Ik gok dat ze graag informatie over deze dader willen hebben, maar dat is niet hetzelfde als wilde speculaties.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom is speculeren over de motieven niet behulpzaam? De politie weet het immers niet, maar weet alvast wel dat het niet terroristisch van aard is, dat sluit elkaar uit dus die kunnen wel wat hulp gebruiken.
Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op zaterdag 13 april 2024 14:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Australische veiligheidsdiensten zullen ongetwijfeld meer weten over de daad en de dader dan de users van Fok!
Dat houdt in: die man heeft geen banden met IS, al-Qaeda of soortgelijke groeperingen maar we weten nog niet waarom hij die daad heeft verricht. En op nu.nl wordt de dader beschreven als "een veertigjarige man zonder bepaalde levensovertuiging" dus waarschijnlijk ook geen moslim en dus ook niet uit jihadistische motieven gehandeld.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:38 schreef Ali_boo het volgende:
Hoe kunnen ze zeggen dat het motief onbekend was
En tegelijkertijd stellen dat het niet ging om een terrorisme
Waarschijnlijk eerder iemand waarvan bekend is dat ie niet helemaal fris in de bovenkamer was.quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:02 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat houdt in: die man heeft geen banden met IS, al-Qaeda of soortgelijke groeperingen maar we weten nog niet waarom hij die daad heeft verricht. En op nu.nl wordt de dader beschreven als "een veertigjarige man zonder bepaalde levensovertuiging" dus waarschijnlijk ook geen moslim en dus ook niet uit jihadistische motieven gehandeld.
Ik gok dat ze al wat informatie hebben maar het niet zo goed uitkomt om het al bekend te maken, hij is een bekende van de politie maar z'n naam laten ze even achterwege.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gok dat ze graag informatie over deze dader willen hebben, maar dat is niet hetzelfde als wilde speculaties.
En daarmee haken veel users af hier in dit topic denk ikquote:Op zaterdag 13 april 2024 15:02 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat houdt in: die man heeft geen banden met IS, al-Qaeda of soortgelijke groeperingen maar we weten nog niet waarom hij die daad heeft verricht. En op nu.nl wordt de dader beschreven als "een veertigjarige man zonder bepaalde levensovertuiging" dus waarschijnlijk ook geen moslim en dus ook niet uit jihadistische motieven gehandeld.
Kan terrorisme alleen worden begaan door iemand met een specifieke geloofsovertuiging? Weer wat geleerd..quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:18 schreef Za het volgende:
Politie Sydney meent dat dader steekpartij geen terrorist was
NIEUWS De politie van Sydney denkt te weten wie de dader was van de steekpartij in een druk winkelcentrum in de stad. Politiechef van New South Wales Karen Webb zei dat het volgens de onderzoekers om een 40-jarige man gaat zonder bepaalde levensovertuiging en daarom sluit de politie terrorisme in deze zaak uit.
https://www.nd.nl/varia/v(...)j-geen-terrorist-was
Klopt.quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:18 schreef Harvest89 het volgende:
Fuck, waarschijnlijk geen moslim, en geen banden met allerlei terreurgroepjes.
Ik verwacht niet dat dit topc een tweede deeltje krijgt. Te veel users zijn nu teleurgesteld.
Ze doen zelf de wilde speculatie dat er geen terroristisch motief in het spel is.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gok dat ze graag informatie over deze dader willen hebben, maar dat is niet hetzelfde als wilde speculaties.
Dat had nog niet eens pagina 9 gehaald.quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Klopt.
Ook geen extreem rechts.
Balen man.
![]()
![]()
![]()
![]()
Die staat nog open.quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat had nog niet eens pagina 9 gehaald.
Want "niet alles is extreem rechts" en "komt door immigratie" of "komt door de wokecultuur".
Dat zeg ik nergens.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat doe jij toch wel? Wat ik zei, ik vind het daar te vroeg voor.
quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens.
Als zij zeggen dat er nog geen link met een terrorische organisatie is en het motief is onbekend, dan denk ik dat het niet waarschijnlijk is dat het toch terrorisme is. Daarmee sluit ik niks uit, het kan wel.
Ik dacht vorige week voor de wedstrijd feyenoord ajax dat een overwinning voor ajax onwaarschijnlijk zou zijn. Daarmee had Ajax theoretisch nog prima kunnen winnen, als de wedstrijd 100 keer gespeeld zou worden dan zou Ajax er geen 10 hebben gewonnen.
Jij komt niet verder dan 'sluit niks uit'. Wat betekent dat? Is dat 50% kans op terrorisme?
Oh haha is een terroristische aanslag geen voetbal. Oeps lolz hi5 maat lekker bezig manquote:Op zaterdag 13 april 2024 15:57 schreef Tarado het volgende:
[..]Jij denkt ook, als ik maar lang doorlul komt het wel goed.
En was het maar voetbal, dat is allemaal relatief, dit gaat helaas over leven en dood, de doden zijn 100% dood.
Ik denk niet dat we ooit maten worden.quote:Op zaterdag 13 april 2024 16:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oh haha is een terroristische aanslag geen voetbal. Oeps lolz hi5 maat lekker bezig man
Als het er bij 1 blijft heb je gelijk maar als je kijkt naar wat er telkens gebeurt blijft het er niet bij 1.quote:Op zaterdag 13 april 2024 09:53 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Dus omdat 1 gek zoiets doet is iedereen met gelijke kenmerken met hem ondedeel van een "vies smerig kut volk"?
Daar gaan we weer...
Is er geen beleid voor dit soort opmerkingen?
Je zou eens kunnen gaan proberen te stoppen met domme aannames te doen en eens je begrijpend lezen skills toe te passen. Kan je daarna nog steeds mij aanvallen maar dan gaat het tenminste ergens inhoudelijk overquote:Op zaterdag 13 april 2024 16:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we ooit maten worden.
Lees onze discussie nou eens goed terug en als je dan nog steeds dezelfde mening hebt als wat je nu beweert, agree to disagree, fijne middag verderquote:Op zaterdag 13 april 2024 16:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je zou eens kunnen gaan proberen te stoppen met domme aannames te doen en eens je begrijpend lezen skills toe te passen. Kan je daarna nog steeds mij aanvallen maar dan gaat het tenminste ergens inhoudelijk over
Hadden de slachtoffers dezelfde achtergrond?quote:Op zaterdag 13 april 2024 12:25 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Verward dan steek je alles en iedereen neer, gezien de beelden een zeer gecalculeerde man die bewust hulpeloze slachtoffers uitzoekt en kerels die niet terug deinzen ontwijkt.
Omdat dat toch helemaal niet de conclusie was?quote:Op zaterdag 13 april 2024 16:55 schreef Knip het volgende:
Die Marokkaan die op het Centraal Station in Amsterdam 7 mensen omver reed had ook geen terroristisch motief. Hij had last van zijn suikerspiegel en het was ramadan. Heeft heeft er alles van dat meedoen aan de ramadan voor hem belangrijker was dan de veiligheid van anderen.
Dus de islam lag wel ten grondslag van zijn actie. En de politie? Die vond het belangrijker dat de identiteit van de dader niet bekend werd.
Maar het ging niet om de naam van de dader, maar om het feit dat de sociale druk van de moslimwereld ervoor zorgde dat hij een gevaar in het openbaar was.
En dat mocht niet benoemd worden.
https://nos.nl/artikel/21(...)j-amsterdam-centraal
Geen idee nog, er wonen wel relatief veel joden in die wijk, maar dat zal toeval zijn, er is wereldwijd geen Jodenhaat te bespeuren in het westen ofzo.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Hadden de slachtoffers dezelfde achtergrond?
Ja verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geen idee nog, er wonen wel relatief veel joden in die wijk, maar dat zal toeval zijn, er is wereldwijd geen Jodenhaat te bespeuren in het westen ofzo.
Islamitische bron hier van?quote:Op zaterdag 13 april 2024 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat niet genoeg mensen ermee bekend zijn, moslims hebben een heel "hoofdstuk" gewijd aan liegen tegen ongelovigen, het heet : Taqiyya.
Daarmee is elke moslim verplicht om te liegen als het goed is voor de islam.
Als je dat eenmaal weet geloof je er geen 1 meer.
Nu.nl is niet bepaald een objectieve en betrouwbare nieuwssite. Ik wacht de verdere berichtgeving nog even afquote:Op zaterdag 13 april 2024 15:18 schreef Harvest89 het volgende:
Fuck, waarschijnlijk geen moslim, en geen banden met allerlei terreurgroepjes.
Ik verwacht niet dat dit topc een tweede deeltje krijgt. Te veel users zijn nu teleurgesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |