Ik snap niet waar jullie het idee/vermoeden vandaan halen dat alternatieven op iDeal alleen maar credit card gerelateerd kunnen zijn.quote:Op donderdag 4 april 2024 22:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat is de slechte kant. Een Europees iDeal: prachtig. Maar dat was blijkbaar alleen acceptabel als het gekoppeld wordt aan credit cards, dat zitten de hele grote (Amerikaanse) banken te pushen, want daar kunnen ze het meeste geld mee verdienen. Het is natuurlijk ook heel onveilig.
Dus is het hopen dat het werkt zoals iDeal en net zo veilig is, met nog een optie om geld te lenen. In plaats dat je nu ook via een credit card kunt (moet?) betalen, met alle ellende van dien.
Ja, zoals een SEPA overschrijving. PayPal. Crypto. Of dat je het bedrag eerst aan de tussenpersoon overmaakt, waarna zij gaan betalen. Ik zou dus NOOIT die betaalmaatschappij het recht geven om willekeurige bedragen van mijn bankrekening af te boeken als ze dat nodig vinden. Wat de rest doet.quote:Op donderdag 4 april 2024 23:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik snap niet waar jullie het idee/vermoeden vandaan halen dat alternatieven op iDeal alleen maar credit card gerelateerd kunnen zijn.
Er zijn buiten Nederland echt tig alternatieven op iDeal die helemaal niet credit card gerelateerd zijn.
De systemen waar ik het over heb, daar moet je geen geld overmaken naar een andere rekening.quote:Op donderdag 4 april 2024 23:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, zoals een SEPA overschrijving. PayPal. Crypto. Of dat je het bedrag eerst aan de tussenpersoon overmaakt, waarna zij gaan betalen. Ik zou dus NOOIT die betaalmaatschappij het recht geven om willekeurige bedragen van mijn bankrekening af te boeken als ze dat nodig vinden. Wat de rest doet.
quote:Op donderdag 4 april 2024 21:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Net even getest:
iDeal:
- Je selecteert betaalmethode iDeal
- Je selecteert je bank
- Je bevestigt de bestelling door de klikken op Bestellen en betalen
- Je logt in bij pagina bank (QR-code of andere manier waarop je inlogt)
- Je klikt op volgende
- En volgens mij moet je daarna de betaling goedkeuren, maar heb niet op verder geklikt
PayU, Przelewy24 en vergelijkbare varianten:
- Je klikt op betaal via "PayU" (of vergelijkbare variant)
- Je klikt op de manier waarop je wil betalen (bank transfer, blik, etc) en kiest hierbij in geval van bank transfer je bank
- Je bevestigt de bestelling
- Je logt in bij pagina bank
- Je klikt op betalen
- Je keurt de betaling goed
Heb alleen geen QR code optie gezien, maar wellicht dat die er is wanneer je iets anders kiest dan bank transfer.
Ik merk ik weinig verschil.
Dat heb ik net proberen uit te leggen. Ok, niet de technische details. Dat kan ook, maar dan haak je af.quote:Op vrijdag 5 april 2024 00:54 schreef KreKkeR het volgende:
Hoe het achter de schermen werkt weet ik niet (daar probeer ik juist achter te komen).
Aaah ik dacht dat je doelde op iets als een Paypal account, waar je eerst geld moet overmaken naar Paypal.quote:Op vrijdag 5 april 2024 01:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat heb ik net proberen uit te leggen. Ok, niet de technische details. Dat kan ook, maar dan haak je af.
Er is een hele lijst.quote:Op vrijdag 5 april 2024 01:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Aaah ik dacht dat je doelde op iets als een Paypal account, waar je eerst geld moet overmaken naar Paypal.
Maar hoe is dit bij iDeal dan anders?
Bedoel je dat PayU dagelijks/wekelijks de bedragen overmaakt naar de bedrijven? Van Klarna weet ik dat dit overigens wel zo werkt.
Maar bij iDeal is dit dus anders?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de technische details en met name de verschillen
Bij de varianten waar ik op doelde (bijv. PayU) kun je kiezen voor bankopdracht per transactie. Het is mij op basis van jouw uitleg nog steeds niet duidelijk, waarom dit zou verschillen van Ideal.quote:Op vrijdag 5 april 2024 01:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er is een hele lijst.
- Geld via bemiddeling zelf overmaken naar ontvanger.
- Je bank opdracht geven per transactie (iDeal).
- Geld eerst zelf over maken naar tussenpartij.
- Tussenpartij toestemming geven zelf geld af te schrijven van jouw bankrekening wanneer ze dat willen (automatische incasso).
- Gewoon geld overmaken en als je niet genoeg hebt, automatisch een lening aangaan (credit card).
En dan heb je natuurlijk het hele traject waarbij je al die tussenpartijen toestemming verleent en betaalt.
Maar schulden brengen verreweg het meeste geld in het laatje, zeker als je ze niet kunt betalen. Dan verdienen de deurwaarders, advocaten en rechters er ook geld aan en vrijwel altijd vele malen meer dan de initiële schuld.
En uiteraard zijn credit card betalingen belachelijk onveilig. Het verschil zit hem in de hoeveelheid gegevens die je aanlevert per betaling. Als je alleen het credit card nummer en het bedrag doorgeeft aan de bank, willen ze minstens 10% commissie. Als je ook het nummer op de achterkant van de credit card, de naam, het adres, hun ID nummer en de vervaldatum doorgeeft, is de commissie nog maar zo'n 3%. Naar de handtekeningen (de feitelijke validatie) kijkt niemand, want dat kun je niet automatiseren.
Het is dus erg simpel om een bank opdracht te geven om geld over te maken van een credit card nummer naar jouw rekening.
Idem! Ik heb zelfs alleen een Duitse rekening. Ooit aangeschaft voor Sofort. Uiteindelijk de NL rekening helemaal opgedoekt. daarom geen iDeal en geen Tikkie voor mij. Al die verschillende systemen in de EU zijn ook eerlijk gezegd niet meer van deze tijd. Ik ben er blij mee.quote:Op donderdag 4 april 2024 23:59 schreef capricia het volgende:
Ik heb al een tijd een Duitse betaalrekening. Een Iban beginnend met DE. Want in genoeg buitenlanden bieden ze betaalrekeningen ook gratis aan. En niet zoals de ING voor 60 of meer euro per jaar. En gewoon wel spaarrente ontvangen, op je betaalrekening. Ook dat kan in andere landen.
Dus ik ben alleen maar blij als er een Europees alternatief voor Ideal komt.
Zoals al gezegd zijn veel van die aanbieders een verzameling van een aantal van de bovenstaande opties. En regelmatig willen ze van jou toestemming dat ze automatische incasso kunnen doen, net zoals PayPal.quote:Op vrijdag 5 april 2024 09:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Bij de varianten waar ik op doelde (bijv. PayU) kun je kiezen voor bankopdracht per transactie. Het is mij op basis van jouw uitleg nog steeds niet duidelijk, waarom dit zou verschillen van Ideal.
Quelle surprise:quote:Op zondag 31 maart 2024 17:14 schreef ACT-F het volgende:
Wero is gebaseerd op krediet terwijl iDeal maar ook Maestro en Bancontact gebaseerd is op debet. Je kan in principe dus geen transactie doen bij onvoldoende saldo, tenzij de controle achteraf is gebeurd en daardoor rood komt te staan met alle consequenties van dien als dit ongeoorloofd is omdat je geen afspraken hebt hierover. Een systeem gebaseerd op krediet brengt meer risico's met zich mee waardoor verliezen in de prijs verwerkt worden.
iDeal heeft directe afhandeling tussen de banken van beide partijen. In geval van creditcardbetalingen zitten meerdere schijven tussen omdat er wereldwijd te veel banken zijn om overal een overeenkomst mee te sluiten. Dit zie je terug in de transactiekosten. Creditcardbetalingen zijn om die reden duurder dan iDeal.
doe niet zo obsessief, frust.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:48 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wat is dit in godsnaam voor een antwoord?
Oké Gerdaquote:Op zaterdag 18 mei 2024 09:24 schreef Noek het volgende:
[..]
doe niet zo obsessief, frust.
Wat doe je in een topic van haar als je alles kut vindt aan haar?
Dat heeft er eerder mee te maken dat alle betaalpassen in Nederland altijd Maestro passen waren, en dus eigenlijk SEPA debitcards. Dat is een Euopees systeem (SEPA=Single Euro Payments Area). Idem voor V-pay. Binnen Europa goed te gebruiken maar buiten Europa sta je dan vaak met een onbruikbare pinpas, ook al beweert je bank dat je werelddekking hebt. Die Maestro en V-pay passen worden daarom ingeruild voor Mastercard debit en Visa debit, die wel wereldwijd ondersteund worden.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 02:06 schreef Fer het volgende:
Volgens mij kiezen steeds meer mensen voor Mastercard ipv iDeal en dat zal nog harder gaan als mensen straks standaard een Mastercard krijgen ipv een pinpas.
Dan komt zo’n platform amper van de grond.
De consument wordt weer genaaid. Wero rekent geen vast bedrag per transactie zoals bij iDeal maar een percentage van het transactiebedrag. Naar verwachting zullen de kosten tussen de 0,3% en 0,7% liggen. Winkels gaan dit doorbereken aan de consument.quote:Opvolger van iDeal wordt dure grap voor consument: ’Stijging kosten onvermijdelijk’
https://www.telegraaf.nl/(...)elijk/160925418.html (premium)
Ja, absoluut dit.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:17 schreef Nattekat het volgende:
Als het maar werkt zoals ideal. Zodra er accounts aan de pas komen, ben ik weg. Dan zijn er betere makkelijkeremanieren om te betalen.
quote:Op vrijdag 4 september 2026 15:43 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De consument wordt weer genaaid. Wero rekent geen vast bedrag per transactie zoals bij iDeal maar een percentage van het transactiebedrag. Naar verwachting zullen de kosten tussen de 0,3% en 0,7% liggen. Winkels gaan dit doorbereken aan de consument.
Fucking hel zeg.quote:Op vrijdag 4 september 2026 15:43 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De consument wordt weer genaaid. Wero rekent geen vast bedrag per transactie zoals bij iDeal maar een percentage van het transactiebedrag. Naar verwachting zullen de kosten tussen de 0,3% en 0,7% liggen. Winkels gaan dit doorbereken aan de consument.
En dan elk jaar weer een procentje omhoogquote:Op vrijdag 4 september 2026 15:43 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Schijtziek wordt je hiervan aan alle kanten wordt je uitgeknepen door die tering lui. Maar de inflatie valt altijf wel mee gelukkig.quote:Op vrijdag 4 september 2026 15:43 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Tja zat er dik in.quote:Op vrijdag 4 september 2026 15:43 schreef RotatoR het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |