Baby het is 2e paasdag dan mag wat niet op de eerste paas magquote:
nouja dus ben je het dus met me eens,? Want ik heb daar dus ook niks mee?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:12 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Morgen poept de paashaas chocolade eieren uit die we massaal gaan zoeken.
Aldaar daarna het jaarlijkse ritueel brunch uitvoeren.
Maandag, ook wel bekend als 2e paasdag is het de dag voor bouwmarkt, woonwinkels, tuinwinkel. Mensen gaan massaal aan het klussen e.d. want lente.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:15 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Baby het is 2e paasdag dan mag wat niet op de eerste paas mag
hmmms. hangt ervan af hoe je het bekijkt he....... net als kerst en Halloween etc.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:15 schreef AardappelSchotel het volgende:
Maar Kree, je weet dat Pasen een van oorsprong heidens feest is? Waarom maak je je niet hard om dat aan ons te leren?
quote:De oorsprong van het Paasfeest ligt in ieder geval bij de joodse traditie van de Pesach. Met dit feest herdenken de Joden de Exodus uit Egypte en daarmee hun bevrijding van de slavernij. Pesach begint met de Sederavond, de avond van 14 nisan, en duurt zeven of acht dagen. Het feest gaat traditioneel gepaard met het slachten van een lam, het eten van ongezuurd brood en het drinken van wijn.
quote:Toen het christendom zich vervolgens in de loop der eeuwen over Europa verspreidde, raakte het Pasen ook vermengd met een aantal heidense lentefeesten. Zo stamt de traditie van het paasei mogelijk af van de heidense overtuiging dat eieren symbool stonden voor de vruchtbaarheid en de geboorte van de lente. Onder andere in de Germaanse heilige-boom cultus was het gebruikelijk om de komst van de lente te vieren door eieren in de bomen te hangen. Er bestaat echter ook een meer praktische verklaring van de oorsprong van het paasei, die met name verband houdt met de periode van het Vasten. In die weken was het namelijk voor christenen verboden om vlees en zuivel te eten, en door velen werden eieren ook als zuivelproduct beschouwd. Omdat de kippen echter niet stopten met broeden, had men aan het einde van het Vasten zo’n overschot, dat het al snel traditie werd om met het begin van Pasen hardgekookte eieren te eten.
Kennisquote:Met de opkomst van het protestantisme 16e eeuw verdween in grote delen van Noord-Europa de traditie van het gezamenlijk vasten. Omdat vele Duitse protestanten hun kinderen echter niet het genot van de paaseieren wilden onthouden, kwamen zij op het idee om de paashaas de eieren op paaszondag voor hen te laten verstoppen. Zeer waarschijnlijk heeft de keuze voor dit dier ook zijn oorsprong in het heidendom, aangezien de haas al sinds de oudheid vanwege zijn vruchtbaarheid symbool stond voor het begin van de lente.
Er zijn discussies en onorthodoxe meningen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:17 schreef HappyCharly het volgende:
Haaaai![]()
Is het gezellig en veilig hier?
Nee hoor, hoe je het ook bekijkt, Pasen is van oorsprong niet Christelijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:17 schreef kree het volgende:
[..]
hmmms. hangt ervan af hoe je het bekijkt he....... net als kerst en Halloween etc.
klopt he en ik kijk er heel kritisch naar zelf ook. Net als het scheppingsverhaal/ big boom etc.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Verschillende wetenschappers hebben aan de hand van alle informatie nagerekend wanneer Jezus geboren zou moeten zijn en dat was waarschijnlijk in de zomer.
Dat is natuurlijk helemaal niet handig. Dus daarom het feest van Jezus brenger van het licht gelijk houden met de Germaanse feest van het geboren worden van het licht.
Anyways. Er zijn maar weinig betekenisvolle christelijke feestdagen die niet gejat zijn.
Het is net zo betekenisvol als iemand die 2000 jaar geleden gekruisigd is voor onze zondenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:16 schreef kree het volgende:
[..]
nouja dus ben je het dus met me eens,? Want ik heb daar dus ook niks mee?
Het ging om het verhaal dus en waarom het vrije dagen zijn?
kree's meningen laten zichzelf niet tegenhouden door onaangename feiten.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:19 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Nee hoor, hoe je het ook bekijkt, Pasen is van oorsprong niet Christelijk.
Nee en nee....quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:17 schreef HappyCharly het volgende:
Haaaai![]()
Is het gezellig en veilig hier?
nou voor mij iig welquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:19 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Nee hoor, hoe je het ook bekijkt, Pasen is van oorsprong niet Christelijk.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:18 schreef HappyCharly het volgende:
Oei discussies vol onorthodoxe meningen zie ik
maar mss is dat niet de manier he? Je kunt het ook in al het goede zien zoals dat uitgelegd wordt....quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:19 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het is net zo betekenisvol als iemand die 2000 jaar geleden gekruisigd is voor onze zonden
Van alle religieuze onzin spant die bij mij de kroon
Eigenlijk was het Christendom al heel vroeg met de corporate speak bezig.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:20 schreef hemarookworst het volgende:
Die heidense elementen in christelijke gebruiken is wel een vroege vorm van polderen
Dan is het goedquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:15 schreef kree het volgende:
[..]
nee je hebt me niet beledigd of aangevallen, rest ook niet hoor trouwens, dus dit was ook niet zo specifiek bedoelt. Maar wilde maar ff zeggen ook tot waar ik een grens trek.
En is prima. tis goed gewoon discussie te hebben, zolang niemand er beledigingen van maakt enzo
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:22 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Eigenlijk was het Christendom al heel vroeg met de corporate speak bezig.
Ze waren aan het sparren met de lokale pagan religies om hun targets aan te alignen, om ervoor te zorgen dat iedereen in zijn of haar kracht kon staan.
Doordat nu iedereen op dezelfde golflengte zit, kunnen we overstappen van verticale sturing naar horizontale verantwoording
Vier jij het oorspronkelijke lentefeest?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:22 schreef ieniminimuis het volgende:
Pasen is net zo christelijk van oorsprong als dat een groentenburger van oorsprong vlees is.
Goed planquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:23 schreef Speklap3000 het volgende:
Kunnen we deze discussie nu verder over het weekend tillen?
gelukkig maar, haha wil hier niet de profeet zijn ofzo nl. Maar om maar ff te zeggen hoe ik er over denkquote:
Nee onjuist. Oude testament is niet hetzelfde voor de islam. In de koran en het oude testament komen wel deels dezelfde figuren voorquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:23 schreef kree het volgende:
echt ik zweer het je, maar mensen die de bijbel letterlijk nemen, dat is niet de bedoeling.
Leer eruit en dat is dus net zo goed dus voor stuk islam, want zoals jullie weten. oude testament is bij beide hetzelfde.
Zullen we het weer over water hebben?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:23 schreef Speklap3000 het volgende:
Ik vier niets. Heb wel een paastak.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:24 schreef drakin het volgende:
[..]
Vier jij het oorspronkelijke lentefeest?
Ostara?
Lastig onderwerp, dan gaat het vervolgens ook weer heel erg snel over wijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:24 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Zullen we het weer over water hebben?
hahaha ja idd mss welquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:22 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Eigenlijk was het Christendom al heel vroeg met de corporate speak bezig.
Ze waren aan het sparren met de lokale pagan religies om hun targets aan te alignen, om ervoor te zorgen dat iedereen in zijn of haar kracht kon staan.
Doordat nu iedereen op dezelfde golflengte zit, kunnen we overstappen van verticale sturing naar horizontale verantwoording
Dat staat wat mij betreft echt helemaal los van welke religie dan ook.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:22 schreef kree het volgende:
[..]
maar mss is dat niet de manier he? Je kunt het ook in al het goede zien zoals dat uitgelegd wordt....
Bv net als ik nu, doe ff leuk voor anderen, probeer te helpen waar je kunt, krijg steun bij anderen als je die nodig hebt.
Dat soort verhalen spreken mij aan uit de bijbel. Ik ga hier niet bewijzen nl dat alles 100% zo klopt wat er staat. Maar gaat om een idee he ervan.
Ik heb wijn in de koelkast liggenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:25 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Lastig onderwerp, dan gaat het vervolgens ook weer heel erg snel over wijn.
Shit ja,of eroverheen lopen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:25 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Lastig onderwerp, dan gaat het vervolgens ook weer heel erg snel over wijn.
min of meer dus muis. goh moet je nou op elk iets wat ik zeg een korrel zout leggenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nee onjuist. Oude testament is niet hetzelfde voor de islam. In de koran en het oude testament komen wel deels dezelfde figuren voor
ja opzich wel, maar ook de bijbel en met name het nieuwe testament legt dat uit. Of iig mijn interpretatie ervan dan.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:25 schreef Shii het volgende:
[..]
Dat staat wat mij betreft echt helemaal los van welke religie dan ook.
Dus eigenlijk weet je niet waar je het over hebt?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:26 schreef kree het volgende:
[..]
min of meer dus muis. goh moet je nou op elk iets wat ik zeg een korrel zout leggen
Ik ken ze namelijk beide niet letterlijk, wel globaal.
Water?! Wil je me vergiftigen ofzo?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:24 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Zullen we het weer over water hebben?
Ik ben niet diegene die het woord hetzelfde zegt.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:26 schreef kree het volgende:
[..]
min of meer dus muis. goh moet je nou op elk iets wat ik zeg een korrel zout leggen
Ik ken ze namelijk beide niet letterlijk, wel globaal.
nee en dat zei ik dus ook? ik beantwoord vragen. het is niet mijn mening opdringen he?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:27 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, en die hoef je niet aan anderen op te dringen.
Zal jou eens over het weekend tillenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:23 schreef Speklap3000 het volgende:
Lekker wit is niet viesquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:25 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik heb wijn in de koelkast liggen
dit is omwijs gelul he? Ik zeg het namelijk letterlijk aantal keer, dat het me daar niet zo over gaat of wie gelijk heeft ofzo.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:28 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ben niet diegene die het woord hetzelfde zegt.
Jij moet niet elke keer als je ergens over wordt aangesproken je oorspronkelijke woorden zo te verdraaien dat het je beter uitkomt.
Je zei letterlijk oude testament is hetzelfde voor islam.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:27 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Water?! Wil je me vergiftigen ofzo?
Zo danquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:28 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Zal jou eens over het weekend tillen
Jij wil heel graag gelijk hebben, maar dat heb je nietquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:30 schreef kree het volgende:
[..]
dit is omwijs gelul he? Ik zeg het namelijk letterlijk aantal keer, dat het me daar niet zo over gaat of wie gelijk heeft ofzo.
En ben ook niet tevreden als nu iedereen zegt, ja kree je hebt gelijk. Dat is het niet.
Mss betere ervoor is, we luisterden naar elkaar zijn het niet met elkaar eens maar we snappen elkaars meningen?
hahaha daar gaat het niet om. en ook niet jouw mening trouwens in deze.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:31 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Jij wil heel graag gelijk hebben, maar dat heb je niet
Jij hebt al meerdere malen gezegd dat jij vindt dat iedereen in Nederland jouw opinie moet weten.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:28 schreef kree het volgende:
[..]
nee en dat zei ik dus ook? ik beantwoord vragen. het is niet mijn mening opdringen he?
Ok ja laten weten? Dat is niet echt opdringen he? Ik zeg niet je moet hetzelfde denken als mij en anders haat ik je ofzo. ?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:33 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Jij hebt al meerdere malen gezegd dat jij vindt dat iedereen in Nederland jouw opinie moet weten.
Nee, maar wel dat we allemaal moeten leren wat jij belangrijk vindtquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:34 schreef kree het volgende:
Ik zeg niet je moet hetzelfde denken als mij en anders haat ik je ofzo. ?
omdat hoe je het leuk vind of niet. hele geschiedenis NL zo is. Daarom moet je het leren.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:35 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat we allemaal moeten leren wat jij belangrijk vindt
Jouw mening 'laten weten' is opdringen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:34 schreef kree het volgende:
[..]
Ok ja laten weten? Dat is niet echt opdringen he? Ik zeg niet je moet hetzelfde denken als mij en anders haat ik je ofzo. ?
Das wel heel onorthodoxquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:19 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Er zijn discussies en onorthodoxe meningen.
Enkele van die onorthodoxe meningen gaan misschien tegen de grondwet in
zo zie jij dat mss? het is trouwens niet mijn bedoeling. het komt zo over omdat ik toch beetje in verdediging kom omdat jullie me allemaal aanvallen met vragen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:37 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Jouw mening 'laten weten' is opdringen.
Weyoooquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:28 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Zal jou eens over het weekend tillen
Oei..quote:
Gek he als je het fout hebtquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:38 schreef kree het volgende:
[..]
zo zie jij dat mss? het is trouwens niet mijn bedoeling. het komt zo over omdat ik toch beetje in verdediging kom omdat jullie me allemaal aanvallen met vragen.
liefde en geluk happy dat is wat we allemaal nodig hebbenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:39 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Oei..
Ik kwam eigenlijk liefde brengen en gezelligheid opzoeken..
*haas c zet n mandje liefde neer*
euhmmmm neeeeee niemand heeft hier gelijk of niet. Maar dus snap je dus mijn punt dus niet.quote:
Ik heb niet gezegd dat ik gelijk hebquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:41 schreef kree het volgende:
[..]
euhmmmm neeeeee niemand heeft hier gelijk of niet. Maar dus snap je dus mijn punt dus niet.
Met andere woorden, je zegt nu ik ben fout en jij hebt gelijk?
Diep? Discussie? Dat zie ik echt anders.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:44 schreef kree het volgende:
mooi zeg, moet wel zeggen dit paar delen topic ging wel diep he
haha laat ik de wijste zijn... we hebben beide niet het gelijk. Als we het daarop houden dan ben ik er ff ok mee voor nu, want ok kan hier nog uren over doorgaan, maar ook niet zo zin inquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:46 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik gelijk heb
*vangt ze in haar mandje*quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:39 schreef AardappelSchotel het volgende:
* AardappelSchotel gooit wat eieren naar Happie
eens zolang je dit maar zegt ook vanuit beide kantenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:47 schreef Shii het volgende:
[..]
Diep? Discussie? Dat zie ik echt anders.
Ik vond het meer iemand overtuigen van het gelijk i.p.v. luisteren naar elkaar.
Heequote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:39 schreef AardappelSchotel het volgende:
* AardappelSchotel gooit wat eieren naar Happie
Het is wat lastig he als er blind gepost wordt om maar je gelijk te halen zonder ook maar een duimbreed toe te geven of naar elkaar te luisteren.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:48 schreef kree het volgende:
[..]
eens zolang je dit maar zegt ook vanuit beide kanten
klopt en dat maakt het lastig dus, maar daarom is dit nog steeds SC en niet iets waar we het officieel over moeten hebben.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:49 schreef Shii het volgende:
[..]
Het is wat lastig he als er blind gepost wordt om maar je gelijk te halen zonder ook maar een duimbreed toe te geven of naar elkaar te luisteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |