abonnement Unibet Coolblue
pi_213224234
Recreanten moeten vertrekken, Putten wil vakantiepark gebruiken voor opvang

De gemeente Putten wil het vakantiepark aan de Huinerenkweg in Krachtighuizen voor een periode van 5 of 6 jaar gebruiken voor de opvang van vluchtelingen.
Als de plannen doorgaan, om het vakantiepark om te bouwen tot een opvangplek voor Oekraïners, dan betekent dit dat recreanten weg moeten.
Er zouden maximaal 120 mensen opgevangen moeten worden. Hoewel het plan is om hoofdzakelijk vluchtelingen uit Oekraïne te plaatsen, kan het mogelijk ook statushouders betreffen. Recreanten die een chalet bezitten op het park moeten vertrekken, en dat is tegen het zere been van de recreanten, die er vaak al jarenlang komen.

https://veluwefm.nl/recre(...)bruiken-voor-opvang/

twitter


Ook zeer uitgebreid vandaag in het AD, maar premium dus alleen de link:

https://www.ad.nl/putten/(...)-te-leggen~ac110f38/

Gedupeerden voor hun chalets:



Wanneer je chalet eigenaren gaat uitzetten, ookal is het een kleine groep, zijn op gegeven moment de rapen gaar inzake de opvang van asielzoekers en komen mensen in opstand, dit is bespottelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 16-04-2024 07:35:31 ]
pi_213224250
Mensen gaan in opstand komen om die arme verdrukte chalet eigenaren te redden?
pi_213224255
Dit lijkt helemaal nergens op. We zijn goed de weg kwijt in dit land, dit kan op elk front alleen maar uitmonden in een slecht scenario.
pi_213224260
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:20 schreef Tocadisco het volgende:
Mensen gaan in opstand komen om die arme verdrukte chalet eigenaren te redden?
Afgunst is niet goed. ;)
pi_213224261
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:20 schreef Tocadisco het volgende:
Mensen gaan in opstand komen om die arme verdrukte chalet eigenaren te redden?
Idd grote PVV demonstraties waarbij ze een snelweg naar denhaag bezetten om de asiel instroom snel weg te krijgen. :D
  dinsdag 16 april 2024 @ 07:25:15 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213224267
Wat kut zeg. Voor een weekje vakantie een ander vakantiepark moeten boeken. Echt heel veel erger voor de vakantiegangers dan voor de Oekraïense mensen die hun huis kwijt zijn.

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 16 april 2024 @ 07:27:34 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213224272
De helft van die parken op de Veluwe zit al jaren vol met Roemenen die voor een ei en drie knikkers de plaatselijke agrarische bedrijven overeind houden. Daar hoor je dan weer niemand over.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213224277
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:21 schreef Seeburg54 het volgende:
Dit lijkt helemaal nergens op. We zijn goed de weg kwijt in dit land, dit kan op elk front alleen maar uitmonden in een slecht scenario.
Zou dat dan zo erg zijn?
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_213224280
Tot in hoeverre kan je een chalet bezitten eigenlijk?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213224295
Ze moeten gewoon op dat vakantiepark stampen en dan alle recreanten zo van mijn vakantiepark, wat doe je? En dat Gemeente Putten dan zegt van whehe, ik heb het toch gekocht.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 16 april 2024 @ 07:32:49 #11
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213224297
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:28 schreef Akathisia het volgende:
Tot in hoeverre kan je een chalet bezitten eigenlijk?
Nou, volledig? Alleen de grond waar ie op staat. Die huur je. Dus zit je met zo een actie met de gebakken peren. Kan je een nieuwe plek gaan zoeken voor je opgekalefaterde stacaravan van anderhalf ton.
pi_213224299
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nou, volledig? Alleen de grond waar ie op staat. Die huur je. Dus zit je met zo een actie met de gebakken peren. Kan je een nieuwe plek gaan zoeken voor je opgekalefaterde stacaravan van anderhalf ton.
Ah oke, die zijn gewoon verplaatsbaar dus?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 16 april 2024 @ 07:35:16 #13
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_213224306
quote:
84s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:25 schreef Starhopper het volgende:
Wat kut zeg. Voor een weekje vakantie een ander vakantiepark moeten boeken. Echt heel veel erger voor de vakantiegangers dan voor de Oekraïense mensen die hun huis kwijt zijn.

[ afbeelding ]
Dus jij vindt het normaal dat je eigendom afgepakt wordt, zodat er iemand anders kan wonen?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_213224313
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:28 schreef Akathisia het volgende:
Tot in hoeverre kan je een chalet bezitten eigenlijk?
Ze hebben er jaren geleden 55.000 voor betaald las ik.
pi_213224327
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:35 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]
Dus jij vindt het normaal dat je eigendom afgepakt wordt, zodat er iemand anders kan wonen?
Maar daar is, als ik blei mag geloven, dus geen sprake van.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213224335
quote:
84s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:25 schreef Starhopper het volgende:
Wat kut zeg. Voor een weekje vakantie een ander vakantiepark moeten boeken. Echt heel veel erger voor de vakantiegangers dan voor de Oekraïense mensen die hun huis kwijt zijn.

[ afbeelding ]
Ja want heel oekraine ziet er zo uit op dit moment :`)
pi_213224346
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:27 schreef Janneke141 het volgende:
De helft van die parken op de Veluwe zit al jaren vol met Roemenen die voor een ei en drie knikkers de plaatselijke agrarische bedrijven overeind houden. Daar hoor je dan weer niemand over.
Vlak over de grens met Duitsland ook hoorde ik van een Hongaarse glasvezel legger. Het gaat er niet ruim aan toe daar, en is elke dag een flinke rit.
pi_213224376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:33 schreef Akathisia het volgende:

Ah oke, die zijn gewoon verplaatsbaar dus?
Het zijn geen caravans, zie foto OP.
Mensen hebben ook netjes gemaakte tuinen erbij, hebben die chalets al jaren, kennen elkaar etc.

Zo te zien ouderen, en bij hen is ookal vaak sprake van "onderbewoonde" woningen.
pi_213224383
Zal nog wel vaker gaan gebeuren.
quote:
Om de "acute situatie" het hoofd te bieden, zal het COA de komende tijd wekelijks 400 van die statushouders tijdelijk in hotels onderbrengen om ruimte te creëren in de opvanglocaties, schrijft Van der Burg. Maar dat is niet genoeg.
https://nos.nl/l/2516934
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213224394
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:50 schreef Za het volgende:

[..]
Het zijn geen caravans, zie foto OP.
Mensen hebben ook netjes gemaakte tuinen erbij, hebben die chalets al jaren, kennen elkaar etc.

Zo te zien ouderen, en bij hen is ookal vaak sprake van "onderbewoonde" woningen.
Hmm, dat maakt het wel lastig ja. Onbeweeglijk bezit op gehuurde grond is wdb sowieso een groot risico. Voor de verhuurder is het zeker volledig dichtgetimmerd?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 16 april 2024 @ 07:57:33 #21
338319 ZarB
Piña colada
pi_213224422
quote:
84s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:25 schreef Starhopper het volgende:
Wat kut zeg. Voor een weekje vakantie een ander vakantiepark moeten boeken. Echt heel veel erger voor de vakantiegangers dan voor de Oekraïense mensen die hun huis kwijt zijn.

[ afbeelding ]
Dus als ze jou je eigen huis uit trappen ga je met liefde naar de daklozenopvang omdat mensen elders in de wereld het slechter hebben? Wat nobel van je. Ik neem aan dat je dus ook al iemand, of een hele familie, in huis hebt? Altruistisch als je bent.

Ik heb zelf niks met dat soort campings, maar ik kan me voorstellen dat daar mensen tussen zitten die elk weekend in hun chaletje vertoeven. Lekker dan. Ik hoop maar dat het wat genuanceerder is dan nu geschetst wordt.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_213224444
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nou, volledig? Alleen de grond waar ie op staat. Die huur je. Dus zit je met zo een actie met de gebakken peren. Kan je een nieuwe plek gaan zoeken voor je opgekalefaterde stacaravan van anderhalf ton.
Hetzelfde gebeurt vaker, als zo een vakantiepark een andere bestemming krijgt of bijv. door Roompot wordt opgekocht. Dat is de consequentie van grondhuur. En als je zo een stukje grond huurt en dan zou je moeten weten dat dit kan gebeuren.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_213224459
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:57 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dus als ze jou je eigen huis uit trappen ga je met liefde naar de daklozenopvang omdat mensen elders in de wereld het slechter hebben? Wat nobel van je. Ik neem aan dat je dus ook al iemand, of een hele familie, in huis hebt? Altruistisch als je bent.

Ik heb zelf niks met dat soort campings, maar ik kan me voorstellen dat daar mensen tussen zitten die elk weekend in hun chaletje vertoeven. Lekker dan. Ik hoop maar dat het wat genuanceerder is dan nu geschetst wordt.
Je huurt de grond. Als de eigenaar iets anders wil met die grond dan kan ie binnen de grenzen van het huurcontract de huur opzeggen. Gebeurt vaker, maar nu gaat het om vluchtelingen en dan krijgt het wat meer aandacht.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_213224471
Wait, what? Ze pakken je dus feitelijk echt je eigendom af?
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_213224478
quote:
84s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:25 schreef Starhopper het volgende:
Wat kut zeg. Voor een weekje vakantie een ander vakantiepark moeten boeken. Echt heel veel erger voor de vakantiegangers dan voor de Oekraïense mensen die hun huis kwijt zijn.

[ afbeelding ]
Zo vermoeiend om alles meteen te vergelijken met andermans ellende...

Die Oekraïeners zijn niet de zieligste personen op deze wereld hoor, het kan nóg slechter....
  dinsdag 16 april 2024 @ 08:07:25 #26
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213224486
Wij hebben een gaaf land w/ |:)
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_213224535
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:05 schreef ToT het volgende:
Wait, what? Ze pakken je dus feitelijk echt je eigendom af?
De grond waar zij op staan is waarschijnlijk niet hun eigendom. Hun chalet wordt niet afgepakt. Die moeten ze verplaatsen.
pi_213224537
Nu zijn het nog recreatiewoningen.....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213224541
quote:
84s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:25 schreef Starhopper het volgende:
Wat kut zeg. Voor een weekje vakantie een ander vakantiepark moeten boeken. Echt heel veel erger voor de vakantiegangers dan voor de Oekraïense mensen die hun huis kwijt zijn.

[ afbeelding ]
Ik verheug me nu al op de dag dat jij 3 Afrikaanse mannen als huisgenoot in je veel te ruime sociale huurwoning krijgt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Redactie Frontpage dinsdag 16 april 2024 @ 08:20:37 #30
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_213224552
Compensatie gebaseerd op huidige marktwaarde+opslag lijkt me op z'n plaats.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_213224605
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:20 schreef JeMoeder het volgende:
Compensatie gebaseerd op huidige marktwaarde+opslag lijkt me op z'n plaats.
Ik denk dat de grondhuur gewoon wordt opgezegd en de eigenaar de keuze heeft om de chalet zelf te verplaatsen dan wel te verkopen en het door de koper te laten verplaatsen.
pi_213224613
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:27 schreef Janneke141 het volgende:
De helft van die parken op de Veluwe zit al jaren vol met Roemenen die voor een ei en drie knikkers de plaatselijke agrarische bedrijven overeind houden. Daar hoor je dan weer niemand over.
Dat blijft ook bizar hoe die mensen uitgebuit worden om goedkope komkommers en tomaatjes te plukken.

En de kwekers en supermarkten mogen er goed mee cashen
pi_213224632
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik denk dat de grondhuur gewoon wordt opgezegd en de eigenaar de keuze heeft om de chalet zelf te verplaatsen dan wel te verkopen en het door de koper te laten verplaatsen.
Het lijkt mij dan wel fair als de gemeente ze gewoon koopt of huurt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213224664
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:05 schreef ToT het volgende:
Wait, what? Ze pakken je dus feitelijk echt je eigendom af?
Nee ze zeggen je huurcontract op. De huur van de grond.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_213224731
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:05 schreef ToT het volgende:
Wait, what? Ze pakken je dus feitelijk echt je eigendom af?
Ja en Nee

Je huurt een stukje grond waarvan je weet dat er ooit een dag komt dat je het terug moet geven, het heeft geen woonbestemming en de huur verleng je ieder jaar, je hebt dan ook geen huurbescherming zoals bij een huurhuis, je mag er ook niet permanent wonen. Staat allemaal in je contract en het contract kan ieder jaar aan beide kanten opgezegd worden, dat staat ook in je contract.

Als je dat weet ga je er dan een bakstenen huisje op zetten met marmeren tegels en weet ik nog wat meer? Dat mag je doen, maar het risico is voor jezelf, het staat gewoon in het contract
pi_213224750
Vind het nogal dubbel, waarom pakken ze niet de grote woningen van een paar lijstrekkers of politici? daar passen zat Oekraïners in en raak je maar een paar mensen ipv veel meer op zo'n park.

Steek die handen nou eens in eigen borstzak maar nee, zolang het hun straatje maar niet raakt kan alles..
Just say hi!
pi_213224822
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:57 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dus als ze jou je eigen huis uit trappen ga je met liefde naar de daklozenopvang omdat mensen elders in de wereld het slechter hebben? Wat nobel van je. Ik neem aan dat je dus ook al iemand, of een hele familie, in huis hebt? Altruistisch als je bent.

Ik heb zelf niks met dat soort campings, maar ik kan me voorstellen dat daar mensen tussen zitten die elk weekend in hun chaletje vertoeven. Lekker dan. Ik hoop maar dat het wat genuanceerder is dan nu geschetst wordt.
Dit is een Za-topic, dus vooral weer veel gemaakte ophef.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213224845
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:59 schreef Chandler het volgende:
Vind het nogal dubbel, waarom pakken ze niet de grote woningen van een paar lijstrekkers of politici? daar passen zat Oekraïners in en raak je maar een paar mensen ipv veel meer op zo'n park.

Steek die handen nou eens in eigen borstzak maar nee, zolang het hun straatje maar niet raakt kan alles..
Bijvoorbeeld omdat het onteigenen van een koopwoning een veel zwaardere procedure is dan het opzeggen van grondhuur voor een recreatiewoning.
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:07:17 #39
3542 Gia
User under construction
pi_213224856
Koopt de gemeente dan ook de chalets op? Want je hoeft toch geen vreemde mensen in jouw huis te dulden!
Of ben je verplicht je chalet weg te halen?
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:11:16 #40
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213224891
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:27 schreef Janneke141 het volgende:
De helft van die parken op de Veluwe zit al jaren vol met Roemenen die voor een ei en drie knikkers de plaatselijke agrarische bedrijven overeind houden. Daar hoor je dan weer niemand over.
Is het eigenlijke probleem dat chaleteigenaren hun verdienmodel (uitbuiten van Roemenen) dreigen te verliezen?
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_213224911
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit is een Za-topic, dus vooral weer veel gemaakte ophef.
Inderdaad, nu je het zegt. Ik zie het nu pas. De OP is van Za, dan weet ik al genoeg.
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:16:33 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213224922
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:18 schreef Montagui het volgende:
Nu zijn het nog recreatiewoningen.....
Onteigenen en weg trappen.
Eigendom is eigendom en dit is een testcase.

Wanneer vinden wij het een keer dat het klaar is?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213224923
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit is een Za-topic, dus vooral weer veel gemaakte ophef.
Oke dan is het goed dat bezit wordt afgepakt.
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:17:34 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213224926
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:57 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dus als ze jou je eigen huis uit trappen ga je met liefde naar de daklozenopvang omdat mensen elders in de wereld het slechter hebben? Wat nobel van je. Ik neem aan dat je dus ook al iemand, of een hele familie, in huis hebt? Altruistisch als je bent.

Ik heb zelf niks met dat soort campings, maar ik kan me voorstellen dat daar mensen tussen zitten die elk weekend in hun chaletje vertoeven. Lekker dan. Ik hoop maar dat het wat genuanceerder is dan nu geschetst wordt.
Mensen worden niet uit hun huis gegooid. Mensen moeten niet naar de daklozenopvang. Dit is een chalet. Een vakantiehuisje.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:17:47 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213224927
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:59 schreef Chandler het volgende:
Vind het nogal dubbel, waarom pakken ze niet de grote woningen van een paar lijstrekkers of politici? daar passen zat Oekraïners in en raak je maar een paar mensen ipv veel meer op zo'n park.

Steek die handen nou eens in eigen borstzak maar nee, zolang het hun straatje maar niet raakt kan alles..
Ik wil iets en jij moet het doen.

Typisch NLse dram mentaliteit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213224936
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:16 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Oke dan is het goed dat bezit wordt afgepakt.
Er wordt geen bezit afgepakt, er is kennelijk ophef vanwege de kleine lettertjes die men kennelijk niet heeft willen lezen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213224938
Dit krijg je als gemeenten geen (andere) plek aanwijzen.
Sicker than your average.
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:20:17 #48
338319 ZarB
Piña colada
pi_213224944
quote:
84s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mensen worden niet uit hun huis gegooid. Mensen moeten niet naar de daklozenopvang. Dit is een chalet. Een vakantiehuisje.
Wie ben jij om te bepalen dat het dan voor de eigenaren allemaal wel meevalt? Misschien zitten ze daar elke week een lang weekend? Misschien zelfs 3 maanden achter elkaar. Komen ze er al 30 jaar en is het een 2e thuis. Maar "het is een vakantiehuisje en een vakantiehuisje betekent dat je er 1 a 2 weekendjes per jaar zit net als in center parcs" autistische redenatie van Starhopper bepaalt dat het allemaal niet uitmaakt. Jij hebt echt een heel selectieve vorm van compassie :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_213224945
Afijn, hoe lang zal het duren voordat de voorraad beschikbare hotels, boten, recreatieparken en wat nog meer verzonnen kan worden vol zit? En wat dan?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213224946
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:27 schreef Janneke141 het volgende:
De helft van die parken op de Veluwe zit al jaren vol met Roemenen die voor een ei en drie knikkers de plaatselijke agrarische bedrijven overeind houden. Daar hoor je dan weer niemand over.
Maar wie is de eigenaar van die Chalets. Die mensen huren ze of zo?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')