Overigens vond ik een dag later NOG een tweetje, nog geen 50 meter verderopquote:Op maandag 13 januari 2025 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens hoogterecord voor Duitsland. Tot op heden had ik al drie keer in Duitsland wat gevonden, maar dat waren telkens muntjes van 1 cent.
quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, ben inmiddels weer thuis. Nog even in de herhalingZo lag hij erbij.
[ afbeelding ]
En zo is hij op ware grootteMisschien maar even op canvas laten afdrukken voor aan de muur of zo
Maar serieus, ik denk dat je hier wat interessants aan kunt zien. Er liggen meerdere zoutkorrels op. Een paar zoutkorrels aan de rand hebben roestvorming eromheen, en een paar zoutkorrels in het midden, hebben dat niet. Dus ik denk dan dat die zoutkorrels aan de rand er al veel langer op gelegen hebben dan die in het midden. Oftewel: Aangenomen dat de wegen één keer per dag gestrooid worden, heeft dit muntje minstens 24 uur op dezelfde plek gelegen voordat ik het vond. En dat is toch bijzonder. Want hoewel lang niet iedere voorbijganger ieder muntje opraapt (ja dat idee moest ik ook even aan wennen in het begin maar okee
) ligt het toch voor de hand dat een muntje dat je vindt, er nog niet zo lang ligt. Zeker niet midden op de stoep aan een drukke straat. Of hebben Duitsers ZO massaal een hekel aan tweetjes?
![]()
[ afbeelding ]
[..]
Overigens vond ik een dag later NOG een tweetje, nog geen 50 meter verderop
Ja dat was dus ook even nieuw voor mij. Ik geloof dat het in de KSC was dat er iemand reageerde van "hoezo raap je muntjes van 5 cent op?quote:Op maandag 27 januari 2025 20:13 schreef Crack_ het volgende:
[..]![]()
![]()
deze analyse
Mijn ervaring is dat mensen snel zoiets hebben van 'is meer moeite om te bukken dan dat het iets oplevert'. Dusss weenie, een idee om daar een zij-onderzoekje over te beginnen?
Mensen maken dus blijkbaar een soort kosten-baten analyse in een split second, en als je enige baten dan monetair van aard zijn valt die analyse nog weleens negatief uit blijkbaar. Maar als het (zoals voor mij) zoveel pret oplevert, en elk muntje een datapunt is waar je regressie-analyses en X-Y scattergrams en whatnot tegenaan kunt gooien, ja reken maar dat ik alles oppak en meeneemquote:Only story I have is that my 'quite well off' elderly father still stops and picks up a dropped penny in the street when he sees one, as he says it was a lot of money back then....... It would have to be at least a £1 coin for me to stop and bend down!!
"omdat ik dat leuk vindquote:Op maandag 27 januari 2025 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat was dus ook even nieuw voor mij. Ik geloof dat het in de KSC was dat er iemand reageerde van "hoezo raap je muntjes van 5 cent op?" (bij een ander geval dan okee).
1 euro bestaat ook uit vijf centjes hoorquote:Ik heb het vorig jaar ook al eens tot thema van een wedstrijdje gemaakt op een Amerikaans forum, en daar kreeg ik o.a. deze reactie:
[..]
Mensen maken dus blijkbaar een soort kosten-baten analyse in een split second, en als je enige baten dan monetair van aard zijn valt die analyse nog weleens negatief uit blijkbaar. Maar als het (zoals voor mij) zoveel pret oplevert, en elk muntje een datapunt is waar je regressie-analyses en X-Y scattergrams en whatnot tegenaan kunt gooien, ja reken maar dat ik alles oppak en meeneem![]()
Ook niet helemaal waar trouwens. Ik heb ook weleens in een kerk 20 cent gevonden en die stop ik dan in de collectebus aldaar. Waar hij hoort. Maar dan gaat er wel een andere 20 cent in de pot bij mijNou ja allemaal zulke dingen
Ik kan er nog uren over doorgaan
![]()
Volgend jaar komt er weer een jaarboek.
met geldquote:Op maandag 27 januari 2025 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan weleens een stuk over Karma schrijven in het volgende jaarboek
Nou ja, over hoe ik bepaalde vondsten in verband meen te kunnen brengen met kort daarvoor verrichte goede dadenquote:
Nou ja ik had meer iets van "omdat het geld is"quote:
quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
En zo is hij op ware grootteMisschien maar even op canvas laten afdrukken voor aan de muur of zo
![]()
Voor schaal hequote:
Open of dicht is hij even grootquote:Op woensdag 29 januari 2025 20:47 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Dit was iets geloofwaardiger geweest als je het blikje niet had geopend
Oh ja, nog even e.e.a. teruggezocht voor zo ver mogelijkquote:Op dinsdag 31 december 2024 17:08 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ja... de jaartallen van de muntjes? Is daar nog een klassementje van te brouwen
Dit is schitterendquote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, nog even e.e.a. teruggezocht voor zo ver mogelijk@:Kopiko
[ afbeelding ]
Jeetje.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:47 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Dit is schitterendEn groots
Topjaar 2002
NB: nu ik dit bekeken heb ben ik nóg trotser op mijn ROEMEENSE vondst van onlangs:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neuhquote:Fles jaloers
Nee, in een DB-trein...quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jeetje.
[..]
NeuhHeb je die in Nederland gevonden?
Conversion. Mag het rechter potje in. Is 2 cent waard dus een tweetje in het linker potjequote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |