Eén regerend wereldkampioene in een olympische klasse en één in de niet-olympische +87kg (maar die doet bij +80kg mee), het hoeft niet eens zo gek te lopen daarquote:Op woensdag 10 april 2024 17:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie weet kan het altijd gekke Taekwondo weer verrassen.
Ja, dat is een welbekende ja. Maar hier is de OS (en ook komende OS) natuurlijk de focus.quote:Op donderdag 11 april 2024 21:32 schreef Meridiaan het volgende:
Ter aanvulling: in de podcast Podcatlas worden alle landen van de wereld besproken en ook vaak hun Olympische prestaties.
Tsitsipas bij het tennis misschien, met een wat gunstige loting.quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dag -104: Griekenland
Eigenlijk had dit natuurlijk dag 1 moeten zijn (of beter gezegd, dag -107). Het land dat altijd bij de openingsceremonie als allereeste het stadion betreedt. Een van de slechts vier landen die op elke Olympische Spelen deelnamen, doordat er in 1896 niet al te veel deelnemers waren en omdat de boycot van 1980/1984 voor sommige landen ook leidend was. Pierre de Coubertin wilde de eerste spelen in zijn Parijs, maar kreeg dat niet. In 1896 begonnen we waar we gestopt waren voorafgaand aan de middeleeuwen. Ook in 2004 was het natuurlijk aldaar. Reden voor een financiële strop, want daar zijn die Grieken de laatste 20 jaar ook goed in geweest. Oh, en in 1906. Komen we straks op. We kennen natuurlijk allemaal de huidige vlag van Griekenland, maar vroeger hadden ze de zoom anders staan. Kregen we alleen de linkerbovenhoek te zien. Modern Griekenland bestaat overigens 'pas' sinds 1831. Jarenlang onder het juk van Constantinopoel, Konstantiniyye, Istanbul, wat je ook wil zeggen geleefd.
[ afbeelding ]
De eerste (moderne) Olympische Spelen waren in Griekenland. Dat was een groot voordeel. In die tijd was het gewoon een leuk vakantieuitje om een potje te gaan tennissen. Of een rondje te rennen in het iconische Panathinaiko. Wel een fabelachtig decor, waar toen de eerste Atletiekwedstrijden werden gehouden. Griekenland won in veel van de sporten, vaak omdat meer dan 90% van de deelnemers uit Griekenland kwam. Het verdict was maar liefst 10 goud en bovendien 18 zilver + 19 brons. Er werd gewonnen bij iconische onderdelen als de 100 meter vrije slag voor matrozen en touwklimmen, en drie keer schietgoud. Bij het Atletiek lukte minder: De Amerikanen hadden ook in 1896 al een redelijk serieus blik aan atleten open getrokken waarmee ze 11 goud haalden in totaal en zo ook toen al de eerste plaats op de onofficiële medaillespiegel behaalden. Griekenland won alleen bij de marathon, Spyridon Louis werd een nationale held als enige man die goud behaalde bij het atletiek. Al met al werden ze tweede op de spiegel en wist Griekenland dit succes nooit meer te evenaren.
[ afbeelding ]
Verder met de Spelen daarna. Kunnen we kort over zijn: Griekenland had in 1896 gewoon een enorm dik thuisvoordeel en geen specifieke sportcultuur. In 1900 hadden ze slechts 3 deelnemers (waarbij er eentje twee onderdelen deden). Opvallend was dat Griekenland in 1904 14 deelnemers had, terwijl dat Spelen waren waar de Europeanen massaal weg bleven omdat de trip naar Amerika erg duur was en er ook wat conflicten heersten op het Europese vasteland. Bij het onderdeel gewichtheffen met twee handen werd goud gehaald. In de twee overige edities voor de oorlog stond Griekenland ook op de kaart. In Londen 1908 was het 3x zilver en geen goud, maar in Stockholm pakte ene Tsiklitras goud en brons. Was goed in hoog en verspringen uit stand.
Groter succes was er echter in 1906. 1906? Ja, 1906. Er was namelijk de wens om de Spelen altijd in Griekenland te houden, want daar hoorden ze thuis. Maar De Coubertin wilde de Spelen in Parijs hebben. Dus werd er besloten om te rouleren met elke vier jaar, maar daar precies tussenin elke vier jaar in Athene bezig te gaan. 1906 was de eerste keer.. en ook maar meteen de laatste. Die editie had het grote voordeel dat niemand dus in 1904 naar St. Louis was gegaan en er dus wel wat nood was aan Spelen in Europa voor de deelnemende landen. Daarna bleek het echter toch wat veel en in 1910 had Griekenland geen geld. Oh, dat is dus ook gewoon van alle tijden. In 1914 was inmiddels de eerste wereldoorlog uitgebroken en toen werd maar van het plan afgezien. 1906 zou eenzaam zijn en wordt ook niet in de recordboeken opgenomen. Zonde voor de Grieken, want thuis pakten ze 'gewoon' 8 goud, 13 zilver en 13 brons.
We gaan flink in de tijd vooruit, want Griekenland was in het interbellum helemaal nergens meer. Alleen in 1920 in Antwerpen werd 1x zilver gepakt. Daarna was het wachten tot 1956 voor eindelijk weer een bronzen medaille. Aan het aantal deelnemers lag het niet, dat lag geregeld in de 40. Na deze tijd ging het iets beter, van Rome 1960 tot Seoul '88 werd maar 2x geen medaille gepakt en twee maal goud, 1x in 1960 en 1x in 1980. Griekenland bleef een klein sportland, maar in ieder geval deden ze wel weer serieus mee. Toch mooi gezien de historie.
Daarna kwam er een kentering. Of misschien moet ik eigenlijk zeggen: Een Kenteris. Nouja, rond 1990 kwam er in Griekenland weer de wens om de Spelen te organiseren en dus een beter sportklimaat. Atletiek en Gewichtheffen werden de speerpunten. Leverde in 1992 2x goud op, 1x bij het hordenlopen en 1x bij het gewichtheffen. Pyrros Dimas. De meest succesvol Grieks Olympiër aller tijden zou ook in Atlanta en Sydney goud winnen. In die tijd pakte Griekenland meer gouden medailles, zo ook bij het Atletiek. Die eerder genoemde Kenteris. Goudeerlijke jongen. Hij had zijn motortje aangeslingerd.
Dit verhaal kennen de liefhebbers allemaal wel, maar vlak voor de Spelen van 2004 had deze Kenteris samen met trainingsmaatje Thanou, die zilver won op de 100 meter in Sydney, een motorongelukje gehad. Of, nouja, ze hadden een dopingtest gemist. Het blijft lachwekkend. Zorgt er ook voor dat ik veel van die andere Grieken niet helemaal vertrouw. Atletiek en Gewichtheffen zijn ook notoire dopingsporten natuurlijk. Thanou had doorgeschoven kunnen worden op die 100 in Sydney, winnares Marion Jones had ook uit het verkeerde potje gesnoept. Verstandig dat ze dat niet hebben gedaan. Een beetje zoals bij Armstrong die zijn tourzeges verloor. Anyway, ook zonder Kenteris, Thanou en met een geblesseerde Dimas (die toch nog brons haalde ondanks zijn blessure) pakte Griekenland gewoon 6x goud. Met Halkia als vervanger van Kenteris en Thanou die gewoon goud pakte, maar ook die geeft denk ik nog steeds licht van zichzelf. Met 16 medailles en 6 goud steeg Griekenland toch wel boven zichzelf uit op de thuisspelen, de beste Spelen sinds 1896. De laatste jaren is het rustiger met geen goud in 2008 of 2012, al haalden de Grieken wel 5 goud verdeeld over de laatste 2 spelen. De grootste verrassing was misschien wel Ntouskos die in Tokio goud pakte op de Skiff.
[ afbeelding ]
Wat mogen we verwachten van Griekenland dit jaar? Ik denk een beetje in dezelfde ordegrootte als de laatste twee Spelen. 1 of 2 goud, een stuk of 4-6 medailles. Het is geen echt groot sportland, maar de laatste jaren doen ze altijd wel ergens mee. Tentoglou is er weer bij en lijkt me toch weer minimaal een van de favorieten bij het verspringen. Als het een toernooi is staat hij er altijd. Hele constante springer. Petrounias, die in 2016 goud haalde op de ringen, is er ook weer bij. Die Grieken bij het ringenturnen hebben altijd zo'n mooie stijl, dus hopelijk zien we hem in de finale. Bij het zwemmen of waterpolo kan er ook zomaar worden verrast. Waterpolo is wel de teamsport bij uitstek voor de Grieken, zowel bij de heren als bij de dames doen ze mee. Ook schieten en worstelen zouden zomaar een medaille op kunnen leveren.
Ja Sakkari zou ook zomaar kunnen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 11:02 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tsitsipas bij het tennis misschien, met een wat gunstige loting.
Griekenland goden. Ik verbaas me altijd dat ze niet beter zijn in zeilen. Ze zeilen hier wat af.quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dag -104: Griekenland
Eigenlijk had dit natuurlijk dag 1 moeten zijn (of beter gezegd, dag -107). Het land dat altijd bij de openingsceremonie als allereeste het stadion betreedt. Een van de slechts vier landen die op elke Olympische Spelen deelnamen, doordat er in 1896 niet al te veel deelnemers waren en omdat de boycot van 1980/1984 voor sommige landen ook leidend was. Pierre de Coubertin wilde de eerste spelen in zijn Parijs, maar kreeg dat niet. In 1896 begonnen we waar we gestopt waren voorafgaand aan de middeleeuwen. Ook in 2004 was het natuurlijk aldaar. Reden voor een financiële strop, want daar zijn die Grieken de laatste 20 jaar ook goed in geweest. Oh, en in 1906. Komen we straks op. We kennen natuurlijk allemaal de huidige vlag van Griekenland, maar vroeger hadden ze de zoom anders staan. Kregen we alleen de linkerbovenhoek te zien. Modern Griekenland bestaat overigens 'pas' sinds 1831. Jarenlang onder het juk van Constantinopoel, Konstantiniyye, Istanbul, wat je ook wil zeggen geleefd.
[ afbeelding ]
De eerste (moderne) Olympische Spelen waren in Griekenland. Dat was een groot voordeel. In die tijd was het gewoon een leuk vakantieuitje om een potje te gaan tennissen. Of een rondje te rennen in het iconische Panathinaiko. Wel een fabelachtig decor, waar toen de eerste Atletiekwedstrijden werden gehouden. Griekenland won in veel van de sporten, vaak omdat meer dan 90% van de deelnemers uit Griekenland kwam. Het verdict was maar liefst 10 goud en bovendien 18 zilver + 19 brons. Er werd gewonnen bij iconische onderdelen als de 100 meter vrije slag voor matrozen en touwklimmen, en drie keer schietgoud. Bij het Atletiek lukte minder: De Amerikanen hadden ook in 1896 al een redelijk serieus blik aan atleten open getrokken waarmee ze 11 goud haalden in totaal en zo ook toen al de eerste plaats op de onofficiële medaillespiegel behaalden. Griekenland won alleen bij de marathon, Spyridon Louis werd een nationale held als enige man die goud behaalde bij het atletiek. Al met al werden ze tweede op de spiegel en wist Griekenland dit succes nooit meer te evenaren.
[ afbeelding ]
Verder met de Spelen daarna. Kunnen we kort over zijn: Griekenland had in 1896 gewoon een enorm dik thuisvoordeel en geen specifieke sportcultuur. In 1900 hadden ze slechts 3 deelnemers (waarbij er eentje twee onderdelen deden). Opvallend was dat Griekenland in 1904 14 deelnemers had, terwijl dat Spelen waren waar de Europeanen massaal weg bleven omdat de trip naar Amerika erg duur was en er ook wat conflicten heersten op het Europese vasteland. Bij het onderdeel gewichtheffen met twee handen werd goud gehaald. In de twee overige edities voor de oorlog stond Griekenland ook op de kaart. In Londen 1908 was het 3x zilver en geen goud, maar in Stockholm pakte ene Tsiklitras goud en brons. Was goed in hoog en verspringen uit stand.
Groter succes was er echter in 1906. 1906? Ja, 1906. Er was namelijk de wens om de Spelen altijd in Griekenland te houden, want daar hoorden ze thuis. Maar De Coubertin wilde de Spelen in Parijs hebben. Dus werd er besloten om te rouleren met elke vier jaar, maar daar precies tussenin elke vier jaar in Athene bezig te gaan. 1906 was de eerste keer.. en ook maar meteen de laatste. Die editie had het grote voordeel dat niemand dus in 1904 naar St. Louis was gegaan en er dus wel wat nood was aan Spelen in Europa voor de deelnemende landen. Daarna bleek het echter toch wat veel en in 1910 had Griekenland geen geld. Oh, dat is dus ook gewoon van alle tijden. In 1914 was inmiddels de eerste wereldoorlog uitgebroken en toen werd maar van het plan afgezien. 1906 zou eenzaam zijn en wordt ook niet in de recordboeken opgenomen. Zonde voor de Grieken, want thuis pakten ze 'gewoon' 8 goud, 13 zilver en 13 brons.
We gaan flink in de tijd vooruit, want Griekenland was in het interbellum helemaal nergens meer. Alleen in 1920 in Antwerpen werd 1x zilver gepakt. Daarna was het wachten tot 1956 voor eindelijk weer een bronzen medaille. Aan het aantal deelnemers lag het niet, dat lag geregeld in de 40. Na deze tijd ging het iets beter, van Rome 1960 tot Seoul '88 werd maar 2x geen medaille gepakt en twee maal goud, 1x in 1960 en 1x in 1980. Griekenland bleef een klein sportland, maar in ieder geval deden ze wel weer serieus mee. Toch mooi gezien de historie.
Daarna kwam er een kentering. Of misschien moet ik eigenlijk zeggen: Een Kenteris. Nouja, rond 1990 kwam er in Griekenland weer de wens om de Spelen te organiseren en dus een beter sportklimaat. Atletiek en Gewichtheffen werden de speerpunten. Leverde in 1992 2x goud op, 1x bij het hordenlopen en 1x bij het gewichtheffen. Pyrros Dimas. De meest succesvol Grieks Olympiër aller tijden zou ook in Atlanta en Sydney goud winnen. In die tijd pakte Griekenland meer gouden medailles, zo ook bij het Atletiek. Die eerder genoemde Kenteris. Goudeerlijke jongen. Hij had zijn motortje aangeslingerd.
Dit verhaal kennen de liefhebbers allemaal wel, maar vlak voor de Spelen van 2004 had deze Kenteris samen met trainingsmaatje Thanou, die zilver won op de 100 meter in Sydney, een motorongelukje gehad. Of, nouja, ze hadden een dopingtest gemist. Het blijft lachwekkend. Zorgt er ook voor dat ik veel van die andere Grieken niet helemaal vertrouw. Atletiek en Gewichtheffen zijn ook notoire dopingsporten natuurlijk. Thanou had doorgeschoven kunnen worden op die 100 in Sydney, winnares Marion Jones had ook uit het verkeerde potje gesnoept. Verstandig dat ze dat niet hebben gedaan. Een beetje zoals bij Armstrong die zijn tourzeges verloor. Anyway, ook zonder Kenteris, Thanou en met een geblesseerde Dimas (die toch nog brons haalde ondanks zijn blessure) pakte Griekenland gewoon 6x goud. Met Halkia als vervanger van Kenteris en Thanou die gewoon goud pakte, maar ook die geeft denk ik nog steeds licht van zichzelf. Met 16 medailles en 6 goud steeg Griekenland toch wel boven zichzelf uit op de thuisspelen, de beste Spelen sinds 1896. De laatste jaren is het rustiger met geen goud in 2008 of 2012, al haalden de Grieken wel 5 goud verdeeld over de laatste 2 spelen. De grootste verrassing was misschien wel Ntouskos die in Tokio goud pakte op de Skiff.
[ afbeelding ]
Wat mogen we verwachten van Griekenland dit jaar? Ik denk een beetje in dezelfde ordegrootte als de laatste twee Spelen. 1 of 2 goud, een stuk of 4-6 medailles. Het is geen echt groot sportland, maar de laatste jaren doen ze altijd wel ergens mee. Tentoglou is er weer bij en lijkt me toch weer minimaal een van de favorieten bij het verspringen. Als het een toernooi is staat hij er altijd. Hele constante springer. Petrounias, die in 2016 goud haalde op de ringen, is er ook weer bij. Die Grieken bij het ringenturnen hebben altijd zo'n mooie stijl, dus hopelijk zien we hem in de finale. Bij het zwemmen of waterpolo kan er ook zomaar worden verrast. Waterpolo is wel de teamsport bij uitstek voor de Grieken, zowel bij de heren als bij de dames doen ze mee. Ook schieten en worstelen zouden zomaar een medaille op kunnen leveren.
Mollaei heeft met zijn gedragingen door de jaren heen ongeveer alle welwillende Iraanse judoka's een mes in de rug gestoken, helaas weet ik niet meer exact hoe het allemaal ging, maar het was allemaal niet netjes, om het zo maar te zeggen. Maar goed, hij heeft het allemaal lekker in de marketing kunnen zetten met hulp van de wereldjudobond, beetje doen alsof hij een vluchteling is, mooie verhaaltjes met uitkomen voor Mongolië en nu dan weer Azerbeidzjan. We wachten vooral op het boek of iets dergelijks, zodat hij ook daar lekker mee binnen kan lopen.quote:Op zondag 14 april 2024 20:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wij juichen dan ook voor Saeid Mollaei, de Iraniër die met de Israeliers mee heeft getraind. Na de escalatie tussen Iran en Israel een mooi moment om dit pijnlijke stukje historie een plaats te geven. Was de rest maar zo als Mollaei.
Ik wist dat deze reactie ging komenquote:Op zondag 14 april 2024 21:14 schreef heywoodu het volgende:
Mollaei heeft met zijn gedragingen door de jaren heen ongeveer alle welwillende Iraanse judoka's een mes in de rug gestoken, helaas weet ik niet meer exact hoe het allemaal ging, maar het was allemaal niet netjes, om het zo maar te zeggen. Maar goed, hij heeft het allemaal lekker in de marketing kunnen zetten met hulp van de wereldjudobond, beetje doen alsof hij een vluchteling is, mooie verhaaltjes met uitkomen voor Mongolië en nu dan weer Azerbeidzjan. We wachten vooral op het boek of iets dergelijks, zodat hij ook daar lekker mee binnen kan lopen.
Verre van een potentiële medaille, maar Griekenland kan zich begin juli in Piraeus nog plaatsen voor het basketbaltoernooi. Pluspunt: Giannis Antetokounmpo heeft deelname toegezegd. Minpunt: ze hebben geloot tegen het veel betere Slovenië met ene Doncic.quote:
In theorie zou ik het ook fijn vinden, alleen deed hij het zo duidelijk puur uit eigenbelang en niet met als doel om dat gekut over het niet mogen starten tegen Israëliërs te stoppen of aan de kaak te stellen ofzoquote:Op zondag 14 april 2024 21:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik wist dat deze reactie ging komenMollaei is ook geen makkelijke jongen, maar ik vind het wel een goede zaak dat hij die hele zaak daar flink op zijn nummer heeft gezet. De bond, that is. Laat dit gezeik nu eens buiten de sport.
Van de andere kant heeft hij het ook alleen maar meer opgeklopt, dat maakt het lastig. Maar deze situatie door laten etteren ging ook niet.
Ik vermoed dat dit gebaseerd is op fake news, mogelijk van mij (in het OKT-topic)quote:Op maandag 15 april 2024 20:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
3x3 Basketbal. Ja, het scheelt dat je daarvoor maar 3 atleten hoeft te kopen. (Eigenlijk 4, maar ze hebben zowaar een basketballende Azeri gevonden.)
Akkoord, maken we er 2 van.quote:Op maandag 15 april 2024 20:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit gebaseerd is op fake news, mogelijk van mij (in het OKT-topic)
Na nader onderzoek blijkt het volgende: Mollenhauer is wel een geboren Amerikaanse, maar haar ouders zijn voor werk naar Baku gegaan toen zij vijf was en daar is ze verder min of meer opgegroeid. Die vind ik dan wel genoeg tellen als Azeri, moet ik eerlijk zeggen
Je hebt ook deze nogquote:Op donderdag 18 april 2024 21:37 schreef heywoodu het volgende:
Het verschil in de vlag waar je op doelt gespot.
Dominica lijkt een hoog make up your mind-gehalte te hebben.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je hebt ook deze nog
[ afbeelding ]
Idem!quote:Op donderdag 18 april 2024 21:37 schreef heywoodu het volgende:
Het verschil in de vlag waar je op doelt gespot.
Diens oom deed in 1996 mee, Quincy Detenamo. Veroordeeld tot negen jaar cel voor de moord op een prostituee in Australië. En een van de weinige andere Nauruaanse (?) olympiërs leeft al niet meerquote:
Als ik me niet vergis zag ik Palestina onlangs langskomen op het Aziatisch OKT taekwondo, met succes. Of net wel of net niet, weet ik niet meer helemaal zeker, maar er was in elk geval kwaliteitquote:Op woensdag 24 april 2024 20:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dag -93: Palestina
Tijd voor wat controverse. Waarom? Ik las dit weekend een onzinnig topic waarin werd gesteld dat Palestina niet meedoet aan de Olympische Spelen. Bij de drie reacties was er helaas niemand die die flauwekul wilde debunken, want Palestina doet wel gewoon mee. Of ze er dit jaar bij zullen zijn valt natuurlijk te bezien, maar misschien worden er weer 2 poppetjes gestuurd voor wat goodwill. Ik vind het wel te prijzen dat Palestina meedoet, ook al is het natuurlijk net zo'n kutland als Israel. Geregeerd door een terroristische organisatie, dan kan het natuurlijk niks zijn. Van mijn part mag Palestina best een eigen staat zijn, maar dan wel met een beetje normale mensen aan het roer. Geen vlaggetje, voor niet-gave landen doen we even geen vlag. Fuck jullie.
Goed, Palestina doet mee sinds 1996. De IOC erkende het als deelnemer in 1995. 1 man mocht meerennen op de 10 km. 21e in zijn heat. Toen waren er nog heats, dus geen finale. Hij werd 42e in totaal, meer dan 3 minuten achter de nummer 40. Dat was wel beter dan de vrouw en man die in 2000 deelnamen. Ramy Deeb deed aan snelwandelen. 44e. Op de 50 vrij deed een dame mee, maar die was lang niet zo snel als onze Inge: Niet onder de 30 seconden en een 65e plaats.
In 2004 deden er zelfs drie atleten mee: 2 800 meter-lopers. Abukheet werd niet laatste in haar heat, zo'n 25 seconden achter de nummer 6, maar de nummer 8 viel uit! De man werd wel laatste en ook de zwemmer werd allerlaatste op de 100 meter vlinderslag. We kunnen wel zeggen dat het land niet om de knikkers meedoet: In 2008 werd er weer een 5000 meter-loper op een uur gelopen door het hele veld in de heats en een NR met 13.07 in de 100 meter heats van Ghrouf was ook wel veelzeggend. Foto's van deze topatleten zijn er ook al niet. Bij het zwemmen ditmaal zelfs man én vrouw voor een 73e en 79e plaats. De Olympische gedachte speelt mee.
2012 was een mijlpaal bij het zwemmen, er werd een 27e plaats behaald. Komt omdat de Palestijnse atleet meedeed aan de 400 meter vrij, waar maar 28 man deelnamen. Verder werd voor het eerst meegedaan aan het Judo, maar daar was Van Tichelt al in de eerste ronde te sterk. Met vijf atleten was het wel een drukbezette Spelen voor Palestina, en ja, die 27e plaats, geweldig.
[ afbeelding ]
In 2016 waren er zelfs 6 deelnemers, ze kunnen blijkbaar ook paardrijden in Palestina.Verder weer een Judoka en 2 Atleten/Zwemmers. Maar de mooiste opsteker was van de 100 meter-man op de foto. Hij overleefde de eerste exotenronde op tijd.
[ afbeelding ]
Ondanks dat succes deed er in Tokio geen man mee bij het atletiek, en bij de vrouwen 100m lukte het niet om de exotenseries te overleven. Mohammed Hamada haalde met een 13e plaats het beste resultaat ooit bij het gewichtheffen. 5 kilo slechts verwijderd van de top 12. Er waren wel maar 15 deelnemers, maaar daarvan waren er 2 subtoppers die bij het stoten drie foutpogingen hadden. Ja, Palestina weet wel effectief te zijn: De beste scores komen door het uitschakelen van de concurrentie.
Ja, en dan, 2024. De vraag is niet of er goed gescoord gaat worden maar... A: Doet Palestina mee en B: Komt er een of andere atleet met een matig politiek statement. Ik heb hier zo geen zin in he. Van mijn part zitten Palestina en Israël lekker samen op het strafbankje. Je vraagt je af of zo'n land wel moet deelnemen. Maar er zal wel gestrooid worden met wildcards.
Die heeft het gered inderdaad las ik gisteren, Omer Yaser Ismaili. Versloeg oa een oud-Aziatisch kampioen. Doen ze in ieder geval een keer serieus mee. Het altijd willekeurige Taekwondo levert daar vaak wel in, al zou het ook zo kunnen dat hij 28-8 verliest in de eerste ronde.quote:Op zaterdag 27 april 2024 23:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis zag ik Palestina onlangs langskomen op het Aziatisch OKT taekwondo, met succes. Of net wel of net niet, weet ik niet meer helemaal zeker, maar er was in elk geval kwaliteit
Als het om de Winterspelen ging wellicht, maar dit doe jij veel beter hoorquote:Op maandag 29 april 2024 22:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
heywoodu (of Bruna zelf) had het jullie allemaal vast beter kunnen vertellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop