abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 maart 2024 @ 17:38:41 #51
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213038739
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

De hoofdfunctie van cryptovaluta is natuurlijk speculatie. Tegoeden in crypto zijn natuurlijk lang niet zo zeker als banktegoeden.
'Natuurlijk' zelfs. Dat is geheel je eigen opvatting. De hoofdfunctie is valuta zoals alle andere. Met valuta kun je ook speculeren zoals dat met Dollars en Euro's ook gebeurt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 31 maart 2024 @ 17:39:06 #52
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_213038744
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Als ik trots ben op een Nederlandse prestatie ben ik volgens jou trots op mezelf?

Oke dan, Nyamuk. |:(
Inderdaad. Tenzij jij jezelf stiekem niet als onderdeel ziet van dat Nederland waar je het over had
Heel veel sambal
  zondag 31 maart 2024 @ 17:40:12 #53
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_213038774
Ik vind gewoon dat Israël en Oekraïne moet winnen. Verder vind ik alles best.
Yea, she's on crack.
pi_213038804
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:40 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

Ik vind gewoon dat Oekraïne moet winnen.
Erg realistisch.

pi_213038819
quote:
7s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]
'Natuurlijk' zelfs. Dat is geheel je eigen opvatting. De hoofdfunctie is valuta zoals alle andere. Met valuta kun je ook speculeren zoals dat met Dollars en Euro's ook gebeurt.
Crypto heeft zijn populariteit puur te danken aan FOMO en hebzucht. Dat het ooit bedoeld is als alternatief voor het bankensysteem weten de meeste gebruikers niet eens.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213038827
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:39 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Inderdaad. Tenzij jij jezelf stiekem niet als onderdeel ziet van dat Nederland waar je het over had
Uhuh. Leuke alternatieve realiteit weer user Nyamuk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213038836
Noem mij maar wappie, maar van dat juichbericht in de op krijg ik de kriebels.

Als men een systeem bedenkt en vervolgens alleen de voordelen opsomt gaan bij mij alleen maar alarmbellen rinkelen, temeer omdat we straks geen keuze hebben. Ideal werkt goed. maar natuurlijk moet Wero niet zomaar Ideal 2.0 zijn. Nee, we gaan allemaal systemen koppelen zodat we het geheel als "gebruiksgemak" kunnen aanprijzen. Over makkelijk schulden opbouwen, kwetsbaarheden en grabbelbak voor overheidsinstanties natuurlijk geen woord.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 31-03-2024 17:55:33 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_213038848
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:29 schreef Loohcs het volgende:
Ik zal het wel niet begrijpen, maar waarom zijn er überhaupt eigenlijk meerdere bedrijven en systemen nodig voor wat in de basis gewoon een simpele overschrijving (met een betalingskenmerk) is? [/btje offtopic]
Omdat er zelfs voor een simpele overschrijving clearingbedrijven nodig zijn, zodra het tussen verschillende banken gaat. Dat was zelfs in de tijd van de papieren spaarboekjes het geval.
En de reden daarvoor is heel simpel: Zonder clearingbedrijven zou elke bank overeenkomsten met elke denkbare andere bank moeten sluiten. Al is het maar voor 1 transactie per 10 jaar. Bij bijvoorbeeld 1000 banken in Europa, zou dat betekenen dat er 1.000.000 overeenkomsten gesloten moeten worden. Met een clearingbedrijf ertussen heeft elke bank nog maar één overeenkomst nodig in plaats van 1000.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 31 maart 2024 @ 17:48:42 #59
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213038878
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:14 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Van die alternatieven ken ik eigenlijk alleen Klarna. En dat is meer een verzameling van betaalmethoden dan een betaalmethode zelf: Als je met Klarna betaald, moet je vervolgens alsnog via iDeal, automatische incasso, overschrijving of creditcard ervoor zorgen dat het geld bij Klarna komt.

Klarna is vooral een oplossing voor het gebrek aan een Europees alternatief: Als een webshop Klarna aanbiedt, kan Klarna vervolgens via een verzameling van allerlei betaalmethodes er voor zorgen dat het geld bij de winkel komt. Voordeel voor de winkel is dat ze niet elke denkbare betaalmethode hoeven aan te bieden: Dat doet Klarna voor ze.
Maar het is dus totaal iets anders dan een transactiemethode zoals iDeal.
Met PayU en Tpay kies je jouw bank, en bedrag wordt meteen van je bank afgeschreven.

Klarna heeft geloof ik een heel scala aan opties waarvan de mogelijkheden per land verschillen. Maar het zou kunnen dat de direct-afschrijfmogelijkheden (vergelijkbaar met iDeal) niet werken omdat het niet Maestro compatible is en alleen werkt met debitcards, maar dit is een vermoeden van mijn kant en geen feit.

Een groot deel van Europa gebruikt geen Maestro (label van mastercard) maar visa en mastercard debitcards. En wellicht dat deze andere providers dat alleen ondersteunen. ALS dat echt zo is, betekent dit dus niet dat de rest van Europa geen alternatieven heeft. Het betekent alleen dat deze alternatieven momenteel niet werken op de Nederlandse markt omdat men in Nederland (nog eventjes) een afwijkend systeem (Maestro) gebruikt.

Dit zou dan ook betekenen dat iDeal wel moet doorontwikkelen. Anders zijn ze tegen de tijd dat Maestro is uitgefaseerd, niet competitief meer, aangezien het dan makkelijker is voor de concurrentie om de Nederlandse markt te betreden (nogmaals, geen feiten, pure speculatie van mij kant) ;)
Krekker is de bom!
  zondag 31 maart 2024 @ 17:48:57 #60
24533 ACT-F
pi_213038885
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Crypto heeft zijn populariteit puur te danken aan FOMO en hebzucht. Dat het ooit bedoeld is als alternatief voor het bankensysteem weten de meeste gebruikers niet eens.
Dat klopt zonder meer, maar dat zorgt er wel voor dat het systeem al meer dan 15 jaar in stand blijft. Mocht je een groot bedrag willen overmaken dan is cryptovaluta verdomd kostenefficiënt. Nu willen ze van een debetsysteem naar een kredietsysteem als betalingssysteem. Nóg meer kosten en nog makkelijker om schulden te maken 8)7
pi_213038927
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:48 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Met PayU en Tpay kies je jouw bank, en bedrag wordt meteen van je bank afgeschreven.

Klarna heeft geloof ik een heel scala aan opties waarvan de mogelijkheden per land verschillen. Maar het zou kunnen dat de direct-afschrijfmogelijkheden (vergelijkbaar met iDeal) niet werken omdat het niet Maestro compatible is en alleen werkt met debitcards, maar dit is een vermoeden van mijn kant en geen feit.

Een groot deel van Europa gebruikt geen Maestro (label van mastercard) maar visa en mastercard debitcards. En wellicht dat deze andere providers dat alleen ondersteunen. ALS dat echt zo is, betekent dit dus niet dat de rest van Europa geen alternatieven heeft. Het betekent alleen dat deze alternatieven momenteel niet werken op de Nederlandse markt omdat men in Nederland (nog eventjes) een afwijkend systeem (Maestro) gebruikt.

Dit zou dan ook betekenen dat iDeal wel moet doorontwikkelen. Anders zijn ze tegen de tijd dat Maestro is uitgefaseerd, niet competitief meer, aangezien het dan makkelijker is voor de concurrentie om de Nederlandse markt te betreden (nogmaals, geen feiten, pure speculatie van mij kant) ;)
Wat heeft iDeal met Maestro te maken? iDeal is gewoon een communicatieprotocol tussen jouw internetbankieren en een webwinkel. Dat staat helemaal los van het Maestro (of V-pay of Visa Debit) dat je bankpas gebruikt om met je bank te communiceren.
  zondag 31 maart 2024 @ 17:52:10 #62
24533 ACT-F
pi_213038933
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:45 schreef Ridocar het volgende:
Als men een systeem bedenkt en vervolgens alleen de voordelen opsomt gaan bij mij alleen maar alarmbellen rinkelen
Het is bij mij niet anders. Dit systeem maakt de invoering van de digitale Euro makkelijker zodat de vermaledijde cryptovaluta een geduchte concurrent heeft.
  zondag 31 maart 2024 @ 17:58:30 #63
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213039027
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:51 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Wat heeft iDeal met Maestro te maken? iDeal is gewoon een communicatieprotocol tussen jouw internetbankieren en een webwinkel. Dat staat helemaal los van het Maestro (of V-pay of Visa Debit) dat je bankpas gebruikt om met je bank te communiceren.
Maar zijn Tpay en PayU (Nederlands bedrijf geloof ik) in Nederland dan ook even veel beschikbaar voor directe overschrijvingen als bijv. iDeal?

En wat zijn de voor en nadelen van PayU, Tpay, etc. vs iDeal?
Krekker is de bom!
pi_213039162
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:46 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Omdat er zelfs voor een simpele overschrijving clearingbedrijven nodig zijn, zodra het tussen verschillende banken gaat. Dat was zelfs in de tijd van de papieren spaarboekjes het geval.
En de reden daarvoor is heel simpel: Zonder clearingbedrijven zou elke bank overeenkomsten met elke denkbare andere bank moeten sluiten. Al is het maar voor 1 transactie per 10 jaar. Bij bijvoorbeeld 1000 banken in Europa, zou dat betekenen dat er 1.000.000 overeenkomsten gesloten moeten worden. Met een clearingbedrijf ertussen heeft elke bank nog maar één overeenkomst nodig in plaats van 1000.
Ik - als simpele ziel - vind het toch raar dat er voor een basisfunctie van een bank (betalen via een overboeking, en ja dat is natuurlijk regelmatig naar een ander bank) allerlei derde partijen nodig zijn. Buckaroo, Mollie en geloof nog wel een aantal die dan op 't afschrift kunnen staan.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zondag 31 maart 2024 @ 18:42:26 #65
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213039689
quote:
4s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wero is gebaseerd op krediet terwijl iDeal maar ook Maestro en Bancontact gebaseerd is op debet. Je kan in principe dus geen transactie doen bij onvoldoende saldo, tenzij de controle achteraf is gebeurd en daardoor rood komt te staan met alle consequenties van dien als dit ongeoorloofd is omdat je geen afspraken hebt hierover. Een systeem gebaseerd op krediet brengt meer risico's met zich mee waardoor verliezen in de prijs verwerkt worden.

iDeal heeft directe afhandeling tussen de banken van beide partijen. In geval van creditcardbetalingen zitten meerdere schijven tussen omdat er wereldwijd te veel banken zijn om overal een overeenkomst mee te sluiten. Dit zie je terug in de transactiekosten. Creditcardbetalingen zijn om die reden duurder dan iDeal.
Tpay en PayU betaalrekening afschrijvingen, werken bij onvoldoende saldo op de (debitcard) betaalrekening ook niet. Wat zijn de nadelen hier dan van? Hogere transactiekosten?
Krekker is de bom!
pi_213039765
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nederland kan trouwens trots zijn dat hun betalingssysteem nu EU-wijd overgenomen word.
Zeker, en Ideal and Tikkies werken fantastisch, dus het is super voor andere landen dat ze dit nu ook krijgen. Het maakt alles zo veel makkelijker.
  zondag 31 maart 2024 @ 18:51:40 #67
24533 ACT-F
pi_213039777
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Tpay en PayU betaalrekening afschrijvingen, werken bij onvoldoende saldo op de (debitcard) betaalrekening ook niet. Wat zijn de nadelen hier dan van? Hogere transactiekosten?
Ik ken beide systemen niet, maar ze proberen beide marktaandeel te winnen. Elk commercieel bedrijf wil een defacto standaard worden door brede acceptatie zodat kleine partijen weggedrukt worden. Met miljoenen transacties per dag zijn die paar centen transactiekosten + perecentage behoorlijk lucratief.
  zondag 31 maart 2024 @ 18:56:06 #68
24533 ACT-F
pi_213039804
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:06 schreef Loohcs het volgende:

[..]
Ik - als simpele ziel - vind het toch raar dat er voor een basisfunctie van een bank (betalen via een overboeking, en ja dat is natuurlijk regelmatig naar een ander bank) allerlei derde partijen nodig zijn. Buckaroo, Mollie en geloof nog wel een aantal die dan op 't afschrift kunnen staan.
Als ik van jou iets wil kopen vanuit de Malediven met mijn rekening bij Commercial Bank of Maledives met rekeningnummer 653888 en Rufiyaa als valuta heb ik best wel een uitdaging als jij bij Bunq zit met Euro als valuta zonder tussenkomst van een bemiddelaar.
  zondag 31 maart 2024 @ 18:58:22 #69
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213039824
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:49 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Zeker, en Ideal and Tikkies werken fantastisch, dus het is super voor andere landen dat ze dit nu ook krijgen. Het maakt alles zo veel makkelijker.
Volgens mij kennen andere landen vergelijkbare systemen, bijv.:

quote:
Log in into mobile app and choose BLIK transfers to mobile. Next choose accounts, from which you will make transfer.
Fill in the beneficiary name and phone number of the recipient, as well as the amount and and transfer description. ...
Transfer will be sent and will reach the recipient immediately.
quote:
Select the Request for a BLIK transfer in the banking app. Select the person to whom you want to send the request from your address book. You can also enter a phone number. Enter the amount and title of the request, and then send it.

https://blik.com/en/how-t(...)d%20then%20send%20it.
Krekker is de bom!
  zondag 31 maart 2024 @ 19:01:08 #70
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213039844
quote:
3s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik ken beide systemen niet, maar ze proberen beide marktaandeel te winnen. Elk commercieel bedrijf wil een defacto standaard worden door brede acceptatie zodat kleine partijen weggedrukt worden. Met miljoenen transacties per dag zijn die paar centen transactiekosten + perecentage behoorlijk lucratief.
Ik gebruik ze regelmatig voor aankopen in Internetwinkels en merk qua uitvoering echt 0 verschil met iDeal. Ik klik op PayU, kies mijn bank, site redirect naar een inlogpagina van mijn bank. Ik log in, klik op accept payment, en confirm het daarna op mijn telefoon.

Bedrag is daarna direct afgeschreven van mijn rekening en bij onvoldoende saldo, krijg je de melding dat er onvoldoende saldo is

Ben echt benieuwd wat de voor- nadelen van deze verschillende systemen zijn.
Krekker is de bom!
  zondag 31 maart 2024 @ 21:23:24 #71
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213041955
quote:
9s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:20 schreef PowerLoungen het volgende:
Hopelijk verloopt de transitie soepel hier in Reichskommissariat Niederlande :)
Seriously?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213042115
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:01 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ik gebruik ze regelmatig voor aankopen in Internetwinkels en merk qua uitvoering echt 0 verschil met iDeal. Ik klik op PayU, kies mijn bank, site redirect naar een inlogpagina van mijn bank. Ik log in, klik op accept payment, en confirm het daarna op mijn telefoon.

Bedrag is daarna direct afgeschreven van mijn rekening en bij onvoldoende saldo, krijg je de melding dat er onvoldoende saldo is

Ben echt benieuwd wat de voor- nadelen van deze verschillende systemen zijn.
PayU is ook gewoon een verzamelaar van betaalmethoden en geen betaalprotocol.
https://corporate.payu.co(...)ine-payment-methods/

Waarschijnlijk heb je dus gewoon een iDeal-betaling met een payU-Logootje erboven, waarbij op de achtergrond alles via iDeal gaat.
  zondag 31 maart 2024 @ 21:37:44 #73
65846 Bocaj
47th President.
pi_213042119
Het scheelt wel accounts aanmaken overal.
Als je op een website komt klik je aan, je betaalt en de website weet meteen waar het naartoe moet.
Is het misschien niet veiliger ook? (Scheelt hacks van je info.)
Eigenlijk wat Ideal nu gaat doen moeten ook de creditmaatschappijen gaan doen zodat je wel keus houdt...
  zondag 31 maart 2024 @ 21:38:50 #74
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_213042130
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De hoofdfunctie van cryptovaluta is speculatie. Tegoeden in crypto zijn natuurlijk lang niet zo zeker als banktegoeden.
Als ik nu 100 bitcoin heb in een cold wallet heb ik over duizend jaar nog steeds 100 bitcoin in een cold wallet?
Hoe is het precies niet zeker?
  zondag 31 maart 2024 @ 21:58:35 #75
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213042340
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 21:36 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
PayU is ook gewoon een verzamelaar van betaalmethoden en geen betaalprotocol.
https://corporate.payu.co(...)ine-payment-methods/

Waarschijnlijk heb je dus gewoon een iDeal-betaling met een payU-Logootje erboven, waarbij op de achtergrond alles via iDeal gaat.
Ik woon niet in NL dus betwijfel of het iDeal is.

IDeal gebruik ik eigenlijk alleen voor transacties NLse bank en Revolut binnen NL.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')