abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213054615
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 21:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nope, toen was de NAVO top in Boekarest.
Waar Poetin was uitgenodigd, en in 2008 is deelname van Georgië, Oekraïne en Noord Macedonië tegengehouden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_213054708
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 21:55 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Waar zeg ik iets anders dan? Ik zei juist, Rusland heeft de Krim nooit opgegeven als grondgebied.
Jawel, Rusland heeft zelf De Krim toebedeeld aan Oekraïne, en toen Oekraïne onafhankelijk werd een verdrag met Oekraïne gesloten waarin de soevereiniteit en landsgrenzen van Oekraïne gerespecteerd zouden worden.

quote:
Dat hebben ze nu, dat de UA en Navo steeds meer naar elkaar toe trekken ziet Rusland als een gevaar.. Denk ik dat het goed is? Nope... Maar is wel de situatie waar zij daar inzitten. Daarom zeg ik wel, de UA is beetje boel de dupe nou.
Oekraïne was sowieso de dupe, want Rusland wil dat Oekraïne een vazalstaat is, of liever zelfs gewoon onderdeel van Rusland.

Daar verzet de bevolking zich tegen, met dit als gevolg.
pi_213054757
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 21:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Yup, een Dictator die zijn eigen volk de dood in jaagt om zijn imperialische neigingen te bevredigen.

Dat is veel beter dan een democratisch gekozen leider die met hulp van anderen zijn land daar tegen probeert te verdedigen.

Die vergelijking gaat niet op want Zelensky is aan de macht gekomen dankzij een Amerikaanse coup. En Putin vertoont idd dictatoriale trekken maar is toch wel verkozen.

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 21:45 schreef Wantie het volgende:

Want Poetin is niet oorlogszuchtig?

Ik kan me sterk vergissen natuurlijk, maar is het niet Rusland die delen van Oekraïne met geweld heeft geannexeerd en nog steeds bezig is met geweld stukje bij beetje Oekraïens grondgebied in te nemen?

Of mag dat wel omdat Rusland dat op eigen houtje kan.
Putin is geradicaliseerd door de Navo dat steeds verder richting het oosten oprukt. Als de Navo (lees: de VS) dat niet had gedaan was het allemaal heel anders gegaan vermoed ik.
  maandag 1 april 2024 @ 22:02:43 #229
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213054760
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 22:00 schreef Wantie het volgende:
Jawel, Rusland heeft zelf De Krim toebedeeld aan Oekraïne, en toen Oekraïne onafhankelijk werd een verdrag met Oekraïne gesloten waarin de soevereiniteit en landsgrenzen van Oekraïne gerespecteerd zouden worden.
Dit was natuurlijk na zware onderhandelingen destijds, maar Rusland heeft zeker de Krim nooit opgegeven als eigen,
quote:
Oekraïne was sowieso de dupe, want Rusland wil dat Oekraïne een vazalstaat is, of liever zelfs gewoon onderdeel van Rusland.

Rusland wil denk ik eerder dat de UA meer een bufferstaat was gebleven ipv steeds meer richting de EU en Navo aan te schurken.
Lach met een schone bips
pi_213054786
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 21:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waar Poetin was uitgenodigd, en in 2008 is deelname van Georgië, Oekraïne en Noord Macedonië tegengehouden.
Wat wil je daar mee zeggen?
pi_213054878
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 22:02 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dit was natuurlijk na zware onderhandelingen destijds, maar Rusland heeft zeker de Krim nooit opgegeven als eigen,
[..]
Dat maakt van Rusland een onbetrouwbare partner.

quote:
Rusland wil denk ik eerder dat de UA meer een bufferstaat was gebleven ipv steeds meer richting de EU en Navo aan te schurken.
Het was niet echt een bufferstaat, maar een land onder sterke invloed van Rusland.
  Moderator maandag 1 april 2024 @ 22:13:06 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213054937
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 22:02 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Die vergelijking gaat niet op want Zelensky is aan de macht gekomen dankzij een Amerikaanse coup. En Putin vertoont idd dictatoriale trekken maar is toch wel verkozen.
Zelensky is ook democratisch verkozen als opvolger van potoshenko oid

Jaar of 6 na de euromaidan protesten
quote:
[..]
Putin is geradicaliseerd door de Navo dat steeds verder richting het oosten oprukt. Als de Navo (lees: de VS) dat niet had gedaan was het allemaal heel anders gegaan vermoed ik.
Laatste expansie van NATO richting het oosten was 2004, toen waren de relaties gewoon prima met als hoogtepunt de spelen in sochi in 2014 dus dat is natuurlijk een beetje flauwekul
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213054971
quote:

Vreemd dat je dit zo stellig beweert over de bevolking. Terwijl we al hadden vastgesteld dat er in 2014 een referendum over geweest is waarbij een ruime meerderheid van oost Oekraine koos voor aansluiting bij Rusland en dat dit via een steekproef mbv gevestigde media werd bevestigd.
pi_213055044
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 22:14 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Vreemd dat je dit zo stellig beweert over de bevolking. Terwijl we al hadden vastgesteld dat er in 2014 een referendum over geweest is waarbij een ruime meerderheid van oost Oekraine koos voor aansluiting bij Rusland en dat dit via een steekproef mbv gevestigde media werd bevestigd.
Een door Rusland gecontroleerd referendum.
Heel verrassend dat er zo'n uitslag uit komt.
pi_213055090
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 22:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zelensky is ook democratisch verkozen als opvolger van potoshenko oid

Jaar of 6 na de euromaidan protesten
Is allemaal volledig geregisseerd olv de VS.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 22:13 schreef sp3c het volgende:

Laatste expansie van NATO richting het oosten was 2004, toen waren de relaties gewoon prima met als hoogtepunt de spelen in sochi in 2014 dus dat is natuurlijk een beetje flauwekul
De boel stond al op scherp en is steeds verder op scherp gezet door Oekraine steeds meer te bewapenen en te willen gaan inlijven bij de Navo.
pi_213055106
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 22:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een door Rusland gecontroleerd referendum.
Heel verrassend dat er zo'n uitslag uit komt.
De steekproef had Rusland niets mee te maken. Deze was opgezet door westerse media. Waarom ga je daar aan voorbij?
pi_213055121
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 22:24 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
De steekproef had Rusland niets mee te maken. Deze was opgezet door westerse media. Waarom ga je daar aan voorbij?
Bron?
pi_213055135
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 22:26 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Bron?
Is hier gepost. Twee topics terug ofzo.
  Moderator maandag 1 april 2024 @ 22:39:33 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213055258
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 22:23 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Is allemaal volledig geregisseerd olv de VS.
[..]
De boel stond al op scherp en is steeds verder op scherp gezet door Oekraine steeds meer te bewapenen en te willen gaan inlijven bij de Navo.
Dit is doelpalen verschuiven
pi_213055295
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 22:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dit is doelpalen verschuiven
Waarom? Ik zie het meer als het hebben van een andere visie.
pi_213055413
quote:
88s.gif Op maandag 1 april 2024 16:31 schreef sp3c het volgende:
Als hij is neergeschoten en als hij dat niet aan zag komen dan was hij nog dommer dan hij er uit zag

Is net als met die andere domoor (Navalny) alleen nul bewijs voor
Ik kan mij herinneren dat de fabrikant van het vliegtuig niet hoefde te komen voor een onderzoek. Toch wel heel gek bij normale crashes.
pi_213055439
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 23:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik kan mij herinneren dat de fabrikant van het vliegtuig niet hoefde te komen voor een onderzoek. Toch wel heel gek bij normale crashes.
Iedereen is het er toch wel over eens dat het vliegtuig niet uit zichzelf ontploft is en dat het door de Russische overheid georganiseerd is?
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 00:13:19 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213055769
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 22:43 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Waarom? Ik zie het meer als het hebben van een andere visie.
Ken je dat gezegde niet?

Probleem is niet dat je een andere visie hebt als mij, probleem is dat je visie na mijn antwoord
Dat kun je idd zien als het hebben van een andere visie maar het is vooral anders tov je eerdere visie, dat noemen we de doelpalen verschuiven

Zelensky is aan de macht gekomen omdat Petro Poroshenko zijn termijn erop zat en hij tijdens de eerstvolgende verkiezingen de meeste stemmen heeft gekregen, niet dankzij een coup, nu kun je van hem, die verkiezingen en zijn eventuele broodheren vinden wat je vind maar als je dit proces minder democratisch noemt dan wat er in Rusland gebeurt dan kan ik je echt heel moeilijk serieus nemen hoor

Ook is Poetin niet geradicaliseerd door de NATO expansie naar het oosten want dat is al ff geleden en tijdens de spelen zat hij nog gezellig pintjes te drinken met wimlex

[ Bericht 8% gewijzigd door sp3c op 02-04-2024 00:26:38 ]
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 00:15:10 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213055774
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 23:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is minimaal een hele gekke situatie
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 00:16:49 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213055780
Naja nu zijn Zweden en Finland erbij gekomen en gaan er weer stemmen op om Oekraïne toe te voegen dus de expansie naar het oosten is inmiddels wel weer een dingetje

Maar das na de grootschalige invasie
pi_213055790
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 april 2024 00:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ken je dat gezegde niet?

Probleem is niet dat je een andere visie hebt als mij, probleem is dat je je visie veranderde tov jezelf na mijn antwoord

Zelensky is aan de macht gekomen omdat Petro Potoshenko zijn termijn erop zat en hij tijdens de verkiezingen de meeste stemmen heeft gekregen, niet dankzij een coup, nu kun je van hem en zijn eventuele broodheren vinden wat je vind maar als je dit proces minder democratisch noemt dan wat er in Rusland gebeurt dan kan ik je echt heel moeilijk serieus nemen hoor

Ook is Poetin niet geradicaliseerd door de NATO expansie naar het oosten want dat is al ff geleden en tijdens de spelen zat hij nog gezellig pintjes te drinken met wimlex
Wat heeft dit met doelpalen verzetten te maken? Je beschrijft de verschillen tussen onze visies.
pi_213055794
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 21:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hij is niet kut, slimme vent hoor.
Ben alleen wel van mening dat hij min of meer onder controle van de USA staat.
Nogal logisch als je moet bedelen om wapens
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 00:29:34 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213055803
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 00:21 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Wat heeft dit met doelpalen verzetten te maken? Je beschrijft de verschillen tussen onze visies.
Nee je geeft eerst visie A, toen zei ik klopt niet, toen gaf je visie B

Dan kan ik daar ook wel op in gaan maar als dan visies C en D ook uit de kast komen wordt het wel een vermoeiende discussie
pi_213055828
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 00:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee je geeft eerst visie A, toen zei ik klopt niet, toen gaf je visie B

Dan kan ik daar ook wel op in gaan maar als dan visies C en D ook uit de kast komen wordt het wel een vermoeiende discussie
Nee ik gaf visie A en bleef bij visie A.
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 00:47:28 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213055850
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 00:37 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Nee ik gaf visie A en bleef bij visie A.
Helemaal niet, het ene moment zeg je dat hij aan de macht is gekomen door een coup en het andere moment zeg je dat hij aan de macht is gekomen door door Amerika gereviseerde verkiezingen

Het kan niet beiden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')