abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213191293
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 14:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Waarom is speculeren over de motieven niet behulpzaam? De politie weet het immers niet, maar weet alvast wel dat het niet terroristisch van aard is, dat sluit elkaar uit dus die kunnen wel wat hulp gebruiken.
Ik gok dat ze graag informatie over deze dader willen hebben, maar dat is niet hetzelfde als wilde speculaties.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 13 april 2024 @ 14:58:19 #212
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213191304
Haatbaard steekt mensen dood in joodse wijk, zal wel toeval zijn, nothing to see here :W.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_213191318
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 14:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De Australische veiligheidsdiensten zullen ongetwijfeld meer weten over de daad en de dader dan de users van Fok!
Daar heb je helemaal gelijk in
Vandaar dat ze zijn naam niet willen publiceren en zwijgen over de motieven van de dader
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213191334
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 14:38 schreef Ali_boo het volgende:
Hoe kunnen ze zeggen dat het motief onbekend was
En tegelijkertijd stellen dat het niet ging om een terrorisme
Dat houdt in: die man heeft geen banden met IS, al-Qaeda of soortgelijke groeperingen maar we weten nog niet waarom hij die daad heeft verricht. En op nu.nl wordt de dader beschreven als "een veertigjarige man zonder bepaalde levensovertuiging" dus waarschijnlijk ook geen moslim en dus ook niet uit jihadistische motieven gehandeld.
  zaterdag 13 april 2024 @ 15:07:28 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213191363
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 15:02 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dat houdt in: die man heeft geen banden met IS, al-Qaeda of soortgelijke groeperingen maar we weten nog niet waarom hij die daad heeft verricht. En op nu.nl wordt de dader beschreven als "een veertigjarige man zonder bepaalde levensovertuiging" dus waarschijnlijk ook geen moslim en dus ook niet uit jihadistische motieven gehandeld.
Waarschijnlijk eerder iemand waarvan bekend is dat ie niet helemaal fris in de bovenkamer was.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 13 april 2024 @ 15:08:36 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213191382
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik gok dat ze graag informatie over deze dader willen hebben, maar dat is niet hetzelfde als wilde speculaties.
Ik gok dat ze al wat informatie hebben maar het niet zo goed uitkomt om het al bekend te maken, hij is een bekende van de politie maar z'n naam laten ze even achterwege.
pi_213191404
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 15:02 schreef Triggershott het volgende:

[..]
En daarmee haken veel users af hier in dit topic denk ik _O-
  zaterdag 13 april 2024 @ 15:18:02 #218
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213191431
Fuck, waarschijnlijk geen moslim, en geen banden met allerlei terreurgroepjes.

Ik verwacht niet dat dit topc een tweede deeltje krijgt. Te veel users zijn nu teleurgesteld.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213191435
Politie Sydney meent dat dader steekpartij geen terrorist was

NIEUWS De politie van Sydney denkt te weten wie de dader was van de steekpartij in een druk winkelcentrum in de stad. Politiechef van New South Wales Karen Webb zei dat het volgens de onderzoekers om een 40-jarige man gaat zonder bepaalde levensovertuiging en daarom sluit de politie terrorisme in deze zaak uit.

https://www.nd.nl/varia/v(...)j-geen-terrorist-was
  zaterdag 13 april 2024 @ 15:19:54 #220
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_213191445
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 15:18 schreef Za het volgende:
Politie Sydney meent dat dader steekpartij geen terrorist was

NIEUWS De politie van Sydney denkt te weten wie de dader was van de steekpartij in een druk winkelcentrum in de stad. Politiechef van New South Wales Karen Webb zei dat het volgens de onderzoekers om een 40-jarige man gaat zonder bepaalde levensovertuiging en daarom sluit de politie terrorisme in deze zaak uit.

https://www.nd.nl/varia/v(...)j-geen-terrorist-was
Kan terrorisme alleen worden begaan door iemand met een specifieke geloofsovertuiging? Weer wat geleerd..
En Allah weet het het beste
pi_213191449
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2024 15:18 schreef Harvest89 het volgende:

Ik verwacht niet dat dit topc een tweede deeltje krijgt. Te veel users zijn nu teleurgesteld.
Klopt.

Ook geen extreem rechts.

Balen man.

:') :') :') :') :')
pi_213191465
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ze doen zelf de wilde speculatie dat er geen terroristisch motief in het spel is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 13 april 2024 @ 15:30:34 #223
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213191488
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 april 2024 15:20 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Klopt.

Ook geen extreem rechts.

Balen man.

:') :') :') :') :')
Dat had nog niet eens pagina 9 gehaald.

Want "niet alles is extreem rechts" en "komt door immigratie" of "komt door de wokecultuur".
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 13 april 2024 @ 15:46:32 #224
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_213191572
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2024 15:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat had nog niet eens pagina 9 gehaald.

Want "niet alles is extreem rechts" en "komt door immigratie" of "komt door de wokecultuur".
Die staat nog open.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_213191587
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 13:56 schreef Tarado het volgende:

[..]
Maar dat doe jij toch wel? Wat ik zei, ik vind het daar te vroeg voor.
Dat zeg ik nergens.
Als zij zeggen dat er nog geen link met een terrorische organisatie is en het motief is onbekend, dan denk ik dat het niet waarschijnlijk is dat het toch terrorisme is. Daarmee sluit ik niks uit, het kan wel.
Ik dacht vorige week voor de wedstrijd feyenoord ajax dat een overwinning voor ajax onwaarschijnlijk zou zijn. Daarmee had Ajax theoretisch nog prima kunnen winnen, als de wedstrijd 100 keer gespeeld zou worden dan zou Ajax er geen 10 hebben gewonnen.

Jij komt niet verder dan 'sluit niks uit'. Wat betekent dat? Is dat 50% kans op terrorisme?
  zaterdag 13 april 2024 @ 15:57:42 #226
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213191647
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 15:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat zeg ik nergens.
Als zij zeggen dat er nog geen link met een terrorische organisatie is en het motief is onbekend, dan denk ik dat het niet waarschijnlijk is dat het toch terrorisme is. Daarmee sluit ik niks uit, het kan wel.
Ik dacht vorige week voor de wedstrijd feyenoord ajax dat een overwinning voor ajax onwaarschijnlijk zou zijn. Daarmee had Ajax theoretisch nog prima kunnen winnen, als de wedstrijd 100 keer gespeeld zou worden dan zou Ajax er geen 10 hebben gewonnen.

Jij komt niet verder dan 'sluit niks uit'. Wat betekent dat? Is dat 50% kans op terrorisme?
:D Jij denkt ook, als ik maar lang doorlul komt het wel goed.

En was het maar voetbal, dat is allemaal relatief, dit gaat helaas over leven en dood, de doden zijn 100% dood.
pi_213191696
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 15:57 schreef Tarado het volgende:

[..]
:D Jij denkt ook, als ik maar lang doorlul komt het wel goed.

En was het maar voetbal, dat is allemaal relatief, dit gaat helaas over leven en dood, de doden zijn 100% dood.
Oh haha is een terroristische aanslag geen voetbal. Oeps lolz hi5 maat lekker bezig man
  zaterdag 13 april 2024 @ 16:10:35 #228
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213191739
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 16:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oh haha is een terroristische aanslag geen voetbal. Oeps lolz hi5 maat lekker bezig man
Ik denk niet dat we ooit maten worden.
  zaterdag 13 april 2024 @ 16:17:17 #229
194233 Friday12
Originele kloon
pi_213191796
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 09:53 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Dus omdat 1 gek zoiets doet is iedereen met gelijke kenmerken met hem ondedeel van een "vies smerig kut volk"?

Daar gaan we weer...

Is er geen beleid voor dit soort opmerkingen?
Als het er bij 1 blijft heb je gelijk maar als je kijkt naar wat er telkens gebeurt blijft het er niet bij 1.
  zaterdag 13 april 2024 @ 16:21:44 #230
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213191832
Veel helden vandaag trouwens, dat is wel weer mooi om te zien. Veel mensen hielpen andere mensen, sommige probeerde de aanvaller weg te houden zodat mensen konden wegrennen, zoals die kerel op de roltrap. En de agente die hem neerschoot was alleen. Heeft direct gehandeld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_213191896
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 16:10 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik denk niet dat we ooit maten worden.
Je zou eens kunnen gaan proberen te stoppen met domme aannames te doen en eens je begrijpend lezen skills toe te passen. Kan je daarna nog steeds mij aanvallen maar dan gaat het tenminste ergens inhoudelijk over
  zaterdag 13 april 2024 @ 16:48:38 #232
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213192043
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 16:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je zou eens kunnen gaan proberen te stoppen met domme aannames te doen en eens je begrijpend lezen skills toe te passen. Kan je daarna nog steeds mij aanvallen maar dan gaat het tenminste ergens inhoudelijk over
Lees onze discussie nou eens goed terug en als je dan nog steeds dezelfde mening hebt als wat je nu beweert, agree to disagree, fijne middag verder :W
  zaterdag 13 april 2024 @ 16:55:02 #233
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_213192093
Die Marokkaan die op het Centraal Station in Amsterdam 7 mensen omver reed had ook geen terroristisch motief. Hij had last van zijn suikerspiegel en het was ramadan. Heeft heeft er alles van dat meedoen aan de ramadan voor hem belangrijker was dan de veiligheid van anderen.
Dus de islam lag wel ten grondslag van zijn actie. En de politie? Die vond het belangrijker dat de identiteit van de dader niet bekend werd.
Maar het ging niet om de naam van de dader, maar om het feit dat de sociale druk van de moslimwereld ervoor zorgde dat hij een gevaar in het openbaar was.
En dat mocht niet benoemd worden.
https://nos.nl/artikel/21(...)j-amsterdam-centraal
Non possumus non loqui
pi_213192185
Was de dader dus een moslim?

Tenminste dat is mijn conclusie als ik bovenstaande posts lees.
pi_213192216
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 12:25 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Verward dan steek je alles en iedereen neer, gezien de beelden een zeer gecalculeerde man die bewust hulpeloze slachtoffers uitzoekt en kerels die niet terug deinzen ontwijkt.
Hadden de slachtoffers dezelfde achtergrond?
pi_213192222
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 16:55 schreef Knip het volgende:
Die Marokkaan die op het Centraal Station in Amsterdam 7 mensen omver reed had ook geen terroristisch motief. Hij had last van zijn suikerspiegel en het was ramadan. Heeft heeft er alles van dat meedoen aan de ramadan voor hem belangrijker was dan de veiligheid van anderen.
Dus de islam lag wel ten grondslag van zijn actie. En de politie? Die vond het belangrijker dat de identiteit van de dader niet bekend werd.
Maar het ging niet om de naam van de dader, maar om het feit dat de sociale druk van de moslimwereld ervoor zorgde dat hij een gevaar in het openbaar was.
En dat mocht niet benoemd worden.
https://nos.nl/artikel/21(...)j-amsterdam-centraal
Omdat dat toch helemaal niet de conclusie was?

Sowieso hoeft een moslim die ziek is helemaal niet mee te doen aan het vasten tijdens de ramadan, dus jouw stelling dat die man toen last had van een te lage bloedsuikerspiegel want hij deed vasten is een zeer grote aanname.

En uit je eigen link:
Het ongeval blijft gewoon een ongeval. We hebben te maken met een groep mensen die wil dat het een terreuraanslag is, maar dat is gewoon niet het geval. Als dat zo was geweest, hadden we dat ook zo benoemd."

Het wordt echt per dag triester op dit forum in NWS. Er wordt vurig gehoopt dat het een islamitische dader is, want dan kan de onderbuik leeg. Als het dan geen moslim blijkt te zijn moet een deel van de users het toch zo draaien dat de islam nog steeds de schuldige is of worden er allerlei bijzaken en eerdere incidenten aangehaald om alsnog te bashen op de islam.
  zaterdag 13 april 2024 @ 17:10:06 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213192243
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 17:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Hadden de slachtoffers dezelfde achtergrond?
Geen idee nog, er wonen wel relatief veel joden in die wijk, maar dat zal toeval zijn, er is wereldwijd geen Jodenhaat te bespeuren in het westen ofzo.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_213192322
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 april 2024 17:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Geen idee nog, er wonen wel relatief veel joden in die wijk, maar dat zal toeval zijn, er is wereldwijd geen Jodenhaat te bespeuren in het westen ofzo.
Ja verschrikkelijk.

Al die oorlogsmonumenten staan overal ook voor niks.
  zaterdag 13 april 2024 @ 17:20:42 #239
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_213192345
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2024 16:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Omdat niet genoeg mensen ermee bekend zijn, moslims hebben een heel "hoofdstuk" gewijd aan liegen tegen ongelovigen, het heet : Taqiyya.

Daarmee is elke moslim verplicht om te liegen als het goed is voor de islam.

Als je dat eenmaal weet geloof je er geen 1 meer :').
Islamitische bron hier van?
En Allah weet het het beste
pi_213192376
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2024 15:18 schreef Harvest89 het volgende:

Nu.nl is niet bepaald een objectieve en betrouwbare nieuwssite. Ik wacht de verdere berichtgeving nog even af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')