De grond waar zij op staan is waarschijnlijk niet hun eigendom. Hun chalet wordt niet afgepakt. Die moeten ze verplaatsen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:05 schreef ToT het volgende:
Wait, what? Ze pakken je dus feitelijk echt je eigendom af?
Ik verheug me nu al op de dag dat jij 3 Afrikaanse mannen als huisgenoot in je veel te ruime sociale huurwoning krijgt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 07:25 schreef Starhopper het volgende:
Wat kut zeg. Voor een weekje vakantie een ander vakantiepark moeten boeken. Echt heel veel erger voor de vakantiegangers dan voor de Oekraïense mensen die hun huis kwijt zijn.
[ afbeelding ]
Ik denk dat de grondhuur gewoon wordt opgezegd en de eigenaar de keuze heeft om de chalet zelf te verplaatsen dan wel te verkopen en het door de koper te laten verplaatsen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:20 schreef JeMoeder het volgende:
Compensatie gebaseerd op huidige marktwaarde+opslag lijkt me op z'n plaats.
Dat blijft ook bizar hoe die mensen uitgebuit worden om goedkope komkommers en tomaatjes te plukken.quote:Op dinsdag 16 april 2024 07:27 schreef Janneke141 het volgende:
De helft van die parken op de Veluwe zit al jaren vol met Roemenen die voor een ei en drie knikkers de plaatselijke agrarische bedrijven overeind houden. Daar hoor je dan weer niemand over.
Het lijkt mij dan wel fair als de gemeente ze gewoon koopt of huurt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik denk dat de grondhuur gewoon wordt opgezegd en de eigenaar de keuze heeft om de chalet zelf te verplaatsen dan wel te verkopen en het door de koper te laten verplaatsen.
Nee ze zeggen je huurcontract op. De huur van de grond.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:05 schreef ToT het volgende:
Ja en Neequote:Op dinsdag 16 april 2024 08:05 schreef ToT het volgende:
Dit is een Za-topic, dus vooral weer veel gemaakte ophef.quote:Op dinsdag 16 april 2024 07:57 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dus als ze jou je eigen huis uit trappen ga je met liefde naar de daklozenopvang omdat mensen elders in de wereld het slechter hebben? Wat nobel van je. Ik neem aan dat je dus ook al iemand, of een hele familie, in huis hebt? Altruistisch als je bent.
Ik heb zelf niks met dat soort campings, maar ik kan me voorstellen dat daar mensen tussen zitten die elk weekend in hun chaletje vertoeven. Lekker dan. Ik hoop maar dat het wat genuanceerder is dan nu geschetst wordt.
Bijvoorbeeld omdat het onteigenen van een koopwoning een veel zwaardere procedure is dan het opzeggen van grondhuur voor een recreatiewoning.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:59 schreef Chandler het volgende:
Vind het nogal dubbel, waarom pakken ze niet de grote woningen van een paar lijstrekkers of politici? daar passen zat Oekraïners in en raak je maar een paar mensen ipv veel meer op zo'n park.
Steek die handen nou eens in eigen borstzak maar nee, zolang het hun straatje maar niet raakt kan alles..
Is het eigenlijke probleem dat chaleteigenaren hun verdienmodel (uitbuiten van Roemenen) dreigen te verliezen?quote:Op dinsdag 16 april 2024 07:27 schreef Janneke141 het volgende:
De helft van die parken op de Veluwe zit al jaren vol met Roemenen die voor een ei en drie knikkers de plaatselijke agrarische bedrijven overeind houden. Daar hoor je dan weer niemand over.
Inderdaad, nu je het zegt. Ik zie het nu pas. De OP is van Za, dan weet ik al genoeg.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is een Za-topic, dus vooral weer veel gemaakte ophef.
Onteigenen en weg trappen.quote:
Oke dan is het goed dat bezit wordt afgepakt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is een Za-topic, dus vooral weer veel gemaakte ophef.
Mensen worden niet uit hun huis gegooid. Mensen moeten niet naar de daklozenopvang. Dit is een chalet. Een vakantiehuisje.quote:Op dinsdag 16 april 2024 07:57 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dus als ze jou je eigen huis uit trappen ga je met liefde naar de daklozenopvang omdat mensen elders in de wereld het slechter hebben? Wat nobel van je. Ik neem aan dat je dus ook al iemand, of een hele familie, in huis hebt? Altruistisch als je bent.
Ik heb zelf niks met dat soort campings, maar ik kan me voorstellen dat daar mensen tussen zitten die elk weekend in hun chaletje vertoeven. Lekker dan. Ik hoop maar dat het wat genuanceerder is dan nu geschetst wordt.
Ik wil iets en jij moet het doen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:59 schreef Chandler het volgende:
Vind het nogal dubbel, waarom pakken ze niet de grote woningen van een paar lijstrekkers of politici? daar passen zat Oekraïners in en raak je maar een paar mensen ipv veel meer op zo'n park.
Steek die handen nou eens in eigen borstzak maar nee, zolang het hun straatje maar niet raakt kan alles..
Er wordt geen bezit afgepakt, er is kennelijk ophef vanwege de kleine lettertjes die men kennelijk niet heeft willen lezen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:16 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Oke dan is het goed dat bezit wordt afgepakt.
Wie ben jij om te bepalen dat het dan voor de eigenaren allemaal wel meevalt? Misschien zitten ze daar elke week een lang weekend? Misschien zelfs 3 maanden achter elkaar. Komen ze er al 30 jaar en is het een 2e thuis. Maar "het is een vakantiehuisje en een vakantiehuisje betekent dat je er 1 a 2 weekendjes per jaar zit net als in center parcs" autistische redenatie van Starhopper bepaalt dat het allemaal niet uitmaakt. Jij hebt echt een heel selectieve vorm van compassiequote:Op dinsdag 16 april 2024 09:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mensen worden niet uit hun huis gegooid. Mensen moeten niet naar de daklozenopvang. Dit is een chalet. Een vakantiehuisje.
Maar wie is de eigenaar van die Chalets. Die mensen huren ze of zo?quote:Op dinsdag 16 april 2024 07:27 schreef Janneke141 het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |