Ja die lachen zich vast helemaal kapot!quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Wat ik vooral een probleem vind is dat het opvangen van Oekraïense mensen (en in het verlengde daarvan andere vluchtelingen) een heel stevig verdien model is.
Hotel ketens die gedateerde lokaties met dikke winst hiervoor inzetten. De Oekraïense mensen die er zitten werken dan in de huishouding bij andere lokaties vaak. Waar de keten ook weer geld voor krijgt.
Voor de keten is het geld verdienen. Geld verdienen aan andermans leed en ten koste van anderen.
Alhoewel ik dat leed in dit geval wel een beetje tussen haakjes zet, want die Oekraïense lachen hun kut uit hun broek.
Kost en inwoning, leefgeld en een normaal salaris.
Samen met de bedrijven varen zij er wel bij.
Het is niet om te lachen als men steeds moet verhuizen naar een andere plek, aangezien men dan iedere keer weer een nieuw netwerk moet zien op te bouwen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Wat ik vooral een probleem vind is dat het opvangen van Oekraïense mensen (en in het verlengde daarvan andere vluchtelingen) een heel stevig verdien model is.
Hotel ketens die gedateerde lokaties met dikke winst hiervoor inzetten. De Oekraïense mensen die er zitten werken dan in de huishouding bij andere lokaties vaak. Waar de keten ook weer geld voor krijgt.
Voor de keten is het geld verdienen. Geld verdienen aan andermans leed en ten koste van anderen.
Alhoewel ik dat leed in dit geval wel een beetje tussen haakjes zet, want die Oekraïense lachen hun kut uit hun broek.
Met zijn zessen opgehokt zitten in een hotelkamer en het minimumloon (of eronder vaak) verdienen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Oh, het gaat om recreatiewoningen en zelfs de reguliere woningen voor "onze eigen jeugd" worden erbij gehaald?quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee. Voorheen waren asielcentra genoeg voor de opvang.
En nu moeten ze al opgevangen worden in allerlei vindbare accommodaties. DAT is het probleem.
En ondertussen komt onze eigen jeugd niet meer aan een eigen woonruimte toe.
We hebben een woonruimte probleem, en kunnen niet nog meer asielzoekers opvangen. Wakker worden!
Hoe krijg je het uit je vingers.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Je weet niet echt hoe zo'n chalet verplaatst wordt hè... wel knap dat je dan iets verzint en dat post ipv het even op te zoeken.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:35 schreef ToT het volgende:
Okee, je chalet dus opvouwen en onder de arm mee naar huis nemen, bij wijze van spreken.
Ik heb senioren gekend die zo'n ding hadden en hem verkochten omdat ze te oud waren hem nog te gebruiken met alle onderhoud er bij en er omheen.
Wordt leuk voor zulke mensen om hun chalet af te breken en elders neer te zetten, of in onderdelen te verkopen.
Ja of op Marktplaats verkopen onder voorwaarde dat ze 'm zelf moeten afbreken daar op die camping waar ze van af getrapt worden. (Als daar nog genoeg tijd voor is.)
Voor elke asielopvang, of het nu in hotels, AZC's of recreatieparken is, geldt dat het de bedoeling is dat ze van daaruit doorstromen naar een reguliere woning. Gemeenten krijgen de opdracht om per jaar een x-aantal statushouders te huisvesten. En die huizen hebben ze niet. Gevolg is dat elk huis dat leegkomt, door verhuizing, samen gaan wonen of overlijden, gaat naar een statushouder, omdat ze aan hun verplichting moeten voldoen. De Nederlander kan het schudden!!quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, het gaat om recreatiewoningen en zelfs de reguliere woningen voor "onze eigen jeugd" worden erbij gehaald?
Wederom: het gaat er dus niet om dat deze mensen hun chalet moeten verplaatsen, het gaat erom dat het asielzoekers zijn, maar dat was al duidelijk.
Wel fijn dat je blijft bevestigen dat dit topic niet werkelijk over het onderwerp gaat maar dat het gewoon het zoveelste haattopic is.
Echt he, en dan tijdens werktijd kunnen lopen kankeren, waarschijnlijk vretend en ruftend op hun smerige reet, dat het eigen volk van verrekkenquote:Op dinsdag 16 april 2024 10:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe krijg je het uit je vingers.
Voor de liefhebbers:quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet niet echt hoe zo'n chalet verplaatst wordt hè... wel knap dat je dan iets verzint en dat post ipv het even op te zoeken.
Maar dat wisten ze toch toen ze hem kochten?quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:35 schreef ToT het volgende:
Okee, je chalet dus opvouwen en onder de arm mee naar huis nemen, bij wijze van spreken.
Ik heb senioren gekend die zo'n ding hadden en hem verkochten omdat ze te oud waren hem nog te gebruiken met alle onderhoud er bij en er omheen.
Wordt leuk voor zulke mensen om hun chalet af te breken en elders neer te zetten, of in onderdelen te verkopen.
Ja of op Marktplaats verkopen onder voorwaarde dat ze 'm zelf moeten afbreken daar op die camping waar ze van af getrapt worden. (Als daar nog genoeg tijd voor is.)
Wat is dit nou weer voor een onzin? Sommige mensen draaien een beetje door merk ik. Zet het nieuws eens af, ga aub wat leuks doen. Dit gaat niet lang meer goed op deze manierquote:Op dinsdag 16 april 2024 07:25 schreef Starhopper het volgende:
Wat kut zeg. Voor een weekje vakantie een ander vakantiepark moeten boeken. Echt heel veel erger voor de vakantiegangers dan voor de Oekraïense mensen die hun huis kwijt zijn.
[ afbeelding ]
2 verdiepingen.. hihi... gewoon een vide er in, maar goed, klopt. Niet dat ik bang ben dat het hier in de buurt gaat gebeuren, hier hebben we nog zat leegstand!quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:55 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
was jij niet die gast die een tuinhuis van 2 verdiepingen was gaan bouwen op de grond van de amateurtuindersvereniging ?
ja dan snap ik dat wel dat je dit lastig vind, als de gemeente morgen besluit om de volkstuin op te zeggen zit jij financieel diep in de shit
Juist zet ze bij Rutte in de achtertuinquote:Op dinsdag 16 april 2024 08:59 schreef Chandler het volgende:
Vind het nogal dubbel, waarom pakken ze niet de grote woningen van een paar lijstrekkers of politici? daar passen zat Oekraïners in en raak je maar een paar mensen ipv veel meer op zo'n park.
Steek die handen nou eens in eigen borstzak maar nee, zolang het hun straatje maar niet raakt kan alles..
Ja, best wel eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja die lachen zich vast helemaal kapot!
Wauw. Het afgunst druipt er van afquote:Op dinsdag 16 april 2024 10:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ja, best wel eigenlijk.
Ze wilde al best graag hierheen voor deze ellende.
Nu hebben ze geen kosten en daarnaast een inkomen. Ze mogen zelfs per dag bepalen of ze zin hebben om te werken.
Hebben ze geen zin dan hebben ze iig naast die kost en inwoning hun leefgeld. Werk is enkel extra.
Ze kunnen ook nog kiezen om naar hun werk gebracht te worden gratis. Kan hun mooie zware en vrij recente auto waar ze geen wegenbelasting voor betalen lekker blijven staan. Want he, brandstof is best duur hier.
Het spijt me dat ik je regenboog en eenhoorns vergal. Maar in de praktijk verdienen bedrijven hier grof geld aan om Oekraïense die de luxe hadden om hierheen te verkassen onder voor hen goede voorwaarden op te vangen en te werk aan te bieden.
Lezen is blijkbaar niet je sterkste kant, maar insinueren kan je als de beste.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, het gaat om recreatiewoningen en zelfs de reguliere woningen voor "onze eigen jeugd" worden erbij gehaald?
Wederom: het gaat er dus niet om dat deze mensen hun chalet moeten verplaatsen, het gaat erom dat het vanwege asielzoekers is, maar dat was al duidelijk.
Wel fijn dat je blijft bevestigen dat dit topic niet werkelijk over het onderwerp gaat maar dat het gewoon het zoveelste haattopic is.
Koekoekquote:Op dinsdag 16 april 2024 10:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ja, best wel eigenlijk.
Nu hebben ze geen kosten en daarnaast een inkomen. Ze mogen zelfs per dag bepalen of ze zin hebben om te werken.
Hebben ze geen zin dan hebben ze iig naast die kost en inwoning hun leefgeld. Werk is enkel extra.
Ze kunnen ook nog kiezen om naar hun werk gebracht te worden gratis. Kan hun mooie zware en vrij recente auto waar ze geen wegenbelasting voor betalen lekker blijven staan. Want he, brandstof is best duur hier.
Het spijt me dat ik je regenboog en eenhoorns vergal. Maar in de praktijk verdienen bedrijven hier grof geld aan om Oekraïense die de luxe hadden om hierheen te verkassen onder voor hen goede voorwaarden op te vangen en te werk aan te bieden.
Ze zitten niet met z'n zessen in een hotel kamer. Dat is voor arbeids migranten die onder een gare zzp constructie werken hier.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Met zijn zessen opgehokt zitten in een hotelkamer en het minimumloon (of eronder vaak) verdienen.
Lekker luxe leven man, die lachen echt hun kut uit hun broek ja.
Wat mij betreft mogen vluchtelingen gewoon in tenten, barakken of containers slapen trouwens.
Ik hoop voor je dat jij niet hetzelfde mee hoeft te maken als de mensen die gevlucht zijn uit Oekraïne.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ja, best wel eigenlijk.
Dit is dus een probleem, dat je niets hierover mag zeggen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wauw. Het afgunst druipt er van af
Je moet het falen van je eigen leven niet projecteren op mensen die vluchten voor oorlog. Mafkees.
Drijfzand, hoe harder je spartelt hoe verder je wegzakt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:07 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Dit is dus een probleem, dat je niets hierover mag zeggen.
Locaties van hotel ketens die ineens bovenaan in de lijst van best lopende locaties komen enkel door deze opvang methode.
Ketens die ook nog eens ze werkgelegenheid bieden en daarmee ook hun winst vergroten.
Fijn dat jij valt voor dat zieligheids gebeuren. Maar dit is echt een verdien model, ook voor vele Oekraïense mensen.
En nee, ik ben geen schoonmaakster of afwasser die zijn baan is verloren hierdoor. Ik ben wel degene die op een positie zit waarbij ik letterlijk kan zien hoe het werkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |