanger de pot in gaat. En aangezien ik dat jaartal niet van het begin af aan per muntje geregistreerd heb, is dus nu ook niet meer van alle muntjes in de pot te zeggen of het een vervanger is of niet. Ik vind het ook niet zo interessant eigenlijk (anders had ik het wel bijgehouden natuurlijkquote:Op dinsdag 31 december 2024 17:08 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ja... de jaartallen van de muntjes? Is daar nog een klassementje van te brouwen
Netjesnetjesquote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:08 schreef herverwijderd het volgende:
Mijn hemel ts, ik ben onder de indruk!
Het enige dat ik heb is een foto van een stuiver die ik gisteren naast de scankassa van de AH to Go vond. En het is niet eens een goede foto.
[ afbeelding ]
Oh nee, 5 cent dit jaar. Die andere cent hoort nog bij vorig jaar, maar ik tel gewoon alles bij elkaar opquote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NetjesnetjesEen Duitse
![]()
Ben je al verder dan ik dit jaar
Overigens vond ik een dag later NOG een tweetje, nog geen 50 meter verderopquote:Op maandag 13 januari 2025 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens hoogterecord voor Duitsland. Tot op heden had ik al drie keer in Duitsland wat gevonden, maar dat waren telkens muntjes van 1 cent.
quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, ben inmiddels weer thuis. Nog even in de herhalingZo lag hij erbij.
[ afbeelding ]
En zo is hij op ware grootteMisschien maar even op canvas laten afdrukken voor aan de muur of zo
Maar serieus, ik denk dat je hier wat interessants aan kunt zien. Er liggen meerdere zoutkorrels op. Een paar zoutkorrels aan de rand hebben roestvorming eromheen, en een paar zoutkorrels in het midden, hebben dat niet. Dus ik denk dan dat die zoutkorrels aan de rand er al veel langer op gelegen hebben dan die in het midden. Oftewel: Aangenomen dat de wegen één keer per dag gestrooid worden, heeft dit muntje minstens 24 uur op dezelfde plek gelegen voordat ik het vond. En dat is toch bijzonder. Want hoewel lang niet iedere voorbijganger ieder muntje opraapt (ja dat idee moest ik ook even aan wennen in het begin maar okee
) ligt het toch voor de hand dat een muntje dat je vindt, er nog niet zo lang ligt. Zeker niet midden op de stoep aan een drukke straat. Of hebben Duitsers ZO massaal een hekel aan tweetjes?
![]()
[ afbeelding ]
[..]
Overigens vond ik een dag later NOG een tweetje, nog geen 50 meter verderop
Ja dat was dus ook even nieuw voor mij. Ik geloof dat het in de KSC was dat er iemand reageerde van "hoezo raap je muntjes van 5 cent op?quote:Op maandag 27 januari 2025 20:13 schreef Crack_ het volgende:
[..]![]()
![]()
deze analyse
Mijn ervaring is dat mensen snel zoiets hebben van 'is meer moeite om te bukken dan dat het iets oplevert'. Dusss weenie, een idee om daar een zij-onderzoekje over te beginnen?
Mensen maken dus blijkbaar een soort kosten-baten analyse in een split second, en als je enige baten dan monetair van aard zijn valt die analyse nog weleens negatief uit blijkbaar. Maar als het (zoals voor mij) zoveel pret oplevert, en elk muntje een datapunt is waar je regressie-analyses en X-Y scattergrams en whatnot tegenaan kunt gooien, ja reken maar dat ik alles oppak en meeneemquote:Only story I have is that my 'quite well off' elderly father still stops and picks up a dropped penny in the street when he sees one, as he says it was a lot of money back then....... It would have to be at least a Ŗ1 coin for me to stop and bend down!!
"omdat ik dat leuk vindquote:Op maandag 27 januari 2025 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat was dus ook even nieuw voor mij. Ik geloof dat het in de KSC was dat er iemand reageerde van "hoezo raap je muntjes van 5 cent op?" (bij een ander geval dan okee).
1 euro bestaat ook uit vijf centjes hoorquote:Ik heb het vorig jaar ook al eens tot thema van een wedstrijdje gemaakt op een Amerikaans forum, en daar kreeg ik o.a. deze reactie:
[..]
Mensen maken dus blijkbaar een soort kosten-baten analyse in een split second, en als je enige baten dan monetair van aard zijn valt die analyse nog weleens negatief uit blijkbaar. Maar als het (zoals voor mij) zoveel pret oplevert, en elk muntje een datapunt is waar je regressie-analyses en X-Y scattergrams en whatnot tegenaan kunt gooien, ja reken maar dat ik alles oppak en meeneem![]()
Ook niet helemaal waar trouwens. Ik heb ook weleens in een kerk 20 cent gevonden en die stop ik dan in de collectebus aldaar. Waar hij hoort. Maar dan gaat er wel een andere 20 cent in de pot bij mijNou ja allemaal zulke dingen
Ik kan er nog uren over doorgaan
![]()
Volgend jaar komt er weer een jaarboek.
met geldquote:Op maandag 27 januari 2025 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan weleens een stuk over Karma schrijven in het volgende jaarboek
Nou ja, over hoe ik bepaalde vondsten in verband meen te kunnen brengen met kort daarvoor verrichte goede dadenquote:
Nou ja ik had meer iets van "omdat het geld is"quote:
quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
En zo is hij op ware grootteMisschien maar even op canvas laten afdrukken voor aan de muur of zo
![]()
Voor schaal hequote:
Open of dicht is hij even grootquote:Op woensdag 29 januari 2025 20:47 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Dit was iets geloofwaardiger geweest als je het blikje niet had geopend
Oh ja, nog even e.e.a. teruggezocht voor zo ver mogelijkquote:Op dinsdag 31 december 2024 17:08 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ja... de jaartallen van de muntjes? Is daar nog een klassementje van te brouwen
Dit is schitterendquote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, nog even e.e.a. teruggezocht voor zo ver mogelijk@:Kopiko
[ afbeelding ]
Jeetje.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:47 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Dit is schitterendEn groots
Topjaar 2002
NB: nu ik dit bekeken heb ben ik nķg trotser op mijn ROEMEENSE vondst van onlangs:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neuhquote:Fles jaloers
Nee, in een DB-trein...quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jeetje.
[..]
NeuhHeb je die in Nederland gevonden?
Conversion. Mag het rechter potje in. Is 2 cent waard dus een tweetje in het linker potjequote:
Nou dat duurde dus niet lang gelukkigquote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Maart staat op de kaart![]()
Nog 23 dagen voor één extra muntje. Als dat lukt hebben we een nieuw record te pakken: 7 kalendermaanden op rij meer dan één geldvondstVinden we geen muntje, is een biljetje natuurlijk ook prima
![]()
Hebben ze die in Doetinchem ja?quote:Op maandag 17 maart 2025 18:14 schreef DelanoMilano het volgende:
Ik heb 50 euro gevonden in een straat met rode lampen
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat duurde dus niet lang gelukkigVanmiddag in Zwolle achter het station
Een Fin uit 2001 voor de @:Kopiko 's van deze wereld
![]()
[ afbeelding ]
Alweer het 8e muntje van het nieuwe jaar
Twee in een weekquote:Op zondag 6 april 2025 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk eens aanDe eerste vondst van serieuze betekenis sinds lange tijd is vandaag ook een feit. April wordt een mooie maand
![]()
[ afbeelding ]
Kun je die gewoon bij de appie weer inleveren? Of werkt dat alleen via die thuisbezorgddienst?quote:Op dinsdag 8 april 2025 02:05 schreef Kamelenteen het volgende:
Vandaag een blauwe statiegeldvouwkrat van de AH meegenomen die klaar stond voor de vuilophaaldienst. Drie weken geleden ook eentje daarbij weggeplukt en ik heb ze er al vaker bij weggehaald.
De eerste stond bij de stort 50m van een AH vandaan. De tweede 3meter van de trapopgang naar mn woning. Ik heb 'm maar even in mn schuur 30m verderop gezet.
10 euro van de straat geplukt in 3 weken
Gewoon inleveren bij de servicebaliequote:Op dinsdag 15 april 2025 08:44 schreef VKV het volgende:
[..]
Kun je die gewoon bij de appie weer inleveren? Of werkt dat alleen via die thuisbezorgddienst?
quote:Op zondag 20 april 2025 20:29 schreef Kopiko het volgende:
Sorry voor je topic @:dr_flash ... maar dit wilde ik toch echt even met je delen!
[ afbeelding ]
En dat op de 20ste![]()
Alleen cold hard cash wat mij betreft.quote:Op zondag 20 april 2025 20:40 schreef Kamelenteen het volgende:
Telt het vinden van een staatslot ook mee?
Vond dr begin dit jaar eentje van de oudejaarsloterij waarop de winst geschreven stond: 5 euro dus die heb ik maar opgeraapt. En idd, er was 5 euro op gevallen. Alleen nog niet ingeleverd..
Ja hey, dat is ook geld dat op straat ligt he? Direct in te wisselen voor contanten en een vaste waarde zonder het te moeten verhandelen.quote:Op zondag 20 april 2025 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen cold hard cash wat mij betreft.
Begin anders een ander topic daarover. Kunnen daar ook al die statiegedkratten en whatnot in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |