abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213224948
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:59 schreef Chandler het volgende:
Vind het nogal dubbel, waarom pakken ze niet de grote woningen van een paar lijstrekkers of politici? daar passen zat Oekraïners in en raak je maar een paar mensen ipv veel meer op zo'n park.

Steek die handen nou eens in eigen borstzak maar nee, zolang het hun straatje maar niet raakt kan alles..
Ik weet niet wat voor beeld jij van politici hebt, maar de meesten wonen echt niet in een of ander kasteel hoor. Die zitten gewoon in een rijtjeshuis, net als wij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_213224949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:20 schreef Montagui het volgende:
Afijn, hoe lang zal het duren voordat de voorraad beschikbare hotels, boten, recreatieparken en wat nog meer verzonnen kan worden vol zit? En wat dan?
Dan pakken ze de sociale huurwoningen af!!
pi_213224987
Observeerbare hypocriet boze rechtsen bij elkaar, waar waren jullie toch altijd elke keer toen andere vakantieparken de grondhuur van chalet eigenaren opzegde. Wat meermaals de krant haalde.

https://www.omroepzeeland(...)at-er-net-vijf-weken

https://www.bnnvara.nl/ka(...)halet-kan-dat-zomaar
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:26:04 #54
3542 Gia
User under construction
pi_213224995
quote:
84s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mensen worden niet uit hun huis gegooid. Mensen moeten niet naar de daklozenopvang. Dit is een chalet. Een vakantiehuisje.
Waar mensen dan 6 jaar lang geen gebruik van kunnen maken? Trouwens? De chalets zijn vaak prive bezit! Moet je dan zomaar goed vinden dat mensen in jouw chalet wonen en het afbreken?
pi_213224999
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:21 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Zat zelf eerder te denken aan woningdelen.

Genoeg eengezinswoningen waar maar 1 persoon woont.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:28:44 #56
3542 Gia
User under construction
pi_213225019
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:20 schreef Montagui het volgende:
Afijn, hoe lang zal het duren voordat de voorraad beschikbare hotels, boten, recreatieparken en wat nog meer verzonnen kan worden vol zit? En wat dan?
Dan gaan ze statushouders bij alleenstaande sociale huurders douwen, die nog 1 of 2 kamers over hebben. Logisch toch!!
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:29:50 #57
3542 Gia
User under construction
pi_213225028
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maar wie is de eigenaar van die Chalets. Die mensen huren ze of zo?
Vaak particulier. Vrienden van ons hebben ook zo'n chalet. Ze huren de plaats, maar het chalet is van hun.
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:30:45 #58
3542 Gia
User under construction
pi_213225039
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:21 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Te beginnen met alleenstaanden onder de 35. Die kunnen nog best wel weer even bij de ouders gaan wonen, toch?
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:37:02 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213225085
Gewoon bek houden en belasting blijven betalen.
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:40:10 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213225117
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:20 schreef ZarB het volgende:

[..]
Wie ben jij om te bepalen dat het dan voor de eigenaren allemaal wel meevalt? Misschien zitten ze daar elke week een lang weekend? Misschien zelfs 3 maanden achter elkaar. Komen ze er al 30 jaar en is het een 2e thuis. Maar "het is een vakantiehuisje en een vakantiehuisje betekent dat je er 1 a 2 weekendjes per jaar zit net als in center parcs" autistische redenatie van Starhopper bepaalt dat het allemaal niet uitmaakt. Jij hebt echt een heel selectieve vorm van compassie :')
Dat soort parken wordt ook regelmatig verkocht waarbij de nieuwe eigenaar het wil herinrichten, moderniseren of "upgraden", dat betekent ook vaak dat de grondhuur wordt opgezegd en je je stacaravan moet verwijderen.

Alleen al daarom zou ik nooit een chalet op huurgrond kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213225131
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Onteigenen en weg trappen.
Eigendom is eigendom en dit is een testcase.

Wanneer vinden wij het een keer dat het klaar is?
Het hele ding is dus dat de grond waar de chalets opstaan niet hun eigendom is...
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:46:11 #62
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_213225169
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:28 schreef Solotovski het volgende:

[..]
Wat ben je toch ook een achterlijk stuk stront
Als @Starhopper trek heeft gaat-ie niet eten omdat er mensen zijn met honger.
pi_213225170
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Vaak particulier. Vrienden van ons hebben ook zo'n chalet. Ze huren de plaats, maar het chalet is van hun.
Als de grondeigenaar van de chalet van jouw vrienden de huur opzegt omdat hij wat anders wil doen met de grond dan hebben jouw vrienden de keuze om hun chalet af te breken dan wel te verplaatsen. Net zoals nu in deze gemeente gebeurd.
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:47:04 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213225174
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:26 schreef Gia het volgende:

[..]
Waar mensen dan 6 jaar lang geen gebruik van kunnen maken? Trouwens? De chalets zijn vaak prive bezit! Moet je dan zomaar goed vinden dat mensen in jouw chalet wonen en het afbreken?
Nee, als de huur opgezegd wordt moet je je chalet verwijderen.
Waarom verzin je weer nonsens over het onteigenen van het chalet zelf?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213225176
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het hele ding is dus dat de grond waar de chalets opstaan niet hun eigendom is...
Het hele ding is dat hier de op fok de boze rechtsen door het opgehitst worden de logica niet meer zien en denken dat hun mening ook een voldongen feit zou zijn. :D
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:48:16 #66
3542 Gia
User under construction
pi_213225184
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, als de huur opgezegd wordt moet je je chalet verwijderen.
Waarom verzin je weer nonsens over het onteigenen van het chalet zelf?
Als je even terugleest, kun je zien dat ik vraag of de gemeente ook de chalets opkoopt of dat ze die moeten verplaatsen? Ik verzin dus niks, is vraag iets.
pi_213225198
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:05 schreef ToT het volgende:
Wait, what? Ze pakken je dus feitelijk echt je eigendom af?
Nee, de grond is eigendom van het park en het chalet moet je zelf verhuizen.
Dat is het nadeel van het huren van grond, als de eigenaar andere plannen heeft kan je verkassen.

Als je de mogelijkheid hebt, grond kopen en daar een chalet op zetten.
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:51:06 #68
3542 Gia
User under construction
pi_213225202
Hoelang duurt het nog voordat Centerparcs e.d. vol komt te zitten met asielzoekers? Waar moeten de toeristen naartoe? Hotels worden al volgedouwd met asielzoekers voor Christus mag weten hoe lang. Volgens die engnek van het COA voor zolang als nodig is. Afhankelijk van de doorstroom naar reguliere woningen. Waar ze dus voorrang op krijgen boven de mensen die al 8 jaar of langer staan ingeschreven.
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:51:45 #69
338319 ZarB
Piña colada
pi_213225206
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat soort parken wordt ook regelmatig verkocht waarbij de nieuwe eigenaar het wil herinrichten, moderniseren of "upgraden", dat betekent ook vaak dat de grondhuur wordt opgezegd en je je stacaravan moet verwijderen.

Alleen al daarom zou ik nooit een chalet op huurgrond kopen.
Ik moet er ook niet aan denken, maar om er lichtzinnig over te doen want "het is maar een vakantiehuisje" en totaal niet verder kunnen denken is triest.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_213225207
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:26 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat is dus niet het geval.

Je zal je chalet naar een ander park moeten verhuizen of het chalet verkopen aan de beheerder of het COA.
pi_213225209
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik weet niet wat voor beeld jij van politici hebt, maar de meesten wonen echt niet in een of ander kasteel hoor. Die zitten gewoon in een rijtjeshuis, net als wij.
Nou Timmermans kan er zeker wel een stuk of 30 opvangen en zo zullen er nog wel een paar zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:06 schreef Jaeger85 het volgende:
Bijvoorbeeld omdat het onteigenen van een koopwoning een veel zwaardere procedure is dan het opzeggen van grondhuur voor een recreatiewoning.
Ik snap dat, al is er niets opgezegd volgens dit bericht. Maar goed, ik heb wat dat betreft ook wel ruimte om een paar mensen op te vangen maar pijns er niet over aangezien er nog zoveel leegstraat (van kantoren tot winkels) rondom mij...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:53:07 #72
3542 Gia
User under construction
pi_213225219
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, de grond is eigendom van het park en het chalet moet je zelf verhuizen.
Dat is het nadeel van het huren van grond, als de eigenaar andere plannen heeft kan je verkassen.

Als je de mogelijkheid hebt, grond kopen en daar een chalet op zetten.
Maar dit zijn niet per se plannen van de eigenaar, maar van de gemeente. En het is een pilot. Stel, je verhuist je chalet, gesteld dat je een leuke plek kunt vinden, en dat park gaat hetzelfde doen. Moet je weer weg.

Daar heb je toch niet dat chalet voor gekocht!! Vind het echt van de zotte en hoop echt dat de chaleteigenaren hier tegen gaan procederen.
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:54:09 #73
3542 Gia
User under construction
pi_213225226
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is dus niet het geval.

Je zal je chalet naar een ander park moeten verhuizen of het chalet verkopen aan de beheerder of het COA.
Als je daar dan minimaal het bedrag voor krijgt wat je er zelf in gestoken hebt....
pi_213225229
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar dit zijn niet per se plannen van de eigenaar, maar van de gemeente. En het is een pilot. Stel, je verhuist je chalet, gesteld dat je een leuke plek kunt vinden, en dat park gaat hetzelfde doen. Moet je weer weg.

Daar heb je toch niet dat chalet voor gekocht!! Vind het echt van de zotte en hoop echt dat de chaleteigenaren hier tegen gaan procederen.
Dat kun je heel makkelijk voorkomen door je chalet te plaatsen op grond dat je in eigendom hebt.
pi_213225231
quote:

[..]
Mensen worden niet uit hun huis gegooid. Mensen moeten niet naar de daklozenopvang. Dit is een chalet. Een vakantiehuisje.
Op zich is dat op papier waar.
Ik ken echter wel iemand die gescheiden is en nu in zo'n chalet woont omdat hij nergens anders terecht kan.
Hij staat er overigens niet ingeschreven, dat mag niet.
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:55:41 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213225239
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Als je even terugleest, kun je zien dat ik vraag of de gemeente ook de chalets opkoopt of dat ze die moeten verplaatsen? Ik verzin dus niks, is vraag iets.
Dat je het eerder gevraagd hebt betekent niet dat je het antwoord zelf maar moet verzinnen om daar vervolgens verontwaardigd over te gaan zitten zijn.

Als de huur van de grond opgezegd is moet je je stacaravan verplaatsen.

Iedereen die ook maar een beetje bekend is met dit soort parken weet dat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213225241
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:59 schreef Chandler het volgende:
Vind het nogal dubbel,
was jij niet die gast die een tuinhuis van 2 verdiepingen was gaan bouwen op de grond van de amateurtuindersvereniging ?

ja dan snap ik dat wel dat je dit lastig vind, als de gemeente morgen besluit om de volkstuin op te zeggen zit jij financieel diep in de shit

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2024 09:56:47 ]
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:56:23 #78
3542 Gia
User under construction
pi_213225245
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:52 schreef Chandler het volgende:

Ik snap dat, al is er niets opgezegd volgens dit bericht. Maar goed, ik heb wat dat betreft ook wel ruimte om een paar mensen op te vangen maar pijns er niet over aangezien er nog zoveel leegstraat (van kantoren tot winkels) rondom mij...
Als onze zoon, ooit, het huis uit gaat, hebben we een volledige bovenverdieping leegstaan, inclusief luxe badkamer, maar ik peins er ook niet over om asielzoekers in huis te nemen. Onderverhuren mag namelijk niet van de hypotheekverstrekker. :6
pi_213225248
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:54 schreef Gia het volgende:

[..]
Als je daar dan minimaal het bedrag voor krijgt wat je er zelf in gestoken hebt....
Het is heel lullig natuurlijk maar de grond is niet je eigendom.
Het chalet wel en als je vindt dat je er te weinig voor krijgt, zal je het moeten verplaatsen.

Ik zou nooit een chalet op zo'n park willen, omdat dat altijd boven je hoofd hangt.
Nieuwe eigenaar met andere plannen, bijvoorbeeld iemand die het vol wil zetten met blokhutten om te verhuren en een nieuw zwembad en tennisbaan wil aanleggen, en je kan verkassen.

Alles valt of staat met het contract dat je ooit getekend hebt.
pi_213225254
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nou, volledig? Alleen de grond waar ie op staat. Die huur je. Dus zit je met zo een actie met de gebakken peren. Kan je een nieuwe plek gaan zoeken voor je opgekalefaterde stacaravan van anderhalf ton.
Sommige parken kun je de grond ook aankopen en dat zou ik iedereen adviseren. Juist vanwege dit soort dingen, faillisementen van parken etc.
pi_213225258
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat klopt. Tenzij je de je chalet op gekochte grond zet.

quote:
Je kan procederen maar je hebt niet echt een zaak. Het is grond die je huurt en aangezien het een 2e woning betreft (je kan er niet inschrijven) heb je geen huurdersbescherming of wat dan ook.
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:59:54 #82
3542 Gia
User under construction
pi_213225259
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het chalet wel en als je vindt dat je er te weinig voor krijgt, zal je het moeten verplaatsen.

Ik zou nooit een chalet op zo'n park willen, omdat dat altijd boven je hoofd hangt.
Nieuwe eigenaar met andere plannen, bijvoorbeeld iemand die het vol wil zetten met blokhutten om te verhuren en een nieuw zwembad en tennisbaan wil aanleggen, en je kan verkassen.

Klopt, ik zou dat ook niet willen. Er staan er dan, op dit moment een heleboel te koop op parken die onlangs in opspraak zijn geweest, waarvan niet zeker is wat de eigenaar ermee gaat doen. Als je al op Funda meerdere chalets op hetzelfde park te koop ziet staan, dan moet je je al achter de oren krabben...
  dinsdag 16 april 2024 @ 10:02:39 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213225270
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:51 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik moet er ook niet aan denken, maar om er lichtzinnig over te doen want "het is maar een vakantiehuisje" en totaal niet verder kunnen denken is triest.
Ik woon in de regio en ben wel gewend dat men boos is dat men hun stacaravan moet verwijderen omdat de grondhuur door de (nieuwe) eigenaar opgezegd is.
Behalve wat artikelen in de lokale krant hoor je daar niets over.
Maar ja, nu wil men daar asielzoekers plaatsen en dan is het hek van de dam.

Dat amper 10 km verderop ook mensen na tig jaar hun stacaravan moeten verwijderen omdat de nieuwe eigenaar er een modern park van wil maken vind ik geen topic over, en dat speelt al een tijdje.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213225278
Tja, als het Westen zich zo zou inspannen voor Oekraine als dat ze voor Israel doen, dan was het allemaal niet nodig geweest.
pi_213225285
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Als onze zoon, ooit, het huis uit gaat, hebben we een volledige bovenverdieping leegstaan, inclusief luxe badkamer, maar ik peins er ook niet over om asielzoekers in huis te nemen. Onderverhuren mag namelijk niet van de hypotheekverstrekker. :6
Na 30 jaar ergens wonen nog steeds een hypotheek hebben. :')
pi_213225287
quote:

[..]
Een vakantiehuisje kan je eigendom zijn. Uiteraard is de grond dan mogelijk gehuurd en heb je niets te zeggen als je de zaak moet verplaatsen en daardoor enorme kosten moet maken. Maar netjes is het niet.

Je lult er wel heel makkelijk over zonder je te beseffen dat deze mensen in de problemen kunnen komen. Maar ik had ook niets anders verwacht van een extreem rechts persoon die een ommekeer maakte naar extreem linkse ideeën.
  Forum Admin dinsdag 16 april 2024 @ 10:05:44 #87
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213225295
Nee daar moeten mensen in zitten die hun halve maandloon overmaken aan de eigenaar die toevalligerwijs ook hun werkgever is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213225311
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik woon in de regio en ben wel gewend dat men boos is dat men hun stacaravan moet verwijderen omdat de grondhuur door de (nieuwe) eigenaar opgezegd is.

Dat amper 10 km verderop ook mensen na tig jaar hun stacaravan moeten verwijderen omdat de nieuwe eigenaar er een modern park van wil maken vind ik geen topic over, en dat speelt al een tijdje.
Ook dat is natuurlijk ellende. Je kunt beter zo weinig bezitten. :)
  dinsdag 16 april 2024 @ 10:08:00 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213225315
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Of de nieuwe eigenaar is een chaletverkoper en bedenkt samen met de gemeente dat de boel gemoderniseerd en verduurzaamd moet worden, met allemaal mooie nieuwe chalets, en tegelijkertijd ook meer richting de korte termijn vakantieverhuur, omdat je daarmee ook illegale bewoning tegengaat.

Dan mag je ook gewoon verkassen zodra de huur opgezegd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213225331
Hoe zit dat dan in Amsterdam waar je op gepachte grond een huis hebt dat wel je eigendom is?
  dinsdag 16 april 2024 @ 10:10:20 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213225334
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:07 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ook dat is natuurlijk ellende. Je kunt beter zo weinig bezitten. :)
Nee, je kunt beter de grond ook bezitten, dan heb je dit probleem niet.
Maar dezelfde stacaravan op eigen grond is beduidend duurder dan op huurgrond.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 april 2024 @ 10:12:15 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213225349
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:10 schreef Cherni het volgende:
Hoe zit dat dan in Amsterdam waar je op gepachte grond een huis hebt dat wel je eigendon is?
In Amsterdam zal daar niet zo snel iets mee gebeuren, maar op de Veluwe wil ik zelfs geen boswachterswoning op erfpachtgrond, en dan pacht je nota bene van Staatsbosbeheer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213225350
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Of de nieuwe eigenaar is een chaletverkoper en bedenkt samen met de gemeente dat de boel gemoderniseerd en verduurzaamd moet worden, met allemaal mooie nieuwe chalets, en tegelijkertijd ook meer richting de korte termijn vakantieverhuur, omdat je daarmee ook illegale bewoning tegengaat.

Dan mag je ook gewoon verkassen zodra de huur opgezegd wordt.
Of ze zetten er dikke vakantievilla's op, zoals bij Waterpark Zwartkruis.
Daar stonden eerst tientallen chalets en nu...

Overigens ook Roompot geloof ik.
En dan kan je gewoon opzouten met je chalet.
  dinsdag 16 april 2024 @ 10:14:28 #94
3542 Gia
User under construction
pi_213225369
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Na 30 jaar ergens wonen nog steeds een hypotheek hebben. :')
Ik woon hier pas 9 jaar.
pi_213225392
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Nee daar moeten mensen in zitten die hun halve maandloon overmaken aan de eigenaar die toevalligerwijs ook hun werkgever is.
Waarbij er qua wooneis voor onze arbeidsmigranten 10 meter leefoppervlakte per persoon zijn, dus in een 3 kamer chalet van 60 vierkante meter worden 3 stapelbedden geplaatsten en betaald de arbeidsmigrant 100 euro per week. Lekker cashen voor de verhuurder 2400 euro per chalet per maand. En nog niet eens beddengoed hoeven te vervangen.
pi_213225409
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat dit al de zoveelste actie is om asielzoekers in den lande geplaatst te krijgen.

Hotels, boten, recreatieparken, etc etc, wanneer komt daar een eind aan?

Wanneer komt het in de botte harsens van de beleidsmakers op dat we VOL zitten?

Nu zijn het de chaleteigenaren, de m.i. logische (jaja, speculerende) volgende stap zou wel eens noodgedwongen plaatsing van asielzoekers in eengezinswoningen zijn waar maar 1 persoon woont. En in die gevallen dat het niet kan omdat je die asielgezinnen niet samen met die ene persoon in die woning kunt laten verblijven dan flikker je die ene persoon er toch gewoon uit. Liever een heel gezin in die woning dan die ene. Toch?

Ook voor de in slaap gesuste apathie-achtige Nederlandse bevolking zal er toch wel ergens een grens zijn?
  dinsdag 16 april 2024 @ 10:21:56 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213225420
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Of ze zetten er dikke vakantievilla's op, zoals bij Waterpark Zwartkruis.
Daar stonden eerst tientallen chalets en nu...

[ afbeelding ]

Overigens ook Roompot geloof ik.
En dan kan je gewoon opzouten met je chalet.
Inderdaad.
Zo werkt dat in de recreatiebusiness, als de grond niet van jou is kun je gewoon vertrekken als de huur opgezegd wordt.
Ongeacht of je er een tentje, sleurhut, jaren 90 stacaravan of "modern" chalet hebt staan.

Ook die laatste is redelijk goed verplaatsbaar overigens.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213225439
Wat ik vooral een probleem vind is dat het opvangen van Oekraïense mensen (en in het verlengde daarvan andere vluchtelingen) een heel stevig verdien model is.

Hotel ketens die gedateerde lokaties met dikke winst hiervoor inzetten. De Oekraïense mensen die er zitten werken dan in de huishouding bij andere lokaties vaak. Waar de keten ook weer geld voor krijgt.

Voor de keten is het geld verdienen. Geld verdienen aan andermans leed en ten koste van anderen.

Alhoewel ik dat leed in dit geval wel een beetje tussen haakjes zet, want die Oekraïense lachen hun kut uit hun broek.
Kost en inwoning, leefgeld en een normaal salaris.
Samen met de bedrijven varen zij er wel bij.
  dinsdag 16 april 2024 @ 10:25:18 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213225450
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:20 schreef Montagui het volgende:

[..]
Omdat dit al de zoveelste actie is om asielzoekers in den lande geplaatst te krijgen.

Hotels, boten, recreatieparken, etc etc, wanneer komt daar een eind aan?

Wanneer komt het in de botte harsens van de beleidsmakers op dat we VOL zitten?

Nu zijn het de chaleteigenaren, de m.i. logische (jaja, speculerende) volgende stap zou wel eens noodgedwongen plaatsing van asielzoekers in eengezinswoningen zijn waar maar 1 persoon woont. En in die gevallen dat het niet kan omdat je die asielgezinnen niet samen met die ene persoon in die woning kunt laten verblijven dan flikker je die ene persoon er toch gewoon uit. Liever een heel gezin in die woning dan die ene. Toch?

Ook voor de in slaap gesuste apathie-achtige Nederlandse bevolking zal er toch wel ergens een grens zijn?
Ah, het drama is dus wel omdat het asielzoekers zijn, als de grondhuur opgezegd was omdat men het park grondig wil renoveren (lees: dure vakantiewoningen zou willen plaatsen) hadden we er geen topic over gehad.

Duidelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213225490
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ah, het drama is dus wel omdat het asielzoekers zijn, als de grondhuur opgezegd was omdat men het park grondig wil renoveren (lees: dure vakantiewoningen zou willen plaatsen) hadden we er geen topic over gehad.

Duidelijk.
Nee. Voorheen waren asielcentra genoeg voor de opvang.

En nu moeten ze al opgevangen worden in allerlei vindbare accommodaties. DAT is het probleem.

En ondertussen komt onze eigen jeugd niet meer aan een eigen woonruimte toe.

We hebben een woonruimte probleem, en kunnen niet nog meer asielzoekers opvangen. Wakker worden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')