Ik weet niet wat voor beeld jij van politici hebt, maar de meesten wonen echt niet in een of ander kasteel hoor. Die zitten gewoon in een rijtjeshuis, net als wij.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:59 schreef Chandler het volgende:
Vind het nogal dubbel, waarom pakken ze niet de grote woningen van een paar lijstrekkers of politici? daar passen zat Oekraïners in en raak je maar een paar mensen ipv veel meer op zo'n park.
Steek die handen nou eens in eigen borstzak maar nee, zolang het hun straatje maar niet raakt kan alles..
Dan pakken ze de sociale huurwoningen af!!quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:20 schreef Montagui het volgende:
Afijn, hoe lang zal het duren voordat de voorraad beschikbare hotels, boten, recreatieparken en wat nog meer verzonnen kan worden vol zit? En wat dan?
Waar mensen dan 6 jaar lang geen gebruik van kunnen maken? Trouwens? De chalets zijn vaak prive bezit! Moet je dan zomaar goed vinden dat mensen in jouw chalet wonen en het afbreken?quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mensen worden niet uit hun huis gegooid. Mensen moeten niet naar de daklozenopvang. Dit is een chalet. Een vakantiehuisje.
Zat zelf eerder te denken aan woningdelen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:21 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dan pakken ze de sociale huurwoningen af!!
Dan gaan ze statushouders bij alleenstaande sociale huurders douwen, die nog 1 of 2 kamers over hebben. Logisch toch!!quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:20 schreef Montagui het volgende:
Afijn, hoe lang zal het duren voordat de voorraad beschikbare hotels, boten, recreatieparken en wat nog meer verzonnen kan worden vol zit? En wat dan?
Vaak particulier. Vrienden van ons hebben ook zo'n chalet. Ze huren de plaats, maar het chalet is van hun.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar wie is de eigenaar van die Chalets. Die mensen huren ze of zo?
Te beginnen met alleenstaanden onder de 35. Die kunnen nog best wel weer even bij de ouders gaan wonen, toch?quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:21 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dan pakken ze de sociale huurwoningen af!!
Dat soort parken wordt ook regelmatig verkocht waarbij de nieuwe eigenaar het wil herinrichten, moderniseren of "upgraden", dat betekent ook vaak dat de grondhuur wordt opgezegd en je je stacaravan moet verwijderen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:20 schreef ZarB het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen dat het dan voor de eigenaren allemaal wel meevalt? Misschien zitten ze daar elke week een lang weekend? Misschien zelfs 3 maanden achter elkaar. Komen ze er al 30 jaar en is het een 2e thuis. Maar "het is een vakantiehuisje en een vakantiehuisje betekent dat je er 1 a 2 weekendjes per jaar zit net als in center parcs" autistische redenatie van Starhopper bepaalt dat het allemaal niet uitmaakt. Jij hebt echt een heel selectieve vorm van compassie
Het hele ding is dus dat de grond waar de chalets opstaan niet hun eigendom is...quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Onteigenen en weg trappen.
Eigendom is eigendom en dit is een testcase.
Wanneer vinden wij het een keer dat het klaar is?
Als @Starhopper trek heeft gaat-ie niet eten omdat er mensen zijn met honger.quote:Op dinsdag 16 april 2024 07:28 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een achterlijk stuk stront
Als de grondeigenaar van de chalet van jouw vrienden de huur opzegt omdat hij wat anders wil doen met de grond dan hebben jouw vrienden de keuze om hun chalet af te breken dan wel te verplaatsen. Net zoals nu in deze gemeente gebeurd.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Vaak particulier. Vrienden van ons hebben ook zo'n chalet. Ze huren de plaats, maar het chalet is van hun.
Nee, als de huur opgezegd wordt moet je je chalet verwijderen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar mensen dan 6 jaar lang geen gebruik van kunnen maken? Trouwens? De chalets zijn vaak prive bezit! Moet je dan zomaar goed vinden dat mensen in jouw chalet wonen en het afbreken?
Het hele ding is dat hier de op fok de boze rechtsen door het opgehitst worden de logica niet meer zien en denken dat hun mening ook een voldongen feit zou zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het hele ding is dus dat de grond waar de chalets opstaan niet hun eigendom is...
Als je even terugleest, kun je zien dat ik vraag of de gemeente ook de chalets opkoopt of dat ze die moeten verplaatsen? Ik verzin dus niks, is vraag iets.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, als de huur opgezegd wordt moet je je chalet verwijderen.
Waarom verzin je weer nonsens over het onteigenen van het chalet zelf?
Nee, de grond is eigendom van het park en het chalet moet je zelf verhuizen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:05 schreef ToT het volgende:
Wait, what? Ze pakken je dus feitelijk echt je eigendom af?
Ik moet er ook niet aan denken, maar om er lichtzinnig over te doen want "het is maar een vakantiehuisje" en totaal niet verder kunnen denken is triest.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat soort parken wordt ook regelmatig verkocht waarbij de nieuwe eigenaar het wil herinrichten, moderniseren of "upgraden", dat betekent ook vaak dat de grondhuur wordt opgezegd en je je stacaravan moet verwijderen.
Alleen al daarom zou ik nooit een chalet op huurgrond kopen.
Dat is dus niet het geval.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar mensen dan 6 jaar lang geen gebruik van kunnen maken? Trouwens? De chalets zijn vaak prive bezit! Moet je dan zomaar goed vinden dat mensen in jouw chalet wonen en het afbreken?
Nou Timmermans kan er zeker wel een stuk of 30 opvangen en zo zullen er nog wel een paar zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor beeld jij van politici hebt, maar de meesten wonen echt niet in een of ander kasteel hoor. Die zitten gewoon in een rijtjeshuis, net als wij.
Ik snap dat, al is er niets opgezegd volgens dit bericht. Maar goed, ik heb wat dat betreft ook wel ruimte om een paar mensen op te vangen maar pijns er niet over aangezien er nog zoveel leegstraat (van kantoren tot winkels) rondom mij...quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:06 schreef Jaeger85 het volgende:
Bijvoorbeeld omdat het onteigenen van een koopwoning een veel zwaardere procedure is dan het opzeggen van grondhuur voor een recreatiewoning.
Maar dit zijn niet per se plannen van de eigenaar, maar van de gemeente. En het is een pilot. Stel, je verhuist je chalet, gesteld dat je een leuke plek kunt vinden, en dat park gaat hetzelfde doen. Moet je weer weg.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, de grond is eigendom van het park en het chalet moet je zelf verhuizen.
Dat is het nadeel van het huren van grond, als de eigenaar andere plannen heeft kan je verkassen.
Als je de mogelijkheid hebt, grond kopen en daar een chalet op zetten.
Als je daar dan minimaal het bedrag voor krijgt wat je er zelf in gestoken hebt....quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is dus niet het geval.
Je zal je chalet naar een ander park moeten verhuizen of het chalet verkopen aan de beheerder of het COA.
Dat kun je heel makkelijk voorkomen door je chalet te plaatsen op grond dat je in eigendom hebt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dit zijn niet per se plannen van de eigenaar, maar van de gemeente. En het is een pilot. Stel, je verhuist je chalet, gesteld dat je een leuke plek kunt vinden, en dat park gaat hetzelfde doen. Moet je weer weg.
Daar heb je toch niet dat chalet voor gekocht!! Vind het echt van de zotte en hoop echt dat de chaleteigenaren hier tegen gaan procederen.
Op zich is dat op papier waar.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mensen worden niet uit hun huis gegooid. Mensen moeten niet naar de daklozenopvang. Dit is een chalet. Een vakantiehuisje.
Dat je het eerder gevraagd hebt betekent niet dat je het antwoord zelf maar moet verzinnen om daar vervolgens verontwaardigd over te gaan zitten zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je even terugleest, kun je zien dat ik vraag of de gemeente ook de chalets opkoopt of dat ze die moeten verplaatsen? Ik verzin dus niks, is vraag iets.
was jij niet die gast die een tuinhuis van 2 verdiepingen was gaan bouwen op de grond van de amateurtuindersvereniging ?quote:
Als onze zoon, ooit, het huis uit gaat, hebben we een volledige bovenverdieping leegstaan, inclusief luxe badkamer, maar ik peins er ook niet over om asielzoekers in huis te nemen. Onderverhuren mag namelijk niet van de hypotheekverstrekker.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:52 schreef Chandler het volgende:
Ik snap dat, al is er niets opgezegd volgens dit bericht. Maar goed, ik heb wat dat betreft ook wel ruimte om een paar mensen op te vangen maar pijns er niet over aangezien er nog zoveel leegstraat (van kantoren tot winkels) rondom mij...
Het is heel lullig natuurlijk maar de grond is niet je eigendom.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je daar dan minimaal het bedrag voor krijgt wat je er zelf in gestoken hebt....
Sommige parken kun je de grond ook aankopen en dat zou ik iedereen adviseren. Juist vanwege dit soort dingen, faillisementen van parken etc.quote:Op dinsdag 16 april 2024 07:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou, volledig? Alleen de grond waar ie op staat. Die huur je. Dus zit je met zo een actie met de gebakken peren. Kan je een nieuwe plek gaan zoeken voor je opgekalefaterde stacaravan van anderhalf ton.
Dat klopt. Tenzij je de je chalet op gekochte grond zet.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dit zijn niet per se plannen van de eigenaar, maar van de gemeente. En het is een pilot. Stel, je verhuist je chalet, gesteld dat je een leuke plek kunt vinden, en dat park gaat hetzelfde doen. Moet je weer weg.
Je kan procederen maar je hebt niet echt een zaak. Het is grond die je huurt en aangezien het een 2e woning betreft (je kan er niet inschrijven) heb je geen huurdersbescherming of wat dan ook.quote:Daar heb je toch niet dat chalet voor gekocht!! Vind het echt van de zotte en hoop echt dat de chaleteigenaren hier tegen gaan procederen.
Klopt, ik zou dat ook niet willen. Er staan er dan, op dit moment een heleboel te koop op parken die onlangs in opspraak zijn geweest, waarvan niet zeker is wat de eigenaar ermee gaat doen. Als je al op Funda meerdere chalets op hetzelfde park te koop ziet staan, dan moet je je al achter de oren krabben...quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is heel lullig natuurlijk maar de grond is niet je eigendom.
Het chalet wel en als je vindt dat je er te weinig voor krijgt, zal je het moeten verplaatsen.
Ik zou nooit een chalet op zo'n park willen, omdat dat altijd boven je hoofd hangt.
Nieuwe eigenaar met andere plannen, bijvoorbeeld iemand die het vol wil zetten met blokhutten om te verhuren en een nieuw zwembad en tennisbaan wil aanleggen, en je kan verkassen.
Alles valt of staat met het contract dat je ooit getekend hebt.
Ik woon in de regio en ben wel gewend dat men boos is dat men hun stacaravan moet verwijderen omdat de grondhuur door de (nieuwe) eigenaar opgezegd is.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:51 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik moet er ook niet aan denken, maar om er lichtzinnig over te doen want "het is maar een vakantiehuisje" en totaal niet verder kunnen denken is triest.
Na 30 jaar ergens wonen nog steeds een hypotheek hebben.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Als onze zoon, ooit, het huis uit gaat, hebben we een volledige bovenverdieping leegstaan, inclusief luxe badkamer, maar ik peins er ook niet over om asielzoekers in huis te nemen. Onderverhuren mag namelijk niet van de hypotheekverstrekker.
Een vakantiehuisje kan je eigendom zijn. Uiteraard is de grond dan mogelijk gehuurd en heb je niets te zeggen als je de zaak moet verplaatsen en daardoor enorme kosten moet maken. Maar netjes is het niet.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ook dat is natuurlijk ellende. Je kunt beter zo weinig bezitten.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik woon in de regio en ben wel gewend dat men boos is dat men hun stacaravan moet verwijderen omdat de grondhuur door de (nieuwe) eigenaar opgezegd is.
Behalve wat artikelen in de lokale krant hoor je daar niets over.
Maar ja, nu wil men daar asielzoekers plaatsen en dan is het hek van de dam.
Dat amper 10 km verderop ook mensen na tig jaar hun stacaravan moeten verwijderen omdat de nieuwe eigenaar er een modern park van wil maken vind ik geen topic over, en dat speelt al een tijdje.
Of de nieuwe eigenaar is een chaletverkoper en bedenkt samen met de gemeente dat de boel gemoderniseerd en verduurzaamd moet worden, met allemaal mooie nieuwe chalets, en tegelijkertijd ook meer richting de korte termijn vakantieverhuur, omdat je daarmee ook illegale bewoning tegengaat.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is heel lullig natuurlijk maar de grond is niet je eigendom.
Het chalet wel en als je vindt dat je er te weinig voor krijgt, zal je het moeten verplaatsen.
Ik zou nooit een chalet op zo'n park willen, omdat dat altijd boven je hoofd hangt.
Nieuwe eigenaar met andere plannen, bijvoorbeeld iemand die het vol wil zetten met blokhutten om te verhuren en een nieuw zwembad en tennisbaan wil aanleggen, en je kan verkassen.
Alles valt of staat met het contract dat je ooit getekend hebt.
Nee, je kunt beter de grond ook bezitten, dan heb je dit probleem niet.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ook dat is natuurlijk ellende. Je kunt beter zo weinig bezitten.
In Amsterdam zal daar niet zo snel iets mee gebeuren, maar op de Veluwe wil ik zelfs geen boswachterswoning op erfpachtgrond, en dan pacht je nota bene van Staatsbosbeheer.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:10 schreef Cherni het volgende:
Hoe zit dat dan in Amsterdam waar je op gepachte grond een huis hebt dat wel je eigendon is?
Of ze zetten er dikke vakantievilla's op, zoals bij Waterpark Zwartkruis.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of de nieuwe eigenaar is een chaletverkoper en bedenkt samen met de gemeente dat de boel gemoderniseerd en verduurzaamd moet worden, met allemaal mooie nieuwe chalets, en tegelijkertijd ook meer richting de korte termijn vakantieverhuur, omdat je daarmee ook illegale bewoning tegengaat.
Dan mag je ook gewoon verkassen zodra de huur opgezegd wordt.
Ik woon hier pas 9 jaar.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Na 30 jaar ergens wonen nog steeds een hypotheek hebben.
Waarbij er qua wooneis voor onze arbeidsmigranten 10 meter leefoppervlakte per persoon zijn, dus in een 3 kamer chalet van 60 vierkante meter worden 3 stapelbedden geplaatsten en betaald de arbeidsmigrant 100 euro per week. Lekker cashen voor de verhuurder 2400 euro per chalet per maand. En nog niet eens beddengoed hoeven te vervangen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Nee daar moeten mensen in zitten die hun halve maandloon overmaken aan de eigenaar die toevalligerwijs ook hun werkgever is.
Omdat dit al de zoveelste actie is om asielzoekers in den lande geplaatst te krijgen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik woon in de regio en ben wel gewend dat men boos is dat men hun stacaravan moet verwijderen omdat de grondhuur door de (nieuwe) eigenaar opgezegd is.
Behalve wat artikelen in de lokale krant hoor je daar niets over.
Maar ja, nu wil men daar asielzoekers plaatsen en dan is het hek van de dam.
Dat amper 10 km verderop ook mensen na tig jaar hun stacaravan moeten verwijderen omdat de nieuwe eigenaar er een modern park van wil maken vind ik geen topic over, en dat speelt al een tijdje.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Of ze zetten er dikke vakantievilla's op, zoals bij Waterpark Zwartkruis.
Daar stonden eerst tientallen chalets en nu...
[ afbeelding ]
Overigens ook Roompot geloof ik.
En dan kan je gewoon opzouten met je chalet.
Ah, het drama is dus wel omdat het asielzoekers zijn, als de grondhuur opgezegd was omdat men het park grondig wil renoveren (lees: dure vakantiewoningen zou willen plaatsen) hadden we er geen topic over gehad.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Omdat dit al de zoveelste actie is om asielzoekers in den lande geplaatst te krijgen.
Hotels, boten, recreatieparken, etc etc, wanneer komt daar een eind aan?
Wanneer komt het in de botte harsens van de beleidsmakers op dat we VOL zitten?
Nu zijn het de chaleteigenaren, de m.i. logische (jaja, speculerende) volgende stap zou wel eens noodgedwongen plaatsing van asielzoekers in eengezinswoningen zijn waar maar 1 persoon woont. En in die gevallen dat het niet kan omdat je die asielgezinnen niet samen met die ene persoon in die woning kunt laten verblijven dan flikker je die ene persoon er toch gewoon uit. Liever een heel gezin in die woning dan die ene. Toch?
Ook voor de in slaap gesuste apathie-achtige Nederlandse bevolking zal er toch wel ergens een grens zijn?
Nee. Voorheen waren asielcentra genoeg voor de opvang.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, het drama is dus wel omdat het asielzoekers zijn, als de grondhuur opgezegd was omdat men het park grondig wil renoveren (lees: dure vakantiewoningen zou willen plaatsen) hadden we er geen topic over gehad.
Duidelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |