abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213043226
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:03 schreef Za het volgende:

[..]
Koppel het straks aan je digitale ID, of mogelijk doen zij dat al voor je, en aanvaard een puntensysteem gekoppeld aan je CO2 footprint, en dat bepaald gaat worden wat jij nog wel en niet mag aanschaffen.
Maar dat verzin jij er bij.
  zondag 31 maart 2024 @ 23:59:05 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213043323
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:55 schreef Za het volgende:

[..]
Ik denk een redelijk duidelijk antwoord.
Wappie roepers vallen iedereen die zich verzetten tegen de groeiende overheidscontrole, de Digital Services Act, of alles wat beslist wordt zonder de bevolking hierin te horen zoals honderden miljoenen in een oorlog pompen, het hele land bomvol vluchtelingen, of bv het pushen van een pre trans opties voor kinderen, door continu wappie te roepen, in plaats van zich af te vragen of dit is waar we heen moeten willen.
Zij verdedigen wat de overheid uitdraagt, haten wie de overheid wil dat ze haten, en iedereen die dat niet doet is een troll.
Wat is er mis met de DSA? Dat voorkomt dat kinderen homopropaganda of nog ergere transpropaganda te zien krijgen. Maar blijkbaar ben jij daar voorstander van?

"Minderjarigen zijn straks bovendien extra beschermd tegen gepersonaliseerde advertenties."

https://www.rijksoverheid(...)en-digitale-diensten
pi_213043399
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Tpay en PayU betaalrekening afschrijvingen, werken bij onvoldoende saldo op de (debitcard) betaalrekening ook niet. Wat zijn de nadelen hier dan van? Hogere transactiekosten?
PayU is bij mijn weten distribuerend en implementeert banken en creditcardmaatschappijen. Dus als de autorisatie faalt bij bank of cc kun je niet betalen.
pi_213043527
Wat is er mis met een bankoverschrijving?
  maandag 1 april 2024 @ 00:17:36 #80
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213043549
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 00:15 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Acceptgiro's _O_ _O_
  maandag 1 april 2024 @ 00:29:14 #81
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213043623
quote:
84s.gif Op maandag 1 april 2024 00:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Acceptgiro's _O_ _O_
:{w Niet naar de bank lopen en cash op anders rekening storten.
Lach met een schone bips
pi_213044304
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nederland kan trouwens trots zijn dat hun betalingssysteem nu EU-wijd overgenomen word.
En een soort PayPal wordt.
  maandag 1 april 2024 @ 08:30:36 #83
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213044547
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 00:04 schreef recursief het volgende:

[..]
PayU is bij mijn weten distribuerend en implementeert banken en creditcardmaatschappijen. Dus als de autorisatie faalt bij bank of cc kun je niet betalen.
Ah dit zou idd een belangrijk verschil kunnen zijn. Heb volgens inderdaad keer gehad dat betaling mislukt was en bedrag toen toch was geblokkeerd op mijn rekening. Waarbij het toch paar dagen duurde voor het bedrag weer beschikbaar was op mijn rekening.

Wat is dan het verschil met iDeal? Vindt er bij iDeal dan geen autorisatie plaats? De banken moeten toch op de een of andere manier met elkaar communiceren?

Heeft iDeal dan geen autorisatie die kan falen?
Krekker is de bom!
pi_213044579
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 08:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ah dit zou idd een belangrijk verschil kunnen zijn. Heb volgens inderdaad keer gehad dat betaling mislukt was en bedrag toen toch was geblokkeerd op mijn rekening. Waarbij het toch paar dagen duurde voor het bedrag weer beschikbaar was op mijn rekening.

Wat is dan het verschil met iDeal? Vindt er bij iDeal dan geen autorisatie plaats? De banken moeten toch op de een of andere manier met elkaar communiceren?

Heeft iDeal dan geen autorisatie die kan falen?
IDeal stuurt je naar je bank met een betaalopdracht. Je bank handelt vervolgens de betaling af en stuurt je terug naar iDeal met het resultaat. Het verschil is heel kort door de bocht dat de hele betalingsflow (autorisatie t/m betaling) niet door de provider maar door de bank wordt afgehandeld. Als ik het me allemaal goed herinner is dat waar het verschil zit. Nu is PayU ontstaan uit allemaal verschillende PSP's die door Naspers zijn overgenomen en vervolgens in 1 systeem geperst, en mijn kennis over PayU stamt nog van voor/tijdens de integratie, dus pin me er niet op vast.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2024 08:49:05 ]
  maandag 1 april 2024 @ 08:52:46 #85
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213044639
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 00:15 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Heel veel.

1) Dat zou betekenen dat bij online bestelling, het bedrijf de overschrijving eerst ontvangen en verwerkt moet hebben.

Het verwerken van ontvangen bedragen gaat doorgaan niet automatisch, tenzij het bedrijf een relatief duur automatching systeem heeft wat ook niet altijd faalloos werkt.

De bankoverschrijving wordt in de meeste gevallen dus handmatig verwerkt wat tijd kost en alleen zal gebeuren tijdens werktijden en het kost het bedrijf alleen maar tijd en geld.

En jij als consument zal langer moeten wachten tot het bedrijf überhaupt begint aan het klaarmaken voor verzending.

Geld staat ook niet altijd instant op de rekening.

2) Het is meer werk voor de consument en fout gevoeliger: copy/paste of overtypen bankrekeningnummer. Juiste omschrijving voor snelle herkenning door verkoper.
Krekker is de bom!
  maandag 1 april 2024 @ 08:56:47 #86
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213044667
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 08:43 schreef recursief het volgende:

[..]
IDeal stuurt je naar je bank met een betaalopdracht. Je bank handelt vervolgens de betaling af en stuurt je terug naar iDeal met het resultaat. Het verschil is heel kort door de bocht dat de hele betalingsflow (autorisatie t/m betaling) niet door de provider maar door de bank wordt afgehandeld. Als ik het me allemaal goed herinner is dat waar het verschil zit. Nu is PayU ontstaan uit allemaal verschillende PSP's die door Naspers zijn overgenomen en vervolgens in 1 systeem geperst, en mijn kennis over PayU stamt nog van voor/tijdens de integratie, dus pin me er niet op vast.
Bij PayU en enkele vergelijkbare systemen moet je wel je bank selecteren en log je daarna in bij je eigen bank. Maar wat je zegt over een gefaalde autorisatie klinkt me wel heel bekend. Al weet ik niet meer of ik dat met PayU had of een v/d andere beschikbare betaalsystemen.

Binnenkort eens opzoeken of ik er meer over kan vinden, ben wel benieuwd :D
Krekker is de bom!
pi_213045063
Dus als ik het goed begrijp willen ze gewoon Ideal vervangen voor een Europese versie van Paypal. Beetje jammer dat ze niet kunnen inzien waarom Ideal zo succesvol en geliefd was. Het gemak en snelheid zonder weer een dienst met account systeem was gewoon ideaal.

Hou nog een slag om de arm, maar anders ga ik wel volledig over op de dienst waar ik nu al de meeste buitenlandse aankopen mee betaal. Geen zin in meerdere accounts met mijn bankrekening in hun database.
pi_213045226
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Waarom een auto? Paarden zoals ze nu zijn werken toch ook prima?
We moeten terug naar paard en wagen volgens een smaldeel.

Stop de fossiele brandstoffen nu!!
  maandag 1 april 2024 @ 10:49:36 #89
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213045802
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 09:50 schreef hunterrnl het volgende:
Dus als ik het goed begrijp willen ze gewoon Ideal vervangen voor een Europese versie van Paypal. Beetje jammer dat ze niet kunnen inzien waarom Ideal zo succesvol en geliefd was. Het gemak en snelheid zonder weer een dienst met account systeem was gewoon ideaal.

Hou nog een slag om de arm, maar anders ga ik wel volledig over op de dienst waar ik nu al de meeste buitenlandse aankopen mee betaal. Geen zin in meerdere accounts met mijn bankrekening in hun database.
Ik denk het niet. In de alternatieven die momenteel in andere landen gebruikt wordt heb je ook geen account nodig.

Je wordt geredirect naar pagina waar je jouw bank selecteert, daarna log je in in jouw bank en je klikt op confirm en bevestigt het ook bijv via je telefoon zoals bij andere overboekingen.

Er wordt vaak wel gevraagd om je emailadres ivm bevestiging, maar dit kun je leeglaten. Je kan de gegevens ook opslaan, maar dat is niet verplicht. Ik vermoed dat het invullen en bewaren van gegevens echt iets optioneels zal zijn.
Krekker is de bom!
pi_213046468
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:42 schreef Za het volgende:

[..]
Erg realistisch.

[ afbeelding ]
Daar komt de pro-Russische aap maar weer eens uit de mouw bij landverrader Za. _O-
pi_213046550
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 10:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ik denk het niet. In de alternatieven die momenteel in andere landen gebruikt wordt heb je ook geen account nodig.

Je wordt geredirect naar pagina waar je jouw bank selecteert, daarna log je in in jouw bank en je klikt op confirm en bevestigt het ook bijv via je telefoon zoals bij andere overboekingen.

Er wordt vaak wel gevraagd om je emailadres ivm bevestiging, maar dit kun je leeglaten. Je kan de gegevens ook opslaan, maar dat is niet verplicht. Ik vermoed dat het invullen en bewaren van gegevens echt iets optioneels zal zijn.
Klinkt toch wel wat omslachtiger als iDeal.
pi_213048017
quote:
4s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:26 schreef Za het volgende:
Dat verdwijnen van iDeal is jammer, vanuit de emotie bekeken, maar er komt uiteindelijk een nog beter systeem om de consument te bedienen.”
Als consument zit ik niet te wachten op ingewikkelde methodes om een product aan te schaffen.
pi_213048101
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Waarom? iDEAL zoals die nu is werkt toch ook prima?
Dat onderdeel zal ook niet veranderen lijkt me. Mij lijkt het wel handig als je gewoon in de hele EU kunt betalen zonder dat je met creditcards of Paypal moet klooien.
pi_213083170
Quote uit iets ouder artikel:

Eén oplossing voor heel Europa
Naast iDEAL is ook Payconiq overgenomen door de bankensamenwerking EPI. Payconiq was een Luxemburgs bedrijf, opgericht door ING, dat iDEAL-achtige diensten verzorgde in België, Luxemburg en Duitsland. Ook leverde het bedrijf technologie aan iDEAL.

Nu heeft EPI dus eigenlijk de beste digitale betaaloplossingen in Europa overgenomen, met als doel om een 'alomvattende betaaloplossing' voor de EU te maken. Er moet een digitaal account komen, en een digitale portemonnee waarmee Europeanen makkelijk aan bedrijven maar ook aan elkaar kunnen betalen. Bovendien moet het Wero-account straks werken als een digitale identiteit, zoals we in Nederland al DigiD hebben.

https://www.bright.nl/nie(...)nt&camplink=onderaan

(Wero is een nieuwe digitale portemonnee die in 2025 de plaats van iDEAL zal innemen. Het is een initiatief van het Europees Parlement en zal worden beheerd door het European Payments Initiative (EPI)).
pi_213083495
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die zijn er gewoon niet of zijn pure troep. We zijn echt verwend hier met iDeal, onderschat dat niet. Er is een reden dat Nederland ver achter loopt qua creditcard gebruik.
Jep samen met zeer goedkope pinbetalingen welke in het buitenland met dure CC gedaan moesten worden.
Bestel maar eens iets in Duitsland zonder CC.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213086418
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:29 schreef Za het volgende:
Quote uit iets ouder artikel:

(Wero is een nieuwe digitale portemonnee die in 2025 de plaats van iDEAL zal innemen. Het is een initiatief van het Europees Parlement en zal worden beheerd door het European Payments Initiative (EPI)).
En dus? Dat je tegenwoordig geen 100 verschillende adapters meer nodig hebt om je telefoon op te laden, is ook een initiatief geweest van datzelfde parlament.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 4 april 2024 @ 21:55:40 #97
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213090805
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 11:46 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Klinkt toch wel wat omslachtiger als iDeal.
Net even getest:

iDeal:
- Je selecteert betaalmethode iDeal
- Je selecteert je bank
- Je bevestigt de bestelling door de klikken op Bestellen en betalen
- Je logt in bij pagina bank (QR-code of andere manier waarop je inlogt)
- Je klikt op volgende
- En volgens mij moet je daarna de betaling goedkeuren, maar heb niet op verder geklikt

PayU, Przelewy24 en vergelijkbare varianten:
- Je klikt op betaal via "PayU" (of vergelijkbare variant)
- Je klikt op de manier waarop je wil betalen (bank transfer, blik, etc) en kiest hierbij in geval van bank transfer je bank
- Je bevestigt de bestelling
- Je logt in bij pagina bank
- Je klikt op betalen
- Je keurt de betaling goed

Heb alleen geen QR code optie gezien, maar wellicht dat die er is wanneer je iets anders kiest dan bank transfer.

Ik merk ik weinig verschil.
Krekker is de bom!
  donderdag 4 april 2024 @ 21:56:43 #98
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213090815
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jep samen met zeer goedkope pinbetalingen welke in het buitenland met dure CC gedaan moesten worden.
Wellicht in Duitsland. Maar er zijn ook landen met systemen vergelijkbaar met iDEAL. Ben er alleen nog niet helemaal achter welk systeem technisch het beste is.
Krekker is de bom!
pi_213091020
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Regelmatig gedaan zonder CC, probleemloos.
pi_213091220
quote:
13s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Steek mensen die nu al niet met geld om kunnen gaan nog verder in de schulden, want dat is voor de consument het fijnst :') Op naar de creditcardmaatschappij.
[..]
Waarom niet beter beveiligd als je toch aan het vernieuwen bent?
Ja, dat is de slechte kant. Een Europees iDeal: prachtig. Maar dat was blijkbaar alleen acceptabel als het gekoppeld wordt aan credit cards, dat zitten de hele grote (Amerikaanse) banken te pushen, want daar kunnen ze het meeste geld mee verdienen. Het is natuurlijk ook heel onveilig.

Dus is het hopen dat het werkt zoals iDeal en net zo veilig is, met nog een optie om geld te lenen. In plaats dat je nu ook via een credit card kunt (moet?) betalen, met alle ellende van dien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')