Maar heeft wel gewoon gereden zo te zienquote:Op zaterdag 13 april 2024 07:10 schreef derLudolf het volgende:
En IC2843 (vervanging voor IC141-Amsterdam- Berlin) is weer uit de dienstregeling verdwenen![]()
En was zowaar te vroeg in Berlin. Ik snap er niets van. Anyhow, ik ben ook in Berlijn aangekomenquote:Op zaterdag 13 april 2024 13:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar heeft wel gewoon gereden zo te zien
https://bahn.expert/detai(...)80Z/?station=8400058
+75 betekent wellicht dat men een trein Amsterdam > Berlijn in Rheine heeft opgeheven, en weer terug naar Amsterdam heeft gestuurd.quote:Op zondag 14 april 2024 18:29 schreef derLudolf het volgende:
Er is een hoop onduidelijkheid over de Pimpel dit weekend. Ik was van plan hem vanaf Hannover te nemen.
Volgens de DB Navigator App rijdt ie gewoon. Op het scherm in de trein stond: "fällt heute aus" en op Hafas staat vanaf Hengelo ineens +75, net als op Zugfinder. De conducteur noemde de trein echter ook niet, toen hij aansluitende treinen noemde in Hannover.
Volgens Zugfinder heeft IC140 gewoon gereden, max vertraging 5 minuten in Deventer.quote:Op zondag 14 april 2024 22:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
+75 betekent wellicht dat men een trein Amsterdam > Berlijn in Rheine heeft opgeheven, en weer terug naar Amsterdam heeft gestuurd.
quote:Op zondag 14 april 2024 19:16 schreef marcb1974 het volgende:
Ook dit is steeds meer het OV![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)rap-geduwd~ab211e11/
Ik vind het volslagen terechte actie. Hij vind alleen op het verkeerde moment plaats. Het is puur symbolisch dat ze het op de dag en tijd van de mishandeling doen. Als ze echt een statement willen maken dan leggen ze het treinverkeer op een doordeweekse dag zowel tijdens de ochtend als avondspits een kwartier stil.quote:Op maandag 15 april 2024 13:07 schreef trein2000 het volgende:
Wat een totale idiotie. Ik neem aan dat de NS een megaboete krijgt voor deze volstrekt onnodige vertragingen?
Het is toch volslagen debiel om alle reizigers in heel Nederland te duperen puur om een statement te maken? Doe normaa.quote:Op maandag 15 april 2024 18:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik vind het volslagen terechte actie. Hij vind alleen op het verkeerde moment plaats. Het is puur symbolisch dat ze het op de dag en tijd van de mishandeling doen. Als ze echt een statement willen maken dan leggen ze het treinverkeer op een doordeweekse dag zowel tijdens de ochtend als avondspits een kwartier stil.
Dat is het niet. Het treinverkeer zou een uur stil moeten staan, en die tijd gebruiken om alle zwartrijders en ander tokkievolk op het schouwpad te pleuren.quote:Op maandag 15 april 2024 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is toch volslagen debiel om alle reizigers in heel Nederland te duperen puur om een statement te maken? Doe normaa.
Nee dat is het niet. Getuige de bijval op mijn reactie op Twitter.quote:Op maandag 15 april 2024 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is toch volslagen debiel om alle reizigers in heel Nederland te duperen puur om een statement te maken? Doe normaa.
Nee. Natuurlijk niet. Het is een kleine minderheid, daar ga je toch niet heel treinreizend Nederland voor duperen? Kom zeg.quote:Op maandag 15 april 2024 19:15 schreef DJMO het volgende:
Die conductrice had ook dood kunnen zijn. Had je het dan wel goed gekeurd?
Een kleine minderheid die het voor het personeel én de reizigers verpest bedoel je. En de rest van Nederland mag daar gerust eens bewust bij stilstaan.quote:Op maandag 15 april 2024 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Natuurlijk niet. Het is een kleine minderheid, daar ga je toch niet heel treinreizend Nederland voor duperen? Kom zeg.
Onzin. Daar zijn voldoende andere middelen voor. Genoeg schermen, reclameborden en omroepinstallaties. Publieke dienstverlening is geen campagnemiddel dat je naar believen kunt stilleggen omdat je om aandacht verlegen zit. Dat doen die rusjes nooitgenoeg van de vakbonden al te vaak.quote:Op maandag 15 april 2024 19:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
Een kleine minderheid die het voor het personeel én de reizigers verpest bedoel je. En de rest van Nederland mag daar gerust eens bewust bij stilstaan.
"Heel treinreizend Nederland..." Jij zit niet vaak in de trein op dat tijdstip blijkbaar. Als je er zoveel problemen mee hebt, blijf lekker thuis.quote:Op maandag 15 april 2024 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Natuurlijk niet. Het is een kleine minderheid, daar ga je toch niet heel treinreizend Nederland voor duperen? Kom zeg.
Het duurde even maar het is dan toch gelukt. En ook de beste oplossingquote:
Jammer dat accutreinstellen zijn afgevallen in de overwegingen. Wat het geworden is, is de oplossing met de minste risico's, maar na de Maaslijn denk ik ook de laatste elektrificatie met het primitieve systeem "volledige bovenleiding".quote:Op maandag 15 april 2024 20:23 schreef WcPot het volgende:
[..]
Het duurde even maar het is dan toch gelukt. En ook de beste oplossing
Zutphen - Hengelo is toch wel iets van 40 km, dat is niet niks. Daar moet je ook wat onderstations voor bijbouwen, ook Almelo - Mariënberg kun je niet elektrificeren zonder (een) extra onderstation(s). Juist de aansluitingen voor onderstations zijn lastig te krijgen, heb ik altijd begrepen.quote:Op maandag 15 april 2024 21:21 schreef James1988 het volgende:
Het zijn dan ook twee eindjes van niks en de inzet van accutreinen zou vooral voor méér complexiteit (en dus kosten) zorgen dan wenselijk is in die omgeving.
Eerder partiële elektrificatie dan waterstof in elk geval.quote:De noordelijke nevenlijnen en Achterhoek-Rivierenland zijn veel grotere gebieden waar nog geen draad hangt en waar ik volledige elektrificatie ook niet direct verwacht omwille van de kosten. Daar is een combinatie van plaatselijke elektrificatie en de inzet van accutreinen wellicht wel economisch interessant.
Met de elektrificatie van Zutphen - Hengelo gaat er wel een mogelijkheid ontstaan voor goederentreinen (al schijnt de geluidsruimte vol te zitten). Ligt daar geen ATB-EG? Zutphen - Apeldoorn is NG als ik me niet vergis.quote:Zutphen - Apeldoorn zie ik trouwens ooit nog wel eens geëlektrificeerd worden, dan wordt Hengelo - Zutphen - Apeldoorn een omreisroute voor wanneer Deventer dicht is. (En er ATB-EG of ETCS ligt.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |