abonnement Unibet Coolblue
pi_213062556
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekraïne belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_213064969
Gaan we relluh? :blauwoog:
  dinsdag 2 april 2024 @ 20:43:39 #3
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213065746
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 20:00 schreef Candymannetje het volgende:
Gaan we relluh? :blauwoog:
Morgen na school achter de gymzaal! Ik ben er. Ow wacht ik hou niet zo van geweld...

Over geweld gesproken, geen boeiende ontwikkelingen in deze oorlog?
Lach met een schone bips
pi_213065809
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 20:43 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Morgen na school achter de gymzaal! Ik ben er. Ow wacht ik hou niet zo van geweld...

Over geweld gesproken, geen boeiende ontwikkelingen in deze oorlog?
Rusland wint grondgebied en Oekraine raakt doelen diep in Rusland.
Dat was het wel eigenlijk.
  dinsdag 2 april 2024 @ 20:48:36 #5
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213065846
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 20:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Rusland wint grondgebied en Oekraine raakt doelen diep in Rusland.
Dat was het wel eigenlijk.
Doet de UA dat met eigen wapens of geleverd door het westen? Kan ook nogal wat teweeg brengen lijkt me zo.
Lach met een schone bips
pi_213065896
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 20:48 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Doet de UA dat met eigen wapens of geleverd door het westen? Kan ook nogal wat teweeg brengen lijkt me zo.
Eigen wapens zo ver ik weet, ze zijn best vernuftig bezig.
Ongetwijfeld wel met hulp van westerse ingenieurs.
Maar alsnog wel knap en zonder bewijs van westerse wapens.
  dinsdag 2 april 2024 @ 20:55:07 #7
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213065968
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 20:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Eigen wapens zo ver ik weet, ze zijn best vernuftig bezig.
Ongetwijfeld wel met hulp van westerse ingenieurs.
Maar alsnog wel knap en zonder bewijs van westerse wapens.
Schakel namelijk pas net in hier, was PSV aan het kijken maar wat zijn die ingestort en wat een kutwedstrijd zit ik naar te kijken.....

Maar goed, denk ook wel als ze het door het westen geleverde wapenmeuk gaan gebruiken op Rusland's grondgebied Rusland nog harder gaat terugslaan.. Wat ik me wel afvraag, Rusland lijkt met verouderde meuk te vechten in de Oekraine, is er een mogelijkheid dat ze hiermee de wapenvoorraden van het westen uitputten? Ik heb namelijk wel filmpjes gezien dat ze daadwerkelijk wel over moderne wapens beschikken. En daar pochen ze ook graag over.
Lach met een schone bips
pi_213066031
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 20:55 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Schakel namelijk pas net in hier, was PSV aan het kijken maar wat zijn die ingestort en wat een kutwedstrijd zit ik naar te kijken.....

Maar goed, denk ook wel als ze het door het westen geleverde wapenmeuk gaan gebruiken op Rusland's grondgebied Rusland nog harder gaat terugslaan.. Wat ik me wel afvraag, Rusland lijkt met verouderde meuk te vechten in de Oekraine, is er een mogelijkheid dat ze hiermee de wapenvoorraden van het westen uitputten? Ik heb namelijk wel filmpjes gezien dat ze daadwerkelijk wel over moderne wapens beschikken. En daar pochen ze ook graag over.
Blijft speculeren natuurlijk of aannames doen zoals sommige het noemen.
Maar ik ben er van overtuigd dat Rusland het meeste achter de hand houdt voor een oorlog tegen de NAVO.
Of misschien heb ik het mis en heeft Rusland enkel oude zooi.
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:00:59 #9
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213066085
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 20:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Blijft speculeren natuurlijk of aannames doen zoals sommige het noemen.
Maar ik ben er van overtuigd dat Rusland het meeste achter de hand houdt voor een oorlog tegen de NAVO.
Of misschien heb ik het mis en heeft Rusland enkel oude zooi.
Nou ja, eigenlijk ben ik juist daar ook bang voor. Waarom sturen ze niet hun "echte" leger als ze zo graag willen. Vooralsnog zijn het geronselde partijen lijkt het wel, met Wagner eerst en nu mobilisaties die eigenlijk ongetrainde mensen naar het front stuurt. Maar wel voor 150k mensen een dienstplicht afroepen die een normale training gaan krijgen.
Lach met een schone bips
pi_213066135
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:00 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou ja, eigenlijk ben ik juist daar ook bang voor. Waarom sturen ze niet hun "echte" leger als ze zo graag willen. Vooralsnog zijn het geronselde partijen lijkt het wel, met Wagner eerst en nu mobilisaties die eigenlijk ongetrainde mensen naar het front stuurt. Maar wel voor 150k mensen een dienstplicht afroepen die een normale training gaan krijgen.
Yep mee eens.
Rusland houdt zich nu gewoon in zodat ze hun economie en leger in stand kunnen houden.
Ik verwacht nog wel meer ellende de komende jaren.
pi_213066137
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 20:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Blijft speculeren natuurlijk of aannames doen zoals sommige het noemen.
Maar ik ben er van overtuigd dat Rusland het meeste achter de hand houdt voor een oorlog tegen de NAVO.
Of misschien heb ik het mis en heeft Rusland enkel oude zooi.
Het zou ongelooflijk dom zijn van Rusland om het betere materiaal achter de hand te houden, daardoor duurt de oorlog langer dan nodig is, met alle gevolgen van dien.
En de NAVO gaat Rusland niet aanvallen, want dan krijgen ze een kernkop op hun dak.
Dat weet Rusland ook wel. En dat blijkt ook wel uit de reactie de NAVO op dit conflict.
De landen zijn heel behoudend in hun leveringen, als de dood dat het voor escalatie van de oorlog zorgt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_213066160
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 20:48 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Doet de UA dat met eigen wapens of geleverd door het westen? Kan ook nogal wat teweeg brengen lijkt me zo.
Met eigen wapens.
Oekraïne mag geen westerse wapens inzetten in Rusland.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:06:05 #13
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213066170
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Yep mee eens.
Rusland houdt zich nu gewoon in zodat ze hun economie en leger in stand kunnen houden.
Ik verwacht nog wel meer ellende de komende jaren.
Ieder half jaar 150k aan dienstplichtigen oproepen en trainen dan heb je in 2 jaar een gigantisch leger van getrainde soldaten, daarbij dat ze zijn overgeschakeld op een oorlogseconomie kon het wel een stront aan de knikker zijn.
Lach met een schone bips
pi_213066185
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het zou ongelooflijk dom zijn van Rusland om het betere materiaal achter de hand te houden, daardoor duurt de oorlog langer dan nodig is, met alle gevolgen van dien.
En de NAVO gaat Rusland niet aanvallen, want dan krijgen ze een kernkop op hun dak.
Dat weet Rusland ook wel. En dat blijkt ook wel uit de reactie de NAVO op dit conflict.
De landen zijn heel behoudend in hun leveringen, als de dood dat het voor escalatie van de oorlog zorgt.
quote:
Het zou ongelooflijk dom zijn van Rusland om het betere materiaal achter de hand te houden, daardoor duurt de oorlog langer dan nodig is, met alle gevolgen van dien.
Maar het is overduidelijk dat ze dat wel doen.
quote:
En de NAVO gaat Rusland niet aanvallen, want dan krijgen ze een kernkop op hun dak.
Dat weet Rusland ook wel. En dat blijkt ook wel uit de reactie de NAVO op dit conflict.
De landen zijn heel behoudend in hun leveringen, als de dood dat het voor escalatie van de oorlog zorgt.
Klopt daarom beginnen ze ook proxy oorlogen.
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:09:19 #15
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213066209
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:05 schreef Wantie het volgende:
Met eigen wapens.
Oekraïne mag geen westerse wapens inzetten in Rusland.
Nou ja, beetje mosterd na de maaltijd. Want daar had Candy ook al antwoord op gegeven. Maar dan nog, gebruiken ze wel westerse technologie in die wapens?
Lach met een schone bips
pi_213066227
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:06 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ieder half jaar 150k aan dienstplichtigen oproepen en trainen dan heb je in 2 jaar een gigantisch leger van getrainde soldaten, daarbij dat ze zijn overgeschakeld op een oorlogseconomie kon het wel een stront aan de knikker zijn.
Yep en ze hebben dan een leger met ervaring.
Zodra Transnistrië een logistieke verbinding heeft met Rusland zullen ze wel "spontaan" in opstand komen.
In de Baltische Staten verwacht ik wel wat proxy oorlogen of spelden prikken.
pi_213066234
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
[..]
Maar het is overduidelijk dat ze dat wel doen.
[..]
Nee, dat is het niet.


quote:
Klopt daarom beginnen ze ook proxy oorlogen.
Deze oorlog is door Rusland gestart.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_213066249
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet.
[..]
Deze oorlog is door Rusland gestart.
Pfff laat maar weer.
pi_213066265
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
[..]
Maar het is overduidelijk dat ze dat wel doen.
[..]
Nee, dat is het niet.


quote:
Klopt daarom beginnen ze ook proxy oorlogen.
Deze oorlog is door Rusland gestart.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:00 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou ja, eigenlijk ben ik juist daar ook bang voor. Waarom sturen ze niet hun "echte" leger als ze zo graag willen. Vooralsnog zijn het geronselde partijen lijkt het wel, met Wagner eerst en nu mobilisaties die eigenlijk ongetrainde mensen naar het front stuurt. Maar wel voor 150k mensen een dienstplicht afroepen die een normale training gaan krijgen.
Waaruit blijkt dat hun 'echte' leger niet aan het vechten is in Rusland.

Rusland heeft bijvoorbeeld zijn troepen terug gehaald uit Armenië, met als gevolg dat Azerbeidzjan ongehinderd de enclave kon innemen.

Dat zou niet gebeurd zijn als het echte leger met hun eigen taken bezig zijn en niet in Oekraïne.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_213066299
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:12 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Pfff laat maar weer.
Als je dat wilt ontkennen, laat het dan maar inderdaad.

Eerder werd gesteld dat het zo fijn is dat je in Rusland tenminste weet waar je aan toe bent.

In februari 2020 is deze oorlog aangekondigd door Poetin

Als zelfs dat ontkend wordt en dexe oorlog zogenaamd door de NAVO is gestart....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_213066316
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:09 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou ja, beetje mosterd na de maaltijd. Want daar had Candy ook al antwoord op gegeven. Maar dan nog, gebruiken ze wel westerse technologie in die wapens?
Dat zou best kunnen, Oekraïne wordt niet gesanctioneerd op dat gebied.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:17:10 #22
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213066324
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:10 schreef Wantie het volgende:
Nee, dat is het niet.
Zou fijn zijn als je dat dan zou onderbouwen...
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:13 schreef Wantie het volgende:
Rusland heeft bijvoorbeeld zijn troepen terug gehaald uit Armenië, met als gevolg dat Azerbeidzjan ongehinderd de enclave kon innemen.
Waar ligt voor Rusland dan nog enig belang daar?
Lach met een schone bips
pi_213066335
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je dat wilt ontkennen, laat het dan maar inderdaad.

Eerder werd gesteld dat het zo fijn is dat je in Rusland tenminste weet waar je aan toe bent.

In februari 2020 is deze oorlog aangekondigd door Poetin

Als zelfs dat ontkend wordt en dexe oorlog zogenaamd door de NAVO is gestart....
Wie zegt dat deze oorlog door de NAVO is gestart?
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:19:43 #24
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213066369
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je dat wilt ontkennen, laat het dan maar inderdaad.

Eerder werd gesteld dat het zo fijn is dat je in Rusland tenminste weet waar je aan toe bent.

In februari 2020 is deze oorlog aangekondigd door Poetin

Als zelfs dat ontkend wordt en dexe oorlog zogenaamd door de NAVO is gestart....
Onderbouw je post dan in ieder geval en ga niet op deze manier weer door. Daar ontspoort het iedere keer mee. Candymannetje geeft gewoon antwoord naar aanleiding van zijn visie en jij komt gewoon weer een discussie redelijk doen ontsporen. Ik wil je even wijzen naar het BNW/FB topic en de post die @sp3c daar gemaakt heeft op het einde.
Lach met een schone bips
pi_213066423
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:17 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Zou fijn zijn als je dat dan zou onderbouwen...
[..]
Uit niets blijkt dat Rusland zijn 'echte' leger en materiaal achter de hand houdt.
Gezien de enorme verliezen aan materiaal is het scenario waarin ze uit steeds oudere voorraden putten veel aannemelijker.


quote:
Waar ligt voor Rusland dan nog enig belang daar?
Ja, Armenië is lid van de CSTO, en Rusland had daar een vredesmacht daar gestationeerd om te voorkomen dat Azerbeidzjan het gebied afpakt.
Dat materiaal is daar weggehaald en ingezet in Oekraïne.
Met alle gevolgen van dien.
Armenië neemt nu afstand van Rusland en zoekt toenadering tot het westen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_213066446
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:19 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Onderbouw je post dan in ieder geval en ga niet op deze manier weer door. Daar ontspoort het iedere keer mee. Candymannetje geeft gewoon antwoord naar aanleiding van zijn visie en jij komt gewoon weer een discussie redelijk doen ontsporen. Ik wil je even wijzen naar het BNW/FB topic en de post die @:sp3c daar gemaakt heeft op het einde.
Ik moet onderbouwen dat deze oorlog door Rusland is gestart, want anders ontspoort de discussie?

Pfff.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:24:42 #27
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213066452
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:23 schreef Wantie het volgende:
Ja, Armenië is lid van de CSTO, en Rusland had daar een vredesmacht daar gestationeerd om te voorkomen dat Azerbeidzjan het gebied afpakt.
Dat materiaal is daar weggehaald en ingezet in Oekraïne.
Met alle gevolgen van dien.
Armenië neemt nu afstand van Rusland en zoekt toenadering tot het westen.
Oude meuk dus die daar stond waarschijnlijk. En wat zou Rusland aan Armenië hebben als ze als doel zouden hebben eerst de westerse munitie voorraden uit te putten?
Lach met een schone bips
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:26:04 #28
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213066468
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik moet onderbouwen dat deze oorlog door Rusland is gestart, want anders ontspoort de discussie?

Pfff.
Nee nu ben je weer zaken aan het verdraaien en is het ook klaar. Neem aan dat je de post gelezen hebt inmiddels.

Dus vanaf nu weet je hoe erop gehandeld zal worden, en dit geldt voor alle kampen die iedereen inneemt.
Lach met een schone bips
pi_213066536
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:26 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nee nu ben je weer zaken aan het verdraaien en is het ook klaar. Neem aan dat je de post gelezen hebt inmiddels.

Dus vanaf nu weet je hoe erop gehandeld zal worden, en dit geldt voor alle kampen die iedereen inneemt.
Het is niet overduidelijk dat Rusland zich inhoudt bij de inzet van leger en materiaal in Oekraïne, en deze oorlog is door Rusland gestart

Als dat beweren al er toe leidt dat de discussie ontspoort is er iets goed mis met BNW.

Wat Armenië betreft: wat Rusland aan Armenië heeft?

Tja, dat laat ik verder aan jou over.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:36:44 #30
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213066572
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:32 schreef Wantie het volgende:
Het is niet overduidelijk dat Rusland zich inhoudt bij de inzet van leger en materiaal in Oekraïne, en deze oorlog is door Rusland gestart
Heeft iemand dit ooit ontkent dan dat Rusland Oekraine is binnen gevallen? Nope! Dat maak jij ervan.
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:32 schreef Wantie het volgende:
Wat Armenië betreft: wat Rusland aan Armenië heeft?

Tja, dat laat ik verder aan jou over.
Was gewoon een vraag :)

Maar we gaan hier niet meer lopen kutten en een heel topic volspammen met "ja maar jij zei" "en ik lees dat zo"... Dat is klaar, en als je het niet eens bent met de gang van zaken in hoe we het in dit topic vanaf nu gaan aanpakken dan staat je vrij om in het NWS topic over de oorlog te blijven.

Hier gaat dat niet meer gebeuren, finito, basta, en beter dat je er ook niet meer op ingaat op dit moment. Een duidelijkere uitleg kan ik je niet geven.
Lach met een schone bips
pi_213066617
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:28 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Briljante nieuwe strategie van Oekraïne. Gewoon passagiersvliegtuigjes ombouwen zodat ze op afstand bestuurbaar zijn en ze vervolgens tot de rand toe volproppen met explosieven.

Zo konden ze onopgemerkt 1100km over Rusland heen vliegen zonder veel kans dat ze beschoten werden.
De Russen dachten dat het gewoon een burgervlucht was totdat het ineens een duikvlucht maakte en neerstorte op die Russische wapenfabriek in 1 grote vuurbal.

Psychologisch een erg krachtig wapen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 21:40:56 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213066631
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 20:55 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Schakel namelijk pas net in hier, was PSV aan het kijken maar wat zijn die ingestort en wat een kutwedstrijd zit ik naar te kijken.....

Maar goed, denk ook wel als ze het door het westen geleverde wapenmeuk gaan gebruiken op Rusland's grondgebied Rusland nog harder gaat terugslaan.. Wat ik me wel afvraag, Rusland lijkt met verouderde meuk te vechten in de Oekraine, is er een mogelijkheid dat ze hiermee de wapenvoorraden van het westen uitputten? Ik heb namelijk wel filmpjes gezien dat ze daadwerkelijk wel over moderne wapens beschikken. En daar pochen ze ook graag over.
ze hebben alles wat ze operationeel in dienst hebben in het vuur gegooit

land, zee en lucht, operationeel, expirimenteel en shit uit de musea heb ik allemaal langs zien komen, zou eerlijk gezegd niet weten wat ze achter de hand zouden houden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213066643
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:36 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Heeft iemand dit ooit ontkent dan dat Rusland Oekraine is binnen gevallen? Nope! Dat maak jij ervan.
[..]
Was gewoon een vraag :)

Maar we gaan hier niet meer lopen kutten en een heel topic volspammen met "ja maar jij zei" "en ik lees dat zo"... Dat is klaar, en als je het niet eens bent met de gang van zaken in hoe we het in dit topic vanaf nu gaan aanpakken dan staat je vrij om in het NWS topic over de oorlog te blijven.

Hier gaat dat niet meer gebeuren, finito, basta, en beter dat je er ook niet meer op ingaat op dit moment. Een duidelijkere uitleg kan ik je niet geven.
De NAVO begint proxy oorlogen.
Ik zeg dat deze oorlog door Rusland is gestart.

En hup, de vlam in de pan, want dat is tegen het nieuwe BNW beleid..

Ik vind het heel bijzonder.

Maar ik snap nu wat je doel kennelijk is, je wilt dat ik bnw verlaat naar nws..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:41:39 #34
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213066644
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Briljante nieuwe strategie van Oekraïne. Gewoon passagiersvliegtuigjes ombouwen zodat ze op afstand bestuurbaar zijn en ze vervolgens tot de rand toe volproppen met explosieven.

Zo konden ze onopgemerkt 1100km over Rusland heen vliegen zonder veel kans dat ze beschoten werden.
De Russen dachten dat het gewoon een burgervlucht was totdat het ineens een duikvlucht maakte en neerstorte op die Russische wapenfabriek in 1 grote vuurbal.

Psychologisch een erg krachtig wapen.
Desperate times need desparate measures.. En inderdaad, snugger bedacht wel.
Lach met een schone bips
pi_213066652
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Briljante nieuwe strategie van Oekraïne. Gewoon passagiersvliegtuigjes ombouwen zodat ze op afstand bestuurbaar zijn en ze vervolgens tot de rand toe volproppen met explosieven.

Zo konden ze onopgemerkt 1100km over Rusland heen vliegen zonder veel kans dat ze beschoten werden.
De Russen dachten dat het gewoon een burgervlucht was totdat het ineens een duikvlucht maakte en neerstorte op die Russische wapenfabriek in 1 grote vuurbal.

Psychologisch een erg krachtig wapen.
Zeker briljant, totdat Rusland ineens burgervluchten uit de lucht gaat schieten want dat kan wel het gevolg zijn.
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 21:43:14 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213066666
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Briljante nieuwe strategie van Oekraïne. Gewoon passagiersvliegtuigjes ombouwen zodat ze op afstand bestuurbaar zijn en ze vervolgens tot de rand toe volproppen met explosieven.

Zo konden ze onopgemerkt 1100km over Rusland heen vliegen zonder veel kans dat ze beschoten werden.
De Russen dachten dat het gewoon een burgervlucht was totdat het ineens een duikvlucht maakte en neerstorte op die Russische wapenfabriek in 1 grote vuurbal.

Psychologisch een erg krachtig wapen.
niet echt

enige reden dat dit werkt is omdat de Russen defensief nogal laks zijn, ik had gewacht tot ik 50 van die toestelletjes klaar had want dit lukt je geen tweede keer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213066672
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
ze hebben alles wat ze operationeel in dienst hebben in het vuur gegooit

land, zee en lucht, operationeel, expirimenteel en shit uit de musea heb ik allemaal langs zien komen, zou eerlijk gezegd niet weten wat ze achter de hand zouden houden
wbt zee is alles wel een beetje verneukt denk ik.
Land en lucht zeker niet.
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:43:45 #38
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213066676
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
ze hebben alles wat ze operationeel in dienst hebben in het vuur gegooit

land, zee en lucht, operationeel, expirimenteel en shit uit de musea heb ik allemaal langs zien komen, zou eerlijk gezegd niet weten wat ze achter de hand zouden houden
Tja, als ze zoveel dienstplichtigen tegelijk oproepen, denk ik dat ze nog wel wat hebben. Al hoop ik van niet, dat is weer heel wat anders. Alleen vertrouw ik die Russen voor geen meter met wat ze gebruiken en achter de hand houden.
Lach met een schone bips
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:44:46 #39
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213066693
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
De NAVO begint proxy oorlogen.
Ik zeg dat deze oorlog door Rusland is gestart.

En hup, de vlam in de pan, want dat is tegen het nieuwe BNW beleid..

Ik vind het heel bijzonder.

Maar ik snap nu wat je doel kennelijk is, je wilt dat ik bnw verlaat naar nws..
Moet je zelf weten, maar je weet nu inmiddels wat er gaat gebeuren met kutposts. En daarmee is het voor mij klaar.
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 21:45:25 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213066707
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:43 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Tja, als ze zoveel dienstplichtigen tegelijk oproepen, denk ik dat ze nog wel wat hebben. Al hoop ik van niet, dat is weer heel wat anders. Alleen vertrouw ik die Russen voor geen meter met wat ze gebruiken en achter de hand houden.
ze roepen die dienstplichtigen op omdat ze nogal heftige verliezen op moeten vangen

dat zijn doden, gewonden en simpelweg militairen die klaar zijn en terug naar huis moeten roteren omdat je dit niet oneindig vol kunt houden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 21:46:04 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213066717
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
wbt zee is alles wel een beetje verneukt denk ik.
Land en lucht zeker niet.
alles is een beetje verneukt

land, zee, lucht alles, alleen de sattelieten leiden nog geen verliezen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:46:38 #42
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213066725
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
ze roepen die dienstplichtigen op omdat ze nogal heftige verliezen op moeten vangen

dat zijn doden, gewonden en simpelweg militairen die klaar zijn en terug naar huis moeten roteren omdat je dit niet oneindig vol kunt houden
Hoop dat je gelijk hebt, alleen vertrouw ik ze voor geen meter :)
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 21:48:40 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213066754
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:46 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Hoop dat je gelijk hebt, alleen vertrouw ik ze voor geen meter :)
dat heeft niets met vertrouwen te maken, dat is simpelweg hoe het werkt

zijn zelfs rekensommetjes voor maar daar ben ik niet slim genoeg voor, je kunt mensen niet oneindig lang oorlog laten voeren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:50:02 #44
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213066767
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat heeft niets met vertrouwen te maken, dat is simpelweg hoe het werkt
Ow, maar jij weet daar dan ook een stuk meer van dan ik. Dat is gewoon een feit, alleen denk ik serieus nog wel dat Rusland nog lang niet het achterste van de tong laat zien. Daarom hoop ik ook gewoon dat jij gelijk hebt.
Lach met een schone bips
pi_213066779
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
alles is een beetje verneukt

land, zee, lucht alles, alleen de sattelieten leiden nog geen verliezen
Ja jij jouw mening en ik de mijne, beide zijn niet aantoonbaar.
Maar in Rusland draait alles momenteel op oorlogsniveau dus de oude zooi wordt vervangen door moderne spullen.
Kan even duren maar de sovjet meuk wordt nu vervangen door moderne meuk.
En ze pakken goed door.
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 21:51:12 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213066788
Nederland stuurde bv 25.000 vrijwilligers naar Nederlands Indië in 1946

eind van de rit was daar ongeveer een brigade (3000 man) van over, dat is ook aangevuld met dienstplichtigen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:51:28 #47
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213066799
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:48 schreef sp3c het volgende:
zijn zelfs rekensommetjes voor maar daar ben ik niet slim genoeg voor, je kunt mensen niet oneindig lang oorlog laten voeren
We zijn dan ook wel allebei mokerdom :+
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 21:53:01 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213066816
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja jij jouw mening en ik de mijne, beide zijn niet aantoonbaar.
Maar in Rusland draait alles momenteel op oorlogsniveau dus de oude zooi wordt vervangen door moderne spullen.
Kan even duren maar de sovjet meuk wordt nu vervangen door moderne meuk.
En ze pakken goed door.
das een ander vraagstuk

de stelling was dat ze spulletjes achter de hand hielden voor whatever, korte antwoord is nee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213066822
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:51 schreef sp3c het volgende:
Nederland stuurde bv 25.000 vrijwilligers naar Nederlands Indië in 1946

eind van de rit was daar ongeveer een brigade (3000 man) van over, dat is ook aangevuld met dienstplichtigen
Was dat ook niet afgekapt door de USA die dreigde het Marshall plan in te trekken?
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 21:54:14 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213066834
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Was dat ook niet afgekapt door de USA die dreigde het Marshall plan in te trekken?
deels

bedrijfsleven in Nederland zelf was er ook gewoon klaar mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')