Maar ik wil de 31e naar Düsseldorf en 2 juni weer terug naar Enschedequote:Op vrijdag 12 april 2024 16:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik weet dat in Duitsland Schwerbehinderte gratis mogen reizen, maar geen idee hoe dat zit voor Nederlanders in Duitsland. Denk niet dat dat kan bij gebrek aan een Schwerbehindertenausweis. Wat betreft de toegang tot de treinen lees ik:
[..]
Zou in elk geval niet voor een reis met overstap in Dülmen gaan: hier is het perron waar de trein vanuit Gronau aankomt laag en is de lift naar het perron richting Düsseldorf vaak kapot. Dan kun je beter via Münster of Dortmund reizen.
Wat betreft de tickets zou ik voor een Deutschlandticket gaan voor beiden: een NRW-ticket voor 2 personen kost al ¤52,20. Doe dat x2 en je komt op ¤104,40. En dan kun je op 1 juni ook nog niet eens reizen. Een Deutschlandticket met ingangsdatum op 31 mei (via de HVV Switch-app) kost je ¤1,58 + ¤49 voor die in juni. Totaal dus ¤50,58 x 2 = ¤101,16. Daarmee kun je van 31 mei t/m 30 juni allebei onbeperkt reizen. Niet vergeten ook weer op te zeggen uiteraard, voor 10 juni.
Nee, want het D-ticket is altijd geldig tot en met laatste dag van de maand. Dus als van 25 mei tot en met 24 juni kan helaas niet.quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:20 schreef Chunees het volgende:
[..]
Maar ik wil de 31e naar Düsseldorf en 2 juni weer terug naar Enschede
Via de hvv app voer 25 mei ïn en dan zegt die dat het 1 juni eindigt.
Beetje raar
Maar ik wil de 31e naar Düsseldorf en 2 juni weer terug naar Enschedequote:Op vrijdag 12 april 2024 16:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik weet dat in Duitsland Schwerbehinderte gratis mogen reizen, maar geen idee hoe dat zit voor Nederlanders in Duitsland. Denk niet dat dat kan bij gebrek aan een Schwerbehindertenausweis. Wat betreft de toegang tot de treinen lees ik:
[..]
Zou in elk geval niet voor een reis met overstap in Dülmen gaan: hier is het perron waar de trein vanuit Gronau aankomt laag en is de lift naar het perron richting Düsseldorf vaak kapot. Dan kun je beter via Münster of Dortmund reizen.
Wat betreft de tickets zou ik voor een Deutschlandticket gaan voor beiden: een NRW-ticket voor 2 personen kost al ¤52,20. Doe dat x2 en je komt op ¤104,40. En dan kun je op 1 juni ook nog niet eens reizen. Een Deutschlandticket met ingangsdatum op 31 mei (via de HVV Switch-app) kost je ¤1,58 + ¤49 voor die in juni. Totaal dus ¤50,58 x 2 = ¤101,16. Daarmee kun je van 31 mei t/m 30 juni allebei onbeperkt reizen. Niet vergeten ook weer op te zeggen uiteraard, voor 10 juni.
https://ibb.co/sPb3bhYquote:Op vrijdag 12 april 2024 16:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
[..]
Maar heeft wel gewoon gereden zo te zienquote:Op zaterdag 13 april 2024 07:10 schreef derLudolf het volgende:
En IC2843 (vervanging voor IC141-Amsterdam- Berlin) is weer uit de dienstregeling verdwenen![]()
En was zowaar te vroeg in Berlin. Ik snap er niets van. Anyhow, ik ben ook in Berlijn aangekomenquote:Op zaterdag 13 april 2024 13:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar heeft wel gewoon gereden zo te zien
https://bahn.expert/detai(...)80Z/?station=8400058
+75 betekent wellicht dat men een trein Amsterdam > Berlijn in Rheine heeft opgeheven, en weer terug naar Amsterdam heeft gestuurd.quote:Op zondag 14 april 2024 18:29 schreef derLudolf het volgende:
Er is een hoop onduidelijkheid over de Pimpel dit weekend. Ik was van plan hem vanaf Hannover te nemen.
Volgens de DB Navigator App rijdt ie gewoon. Op het scherm in de trein stond: "fällt heute aus" en op Hafas staat vanaf Hengelo ineens +75, net als op Zugfinder. De conducteur noemde de trein echter ook niet, toen hij aansluitende treinen noemde in Hannover.
Volgens Zugfinder heeft IC140 gewoon gereden, max vertraging 5 minuten in Deventer.quote:Op zondag 14 april 2024 22:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
+75 betekent wellicht dat men een trein Amsterdam > Berlijn in Rheine heeft opgeheven, en weer terug naar Amsterdam heeft gestuurd.
quote:Op zondag 14 april 2024 19:16 schreef marcb1974 het volgende:
Ook dit is steeds meer het OV![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)rap-geduwd~ab211e11/
Ik vind het volslagen terechte actie. Hij vind alleen op het verkeerde moment plaats. Het is puur symbolisch dat ze het op de dag en tijd van de mishandeling doen. Als ze echt een statement willen maken dan leggen ze het treinverkeer op een doordeweekse dag zowel tijdens de ochtend als avondspits een kwartier stil.quote:Op maandag 15 april 2024 13:07 schreef trein2000 het volgende:
Wat een totale idiotie. Ik neem aan dat de NS een megaboete krijgt voor deze volstrekt onnodige vertragingen?
Het is toch volslagen debiel om alle reizigers in heel Nederland te duperen puur om een statement te maken? Doe normaa.quote:Op maandag 15 april 2024 18:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik vind het volslagen terechte actie. Hij vind alleen op het verkeerde moment plaats. Het is puur symbolisch dat ze het op de dag en tijd van de mishandeling doen. Als ze echt een statement willen maken dan leggen ze het treinverkeer op een doordeweekse dag zowel tijdens de ochtend als avondspits een kwartier stil.
Dat is het niet. Het treinverkeer zou een uur stil moeten staan, en die tijd gebruiken om alle zwartrijders en ander tokkievolk op het schouwpad te pleuren.quote:Op maandag 15 april 2024 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is toch volslagen debiel om alle reizigers in heel Nederland te duperen puur om een statement te maken? Doe normaa.
Nee dat is het niet. Getuige de bijval op mijn reactie op Twitter.quote:Op maandag 15 april 2024 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is toch volslagen debiel om alle reizigers in heel Nederland te duperen puur om een statement te maken? Doe normaa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |