Of zeg ik misschien dingen die je niet wilt horen?quote:Op dinsdag 2 april 2024 21:24 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zou jij je eens willen gedragen in deze groep? Anders zul je merken dat je snel uitgediscussierd bent hier.
Ze maken geen vrienden op deze manierquote:Op dinsdag 2 april 2024 21:20 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Als dit zo is dan is het nu echt "eigen schuld dikke bult"...
Jammer voor de Israelische burgers, maar die moeten hun leiders maar bedanken..
Voldoende bezigheidstherapie lijkt mijquote:Op dinsdag 2 april 2024 21:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Lekker man. Worden morgenochtend wakker, telefoon roodgloeiend van de pushmeldingen.
heerlie de peerlie.
Zelfs Piers Morgen is het met je eensquote:Op dinsdag 2 april 2024 21:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ben doorgaans 100% pro-Israel maar de luchtaanval op dat konvooi met buitenlandse hulpverleners vind ik echt schandalig. Daar is geen excuus voor. Stelletje triggerhappy mongolen
Dan geloof je het toch nietquote:Op dinsdag 2 april 2024 21:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit gelooft toch niemand man
Pierce is af. Ging veel te laat inzien dat zijn gedrag immoreel was.quote:Op dinsdag 2 april 2024 21:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zelfs Piers Morgen is het met je eens![]()
[ x ]
Rusland steunt Iran openlijk, vermoed dat het daarmee iets te maken heeftquote:Op dinsdag 2 april 2024 21:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze zijn wel achterlijk in Iran, maar niet zo achterlijk.
Zal die nu Isral afzweren, lijkt me wel toch?quote:Op dinsdag 2 april 2024 21:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Pierce is af. Ging veel te laat inzien dat zijn gedrag immoreel was.
Besef je wel in welke topic je nu zitquote:Op dinsdag 2 april 2024 21:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Het mag allemaal wat minder persoonlijk
Goh, natuurlijk zeggen ze dat. Net zoals Rusland zegt dat ze geen burgerdoelen bestoken.quote:Op dinsdag 2 april 2024 22:10 schreef Ali_boo het volgende:
Geen enkel bewijs dat het IDF iets verkeerds heeft gedaan
[ x ]
Mhmh, 100% pro-Israel maar wel direct ervan uitgaan dat het expres was.quote:Op dinsdag 2 april 2024 21:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ben doorgaans 100% pro-Israel maar de luchtaanval op dat konvooi met buitenlandse hulpverleners vind ik echt schandalig. Daar is geen excuus voor. Stelletje triggerhappy mongolen
You have the power.quote:Op dinsdag 2 april 2024 21:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Het mag allemaal wat minder persoonlijk
Waarom zouden ze ook? Wat is het doel van het bestoken van een fucking veldkeuken?quote:Op dinsdag 2 april 2024 22:10 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Ik ga er niet van uit dat het opzettelijk was, maar dat maakt het niet minder schandalig. Wanneer je doelbewust een konvooi auto's en hun inzittenden naar de andere wereld schiet, is het wel handig als je weet wie de inzittenden zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2024 22:28 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Mhmh, 100% pro-Israel maar wel direct ervan uitgaan dat het expres was.
Supergoed verhaal.
Ach, je ziet het in elke guerilla of rebellenoorlog ook dat de militaire wapentransporten worden uitgevoerd in ziekenwagens of auto's die zijn beschilderd als auto's van hulporganisaties. Hamas gebruikt dat soort tactieken 100% zeker ook.quote:Op dinsdag 2 april 2024 22:31 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ga er niet van uit dat het opzettelijk was, maar dat maakt het niet minder schandalig. Wanneer je doelbewust een konvooi auto's en hun inzittenden naar de andere wereld schiet, is het wel handig als je weet wie de inzittenden zijn.
Volgens mij moet jij je naam veranderen in "behoorlijkkritischbehalvealshetdeisraeliersbetreft"...quote:Op dinsdag 2 april 2024 22:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ach, je ziet het in elke guerilla of rebellenoorlog ook dat de militaire wapentransporten worden uitgevoerd in ziekenwagens of auto's die zijn beschilderd als auto's van hulporganisaties. Hamas gebruikt dat soort tactieken 100% zeker ook.
Je weet niet wat er mis is gegaan. Natuurlijk is het verschrikkelijk, maar het is wel oorlog daar en dan ben je als hulpverlener niet ineens onoverwinnelijk.
Amerika blijft lachwekkend als het israel aangaat. Ze leveren nog steeds wapens, stelden al voordat er iets bewezen was dat Hamas baby's onthoofd hadden (Biden beweerde zelfs dat hij het gezien had)..quote:Op dinsdag 2 april 2024 22:10 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
als dit zo is en het komt uit dan is het echt een doelbewuste poging om die hulpverleners te vermoorden. En hoe gaan de hardcore Israelsteuners daar dan op reageren?quote:
Het was duidelijk een gerichte aanval en het zou best kunnen zijn dat ze werkelijk dachten dat zich een 'terrorist' onder de groep bevond. De rest is dan 'collateral damage' en het komt ze sws goed uit als ze afhaken (wat ze nu ook doen) net zoals dat het geval is met UNWRA en Al Jazeera die ook ettelijke keren getarget zijn. Hoe minder pottenkijkers hoe makkelijker ze hun acties kunnen rechtvaardigen zonder hun aanwezigheid. Weg met de hun onwelgevallige NGO's en journalisten!quote:Op dinsdag 2 april 2024 22:51 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
als dit zo is en het komt uit dan is het echt een doelbewuste poging om die hulpverleners te vermoorden. En hoe gaan de hardcore Israelsteuners daar dan op reageren?
Negeren waarschijnlijk?
Waarschijnlijk was de eerste aanval fout en werden de 2e en 3e doelbewust uitgevoerd zodat niemand het zou overleven om het te melden? Dat is althans een gedachte die meteen in me opkwam.
Dat is ook de reden waarom Israel het ziekenhuis twee weken geleden heeft aangevallen en zoveel doden al heeft begraven voor de media er kon komen. To cover up what ze gedaan hebben.
quote:This haaretz report, apparently based on a defence source raises more questions than it answers. Some points.
1) Firstly, the source acknowledges that there were 3 missiles fired from a drone. There's no doubt that the operators knew it was an aid convoy. This isn't in question.
2) Upon destroying the first truck the source claims survivors got out and entered another truck.
3) The second truck was then attacked
4) The survivors then got out and were attacked a third time
5) These multiple strikes were done on three different vehicles the IDF knew to belong to aid workers
6) The defence official initially claimed a single Hamas operative got in the vehicle. They then say he stayed at the warehouse. At what point did they know his movements? If they knew his movements why wait till he was among aid workers.
7) Even if the presence of a Hamas member, on what basis does one Hamas member justify attacking three vehicles and 7 civilians
8) Furthermore, if the IDF attacked each vehicle in succession, they are implying that the terrorist survived the 1st and 2nd strike. (How did they know he survived?)
9) Indeed, if the IDF can tell that one Hamas operative survived they could target him alone surely?
10) Why would they wait till he departed in the vehicle to attack if this put all three vehicles in danger? Indeed, this implies the IDF protocol is to destroy all vehicles in a convoy if they see any survivors?
11) What this tell us is that the IDF will kill an almost unlimited or undefined number of civilians in order to potentially kill one Hamas member of unspecific rank or commitment
12) While we know that this is more or less how Israel operates, it also likely that they they are providing a cover story to hide a deliberate targeted attack on @WCKitchen
Meest aannemelijke is dat de vermeende Hamas-militant zich eerst in een van de drie wagens begaf, daarna dus gewond was maar nog niet dood en in de tweede wagen kroop waarmee hij de inzittenden daarvan ook in levensgevaar bracht, nadat die werd geraakt alsnog in staat was in de derde en laatste auto te kruipen en daarmee heel triest het lot van alle inzittenden in de drie autos heeft getekend als dat ze allen zijn omgekomen. Daarmee waren de hulpverleners niet het doel maar helaas wel op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats.quote:Op dinsdag 2 april 2024 22:43 schreef Narjeb1986 het volgende:
Volgens mij moet jij je naam veranderen in "behoorlijkkritischbehalvealshetdeisraeliersbetreft"...
Er zijn drie aanvallen geweest. Dat is niet meer per ongeluk..
En dat Hamas bepaalde tactieken zou hanteren betekent niet dat Israel zich niet aan bepaalde wetgeving dient te houden.. Bijvoorbeeld dat ze geen ziekenhuizen binnenvallen, geen reporters vermoorden, geen bevolking uithongeren..
Hoeveel moet Israel nog doen om je wel een beetje kritisch te krijgen?
Snap je niet dat Israel geen clue heeft van wat te doen? En dat ze altijd eerst schieten en dan pas "ja er zaten terroristen bij" zeggen?
Maar goed, dat krijg je ervan als je leger voor een groot deel bestaat uit reservisten die al jaren geen training meer hebben gehad. Geef die lui een wapen en ze maken er misbruik van.
Er was helemaal geen Hamas-militant onder de inzittenden.quote:Op woensdag 3 april 2024 02:38 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Meest aannemelijke is dat de vermeende Hamas-militant zich eerst in een van de drie wagens begaf, daarna dus gewond was maar nog niet dood en in de tweede wagen kroop waarmee hij de inzittenden daarvan ook in levensgevaar bracht, nadat die werd geraakt alsnog in staat was in de derde en laatste auto te kruipen en daarmee heel triest het lot van alle inzittenden in de drie autos heeft getekend als dat ze allen zijn omgekomen. Daarmee waren de hulpverleners niet het doel maar helaas wel op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats.
Het is daarom ook beter dat sowieso Westerse hulpverleners zich niet in Gaza begeven. Hamasmilitanten kennen geen enkele genade en brengen hun omgeving in geheel Gaza in levensgevaar.
Ah dat verklaart waarom de auto er telkens anders uit ziet. Maar dit lijkt inderdaad op misidentificatie.quote:
In #229:quote:Op woensdag 3 april 2024 08:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ah dat verklaart waarom de auto er telkens anders uit ziet. Maar dit lijkt inderdaad op misidentificatie.
quote:Haaretz report contradicts IDF Chief of Staff Halevi claim the IDF fired at the WCKitchens vehicles because of a misidentification & instead reports IDF sources saying the IDF troops did not check with their superiors to get clearance to fire at the sensitive target before firing
Dat is zelfs verplicht. Dan 3 keer hun gemarkeerde voertuigen beschieten. Ging allemaal perongeluk.quote:Op dinsdag 2 april 2024 22:31 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ga er niet van uit dat het opzettelijk was, maar dat maakt het niet minder schandalig. Wanneer je doelbewust een konvooi auto's en hun inzittenden naar de andere wereld schiet, is het wel handig als je weet wie de inzittenden zijn.
Misidentificatie van wat? Drie auto's met alle drie het logo van WCK op het dak?quote:Op woensdag 3 april 2024 08:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ah dat verklaart waarom de auto er telkens anders uit ziet. Maar dit lijkt inderdaad op misidentificatie.
Tussen doel of geen doel. De auto's werden dus expres beschoten maar dat had geen doel mogen zijn.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misidentificatie van wat? Drie auto's met alle drie het logo van WCK op het dak?
WCK is geen UNRWA of ambulance....
En als het gewoon een foutje is, wat verklaart dan de absolute noodzaak om elk3 man en vrouw van World Center Kitchen in het convooi de doden?
Het IDF geeft fouten toe. Reageert op vragen.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misidentificatie van wat? Drie auto's met alle drie het logo van WCK op het dak?
En als het gewoon een foutje is, wat verklaart dan de absolute noodzaak om elke man en vrouw van World Center Kitchen in het convooi de doden?
Alle 3 de auto's hadden geen doel mogen zijn. Drie keer is er niet gecheckt of de auto berhaupt een doel had mogen zijn.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Tussen doel of geen doel. De auto's werden dus expres beschoten maar dat had geen doel mogen zijn.
Ik kwam op de basisschool al niet weg met het argument van “zij deden het ook”.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:20 schreef Homey het volgende:
[..]
Het IDF geeft fouten toe. Reageert op vragen.
Hamas niet. Dat is het verschil.
Onder welk regime wil jij leven? Hamas of de staat Isral?
Alleen moslims kiezen het eerste, de mannen dan. Vrouwen worden in Palestina ook zwaar onderdrukt (verplichte hoofddoek etc). Het is een handmaids tale samenleving in Gaza.
Het doel is duidelijk. Geen enkele hulpverlener mag zich veilig voelen voor zover dit mogelijk was waardoor hulpverlening van buiten stopt. Palestijnen moeten worden uitgehongerd in hun ogen.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als het gewoon een foutje is, wat verklaart dan de absolute noodzaak om elke man en vrouw van World Center Kitchen in het convooi de doden?
Volgens mij baseer je je rant iets te veel op n bijdrage. Ik heb hier al 100x aangegeven dat iedereen die in dit conflict een kant kiest volstrekt gestoord is.quote:Op dinsdag 2 april 2024 22:43 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij je naam veranderen in "behoorlijkkritischbehalvealshetdeisraeliersbetreft"...
Er zijn drie aanvallen geweest. Dat is niet meer per ongeluk..
En dat Hamas bepaalde tactieken zou hanteren betekent niet dat Israel zich niet aan bepaalde wetgeving dient te houden.. Bijvoorbeeld dat ze geen ziekenhuizen binnenvallen, geen reporters vermoorden, geen bevolking uithongeren..
Hoeveel moet Israel nog doen om je wel een beetje kritisch te krijgen?
Snap je niet dat Israel geen clue heeft van wat te doen? En dat ze altijd eerst schieten en dan pas "ja er zaten terroristen bij" zeggen?
Maar goed, dat krijg je ervan als je leger voor een groot deel bestaat uit reservisten die al jaren geen training meer hebben gehad. Geef die lui een wapen en ze maken er misbruik van.
Je moet in dit conflict juist wel een kant kiezen. De kant van internationaal recht, de kant van humaniteit. Iedereen die dat niet doet staat aan de verkeerde kant.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Volgens mij baseer je je rant iets te veel op n bijdrage. Ik heb hier al 100x aangegeven dat iedereen die in dit conflict een kant kiest volstrekt gestoord is.
Dit conflict is het meest tragische en tevens treffende voorbeeld van 'twee vechten, twee schuld'.
Daar geloof ik niet in en ik zie geen grond die dit standpunt rechtvaardigd. Ik ben er bijzonder zeker van dat IDF probeert te voorkomen dat hulpverleners gewond raken alleen is dat voorkomen wellicht 'tot op zekere hoogte'.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het doel is duidelijk. Geen enkele hulpverlener mag zich veilig voelen voor zover dit mogelijk was waardoor hulpverlening van buiten stopt.
Dan zou iedereen na 7 oktober dus meteen pro-Isral moeten zijn geweest. Want de kant van het internationale recht en de humaniteit is niet te vinden onder de Palestijnen, die al decennialang terreur aanslagen plegen gericht op Isralische burgers.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je moet in dit conflict juist wel een kant kiezen. De kant van internationaal recht, de kant van humaniteit. Iedereen die dat niet doet staat aan de verkeerde kant.
Those who are silent in the face of injustice have chosen the side of oppression...
Vals dilemma.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:20 schreef Homey het volgende:
[..]
Het IDF geeft fouten toe. Reageert op vragen.
Hamas niet. Dat is het verschil.
Onder welk regime wil jij leven? Hamas of de staat Isral?
Alleen moslims kiezen het eerste, de mannen dan. Vrouwen worden in Palestina ook zwaar onderdrukt (verplichte hoofddoek etc). Het is een handmaids tale samenleving in Gaza.
Doe eens normaal joh wappiequote:Op dinsdag 2 april 2024 21:19 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Ben je dom, of doe je maar alsof?
De slachtoffers van de oorlog tussen Israel en Hamas zijn de Palestijnse burgers. En dat zijn voor het grote gedeelte moslims. Mochten de slachtoffers van de oorlog grotendeels christenen zijn dan piepte Howard wel anders.. Want ja, islamofobie speelt ook hier een grote rol..
En misschien is Howard wel Joods, zoals mensen hierboven zeggen, dan is zijn hele verhaal wel verklaarbaar (Israeliers krijgen al jaren geen normaal verhaal meer te horen, behalve van de "nieuwe historici"). Maar dan nog zou ik, als ik hem was, meer objectief zijn...
We kunnen als Nederlanders de oorlog in Indonesie ook wel afdoen als "wij waren netjes, zij waren terroristen" maar ik denk dat de meeste Nederlanders maar wat graag van beide kanten het verhaal willen horen of lezen.
De kant van Humaniteit kiezen lijkt me een goed plan van beide kanten dan wel. Want wat Isral doet is niet altijd juist maar Hamas is door en door fout.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je moet in dit conflict juist wel een kant kiezen. De kant van internationaal recht, de kant van humaniteit. Iedereen die dat niet doet staat aan de verkeerde kant.
Those who are silent in the face of injustice have chosen the side of oppression...
Je wilt het natuurlijk zwart op wit hebben van Isral.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet in en ik zie geen grond die dit standpunt rechtvaardigd. Ik ben er bijzonder zeker van dat IDF probeert te voorkomen dat hulpverleners gewond raken alleen is dat voorkomen wellicht 'tot op zekere hoogte'.
Er waren tot op heden bijna 200 hulpverleners gedood waar voor ons onduidelijk was wat de omstandigheden waren. We gingen er tot op heden vanuit dat IDF zijn best had gedaan om onschuldige mensen zoveel mogelijk te sparen. Dat de dood een ongeluk was, dat de gedode hulpverleners bij Hamas hoorde of dat de hulpverlener collateral damage was bij het uitschakelen van een belangrijk Hamas lid. Dit incident doet daar aan twijfelen. Dit incident bewijst alleen niet dat IDF bezig is om hulpverlening expres uit te schakelen, dat is een misselijk standpunt
Ik kies de kant van het westen. En in dit conflict blijft dat gematigde steun aan Israel. Nog wel, zeg ik erbij. Want Israel moet een andere koers gaan varen.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |