abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213189329
Oke en wanneer kan ik opzeggen?
Direct of na 2 juni?
  Moderator zaterdag 13 april 2024 @ 11:36:59 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213189450
Kan ook direct na aankoop, als je het maar voor 10 juni doet
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 13 april 2024 @ 13:47:14 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213190739
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 07:10 schreef derLudolf het volgende:
En IC2843 (vervanging voor IC141-Amsterdam- Berlin) is weer uit de dienstregeling verdwenen 8)7 8)7
Maar heeft wel gewoon gereden zo te zien

https://bahn.expert/detai(...)80Z/?station=8400058
  Moderator zaterdag 13 april 2024 @ 13:54:46 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213190808
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 13:47 schreef James1988 het volgende:

[..]
Maar heeft wel gewoon gereden zo te zien

https://bahn.expert/detai(...)80Z/?station=8400058
En was zowaar te vroeg in Berlin. Ik snap er niets van. Anyhow, ik ben ook in Berlijn aangekomen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 14 april 2024 @ 18:29:09 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213209768
Er is een hoop onduidelijkheid over de Pimpel dit weekend. Ik was van plan hem vanaf Hannover te nemen.

Volgens de DB Navigator App rijdt ie gewoon. Op het scherm in de trein stond: "fällt heute aus" en op Hafas staat vanaf Hengelo ineens +75, net als op Zugfinder. De conducteur noemde de trein echter ook niet, toen hij aansluitende treinen noemde in Hannover.

Ben benieuwd of je op basis van wat op het scherm staat je gezeur zou hebt omdat je je niet aan Zugbindung houdt als je via Hamm en Münster zou gaan op basis van die informatie.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 14 april 2024 @ 19:16:04 #36
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_213210331
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 april 2024 @ 19:24:19 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_213210439
Volgens Mark Rutte leven we in een geweldig land
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 14 april 2024 @ 19:32:09 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213210544
Paar uurtjes schoffelen en die jongens doen het nooit weer :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 14 april 2024 @ 22:10:56 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213212335
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2024 18:29 schreef derLudolf het volgende:
Er is een hoop onduidelijkheid over de Pimpel dit weekend. Ik was van plan hem vanaf Hannover te nemen.

Volgens de DB Navigator App rijdt ie gewoon. Op het scherm in de trein stond: "fällt heute aus" en op Hafas staat vanaf Hengelo ineens +75, net als op Zugfinder. De conducteur noemde de trein echter ook niet, toen hij aansluitende treinen noemde in Hannover.
+75 betekent wellicht dat men een trein Amsterdam > Berlijn in Rheine heeft opgeheven, en weer terug naar Amsterdam heeft gestuurd.
  Moderator maandag 15 april 2024 @ 10:04:52 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213215040
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 22:10 schreef James1988 het volgende:

[..]
+75 betekent wellicht dat men een trein Amsterdam > Berlijn in Rheine heeft opgeheven, en weer terug naar Amsterdam heeft gestuurd.
Volgens Zugfinder heeft IC140 gewoon gereden, max vertraging 5 minuten in Deventer.

Erg verwarrend. Zat in de IC van Hamm naar Münster in een klein stukje eerste klas met verder alleen conducteur en een cateringmedewerker.

Ik kreeg nou niet echt een eenduidig antwoord op wat er zou zijn gebeurd als ze me met Zugbindung voor de IC140 in deze trein hadden gezien. Ze zouden kunnen zien wat er op de schermen heeft gestaan in treinen. In elk geval maak ik wel een foto mocht zo'n situatie zich weer voor doen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_213216619
Wat een totale idiotie. Ik neem aan dat de NS een megaboete krijgt voor deze volstrekt onnodige vertragingen?
zie email 27 oktober
  Redactie Sport / Supervogel maandag 15 april 2024 @ 13:07:42 #42
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_213216626
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 19:16 schreef marcb1974 het volgende:
Ook dit is steeds meer het OV :{

https://www.ad.nl/binnenl(...)rap-geduwd~ab211e11/
twitter


Dat zal ze leren!
pi_213218856

LOL
  maandag 15 april 2024 @ 18:11:05 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213219515
Ik weet niet of ik wel de conducteur zou willen zijn in een trein die op zaterdagavond, met een coupé vol uitgaanspubliek, eens even stil gaat staan in het weiland.

En verder is het natuurlijk volslagen zinloos. Een paar mensen op een kantoor zes hoog die graag een statement willen maken dat ze in alle media kunnen uitmelken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213219596
Valt reuze mee man, het is niet alsof 99% van het zaterdagavondpubliek iemand in elkaar wil meppen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 april 2024 @ 18:41:54 #47
147316 crew  DJMO
#trut
pi_213219909
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 13:07 schreef trein2000 het volgende:
Wat een totale idiotie. Ik neem aan dat de NS een megaboete krijgt voor deze volstrekt onnodige vertragingen?
Ik vind het volslagen terechte actie. Hij vind alleen op het verkeerde moment plaats. Het is puur symbolisch dat ze het op de dag en tijd van de mishandeling doen. Als ze echt een statement willen maken dan leggen ze het treinverkeer op een doordeweekse dag zowel tijdens de ochtend als avondspits een kwartier stil.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_213220253
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 18:41 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ik vind het volslagen terechte actie. Hij vind alleen op het verkeerde moment plaats. Het is puur symbolisch dat ze het op de dag en tijd van de mishandeling doen. Als ze echt een statement willen maken dan leggen ze het treinverkeer op een doordeweekse dag zowel tijdens de ochtend als avondspits een kwartier stil.
Het is toch volslagen debiel om alle reizigers in heel Nederland te duperen puur om een statement te maken? Doe normaa.
zie email 27 oktober
  maandag 15 april 2024 @ 19:08:06 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_213220277
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 19:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is toch volslagen debiel om alle reizigers in heel Nederland te duperen puur om een statement te maken? Doe normaa.
Dat is het niet. Het treinverkeer zou een uur stil moeten staan, en die tijd gebruiken om alle zwartrijders en ander tokkievolk op het schouwpad te pleuren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 april 2024 @ 19:15:34 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_213220381
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 19:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is toch volslagen debiel om alle reizigers in heel Nederland te duperen puur om een statement te maken? Doe normaa.
Nee dat is het niet. Getuige de bijval op mijn reactie op Twitter.

twitter



https://zinloosgeweld.nl/

Die conductrice had ook dood kunnen zijn. Had je het dan wel goed gekeurd?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_213220480
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 19:15 schreef DJMO het volgende:
Die conductrice had ook dood kunnen zijn. Had je het dan wel goed gekeurd?
Nee. Natuurlijk niet. Het is een kleine minderheid, daar ga je toch niet heel treinreizend Nederland voor duperen? Kom zeg.
zie email 27 oktober
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 april 2024 @ 19:38:04 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_213220727
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 19:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Natuurlijk niet. Het is een kleine minderheid, daar ga je toch niet heel treinreizend Nederland voor duperen? Kom zeg.
Een kleine minderheid die het voor het personeel én de reizigers verpest bedoel je. En de rest van Nederland mag daar gerust eens bewust bij stilstaan.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_213220796
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 19:38 schreef DJMO het volgende:

[..]
Een kleine minderheid die het voor het personeel én de reizigers verpest bedoel je. En de rest van Nederland mag daar gerust eens bewust bij stilstaan.
Onzin. Daar zijn voldoende andere middelen voor. Genoeg schermen, reclameborden en omroepinstallaties. Publieke dienstverlening is geen campagnemiddel dat je naar believen kunt stilleggen omdat je om aandacht verlegen zit. Dat doen die rusjes nooitgenoeg van de vakbonden al te vaak.
zie email 27 oktober
pi_213220932
De reclamecommercial-opnamen gaan nog even een paar dagen langer duren.
Binnenkort een opnamedag in het westelijk havengebied (Amsterdam Westpoort). Mijn vermoeden is dat dit de houtrakpolder betreft, waar men al eerder tv-opnamen gemaakt heeft.
Het zijn meerdere TV- en internet-spotjes die tegelijkertijd worden opgenomen. Er zijn op dezelfde dag op meerdere locaties opnamen. Het budget lijkt wel onbeperkt als ik het aantal opnamedagen bij elkaar optel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 15 april 2024 @ 19:53:12 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_213221007
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 19:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Natuurlijk niet. Het is een kleine minderheid, daar ga je toch niet heel treinreizend Nederland voor duperen? Kom zeg.
"Heel treinreizend Nederland..." Jij zit niet vaak in de trein op dat tijdstip blijkbaar. Als je er zoveel problemen mee hebt, blijf lekker thuis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 15 april 2024 @ 20:10:01 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213221460
Discussie omtrent moderatie heeft niets met treinen te maken en mag hier gevoerd worden
PTA / PTA FAQ & Feedback

Edit: En even geveegd, nu weer lekker on topic ^O^

[ Bericht 27% gewijzigd door derLudolf op 15-04-2024 21:03:30 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_213221744
quote:
Het duurde even maar het is dan toch gelukt. En ook de beste oplossing ^O^
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  maandag 15 april 2024 @ 20:37:41 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_213221923
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 20:23 schreef WcPot het volgende:

[..]
Het duurde even maar het is dan toch gelukt. En ook de beste oplossing ^O^
Jammer dat accutreinstellen zijn afgevallen in de overwegingen. Wat het geworden is, is de oplossing met de minste risico's, maar na de Maaslijn denk ik ook de laatste elektrificatie met het primitieve systeem "volledige bovenleiding".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 april 2024 @ 21:21:11 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213222484
Het zijn dan ook twee eindjes van niks en de inzet van accutreinen zou vooral voor méér complexiteit (en dus kosten) zorgen dan wenselijk is in die omgeving.

De noordelijke nevenlijnen en Achterhoek-Rivierenland zijn veel grotere gebieden waar nog geen draad hangt en waar ik volledige elektrificatie ook niet direct verwacht omwille van de kosten. Daar is een combinatie van plaatselijke elektrificatie en de inzet van accutreinen wellicht wel economisch interessant.

Zutphen - Apeldoorn zie ik trouwens ooit nog wel eens geëlektrificeerd worden, dan wordt Hengelo - Zutphen - Apeldoorn een omreisroute voor wanneer Deventer dicht is. (En er ATB-EG of ETCS ligt.)
  maandag 15 april 2024 @ 21:33:31 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_213222622
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:21 schreef James1988 het volgende:
Het zijn dan ook twee eindjes van niks en de inzet van accutreinen zou vooral voor méér complexiteit (en dus kosten) zorgen dan wenselijk is in die omgeving.
Zutphen - Hengelo is toch wel iets van 40 km, dat is niet niks. Daar moet je ook wat onderstations voor bijbouwen, ook Almelo - Mariënberg kun je niet elektrificeren zonder (een) extra onderstation(s). Juist de aansluitingen voor onderstations zijn lastig te krijgen, heb ik altijd begrepen.

quote:
De noordelijke nevenlijnen en Achterhoek-Rivierenland zijn veel grotere gebieden waar nog geen draad hangt en waar ik volledige elektrificatie ook niet direct verwacht omwille van de kosten. Daar is een combinatie van plaatselijke elektrificatie en de inzet van accutreinen wellicht wel economisch interessant.
Eerder partiële elektrificatie dan waterstof in elk geval.

quote:
Zutphen - Apeldoorn zie ik trouwens ooit nog wel eens geëlektrificeerd worden, dan wordt Hengelo - Zutphen - Apeldoorn een omreisroute voor wanneer Deventer dicht is. (En er ATB-EG of ETCS ligt.)
Met de elektrificatie van Zutphen - Hengelo gaat er wel een mogelijkheid ontstaan voor goederentreinen (al schijnt de geluidsruimte vol te zitten). Ligt daar geen ATB-EG? Zutphen - Apeldoorn is NG als ik me niet vergis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')