Sainz zal niet persé voor het hoogste bedrag kiezen als hij in 2025 in een RB kan rijden.quote:Op donderdag 18 april 2024 11:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Marko had ook al gezegd dat Sainz elders een beter aanbod heeft gekregen waar RBR niet overheen kan. Dus Sainz bij RBR lijkt me onwaarschijnlijk.
Nee.quote:Op zondag 21 april 2024 10:03 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Is dit om bepaalde coureurs meer kans op punten te geven?
Het slaat ook nergens op.quote:
Top 10 punten vind ik al belachelijk, gewoon weer top 6 .quote:Op zondag 21 april 2024 12:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Punten voor de nummer 12 in een veld van 20 auto's![]()
quote:Op zondag 21 april 2024 12:52 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Top 10 punten vind ik al belachelijk, gewoon weer top 6 .
Dan zou het beter zijn om iedereen punten te geven. Dat zijn we niet gewend, dus ga je eerst nog mensen krijgen die 'jij krijgt punten, jij krijgt punten!' roepen om te doen alsof er aan de sport dan ineens van alles zou veranderen (wat niet zo is), maar daar gaat het natuurlijk niet om, het zou het ook voor de kijker een stuk makkelijker maken om gedurende het seizoen de posities in het hele kampioenschap te volgen met meerdere coureurs die geen top-10's scoren.quote:Op zondag 21 april 2024 12:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Punten voor de nummer 12 in een veld van 20 auto's![]()
Nou ja, dat dus. Feitelijk krijgt iedereen al punten, want bij nul punten is de positie bepalend. Daarom staat Logan onder Albon, ondanks dat ze allebei op 0 staan.quote:Op zondag 21 april 2024 13:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan zou het beter zijn om iedereen punten te geven. Dat zijn we niet gewend, dus ga je eerst nog mensen krijgen die 'jij krijgt punten, jij krijgt punten!' roepen om te doen alsof er aan de sport dan ineens van alles zou veranderen (wat niet zo is), maar daar gaat het natuurlijk niet om, het zou het ook voor de kijker een stuk makkelijker maken om gedurende het seizoen de posities in het hele kampioenschap te volgen met meerdere coureurs die geen top-10's scoren.
Die onderste regionen boeien het grote publiek toch al niet, who cares wie er 17de wordt in het WK en wie 18de.quote:Op zondag 21 april 2024 13:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, dat dus. Feitelijk krijgt iedereen al punten, want bij nul punten is de positie bepalend. Daarom staat Logan onder Albon, ondanks dat ze allebei op 0 staan.
Als je iedereen punten geeft, hoef je je niet meer af te vragen waarom de onderste regionen gesorteerd zijn zoals ze zijn.
Het is wel topsport he, ze moeten maar gewoon wat beter hun best doen voor die punten.quote:Op zondag 21 april 2024 13:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan zou het beter zijn om iedereen punten te geven. Dat zijn we niet gewend, dus ga je eerst nog mensen krijgen die 'jij krijgt punten, jij krijgt punten!' roepen om te doen alsof er aan de sport dan ineens van alles zou veranderen (wat niet zo is), maar daar gaat het natuurlijk niet om, het zou het ook voor de kijker een stuk makkelijker maken om gedurende het seizoen de posities in het hele kampioenschap te volgen met meerdere coureurs die geen top-10's scoren.
Dat bedoel ik dus, het gaat niet om 'dan is het wel makkelijk om punten te scoren'. Als je de verhoudingen vergelijkbaar houdt heb je nog weinig aan een 17e plek, maar maakt het de stand simpelweg een stuk duidelijker dan dit soort gedoe:quote:Op zondag 21 april 2024 13:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is wel topsport he, ze moeten maar gewoon wat beter hun best doen voor die punten.
Wat is het voordeel dan? Dat er helemaal onderaan de tabel in 1 oogopslag duidelijk is wie waar staat? Dat boeit toch geen hont. De teams weten zelf echt wel hoe het zit.quote:Op zondag 21 april 2024 13:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, het gaat niet om 'dan is het wel makkelijk om punten te scoren'. Als je de verhoudingen vergelijkbaar houdt heb je nog weinig aan een 17e plek, maar maakt het de stand simpelweg een stuk duidelijker dan dit soort gedoe:
[ afbeelding ]
Er kleeft geen nadeel aan, maar wel een voordeel. Prima dus.
Het voordeel is dat de volledige stand gewoon duidelijk is, van boven tot onder inderdaad. Al is het maar een relatief klein voordeel, dat weegt nog steeds af tegen het volledig ontbreken van enig nadeel.quote:Op zondag 21 april 2024 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat is het voordeel dan? Dat er helemaal onderaan de tabel in 1 oogopslag duidelijk is wie waar staat? Dat boeit toch geen hont. De teams weten zelf echt wel hoe het zit.
Ik kan wel genieten van teams die nog voor het laatste puntje strijden. Dat ben je dan wel kwijt.quote:Op zondag 21 april 2024 13:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is gewoon weer iets aanpassen wat niet kapot is.quote:Op zondag 21 april 2024 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan wel genieten van teams die nog voor het laatste puntje strijden. Dat ben je dan wel kwijt.
Dan is het nog steeds strijden om een extra puntje. Sterker nog, dan is zelfs een gevecht om plek 16 daadwerkelijk interessant, ook als een van de toppers om wat voor reden dan ook buiten de top-10 rijdt en daar daadwerkelijk moet knokken omdat plek 14 of 15 echt verschil maakt.quote:Op zondag 21 april 2024 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan wel genieten van teams die nog voor het laatste puntje strijden. Dat ben je dan wel kwijt.
Het verschil tussen 11 en 10 nu is veel groter dan 14 of 15 ooit gaat zijn. Zelfs als 14 het laatste punt wordt zoals het plan. 10 is echt een prestatie, 14 is de race uitrijden.quote:Op zondag 21 april 2024 13:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds strijden om een extra puntje. Sterker nog, dan is zelfs een gevecht om plek 16 daadwerkelijk interessant, ook als een van de toppers om wat voor reden dan ook buiten de top-10 rijdt en daar daadwerkelijk moet knokken omdat plek 14 of 15 echt verschil maakt.
Nog wel een voordeel dus eigenlijk, met nog altijd geen enkel nadeel. Snel doorvoeren
Alles moet wijken voor 'De Show'.quote:Op zondag 21 april 2024 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het verschil tussen 11 en 10 nu is veel groter dan 14 of 15 ooit gaat zijn. Zelfs als 14 het laatste punt wordt zoals het plan. 10 is echt een prestatie, 14 is de race uitrijden.
Het showelement wordt juist minder als je iedereen punten geeft. Juist dat puntje voor P10 is nu voor de show.quote:Op zondag 21 april 2024 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alles moet wijken voor 'De Show'.
Maar dat is er dan nog steeds. Alleen is dat extra puntje er dan ook als je 14e ipv 15e wordt, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 21 april 2024 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het showelement wordt juist minder als je iedereen punten geeft. Juist dat puntje voor P10 is nu voor de show.
Punt toegekend.quote:Op zondag 21 april 2024 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Deze sport heeft best veel problemen die opgelost moeten worden, maar punten voor hele lage posities uitdelen lijkt me daar niet een van.
Daar mogen andere users prima anders over denken trouwens, maar ik ben het dan gewoon niet met ze eens als het gaat om dit 'punt'.
Check deze woordgrap @:TheStigsDutchCousin
Eerste keer op een positie geeft volle punten, nog een keer en nog een keer op die positie eindigen levert steeds iets minder opquote:Op maandag 22 april 2024 11:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Als ze het spannender willen maken moeten ze Verstappen minder punten geven voor een overwinning dan een andere coureur.
"24 races, 24 posities, verzamel ze allemaal!"quote:Op maandag 22 april 2024 11:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eerste keer op een positie geeft volle punten, nog een keer en nog een keer op die positie eindigen levert steeds iets minder op
Ik meen me te herinneren dat het huidige puntenstelsel is gekomen om datzelfde met Schumacher.quote:Op maandag 22 april 2024 11:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Als ze het spannender willen maken moeten ze Verstappen minder punten geven voor een overwinning dan een andere coureur.
Wint Verstappen de eerste race. Ligt ie in de tweede race ook weer ver voor, gaat ie net voor de finish vol in de remmen om achter de nr 2 te finishen.quote:Op maandag 22 april 2024 11:17 schreef Jane het volgende:
[..]
"24 races, 24 posities, verzamel ze allemaal!"
Je krijgt alleen de punten als je de eerste keer op een positie eindigt dat seizoen.
Moeten ze wel ff 2 extra teams toevoegen. Of natuurlijk 4 races cancellen.
Dat bedoel ik, spektakel!quote:Op maandag 22 april 2024 11:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wint Verstappen de eerste race. Ligt ie in de tweede race ook weer ver voor, gaat ie net voor de finish vol in de remmen om achter de nr 2 te finishen.
Het huidige stelsel is er pas sinds 2010. De aanpassing nav Schumacher was in 2003 van 10-6-4-3-2-1 naar 10-8-6-5-4-3-2-1, dus van 6 naar 8 coureurs.quote:Op maandag 22 april 2024 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat het huidige puntenstelsel is gekomen om datzelfde met Schumacher.
Is niet juist gezegd dat de komende jaren 10 teams het maximale is?quote:Op maandag 22 april 2024 12:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zal het dan ook niet makkelijker worden om nieuwe teams toe te voegen? Volgens mij aast Andretti nog steeds op een plek op de startgrid.
Die beperking willen ze in het nieuwe Concorde Agreement inbouwen. Maar daar zitten nog wat haken en ogen aan, want dan willen ze ook meer onafhankelijke teams (dus meer zelf bouwen) en maar een team per eigenaar, waar Red Bull op tegen is.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Is niet juist gezegd dat de komende jaren 10 teams het maximale is?
De punten maken opzich niet zo heel veel uit, zoals hierboven ook al gezegd werd, ook zonder punten is er een methode om te bepalen wie er op P16 en wie er op P17 komt.quote:Op zondag 21 april 2024 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Deze sport heeft best veel problemen die opgelost moeten worden, maar punten voor hele lage posities uitdelen lijkt me daar niet een van.
Daar mogen andere users prima anders over denken trouwens, maar ik ben het dan gewoon niet met ze eens als het gaat om dit 'punt'.
Check deze woordgrap @:TheStigsDutchCousin
Prijzengeld is gebaseerd op de stand in het kampioenschap, niet op het aantal punten. Het aantal punten kost ze juist geld, want ze moeten per punt een bedrag aan de FIA betalen als inschrijvingsgeld voor het jaar erop. Hetzelfde geldt voor de coureurs voor hun superlicentie.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De punten maken opzich niet zo heel veel uit, zoals hierboven ook al gezegd werd, ook zonder punten is er een methode om te bepalen wie er op P16 en wie er op P17 komt.
Wat wél uitmaakt is dat er bij punten ook prijzengeld hoort en met geld kan de auto weer sneller gemaakt worden.
Als P11 en P12 ook punten (en prijzengeld) krijgen dan kan het sommige teams mogelijk lukken om in elk geval met 1 rijder dat geld binnen te slepen ipv dat al het geld naar de 5 grootste teams gaat.
Nee, wat F1/FOM niet zag zitten was Andretti in 2025 onder de huidige Concorde overeenkomst toe te laten, wel mogelijk na 2025 als er een nieuwe overeenkomst is.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Andretti geeft nog niet op volgens mij, en meer teams is meer exposure, en dus meer geld, en dat is uiteindelijk het belangrijkste voor Liberty.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
het uit eten, maar even verplaatsen.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:22 schreef Zipportal het volgende:
Tijdschema Grand Prix van Miami (Nederlandse tijd)
Vrijdag 3 mei
• Eerste vrije training (18.30 uur)
• Sprintkwalificatie (22.30 uur)
Zaterdag 4 mei
• Sprintrace (18.00 uur)
• Kwalificatie (22.00 uur)
Zondag 5 mei
• Race (22.00 uur)
De Amerikaanse racekleuren van Ferrari NART, waarmee ze in 1964 in de VS en Mexico reden.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:18 schreef Dauthi het volgende:
Gerucht en Ferrari insinueert dat ze met een blauwe livery rijden in de VS, mogelijk al Miami. Anders zijn het blauwe outfits voor de monteurs.
Azzuro la Plata heet de kleur, en is een old skool Ferrari USA kleur.
https://www.instagram.com/reel/C6IvnK8K2s_/?igsh=bWo0b3Y3ZGg0bXJl
Lunch is ook leuker.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het uit eten, maar even verplaatsen.
Weeral sprintaids.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:22 schreef Zipportal het volgende:
Tijdschema Grand Prix van Miami (Nederlandse tijd)
Vrijdag 3 mei
• Eerste vrije training (18.30 uur)
• Sprintkwalificatie (22.30 uur)
Zaterdag 4 mei
• Sprintrace (18.00 uur)
• Kwalificatie (22.00 uur)
Zondag 5 mei
• Race (22.00 uur)
Yup.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De Amerikaanse racekleuren van Ferrari NART, waarmee ze in 1964 in de VS en Mexico reden.
Mooie verwijzing naar het verleden.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:07 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Yup.
Ze gaan blauw!
https://www.instagram.com/p/C6I3D0DKQls/?igsh=ZWFoenJla3gzcnNi
Nee.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:42 schreef Origami94 het volgende:
Gaat de GP van Miami op Sbs9 uitgezonden worden en waar kan ik deze vinden?
Smoesjes zijn op?quote:Op woensdag 24 april 2024 14:37 schreef Nattekat het volgende:
Had liever Miami gemist wegens vakantie dan de twee daarna. Opbokken met je sprintaids.
Even een goed excuus bedenken om die te kunnen missen zonder door @:ESF1GAMER naar de strafkampen te worden gestuurd
Ik dacht dat ze wilde kleuren bij het water in de haven.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:14 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Mooie verwijzing naar het verleden.
En de nieuwe titelsponsor HPquote:Op woensdag 24 april 2024 13:14 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Mooie verwijzing naar het verleden.
Het is overdag, waterpoloseizoen is afgelopen, ik ben niet op vakantie, dus mijn vaste smoesjes werken nietquote:
We mailen je wel wie er 2e en 3e zijn geworden.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:04 schreef Questular het volgende:
22:00 uur? Dan slaap ik al....wat is deze.
4 uur in de VSquote:Op woensdag 24 april 2024 15:04 schreef Questular het volgende:
22:00 uur? Dan slaap ik al....wat is deze.
Vakantie zonder wifi klinkt als een strafkampquote:Op woensdag 24 april 2024 14:37 schreef Nattekat het volgende:
Had liever Miami gemist wegens vakantie dan de twee daarna. Opbokken met je sprintaids.
Even een goed excuus bedenken om die te kunnen missen zonder door @:ESF1GAMER naar de strafkampen te worden gestuurd
Vakantie is vakantie, dan ga ik niet op ongoddelijke uren opstaan om F1 te kijkenquote:Op woensdag 24 april 2024 16:37 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Vakantie zonder wifi klinkt als een strafkamp
Ieder uur is goddelijk, anders waren ze niet door god geschapenquote:Op woensdag 24 april 2024 16:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vakantie is vakantie, dan ga ik niet op ongoddelijke uren opstaan om F1 te kijken
Miami had ik met alle liefde overgeslagenquote:Op woensdag 24 april 2024 17:03 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ieder uur is goddelijk, anders waren ze niet door god geschapen
Je doet het jezelf overigens aan door ver weg op vakantie te gaan.
Waarom kijk je uberhaupt F1 wanneer je het verspilde tijd vindt?quote:Op woensdag 24 april 2024 17:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Miami had ik met alle liefde overgeslagen
Al was dat dan wel op een fatsoenlijk uur geweest, maar ik ga niet 2 uur verspillen op vakantie.
Ik vond dat wel lekker op vakantie, mooi in de zon, biertje er bij.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Miami had ik met alle liefde overgeslagen
Al was dat dan wel op een fatsoenlijk uur geweest, maar ik ga niet 2 uur verspillen op vakantie.
quote:Op woensdag 24 april 2024 17:31 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Waarom kijk je uberhaupt F1 wanneer je het verspilde tijd vindt?
Als Sainz en Hulkenberg allebei toehappen wel, ja.quote:Op woensdag 24 april 2024 16:35 schreef Dauthi het volgende:
Kan zomaar dat zowel Bottas als Zhou uit Sauber worden gezet.
Your wordsquote:
De enige reden voor Audi om Zhou aan te houden, is om een paar honderdduizend auto's extra te verkopen.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als Sainz en Hulkenberg allebei toehappen wel, ja.
Wil je soms beweren dat je F1 kijkt in de baas zijn tijd?quote:Op woensdag 24 april 2024 19:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zat nog een beetje context achter die je weg laat
quote:Op woensdag 24 april 2024 19:29 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wil je soms beweren dat je F1 kijkt in de baas zijn tijd?
Anders is vrije tijd op vakantie vs vrije tijd in het weekend...![]()
Of je hebt thuis niets te zeggen en kijk je stiekem F1 in het weekend wanneer partner niet thuis is?quote:
quote:Op woensdag 24 april 2024 19:31 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Of je hebt thuis niets te zeggen en kijk je stiekem F1 in het weekend wanneer partner niet thuis is?
Je zei zelf dat het een "ongoddelijk tijd" is, dus dan ga ik er vanuit dat je ligt te slapen, die tijd is gratisquote:Op woensdag 24 april 2024 19:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op vakantie is tijd duur, dus dan is het zonde. In vrije weekenden ben ik gewoon vrij, dat is niet duur.
staat dit keer in nabechouwingquote:Op donderdag 25 april 2024 14:20 schreef Sorella het volgende:
Was toch in dit topic dat Lollipop geplaatst werd ?.
Soms is de Nabeschouwing al geslotenquote:Op donderdag 25 april 2024 14:20 schreef Sorella het volgende:
Was toch in dit topic dat Lollipop geplaatst werd ?.
sprintje kun je best eens missen. hup naar dat vrijgezellenfeest jijquote:Op donderdag 25 april 2024 16:34 schreef DjVero het volgende:
Moet de sprintrace missen vanwege een vrijgezellenfeest. Nog ff bedenken hoe ik onder die laatste uit kom
Mocht hij vertrekken ben ik wel benieuwd wanneer hij elders mag beginnen.quote:Op donderdag 25 april 2024 16:29 schreef tja77 het volgende:
Geruchten dat Newey vertrekt bij RedBull worden steeds heviger.
Neem je @Nattekat ook mee?quote:Op donderdag 25 april 2024 16:34 schreef DjVero het volgende:
Moet de sprintrace missen vanwege een vrijgezellenfeest. Nog ff bedenken hoe ik onder die laatste uit kom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |