abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 januari 2025 @ 20:28:16 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216285927
Tevens hoogterecord voor Duitsland. Tot op heden had ik al drie keer in Duitsland wat gevonden, maar dat waren telkens muntjes van 1 cent.

Fucking rich bling bling nu ikke *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_216285999
Leuk om dit alles te beschrijven! Ik heb ook wel eens wat geld gevonden maar helaas niet zoveel...

OT: Volg topic!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_216319577
Goed, ben inmiddels weer thuis. Nog even in de herhaling *O* Zo lag hij erbij.

En zo is hij op ware grootte O+ Misschien maar even op canvas laten afdrukken voor aan de muur of zo O+ Maar serieus, ik denk dat je hier wat interessants aan kunt zien. Er liggen meerdere zoutkorrels op. Een paar zoutkorrels aan de rand hebben roestvorming eromheen, en een paar zoutkorrels in het midden, hebben dat niet. Dus ik denk dan dat die zoutkorrels aan de rand er al veel langer op gelegen hebben dan die in het midden. Oftewel: Aangenomen dat de wegen één keer per dag gestrooid worden, heeft dit muntje minstens 24 uur op dezelfde plek gelegen voordat ik het vond. En dat is toch bijzonder. Want hoewel lang niet iedere voorbijganger ieder muntje opraapt (ja dat idee moest ik ook even aan wennen in het begin maar okee :D ) ligt het toch voor de hand dat een muntje dat je vindt, er nog niet zo lang ligt. Zeker niet midden op de stoep aan een drukke straat. Of hebben Duitsers ZO massaal een hekel aan tweetjes? :?

quote:
6s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens hoogterecord voor Duitsland. Tot op heden had ik al drie keer in Duitsland wat gevonden, maar dat waren telkens muntjes van 1 cent.
Overigens vond ik een dag later NOG een tweetje, nog geen 50 meter verderop :+
pi_216453898
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, ben inmiddels weer thuis. Nog even in de herhaling *O* Zo lag hij erbij.

[ afbeelding ]

En zo is hij op ware grootte O+ Misschien maar even op canvas laten afdrukken voor aan de muur of zo O+ Maar serieus, ik denk dat je hier wat interessants aan kunt zien. Er liggen meerdere zoutkorrels op. Een paar zoutkorrels aan de rand hebben roestvorming eromheen, en een paar zoutkorrels in het midden, hebben dat niet. Dus ik denk dan dat die zoutkorrels aan de rand er al veel langer op gelegen hebben dan die in het midden. Oftewel: Aangenomen dat de wegen één keer per dag gestrooid worden, heeft dit muntje minstens 24 uur op dezelfde plek gelegen voordat ik het vond. En dat is toch bijzonder. Want hoewel lang niet iedere voorbijganger ieder muntje opraapt (ja dat idee moest ik ook even aan wennen in het begin maar okee :D ) ligt het toch voor de hand dat een muntje dat je vindt, er nog niet zo lang ligt. Zeker niet midden op de stoep aan een drukke straat. Of hebben Duitsers ZO massaal een hekel aan tweetjes? :?

[ afbeelding ]
[..]
Overigens vond ik een dag later NOG een tweetje, nog geen 50 meter verderop :+
:D :D _O_ deze analyse

Mijn ervaring is dat mensen snel zoiets hebben van 'is meer moeite om te bukken dan dat het iets oplevert'. Dusss weenie, een idee om daar een zij-onderzoekje over te beginnen? (8>
Baby darling doll face honey
  maandag 27 januari 2025 @ 20:35:15 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216454206
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:13 schreef Crack_ het volgende:

[..]
:D :D _O_ deze analyse

Mijn ervaring is dat mensen snel zoiets hebben van 'is meer moeite om te bukken dan dat het iets oplevert'. Dusss weenie, een idee om daar een zij-onderzoekje over te beginnen? (8>
Ja dat was dus ook even nieuw voor mij. Ik geloof dat het in de KSC was dat er iemand reageerde van "hoezo raap je muntjes van 5 cent op? :? " (bij een ander geval dan okee).

Ik heb het vorig jaar ook al eens tot thema van een wedstrijdje gemaakt op een Amerikaans forum, en daar kreeg ik o.a. deze reactie:

quote:
Only story I have is that my 'quite well off' elderly father still stops and picks up a dropped penny in the street when he sees one, as he says it was a lot of money back then....... It would have to be at least a £1 coin for me to stop and bend down!!
Mensen maken dus blijkbaar een soort kosten-baten analyse in een split second, en als je enige baten dan monetair van aard zijn valt die analyse nog weleens negatief uit blijkbaar. Maar als het (zoals voor mij) zoveel pret oplevert, en elk muntje een datapunt is waar je regressie-analyses en X-Y scattergrams en whatnot tegenaan kunt gooien, ja reken maar dat ik alles oppak en meeneem *O*

Ook niet helemaal waar trouwens. Ik heb ook weleens in een kerk 20 cent gevonden en die stop ik dan in de collectebus aldaar. Waar hij hoort. Maar dan gaat er wel een andere 20 cent in de pot bij mij :Y Nou ja allemaal zulke dingen :P Ik kan er nog uren over doorgaan :Y

Volgend jaar komt er weer een jaarboek.
  maandag 27 januari 2025 @ 20:47:09 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216454335
Kan weleens een stuk over Karma schrijven in het volgende jaarboek :+
pi_216454654
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja dat was dus ook even nieuw voor mij. Ik geloof dat het in de KSC was dat er iemand reageerde van "hoezo raap je muntjes van 5 cent op? :? " (bij een ander geval dan okee).
"omdat ik dat leuk vind :{w PUH :6"

quote:
Ik heb het vorig jaar ook al eens tot thema van een wedstrijdje gemaakt op een Amerikaans forum, en daar kreeg ik o.a. deze reactie:
[..]
Mensen maken dus blijkbaar een soort kosten-baten analyse in een split second, en als je enige baten dan monetair van aard zijn valt die analyse nog weleens negatief uit blijkbaar. Maar als het (zoals voor mij) zoveel pret oplevert, en elk muntje een datapunt is waar je regressie-analyses en X-Y scattergrams en whatnot tegenaan kunt gooien, ja reken maar dat ik alles oppak en meeneem *O*

Ook niet helemaal waar trouwens. Ik heb ook weleens in een kerk 20 cent gevonden en die stop ik dan in de collectebus aldaar. Waar hij hoort. Maar dan gaat er wel een andere 20 cent in de pot bij mij :Y Nou ja allemaal zulke dingen :P Ik kan er nog uren over doorgaan :Y

Volgend jaar komt er weer een jaarboek.
1 euro bestaat ook uit vijf centjes hoor :{w

Haha, je kunt een hele handleiding schrijven denk ik 'geld oprapen - de Flash methode' :7
pi_216454657
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan weleens een stuk over Karma schrijven in het volgende jaarboek :+
met geld :?
  maandag 27 januari 2025 @ 21:21:36 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216454699
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 21:16 schreef Crack_ het volgende:

[..]
met geld :?
Nou ja, over hoe ik bepaalde vondsten in verband meen te kunnen brengen met kort daarvoor verrichte goede daden O+ :D

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 21:16 schreef Crack_ het volgende:

"omdat ik dat leuk vind :{w PUH :6"
Nou ja ik had meer iets van "omdat het geld is" :Y Kleine niet eert, grote niet weerd etc. :P
pi_216473733
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
En zo is hij op ware grootte O+ Misschien maar even op canvas laten afdrukken voor aan de muur of zo O+
*O*

pi_216474222
quote:
6s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
*O*

[ afbeelding ]
Warsteiner :9
pi_216475294
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:38 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Warsteiner :9
Voor schaal he :9

Zal eens kijken of ik volgende keer een nog betere foto kan maken. Deze was ook wel heel mooi met de zon erop maar ja gewoon een crop van een foto met een 8 jaar oud damescameraatje. Geen macrolens of niks. Nog genoeg te wensen over zie je wel *O*
pi_216475364
quote:
6s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Voor schaal he :9
Dit was iets geloofwaardiger geweest als je het blikje niet had geopend :P
pi_216475453
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:47 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Dit was iets geloofwaardiger geweest als je het blikje niet had geopend :P
Open of dicht is hij even groot :+
pi_216475466
quote:
11s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Open of dicht is hij even groot :+
Open wordt ie waarschijnlijk wel steeds lichter :o
  vrijdag 31 januari 2025 @ 18:04:59 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216496631
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 december 2024 17:08 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Ja... de jaartallen van de muntjes? Is daar nog een klassementje van te brouwen :?
Oh ja, nog even e.e.a. teruggezocht voor zo ver mogelijk :s) @Kopiko

vrijdag 31 januari 2025 @ 18:47:06 #117
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_216497002
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oh ja, nog even e.e.a. teruggezocht voor zo ver mogelijk :s) @:Kopiko

[ afbeelding ]
Dit is schitterend _O_ En groots _O_ Topjaar 2002 _O_

NB: nu ik dit bekeken heb ben ik nóg trotser op mijn ROEMEENSE vondst van onlangs:

Fles jaloers :?
  vrijdag 31 januari 2025 @ 19:08:55 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216497183
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 18:47 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Dit is schitterend _O_ En groots _O_ Topjaar 2002 _O_

NB: nu ik dit bekeken heb ben ik nóg trotser op mijn ROEMEENSE vondst van onlangs:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jeetje.
quote:
Fles jaloers :?
Neuh :+ Heb je die in Nederland gevonden? :D
  vrijdag 31 januari 2025 @ 19:10:13 #119
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_216497187
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Jeetje.
[..]
Neuh :+ Heb je die in Nederland gevonden? :D
Nee, in een DB-trein...
  vrijdag 31 januari 2025 @ 19:14:51 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216497215
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 19:10 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Nee, in een DB-trein...
Conversion. Mag het rechter potje in. Is 2 cent waard dus een tweetje in het linker potje :P
pi_216503968
Zo, dat was januari *O* De trend van vorig jaar is gewoon voortgezet: er zijn in januari alweer VIER muntjes gevonden _O_ met een totale waarde van 29 cent ^O^ Eén muntje per 73.372 stappen, of 13,629 muntjes per miljoen stappen. Aan de grafiek te zien eigenlijk nog relatief weinig voor het aantal stappen (het rode bolletje is de afgelopen maand).

Maar eens zien wat februari gaat brengen *O*
  zaterdag 1 februari 2025 @ 15:30:37 #122
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_216508037
Mijn moeder vond 5 cent van de week :s)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_216795429
Het was alweer 128.000 stappen geleden, dus het werd wel weer eens tijd. Maar zojuist had ik er weer eentje te pakken *O*

Mijn eerste losse cent in Nederland :s) En alweer de zesde maand op rij met meer dan één keer geld gevonden _O_ Een evenaring van de streak van februari t/m juli vorig jaar dus. Toen waren die zes maanden goed voor 18 muntjes in totaal, nu staan we al op 20 *)
  zondag 23 februari 2025 @ 20:01:35 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216811295
Tevens VIJFTIGSTE muntvondst sinds corona O+ *O*
  zondag 23 februari 2025 @ 21:19:34 #125
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216812024
Ik bewaar het niet, maar vind wel regelmatig geld op straat. Wandel ook dagelijks aardig wat, heb nu al 2 keer in eenzelfde straat 20 en 10 euro gevonden. Verder vooral biljetten van 5, centen pak ik eigenlijk niet op.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')