quote:Woordvoerder Israëlisch leger: "Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Israël"
"Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Israël", dat zegt Daniel Hagari, de woordvoerder van het Israëlische leger, in een toespraak op de Israëlische televisie. De laatste dagen heeft Iran meermaals gedreigd met wraakacties voor de Israëlische aanval op de Iraanse ambassade in Damascus in Syrië. Volgens Hagari kan het "uren duren" voor de drones Israël bereiken.
Iraakse veiligheidsdiensten bevestigen aan persagentschap Reuters dat drones vanuit Iran over Irak richting Israël vliegen. Het Iraakse ministerie van Transport kondigt aan dat het luchtruim boven Irak wordt afgesloten voor al het vliegverkeer.
Het Israëlische leger heeft de opdracht gekregen om de drones uit de lucht te schieten, zegt Hagari. Volgens de woordvoerder van het Israëlische leger kan het "uren duren" voor de drones Israël bereiken. Ook het Israëlische luchtruim wordt afgesloten.
Het luchtruim in Jordanië was al afgesloten. De Jordaanse veiligheidsdiensten zouden ook gezegd hebben dat ze klaar zijn om "vliegtuigen of drones" die het vliegverbod schenden te onderscheppen of neer te schieten.
Wat vooraf ging:
Op 1 april lanceerde Israël een aanval op de Iraanse ambassade in de Syrische hoofdstad Damascus. Bij die aanval kwamen 16 mensen - onder wie 2 hooggeplaatste commandanten van de Iraanse Revolutionaire Garde - om het leven.
De Iraanse Ayatollah Ali Khamenei reageerde meteen dat Israël "moet en zal worden gestraft". De afgelopen dagen werd de dreiging vanuit Iran steeds groter. Gisteren zei de Amerikaanse president Biden dat een vergelding "eerder vroeger dan later" zou plaatsvinden.
Het Witte Huis bevestigt de aanval en zegt dat het Israël zal steunen en verdedigen tegen elke Iraanse dreiging. President Biden zit deze namiddag (lokale tijd) samen met zijn veiligheidsadviseurs om de situatie te bespreken.
Eerder vandaag had Biden omwille van de oplopende spanningen in het Midden-Oosten zijn weekendplannen in Delaware al geannuleerd. Hij keerde enkele uren geleden terug richting Washington "voor een spoedoverleg".
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/13/conflict-iran-israel/
In Paraguay is het nu avond.quote:Op zondag 14 april 2024 00:47 schreef zalkc het volgende:
Waarom is dit gezeik altijd midden in de nacht
Oei.quote:
Heb je al research gedaan naar de Paraguayaanse keuken? Wat kunnen we voor lekkernijen verwachten?quote:
Laat ik het zo zeggen.quote:Op zondag 14 april 2024 00:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heb je al research gedaan naar de Paraguayaanse keuken? Wat kunnen we voor lekkernijen verwachten?
Hoezo alle Joden? De mensen die verantwoordelijk zijn voor de oorlogsmisdaden in Gaza kunnen wat mij betreft kapot vallen. Dat zijn inderdaad allemaal Joden toevallig maar hoe je er dan op komt dat ik alle Joden de zee in wens snap ik niet Ik daag je uit één post van mij te citeren waarin ik 'de Joden' aanval. Dat lukt je niet. Ik heb er behoorlijk wat terechte kritiek op de staat Israël, maar dat is heel wat anders.quote:Op zondag 14 april 2024 00:17 schreef Janneke141 het volgende: [..] Zoals gezegd, misschien moet je nog even lezen wat je post. Iedereen snapt wat je bedoelt, je apologieën ten spijt. Maar goed, je bent in goed gezelschap. Het schijnt tegenwoordig vrij gebruikelijk te zijn om alle joden de zee in te wensen. Slaap er lekker op.
Link?quote:Op zondag 14 april 2024 00:47 schreef ipa84 het volgende:
Op die livestream die eerdere gepost werd zijn nu in verschillende cams ontploffingen te zien in de lucht in Israël.
Netanyahu is een idioot, dat ziet iedereen. Maar dat is wat anders dan Iran steunen. Dat je het over de joden hebt ipv Israël zegt genoeg. De haat tegen Israël want Joden is groter dan inzien dat de ayatollahs op veel meer dimensies fout zijn.quote:Op zondag 14 april 2024 00:37 schreef Bezsen het volgende: [..] Korte rokjes doet niemand iemand kwaad mee. Bewust een land inpikken wel. Zo moeilijk is het niet om in te zien dat joden ook wel iets fout kunnen doen.
Nee hoor.quote:Op zondag 14 april 2024 00:48 schreef BlackLining het volgende:
De mensen die verantwoordelijk zijn voor de oorlogsmisdaden in Gaza kunnen wat mij betreft kapot vallen. Dat zijn inderdaad allemaal Joden toevallig
Het zijn toch voornamelijk Joden die post ww2 zijn gaan settlen daar?quote:Op zondag 14 april 2024 00:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dat je het over de joden hebt ipv Israël zegt genoeg.
De moslims steunen (vrijwel *disclaimer*) allemaal Iran, wen er maar aan.quote:Op zondag 14 april 2024 00:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Netanyahu is een idioot, dat ziet iedereen. Maar dat is wat anders dan Iran steunen. Dat je het over de joden hebt ipv Israël zegt genoeg. De haat tegen Israël want Joden is groter dan inzien dat de ayatollahs op veel meer dimensies fout zijn.
Ik heb Steve hiervoor alleen gevolgd tijdens de inval in Oekraïne, maar het is nog steeds hetzelfde zie ik "Hold on, Hold on!, BREAKING! Hang on! I've got an update!!" en dan een random tweet die voorgelezen wordt.quote:
Dan is ongeveer elke minuut keurig gepland en rond 23u is het wel zo'n beetje klaar allemaal.quote:
Zou zijn doel best voorbij schieten als Iran per ongeluk de Al-Aqsa zou raken nu. Ze moeten behoorlijk zeker zijn van hun technologie...quote:
Wie zijn er hier Moslimquote:Op zondag 14 april 2024 00:50 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De moslims steunen (vrijwel *disclaimer*) allemaal Iran, wen er maar aan.
quote:Op zondag 14 april 2024 00:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik heb Steve hiervoor alleen gevolgd tijdens de inval in Oekraïne, maar het is nog steeds hetzelfde zie ik "Hold on, Hold on!, BREAKING! Hang on! I've got an update!!" en dan een random tweet die voorgelezen wordt.
En dan ook op een ideale tijdstip aanvallen hequote:
Je impliceert dat hij moslim is?quote:Op zondag 14 april 2024 00:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Snap niet wat daar rullevant aan is.
There it is , there it is , that's it, that's itquote:Op zondag 14 april 2024 00:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik heb Steve hiervoor alleen gevolgd tijdens de inval in Oekraïne, maar het is nog steeds hetzelfde zie ik "Hold on, Hold on!, BREAKING! Hang on! I've got an update!!" en dan een random tweet die voorgelezen wordt.
Ja je wil nog even genieten?quote:
Nu kan ik zo'n foute opmerking plaatsen, die wellicht super grappig is maar ook weer zo fout dat mensen uit hun slof schieten. Dus ik ben verstandig als altijd en doe het nietquote:Op zondag 14 april 2024 00:49 schreef Frutsel het volgende:
ik denk trouwens dat Israel zelf drones op zich af vuurt zodat Iran straks de schuld krijgt
@:loveyoulongtime
Doequote:Op zondag 14 april 2024 00:52 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nu kan ik zo'n foute opmerking plaatsen, die wellicht super grappig is maar ook weer zo fout dat mensen uit hun slof schieten. Dus ik ben verstandig als altijd en doe het niet
Er is ook GPS jamming enzo. Weet niet of ze daar echt vliegen, volgens mij was het aardig leeg.quote:Op zondag 14 april 2024 00:52 schreef einzeinz het volgende:
Jordanië, Libanon, Irak hebben hun luchtruim gesloten maar ik zie daar volgens Flightradar nog steeds heel veel vliegtuigen vliegen. Zijn er gevolgen voor die piloten? (zoals ontslag).
Of bepaalde risico's? (Neergeschoten worden).
Doe gewoonquote:Op zondag 14 april 2024 00:52 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nu kan ik zo'n foute opmerking plaatsen, die wellicht super grappig is maar ook weer zo fout dat mensen uit hun slof schieten. Dus ik ben verstandig als altijd en doe het niet
Heb 'm ook een tijdje gevolgd (vorig jaar oktober in de nasleep van het Hamas-offensief in Israël) maar werd zijn regelmatig getier over trolls in de chat redelijk snel beuquote:Op zondag 14 april 2024 00:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat zou een aardige plottwist zijnquote:Op zondag 14 april 2024 00:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zou zijn doel best voorbij schieten als Iran per ongeluk de Al-Aqsa zou raken nu. Ze moeten behoorlijk zeker zijn van hun technologie...
Ja want de jonge honden van de Taliban doen het zo leukquote:Op zondag 14 april 2024 00:52 schreef Vincent_student het volgende:
Is toch niet te geloven. Hebben we de lessen van wereldoorlogen achter ons en dan zijn nog van die oude mannen die een oorlog beginnen. Onbegrijpelijk.
Hij moest patat eten.quote:Op zondag 14 april 2024 00:49 schreef Frutsel het volgende:
ik denk trouwens dat Israel zelf drones op zich af vuurt zodat Iran straks de schuld krijgt
@:loveyoulongtime
Wie zegt dat dit een man was die dit begon? Tegenwoordig kan het van alles zijn...quote:Op zondag 14 april 2024 00:52 schreef Vincent_student het volgende:
Is toch niet te geloven. Hebben we de lessen van wereldoorlogen achter ons en dan zijn nog van die oude mannen die een oorlog beginnen. Onbegrijpelijk.
quote:Op zondag 14 april 2024 00:40 schreef fetX het volgende:
Het is eigenlijk allemaal heel zielig voor Iran
Mag de staat Israël bestaan?quote:Op zondag 14 april 2024 00:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hoezo alle Joden? De mensen die verantwoordelijk zijn voor de oorlogsmisdaden in Gaza kunnen wat mij betreft kapot vallen. Dat zijn inderdaad allemaal Joden toevallig maar hoe je er dan op komt dat ik alle Joden de zee in wens snap ik niet Ik daag je uit één post van mij te citeren waarin ik 'de Joden' aanval. Dat lukt je niet. Ik heb er behoorlijk wat terechte kritiek op de staat Israël, maar dat is heel wat anders.
O waar was hijquote:Op zondag 14 april 2024 00:51 schreef superniger het volgende:
BREAK:
Biden heeft zijn vakantie afgebroken.
Op vakantie, dat zegt hij tochquote:
Benjamin is wel een typische mannennaam.quote:Op zondag 14 april 2024 00:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit een man was die dit begon? Tegenwoordig kan het van alles zijn...
Did you just assume his gender?quote:Op zondag 14 april 2024 00:55 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Benjamin is wel een typische mannennaam.
Aluhoedje kan ook.quote:Op zondag 14 april 2024 00:54 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ik wil hier ook een iron dome. Je weet maar nooit
We zijn verdoemdquote:Op zondag 14 april 2024 00:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit een man was die dit begon? Tegenwoordig kan het van alles zijn...
Damnquote:Op zondag 14 april 2024 00:56 schreef ACT-F het volgende:
Missile interceptions and marches over Irbid (Jordanië) now
[ x ]
Voor ons geeft het een soort buzz. Dus in dat opzicht snap ik het. Voor betrokkenen is het zwaar kut.quote:Op zondag 14 april 2024 00:57 schreef Maharski het volgende:
Ik vind het wel leuk. Lekker oorlog voeren, pang pang pang jonguh!
Je kan er grapjes over maken maar ik ben maar wat blij dat ik in het veilige Nederland ben opgegroeidquote:Op zondag 14 april 2024 00:57 schreef Maharski het volgende:
Ik vind het wel leuk. Lekker oorlog voeren, pang pang pang jonguh!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |