abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215778405
Kerstsfeermunt, hoe passend _O_
Spoilers!
pi_215783196
eergisteren op de parking bij de sportschool eurotje gevonden.
Toch geinig.

Ik moest gelijk aan via pacunia denken :)
pi_215783726
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:06 schreef Invisibli het volgende:
eergisteren op de parking bij de sportschool eurotje gevonden.
Toch geinig.

Ik moest gelijk aan via pacunia denken :)
pEcunia :P

Hoewel technisch gezien "pecunia viae" correcter is.

Maar leuk! Eurootje *O* Lekker hoor :Y Ik vind meestal stuivers of zo. Eurootje kun je nog echt wat mee ook (nou ja, twéé kauwgomballen dan :') )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215787217
Gelukkig blijft de december-cent niet lang alleen *O* Zojuist vond ik deze. Een Griekse 10 Eurocent _O_

Nummer dertig (!!) van dit jaar _O_

pi_215969102
Het begint behoorlijk ongelofelijk te worden. Net even naar de markt gelopen voor wat oliebolletjes. En wat denk je?

Nummer vijf deze maand alleen al _O_

20 cent was alweer best lang geleden eigenlijk. Bijna 9 maanden :o
pi_215970756
quote:
11s.gif Op maandag 23 december 2024 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Het begint behoorlijk ongelofelijk te worden. Net even naar de markt gelopen voor wat oliebolletjes. En wat denk je?

Nummer vijf deze maand alleen al _O_

[ afbeelding ]

20 cent was alweer best lang geleden eigenlijk. Bijna 9 maanden :o
Het universum geeft je een eindejaarsuitkering :Y
Spoilers!
  maandag 23 december 2024 @ 16:31:10 #82
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_215972151
Dit was toch leuker toen mensen nog contant betaalden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_215973927
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 14:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nou ja het is wel een 31-dagenmaand natuurlijk, dus ik verwacht in de laatste twee dagen nog wel wat :Y *)

Gezien deze wetmatigheid :Y

pi_216011995
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 14:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Le universe is trolling me :D Hoe het ook zij: The Record-breaking, History-making, enzovoort *O*

Zesde muntje deze maand, nieuw record _O_
Muntje met laagste waarde ooit, nieuw record :')
Oudste muntje ooit, ook een nieuw record _O_ Dat was een Engelse 2 pence uit 1971.

Dus ja, ook hier ben ik weer best enorm blij mee :D _O-

donderdag 26 december 2024 @ 18:37:33 #85
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_216014306
quote:
17s.gif Op donderdag 26 december 2024 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Le universe is trolling me :D Hoe het ook zij: The Record-breaking, History-making, enzovoort *O*

Zesde muntje deze maand, nieuw record _O_
Muntje met laagste waarde ooit, nieuw record :')
Oudste muntje ooit, ook een nieuw record _O_ Dat was een Engelse 2 pence uit 1971.

Dus ja, ook hier ben ik weer best enorm blij mee :D _O-

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoe kun je nou weer een cent vinden? Waarom nemen mensen die nog mee naar buiten?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_216014380
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 18:37 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Hoe kun je nou weer een cent vinden? Waarom nemen mensen die nog mee naar buiten?
Zal iemand wel een keer ergens als wisselgeld teruggekregen hebben. En uiteindelijk kom je erachter en smijt je hem weg.

En dan kom ik langs :s)
pi_216121796
Zo, oliebollen voor vanavond zijn in huis, schoentjes zijn uit, ik ga niet meer naar buiten dus we kunnen de balans opmaken over 2024 *O*

Op 32 verschillende dagen heb ik bij 33 vondsten in totaal 34 muntjes gevonden, met een totale waarde van ¤ 4,50. Eckt fantastisch. In elke kalendermaand van dit jaar minimaal één keer _O_

Dit jaar zal de stappenteller uitkomen op ongeveer 2.813.000 stappen, wat betekent dat ik gemiddeld elke 82.735 stappen een muntje vind, of 12,087 muntjes per miljoen stappen.

Nou ja hierbij nog even wat grafiekjes om duidelijk te maken hoe het e.e.a. verdeeld is. Vooral voor vriendin van de show @Lucky_Strike, die vandaag jarig is *O*

Verdeling over de dagen van de week. De piek in het weekend is duidelijk te zien.

Verdeling over de dagen van de maand.

Verdeling in de ruimte: De wereld is onderverdeeld in vijf Anonieme Locatie Zones.
Zone 1: Directe omgeving van mijn huis
Zone 2: Elders in mijn straat
Zone 3: Elders in mijn stad
Zone 4: Elders in mijn land
Zone 5: Elders op mijn planeet.

Soms vind je ook muntjes van een andere munteenheid dan de Euro. Dat komt in deze grafiek tot uitdrukking.

De Euromuntjes (en -biljetten) kunnen we onderverdelen in coupures.

En tenslotte het belangrijke inzicht omtrent de link met de stappenteller: Meer stapjes is meer geld. Maar dat zal niemand verbazen *O*

Vragen? :s)
  Designer dinsdag 31 december 2024 @ 16:49:19 #88
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_216121965
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2024 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, wat is je prognose voor Q1 2025? En binnen welke termijn verwacht je uitbreiding naar een eventuele zone 6?
🐙
pi_216122103
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2024 16:49 schreef DeZwabber het volgende:

[..]
Ja, wat is je prognose voor Q1 2025? En binnen welke termijn verwacht je uitbreiding naar een eventuele zone 6?
Prognose voor Q1 is lastig te geven aangezien ik er zelf geen invloed op heb: De hemel geeft, en wie vangt, die heeft.

Dat gezegd, zijn er natuurlijk wel dingen te wensen over: Een 2 Eurostuk, biljetten van 5 en 20 Euro, biljetten van een andere munteenheid. Vondsten op elke nog ontbrekende maand-dag (grafiek 2).
De Excel waar deze grafieken uit komen, nog opvoeren zodat het er allemaal als een soort PowerBI dashboard uit komt rollen. En er gaat nog ernstig aan de Lego-kistjes gebouwd worden natuurlijk.

Ik ben nog wel even bezig dus.

Zone 6 komt in beeld als poetler ons allemaal naar de smithereens blaast. Maar ja daar heb ik nu geen haast mee.
  Designer dinsdag 31 december 2024 @ 16:58:58 #90
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_216122146
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2024 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Prognose voor Q1 is lastig te geven aangezien ik er zelf geen invloed op heb: De hemel geeft, en wie vangt, die heeft.

Dat gezegd, zijn er natuurlijk wel dingen te wensen over: Een 2 Eurostuk, biljetten van 5 en 20 Euro, biljetten van een andere munteenheid. Vondsten op elke nog ontbrekende maand-dag (grafiek 2).
De Excel waar deze grafieken uit komen, nog opvoeren zodat het er allemaal als een soort PowerBI dashboard uit komt rollen. En er gaat nog ernstig aan de Lego-kistjes gebouwd worden natuurlijk.

Ik ben nog wel even bezig dus.

Zone 6 komt in beeld als poetler ons allemaal naar de smithereens blaast. Maar ja daar heb ik nu geen haast mee.
Ah ik zie voldoende groeimogelijkheden in ieder geval. Nice.
🐙
  dinsdag 31 december 2024 @ 17:08:44 #91
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_216122301
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2024 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja... de jaartallen van de muntjes? Is daar nog een klassementje van te brouwen :?
pi_216122377
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 december 2024 17:08 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Ja... de jaartallen van de muntjes? Is daar nog een klassementje van te brouwen :?
Is een mogelijkheid, maar dat loopt tegen een aantal beperkingen aan. Er zijn een aantal scenario's waarin niet het gevonden muntje zelf maar een vervanger de pot in gaat. En aangezien ik dat jaartal niet van het begin af aan per muntje geregistreerd heb, is dus nu ook niet meer van alle muntjes in de pot te zeggen of het een vervanger is of niet. Ik vind het ook niet zo interessant eigenlijk (anders had ik het wel bijgehouden natuurlijk :P )
pi_216122577
Vriendin van de show O+

Meer statistiekjes, meer beter *O*
Spoilers!
pi_216125108
pi_216201984
Kijk dan. Cijfers, Inzichten en Anekdotes van een jaar lang muntjes rapen op straat :s)

dinsdag 7 januari 2025 @ 13:08:30 #96
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216202447
Mijn hemel ts, ik ben onder de indruk!
Het enige dat ik heb is een foto van een stuiver die ik gisteren naast de scankassa van de AH to Go vond. En het is niet eens een goede foto.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 13:10:29 #97
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216202469
Oh, en de teller staat dus op 6 cent inmiddels.
pi_216202664
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:08 schreef herverwijderd het volgende:
Mijn hemel ts, ik ben onder de indruk!
Het enige dat ik heb is een foto van een stuiver die ik gisteren naast de scankassa van de AH to Go vond. En het is niet eens een goede foto.
[ afbeelding ]
Netjesnetjes *O* Een Duitse :Y

Ben je al verder dan ik dit jaar ^O^
  dinsdag 7 januari 2025 @ 13:31:23 #99
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216202762
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Netjesnetjes *O* Een Duitse :Y

Ben je al verder dan ik dit jaar ^O^
Oh nee, 5 cent dit jaar. Die andere cent hoort nog bij vorig jaar, maar ik tel gewoon alles bij elkaar op :P
  maandag 13 januari 2025 @ 19:54:53 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216285298
Het jaar is begonnen! Vanmiddag in Borghorst (Duitsland) deze 2 cent gevonden. Hij is niet in geweldige staat maar ik heb er gelukkig wel een zeldzaam scherpe foto van kunnen maken *O*

Hier nog even een foto van het scherm van mijn laptop :') later een betere :s)

maandag 13 januari 2025 @ 20:28:16 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216285927
Tevens hoogterecord voor Duitsland. Tot op heden had ik al drie keer in Duitsland wat gevonden, maar dat waren telkens muntjes van 1 cent.

Fucking rich bling bling nu ikke *)
pi_216285999
Leuk om dit alles te beschrijven! Ik heb ook wel eens wat geld gevonden maar helaas niet zoveel...

OT: Volg topic!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_216319577
Goed, ben inmiddels weer thuis. Nog even in de herhaling *O* Zo lag hij erbij.

En zo is hij op ware grootte O+ Misschien maar even op canvas laten afdrukken voor aan de muur of zo O+ Maar serieus, ik denk dat je hier wat interessants aan kunt zien. Er liggen meerdere zoutkorrels op. Een paar zoutkorrels aan de rand hebben roestvorming eromheen, en een paar zoutkorrels in het midden, hebben dat niet. Dus ik denk dan dat die zoutkorrels aan de rand er al veel langer op gelegen hebben dan die in het midden. Oftewel: Aangenomen dat de wegen één keer per dag gestrooid worden, heeft dit muntje minstens 24 uur op dezelfde plek gelegen voordat ik het vond. En dat is toch bijzonder. Want hoewel lang niet iedere voorbijganger ieder muntje opraapt (ja dat idee moest ik ook even aan wennen in het begin maar okee :D ) ligt het toch voor de hand dat een muntje dat je vindt, er nog niet zo lang ligt. Zeker niet midden op de stoep aan een drukke straat. Of hebben Duitsers ZO massaal een hekel aan tweetjes? :?

quote:
6s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens hoogterecord voor Duitsland. Tot op heden had ik al drie keer in Duitsland wat gevonden, maar dat waren telkens muntjes van 1 cent.
Overigens vond ik een dag later NOG een tweetje, nog geen 50 meter verderop :+
pi_216453898
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, ben inmiddels weer thuis. Nog even in de herhaling *O* Zo lag hij erbij.

[ afbeelding ]

En zo is hij op ware grootte O+ Misschien maar even op canvas laten afdrukken voor aan de muur of zo O+ Maar serieus, ik denk dat je hier wat interessants aan kunt zien. Er liggen meerdere zoutkorrels op. Een paar zoutkorrels aan de rand hebben roestvorming eromheen, en een paar zoutkorrels in het midden, hebben dat niet. Dus ik denk dan dat die zoutkorrels aan de rand er al veel langer op gelegen hebben dan die in het midden. Oftewel: Aangenomen dat de wegen één keer per dag gestrooid worden, heeft dit muntje minstens 24 uur op dezelfde plek gelegen voordat ik het vond. En dat is toch bijzonder. Want hoewel lang niet iedere voorbijganger ieder muntje opraapt (ja dat idee moest ik ook even aan wennen in het begin maar okee :D ) ligt het toch voor de hand dat een muntje dat je vindt, er nog niet zo lang ligt. Zeker niet midden op de stoep aan een drukke straat. Of hebben Duitsers ZO massaal een hekel aan tweetjes? :?

[ afbeelding ]
[..]
Overigens vond ik een dag later NOG een tweetje, nog geen 50 meter verderop :+
:D :D _O_ deze analyse

Mijn ervaring is dat mensen snel zoiets hebben van 'is meer moeite om te bukken dan dat het iets oplevert'. Dusss weenie, een idee om daar een zij-onderzoekje over te beginnen? (8>
Baby darling doll face honey
  maandag 27 januari 2025 @ 20:35:15 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216454206
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:13 schreef Crack_ het volgende:

[..]
:D :D _O_ deze analyse

Mijn ervaring is dat mensen snel zoiets hebben van 'is meer moeite om te bukken dan dat het iets oplevert'. Dusss weenie, een idee om daar een zij-onderzoekje over te beginnen? (8>
Ja dat was dus ook even nieuw voor mij. Ik geloof dat het in de KSC was dat er iemand reageerde van "hoezo raap je muntjes van 5 cent op? :? " (bij een ander geval dan okee).

Ik heb het vorig jaar ook al eens tot thema van een wedstrijdje gemaakt op een Amerikaans forum, en daar kreeg ik o.a. deze reactie:

quote:
Only story I have is that my 'quite well off' elderly father still stops and picks up a dropped penny in the street when he sees one, as he says it was a lot of money back then....... It would have to be at least a Ŗ1 coin for me to stop and bend down!!
Mensen maken dus blijkbaar een soort kosten-baten analyse in een split second, en als je enige baten dan monetair van aard zijn valt die analyse nog weleens negatief uit blijkbaar. Maar als het (zoals voor mij) zoveel pret oplevert, en elk muntje een datapunt is waar je regressie-analyses en X-Y scattergrams en whatnot tegenaan kunt gooien, ja reken maar dat ik alles oppak en meeneem *O*

Ook niet helemaal waar trouwens. Ik heb ook weleens in een kerk 20 cent gevonden en die stop ik dan in de collectebus aldaar. Waar hij hoort. Maar dan gaat er wel een andere 20 cent in de pot bij mij :Y Nou ja allemaal zulke dingen :P Ik kan er nog uren over doorgaan :Y

Volgend jaar komt er weer een jaarboek.
  maandag 27 januari 2025 @ 20:47:09 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216454335
Kan weleens een stuk over Karma schrijven in het volgende jaarboek :+
pi_216454654
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja dat was dus ook even nieuw voor mij. Ik geloof dat het in de KSC was dat er iemand reageerde van "hoezo raap je muntjes van 5 cent op? :? " (bij een ander geval dan okee).
"omdat ik dat leuk vind :{w PUH :6"

quote:
Ik heb het vorig jaar ook al eens tot thema van een wedstrijdje gemaakt op een Amerikaans forum, en daar kreeg ik o.a. deze reactie:
[..]
Mensen maken dus blijkbaar een soort kosten-baten analyse in een split second, en als je enige baten dan monetair van aard zijn valt die analyse nog weleens negatief uit blijkbaar. Maar als het (zoals voor mij) zoveel pret oplevert, en elk muntje een datapunt is waar je regressie-analyses en X-Y scattergrams en whatnot tegenaan kunt gooien, ja reken maar dat ik alles oppak en meeneem *O*

Ook niet helemaal waar trouwens. Ik heb ook weleens in een kerk 20 cent gevonden en die stop ik dan in de collectebus aldaar. Waar hij hoort. Maar dan gaat er wel een andere 20 cent in de pot bij mij :Y Nou ja allemaal zulke dingen :P Ik kan er nog uren over doorgaan :Y

Volgend jaar komt er weer een jaarboek.
1 euro bestaat ook uit vijf centjes hoor :{w

Haha, je kunt een hele handleiding schrijven denk ik 'geld oprapen - de Flash methode' :7
pi_216454657
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan weleens een stuk over Karma schrijven in het volgende jaarboek :+
met geld :?
  maandag 27 januari 2025 @ 21:21:36 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216454699
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 21:16 schreef Crack_ het volgende:

[..]
met geld :?
Nou ja, over hoe ik bepaalde vondsten in verband meen te kunnen brengen met kort daarvoor verrichte goede daden O+ :D

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 21:16 schreef Crack_ het volgende:

"omdat ik dat leuk vind :{w PUH :6"
Nou ja ik had meer iets van "omdat het geld is" :Y Kleine niet eert, grote niet weerd etc. :P
pi_216473733
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
En zo is hij op ware grootte O+ Misschien maar even op canvas laten afdrukken voor aan de muur of zo O+
*O*

pi_216474222
quote:
6s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
*O*

[ afbeelding ]
Warsteiner :9
pi_216475294
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:38 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Warsteiner :9
Voor schaal he :9

Zal eens kijken of ik volgende keer een nog betere foto kan maken. Deze was ook wel heel mooi met de zon erop maar ja gewoon een crop van een foto met een 8 jaar oud damescameraatje. Geen macrolens of niks. Nog genoeg te wensen over zie je wel *O*
pi_216475364
quote:
6s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Voor schaal he :9
Dit was iets geloofwaardiger geweest als je het blikje niet had geopend :P
pi_216475453
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:47 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Dit was iets geloofwaardiger geweest als je het blikje niet had geopend :P
Open of dicht is hij even groot :+
pi_216475466
quote:
11s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Open of dicht is hij even groot :+
Open wordt ie waarschijnlijk wel steeds lichter :o
  vrijdag 31 januari 2025 @ 18:04:59 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216496631
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 december 2024 17:08 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Oh ja, nog even e.e.a. teruggezocht voor zo ver mogelijk :s) @Kopiko

vrijdag 31 januari 2025 @ 18:47:06 #117
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_216497002
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oh ja, nog even e.e.a. teruggezocht voor zo ver mogelijk :s) @:Kopiko

[ afbeelding ]
Dit is schitterend _O_ En groots _O_ Topjaar 2002 _O_

NB: nu ik dit bekeken heb ben ik nķg trotser op mijn ROEMEENSE vondst van onlangs:

Fles jaloers :?
  vrijdag 31 januari 2025 @ 19:08:55 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216497183
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 18:47 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Dit is schitterend _O_ En groots _O_ Topjaar 2002 _O_

NB: nu ik dit bekeken heb ben ik nķg trotser op mijn ROEMEENSE vondst van onlangs:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jeetje.
quote:
Fles jaloers :?
Neuh :+ Heb je die in Nederland gevonden? :D
  vrijdag 31 januari 2025 @ 19:10:13 #119
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_216497187
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Jeetje.
[..]
Neuh :+ Heb je die in Nederland gevonden? :D
Nee, in een DB-trein...
  vrijdag 31 januari 2025 @ 19:14:51 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216497215
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 19:10 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Nee, in een DB-trein...
Conversion. Mag het rechter potje in. Is 2 cent waard dus een tweetje in het linker potje :P
pi_216503968
Zo, dat was januari *O* De trend van vorig jaar is gewoon voortgezet: er zijn in januari alweer VIER muntjes gevonden _O_ met een totale waarde van 29 cent ^O^ Eén muntje per 73.372 stappen, of 13,629 muntjes per miljoen stappen. Aan de grafiek te zien eigenlijk nog relatief weinig voor het aantal stappen (het rode bolletje is de afgelopen maand).

Maar eens zien wat februari gaat brengen *O*
  zaterdag 1 februari 2025 @ 15:30:37 #122
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_216508037
Mijn moeder vond 5 cent van de week :s)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_216795429
Het was alweer 128.000 stappen geleden, dus het werd wel weer eens tijd. Maar zojuist had ik er weer eentje te pakken *O*

Mijn eerste losse cent in Nederland :s) En alweer de zesde maand op rij met meer dan één keer geld gevonden _O_ Een evenaring van de streak van februari t/m juli vorig jaar dus. Toen waren die zes maanden goed voor 18 muntjes in totaal, nu staan we al op 20 *)
  zondag 23 februari 2025 @ 20:01:35 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216811295
Tevens VIJFTIGSTE muntvondst sinds corona O+ *O*
  zondag 23 februari 2025 @ 21:19:34 #125
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216812024
Ik bewaar het niet, maar vind wel regelmatig geld op straat. Wandel ook dagelijks aardig wat, heb nu al 2 keer in eenzelfde straat 20 en 10 euro gevonden. Verder vooral biljetten van 5, centen pak ik eigenlijk niet op.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 23 februari 2025 @ 21:22:03 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216812045
niet echt geloofwaardig, sorry :D
  zaterdag 8 maart 2025 @ 21:33:19 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216978499
Maart staat op de kaart *O*

Nog 23 dagen voor één extra muntje. Als dat lukt hebben we een nieuw record te pakken: 7 kalendermaanden op rij meer dan één geldvondst *) Vinden we geen muntje, is een biljetje natuurlijk ook prima O+

Deze, een Duitse uit 2002, vond ik vanmiddag op het perron van spoor 3b in station 's-Hertogenbosch *O*
  zaterdag 8 maart 2025 @ 22:20:29 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216979500
Ik denk dat van de 18 miljoen Nederlanders

er 17,8 miljoen helemaal niet in Den Bosch waren vandaag

Van de 200.000 die er wel waren, er 160.000 niet op Spoor 3b waren.

Van de 40.000 er 38.000 er niet rond half vijf op spoor 3b waren.

Van de 2.000 er 1.900 nooit dat muntje hebben zien liggen.

Van de 100 er 95 dachten "Oh een dubbeltje, daar ga ik niet voor bukken"

Van de 5 er 4 gedacht zouden hebben "hee leuk dubbeltje pak ik mee"

Maar ik ben dan de beste die het zou hebben kunnen vinden *) *O*
  dinsdag 11 maart 2025 @ 17:33:30 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217009731
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Maart staat op de kaart *O*

Nog 23 dagen voor één extra muntje. Als dat lukt hebben we een nieuw record te pakken: 7 kalendermaanden op rij meer dan één geldvondst *) Vinden we geen muntje, is een biljetje natuurlijk ook prima O+
Nou dat duurde dus niet lang gelukkig _O_ Vanmiddag in Zwolle achter het station *O* Een Fin uit 2001 voor de @Kopiko 's van deze wereld :7

Alweer het 8e muntje van het nieuwe jaar :s)
  maandag 17 maart 2025 @ 16:23:36 #130
71048 Tokay
makes your day!
pi_217085726
Ik vind dit een grappig en positief topic!

Tot mijn verbazing vond ik zonet op de parkeerplaats van de PLUS dit 10 eurocent muntje. *O*
(Waar je in deze krankzinnige tijden/wereld wel niet blij van kunt worden … ;( )

Het lag er al even want de vindplek was droog en warm van de zon, maar de onderkant van het muntje was nat.

Geen foto gemaakt op de actuele vindplaats, maar toch dit kiekje als bewijs:

uit Oostenrijk, 2013

[ Bericht 1% gewijzigd door Tokay op 17-03-2025 16:29:04 ]
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_217086625
Ik heb 50 euro gevonden in een straat met rode lampen
  maandag 17 maart 2025 @ 18:35:33 #132
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217086789
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 18:14 schreef DelanoMilano het volgende:
Ik heb 50 euro gevonden in een straat met rode lampen
Hebben ze die in Doetinchem ja?
  dinsdag 18 maart 2025 @ 08:19:42 #133
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217091547
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou dat duurde dus niet lang gelukkig _O_ Vanmiddag in Zwolle achter het station *O* Een Fin uit 2001 voor de @:Kopiko 's van deze wereld :7

[ afbeelding ]

Alweer het 8e muntje van het nieuwe jaar :s)
*O*
Spoilers!
pi_217100468
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 18:35 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Hebben ze die in Doetinchem ja?
Werkbezoek in den haag niffo
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:56:16 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217255851
Het is tijd voor de eerste kwartaalrapportage van het jaar.

Januari: 4 muntjes, 29 cent
Februari: 2 muntjes, 6 cent
Maart: 2 muntjes, 15 cent

Samen goed voor 8 muntjes, 50 cent.

Dat alles in 893.596 stappen, dus 1 muntje per 111.700 stappen, of 8,953 muntjes per miljoen stappen. Magertjes vergeleken met de 12,085 muntjes per miljoen stappen van vorig jaar. Gelukkig was het in april op dag 1 alweer raak:

Duitsland, 2003. We noteren de zestiende kalendermaand op rij waarin ik geld vind :s)
  zondag 6 april 2025 @ 17:05:19 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217305743
Kijk eens aan _O_ De eerste vondst van serieuze betekenis sinds lange tijd is vandaag ook een feit. April wordt een mooie maand ^O^

zondag 6 april 2025 @ 17:08:40 #137
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217305773
quote:
6s.gif Op zondag 6 april 2025 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk eens aan _O_ De eerste vondst van serieuze betekenis sinds lange tijd is vandaag ook een feit. April wordt een mooie maand ^O^

[ afbeelding ]
Twee in een week *O*
Spoilers!
  zondag 6 april 2025 @ 18:31:51 #138
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217306628
Ik vond een kleine 2 weken geleden zomaar een 2 euro muntstuk. Gezien de beschadigigen is ie meermaals overreden door auto's maar ik als fietser vond 'm.

Wat sneller gaat is flesjes en blikjes oprapen. Sinds ik een andere fiets heb met een fietstas, stop ik vrij regelmatig als ik een flesje/blikje zie liggen die ik direct kan oppaken*. Dr zitten inmiddels in die 2 weken toch al een stuk of 8 flesjes in. Weegt toch geen zak,zo'n blikje of flesje dus ik flikker ze gewoon zo in de open fietstas. Ook lopend onderweg naar de supermarkt kom ik ze weleens tegen.

*toch een mooi uurloon. Doet me steevast denken aan het boek Mannekino.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kamelenteen op 06-04-2025 23:00:49 ]
  zondag 6 april 2025 @ 20:13:24 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217307506
Doe ik ook. Zie het ook een beetje als de buurt schoon houden. Pas nog een vol en dicht blik bier gevonden :D Zeker uit een boodschappentas gevallen of zo :') Overigens vind ik wel veel meer blikjes dan flesjes. Maar goed, ik kijk dat even een jaartje aan. Het gaat me sowieso meer om de cijfers dan om het geld eigenlijk :D
  dinsdag 8 april 2025 @ 02:05:41 #140
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217316129
Vandaag een blauwe statiegeldvouwkrat van de AH meegenomen die klaar stond voor de vuilophaaldienst. Drie weken geleden ook eentje daarbij weggeplukt en ik heb ze er al vaker bij weggehaald.

De eerste stond bij de stort 50m van een AH vandaan. De tweede 3meter van de trapopgang naar mn woning. Ik heb 'm maar even in mn schuur 30m verderop gezet.

10 euro van de straat geplukt in 3 weken :)
  maandag 14 april 2025 @ 17:21:28 #141
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217369679
Gisteren op de rommelmarkt 5 euro van de grond opgeraapt ;)
  dinsdag 15 april 2025 @ 08:44:09 #142
342418 VKV
Plausibel
pi_217373375
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 02:05 schreef Kamelenteen het volgende:
Vandaag een blauwe statiegeldvouwkrat van de AH meegenomen die klaar stond voor de vuilophaaldienst. Drie weken geleden ook eentje daarbij weggeplukt en ik heb ze er al vaker bij weggehaald.

De eerste stond bij de stort 50m van een AH vandaan. De tweede 3meter van de trapopgang naar mn woning. Ik heb 'm maar even in mn schuur 30m verderop gezet.

10 euro van de straat geplukt in 3 weken :)
Kun je die gewoon bij de appie weer inleveren? Of werkt dat alleen via die thuisbezorgddienst?
  dinsdag 15 april 2025 @ 08:46:53 #143
342418 VKV
Plausibel
pi_217373392
Ik heb steeds het goede voornemen ook muntjes te gaan zoeken maar ben toch tijdens het wandelen teveel afgeleid door m'n andere hobby: bij mensen naar binnen kijken + voortuinen beoordelen :P
  dinsdag 15 april 2025 @ 12:33:19 #144
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217375167
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:44 schreef VKV het volgende:

[..]
Kun je die gewoon bij de appie weer inleveren? Of werkt dat alleen via die thuisbezorgddienst?
Gewoon inleveren bij de servicebalie ;)
Ook de oude paarse Albert-kratten zijn statiegeld kratten en nog gewoon in te leveren.

Statiegeld is 5 euro per krat.
  donderdag 17 april 2025 @ 17:47:41 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217394256
Oh, het regent. Nou ja, geeft allemaal niks. Slecht te zien maar het is een Duitse 2 cent uit 2002.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 17-04-2025 17:53:18 ]
  zondag 20 april 2025 @ 20:29:49 #146
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_217425177
Sorry voor je topic @Dr_Flash ... maar dit wilde ik toch echt even met je delen!

En dat op de 20ste _O_ _O_
  zondag 20 april 2025 @ 20:30:37 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217425195
quote:
5s.gif Op zondag 20 april 2025 20:29 schreef Kopiko het volgende:
Sorry voor je topic @:dr_flash ... maar dit wilde ik toch echt even met je delen!
[ afbeelding ]
En dat op de 20ste _O_ _O_
:o Lekker _O_
  zondag 20 april 2025 @ 20:40:30 #148
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217425372
Telt het vinden van een staatslot ook mee?

Vond dr begin dit jaar eentje van de oudejaarsloterij waarop de winst geschreven stond: 5 euro dus die heb ik maar opgeraapt. En idd, er was 5 euro op gevallen. Alleen nog niet ingeleverd..
  zondag 20 april 2025 @ 20:45:53 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217425454
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 20:40 schreef Kamelenteen het volgende:
Telt het vinden van een staatslot ook mee?

Vond dr begin dit jaar eentje van de oudejaarsloterij waarop de winst geschreven stond: 5 euro dus die heb ik maar opgeraapt. En idd, er was 5 euro op gevallen. Alleen nog niet ingeleverd..
Alleen cold hard cash wat mij betreft.

Begin anders een ander topic daarover. Kunnen daar ook al die statiegedkratten en whatnot in :P
  zondag 20 april 2025 @ 20:56:54 #150
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217425563
quote:
3s.gif Op zondag 20 april 2025 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Alleen cold hard cash wat mij betreft.

Begin anders een ander topic daarover. Kunnen daar ook al die statiegedkratten en whatnot in :P
Ja hey, dat is ook geld dat op straat ligt he? Direct in te wisselen voor contanten en een vaste waarde zonder het te moeten verhandelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamelenteen op 21-04-2025 19:50:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')