Dit is Instagramquote:Op dinsdag 9 april 2024 20:51 schreef Dauthi het volgende:
En dit was een twitter post van Mercedes gisteren...
Wanneer je denkt dat je niet dieper kan zinken
[ afbeelding ]
En ik weet niet of deze comment van RBR er onder echt is, misschien kan iemand met twitter dat bevestigen.
[ afbeelding ]
Ach maak er heisa vanquote:Op woensdag 10 april 2024 09:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Stond ook op twitter en pbs.twimg.com dus van twitter
Ze staan er wel weer goed voor lul mee.
Dat hoef ik niet te doen, dat doet #TeamLH44 wel.quote:
Ja heel heftig allemaal. Het is maar een auto johquote:Op woensdag 10 april 2024 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat hoef ik niet te doen, dat doet #TeamLH44 wel.
Maar ze staan natuurlijk nog meer voor lul op de baan, 3 jaar achter elkaar een knakenbak en ze weten nog steeds niet waar het in zit.
Ja geweldig die totale dominantie. Notquote:Op woensdag 10 april 2024 09:42 schreef opgebaarde het volgende:
Het al drie jaar falen van Mercedes laat ook goed zien dat de budgetcap werkt. We weten nu al dat wat dat betreft 2025 een mooi seizoen wordt
Ik heb je daar niet over gehoord tijdens de 7 jaar van Mercedesquote:Op woensdag 10 april 2024 09:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja geweldig die totale dominantie. Not
Gaat het wel met je?quote:Op woensdag 10 april 2024 09:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja heel heftig allemaal. Het is maar een auto joh
Blinde adoratiequote:Op woensdag 10 april 2024 09:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb je daar niet over gehoord tijdens de 7 jaar van Mercedes
Niet helemaal eens, het is uiteraard een stuk moeilijker maar dit is gewoon falen want ze worden door hun klanten ingehaald.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:42 schreef opgebaarde het volgende:
Het al drie jaar falen van Mercedes laat ook goed zien dat de budgetcap werkt. We weten nu al dat wat dat betreft 2025 een mooi seizoen wordt
Ook toen was dominantie niet leuk. Maar toen had je tenminste nog verschillende winnaarsquote:Op woensdag 10 april 2024 09:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb je daar niet over gehoord tijdens de 7 jaar van Mercedes
ja, toen britney LH zoek reedquote:Op woensdag 10 april 2024 10:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ook toen was dominantie niet leuk. Maar toen had je tenminste nog verschillende winnaars
Als je een dominantie hebt met een budgetcap betekent dat maar één ding, namelijk dat al die andere teams geen goed werk leveren.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja geweldig die totale dominantie. Not
Als één team met de nieuwe regels een auto (zoals straks weer in 2026) helemaal goed ontwerpt en de rest op een mega achterstand zet, dan is de cap inderdaad klote. De achterstand waar mee begonnen wordt kan een team niet meer goed maken door er oneindig veel geld tegenaan te gooien.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja geweldig die totale dominantie. Not
Dat de kleinere teams dichter zitten is wel een voordeel inderdaad. Het gaat wat meer om de technische vaardigheid en resilience.quote:Op woensdag 10 april 2024 10:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als één team met de nieuwe regels een auto (zoals straks weer in 2026) helemaal goed ontwerpt en de rest op een mega achterstand zet, dan is de cap inderdaad klote. De achterstand waar mee begonnen wordt kan een team niet meer goed maken door er oneindig veel geld tegenaan te gooien.
De teams met kleinere budgetten hebben meer kans om successen te boeken, de onderliggen verschillen zijn kleiner. Zie Mercedes en Ferrari, die ongelimiteerd veel geld hadden, nu concurreren met McLaren en Aston Martin.
Voor 2026 en de jaren er na is er een reële kans dat niet alleen Mercedes, Ferrari en RBR voor de overwinningen knokken. (Edit) Deze teams zullen wel de beste papieren hebben omdat er ook uitgaven zijn die buiten de budget cap vallen.
Er is nog veel onduidelijk over de regels en er schijnen dingen die ze willen ook niet helemaal te kunnen volgens simulaties, ben benieuwd of ze daar snel uitkomen, het is al redelijk laat.quote:Op woensdag 10 april 2024 10:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als één team met de nieuwe regels een auto (zoals straks weer in 2026) helemaal goed ontwerpt en de rest op een mega achterstand zet, dan is de cap inderdaad klote. De achterstand waar mee begonnen wordt kan een team niet meer goed maken door er oneindig veel geld tegenaan te gooien.
De teams met kleinere budgetten hebben meer kans om successen te boeken, de onderliggen verschillen zijn kleiner. Zie Mercedes en Ferrari, die ongelimiteerd veel geld hadden, nu concurreren met McLaren en Aston Martin.
Voor 2026 en de jaren er na is er een reële kans dat niet alleen Mercedes, Ferrari en RBR voor de overwinningen knokken. (Edit) Deze teams zullen wel de beste papieren hebben omdat er ook uitgaven zijn die buiten de budget cap vallen.
Dat was meer een gewichtskwestie maar in de basis was die RBR auto gewoon beter en je vergeet dat TD wat Ferrari wel de das omdeed en Red Bull niet, toen werd het verschil pas echt groot.quote:Op woensdag 10 april 2024 11:13 schreef Jane het volgende:
Grappig en verwonderlijk tegelijk hoe zoveel mensen (hier en elders) vergeten lijken te zijn dat Ferrari 2022 begon als snelste auto. Er wordt steeds gedaan alsof RBR met een ENORME voorsprong aan dit regulering-tijdperk begon en dat de andere teams dat - door de budgetcap of anders - nooit kunnen inhalen, maar de verschillen waren eerst gewoon kleiner.
Puur op het scorebord heeft Verstappen 2022 met overmacht gewonnen, maar ik denk dat je eerlijk moet zijn en erkennen dat die uitslag ietwat geflatteerd is door de vele blunders van Ferrari en Leclerc zelf dat seizoen. Dat wil niet zeggen dat Max anders geen kampioen zou zijn geworden, maar verschil was wel kleiner geweest.
Het grote gat is pas later ontstaan.
Ik las het, ik ben benieuwd. Het klinkt als ik 't goed begrijp wel amateuristisch.quote:Op woensdag 10 april 2024 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is nog veel onduidelijk over de regels en er schijnen dingen die ze willen ook niet helemaal te kunnen volgens simulaties, ben benieuwd of ze daar snel uitkomen, het is al redelijk laat.
Ik weet niet wat ze als werken aan beschouwen, simulaties horen daar dan niet bij blijkbaar.quote:Op woensdag 10 april 2024 11:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik las het, ik ben benieuwd. Het klinkt als ik 't goed begrijp wel amateuristisch.
Het is alleen nog niet te laat omdat ze toch pas vanaf 2025 aan de auto van 2026 mogen werken toch?
O, ik vergeet die TD niet hoor, maar daar kon RBR weer niks aan doen. Sterker nog, die hebben gewaarschuwd dat het hen wrs juist niet zou treffen.quote:Op woensdag 10 april 2024 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat was meer een gewichtskwestie maar in de basis was die RBR auto gewoon beter en je vergeet dat TD wat Ferrari wel de das omdeed en Red Bull niet, toen werd het verschil pas echt groot.
Die heb je nu ookquote:Op woensdag 10 april 2024 10:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ook toen was dominantie niet leuk. Maar toen had je tenminste nog verschillende winnaars
Gewoon typisch FIA en F1. Adhoc en zolang mogelijk vergaderen om consensus te krijgen.quote:Op woensdag 10 april 2024 11:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik las het, ik ben benieuwd. Het klinkt als ik 't goed begrijp wel amateuristisch.
Het is alleen nog niet te laat omdat ze toch pas vanaf 2025 aan de auto van 2026 mogen werken toch?
Die sprong van McLaren kwam omdat ze daar al rond de zomerstop 22 mee begonnen waren, die hebben daar 2e helft 22 en eerste gedeelte 23 voor opgegeven.quote:Op woensdag 10 april 2024 11:26 schreef Jane het volgende:
[..]
O, ik vergeet die TD niet hoor, maar daar kon RBR weer niks aan doen. Sterker nog, die hebben gewaarschuwd dat het hen wrs juist niet zou treffen.
En 'in de basis beter' zal wel, maar dat is waar de sport deels om draait. Doorontwikkeling. Iets dat RBR ook tijdens het Mercedes-tijdperk (lig aan het eind) al beter op de rit had en waar andere teams blijkbaar meer moeite mee hebben. Alleen McLaren heeft vorig jaar een grote sprong weten te maken, wat aantoont dat het dus wel kan.
Je kunt het RBR en Verstappen niet kwalijk nemen dat er geen nieuwe Max meerijdt in het veld die in een mindere auto toch af en toe eens voor een overwinning kan gaan.quote:Op woensdag 10 april 2024 10:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ook toen was dominantie niet leuk. Maar toen had je tenminste nog verschillende winnaars
Tja, what can I say...? Dat had Mercedes misschien beter ook kunnen doen.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die sprong van McLaren kwam omdat ze daar al rond de zomerstop 22 mee begonnen waren, die hebben daar 2e helft 22 en eerste gedeelte 23 voor opgegeven.
Misschien dat de F1 pers de verkeerde redenen geeft waarom de andere teams niet dichterbij komen maar je kunt ze ook niet kwalijk nemen dat ze hopen dat de strijd om het WK weer spannender wordt.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Je kunt het RBR en Verstappen niet kwalijk nemen dat er geen nieuwe Max meerijdt in het veld die in een mindere auto toch af en toe eens voor een overwinning kan gaan.
En ook niet dat RBR - in tegenstelling tot Mercedes destijds - strategisch gezien geen overwinningen uit handen geeft.
En Max niet dat hij - in tegenstelling tot Lewis destijds - zelf vrijwel geen fouten maakt in de races.
Het is de meeste mensen inmiddels wel duidelijk dat Mercedes/Toto tijdens hun dominantie lui zijn geworden en niet inzagen dat ze eigenlijk best vaak fouten maakten c.q. niet optimaal presteerden. En toen hebben ze ook nog een auto gebouwd die totaal niet deed wat ze ervan verwachtten en toen waren de rapen gaar.![]()
Al dat 'gezeur' over de budgetcap en de 'on-inhaalbare voorsprong' van RBR komen imho met name bij het Mercedes-kamp vandaan. Ironisch genoeg een team dat verder beschikt over alle mogelijke faciliteiten. Maar ja, die vinden uiteraard wel een gewillig oor bij de Britse pers en die overheersen (helaas) weer het gesprek van de dag in F1-land.
Absoluut, ik kan me George nog herinneren die in een interview of persconferentie zei dat de anderen cheaters waren, blijkbaar ingefluisterd door hun technici, die dachten toen nog dat het allemaal wel goed zou komen.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, what can I say...? Dat had Mercedes misschien beter ook kunnen doen.
O absoluut. Ik begrijp best dat ze doen alsof het spannender is dan het is om kijkers/lezers te blijven trekken. Alleen merk je wel dat sommige goedgelovige fans dan telkens weer extra teleurgesteld zijn als de het toch minder close blijkt te zijn dan men had 'beloofd'.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Misschien dat de F1 pers de verkeerde redenen geeft waarom de andere teams niet dichterbij komen maar je kunt ze ook niet kwalijk nemen dat ze hopen dat de strijd om het WK weer spannender wordt.
Ze moeten er tenslotte allemaal van eten. Of het nu gaat om de kijkcijfers of de clicks.
Adrian looked jaloursquote:
Is al 2 keer geplaatst, @Jane had pole, ik zat op 7 seconden en jij zit waarschijnlijk in een Williams.quote:
Beter in een Williams dan in een Alpine.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is al 2 keer geplaatst, @:Jane had pole, ik zat op 7 seconden en jij zit waarschijnlijk in een Williams.
Dat stukje met Yuki en zijn engineers is briljantquote:
Ohw, gaan ze er wel mee door?quote:
Leclerc is mentaal gezien een voorgerecht voor Lewis zelf en #TeamLH. Zoals je zegt is Leclerc mentaal al niet echt sterk en maakt hij best wel wat fouten onder druk en Lewis en zijn achterban zal de druk flink omhoog gooien. Jij zegt het ook al mooi .... het is nu al begonnen.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:26 schreef Jane het volgende:
[..]
O absoluut. Ik begrijp best dat ze doen alsof het spannender is dan het is om kijkers/lezers te blijven trekken. Alleen merk je wel dat sommige goedgelovige fans dan telkens weer extra teleurgesteld zijn als de het toch minder close blijkt te zijn dan men had 'beloofd'.
Ik erger me persoonlijk wel aan bepaalde narratives die dan ineens 'overal' opduiken en dan min of meer tot feit worden gemaakt. Momenteel merk je bijvoorbeeld dat ineens Leclerc enorm bekritiseerd wordt door alles en iedereen die in de Britse en/of Sky invloedssfeer opereert. En nu ben ik zelf ook niet de grootste Leclerc-fan en heb vaak genoeg kritiek op hem gehad, maar het is m.i. opvallend dat Charles eerst altijd een soort lieveling was bij de Britten en dat dat ineens omgeslagen is sinds Hamiltons move naar Ferrari is aangekondigd. Van vriend tot vijand, vanuit het niets.
En dan kun je zeggen dat dat overal zou gebeuren, maar niemand heeft de invloed die de Britse pundits hebben. Ik zou er zelf bijna Leclerc-supporter van worden, zeker omdat ik bang ben dat hij dit mentaal totaal niet trekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |