Want iDeal is waterdicht?quote:Op zondag 31 maart 2024 14:38 schreef Jaeger85 het volgende:
Kwestie van tijd voordat deze data gaat lekken natuurlijk, zucht.
Koppel het straks aan je digitale ID, of mogelijk doen zij dat al voor je, en aanvaard een puntensysteem gekoppeld aan je CO2 footprint, en dat bepaald gaat worden wat jij nog wel en niet mag aanschaffen.quote:
Mag je dan ook nog maar een beperkt aantal topics openen? In dat geval ben ik voorstander.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:03 schreef Za het volgende:
[..]
Koppel het straks aan je digitale ID, of mogelijk doen zij dat al voor je, en aanvaard een puntensysteem gekoppeld aan je CO2 footprint, en dat bepaald gaat worden wat jij nog wel en niet mag aanschaffen.
Hoezo woon jij hier nog eigenlijk als zo’n beetje ALLES kut is volgens jou?quote:Op zondag 31 maart 2024 15:03 schreef Za het volgende:
[..]
Koppel het straks aan je digitale ID, of mogelijk doen zij dat al voor je, en aanvaard een puntensysteem gekoppeld aan je CO2 footprint, en dat bepaald gaat worden wat jij nog wel en niet mag aanschaffen.
quote:Op zondag 31 maart 2024 15:03 schreef Za het volgende:
[..]
Los van waar ik woon, waar zeg ik dat alles kut is?quote:Op zondag 31 maart 2024 15:20 schreef Raw85 het volgende:
Hoezo woon jij hier nog eigenlijk als zo’n beetje ALLES kut is volgens jou?
Steek mensen die nu al niet met geld om kunnen gaan nog verder in de schulden, want dat is voor de consument het fijnstquote:Op zondag 31 maart 2024 14:26 schreef Za het volgende:
In de toekomst moet het voor consumenten ook mogelijk worden om later of in delen te betalen. Van Delft van Currence ziet een groot voordeel voor de consument: ,,Het gemak dat we straks bieden is voor de consument het fijnst.”
Waarom niet beter beveiligd als je toch aan het vernieuwen bent?quote:Op zondag 31 maart 2024 14:26 schreef Za het volgende:
Net zo veilig als eerst
Volgens de bestuursvoorzitter is het uitgebreide iDeal net zo veilig als eerst.
In die 743 wappietopics van je waarin je ons met je OP’s steeds probeert te sturen naar het idee dat we in een soort totalitaire staat levenquote:Op zondag 31 maart 2024 15:26 schreef Za het volgende:
[..]
Los van waar ik woon, waar zeg ik dat alles kut is?
En terecht, want met Europa wordt de EU bedoeld en dus is het niet onderworpen aan democratische controle en wel onderworpen aan hun dubieuze plannetjes.quote:Op zondag 31 maart 2024 14:47 schreef stavromulabeta het volgende:
Eigenlijk is het niet meer dan dat iDeal in heel Europa uitgerold wordt. Dat is ook de reden waarom iDeal vorig jaar verkocht is van een samenwerkingsverband van Nederlandse banken aan een samenwerkingsverband van 16 Europese banken. iDeal was gewoon het meest geschikte systeem om in heel Europa uit te rollen.
En kennelijk komt er een update van het protocol waardoor naast betaalgegevens ook adresgegevens uitgewisseld kunnen worden. Als dit gewoon in Nederland gebeurd was zonder samen te vallen met de Europese uitbreiding, had iedereen het alleen maar logisch en handig gevonden.
Maar goed, er staat ergens het woordje Europa en dus is het per definitie onwenselijk en kwalijk in de belevingswereld van sommige users.
Wat scheelt het?quote:Op zondag 31 maart 2024 15:28 schreef Raw85 het volgende:
In die 743 wappietopics van je waarin je ons met je OP’s steeds probeert te sturen naar het idee dat we in een soort totalitaire staat leven
Daarom willen ze het ook Europa-breed uitrollen.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Waarom? iDEAL zoals die nu is werkt toch ook prima?
Wat is dit in godsnaam voor een antwoord?quote:Op zondag 31 maart 2024 15:47 schreef Za het volgende:
[..]
Wat scheelt het?
Het erge is dat zgn wappie roepers er van harte aan meewerken.
Waarom zit jij nog niet bij een van die fvd bijeenkomsten over emigratie naar Rusland? Het Beloofde Land met Messias Putin? Heb je geen last van de EU.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En terecht, want met Europa wordt de EU bedoeld en dus is het niet onderworpen aan democratische controle en wel onderworpen aan hun dubieuze plannetjes.
Hoezo dat? Wat maakt iDeal beter dan de concurrenten op de Europese markt?quote:Op zondag 31 maart 2024 14:47 schreef stavromulabeta het volgende:
iDeal was gewoon het meest geschikte systeem om in heel Europa uit te rollen.
Waarom een auto? Paarden zoals ze nu zijn werken toch ook prima?quote:Op zondag 31 maart 2024 15:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik denk een redelijk duidelijk antwoord.quote:
Die zijn er gewoon niet of zijn pure troep. We zijn echt verwend hier met iDeal, onderschat dat niet. Er is een reden dat Nederland ver achter loopt qua creditcard gebruik.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoezo dat? Wat maakt iDeal beter dan de concurrenten op de Europese markt?
quote:Op zondag 31 maart 2024 15:55 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk een redelijk duidelijk antwoord.
Wappie roepers vallen iedereen die zich verzetten tegen de groeiende overheidscontrole, de Digital Services Act, of alles wat beslist wordt zonder de bevolking hierin te horen zoals honderden miljoenen in een oorlog pompen, het hele land bomvol vluchtelingen, of bv het pushen van een pre trans opties voor kinderen, door continu wappie te roepen, in plaats van zich af te vragen of dit is waar we heen moeten willen.
Zij verdedigen wat de overheid uitdraagt, haten wie de overheid wil dat ze haten, en iedereen die dat niet doet is een troll.
Helderquote:Op zondag 31 maart 2024 15:55 schreef Za het volgende:
[..]
Wappie roepers vallen iedereen die zich verzetten tegen de groeiende overheidscontrole, de Digital Services Act, of alles wat beslist wordt zonder de bevolking hierin te horen zoals honderden miljoenen in een oorlog pompen, het hele land bomvol vluchtelingen, of bv het pushen van een pre trans opties voor kinderen, door continu wappie te roepen, in plaats van zich af te vragen of dit is waar we heen moeten willen.
Zij verdedigen wat de overheid uitdraagt, haten wie de overheid wil dat ze haten, en iedereen die dat niet doet is een troll.
quote:Op zondag 31 maart 2024 14:33 schreef Ludachrist het volgende:
WEF Soros Illuminati 'you will own nothing and be happy' NWO Biden Oekraïne Corona stop de tijd bingo
Ja klopt ja, heb ik ook nog nooit zo begrepen.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom een auto? Paarden zoals ze nu zijn werken toch ook prima?
Waar zeg ik dat? Deze nieuwe dienst slaat veel meer informatie op. Dan is een lek ook schadelijker.quote:
Want creditcard is het enige alternatief volgens jou?quote:Op zondag 31 maart 2024 15:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die zijn er gewoon niet of zijn pure troep. We zijn echt verwend hier met iDeal, onderschat dat niet. Er is een reden dat Nederland ver achter loopt qua creditcard gebruik.
Jezus man, dan lees je mijn post niet, ga er dan ook niet op in.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want creditcard is het enige alternatief volgens jou?
Wat is er dan minder goed aan bijv. PayU, Tpay, Blik, Klarna, etc?
Ha, wappie gesignaleerd...quote:Op zondag 31 maart 2024 15:55 schreef Za het volgende:
[..]
Kansloze vergelijkingquote:Op zondag 31 maart 2024 15:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is pure bullshit inderdaad.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:29 schreef PiyeReloaded het volgende:
Goede zaak in principe. Alleen dat extra informatie verzamelen onder het mom 'dit is zooo handig voor de consument' hoeft dan weer niet zo nodig. Maar als iDeal niet zou verdwijnen zou je daar ook niet per se onderuit komen.
Wellicht dat ik opmerking mbt creditcard verkeerd begrijpt. Maar ik ben nog steeds benieuwd waarom wij in NL zo verwend zijn met iDEAL? Wat maakt iDEAL zoveel beter dan de alternatieven (bijv. PayU, Tpay, Blik, Klarna).quote:Op zondag 31 maart 2024 16:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jezus man, dan lees je mijn post niet, ga er dan ook niet op in.
1. iDeal is beter en makkelijker dan wat ze in het buitenland hebben. Ik ken die alternatieven niet, ik ga ook maar af op wat anderen die het wel kennen zeggen.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wellicht dat ik opmerking mbt creditcard verkeerd begrijpt. Maar ik ben nog steeds benieuwd waarom wij in NL zo verwend zijn met iDEAL? Wat maakt iDEAL zoveel beter dan de alternatieven (bijv. PayU, Tpay, Blik, Klarna).
Dan hoef je niet boos te worden. Was niet bedoeld als aanval. Ben gewoon benieuwd wat iDEAL (in jouw ogen en wellicht ook objectief gezien) beter maakt dan bijv een PayU, Tpay, Blik of Klarna.
Exact.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:55 schreef Za het volgende:
[..]
Wero is gebaseerd op krediet terwijl iDeal maar ook Maestro en Bancontact gebaseerd is op debet. Je kan in principe dus geen transactie doen bij onvoldoende saldo, tenzij de controle achteraf is gebeurd en daardoor rood komt te staan met alle consequenties van dien als dit ongeoorloofd is omdat je geen afspraken hebt hierover. Een systeem gebaseerd op krediet brengt meer risico's met zich mee waardoor verliezen in de prijs verwerkt worden.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoezo dat? Wat maakt iDeal beter dan de concurrenten op de Europese markt?
Van die alternatieven ken ik eigenlijk alleen Klarna. En dat is meer een verzameling van betaalmethoden dan een betaalmethode zelf: Als je met Klarna betaald, moet je vervolgens alsnog via iDeal, automatische incasso, overschrijving of creditcard ervoor zorgen dat het geld bij Klarna komt.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wellicht dat ik opmerking mbt creditcard verkeerd begrijpt. Maar ik ben nog steeds benieuwd waarom wij in NL zo verwend zijn met iDEAL? Wat maakt iDEAL zoveel beter dan de alternatieven (bijv. PayU, Tpay, Blik, Klarna).
Wees jij maar lekker trots op jezelf omdat iemand anders iets invoert waar jij geen zak aan bijgedragen hebt of beter van wordt.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nederland kan trouwens trots zijn dat hun betalingssysteem nu EU-wijd overgenomen word.
Er staat toch niet dat ik trots ben op mezelf? Is het nu zo moeilijk voor je om een simpele zin te lezen?quote:Op zondag 31 maart 2024 17:15 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Wees jij maar lekker trots op jezelf omdat iemand anders iets invoert waar jij geen zak aan bijgedragen hebt of beter van wordt.
Wat een treurigheid weer.
Niet? Ben je geen onderdeel van dat 'Nederland' waar je het over had?quote:Op zondag 31 maart 2024 17:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er staat toch niet dat ik trots ben op mezelf? Is het nu zo moeilijk voor je om een simpele zin te lezen?
Als ik trots ben op een Nederlandse prestatie ben ik volgens jou trots op mezelf?quote:Op zondag 31 maart 2024 17:20 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Niet? Ben je geen onderdeel van dat 'Nederland' waar je het over had?
Waarom blijven hangen in de stenentijdperk?quote:Op zondag 31 maart 2024 15:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omdat iedereen vindt dat zijn systeem het beste van allemaal isquote:Op zondag 31 maart 2024 17:29 schreef Loohcs het volgende:
Ik zal het wel niet begrijpen, maar waarom zijn er überhaupt eigenlijk meerdere bedrijven en systemen nodig voor wat in de basis gewoon een simpele overschrijving (met een betalingskenmerk) is? [/btje offtopic]
De hoofdfunctie van cryptovaluta is speculatie. Tegoeden in crypto zijn natuurlijk lang niet zo zeker als banktegoeden.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Omdat iedereen vindt dat zijn systeem het beste van allemaal is![]()
Het antwoord daarop is cryptovaluta, maar dat vinden banken en overheden eng.
'Natuurlijk' zelfs. Dat is geheel je eigen opvatting. De hoofdfunctie is valuta zoals alle andere. Met valuta kun je ook speculeren zoals dat met Dollars en Euro's ook gebeurt.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De hoofdfunctie van cryptovaluta is natuurlijk speculatie. Tegoeden in crypto zijn natuurlijk lang niet zo zeker als banktegoeden.
Inderdaad. Tenzij jij jezelf stiekem niet als onderdeel ziet van dat Nederland waar je het over hadquote:Op zondag 31 maart 2024 17:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als ik trots ben op een Nederlandse prestatie ben ik volgens jou trots op mezelf?
Oke dan, Nyamuk.
Erg realistisch.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:40 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Ik vind gewoon dat Oekraïne moet winnen.
Crypto heeft zijn populariteit puur te danken aan FOMO en hebzucht. Dat het ooit bedoeld is als alternatief voor het bankensysteem weten de meeste gebruikers niet eens.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
'Natuurlijk' zelfs. Dat is geheel je eigen opvatting. De hoofdfunctie is valuta zoals alle andere. Met valuta kun je ook speculeren zoals dat met Dollars en Euro's ook gebeurt.
Uhuh. Leuke alternatieve realiteit weer user Nyamuk.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:39 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Inderdaad. Tenzij jij jezelf stiekem niet als onderdeel ziet van dat Nederland waar je het over had
Omdat er zelfs voor een simpele overschrijving clearingbedrijven nodig zijn, zodra het tussen verschillende banken gaat. Dat was zelfs in de tijd van de papieren spaarboekjes het geval.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:29 schreef Loohcs het volgende:
Ik zal het wel niet begrijpen, maar waarom zijn er überhaupt eigenlijk meerdere bedrijven en systemen nodig voor wat in de basis gewoon een simpele overschrijving (met een betalingskenmerk) is? [/btje offtopic]
Met PayU en Tpay kies je jouw bank, en bedrag wordt meteen van je bank afgeschreven.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:14 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Van die alternatieven ken ik eigenlijk alleen Klarna. En dat is meer een verzameling van betaalmethoden dan een betaalmethode zelf: Als je met Klarna betaald, moet je vervolgens alsnog via iDeal, automatische incasso, overschrijving of creditcard ervoor zorgen dat het geld bij Klarna komt.
Klarna is vooral een oplossing voor het gebrek aan een Europees alternatief: Als een webshop Klarna aanbiedt, kan Klarna vervolgens via een verzameling van allerlei betaalmethodes er voor zorgen dat het geld bij de winkel komt. Voordeel voor de winkel is dat ze niet elke denkbare betaalmethode hoeven aan te bieden: Dat doet Klarna voor ze.
Maar het is dus totaal iets anders dan een transactiemethode zoals iDeal.
Dat klopt zonder meer, maar dat zorgt er wel voor dat het systeem al meer dan 15 jaar in stand blijft. Mocht je een groot bedrag willen overmaken dan is cryptovaluta verdomd kostenefficiënt. Nu willen ze van een debetsysteem naar een kredietsysteem als betalingssysteem. Nóg meer kosten en nog makkelijker om schulden te makenquote:Op zondag 31 maart 2024 17:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Crypto heeft zijn populariteit puur te danken aan FOMO en hebzucht. Dat het ooit bedoeld is als alternatief voor het bankensysteem weten de meeste gebruikers niet eens.
Wat heeft iDeal met Maestro te maken? iDeal is gewoon een communicatieprotocol tussen jouw internetbankieren en een webwinkel. Dat staat helemaal los van het Maestro (of V-pay of Visa Debit) dat je bankpas gebruikt om met je bank te communiceren.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Met PayU en Tpay kies je jouw bank, en bedrag wordt meteen van je bank afgeschreven.
Klarna heeft geloof ik een heel scala aan opties waarvan de mogelijkheden per land verschillen. Maar het zou kunnen dat de direct-afschrijfmogelijkheden (vergelijkbaar met iDeal) niet werken omdat het niet Maestro compatible is en alleen werkt met debitcards, maar dit is een vermoeden van mijn kant en geen feit.
Een groot deel van Europa gebruikt geen Maestro (label van mastercard) maar visa en mastercard debitcards. En wellicht dat deze andere providers dat alleen ondersteunen. ALS dat echt zo is, betekent dit dus niet dat de rest van Europa geen alternatieven heeft. Het betekent alleen dat deze alternatieven momenteel niet werken op de Nederlandse markt omdat men in Nederland (nog eventjes) een afwijkend systeem (Maestro) gebruikt.
Dit zou dan ook betekenen dat iDeal wel moet doorontwikkelen. Anders zijn ze tegen de tijd dat Maestro is uitgefaseerd, niet competitief meer, aangezien het dan makkelijker is voor de concurrentie om de Nederlandse markt te betreden (nogmaals, geen feiten, pure speculatie van mij kant)
Het is bij mij niet anders. Dit systeem maakt de invoering van de digitale Euro makkelijker zodat de vermaledijde cryptovaluta een geduchte concurrent heeft.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:45 schreef Ridocar het volgende:
Als men een systeem bedenkt en vervolgens alleen de voordelen opsomt gaan bij mij alleen maar alarmbellen rinkelen
Maar zijn Tpay en PayU (Nederlands bedrijf geloof ik) in Nederland dan ook even veel beschikbaar voor directe overschrijvingen als bijv. iDeal?quote:Op zondag 31 maart 2024 17:51 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Wat heeft iDeal met Maestro te maken? iDeal is gewoon een communicatieprotocol tussen jouw internetbankieren en een webwinkel. Dat staat helemaal los van het Maestro (of V-pay of Visa Debit) dat je bankpas gebruikt om met je bank te communiceren.
Ik - als simpele ziel - vind het toch raar dat er voor een basisfunctie van een bank (betalen via een overboeking, en ja dat is natuurlijk regelmatig naar een ander bank) allerlei derde partijen nodig zijn. Buckaroo, Mollie en geloof nog wel een aantal die dan op 't afschrift kunnen staan.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:46 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Omdat er zelfs voor een simpele overschrijving clearingbedrijven nodig zijn, zodra het tussen verschillende banken gaat. Dat was zelfs in de tijd van de papieren spaarboekjes het geval.
En de reden daarvoor is heel simpel: Zonder clearingbedrijven zou elke bank overeenkomsten met elke denkbare andere bank moeten sluiten. Al is het maar voor 1 transactie per 10 jaar. Bij bijvoorbeeld 1000 banken in Europa, zou dat betekenen dat er 1.000.000 overeenkomsten gesloten moeten worden. Met een clearingbedrijf ertussen heeft elke bank nog maar één overeenkomst nodig in plaats van 1000.
Tpay en PayU betaalrekening afschrijvingen, werken bij onvoldoende saldo op de (debitcard) betaalrekening ook niet. Wat zijn de nadelen hier dan van? Hogere transactiekosten?quote:Op zondag 31 maart 2024 17:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wero is gebaseerd op krediet terwijl iDeal maar ook Maestro en Bancontact gebaseerd is op debet. Je kan in principe dus geen transactie doen bij onvoldoende saldo, tenzij de controle achteraf is gebeurd en daardoor rood komt te staan met alle consequenties van dien als dit ongeoorloofd is omdat je geen afspraken hebt hierover. Een systeem gebaseerd op krediet brengt meer risico's met zich mee waardoor verliezen in de prijs verwerkt worden.
iDeal heeft directe afhandeling tussen de banken van beide partijen. In geval van creditcardbetalingen zitten meerdere schijven tussen omdat er wereldwijd te veel banken zijn om overal een overeenkomst mee te sluiten. Dit zie je terug in de transactiekosten. Creditcardbetalingen zijn om die reden duurder dan iDeal.
Zeker, en Ideal and Tikkies werken fantastisch, dus het is super voor andere landen dat ze dit nu ook krijgen. Het maakt alles zo veel makkelijker.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nederland kan trouwens trots zijn dat hun betalingssysteem nu EU-wijd overgenomen word.
Ik ken beide systemen niet, maar ze proberen beide marktaandeel te winnen. Elk commercieel bedrijf wil een defacto standaard worden door brede acceptatie zodat kleine partijen weggedrukt worden. Met miljoenen transacties per dag zijn die paar centen transactiekosten + perecentage behoorlijk lucratief.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Tpay en PayU betaalrekening afschrijvingen, werken bij onvoldoende saldo op de (debitcard) betaalrekening ook niet. Wat zijn de nadelen hier dan van? Hogere transactiekosten?
Als ik van jou iets wil kopen vanuit de Malediven met mijn rekening bij Commercial Bank of Maledives met rekeningnummer 653888 en Rufiyaa als valuta heb ik best wel een uitdaging als jij bij Bunq zit met Euro als valuta zonder tussenkomst van een bemiddelaar.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:06 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Ik - als simpele ziel - vind het toch raar dat er voor een basisfunctie van een bank (betalen via een overboeking, en ja dat is natuurlijk regelmatig naar een ander bank) allerlei derde partijen nodig zijn. Buckaroo, Mollie en geloof nog wel een aantal die dan op 't afschrift kunnen staan.
Volgens mij kennen andere landen vergelijkbare systemen, bijv.:quote:Op zondag 31 maart 2024 18:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zeker, en Ideal and Tikkies werken fantastisch, dus het is super voor andere landen dat ze dit nu ook krijgen. Het maakt alles zo veel makkelijker.
quote:Log in into mobile app and choose BLIK transfers to mobile. Next choose accounts, from which you will make transfer.
Fill in the beneficiary name and phone number of the recipient, as well as the amount and and transfer description. ...
Transfer will be sent and will reach the recipient immediately.
quote:Select the Request for a BLIK transfer in the banking app. Select the person to whom you want to send the request from your address book. You can also enter a phone number. Enter the amount and title of the request, and then send it.
https://blik.com/en/how-t(...)d%20then%20send%20it.
Ik gebruik ze regelmatig voor aankopen in Internetwinkels en merk qua uitvoering echt 0 verschil met iDeal. Ik klik op PayU, kies mijn bank, site redirect naar een inlogpagina van mijn bank. Ik log in, klik op accept payment, en confirm het daarna op mijn telefoon.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ken beide systemen niet, maar ze proberen beide marktaandeel te winnen. Elk commercieel bedrijf wil een defacto standaard worden door brede acceptatie zodat kleine partijen weggedrukt worden. Met miljoenen transacties per dag zijn die paar centen transactiekosten + perecentage behoorlijk lucratief.
Seriously?quote:Op zondag 31 maart 2024 18:20 schreef PowerLoungen het volgende:
Hopelijk verloopt de transitie soepel hier in Reichskommissariat Niederlande
PayU is ook gewoon een verzamelaar van betaalmethoden en geen betaalprotocol.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik gebruik ze regelmatig voor aankopen in Internetwinkels en merk qua uitvoering echt 0 verschil met iDeal. Ik klik op PayU, kies mijn bank, site redirect naar een inlogpagina van mijn bank. Ik log in, klik op accept payment, en confirm het daarna op mijn telefoon.
Bedrag is daarna direct afgeschreven van mijn rekening en bij onvoldoende saldo, krijg je de melding dat er onvoldoende saldo is
Ben echt benieuwd wat de voor- nadelen van deze verschillende systemen zijn.
Als ik nu 100 bitcoin heb in een cold wallet heb ik over duizend jaar nog steeds 100 bitcoin in een cold wallet?quote:Op zondag 31 maart 2024 17:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De hoofdfunctie van cryptovaluta is speculatie. Tegoeden in crypto zijn natuurlijk lang niet zo zeker als banktegoeden.
Ik woon niet in NL dus betwijfel of het iDeal is.quote:Op zondag 31 maart 2024 21:36 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
PayU is ook gewoon een verzamelaar van betaalmethoden en geen betaalprotocol.
https://corporate.payu.co(...)ine-payment-methods/
Waarschijnlijk heb je dus gewoon een iDeal-betaling met een payU-Logootje erboven, waarbij op de achtergrond alles via iDeal gaat.
Maar dat verzin jij er bij.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:03 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is er mis met de DSA? Dat voorkomt dat kinderen homopropaganda of nog ergere transpropaganda te zien krijgen. Maar blijkbaar ben jij daar voorstander van?quote:Op zondag 31 maart 2024 15:55 schreef Za het volgende:
[..]
PayU is bij mijn weten distribuerend en implementeert banken en creditcardmaatschappijen. Dus als de autorisatie faalt bij bank of cc kun je niet betalen.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Tpay en PayU betaalrekening afschrijvingen, werken bij onvoldoende saldo op de (debitcard) betaalrekening ook niet. Wat zijn de nadelen hier dan van? Hogere transactiekosten?
Acceptgiro'squote:Op maandag 1 april 2024 00:15 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Wat is er mis met een bankoverschrijving?
En een soort PayPal wordt.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ah dit zou idd een belangrijk verschil kunnen zijn. Heb volgens inderdaad keer gehad dat betaling mislukt was en bedrag toen toch was geblokkeerd op mijn rekening. Waarbij het toch paar dagen duurde voor het bedrag weer beschikbaar was op mijn rekening.quote:Op maandag 1 april 2024 00:04 schreef recursief het volgende:
[..]
PayU is bij mijn weten distribuerend en implementeert banken en creditcardmaatschappijen. Dus als de autorisatie faalt bij bank of cc kun je niet betalen.
IDeal stuurt je naar je bank met een betaalopdracht. Je bank handelt vervolgens de betaling af en stuurt je terug naar iDeal met het resultaat. Het verschil is heel kort door de bocht dat de hele betalingsflow (autorisatie t/m betaling) niet door de provider maar door de bank wordt afgehandeld. Als ik het me allemaal goed herinner is dat waar het verschil zit. Nu is PayU ontstaan uit allemaal verschillende PSP's die door Naspers zijn overgenomen en vervolgens in 1 systeem geperst, en mijn kennis over PayU stamt nog van voor/tijdens de integratie, dus pin me er niet op vast.quote:Op maandag 1 april 2024 08:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ah dit zou idd een belangrijk verschil kunnen zijn. Heb volgens inderdaad keer gehad dat betaling mislukt was en bedrag toen toch was geblokkeerd op mijn rekening. Waarbij het toch paar dagen duurde voor het bedrag weer beschikbaar was op mijn rekening.
Wat is dan het verschil met iDeal? Vindt er bij iDeal dan geen autorisatie plaats? De banken moeten toch op de een of andere manier met elkaar communiceren?
Heeft iDeal dan geen autorisatie die kan falen?
Heel veel.quote:Op maandag 1 april 2024 00:15 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Wat is er mis met een bankoverschrijving?
Bij PayU en enkele vergelijkbare systemen moet je wel je bank selecteren en log je daarna in bij je eigen bank. Maar wat je zegt over een gefaalde autorisatie klinkt me wel heel bekend. Al weet ik niet meer of ik dat met PayU had of een v/d andere beschikbare betaalsystemen.quote:Op maandag 1 april 2024 08:43 schreef recursief het volgende:
[..]
IDeal stuurt je naar je bank met een betaalopdracht. Je bank handelt vervolgens de betaling af en stuurt je terug naar iDeal met het resultaat. Het verschil is heel kort door de bocht dat de hele betalingsflow (autorisatie t/m betaling) niet door de provider maar door de bank wordt afgehandeld. Als ik het me allemaal goed herinner is dat waar het verschil zit. Nu is PayU ontstaan uit allemaal verschillende PSP's die door Naspers zijn overgenomen en vervolgens in 1 systeem geperst, en mijn kennis over PayU stamt nog van voor/tijdens de integratie, dus pin me er niet op vast.
We moeten terug naar paard en wagen volgens een smaldeel.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk het niet. In de alternatieven die momenteel in andere landen gebruikt wordt heb je ook geen account nodig.quote:Op maandag 1 april 2024 09:50 schreef hunterrnl het volgende:
Dus als ik het goed begrijp willen ze gewoon Ideal vervangen voor een Europese versie van Paypal. Beetje jammer dat ze niet kunnen inzien waarom Ideal zo succesvol en geliefd was. Het gemak en snelheid zonder weer een dienst met account systeem was gewoon ideaal.
Hou nog een slag om de arm, maar anders ga ik wel volledig over op de dienst waar ik nu al de meeste buitenlandse aankopen mee betaal. Geen zin in meerdere accounts met mijn bankrekening in hun database.
Klinkt toch wel wat omslachtiger als iDeal.quote:Op maandag 1 april 2024 10:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik denk het niet. In de alternatieven die momenteel in andere landen gebruikt wordt heb je ook geen account nodig.
Je wordt geredirect naar pagina waar je jouw bank selecteert, daarna log je in in jouw bank en je klikt op confirm en bevestigt het ook bijv via je telefoon zoals bij andere overboekingen.
Er wordt vaak wel gevraagd om je emailadres ivm bevestiging, maar dit kun je leeglaten. Je kan de gegevens ook opslaan, maar dat is niet verplicht. Ik vermoed dat het invullen en bewaren van gegevens echt iets optioneels zal zijn.
Als consument zit ik niet te wachten op ingewikkelde methodes om een product aan te schaffen.quote:Op zondag 31 maart 2024 14:26 schreef Za het volgende:
Dat verdwijnen van iDeal is jammer, vanuit de emotie bekeken, maar er komt uiteindelijk een nog beter systeem om de consument te bedienen.”
Dat onderdeel zal ook niet veranderen lijkt me. Mij lijkt het wel handig als je gewoon in de hele EU kunt betalen zonder dat je met creditcards of Paypal moet klooien.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Jep samen met zeer goedkope pinbetalingen welke in het buitenland met dure CC gedaan moesten worden.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die zijn er gewoon niet of zijn pure troep. We zijn echt verwend hier met iDeal, onderschat dat niet. Er is een reden dat Nederland ver achter loopt qua creditcard gebruik.
En dus? Dat je tegenwoordig geen 100 verschillende adapters meer nodig hebt om je telefoon op te laden, is ook een initiatief geweest van datzelfde parlament.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:29 schreef Za het volgende:
Quote uit iets ouder artikel:
(Wero is een nieuwe digitale portemonnee die in 2025 de plaats van iDEAL zal innemen. Het is een initiatief van het Europees Parlement en zal worden beheerd door het European Payments Initiative (EPI)).
Net even getest:quote:Op maandag 1 april 2024 11:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Klinkt toch wel wat omslachtiger als iDeal.
Wellicht in Duitsland. Maar er zijn ook landen met systemen vergelijkbaar met iDEAL. Ben er alleen nog niet helemaal achter welk systeem technisch het beste is.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jep samen met zeer goedkope pinbetalingen welke in het buitenland met dure CC gedaan moesten worden.
Bestel maar eens iets in Duitsland zonder CC.
Regelmatig gedaan zonder CC, probleemloos.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jep samen met zeer goedkope pinbetalingen welke in het buitenland met dure CC gedaan moesten worden.
Bestel maar eens iets in Duitsland zonder CC.
Ja, dat is de slechte kant. Een Europees iDeal: prachtig. Maar dat was blijkbaar alleen acceptabel als het gekoppeld wordt aan credit cards, dat zitten de hele grote (Amerikaanse) banken te pushen, want daar kunnen ze het meeste geld mee verdienen. Het is natuurlijk ook heel onveilig.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Steek mensen die nu al niet met geld om kunnen gaan nog verder in de schulden, want dat is voor de consument het fijnstOp naar de creditcardmaatschappij.
[..]
Waarom niet beter beveiligd als je toch aan het vernieuwen bent?
Ik snap niet waar jullie het idee/vermoeden vandaan halen dat alternatieven op iDeal alleen maar credit card gerelateerd kunnen zijn.quote:Op donderdag 4 april 2024 22:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat is de slechte kant. Een Europees iDeal: prachtig. Maar dat was blijkbaar alleen acceptabel als het gekoppeld wordt aan credit cards, dat zitten de hele grote (Amerikaanse) banken te pushen, want daar kunnen ze het meeste geld mee verdienen. Het is natuurlijk ook heel onveilig.
Dus is het hopen dat het werkt zoals iDeal en net zo veilig is, met nog een optie om geld te lenen. In plaats dat je nu ook via een credit card kunt (moet?) betalen, met alle ellende van dien.
Ja, zoals een SEPA overschrijving. PayPal. Crypto. Of dat je het bedrag eerst aan de tussenpersoon overmaakt, waarna zij gaan betalen. Ik zou dus NOOIT die betaalmaatschappij het recht geven om willekeurige bedragen van mijn bankrekening af te boeken als ze dat nodig vinden. Wat de rest doet.quote:Op donderdag 4 april 2024 23:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik snap niet waar jullie het idee/vermoeden vandaan halen dat alternatieven op iDeal alleen maar credit card gerelateerd kunnen zijn.
Er zijn buiten Nederland echt tig alternatieven op iDeal die helemaal niet credit card gerelateerd zijn.
De systemen waar ik het over heb, daar moet je geen geld overmaken naar een andere rekening.quote:Op donderdag 4 april 2024 23:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, zoals een SEPA overschrijving. PayPal. Crypto. Of dat je het bedrag eerst aan de tussenpersoon overmaakt, waarna zij gaan betalen. Ik zou dus NOOIT die betaalmaatschappij het recht geven om willekeurige bedragen van mijn bankrekening af te boeken als ze dat nodig vinden. Wat de rest doet.
quote:Op donderdag 4 april 2024 21:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Net even getest:
iDeal:
- Je selecteert betaalmethode iDeal
- Je selecteert je bank
- Je bevestigt de bestelling door de klikken op Bestellen en betalen
- Je logt in bij pagina bank (QR-code of andere manier waarop je inlogt)
- Je klikt op volgende
- En volgens mij moet je daarna de betaling goedkeuren, maar heb niet op verder geklikt
PayU, Przelewy24 en vergelijkbare varianten:
- Je klikt op betaal via "PayU" (of vergelijkbare variant)
- Je klikt op de manier waarop je wil betalen (bank transfer, blik, etc) en kiest hierbij in geval van bank transfer je bank
- Je bevestigt de bestelling
- Je logt in bij pagina bank
- Je klikt op betalen
- Je keurt de betaling goed
Heb alleen geen QR code optie gezien, maar wellicht dat die er is wanneer je iets anders kiest dan bank transfer.
Ik merk ik weinig verschil.
Dat heb ik net proberen uit te leggen. Ok, niet de technische details. Dat kan ook, maar dan haak je af.quote:Op vrijdag 5 april 2024 00:54 schreef KreKkeR het volgende:
Hoe het achter de schermen werkt weet ik niet (daar probeer ik juist achter te komen).
Aaah ik dacht dat je doelde op iets als een Paypal account, waar je eerst geld moet overmaken naar Paypal.quote:Op vrijdag 5 april 2024 01:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat heb ik net proberen uit te leggen. Ok, niet de technische details. Dat kan ook, maar dan haak je af.
Er is een hele lijst.quote:Op vrijdag 5 april 2024 01:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Aaah ik dacht dat je doelde op iets als een Paypal account, waar je eerst geld moet overmaken naar Paypal.
Maar hoe is dit bij iDeal dan anders?
Bedoel je dat PayU dagelijks/wekelijks de bedragen overmaakt naar de bedrijven? Van Klarna weet ik dat dit overigens wel zo werkt.
Maar bij iDeal is dit dus anders?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de technische details en met name de verschillen
Bij de varianten waar ik op doelde (bijv. PayU) kun je kiezen voor bankopdracht per transactie. Het is mij op basis van jouw uitleg nog steeds niet duidelijk, waarom dit zou verschillen van Ideal.quote:Op vrijdag 5 april 2024 01:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er is een hele lijst.
- Geld via bemiddeling zelf overmaken naar ontvanger.
- Je bank opdracht geven per transactie (iDeal).
- Geld eerst zelf over maken naar tussenpartij.
- Tussenpartij toestemming geven zelf geld af te schrijven van jouw bankrekening wanneer ze dat willen (automatische incasso).
- Gewoon geld overmaken en als je niet genoeg hebt, automatisch een lening aangaan (credit card).
En dan heb je natuurlijk het hele traject waarbij je al die tussenpartijen toestemming verleent en betaalt.
Maar schulden brengen verreweg het meeste geld in het laatje, zeker als je ze niet kunt betalen. Dan verdienen de deurwaarders, advocaten en rechters er ook geld aan en vrijwel altijd vele malen meer dan de initiële schuld.
En uiteraard zijn credit card betalingen belachelijk onveilig. Het verschil zit hem in de hoeveelheid gegevens die je aanlevert per betaling. Als je alleen het credit card nummer en het bedrag doorgeeft aan de bank, willen ze minstens 10% commissie. Als je ook het nummer op de achterkant van de credit card, de naam, het adres, hun ID nummer en de vervaldatum doorgeeft, is de commissie nog maar zo'n 3%. Naar de handtekeningen (de feitelijke validatie) kijkt niemand, want dat kun je niet automatiseren.
Het is dus erg simpel om een bank opdracht te geven om geld over te maken van een credit card nummer naar jouw rekening.
Idem! Ik heb zelfs alleen een Duitse rekening. Ooit aangeschaft voor Sofort. Uiteindelijk de NL rekening helemaal opgedoekt. daarom geen iDeal en geen Tikkie voor mij. Al die verschillende systemen in de EU zijn ook eerlijk gezegd niet meer van deze tijd. Ik ben er blij mee.quote:Op donderdag 4 april 2024 23:59 schreef capricia het volgende:
Ik heb al een tijd een Duitse betaalrekening. Een Iban beginnend met DE. Want in genoeg buitenlanden bieden ze betaalrekeningen ook gratis aan. En niet zoals de ING voor 60 of meer euro per jaar. En gewoon wel spaarrente ontvangen, op je betaalrekening. Ook dat kan in andere landen.
Dus ik ben alleen maar blij als er een Europees alternatief voor Ideal komt.
Zoals al gezegd zijn veel van die aanbieders een verzameling van een aantal van de bovenstaande opties. En regelmatig willen ze van jou toestemming dat ze automatische incasso kunnen doen, net zoals PayPal.quote:Op vrijdag 5 april 2024 09:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Bij de varianten waar ik op doelde (bijv. PayU) kun je kiezen voor bankopdracht per transactie. Het is mij op basis van jouw uitleg nog steeds niet duidelijk, waarom dit zou verschillen van Ideal.
Quelle surprise:quote:Op zondag 31 maart 2024 17:14 schreef ACT-F het volgende:
Wero is gebaseerd op krediet terwijl iDeal maar ook Maestro en Bancontact gebaseerd is op debet. Je kan in principe dus geen transactie doen bij onvoldoende saldo, tenzij de controle achteraf is gebeurd en daardoor rood komt te staan met alle consequenties van dien als dit ongeoorloofd is omdat je geen afspraken hebt hierover. Een systeem gebaseerd op krediet brengt meer risico's met zich mee waardoor verliezen in de prijs verwerkt worden.
iDeal heeft directe afhandeling tussen de banken van beide partijen. In geval van creditcardbetalingen zitten meerdere schijven tussen omdat er wereldwijd te veel banken zijn om overal een overeenkomst mee te sluiten. Dit zie je terug in de transactiekosten. Creditcardbetalingen zijn om die reden duurder dan iDeal.
doe niet zo obsessief, frust.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:48 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wat is dit in godsnaam voor een antwoord?
Oké Gerdaquote:Op zaterdag 18 mei 2024 09:24 schreef Noek het volgende:
[..]
doe niet zo obsessief, frust.
Wat doe je in een topic van haar als je alles kut vindt aan haar?
Dat heeft er eerder mee te maken dat alle betaalpassen in Nederland altijd Maestro passen waren, en dus eigenlijk SEPA debitcards. Dat is een Euopees systeem (SEPA=Single Euro Payments Area). Idem voor V-pay. Binnen Europa goed te gebruiken maar buiten Europa sta je dan vaak met een onbruikbare pinpas, ook al beweert je bank dat je werelddekking hebt. Die Maestro en V-pay passen worden daarom ingeruild voor Mastercard debit en Visa debit, die wel wereldwijd ondersteund worden.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 02:06 schreef Fer het volgende:
Volgens mij kiezen steeds meer mensen voor Mastercard ipv iDeal en dat zal nog harder gaan als mensen straks standaard een Mastercard krijgen ipv een pinpas.
Dan komt zo’n platform amper van de grond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |