Als jij gelooft dat hij invloed heeft gehad op de inhoud van de tekst, moet je dat bewijzen, anders ben je gewoon aan het speculeren en hoef ik niet te verdedigen dat hij er geen invloed op heeft gehad.quote:Op maandag 15 april 2024 13:18 schreef dop het volgende:
[..]
Er is helemaal niemand die hier beweert, dat hij zelf de arbeid heeft verricht.
Maar met geld betalen en stempeltje zetten maak je het gewoon te simpel.
Jij zou je geld, naam en stempel ook niet aan iets toevertrouwen zonder enige vorm van controle.
Kom jij nu uitgerekend met Lord of the Rings aanzetten?quote:Op maandag 15 april 2024 13:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er zijn ook boeken over de Ene Ring uit Mordor geschreven. Dat is dan ook automatisch waarheid?
Het lijkt mij gewoon grappig om een prediker als Ken Ham of Kent Hovind loos te zien gaan op homoseksualiteit met de Freddie Mercury of Albert Verlinde bijbel in de hand. Het labeltje King James is gewoon leuk, afgezien van alles.quote:Dat heb je van begin af aan gesuggereerd met je woordkeuzes, zoals 'zijn bijbel', 'onder de supervisie van' (wat dus in werkelijkheid Richard Bancroft was), enz. Maar dan geef je hier dus toe dat je topic geen enkele relevantie heeft, want als er geen causaal verband bestaat tussen de inhoud van de King James bijbel en de vermeende biseksualiteit van King James zelf, waar hebben we het dan over?
Voor de neutrale lezer: Je springt hier op de bres voor de fundamentalist; niet voor de lgtbx beweging.quote:De mensen met een voorkeur voor de KJV hebben die voorkeur niet op basis van King James omdat ze King James zo geweldig vinden of King James-istenen zijn, maar op basis van de inhoud van die bijbel die buitengewoon goed is vertaald. Een vertaling die dus vrij is van invloed van KJ zelf op de inhoud ervan.
Zoals ik in post 1 al zei probeer je simpelweg op vermeende hypocrisie/inconsistentie te wijzen van mensen die erg gehecht zijn aan de KJV. Je topic is puur en alleen gericht om bepaalde mensen zwart te maken en heeft geen enkele levensbeschouwelijke relevantie.
En daar laat ik het bij.
Het is mezelf ook al eens opgevallen en het opgezocht... De meningen zijn erover verdeeld omdat de letter H ondanks medeklinker in sommige woorden als in History als "Weakly stressed" wordt gezien. En dan worden a of an beiden goed gekeurd.quote:Op maandag 15 april 2024 13:43 schreef herverwijderd het volgende:
Ik erger me vooral aan dat 'Own aN historic bible leaf" want dat moet uiteraard "own A historic bible leaf" zijn.
Dat was het, carry on!
hoe vaak moet er herhaald worden dat niemand dit hier beweertquote:Op maandag 15 april 2024 13:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als jij gelooft dat hij invloed heeft gehad op de inhoud van de tekst, moet je dat bewijzen, anders ben je gewoon aan het speculeren en hoef ik niet te verdedigen dat hij er geen invloed op heeft gehad.
Welke bijbel voor wie de standaard is hangt volledig af van wie je het vraagt.quote:Voor zover ik kan beoordelen heeft hij het werk toevertrouwd aan mensen die hij vertrouwde op basis van hun bewezen kennis van talen, vertalen, de schriften, hun spirituele leven en integriteit, en de supervisie ook uit handen gegeven. King James was als koning ook hoofd van de Kerk van Engeland en moest daarom wel de opdracht en goedkeuring ervoor geven. Dat heeft echter niets met de inhoud te maken.
Zoals we hierboven al zagen waren er voorafgaand aan de KJV al meerdere vertalingen geproduceerd op basis van de Textus Receptus van Erasmus, de Byzantijnse meerderheidstekst, zoals de vertaling van Tyndale, de Geneva-bijbel, en revisies daarvan. De KJV moest simpelweg de standaardbijbel voor de Kerk van Engeland worden op basis van die grondtekst, zodat niet iedereen uit een andere bijbel leest en er allerlei conflicten zouden ontstaan. De meeste eerdere vertalingen waren afkomstig van één persoon, maar door een grootschalig comité op te zetten werd gepoogd om alle persoonlijke bias en fouten weg te nemen. En dat leidde tot een bijbelvertaling die niet alleen het meest populair werd, maar ook de Engelse taal zelf in grote mate heeft vormgegeven. Ik denk dat er een reden is waarom de KJV de standaard blijft, ook 500 jaar later, omdat hij simpelweg in veel opzichten superieur is aan latere vertalingen, hoewel niet perfect.
Dus het is je te doen om mensen te kakken te zetten, zoals ik in mijn eerste post al zei.quote:Op maandag 15 april 2024 16:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kom jij nu uitgerekend met Lord of the Rings aanzetten?
mag ik dit inlijsten?
[..]
Het lijkt mij gewoon grappig om een prediker als Ken Ham of Kent Hovind loos te zien gaan op homoseksualiteit met de Freddie Mercury of Albert Verlinde bijbel in de hand. Het labeltje King James is gewoon leuk, afgezien van alles.
Ik wijs je op de feiten. Wat is de 'lgbtx-beweging' uberhaupt? Ik beschouw mensen als individuen, niet als groepen en kampen die je tegen elkaar moet opzetten en die elkaar moeten zwartmaken om hun bestaan zin te geven.quote:[..]
Voor de neutrale lezer: Je springt hier op de bres voor de fundamentalist; niet voor de lgtbx beweging.
Jij zei het volgende:quote:Op maandag 15 april 2024 18:27 schreef dop het volgende:
[..]
hoe vaak moet er herhaald worden dat niemand dit hier beweert
[..]
Welke bijbel voor wie de standaard is hangt volledig af van wie je het vraagt.
Maar voor veel Engelstalige is het logisch dat de kjv belangrijk is.
De enige relevante betrokkenheid van King James zou zijn als hij de inhoud heeft beïnvloed.quote:Op maandag 15 april 2024 13:18 schreef dop het volgende:
[..]
Maar met geld betalen en stempeltje zetten maak je het gewoon te simpel.
Zich in zijn kont laten poeren.quote:Op dinsdag 16 april 2024 00:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jij zei het volgende:
[..]
De enige relevante betrokkenheid van King James zou zijn als hij de inhoud heeft beïnvloed.
Dus wat bedoel je anders met 'te simpel'? Wat heeft hij gedaan dat relevant zou zijn geweest om het punt van TS te onderstrepen?
Goeie vraag, hij heeft inderdaad geen punt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 00:40 schreef dop het volgende:
[..]
Zich in zijn kont laten poeren.
Welk punt van de Ts doel je precies op?
Ik zet de extremisten te kakken en jij verdedigd ze. Iemand als Hovind loopt ermee te zwaaien. Die keurt homoseksualiteit af, maar belastingontduiken en gevangenissen van binnen bekijken vindt ie weer prima.quote:Op dinsdag 16 april 2024 00:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus het is je te doen om mensen te kakken te zetten, zoals ik in mijn eerste post al zei.
Dus ik maak een groep fundamentalisten zwart, maar de lgtb+ zijn individuen. Mooie slaloms.quote:Geef dat dan gewoon gelijk toe, scheelt een hoop schrijfwerk.
[..]
Ik wijs je op de feiten. Wat is de 'lgbtx-beweging' uberhaupt? Ik beschouw mensen als individuen, niet als groepen en kampen die je tegen elkaar moet opzetten en die elkaar moeten zwartmaken om hun bestaan zin te geven.
Je presteert het zelfs om te beweren dat de naam van King James niet verbonden is aan de 'King James Bijbel'.quote:Op dinsdag 16 april 2024 00:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Goeie vraag, hij heeft inderdaad geen punt.
Maar dus ook jij zegt dat KJ geen invloed op de inhoud van de KJV heeft gehad.
.
Ik ben blij dat je toegeeft dat ik gelijk had.quote:Op dinsdag 16 april 2024 01:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zet de extremisten te kakken en jij verdedigd ze. Iemand als Hovind loopt ermee te zwaaien. Die keurt homoseksualiteit af, maar belastingontduiken en gevangenissen van binnen bekijken vindt ie weer prima.
[..]
Dus ik maak een groep fundamentalisten zwart, maar de lgtb+ zijn individuen. Mooie slaloms.
Ik dacht trouwens dat je je laatste post had aangekondigd.
In de hele tekst van de KJV kom je die naam niet tegen, dus hoezo heeft dit invloed op de inhoud? De kaft is niet de inhoud hè.quote:Op dinsdag 16 april 2024 02:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je presteert het zelfs om te beweren dat de naam van King James niet verbonden is aan de 'King James Bijbel'.
Is er nog ergens een ministerspost voor je?
King Ali of twisted Logicquote:Op dinsdag 16 april 2024 05:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je toegeeft dat ik gelijk had.
Je wilt zeggen dat ik de gevoelens van jou, Kent hovind en andere starre predikers kwets met het regenboograndje van King James?quote:Nu vraag ik je of het de bedoeling van dit subforum is om onder het mom van interesse mensen, groepen en individuen, zwart te maken. En of dit topic dus werkelijk iets toevoegt anders dan een uitlaatklep te zijn voor jouw haatgevoelens jegens mensen die anders tegen de wereld aankijken dan jij zou willen, en of het gezond is om dergelijke gevoelens te koesteren en te proberen om anderen daarin mee te zuigen.
Doe je dan niet precies wat je anderen kwalijk neemt? En ben je dus geen haar beter dan hen?
Nee, ik wil zeggen dat je niet constructief bezig bent.quote:Op dinsdag 16 april 2024 07:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
King Ali of twisted Logic
[..]
Je wilt zeggen dat ik de gevoelens van jou, Kent hovind en andere starre predikers kwets met het regenboograndje van King James?
Zwartmaken... Aldus Ali en zijn eeuwige kruistocht tegen het Katholicisme.quote:Op dinsdag 16 april 2024 05:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je toegeeft dat ik gelijk had.
Nu vraag ik je of het de bedoeling van dit subforum is om onder het mom van interesse mensen, groepen en individuen, zwart te maken. En of dit topic dus werkelijk iets toevoegt anders dan een uitlaatklep te zijn voor jouw haatgevoelens jegens mensen die anders tegen de wereld aankijken dan jij zou willen, en of het gezond is om dergelijke gevoelens te koesteren en te proberen om anderen daarin mee te zuigen.
Doe je dan niet precies wat je anderen kwalijk neemt? En ben je dus geen haar beter dan hen?
Iedere christen heeft nog steeds een lichaam die wil zondigen net als ieder ander en ook wij vallen maar dat kan niet hoor want bla bla bla...en tuurlijk is het niet goed maar dat maak jij ervan dat het wel ff kan haha...en na je redding moet je voor iedere zonde betalen hoor en niet met de hel maar the terror of the Lord en zal niet fijn zijn dus we komen nergens mee weg.quote:Op dinsdag 16 april 2024 01:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zet de extremisten te kakken en jij verdedigd ze. Iemand als Hovind loopt ermee te zwaaien. Die keurt homoseksualiteit af, maar belastingontduiken en gevangenissen van binnen bekijken vindt ie weer prima.
[..]
Dus ik maak een groep fundamentalisten zwart, maar de lgtb+ zijn individuen. Mooie slaloms.
Ik dacht trouwens dat je je laatste post had aangekondigd.
Leuke karaktertrek die God voor iedereen heeft ingebouwd.quote:Op maandag 6 mei 2024 01:38 schreef Doedelzak77 het volgende:
Iedere christen heeft nog steeds een lichaam die wil zondigen
Gewoon slimme marketing. Als je de schuld nooit fatsoenlijk kunt inlossen voel je je altijd schuldig en zul je altijd naar de kerk blijven gaanquote:Op maandag 6 mei 2024 13:23 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Leuke karaktertrek die God voor iedereen heeft ingebouwd.
Nee, dat is het ego die dat doet, niet het lichaam. Dus invalid wel.quote:Op maandag 6 mei 2024 01:38 schreef Doedelzak77 het volgende:
Iedere christen heeft nog steeds een lichaam die wil zondigen net als ieder ander
Nee die zijn er door Adam en Eva gekomen en doorgegeven aan iedereen. En je ziel is gered maar je lichaam blijft zondig en is ook wat de bijbel zegt. En blijft een strijd zolang we hier zijn. En met de opname krijgen we ook een nieuw hemels lichaam die niet kan zondigen en zijn we er vanaf.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:23 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Leuke karaktertrek die God voor iedereen heeft ingebouwd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |