abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213128080
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 17:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
OOK Tesla zal nog heel , heel veel prijsverlagingen door moeten voeren
Dat is wel de bedoeling, dat is altijd het plan geweest. Een betaalbare auto produceren.

Zie ook het Tesla Masterplan uit 2006:

https://www.tesla.com/en_eu/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me

Accuprijzen dalen hard dit jaar, dus dat doel komt steeds dichterbij.
En ja, zowel CATL als BYD leveren accu's aan Tesla.

Die prijsontwikkeling is ook fijn voor mijn plan om rond 2028 energy storage te plaatsen bij mijn garage.

https://cleantechnica.com/2024/02/26/catl-byd-to-slash-battery-prices-by-50-in-2024-boom-evs-win/

twitter
pi_213140666
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat is wel de bedoeling, dat is altijd het plan geweest. Een betaalbare auto produceren.
Volgens Reuters is die afgeblazen. Zal wel te weinig opbrengen en mensen vragen zich af waar je bij een Model 3 nog op kunt bezuinigen. De halve accu?
pi_213140797
quote:
Ja, volgens Reuters wel.

Volgens Musk niet.


twitter


quote:
Zal wel te weinig opbrengen en mensen vragen zich af waar je bij een Model 3 nog op kunt bezuinigen. De halve accu?
Als, zoals CATL en BYD aangeven, de accuprijzen halveren dit jaar dan kan je inderdaad rekenen met de kosten van een "halve accu".

Daarnaast heeft Tesla nog wat technieken om geld te besparen:
- motoren zonder "rare earth magnets"
- 48 volt boordspanning (scheelt 75% koper in de bedrading)
- unboxed assemblage, scheelt 35 tot 50% op assemblagekosten en 40% op productieruimte
- meer castings

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-04-2024 20:25:50 ]
pi_213140822
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, volgens Reuters wel.

Volgens Musk niet.

[ x ]
Hoe vaak heeft Musk de afgelopen 2 jaar de waarheid verteld?
  maandag 8 april 2024 @ 20:24:06 #55
545 dop
:copyright: dop
pi_213140825
Over musk kunnen we inmiddels ook wel zeggen, Musk is lying again.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_213140874
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoe vaak heeft Musk de afgelopen 2 jaar de waarheid verteld?
Tsja, dan kan je geen discussie voeren, als je geruchten van Reuters boven die van de Tesla CEO stelt.

Over welk Tesla product heeft Musk de afgelopen 2 jaar gelogen? En dan heb ik het niet over "Elon time", ofwel zijn optimistische tijdlijnen maar echte leugens over Tesla producten.
  maandag 8 april 2024 @ 20:30:31 #57
545 dop
:copyright: dop
pi_213140910
De Roi zal stevig omhoog moeten op een hoge koers en waardering te rechtvaardigen.
Dat gaat komende periode gewoon erg lastig worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 08-04-2024 20:35:58 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Moderator maandag 8 april 2024 @ 20:32:31 #58
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213140937
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Tsja, dan kan je geen discussie voeren, als je geruchten van Reuters boven die van de Tesla CEO stelt.

Over welk Tesla product heeft Musk de afgelopen 2 jaar gelogen? En dan heb ik het niet over "Elon time", ofwel zijn optimistische tijdlijnen maar echte leugens over Tesla producten.
Dat is dan ook stiekem helemaal niet de bedoeling.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 8 april 2024 @ 20:33:51 #59
545 dop
:copyright: dop
pi_213140961
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Tsja, dan kan je geen discussie voeren, als je geruchten van Reuters boven die van de Tesla CEO stelt.

Over welk Tesla product heeft Musk de afgelopen 2 jaar gelogen? En dan heb ik het niet over "Elon time", ofwel zijn optimistische tijdlijnen maar echte leugens over Tesla producten.
Elon time is leuk gezegt, maar van een Ceo mag je gewoon realistisch prognoses verwachten.
Voor musk zijn Geen aparte spelregels.
Dus helaas, Elon time is gewoon liegen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 8 april 2024 @ 20:35:43 #60
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213140988
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213140995
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 20:30 schreef dop het volgende:
De Roi bilzql stevig omhoog moeten op een hoge koers en hoge koers en waardering te rechtvaardigen.
Dat gaat komende periode gewoon erg lastig worden.
Er is een reden dat ik de weloverwogen gok heb genomen om m'n Tesla aandelen te verkopen nu ik nog op winst sta en 17 april even af te wachten (omdat Musk de indrukwekkende gave heeft om de koers omlaag te praten bij de earnings call).

2024 is een uitdagend jaar voor Tesla (en de auto-industrie als geheel).

Aan de andere kant zijn er ook lichtpuntjes (die al genoemd zijn) dus ik zie ook zeker wel weer een instapmoment.
pi_213141007
quote:
Tesla’s long-delayed — and pricey — Cybertrucks are getting panned by furious owners for malfunctioning at an alarming rate just months after Elon Musk’s futuristic vehicle hit the road.

Tales of the stainless steel Cybertrucks dying after traveling just 1 mile, randomly hard-braking on a wide-open road and already beginning to corrode, among other gripes, were shared in the Tesla Owners’ Club forum.

In a thread titled “Worst delivery in my life (truck died in 5 minutes),” a Southern California-based owner wrote that after taking his truck for a spin the same day it was delivered last month, the vehicle “made it 1 mile down road, started getting steering error, flashing red screen, pulled off side of highway now the truck is dead and I’m waiting for a tow truck.”

https://nypost.com/2024/0(...)-at-astounding-rate/
pi_213141014
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 20:33 schreef dop het volgende:

[..]
Elon time is leuk gezegt, maar van een Ceo mag je gewoon realistisch prognoses verwachten.
Voor musk zijn Geen aparte spelregels.
Dus helaas, Elon time is gewoon liegen.
En over welke producten heeft hij de afgelopen 2 jaar "Elon time" verkondigd als het niet lukt om leugens te noemen?
pi_213141070
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is dan ook stiekem helemaal niet de bedoeling.
Ik heb toch ook positieve dingen gepost, net zoals dat Tesla de beste accu's heeft. Ik heb het niet over de Tesla Semi gehad, of de nieuwe Roadster, of de $15.000 FSD. Ik wilde vroeger zelf een Model S.

Ik vergelijk autobedrijven met autobedrijven en elektrische auto's met elektrische auto's. Ze zouden het als bedrijf prima doen zonder Musk. Ok, dan moeten ze gaan concurreren met de andere merken en moet de aandelenprijs nog wel een heel stuk verder naar beneden bijgesteld worden.

Je kunt gewoon niet tegen kritiek op jouw favoriete automerk.
  maandag 8 april 2024 @ 20:50:05 #65
545 dop
:copyright: dop
pi_213141177
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat kan niet zomaar, dat is eigendom van Tesla en de aandeelhouders.

dit is echt veel te makkelijk gezegd.
Het intellectuele eigendom van ideeën en patenten kunnen soms verrassend anders liggen dan je zou verwachten.
Misschien helemaal niet aan de hand hier dat weet ik persoonlijk gewoon niet.
Maar als musk of een Tesla medewerker een briljant idee heeft is het prima mogelijk dat het intellectuele eigendom. Niet van Tesla is.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_213141195
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb toch ook positieve dingen gepost, net zoals dat Tesla de beste accu's heeft. Ik heb het niet over de Tesla Semi gehad, of de nieuwe Roadster, of de $15.000 FSD. Ik wilde vroeger zelf een Model S.

Ik vergelijk autobedrijven met autobedrijven en elektrische auto's met elektrische auto's. Ze zouden het als bedrijf prima doen zonder Musk. Ok, dan moeten ze gaan concurreren met de andere merken en moet de aandelenprijs nog wel een heel stuk verder naar beneden bijgesteld worden.

Je kunt gewoon niet tegen kritiek op jouw favoriete automerk.
Is Tesla een autobedrijf? Volgens mij hebben die meer potjes op het vuur?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator maandag 8 april 2024 @ 20:52:15 #67
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213141220
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb toch ook positieve dingen gepost, net zoals dat Tesla de beste accu's heeft. Ik heb het niet over de Tesla Semi gehad, of de nieuwe Roadster, of de $15.000 FSD. Ik wilde vroeger zelf een Model S.

Ik vergelijk autobedrijven met autobedrijven en elektrische auto's met elektrische auto's. Ze zouden het als bedrijf prima doen zonder Musk. Ok, dan moeten ze gaan concurreren met de andere merken en moet de aandelenprijs nog wel een heel stuk verder naar beneden bijgesteld worden.

Je kunt gewoon niet tegen kritiek op jouw favoriete automerk.
Jij bent degene die maar al te graag topics opent hierover. Als ik een automerk volkomen kut vind besteed ik daar 0 aandacht aan. Ik denk vooral dat je het niet kunt hebben dat je er geen kunt kopen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_213141279
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Is Tesla een autobedrijf? Volgens mij hebben die meer potjes op het vuur?
Klopt. Alleen al "energy storage" is meer dan verdubbeld in een jaar.
Maar dat lijkt nog niet door te dringen. Investeerders weten dat gelukkig wel.

Er wordt dit jaar weer zo'n fabriek (Megafactory voor Megapack XL) neergezet met dezelfde capaciteit dus die verdubbeling kan volgend jaar weer. Zeker omdat de huidige Megafactory bij Lathrop ook nog lang niet op z'n maximale capaciteit zit.

Bij weer een verdubbeling begint het wel serieus mee te tellen op de omzet.
  maandag 8 april 2024 @ 20:56:49 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213141295
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Is Tesla een autobedrijf? Volgens mij hebben die meer potjes op het vuur?
het potje selfdriving via AI dat schijnt eenvoudig te kopieren te zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213141311
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het potje selfdriving via AI dat schijnt eenvoudig te kopieren te zijn
Waarom zou dat eenvoudig te kopiëren zijn?

Tesla heeft miljarden kilometers aan data van al hun 400.000 FSD Bèta testers.
Je kan de software en hardwere wel kopiëren / namaken maar dan heb je de trainingsdata nog niet.

  maandag 8 april 2024 @ 20:58:36 #71
545 dop
:copyright: dop
pi_213141318
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En over welke producten heeft hij de afgelopen 2 jaar "Elon time" verkondigd als het niet lukt om leugens te noemen?
Waarom 2 jaar?
Tellen eerdere leugens niet?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_213141329
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 20:58 schreef dop het volgende:

[..]
Waarom 2 jaar?
Tellen eerdere leugens niet?
Ja, goffer, jij begon over die 2 jaar, ik niet.

Tot nu toe draai je er vooral omheen. Eerst waren het leugens, toen was het "Elon time" en nu heb je ineens meer nodig dan 2 jaar?

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoe vaak heeft Musk de afgelopen 2 jaar de waarheid verteld?
pi_213141333
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Is Tesla een autobedrijf? Volgens mij hebben die meer potjes op het vuur?
Tesla is geen autobedrijf, het is een investeringsmaatschappij.

Onderdelen zijn niet verkrijgbaar in de aftermarket. Voor onderdelen is men afhankelijk van 1 bedrijf dat zich niet geroepen voelt om onderdelen voor oudere modellen te blijven fabriceren.
Klanten kunnen een leger aan advocaten verwachten bij een (garantie-)claim.

Alle aandacht is er voor de aandeelhouders. Vandaar dit topic :)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_213141350
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jij bent degene die maar al te graag topics opent hierover. Als ik een automerk volkomen kut vind besteed ik daar 0 aandacht aan. Ik denk vooral dat je het niet kunt hebben dat je er geen kunt kopen.
Ik zit in de bijstand, ik heb geen auto. Ik weet ook niet of ik er wel 1 wil. Ik heb wel een elektrische fiets.

Maar je hebt misschien gezien, dat ik voornamelijk post over techniek, speciaal alles wat met energie en computers te maken heeft. Op het moment is dat voornamelijk de energietransitie. Elektrische auto's horen daar ook bij. Ik ben een techneut, die graag weet hoe alles werkt en daar over discussieert.
  maandag 8 april 2024 @ 21:02:17 #75
545 dop
:copyright: dop
pi_213141365
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, goffer, jij begon over die 2 jaar, ik niet.


Qoute eens waar ik dat zeg
Je haalt me door elkaar met een ander.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')