Tot 2 jaar terug gemiddeld 1x per seizoen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 16:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
Snus is ook zo'n renner die nooit wint he.
Dat was beetje jammer, wel sterk gereden weer.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ongelooflijk zwakke afdaling van Van Gils
Motor vlak voor zijn neus ook nog bij die bocht waar hij semi rechtdoor schootquote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ongelooflijk zwakke afdaling van Van Gils
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgend verslag a.s. woensdag. Dan de Scheldeprijs.Net efkes anges
Dat is wel zonde..quote:Op zondag 31 maart 2024 20:52 schreef H.Vviv het volgende:
In het Baskenland starten morgen alle toppers voor de tv-uitzending.
[ x ]
Dit lijkt me eerder een probleem dat in de basis ligt bij het niet volledig uitzenden van de koers.quote:Op zondag 31 maart 2024 20:56 schreef Koffieplanter het volgende:
Het wordt tijd om de startvolgorde van prologen te bepalen aan de hand van de individuele rankings, dit kan echt niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Topic komt er nog aan.quote:Op zondag 31 maart 2024 21:09 schreef Pino112 het volgende:
@:momo toevallig zin om een topic voor Baskenland aan te maken? Of doet @:Rellende_Rotscholier dat bij z'n voorbeschouwing?
Een coupe Koffieplanter. Mooie ode aan zijn grootste fan.quote:Op zondag 31 maart 2024 21:04 schreef wimderon het volgende:
[ x ]
Remco heeft een coupe Rohan Dennis genomen.
Damnquote:Op zondag 31 maart 2024 21:11 schreef Pistolero het volgende:
Eigenlijk vind ik dat ze de hele discipline tijdrijden op de weg af moeten schaffen, maar dat is een andere discussie.
Landa start als eerste van Soudal, Evenepoel pas als 2e. Lolquote:
Er zitten ook kasseien in Scheldeprijsquote:Op zondag 31 maart 2024 22:44 schreef VoMy het volgende:
Gek eigenlijk dat na De Panne, E3, GW en DdV in één week tijd, er tussen de Rojde en Parijs-Roubaix enkel de vreemde Scheldeprijs zit. Heb je net een kasseiflow te pakken, kappen ze m bruut af.
quote:Grootschalige tijdritfraude of puur toeval? Hoe de renner van 1,89 meter aan het uitsterven is en dat voor Evenepoel nadelig kan zijn
Bij de UCI staan 57 renners geregistreerd die 1,89 meter groot zijn. 214 renners – bijna vier keer zo veel – zijn 1,90 meter groot. Tiens. Bizar. Is er misschien bedrog in het spel? En hoe nadelig is dat voor wereldkampioen tijdrijden Remco Evenepoel?
Alleskunner Seppe Odeyn (37), vooral bekend als du- en triatleet, trok onlangs onze aandacht in De jogclub. In die sportpodcast sprak Odeyn van fraude in de koers, meer bepaald van “een grootschalig schandaal” in het tijdrijden. Lachend, weliswaar, maar toch.
We schetsen even de achtergrond. Sinds 2023 deelt de internationale wielerbond (UCI) de renners op In drie categorieën. Renners kleiner dan 1,80 meter zitten in categorie 1, renners tussen 1,80 en 1,89 zitten in categorie 2 en de renners vanaf 1,90 meter in categorie 3.
In categorie 1 mag de afstand tussen de trapas en het uiteinde van het tijdritstuur 80 centimeter bedragen en de hoogte van de extensies tegenover de armsteun van 10 centimeter. In categorie 2 wordt dat opgetrokken naar 83 en 12 centimeter, in categorie 3 – voor wie eerder al een uitzondering bestond – naar 85 en 14. Kortom: de grotere renners hebben iets meer vrijheid in hun positie (zie afbeelding hieronder). Volgens de UCI komt dat de stabiliteit en veiligheid ten goede, maar uiteraard ook de wattages.
En wat heeft Odeyn, die zich wilde inschrijven voor het provinciaal kampioenschap tijdrijden, nu uitgevogeld? “Dat er geen renners meer zijn van 1,89 meter. Die vind je alleszins niet meer terug in de UCI-lijst.” Het is licht overdreven, maar hij heeft zeker een punt. In de online raadpleegbare lijst staan amper 57 renners van 1,89 meter en liefst 214 renners van 1,90 meter – bijna vier keer zo veel. Kijken we enkel naar de World Tour-renners, dan tellen we er 8 van 1,89 meter en 25 van 1,90 meter.
Anders op de ploegsite
Het vermoeden bestaat dus dat er renners zijn die liegen over hun lengte, of op z’n minst gretig naar boven afronden, om een betere positie te kunnen aannemen. Dat is ook perfect mogelijk, zegt Odeyn. “Het enige wat je moet doen is je laten opmeten door de ploegdokter of in mijn geval door mijn huisarts. In ruil krijg je dan een sticker om op je fiets te plakken en voor de rest wordt dat niet gecheckt. Ik ben zelf 1,83 meter, maar ik was al aan het denken: ik vraag mijn huisarts om er elk jaar een centimeter bij te doen, en na zeven jaar zit ik in de hoogste categorie.” (lacht)
Odeyn had ook gemerkt dat sommige renners in 2022 nog 1,89 groot waren volgens de website van hun ploeg en dat dat een jaar later plots werd aangepast. Robert Gesink ging van 1,89 naar 1,90, Christophe Laporte van 1,89 naar 1,91. “En het grappige is dat anderen zelfs totaal geen moeite doen om de website aan te passen.” Hij wil zeker niemand beschuldigen en wij evenmin, want met zulke gegevens wordt sowieso weleens slordig omgesprongen. We spraken zelf iemand die op zijn ploegwebsite 1,89 meter is en op de UCI-lijst 1,90, maar: “Dan staat het op de site al jaren fout. Ik zal zeggen dat ze het moeten updaten. Ik heb trouwens al jaren niks meer aan mijn positie gewijzigd.”
De UCI reageert
We polsten ook nog eens naar de nieuwe tijdritregels bij hoogleraar bouwfysica Bert Blocken (49), die in het verleden met onder anderen Wout van Aert werkte – al heel z’n carrière 1,90 meter. “Als jij 1,90 meter bent en je vriend 1,89, dan is dat nog altijd pech voor je vriend, ja”, zegt Blocken. “Het zijn soms harde grenzen, maar ik vind de huidige regels wel een goeie zaak. Het is een stap naar een gelijk speelveld. Akkoord, voor een kleine renner als Remco Evenepoel (1,71 meter, red.) is het misschien een beetje jammer dat grotere renners meer vrijheid hebben om bijvoorbeeld de ruimte tussen hun neus en handen te verkleinen, maar door zijn fysiologische kenmerken blijft hij qua aerodynamica sowieso in het voordeel tegenover de Van Aerts of de Küngs en de Ganna’s (beiden 1,92 meter, red.).”
Als er her en der iemand oneerlijk zou handelen, is dat zonde, zegt Blocken. Zeker als er een nieuwe topper in het tijdrijden opstaat en die het noodzakelijke centimetertje extra er onrechtmatig bijtelt. Maar, zo zegt hij: “Het zou ook zonde zijn om de nieuwe regels op te schop te gooien.” Dat zijn ze bij de UCI ook niet van plan. Gevraagd naar potentiële fraude reageren ze daar als volgt: “Onze commissarissen behouden zich het recht voor om de atleten te meten met specifieke meetinstrumenten, om de naleving van de regels te garanderen en de integriteit van de sport hoog te houden.” Dus voor wie toch denkt te sjoemelen met zijn lengte: let op. ’t Is nog niet gebeurd, maar je weet nooit dat er aan de start ineens iemand met een lintmeter naast je staat.
quote:Uitgerekend op de dag van ‘helm-gate’: UCI en ‘Innovatie-verantwoordelijke’ Mick Rogers uit elkaar
Net op de dag dat er vanwege de UCI grote onduidelijkheid was over het verbod op de zogenaamde ‘helmsok’ in de tijdrit in de Ronde van het Baskenland werd afscheid genomen van ex-renner Michael Rogers. Die was bij de internationale wielerbond net verantwoordelijk voor regelgeving rond nieuwe technologieën.
Vreemde communicatie van de UCI rond de befaamde sok in de tijdrithelm van Specialized. Soudal Quick-Step mocht die per 1 april niet meer gebruiken, voor concurrent Bora-Hansgrohe ging het verbod pas één dag later in.
Extra intrige daarbij: uitgerekend nu neemt de UCI afscheid van oud-renner Mick Rogers, de man die als ‘Hoofd Wegwielrennen en Innovatie’ verantwoordelijk was voor de regelgeving rond nieuwe technologie zoals de sok-helm. De beslissing om die te verbieden wordt rechtstreeks aan hem toegeschreven. “Per eind maart werk ik niet meer voor de UCI”, bevestigt Rogers aan onze krant. “Ik vind het daarom niet opportuun om me nog uit te spreken (over de helm-discussie).”
Rogers is zelf drievoudig wereldkampioen tijdrijden. In podcast The Move wees Johan Bruyneel eerder op een opvallende tegenstrijdigheid. De renner Rogers ging zelf altijd op zoek naar innovatie. Terwijl hij in zijn rol als beleidsmaker nieuwigheden als de sok en ook de helm van Visma – Lease a Bike net wil verbieden. “Ik ga Rogers toch eens vragen wat er met zijn geheugen is gebeurd”, aldus Bruyneel. “Maar eerlijk gezegd kan ik niet geloven dat hij de man is achter die beslissingen. Als hij in zijn rol zaken moet doorvoeren, is het waarschijnlijk omdat hij onder politieke druk staat.”
Dat Rogers net nu vertrekt bij de UCI lijkt dus niet los te staan van de discussie rond de tijdrithelmen.
https://www.omroepzeeland.nl/weerquote:Morgen start met regenachtig weer, bij een matige tot vrij krachtige zuidwestenwind. In de loop van de middag klaart het op en wordt het droger, met nog een bui.
Wind schuin van achter = wwwwww?quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
https://www.omroepzeeland.nl/weer
Dat wordt dus een zeer snelle Scheldeprijs
Maar is het wenselijk?quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:32 schreef Zwansen het volgende:
Wout herstelt voorspoedig en zelfs de Giro lijkt mogelijk.
Altijd tegen Koenquote:Op dinsdag 2 april 2024 10:32 schreef Zwansen het volgende:
Koen is voor de zekerheid al wel mee op hoogtestage op de vulkaan zag ik. Die gaat dus alles en iedereen kapot schroeien in één of ander nietszeggend kutrondje wanneer de wederopstanding van WOUT heeft plaatsgevonden en laatstgenoemde toch naar de Giro kan.quote:
Dat is dan meedoen om het meedoen. Trainingsblokje doen met OS als doel... Mehquote:Op dinsdag 2 april 2024 10:32 schreef Zwansen het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)saxo-classic-aan-vtmquote:De E3 Saxo Classic zal vanaf volgend jaar niet meer te zien zijn op Sporza/de Vlaamse publieke omroep. De organisatie van de kasseienklassieker kiest voor een overstap naar de commerciële Belgische televisiezender VTM en DPG Media.
...
quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
https://www.wielerflits.n(...)saxo-classic-aan-vtm
quote:“We voelen dat VTM en HLN mee willen stappen in dat verhaal en bereid zijn om ons de plaats te geven die we verdienen. We zijn niet zomaar één van de vele wielerwedstrijden in het rijtje, maar een absoluut topevenement dat bovendien ook het potentieel heeft om nog verder te groeien. Daar kunnen we de komende jaren samen verder aan bouwen.”
14e in de Giro del Belvedere en 9e in de GP Palio del Recioto.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:35 schreef Koffieplanter het volgende:
Het heeft er alle schijn van dat Jorgen Nordhagen morgen gaat debuteren.
Begin tijdperk spekenbrink?quote:Op dinsdag 2 april 2024 20:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
Einde tijdperk Merijn Zeeman.
Die gaan aan de slag bij AZ.
[ x ]
Eerder begin tijdperk Niermann.quote:
Jos en Jan hebben we ook nog.quote:Op dinsdag 2 april 2024 20:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Eerder begin tijdperk Niermann.
Of misschien gaat Gesink na dit seizoen meteen door als sportief directeur.
Maarten Wynants hebben ze ook nog. En Robert Wagner. Of wat dacht je van Addy Engels!quote:Op dinsdag 2 april 2024 20:57 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Jos en Jan hebben we ook nog.
Dat wordt een totale mislukking, let op mijn woorden.quote:Op dinsdag 2 april 2024 20:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ x ]
Leveren al die managementboekjes hem toch iets op.quote:Op dinsdag 2 april 2024 20:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ x ]
Keer wat anders dan een mislukte hockeyer.quote:Op dinsdag 2 april 2024 21:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat wordt een totale mislukking, let op mijn woorden.
De concurrentie bestaat uit mensen die ooit het wereldje in zijn gerold omdat ze goed konden koppen en graag een Rolex dragen. Er is geen enkel beroep met zoveel verantwoordelijkheid waar je met minder competenties weg kan komen dan voetbalbestuurder.quote:Op dinsdag 2 april 2024 21:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat wordt een totale mislukking, let op mijn woorden.
Je moet wel verstand hebben van de aandelenmarktquote:Op dinsdag 2 april 2024 21:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
De concurrentie bestaat uit mensen die ooit het wereldje in zijn gerold omdat ze goed konden koppen en graag een Rolex dragen. Er is geen enkel beroep met zoveel verantwoordelijkheid waar je met minder competenties weg kan komen dan voetbalbestuurder.
De lokale AH heeft den hogere omzet dan de gemiddelde voetbalclub. Aan supermarktmanagers stellen we ook niet al te veel eisen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 21:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
De concurrentie bestaat uit mensen die ooit het wereldje in zijn gerold omdat ze goed konden koppen en graag een Rolex dragen. Er is geen enkel beroep met zoveel verantwoordelijkheid waar je met minder competenties weg kan komen dan voetbalbestuurder.
Bini?quote:Op dinsdag 2 april 2024 21:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik denk dat ik veel kan leren van Louis Meintjes en Rein Taaramäe dit jaar
Alexy Faure Prost.quote:
Voor de lokale AH is alles dan ook al zo ongeveer geregeld. Van het assortiment tot de prijzen en van de aanbiedingen tot wat waar ligt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 21:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
De lokale AH heeft den hogere omzet dan de gemiddelde voetbalclub. Aan supermarktmanagers stellen we ook niet al te veel eisen.
Dit was even Bob_out_of_context. Verder ook wel logisch wat ie vertelt. Het klonk gewoon grappig, omdat het twee schlemielen/rubrieken zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2024 22:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Alexy Faure Prost.
En zo'n rare uitspraak vind ik dat niet.
Neem het nou niet serieusquote:Op dinsdag 2 april 2024 22:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor de lokale AH is alles dan ook al zo ongeveer geregeld. Van het assortiment tot de prijzen en van de aanbiedingen tot wat waar ligt.
quote:“Net als Frenkie de Jong had Mathieu iets speciaals”: hoe Mathieu van der Poel net zo goed profvoetballer had kunnen worden
“Tactisch inzicht: ruim voldoende. Snelheid: goed. Balvaardigheid: zeer goed. Drive, en nu komt het: uitstekend.” De 79-jarige Jac Havermans heeft het stagerapport van Mathieu van der Poel al die jaren zorgvuldig bewaard. De kleine Mathieu ontsnapte ruim twintig jaar geleden niet aan het kennersoog van de toenmalige talentscout van Willem II. De drievoudige winnaar van de Ronde van Vlaanderen was in die tijd nog een aalvlugge flankaanvaller bij Koninklijke Kalmthout SK.
Samen met zijn ploegmaat Nicolas Claeys mocht hij op 8-jarige leeftijd proefdraaien bij de zogenaamde talentenschool van de Nederlandse eersteklasser uit Tilburg. Vader Adrie bolde elke woensdagmiddag in een busje van Rabobank met Mathieu en Nicolas op de achterbank richting Noord-Brabant. Een carrière als profvoetballer behoorde zeker tot de mogelijkheden. Maar kleine Mathieu werd, net als zijn vader en zijn oudere broer David, verliefd op de fiets.
Van Heibos naar Kalmthout
Willem II was nochtans al de derde club in het prille voetballersbestaan van de kleine Mathieu. Op 6-jarige leeftijd trapte hij voor het eerst tegen een bal bij de duiveltjes van Heibos SV, op een boogscheut van het ouderlijke huis in Kapellen. “Hij stak er met kop en schouders bovenuit”, zegt Fedor Govaert, ploegmaat van Mathieu bij Heibos en nadien ook Kalmthout. “Maar zijn winnaarsmentaliteit is mij altijd het meest bijgebleven. Mathieu kon niet tegen zijn verlies, hij was een karaktertje. Ik herinner me dat hij uit frustratie eens een jongetje van de tegenpartij een trap had gegeven. Adrie, onze coach, haalde zijn zoon meteen naar de kant. Dat hoorde niet. Nadien heeft hij het nooit meer gedaan.”
Na een jaartje bij Heibos stapte de volledige ploeg van coach Adrie over naar het naburige Kalmthout. “Ik weet niet meer precies waarom Adrie met zijn ploegje naar ons is gekomen, maar wij verwelkomden hen met open armen”, zegt René Van den Buijs, een jeugdtrainer met een lange staat van dienst bij de club uit tweede provinciale. Hij was twintig jaar geleden samen met Adrie ook een paar seizoen trainer van het ploegje van Mathieu. David, de twee jaar oudere broer van Mathieu, speelde in die tijd eveneens bij Kalmthout. Vader Adrie bracht zijn zonen met de auto naar de club. Na enkele jaren werd de auto alsmaar vaker thuisgelaten en kwam het drietal met de koersfiets aangescheurd. “Gepusht door Adrie? Absoluut niet. Hij heeft zijn zonen nooit in een bepaalde richting willen duwen. Hij liet ze vrij en probeerde er gewoon zo veel mogelijk voor hen te zijn”, benadrukt Van den Buijs.
Bier en frieten
Mathieu Van der Poel zal uiteindelijk vijf jaar bij Kalmthout voetballen. Volgens ploegmaats en trainers uit die tijd was hij technisch niet de allerbeste. Maar de kleine Mathieu compenseerde dat met zijn fenomenale fysieke kwaliteiten én zijn wilskracht. “Hij trainde samen met jongens die een jaar ouder waren. Maar op training was híj de aanjager. Als er een nieuwe oefening moest voorgedaan worden, stond hij altijd vooraan. Hij had een enorm grote drive. En als de andere jongens wat stonden te lanterfanten, dan werd hij razend. Een echte winnaar, he”, knipoogt Van den Buijs. Die winnaarsmentaliteit zou achteraf ook de voornaamste reden worden om te stoppen met voetballen. Van der Poel wilde winst of verlies niet laten afhangen van zijn ploegmaats. Als hij in de koers verliest, dan kan hij alleen zichzelf de schuld geven.
Adrie had naar eigen zeggen overigens weinig verstand van voetbal. Naast voetbaltraining gaf hij in die tijd ook crosstraining. Als ex-profwielrenner had hij jarenlang in uitstekende omstandigheden kunnen werken. Hij probeerde die maatstaven door te trekken naar het voetbalploegje van zijn zoon. Daardoor werden Mathieu en zijn ploegmaats beter omkaderd dan de meeste andere voetballertjes op dat niveau. Zo hadden alle spelers een gepersonaliseerd trainingspak met hun initialen erop. Via Rabobank kregen ze ook allemaal hun eigen bidon. “Adrie was een geweldige trainer. Dankzij hem zagen wij er super professioneel uit”, lacht Govaert. Na de match was het bovendien altijd feest in de kantine van Kalmthout. Via een kennis liet Adrie regelmatig frieten leveren. Die moesten alleen nog afgebakken worden. Bier en frieten: ook de ouders vonden het geweldig.”
Adieu, voetbal
In de lente van 2004 moest de 9-jarige Mathieu voor het eerst een knoop doorhakken. Hij had een jaar lang elke woensdagnamiddag het beste van zichzelf gegeven op de talentenschool van Willem II. Van de 180 jongetjes die daar trainden, waren er uiteindelijk slechts negen geslaagd voor de strenge toelatingsproeven. Mathieu was daarbij. Eind april mochten de nieuwe rekruten voor de aftrap van de Eredivisiewedstrijd tussen Willem II en Vitesse een oefenpotje spelen in het stadion. Het was de eerste en enige keer dat Mathieu Van der Poel in een vol voetbalstadion tegen een bal zou trappen.
Want op woensdagmiddag stond er voor Mathieu intussen ook een fietstraining op het programma. Hij stond voor de keuze: voetbal of wielrennen. “Ik had al een tijdje door dat zijn hart meer voor het wielrennen klopte”, vertelt Havermans. “Adrie vond Tilburg ook wat te ver. Die mennekes waren bovendien nog zo jong.” Mathieu bedankte dan ook vriendelijk voor het voorstel van Willem II. Hij bleef wel nog drie jaar bij zijn vriendjes van Kalmthout voetballen. In 2007 stopte hij ook daar op 12-jarige leeftijd definitief met voetballen. Net als zijn broer overigens. De twee kozen resoluut voor de fiets.
Wat als?
Rest de vraag: hoe ver had Mathieu Van der Poel het kunnen schoppen als voetballer? René Van den Buijs is er rotsvast van overtuigd dat hij het niveau van de eerste ploeg van Kalmthout met sprekend gemak had overstegen. “Onze club speelt momenteel in tweede provinciale. Ik denk dat Mathieu minstens in de hogere amateurreeksen en waarschijnlijk zelfs in het profvoetbal had kunnen meedraaien. Maar de absolute wereldtop, zoals in het wielrennen, dat betwijfel ik. Een paar jaar nadat hij was gestopt met voetballen zijn we met de hele ploeg eens naar een koers van Mathieu gaan kijken. Dat was het Nederlands kampioenschap veldrijden bij de nieuwelingen, als ik me niet vergis. Hij won met de vingers in de neus. Zijn ex-ploegmaats wisten toen meteen dat Mathieu de juiste keuze had gemaakt.”
Van der Poel in het profvoetbal. Jac Havermans, de talentscout van Willem II, had het toch graag willen zien. “Twee jaar na Mathieu is ook Frenkie de Jong bij ons komen testen. Die speelt inmiddels bij FC Barcelona. Ik zeg niet dat Mathieu evenveel talent had als Frenkie, maar ze hadden allebei toch iets speciaals. Zo’n jongens kom je niet vaak tegen in je carrière. Als Mathieu zich op 9-jarige leeftijd bij ons had aangesloten en zijn techniek wat meer had kunnen verfijnen, dan had hij het toch behoorlijk ver kunnen schoppen. Hij zou zéker profvoetballer geworden zijn. Maar ach, ik geniet nu er nu ook van als ik hem met zijn verbeten koppie op de fiets zie zitten. Mathieu is een wereldgozer. Zet je dat zeker in je artikel?”
quote:Waarom Oliver Naesen in Vlaanderens Mooiste schitterde als vanouds: “Sinds ik geen selder meer eet, voel ik me kiplekker”
Wereldkampioen Mathieu Van der Poel tekende andermaal voor een nummer van uitzonderlijke klasse. Na de Nederlander sprintte een herboren Oliver Naesen (33) naar de zevende plaats. De renner van Decathlon-AG2R La Mondiale bevestigt zo zijn knappe vierde plaats in de Omloop het Nieuwsblad en de elfde plaats in Gent-Wevelgem in Flanders Fields.
“Dit was mijn tiende Ronde van Vlaanderen. Het was een superzware editie, met geen enkele andere te vergelijken”, opent Oliver Naesen het gesprek. “Toen we de Italiaan Alberto Bettiol en Dylan Teuns in de laatste hectometers nog te pakken kregen, behoorde het podium plots tot de mogelijkheden. Mijn hoofd wou naar dat podium, maar mijn benen niet. Helemaal leeg, geen jus meer in mijn uitgeperste kuiten. Is dit een gemiste kans? Ik was op de afspraak, zoals ik er al van bij het seizoenbegin bij ben. Het zijn geen toevalstreffers meer, maar het wordt een constante. Rijd ik in de E3 Saxo Classic niet lek net voor de Taaienberg, het slechts mogelijke moment in de koers, dan behaalde ik in Harelbeke ook een dichte ereplaats”, zegt de 33-jarige Erondegemnaar met veel overtuiging.
Oliver Naesen 2.0 is opgestaan en dat heeft een reden. “Hoe het kwam dat ik de voorbije jaren nooit meer het niveau van 2019 haalde, hebben we inmiddels achterhaald. Ik heb last van een voedselallergie”, verrast Naesen. “Dat hebben we ontdekt na het eten van een gerecht met knolselder. Verder onderzoek leerde dat er in heel wat voedingsmiddelen een kleine hoeveelheid selder zit. Bij mij zorgde dit voor een onverklaarbare vermoeidheid na het eten van gerechten waarin selder in een bepaalde vorm werd toegevoegd. In de koers had ik een goed gevoel, maar nooit meer het gevoel van in 2019, toen ik in Milaan-Sanremo tweede werd en ik in alle topklassiekers echt meedeed voor de overwinning. Sinds ik nog fanatieker op mijn eten let en zeker het gebruik van selder vermijd, voel ik me opnieuw kiplekker. Minpunt is dat ik niet meer de meest gezellige gast aan tafel ben. Op bezoek bij mijn ouders en schoonouders staat aan tafel schuiven gelijk met de zoektocht beginnen naar mogelijke allergenen”, zucht Naesen.
Nooit aan de ‘rekker’
“In de Ronde brak de helse start, 51,6km in het eerste wedstrijduur, me niet zuur op. Ik wist me altijd goed te positioneren en geraakte nooit aan de rekker. Kom je in die zone terecht, dan verbruik je veel onnodige krachten. Wanneer de data werden uitgelezen na de Ronde, schrok iedereen. De cijfers overtreffen alles, nooit eerder was de Ronde zo slopend. Na de Molenberg kon ik anticiperen in een goed groepje. Daarna raapten we veel renners op. Of dit nu perspectieven biedt naar Parijs-Roubaix? Ik reed acht keer de helletocht en geraakte nog nooit zonder miserie in Roubaix. Conditioneel ben ik top, mentaal was ik nooit sterker. Als Dame Fortuna me in de Hel van het Noorden nu eens gunstig gezind is, dan doe ik er mee voor de prijzen”, voorspelt Naesen.
Toen al kinderen aan het mishandelen.quote:Op woensdag 3 april 2024 02:30 schreef wimderon het volgende:
Ik herinner me dat hij uit frustratie eens een jongetje van de tegenpartij een trap had gegeven. Adrie, onze coach, haalde zijn zoon meteen naar de kant. Dat hoorde niet. Nadien heeft hij het nooit meer gedaan.”
Cursusje aan die Johan Cruyff school en je bEnT er klAaR voOr.quote:Op dinsdag 2 april 2024 21:07 schreef Aguero het volgende:
[..]
Leveren al die managementboekjes hem toch iets op.
Wanty tacticsquote:Op woensdag 3 april 2024 13:38 schreef Sjoerd102 het volgende:
Opgave Gerben Thijssen na valpartij samen net arne Marit. Laatstgenoemde kan door
Nu ook afgestaptquote:Op woensdag 3 april 2024 13:38 schreef Sjoerd102 het volgende:
Opgave Gerben Thijssen na valpartij samen net arne Marit. Laatstgenoemde kan door
AZ gaat komend seizoen dus vlammen met de Foodcoach. Die gaan voor de triple. Landskampioen, beker en Europa cupquote:
Met de wielerploeg de top bereikt, nu een andere uitdaging. Klinkt logisch voor een ambitieus iemand.quote:
Bij bosjes...quote:Op woensdag 3 april 2024 14:29 schreef WAvanBuren het volgende:
Om de twee minuten liggen ze op het asfalt bij de meisjes.
Gevalletje achter het randje asfalt blijven haken terwijl je weer terug de weg op wil toch? Ook weleens gehad met m'n zatte harses.quote:
Dus Gerben is een drinker?quote:Op woensdag 3 april 2024 15:13 schreef Szura het volgende:
[..]
Gevalletje achter het randje asfalt blijven haken terwijl je weer terug de weg op wil toch? Ook weleens gehad met m'n zatte harses.
Als je met Shari Bossuyt samen bent, moet je wel een paar flessen sterke drank per week achterover gieten jaquote:Op woensdag 3 april 2024 15:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dus Gerben is een drinker?
Droombaanquote:Op woensdag 3 april 2024 15:24 schreef Mani89 het volgende:
Op de motor moeten zitten voor de Scheldeprijs lijkt me wel een ultieme straf.
Snap ik, je kan gewoon chillen.quote:
Bron: WFquote:Wiebes won met een fietslengte verschil en kon dus uitgebreid zegevieren. Ze maakte een opvallend zegegebaar: ze spreidde haar armen en fladderde daarmee. “Met het team hebben we iets met Jan Smit en dit was Vogelvrij“, verwees ze lachend naar een nummer van de Nederlandse zanger. “Ik heb in de Ronde van Drenthe Mijn gitaar gedaan. Nu moet ik denken aan een volgende.”
Haar broer zat in het programma Verslaafd, waarschijnlijk voor coke dus.quote:
WK sprint gewonnenquote:Op woensdag 3 april 2024 17:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het voorjaar van Quick Step is geslaagd.
Geweldige rubriek tochquote:Op woensdag 3 april 2024 17:31 schreef Mani89 het volgende:
Kan iemand, IEMAND die een AAA sprinter heeft alsjeblieft Dannie een plekje geven, dit is jaar na jaar een ongekend tranendal.
Dannie die al 3 jaar de sprint aantrekt voor mensen waar hij minstens de evenknie van is, is wel een geweldige rubriek ja.quote:
quote:
Genoeg potentie voor de volgende keer.quote:Mama
Ik zing dit lied voor jou alleen
Pappie, waar blijf je nou?
Ave Maria
Het land van mijn dromen
O sole mio
Eens zit het leven je weer mee
Puik idee ballade
Zing en lach en leef je uit
Op eigen benen
Als de nacht verdwijnt (live)
Als je iets kan doen
Vrienden voor het leven / Als de nacht verdwijnt (live)
Boom boom bailando
Laura
Kerst voor iedereen
Hoe kan ik van je dromen
Als de morgen is gekomen
Cupido
Op weg naar geluk
Dan volg je haar benen / Calypso
Stilte in de storm
Als je lacht
Je naam in de sterren
Mi rowsu (Tuintje in mijn hart)
Leef nu het kan
Terug in de tijd
Zie wel hoe ik thuis kom
Niemand zo trots als wij
Hou je dan nog steeds van mij
Dromen
Echte vrienden
Altijd daar
Sla je armen om me heen
Hoop, liefde en vertrouwen
Leeg om je heen [2013] / To all the girls I've loved before
Nederland wordt kampioen!
Jij & ik
Handen omhoog (Remix)
Kerstmis vier je samen
Recht uit m'n hart
Kleine superster
De hoeken van de kamer
Als je d'r niet bij bent
Welkom in mijn hart
Jij bent daar
Kom dichterbij me
Het leven danst sirtaki
Ik wil slapen
Ik zie
Liever dan m'n eigen leven
Betere tijden
Wij zijn Nederland
Vlinders
Wij zijn Nederland
Je naam in de sterren
Zolang je bij me bent
Hoofd leeg, hart vrij
Alles leeft in mij (voor Volendam)
Tussen jou en mij
De spiegel
Mijn eigen feest
Van Goes tot Purmerend
Festival der Liebe
Dat klinkt niet best.. als hij hierdoor de Giro mist, kunnen ze ook Vlasov met hem switchen, scheelt ook weer gedoe in de Tourquote:
Dat klinkt als minimaal een zware hersenschudding of wat botten gebroken en maximaal halfdood.quote:Op woensdag 3 april 2024 18:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat klinkt niet best.. als hij hierdoor de Giro mist, kunnen ze ook Vlasov met hem switchen, scheelt ook weer gedoe in de Tour
Hij kiest er zelf voor hè.quote:Op woensdag 3 april 2024 17:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dannie die al 3 jaar de sprint aantrekt voor mensen waar hij minstens de evenknie van is, is wel een geweldige rubriek ja.
Zo reed ik ooit de Pasul Vulcan op.quote:Op woensdag 3 april 2024 22:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
Kijk nou wat ze doen Hans.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sjoerd102 op 04-04-2024 07:10:13 ]Net efkes anges
quote:Lennard Kämna buiten levensgevaar
"Lennard is oké, hij kan alles bewegen", vertelt teambaas Ralph Denk aan het Duitse BILD. De renner van BORA-hansgrohe raakte gisteren tijdens een trainingsrit betrokken bij een verkeersongeval in het Spaanse Tenerife en werd meteen overgebracht naar het ziekenhuis. “Het ongeval was blijkbaar niet zijn schuld. Hij kwam in botsing met een auto. Volgens mijn informatie zou dit gebeurd zijn bij het keren", aldus Denk, die ook vertelde dat er vandaag meer informatie zal volgen over de toestand van Lennard Kämna en het verloop van het ongeval.
LBL zijn er wel wat, lijkt me, tenzij hij daar ook een stap heeft gezet.. Amstel is anders, maar ook met iedereen erbij uit de ziekenboeg was dat een grote vraag geweestquote:Op vrijdag 5 april 2024 11:06 schreef Fretwork het volgende:
Wel benieuwd hoeveel renners bij van der Poel heuvelop weg gaan kunnen rijden in de Amstel en LBL met de huidige ziekenboeg.
Zie hem wel goed de heuvels over komen in een eerste of tweede groepje.
Klimmen zijn natuurlijk aan de lange kant, en een Pogacar gaat ie nooit kunnen bijhouden op een iets te lange klim.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
LBL zijn er wel wat, lijkt me, tenzij hij daar ook een stap heeft gezet.. Amstel is anders, maar ook met iedereen erbij uit de ziekenboeg was dat een grote vraag geweest
Marijn is goed bezig. Vond hem zondag in Vlaanderen ook verrassend lang goed meegaan.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:27 schreef TheArt het volgende:
Dubbelslag Van den Berg op de laatste dag in de Pays de la Loire Tour. Hij wint een sprint van een man of 10 na berewerk van Healy.
quote:Als het van David Lappartient afhangt, wordt de koers een beetje meer zoals het voetbal.
“Vijftig procent van de crashes is te wijten aan de houding van de renners”, aldus de UCI-voorzitter bij AFP. "Ik ben hier niet om te zeggen dat het allemaal hun schuld is. Het kan gewoon een kort moment van onoplettendheid zijn. Daarom willen we dit jaar een principe van gele en rode kaarten invoeren, net als bij voetbal. Zodat deze gevaarlijke houdingen beter worden bestraft.”
Eens, wel redelijk in de schaduw, maar hij blijft zich vrij gestaag ontwikkelen. Hij gaat nu de Brabantse Pijl en Amstel Gold Race rijden. Dat lijkt mij dan weer net te zwaar, maar als je hem in de Ronde van Vlaanderen bezig zag zou je zeggen dat het Vlaamse werk dan weer perfect voor hem moet zijn.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:38 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Marijn is goed bezig. Vond hem zondag in Vlaanderen ook verrassend lang goed meegaan.
Goede naam voor de klimmetjes ook wel in die etappe volgens Steef.quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
https://www.procyclingstats.com/race/tour-of-mersin/2024/stage-3
Dit moet een bijzondere koers zijn geweest. Bijna niemand in dezelfde tijd, één voor één druppelden de renners binnen, en het was niet eens een aankomst bergop.
Ik neem aan dat PCS en andere journalistieke mediums deze kunnen downloaden uit een centrale UCI database.quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Moet het Steef nageven dat hij bijna altijd eerder de uitslag heeft dan de officiële sites
Is denk ik gewoon kwestie van prioriteiten. Voor PCS en First Cycling is dit de reden waarom ze bestaan, voor organisatoren en grote media zoals NOS en Sporza is toch vooral de top 10 belangrijk.quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
Wellicht, maar dan zou ge het sls organisatie toch ook direct online kunnen zetten. NOS en dergelijke hebben meestal de top 10. Maar doe komt direct al in beeld. Steef heeft vaak al snel de top 25
Waar dan ook regelmatig fouten in zitten..quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
Wellicht, maar dan zou ge het sls organisatie toch ook direct online kunnen zetten. NOS en dergelijke hebben meestal de top 10. Maar doe komt direct al in beeld. Steef heeft vaak al snel de top 25
quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
https://www.procyclingstats.com/race/tour-of-mersin/2024/stage-3
Dit moet een bijzondere koers zijn geweest. Bijna niemand in dezelfde tijd, één voor één druppelden de renners binnen, en het was niet eens een aankomst bergop.
Die trekt dat ook gewoon weg van de tijdwaarnemer die door de betreffende koers ingehuurd is.quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Moet het Steef nageven dat hij bijna altijd eerder de uitslag heeft dan de officiële sites
quote:Op zondag 7 april 2024 00:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dit lijkt verdacht veel op een aankomst bergop. Broddelwerk van Steef.
Als je GPX-files gebruikt voor je profiel, waarom werkt PCS dan nog met de oogaids-visuals van La Flamme Rouge?quote:Op zondag 7 april 2024 10:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ x ]
Het ligt niet aan Steef!
UAE is ook wel echt een paar klassen beter dan de 'concurrentie' daarquote:Op zondag 7 april 2024 20:47 schreef Koffieplanter het volgende:
De startlijst in Abruzzo is echt veel te min voor zo'n tof parcours. Gelukkig zijn de Emiraten daar om een paar overwinningen te statpadden en UCI punten binnen te harken.
Aan de andere kant vraag ik me af of je überhaupt een veel beter veld gaat kunnen trekken zo kort voor Trentino. Twee zeer conflicterende races.
quote:Lotto-Dstny gaat het klimluik van het voorjaar in zonder Lennert Van Eetvelt (22). De winnaar van de UAE-Tour is op de sukkel met knieproblemen. Hij moest om die reden al passen voor de Ronde van Catalonië. Nu moet hij ook de Brabantse Pijl, Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik overslaan. De ploeg hoopt hem weer fit te krijgen voor de Ronde van Hongarije die op 8 mei van start gaat. Maxim Van Gils gaat als kopman naar de Ardennen.
Ik denk Louis van Gaalquote:Op maandag 8 april 2024 16:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)-visma-lease-a-bike/
Dit kan toch niet
Daarnaast wordt het gewoon Niermann.
Heeft deze week toevallig een mandje aandelen Visma op de kop getikt.quote:
Moeilijk artikel. De ***, ** en de * favorieten ontbreektquote:Op maandag 8 april 2024 16:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dit kan toch niet
Zwemlul Sjakko genoemdquote:Op maandag 8 april 2024 16:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dit kan toch niet
Fantastische grafiek, niets meer aan doenquote:Op maandag 8 april 2024 21:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Zwaarste proloog ooit?
Blijkbaar nog onduidelijk wat er precies is gebeurdquote:Op maandag 8 april 2024 12:51 schreef heywoodu het volgende:
Alexey Tsatevich is kennelijk op 34-jarige leeftijd overleden, winnaar van Le Samyn in 2013 en in 2016 won hij een sprint-a-deux tegen Roglic voor een etappe in de Ronde van Catalonië.
https://www.procyclingstats.com/rider/139468
Speciale Militaire OperatieED?quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Blijkbaar nog onduidelijk wat er precies is gebeurd
Insert Peter Koelewijnquote:Op dinsdag 9 april 2024 12:06 schreef Zwansen het volgende:
15 hoogtemeters.Als ik ‘s nachts 2x naar de wc ga heb ik er al bijna meer.
Ik gun de man toch wel eens een profoverwinning.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:47 schreef The_Undertone het volgende:
Wordt dit Max Kanters moment de gloire? (Naast het figureren in een quiz zaterdag)
op 0,5km is een verkeersdrempel?quote:Op maandag 8 april 2024 21:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Zwaarste proloog ooit?
DNF in Ronde van Oekraïne?quote:Op maandag 8 april 2024 12:51 schreef heywoodu het volgende:
Alexey Tsatevich is kennelijk op 34-jarige leeftijd overleden, winnaar van Le Samyn in 2013 en in 2016 won hij een sprint-a-deux tegen Roglic voor een etappe in de Ronde van Catalonië.
https://www.procyclingstats.com/rider/139468
Steile slotklim naar Kharkiv was er teveel aan. Kapotgereden door Popovych.quote:
Oberösterreich Rundfahrt hebben ze er eentje van 650 meter of zo. Meestal wint Daan Soete.quote:Op maandag 8 april 2024 21:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Zwaarste proloog ooit?
Zouden ze dat in Nederland georganiseerd krijgen zo'n koers doordeweeks?quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:44 schreef VoMy het volgende:
Vandaag was echt een ideale dag geweest voor de Volta Limburg of de Brabantse Pijl. En die ander dan komende donderdag. De UCI moet eens dringend wat gaan schuiven met de doordeweekse B-koersjes.
Aangezien ze toch puur voor ritzeges gaan in de Giro lijkt me dit eigenlijk helemaal geen nadeel. En Bouwman is ook weer blij.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
[ x ]
Alles tegen bij Visma momenteel
Klopt. Maar als hij eenmaal fit is, rijdt hij wel binnen de kortste keren weer goede uitslagen.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:31 schreef Marcoss het volgende:
Bij Wilco duren blessures echt altijd 3x zo lang hè?
Of ligt hij op het asfaltquote:Op woensdag 10 april 2024 13:38 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Klopt. Maar als hij eenmaal fit is, rijdt hij wel binnen de kortste keren weer goede uitslagen.
Nou. Zelfs Steef is ervoor naar Vlaanderen gereisdquote:Op woensdag 10 april 2024 15:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Kermiskoersen verdienen geen aparte topics.
”Zelden ereplaatsen.” Hoe kunnen dit soort mensen zelfstandig ademhalen.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
[ x ]
Alles tegen bij Visma momenteel
en toch bijna een grote ronde gewonnen en uiteindelijk wel op het podium gestaan van een grote ronde, dat kunnen er niet veel zeggen.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:02 schreef Mani89 het volgende:
[..]
”Zelden ereplaatsen.” Hoe kunnen dit soort mensen zelfstandig ademhalen.
[ twitter ]
Maar is dat niet wat we nu doen? Waalse pijl is een WT koers.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Voor de Waalse Pijl was er laatste jaren wel een apart topic.
Misschien dat er voor de WT koersen gewoon aparte topic moeten komen, en voor de andere wedstrijden het centrale topic.
Ben er zelfs redelijk van overtuigd dat Blackmore vlotjes de sterkste was vooraan. Maarja, hij staat onder contract bij de Academy waardoor zijn punten niet meetellen voor de profploeg en dus gaan we krampachtig voor een grimassende Teuns.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:07 schreef Mykonos het volgende:
Zonder die beurt van Blackmore moet ik nog zien wie het dichtrijdt, wat een seizoen heeft die gast
Geen development team hebben kan anno 2024 echt niet meer.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:56 schreef Koffieplanter het volgende:
Blackmore is een fenomeen. Met de huidige malaise die INEOS is, zouden ze er goed aan doen om alvast een dik contract op te stellen. Dit kunnen ze niet laten lopen.
Helemaal niet stom, als je dat gat cadeau krijgt moet je er altijd voor gaan. Jammer dat hij het zelf wel lijkt te zien als fout.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:47 schreef Chiappucci het volgende:
Mooi om te zien hoe Marijn van den Berg zich ontwikkelt. Had niet verwacht dat hij het bergop zelfs renners als Wellens en Teuns moeilijk zou kunnen maken.
Achteraf gezien misschien stom hoe hij hier de overwinning of in elk geval een zeker podium weggooit, maar ja, rij maar eens niet door als je in de laatste 2,5 km 10 meter voorsprong cadeau krijgt. Die oplopende laatste km was er net te veel aan helaas.
Volgens mij niet. Dus die kan wel goede zaken gaan doen.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:56 schreef Pistolero het volgende:
Heeft Blackmore al getekend bij Israel voor volgend jaar of gaan de grote ploegen de komende tijd met gigantische zakken geld smijten om hem binnen te hengelen?
quote:Op woensdag 10 april 2024 21:58 schreef hhh38 het volgende:
[ x ]
Kan iemand de Brienenoord in de gaten houden voor @:Columbiafan ?
Volgend jaar voor Ineos op kop rijden omdat Pidcock de grote jongens weer niet kon volgen of de zesde plek van Rodriguez onder druk staat.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:56 schreef Pistolero het volgende:
Heeft Blackmore al getekend bij Israel voor volgend jaar of gaan de grote ploegen de komende tijd met gigantische zakken geld smijten om hem binnen te hengelen?
Condé.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:05 schreef Koffieplanter het volgende:
Dat account is overigens echt verschrikkelijk. Het is een soort maximum overdrive van die ene Deen van een aantal jaar terug, wiens naam mij volledig ontschoten is. Mikkel nog iets, werkt nu bij Israel of zo. Hartjes jongens, hartjes.
https://www.sportschau.de(...)-ralph-denk-100.htmlquote:Op woensdag 10 april 2024 22:02 schreef Marcoss het volgende:
Dat is een flinke klapper geweest dan
Edit: oh, het nieuwe bericht klinkt wat anders
In deze categorie nomineer ik graag nog een andere Oost-Europeaan: Bence Czigelmajer.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:05 schreef Koffieplanter het volgende:
Dat account is overigens echt verschrikkelijk. Het is een soort maximum overdrive van die ene Deen van een aantal jaar terug, wiens naam mij volledig ontschoten is. Mikkel nog iets, werkt nu bij Israel of zo. Hartjes jongens, hartjes.
Wellicht is hij er nog slechter aan toe dan het nu lijkt.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ouders Jonas Vingegaard ‘gaan door hel’ en zijn ongerust: ‘Wij hebben hem nog niet gesproken na zijn val’
Vreemd verhaal.
Klinkt in elk geval niet best dat stuk in het AD om er maar een understatement in te gooien.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:31 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wellicht is hij er nog slechter aan toe dan het nu lijkt.
Ze schieten sowieso wel als paddenstoelen uit de grond zo lijkt het, die populaire wieleraccounts.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
In deze categorie nomineer ik graag nog een andere Oost-Europeaan: Bence Czigelmajer.
Wat een vreselijk juichaapje ook weer, en inmiddels onvermijdelijk.
Vind het maar wazig. Hebben ze zn nummer niet of van zn vrouw nietquote:Op donderdag 11 april 2024 10:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ouders Jonas Vingegaard ‘gaan door hel’ en zijn ongerust: ‘Wij hebben hem nog niet gesproken na zijn val’
Vreemd verhaal.
Is het wel verantwoord eigenlijk om daar nog een koers te organiseren, wat denk jij?quote:Op donderdag 11 april 2024 10:50 schreef Mani89 het volgende:
Dat Baskenland heeft zóveel kapot gemaakt, echt ongekend wat een slagveld.
Benjiquote:Op woensdag 10 april 2024 22:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
In deze categorie nomineer ik graag nog een andere Oost-Europeaan: Bence Czigelmajer.
Wat een vreselijk juichaapje ook weer, en inmiddels onvermijdelijk.
Eerst een hele hoop ontwikkelingshulp sturen om daar de infrastructuur op te bouwen. Ik stel een Giro 555 actie voor.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:05 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Is het wel verantwoord eigenlijk om daar nog een koers te organiseren, wat denk jij?
Slechte relatie met z'n ouders?quote:Op donderdag 11 april 2024 10:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Vreemd verhaal.
Ekstra Bladet is de Deense versie van The Sun. Walgelijke sensatiekrant die leeft op fake-news. Hier klopt waarschijnlijk dus net zo veel van als dat verhaal dat Vingegaard in januari al had gewaarschuwd voor het parcours. Toen het parcours nog niet eens bekend was.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Vreemd verhaal.
Toch een beetje Tiernan-Locke vibes bij Blackmore, al was die natuurlijk een stukje ouder.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:56 schreef Pistolero het volgende:
Hup Luts!quote:Op donderdag 11 april 2024 14:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Benieuwd hoeveel plekken UAE gaat bezetten in top-10 vandaag in Abruzzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |