abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212975010

pi_212975049
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 07:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Is altijd het overwegen waard. Ik moet ook weer overstappen van woonhuisverzekeringen en AVP. Totaal geen zin in dit keer.
Duizend dit.
Tegelijk doe ik niet zoveel op het moment dus geniet ik me ook weer suf van meergeldgeldgeld besparen en zonnepanelenopbrengst begluren en aanverwante shit. Je moet iets, vanuit je toffe elektrische bed.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212975162
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 09:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Je zat vast niet te wachten op een voorproefje van je bejaarde zelf. Heftig om dat zo door te moeten maken. Ik vind je openheid overigens wel verfrissend, hoe kut het ook allemaal is.
Dank je.
Mijn moeder zei ook al zoiets, wat ik uiteraard heus lief vond, maar ook ergens wat bevreemdend. Alsof ik opeens omdat ik :@ [spoiler]kanker[/spoiler]:@ ssst heb heel stilletjes en beschroomd zou worden. Het mens kent me toch al meer dan 40 jaar, wat had ze dan verwacht?

Ik had het op zich ook niet erg gevonden als een aantal van deze dingen al soort van vaag bekend in mijn achterhoofd hadden geleefd vanuit conversaties her en der, ipv totaal uit het niks klappen in het gezicht in 1 gesprek van een uurtje werden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212975226
Wel lollig dat de spoiler niet werkt als er een sub omheen staat.
pi_212975236
Ik had dat ook niet vaag bekend in mijn hoofd ondanks redelijk blootstelling aan oncologische zaken :N het hangt ook nogal van het type chemo af denk ik, 'mijn' patiënten krijgen bijvoorbeeld standaard tabletten en daar word je 'niet eens' kaal van bijvoorbeeld. Maar goed, die behandelingen zijn dan ook weer niet curatief helaas.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212975245
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 10:26 schreef Vanyel het volgende:
Wel lollig dat de spoiler niet werkt als er een sub omheen staat.
De sub was blijkbaar al beschroomd genoeg.
pi_212975263
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan een spoiler niet subben of suppen, een sup/sub wel spoileren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212975354
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 10:27 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had dat ook niet vaag bekend in mijn hoofd ondanks redelijk blootstelling aan oncologische zaken :N het hangt ook nogal van het type chemo af denk ik, 'mijn' patiënten krijgen bijvoorbeeld standaard tabletten en daar word je 'niet eens' kaal van bijvoorbeeld. Maar goed, die behandelingen zijn dan ook weer niet curatief helaas.
Ja dat scheelt nogal, curatief vs niet curatief. Van mijn chemo word je zo kaal dat een ijsmuts niet eens helpt.
Het hangt ook van je leeftijd af. Onder de 40 komt het vrijwel altijd wel nog terug. Vanaf 45 niet.

Maar wist je bijvoorbeeld dat je blaas er blijvend 'kapot' aan kan gaan (veeeel drinken en plassen om dat te voorkomen)? Je mondslijmvlies aangetast wordt dus tandvlees dus gebit (ijs tijdens de toediening, extra hygiëne)? Dat het verdomd pijn kan doen, zo'n kaal wordende kop? Neuropathie? Etc etc etc.
Naja, jij vast wel gezien je populatie, ik ken verdomd weinig kankerpatiënten, dus ik niet.
pi_212975362
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2024 10:29 schreef sigme het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan een spoiler niet subben of suppen, een sup/sub wel spoileren.
Ik vond het effect van andersom in dit geval wel treffend, maar wist niet dat het zo werkte.
pi_212975665
Sterkte @Vanyel . Ik kan me voorstellen dat je niet de hele tijd op allemaal medeleven en sterkte-wensen zit te wachten, maar niks zeggen voelt ook raar. Ik lees ook allemaal dingen die ik niet wist.

Vandaag begonnen met een uur wandelen, net voor de regen. Was lekker.

[ Bericht 69% gewijzigd door Tuindier op 27-03-2024 11:03:49 ]
  woensdag 27 maart 2024 @ 11:09:39 #11
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212975864
Ik weet ook niet zo goed wat te zeggen.. het is allemaal mooi kut, dat is het -O-

Hier is vandaag de loodgieter geweest, want vanwege de emissie wetgeving moeten alle houtkachels van voor 2003 vervangen worden ( gelukkig hebben we uitzondering voor de antieke haard) je kan OOK de schoorsteen afschermen, zodat ie niet meer gebruikt kan worden.. daarna moet je dat dan doorgeven aan de milieu dienst alhier.

moest allemaal VOOR 1 april gebeuren, want moest binnen 1 jaar na aankoop van het huis. Dus ik helemaal zenuwachtig dat het nog niet gedaan was.. nouja loodgieter komt, maakt een plaatje op de schoorsteen ^O^ . ik naar de website van milieudienst helemaal voorbereid met fotos etc.. moet ik een vinkje aanklikken dat "ja het is verwijderd en dat beweer ik, op straffe van blablabla" en dat was alles :') had ik ook wel kunnen doen zonder dat die mannetjes over de vloer waren geweest .. pffttt...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_212975991
Oh nog een leuke.
Prikkel issues. Ik kan dus zeker de helft van de tijd geen muziek luisteren, ook niet als ik die zelf kies. Ook geen rustige. Als ik dat iets over zeg, zeggen de zorgverleners hier allemaal dat dat heel normaal is, iedereen heeft dat met de chemo, yadayada.
Die kut }:| piano in de grote hal van het AvL is me dus zowel een raadsel als bron van giga irritatie. Als je wéét dat een groot deel van je populatie door jouw zorg prikkelgevoelig is, waarom zet je dan een uitnodiging tot het produceren van ongevraagde prikkels in je ziekenhuis?

En het is ook niet dat er alleen mensen op spelen die daadwerkelijk enige vaardigheid hebben, er zit ook wel eens iemand uitgebreid te proberen iets te spelen wat ie duidelijk niet onder de knie heeft.
WAAAAAAAAROOOOOM doe je zoiets? :'(
pi_212976029
Alles en zelfs meer wat Vanyel deelt over dit afgrijselijke proces, gebeurt de afgelopen maanden bij een buurvrouw. “Collateral damage” noemt haar man het.
En dan straks 4 weken in quarantine. 8)7

En inderdaad het machteloze gevoel dat zij dit moet doorstaan en ‘wij’ niks kunnen doen dan ‘sterkte’ wensen.
En een beetje vloeken en tieren hierover achter de eigen voordeur.
pi_212976033
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 10:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja dat scheelt nogal, curatief vs niet curatief. Van mijn chemo word je zo kaal dat een ijsmuts niet eens helpt.
Het hangt ook van je leeftijd af. Onder de 40 komt het vrijwel altijd wel nog terug. Vanaf 45 niet.

Maar wist je bijvoorbeeld dat je blaas er blijvend 'kapot' aan kan gaan (veeeel drinken en plassen om dat te voorkomen)? Je mondslijmvlies aangetast wordt dus tandvlees dus gebit (ijs tijdens de toediening, extra hygiëne)? Dat het verdomd pijn kan doen, zo'n kaal wordende kop? Neuropathie? Etc etc etc.
Naja, jij vast wel gezien je populatie, ik ken verdomd weinig kankerpatiënten, dus ik niet.
Neuropathie en tandvlees wel, de rest niet. Ik heb wel een stiefmoeder met 2x borstkanker maar dat was een keer een borstsparende operatie en daarna een masectomie + radiotherapie want chemo had geen toegevoegde waarde. En mijn schoonstiefvader met non-Hodgkin kreeg chemo met tabletten en nu eindeloos immunotherapie. Die zijn beduidend ouder dan jij ook en daarmee indien van toepassing post-menopauzaal en bovendien wordt de inzet qua behandeling op een bepaalde leeftijd ook gewoon anders.
pi_212976053
En zo lang je niks zegt over vechten, en overwinnen, en kanker verslaan :r kun je niet zoveel fout doen
pi_212976099
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:16 schreef AnneX het volgende:
Alles en zelfs meer wat Vanyel deelt over dit afgrijselijke proces, gebeurt de afgelopen maanden bij een buurvrouw. “Collateral damage”
Nog meer?
Vergeet ik dingen, zijn het dingen die me nog te wachten staan of heb ik nog ergens gelukjes...
Doe eens concreet? Wat is de nog meer?
pi_212976120
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:14 schreef Vanyel het volgende:
Oh nog een leuke.
Prikkel issues. Ik kan dus zeker de helft van de tijd geen muziek luisteren, ook niet als ik die zelf kies. Ook geen rustige. Als ik dat iets over zeg, zeggen de zorgverleners hier allemaal dat dat heel normaal is, iedereen heeft dat met de chemo, yadayada.
Die kut }:| piano in de grote hal van het AvL is me dus zowel een raadsel als bron van giga irritatie. Als je wéét dat een groot deel van je populatie door jouw zorg prikkelgevoelig is, waarom zet je dan een uitnodiging tot het produceren van ongevraagde prikkels in je ziekenhuis?

En het is ook niet dat er alleen mensen op spelen die daadwerkelijk enige vaardigheid hebben, er zit ook wel eens iemand uitgebreid te proberen iets te spelen wat ie duidelijk niet onder de knie heeft.
WAAAAAAAAROOOOOM doe je zoiets? :'(
Oh wauw. Overprikkeling is (in het algemeen) een ongelooflijk vaak gehoorde klacht maar we snappen er nog zo weinig van. Ik denk dat bij de normaal prikkelverwerkende medemens het idee van gezelligheid en luchtigheid de overhand nam in de besluitvorming.

Ik kwam voor supervisie regelmatig in het HDI en dat is zo'n prachtige plek. Midden in het bos, alle kamers met uitzicht op de tuin, veel licht en er hangt een hele serene rust O+ Dat voelt zoveel fijner dan zo'n grijs ziekenhuis.
pi_212976162
In other news probeer ik airco te laten installeren in twee kamers. Dat is geen lolletje met een mansarde dak :( (een gek dak ook nog want ook de zijmuren hebben pannen) daar heeft men nou duidelijk weer niet over nagedacht bij dit jolige ontwerp.
pi_212976191
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh wauw. Overprikkeling is (in het algemeen) een ongelooflijk vaak gehoorde klacht maar we snappen er nog zo weinig van. Ik denk dat bij de normaal prikkelverwerkende medemens het idee van gezelligheid en luchtigheid de overhand nam in de besluitvorming.
@Blues vindt het ook zo gezellig }:|
quote:
Ik kwam voor supervisie regelmatig in het HDI en dat is zo'n prachtige plek. Midden in het bos, alle kamers met uitzicht op de tuin, veel licht en er hangt een hele serene rust O+ Dat voelt zoveel fijner dan zo'n grijs ziekenhuis.
HDI...

Hier is het ook wel mooi op zich hoor. Lekker lelijk groen binnen, veel bakken groen buiten, ruim opgezet, lekker digitaal aanmelden voor alles, hier en daar ligstoelen voor zielige kankerpatiënten. Maar die kutpiano :X }:| Elke keer raak ook als ik hier ben, en ik voel de irritatie in mijn hele lijf jodelen dan ook steeds.
pi_212976201
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:24 schreef Clubsoda het volgende:
In other news probeer ik airco te laten installeren in twee kamers. Dat is geen lolletje met een mansarde dak :( (een gek dak ook nog want ook de zijmuren hebben pannen) daar heeft men nou duidelijk weer niet over nagedacht bij dit jolige ontwerp.
Ja herkenbaar. Het heeft ons totnogtoe tegengehouden er überhaupt over na te denken.
pi_212976219
Nou ja Barreltje. Opgelost👍🏼

Gister een melding gedaan bij de gemeente over de níet werkende straatverlichting.
Struikelend in het donker voor honden uitlaters en kliko aan de weg zetten.
Vanmorgen gebeld door een meneer. Leveringsproblemen bij de aannemer van een onderdeeltje.
Al een half jaar. En toen vroeg ik of Alibaba het niet kon leveren. Tja, dat kende hij niet.
SPOILER
Complimenten gegeven voor wat al is gedaan. Slijm slijm.
SPOILER
Paarse krokodillen iemand?
pi_212976255
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nog meer?
Vergeet ik dingen, zijn het dingen die me nog te wachten staan of heb ik nog ergens gelukjes...
Doe eens concreet? Wat is de nog meer?
Geen idee. Volgens mij niet vergelijkbaar.
Uit jouw verhaal begrijp ik, dat het een andere lichaams lokatie betreft en andere aandoening.

Vanwege de vele behandelaars vroegen zij om een case manager.
Grote ogen.
Na een onderzoek op donderdag, vrijdag op Poli en onderweg naar huis op vrijdagmiddag gebeld worden, dat er liefst nú begonnen zou worden met nieuwe medicatie.
En regel het maar. Hij runt een eigen bedrijf met klanten afspraken in de regio en was onderweg.

Heb jij/jullie een case manager, die overzicht houdt. Zodat je niet je eigen zakelijk manager wordt.
SPOILER

[ Bericht 31% gewijzigd door AnneX op 27-03-2024 11:38:13 ]
pi_212976334
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
@:blues vindt het ook zo gezellig }:|
[..]
HDI...

Hier is het ook wel mooi op zich hoor. Lekker lelijk groen binnen, veel bakken groen buiten, ruim opgezet, lekker digitaal aanmelden voor alles, hier en daar ligstoelen voor zielige kankerpatiënten. Maar die kutpiano :X }:| Elke keer raak ook als ik hier ben, en ik voel de irritatie in mijn hele lijf jodelen dan ook steeds.
Helen Dowling Instituut, psychooncologisch zorg bieden ze.

Feedbackformuliertje invullen?
  Moderator woensdag 27 maart 2024 @ 11:36:59 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212976337
Ik hoor net op de radio dat Oranje blijkbaar met het vliegtuig naar Frankfurt a/M was :') Vertikken die poppies het om met de trein te gaan? Is een stuk sneller volgens mij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 27 maart 2024 @ 11:37:09 #25
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212976341
Bon dia!

Zware gesprekstof hier vanmorgen, logisch.
Sterkte Vanyel… :*

SPOILER
pi_212976372
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Helen Dowling Instituut, psychooncologisch zorg bieden ze.

Feedbackformuliertje invullen?
Oh ja daar heeft een vriendin even gewerkt nu je het zegt.

En ja, hoewel het me nogal irriteert dat dat niet digitaal kan en je daadwerkelijk op papier je feedback moet leveren, overweeg ik het wel.

Ik verdenk instituten er dus van bewust alleen papier te bieden om je ervan te weerhouden ergens iets van te vinden. Dat vind ik stom }:|
pi_212976392
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:36 schreef derLudolf het volgende:
Ik hoor net op de radio dat Oranje blijkbaar met het vliegtuig naar Frankfurt a/M was :') Vertikken die poppies het om met de trein te gaan? Is een stuk sneller volgens mij.
Verwende kindjes. 8)7
pi_212976452
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja herkenbaar. Het heeft ons totnogtoe tegengehouden er überhaupt over na te denken.
De grap is dat de blitse verkoper heel blij 'kompwelgoeeee!' riep terwijl ik, de vloekende zonnepanelerds indachtig, aandrong op de mening van de monteur. Die laatste was het met mij eens :+
  woensdag 27 maart 2024 @ 11:43:29 #29
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212976459
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:36 schreef derLudolf het volgende:
Een privé trein huren, kan dat?
pi_212976654
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:43 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Hebben die andere Oranjes niet een leuk tweedehandsje?

Het is gewoon kut met peren(vlaai) @Vanyel -O-

Ik deed uitslaap, vanmiddag naar twee workshops en dan richting kantoor voor een avondje training geven.
Morgen krijg ik zelf de hele training dus er wordt niet veel werk verzet deze week :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212976701
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
De grap is dat de blitse verkoper heel blij 'kompwelgoeeee!' riep terwijl ik, de vloekende zonnepanelerds indachtig, aandrong op de mening van de monteur. Die laatste was het met mij eens :+
Vertel eens over de zonnepanelerds? Ik wil ook eigenlijk op dat dak laten leggen. Gedoe?
pi_212976955
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vertel eens over de zonnepanelerds? Ik wil ook eigenlijk op dat dak laten leggen. Gedoe?
Nee, dat viel uiteindelijk best heel erg mee, de kabel kon gewoon onder pannen door. Maar ze wisten het niet en het kost natuurlijk wel meer tijd en daar hadden ze niet direct rekening mee gehouden. Ik heb er 2 op het dak, 3 op de dakkapel en 6 op de garage.
pi_212977524
Watsup met mijn prikkelverwerking?
:7
pi_212977609
Jeez @Vanyel Dat is allemaal nog een flink stuk ellendiger dan gedacht. Zeker wanneer van alles stuk blijft -O-

En zo'n piano is sowieso vaak al pijnlijk aan de oren, zelfs wanneer je niet prikkelgevoelig bent. Hoe verzinnen ze het daar.

Belastingaangifte is gedaan, 185 terug. Mooi meegenomen. En hopelijk over een paar maanden nog heel veel meer. In gedachten is dat al uitgegeven ;) . Ik heb weliswaar nog maar kort de huidige elektrische fiets (november 22) maar er is er nu een uitgekomen (niet van Stella want die hadden 'm al) met een extra lage instap. En dat zal voor mij vast een stuk minder pijnlijk (en veiliger) zijn.
We have far more in common than that which devides us..
pi_212977932
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 12:58 schreef Blues het volgende:
Watsup met mijn prikkelverwerking?
:7
Daarmee niks, jij doet geen chemo.
Dus jij vindt die kutpiano leuk.
pi_212977979
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:18 schreef Vanyel het volgende:
En zo lang je niks zegt over vechten, en overwinnen, en kanker verslaan :r kun je niet zoveel fout doen
Je gaat idd lekker op een beetje optimisme... :Y

:(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212978024
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 13:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Je gaat idd lekker op een beetje optimisme... :Y

Hou jij je optimistisch snaveltje maar tot je ook 50 kilo perst met je buikje, schatje :6
  Moderator woensdag 27 maart 2024 @ 13:32:30 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212978038
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:43 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ja hoor, kan bij bijvoorbeeld Centralbahn.

Maar volgens mij hadden ze een reguliere lijnvlucht.
  woensdag 27 maart 2024 @ 14:52:34 #39
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212978757
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn ouders hebben eenzelfde dak, en daarbij is een rij "boven de knik" en een rij " onder de knik" op een 1 geheel vormend frame geplaatst.
Frame zit dus vast aan de uiterste boven- en onderkant, om de gevoelige pannenrij " op de knik" met rust te laten.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_212979124
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 13:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hou jij je optimistisch snaveltje maar tot je ook 50 kilo perst met je buikje, schatje :6
Jong ik wil niet sterk, ik wil minder dik. En lekker op weg jah!

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_212979336
PPfff meten is weten. Ben met een nieuw tuniek bezig maar wat een gedoe om dat aan te passen. Heupen/bovenbenen zijn 4 maten groter dan bovenlijf en armen zijn ook 3-4 maten groter. Da's best last met een mouwgat, alles is uit proportie. En dan is ook mijn rechterkant dunner dan de linkerkant
Hoe dat zou moeten wanneer ik kleding zou kopen weet ik eigenlijk niet, dat was voorheen al lastig (linkerbroekspijp zat strakker, linkermouw zat strakker) maar zou nu nog lastiger zijn
pi_212979552
Kijk dan wat een mooie tweeling uit Indonesië. Zelfde jaar, zelfde denominatie, zelfde ontwerp. Alleen de kleur is anders (okee en het watermerk). En beide: Pick Matches Grade O+ O+ O+ Ik ben blij *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212979801
Gefeliciteerd ermee dr. Flash 💐

@Kaatje1 wat ik eerder al zei…het is puzzelen en tegelijk kun je mooi je eigen kleding maken en aanpassen. En mooie stofdesigns uitzoeken.
Want ik zag minder leuke standaardpatronen in de confectie afgelopen zondag.

Overgewerkt als vrijwilliger…ja, dat kan ook. Als mensen er een onoverzichtelijk zootje van maken met 3 kinderen en boeken wel/niet inleveren en brieven hierover krijgen. En op het laatste moment komen binnenlopen. Ach, wij lossen het op.
pi_212979834
En ik maar zoeken in het autoboekje en op internet.
De UP! is van julij 2021. Volgend keer eens in de garage vragen.

Wisten jullie dit?
“Sinds april 2018 zijn alle nieuw ontwikkelde auto's op de Europese markt verplicht uitgerust met het zogenaamde eCall-noodoproepsysteem. Maar weet jij waar die knop zich bevindt en wat hij exact doet? En wat zijn de gevolgen als je hem indrukt?”…
pi_212979853
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:35 schreef AnneX het volgende:

Wisten jullie dit?
“Sinds april 2018 zijn alle nieuw ontwikkelde auto's op de Europese markt verplicht uitgerust met het zogenaamde eCall-noodoproepsysteem. Maar weet jij waar die knop zich bevindt en wat hij exact doet? En wat zijn de gevolgen als je hem indrukt?”…
Is dat niet iets wat automatisch in werking treedt bij een heftige crash? :?
  woensdag 27 maart 2024 @ 16:42:38 #46
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212979894
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_212979899
quote:
3s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Is dat niet iets wat automatisch in werking treedt bij een heftige crash? :?
Ja, en daarnaast kun je het knopje - als je het weet te vinden - ook zelf bedienen.
pi_212979907
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:42 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
😳 wáár dan?

En bij ieder model / merk op dezelfde plek?
  woensdag 27 maart 2024 @ 16:44:49 #49
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212979915
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
😳 wáár dan?

En bij ieder model / merk op dezelfde plek?
Dit is van een onderdelen website die volkswagen up onderdelen verkoopt; ik verwacht dat ie er zo uitziet. Bij de meeste moderne auto's die ik gezien heb in het plafond.
pi_212979929
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 15:43 schreef Kaatje1 het volgende:
PPfff meten is weten. Ben met een nieuw tuniek bezig maar wat een gedoe om dat aan te passen. Heupen/bovenbenen zijn 4 maten groter dan bovenlijf en armen zijn ook 3-4 maten groter. Da's best last met een mouwgat, alles is uit proportie. En dan is ook mijn rechterkant dunner dan de linkerkant
Hoe dat zou moeten wanneer ik kleding zou kopen weet ik eigenlijk niet, dat was voorheen al lastig (linkerbroekspijp zat strakker, linkermouw zat strakker) maar zou nu nog lastiger zijn
Wat enorm ingewikkeld. Extra fijn dat je zelf je kleren maakt dan, ondanks de extra uitdagingen.

Ben je ook de ene dag meer opgezwollen dan de andere? Geen idee hoe dat werkt.
Spoilers!
pi_212979941
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:44 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dit is van een onderdelen website die volkswagen up onderdelen verkoopt; ik verwacht dat ie er zo uitziet. Bij de meeste moderne auto's die ik gezien heb in het plafond.
Oh. Dan eens beter kijken.
Merci!
pi_212979955
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk dan wat een mooie tweeling uit Indonesië. Zelfde jaar, zelfde denominatie, zelfde ontwerp. Alleen de kleur is anders (okee en het watermerk). En beide: Pick Matches Grade O+ O+ O+ Ik ben blij *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie combi. Zelf bij elkaar gezocht of zo gekocht?
Spoilers!
pi_212979965
Oh ja O+
SPOILER
  woensdag 27 maart 2024 @ 16:48:52 #54
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_212979979
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:35 schreef AnneX het volgende:

Wisten jullie dit?
Ja. Maar dat ligt ook aan wanneer het model is goedgekeurd. Onze Kia e-Niro uit 2022 heeft het niet, omdat het model in 2016 al is goedgekeurd voor de Europese Markt.
pi_212980002
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat enorm ingewikkeld. Extra fijn dat je zelf je kleren maakt dan, ondanks de extra uitdagingen.

Ben je ook de ene dag meer opgezwollen dan de andere? Geen idee hoe dat werkt.
Ja, heb al 2x een spoed echo gehad omdat ze dachten dat ik trombose had. Laatste keer was links rondom de knie 7 cm dikker dan rechts. Of dat nou met lipoedeem te maken heeft weet ik niet, zal dat de volgende keer eens vragen.
pi_212980007
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:48 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Ja. Maar dat ligt ook aan wanneer het model is goedgekeurd. Onze Kia e-Niro uit 2022 heeft het niet, omdat het model in 2016 al is goedgekeurd voor de Europese Markt.
Aha.

Überhaupt wist ik van het hele E-call knopje niks.
pi_212980008
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, heb al 2x een spoed echo gehad omdat ze dachten dat ik trombose had. Laatste keer was links rondom de knie 7 cm dikker dan rechts. Of dat nou met lipoedeem te maken heeft weet ik niet, zal dat de volgende keer eens vragen.
7cm :o
Spoilers!
pi_212980060
Nog een oh ja…gister vertelde ik toch, dat Stedin aan het graven was vanwege een stroomstoring.
Vijftien meter kabel vervangen en anderhalf jaar ná het leggen van glasvezel *O*
Komt vaker voor, zei de opzichter.
pi_212980121
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
7cm :o
Ik zou even moeten meten, maar het verschil is geloof ik 2 cm. Maar men schrok zich kapot. Was een jaar geleden of zo. Eerst naar de HA, meteen door naar het ziekenhuis voor bloedprikken (labwerk moet hierbij meteen gedaan worden), toen terug naar werk, 2 uur later telefoon van de HA dat ik 10 minuten later in het ziekenhuis moest zijn voor een echo. Van ziekenhuis naar werk (heuvels af) was al 20 minuten, dus van werk naar ziekenhuis in 10 minuten, dan zou ik een enorm record hebben gehad _O- Geloof dat ik er toen 25 minuten over gedaan heb, alleen de echoafdeling ligt nog zo'n 10 minuten lopen van de ingang. Was zo blij dat ik op dat "echo bed" mocht liggen, even bijkomen (en natuurlijk niets aan de hand)
pi_212980172
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Mooie combi. Zelf bij elkaar gezocht of zo gekocht?
Bij elkaar gezocht :Y Van de 64 zijn er 300, die was niet zo moeilijk. Van de 63 zijn er maar 13 :o (toch had ik die eerder O-) )
pi_212980174
@Vanyel @DancingPhoebe, ik ben The L Word: Generation Q aan het kijken. Nu bij aflevering 6 en het is eigenlijk een heel natuurlijk en organisch gevolg van The L Word. Om een of andere reden dacht ik dat het over middelbare schoolkinderen ging maar dat is helemaal niet zo. Meerderheid twintigers en Bette, Shane en Alice hebben hoofdrollen, geen cameo's. Alleen de dochter van Bette en Tina is tiener.

Er zitten alleen ook homo's, transmensen en andere queers in.

Ik ben hier wel content mee.
Spoilers!
pi_212980206
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Bij elkaar gezocht :Y Van de 64 zijn er 300, die was niet zo moeilijk. Van de 63 zijn er maar 13 :o (toch had ik die eerder O-) )
Da's extra leuk :Y

@Kaatje1, sneller dan het geluid!
Spoilers!
pi_212980306
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vanyel @:dancingphoebe, ik ben The L Word: Generation Q aan het kijken. Nu bij aflevering 6 en het is eigenlijk een heel natuurlijk en organisch gevolg van The L Word. Om een of andere reden dacht ik dat het over middelbare schoolkinderen ging maar dat is helemaal niet zo. Meerderheid twintigers en Bette, Shane en Alice hebben hoofdrollen, geen cameo's. Alleen de dochter van Bette en Tina is tiener.

O+ Bette O+
Waar kijk je dat?
En heet de dochter iets met -tard?
pi_212980335
PorTARD
pi_212980404
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+ Bette O+
Waar kijk je dat?
En heet de dochter iets met -tard?
Gedownload.

Portard, wtf is dat nou weer. Is nog niet ter sprake gekomen.
Spoilers!
pi_212980413
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 14:52 schreef fietsie het volgende:

[..]
Mijn ouders hebben eenzelfde dak, en daarbij is een rij "boven de knik" en een rij " onder de knik" op een 1 geheel vormend frame geplaatst.
Frame zit dus vast aan de uiterste boven- en onderkant, om de gevoelige pannenrij " op de knik" met rust te laten.
Ah, dankje, maar die zonnepanelen heb ik al. Ik zie dat ik het wat onduidelijk opschreef. Die vloeken destijds en heb nu geen zin in vloekende airco-monteurs. Ons dak is overigens echt gek, want na de knik loopt het loodrecht naar beneden (en dus niet onder een hoek zoals gebruikelijk) met nokpannen op de knik en de pannen zitten ook aan de zijgevel.
pi_212980800
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vanyel @:dancingphoebe, ik ben The L Word: Generation Q aan het kijken. Nu bij aflevering 6 en het is eigenlijk een heel natuurlijk en organisch gevolg van The L Word. Om een of andere reden dacht ik dat het over middelbare schoolkinderen ging maar dat is helemaal niet zo. Meerderheid twintigers en Bette, Shane en Alice hebben hoofdrollen, geen cameo's. Alleen de dochter van Bette en Tina is tiener.

Die moet ik ook nog eens huren ja. Las gisteren in the l word sub dat er ook iets bestaat als the interogation tapes, daar was men niet heel erg enthousiast over...
pi_212980997
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:18 schreef Vanyel het volgende:
Echt, dit soort uitspraken zijn letterlijk en figuurlijk om te kotzen :( :{w

Overigens vind ik die kutpiano niet leuk.
Ik vind dat het stil, zen en geen gezeik moet zijn in de (wandel-) gangen vh avl.
Alleen de wolfsmelk 'mag' er zijn.
Buiten }:|

Als ik je daar ooit zie/herken ga ik je huggen vrouw |:) :*
pi_212981047
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:53 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik vind dat het stil, zen en geen gezeik moet zijn in de (wandel-) gangen vh avl.
Alleen de wolfsmelk 'mag' er zijn.

SPOILER
pi_212981193
+1 voor de OP

Huis hier steeds leger. Vrijdag weer pizza bakken voor de buurt.

Bus wegens trage bureaucratie rondom parkeervergunning maar bij een kennis in de loods gezet.

Wel veel gekookt niet veel fotos gemaakt de laatste tijd. Hier ook wat minder meegegluurt.

Insta gemaakt voor het grote vertrek en de documentatie daarvan (en een YouTube kanaal en een opzetje website, maar die zijn nog leger dan de insta :D )
.

Exact vijf weken nog tot we weggaan :o
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_212981282
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:

SPOILER
SPOILER
pi_212981726
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Gedownload.

Portard, wtf is dat nou weer. Is nog niet ter sprake gekomen.
dat was in L word.
Welke achternaam krijgt ons kind
pi_212981748
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:53 schreef Blues het volgende:

[..]

quote:
^O^ Alleen de wolfsmelk 'mag' er zijn.

Moet je me eerst vinden vrouw *)
  woensdag 27 maart 2024 @ 19:42:13 #74
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212982103
zeg, die airfryer bakken, kunnen die in de afwas machine?

en een eeuwige discussie hier in huis, bestek met het lemet ( of het vieze gedeelte) naar beneden of omhoog?

pffftttt...
pi_212982138
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2024 19:42 schreef Barreltje het volgende:

en een eeuwige discussie hier in huis, bestek met het lemet ( of het vieze gedeelte) naar beneden of omhoog?

pffftttt...
Lemmet naar beneden (anders kan je jezelf snijden wanneer je ze uit het bakje haalt)
AF bakken van Philips kunnen in de vaatwasser.
pi_212982578
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 19:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Lemmet naar beneden (anders kan je jezelf snijden wanneer je ze uit het bakje haalt)
AF bakken van Philips kunnen in de vaatwasser.
De messen die scherp genoeg zijn dat dat een risico is, horen sowieso niet in de vaatwasser *)

Vieze kant naar boven, schone kant naar onder.
  woensdag 27 maart 2024 @ 20:09:30 #77
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_212982596
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2024 19:42 schreef Barreltje het volgende:

pffftttt...
Besteklade voor je vaatwasser bestellen, opgelost :D
  woensdag 27 maart 2024 @ 20:19:54 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212982813
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 20:09 schreef gcjoel het volgende:

[..]
nieuwe vaatwasser, maar ja.. arme ondernemer dit dat :P
  woensdag 27 maart 2024 @ 20:20:07 #79
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212982826
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2024 20:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
De messen die scherp genoeg zijn dat dat een risico is, horen sowieso niet in de vaatwasser *)

waarom dit ?
pi_212983191
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2024 20:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Waarom? Doe jij ook vorken met de tanden naar boven in de machine? En ik ging ervan uit dat @Barreltje het heeft over bestekmessen. De chef is toch kok? Die doet vast z’n andere messen niet in de vaatwasser :D
pi_212983494
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Die moet ik ook nog eens huren ja. Las gisteren in the l word sub dat er ook iets bestaat als the interogation tapes, daar was men niet heel erg enthousiast over...
Dat zegt me in de verte wel iets. Vaag.

Er schijnt ook een slechte podcast van de actrices die Alice en Shane spelen te zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 19:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]
dat was in L word.
Welke achternaam krijgt ons kind
Oh, die heb ik even gemist dan.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 20:09 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja O+ En daarin moeten de lemetten blijkbaar omhoog dus dat doe ik braaf.
Spoilers!
pi_212983637
Ruim 5 uur in de auto maakte me ontzettend gaar bij thuiskomst. Heb dutje gedaan.

Koffie bij LS was fijn. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_212983640
Volgens mr google
“Als je de lepels en vorken om en om omhoog zet, dan blijft het vuil minder tussen het bestek plakken en kan je vaat écht schoon worden. We raden je wel aan om al je messen met het handvat omhoog in het mandje te zetten. Messen kunnen nogal scherp zijn en je kunt je zo verwonden als ze met de scherpe kant omhoog staan.”
pi_212984082
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2024 20:50 schreef Lonaa het volgende:
Ruim 5 uur in de auto maakte me ontzettend gaar bij thuiskomst. Heb dutje gedaan.

Koffie bij LS was fijn. O+
Ja O+
Spoilers!
pi_212984118
Lonaa LS mietje O+
pi_212984318
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:16 schreef Blues het volgende:
Lonaa LS mietje O+
Ik heb morgen weer een FOK! meet. Vorige week ook al één. Heb ik toch zomaar een sociaal leven :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Lucky_Strike op 27-03-2024 22:33:24 ]
Spoilers!
pi_212985238
Geen messen in de vaatwasser ^O^

Vorken en lepels met de steel naar beneden. Andersom past ook niet. Bestekbak heeft kleine gaten om ze in te steken.

@Barreltje

Werk is vermoeiend en ik voel me er onzeker over. Relatief weinig feedback over hoe ik 't doe. Ik moet er weer ff aan trekken dat ik zelf achter feedback aan ga en meer met collega's praat, niks gaat vanzelf. (Ik had je vraag gezien vorig topic @Blues maar ik ben de laatste week beetje afwezig hier)

Dit is week 3 van hoestbuien, 's nachts wakker worden om te hoesten enz enz. :( waarschijnlijk moet ik rustiger aan doen. Ik ben niet goed in rustiger aan doen :(

Nieuwste verbouwingsnieuws van mijn ouders is dat het ze is gelukt om voor het plaatsen van de voorzetwanden het behang op zo'n manier te verwijderen, dat ze het nu op de nieuwe wanden terug konden plakken. Ze zijn er erg trots op en zeiden al "als we ooit verhuizen, kunnen we het behang meenemen!" _O-

Oh en broertje is geslaagd voor zijn opleiding. Keurige zes. *G*
Hij heeft alle herkansingen die ze aanboden nodig gehad maar nu zijn we er. _O_

En ik kreeg mail dat er een artikel gepubliceerd wordt over werk uit m'n masterscriptie en of ik wilde ondertekenen dat ik akkoord ga als coauteur. Ik sta dan als coauteur voor de data-analyse, niet het schrijven van het artikel natuurlijk. Dacht dat het hele onderzoek in een zwart gat verdwenen was maar niet dus. Zes jaar later ineens toch artikel af :D
pi_212985247
Mooi verhaal lekker kort :')
pi_212985400
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb morgen weer een FOK! meet. Vorige week ook al één. Heb ik toch zomaar een sociaal leven :P
Ik ook morgen *) en vorige week ook één. En ik kwam Lein gisteren in de supermarkt tegen, dat is ook een soort van meet.
pi_212985435
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 20:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Waarom? Doe jij ook vorken met de tanden naar boven in de machine? En ik ging ervan uit dat @:barreltje het heeft over bestekmessen. De chef is toch kok? Die doet vast z’n andere messen niet in de vaatwasser :D
Ja, vorken, lepels, alles vieze kant in de lucht.
pi_212985452
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2024 20:20 schreef Barreltje het volgende:

[..]
waarom dit ?
Zodat ze schoon spoelen, mooi wijd uitelkaar met de vieze (en grotere) kanten en de dunnere en schonere kant in het bakje gepropt.
pi_212985502
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik ook morgen *) en vorige week ook één. En ik kwam Lein gisteren in de supermarkt tegen, dat is ook een soort van meet.
Toevallig :o

@Tele6, lastig hoor om zo'n nieuwe functie te vervullen. Het komt vast goed, maar om hulp vragen lijkt me wel handig ;)
Broertje *O* , ouders :') , hoesten }:| , artikel *O*
Spoilers!
pi_212985813
Moest ik vanavond om 19 uur ergens zijn voor een overleg en rij op gewoonte - woensdagavond en zo - naar Zingen waar ik om 20 uur moest zijn.
Was al uitgestapt en zag de mensen aankomen van het uur Zingen voor ons. 8)7
Hup terug in de auto en nog op tijd zelfs waar ik wezen moest. w/

En daarna Zingen. Er worden een aantal liedjes geoefend voor diverse optredens. 🎶
pi_212985826
Ik zie het helemaal voor me, behangpaneel in de verhuiswagen en dan ingepakt in bubbelfolie

Fijn voor geslaagde broer en wat leuk van het artikel

Lastig van het werk, zijn de collega’s wel benaderbaar?
Hopelijk ben je snel van de hoest af, 3 weken is dodelijk vermoeiend
pi_212985852
Hup @Tele6 Je kunt het. B-) Vragen en zo.

“Verhuisbaar behang” raakt men daar niet op uitgekeken?

Paar jaar terug ook alsmaar ongelooflijk hoesten en kuchen, wekenlang.
Een paar codeïne tabletjes via de huisarts deden wonderen. Het sliep ook (eindelijk) lekker!
pi_212986821
Goedemorgen!
Het voelt als prima fietsweer. Buiten werd ik zojuist begroet (na de schapen) door de ooievaar en de torenvalk. Het wordt steeds gezelliger hier.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212986845
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Zijn jullie spullen aan het verkopen zodat alleen de bus vol meegaat?
Hoe is het met jullie Spaans eigenlijk?
#vroeg wakker want er stond een trein stil op de overweg. Rinkeldekinkel.

Mogguh!
pi_212986865
Zo, iemand hier rond huis is om half 7 opgestaan omdat hij warme pancakes mee wil nemen naar zijn lentefeestontbijt. Opvoeddoel behaald *O*

Ik ben ondertussen benieuwd hoe lang ik erover doe om vanavond thuis te komen van mijn werk, er schijnt hier een evenementje te zijn.... }:|
pi_212986997
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 06:39 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Het voelt als prima fietsweer. Buiten werd ik zojuist begroet (na de schapen) door de ooievaar en de torenvalk. Het wordt steeds gezelliger hier.
Waarom heb ik nu het beeld in mijn hoofd van een torenvalk die een ooievaar probeert te verslinden?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212987013
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dit doet ik ook. Messen die daartussen staan zijn niet scherp, alles scherp gaat met de hand.

En ik fokmeet niemand (sorry DP), maar ik meet sowieso verdomd weinig mensen.
Laatst was ik zo dapper de familiereünie te trotseren. Dat was verrassend leuk en bizar vermoeiend en ik voelde me direct 3 dagen alsof er een trein over me heen was gereden.
pi_212987021
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 07:02 schreef Clubsoda het volgende:
Zo, iemand hier rond huis is om half 7 opgestaan omdat hij warme pancakes mee wil nemen naar zijn lentefeestontbijt. Opvoeddoel behaald *O*

Ik ben ondertussen benieuwd hoe lang ik erover doe om vanavond thuis te komen van mijn werk, er schijnt hier een evenementje te zijn.... }:|
:D
Doet ie goed. Zijn goh ze hadden misschien wel wat van elkaar weg collega bakte zich gisteren suf aan versierde cupcakes voor de lentelunch.

Hier gaat er een uit logeren, ander komt maar lekker op de fiets einde dag, en nummer 3 werkt thuis. Leuk hoor, zo'n popi durp.
pi_212987069
Ik sliep ruk.
pi_212987071
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 07:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Doet ie goed. Zijn goh ze hadden misschien wel wat van elkaar weg collega bakte zich gisteren suf aan versierde cupcakes voor de lentelunch.

Hier gaat er een uit logeren, ander komt maar lekker op de fiets einde dag, en nummer 3 werkt thuis. Leuk hoor, zo'n popi durp.
:D ook al zo'n kleine chef O+

De rest van het gezin is thuis of lopend op school. Geen idee hoe het er het einde van de dag uitziet maar ik heb stille hoop dat het van de kant waarvan ik moet komen en dan kan waar ik moet zijn, te doen is.
pi_212987101
Wel content met nieuwe loonstrookje. :7
pi_212987130
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:07 schreef Lonaa het volgende:
Wel content met nieuwe loonstrookje. :7
Lonaastrookje
pi_212987152
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 07:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit doet ik ook. Messen die daartussen staan zijn niet scherp, alles scherp gaat met de hand.

Laatst was ik zo dapper de familiereünie te trotseren. Dat was verrassend leuk en bizar vermoeiend en ik voelde me direct 3 dagen alsof er een trein over me heen was gereden.
pi_212987163
:( :( :( Wat is dat voor woke onzin joh, een lentefeest?!!? Mogen we godverdomme geemeems meer arisch pasen vieren ofzo?!?!?!? :( :( :(
pi_212987185
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
:( :( :( Wat is dat voor woke onzin joh, een lentefeest?!!? Mogen we godverdomme geemeems meer arisch pasen vieren ofzo?!?!?!? :( :( :(
Remia Gevulde Paprikasaus Emmertje

Remia Gevulde Paprikasaus is een rijk gevulde en pikante saus, bereid met diverse groenten. Voorheen bekend als Zigeunersaus. Deze kant-en-klare saus smaakt heerlijk over biefstuk, schnitzel of andere vleessoorten.

8)7
pi_212987203
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 07:46 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Waarom heb ik nu het beeld in mijn hoofd van een torenvalk die een ooievaar probeert te verslinden?
Ze gaan ongeveer naast elkaar zitten broeden. Hoewel de torenvalk een roofvogel is denk ik dat er meer kans is dat de uiver kleine valkjes vreet dan dan de torenvalk zo’n storkje ophapt.
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 08:31:49 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212987249
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 07:02 schreef Clubsoda het volgende:

Wordt sowieso een erg drukke avondspits zegt men.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2024 @ 08:41:26 #111
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212987298
Vanavond VVE. En dan een lekker Paasweekend. Goeie vrijdag Alkmaar - Graft in het kader van Trekvogelpad en savonds naar vd Laan en Woe.
Zaterdag bierproeverij - stout en porters :+.
Zondag iig eten bij moeders. Afhankelijk van het weer 1e of 2e Paasdag ook nog een lange wandeling.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_212987299
Mogge!

Gezellig bij @sigme Huisdieren die voor zichzelf zorgen zijn natuurlijk ideaal.

Het ruikt nu vast lekker in huis bij @Clubsoda Heb ook zomaar het idee dat je niet gaat kijken of meelopen ;)
pi_212987322
quote:
Je mag ook niets meer tegenwoordig }:|
Spoilers!
pi_212987334
VROLIJK LENTEFEEST JONG0NS
pi_212987337
Ik heb over een ochtendje werken alweer weekend. Ergens jammer want ik ga zo lekker momenteel.
Spoilers!
pi_212987348
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Je mag ook niets meer tegenwoordig }:|
THEY THOOK OUHR JHOOOOOOBS :( :( :(
pi_212987349
Ik moet met W mee naar de tandarts en dan een paar uurtjes werken. oa uitpakken wat ik gisteren opgehaald heb, waarvan in ieder geval 24 dozen met bier naar boven moeten. Met de trap. In het smalle trapgat.
Zin in.
pi_212987351
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:45 schreef Lonaa het volgende:
VROLIJK LENTEFEEST JONG0NS
Regen :'( :'( :'(
pi_212987353
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Regen :'( :'( :'(
Zon.
pi_212987360
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Zon.
Goffer
pi_212987391
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet met W mee naar de tandarts en dan een paar uurtjes werken. oa uitpakken wat ik gisteren opgehaald heb, waarvan in ieder geval 24 dozen met bier naar boven moeten. Met de trap. In het smalle trapgat.
Zin in.
Troost je, binnenkort moeten ze ook vast weer naar beneden *O*
Spoilers!
pi_212987425
Leuk weer wel. J liep hier te jompelen over het goede weer en barbecueën. Dus ik heb allemaal barbecuedingen gekocht :')
Spoilers!
pi_212987433
T is droog daar ben ik al blij mee.
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:01:36 #124
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212987514
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:25 schreef sigme het volgende:

[..]
Ze gaan ongeveer naast elkaar zitten broeden. Hoewel de torenvalk een roofvogel is denk ik dat er meer kans is dat de uiver kleine valkjes vreet dan dan de torenvalk zo’n storkje ophapt.
Jaren geleden waren er Lammergieren uit de Pyreneeën onderweg in NL die smulden van de ooievaars, kan mij menig vogelaar herinneren die een heel dubbel gevoel hadden, enerzijds de zo moeizaam teruggebrachte ooievaars die weg gegeten werden, anderzijds zijn Lammergieren nog zeldzamer en nog meer bedreigd. Mooie beesten trouwens.
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:02:09 #125
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212987525
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wordt sowieso een erg drukke avondspits zegt men.
Ja, de A12 Nederland in en de pont naar Texel zullen zeer druk zijn.
pi_212987598
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Troost je, binnenkort moeten ze ook vast weer naar beneden *O*
;(
pi_212987673
quote:
Ja, die overdaad aan voedsel smaakt een stuk minder zonder de olijke bijsmaak van een marteldood :(
pi_212987699
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Gezellig bij @:sigme Huisdieren die voor zichzelf zorgen zijn natuurlijk ideaal.

Het ruikt nu vast lekker in huis bij @:clubsoda Heb ook zomaar het idee dat je niet gaat kijken of meelopen ;)
Nee, zeker niet :D al was het alleen maar dat het zo'n beetje rond bedtijd begint :P
pi_212987863
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:14 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, die overdaad aan voedsel smaakt een stuk minder zonder de olijke bijsmaak van een marteldood :(
O+
pi_212989490
Ik ging vanochtend op de foto en interview, want m'n leidinggevende wil graag de zichtbaarheid van m'n functie verhogen oid.

Nou heb ik de foto's toegestuurd gekregen en man wat een stom hoofd heb ik toch :'(

Fotograaf had een voorstel gedaan om een foto uit te kiezen, denk dat we daar maar voor moeten gaan en verder kop in het zand en door.

Ik weet ook gewoon niet hoe je professioneel op de foto moet. Niet m'n breed lachende vakantiefoto-lach iig. Dus nu sta ik tamelijk sip op de foto :')
  donderdag 28 maart 2024 @ 11:24:11 #131
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212989633
Regen en 8 graden buiten.
Dus liggen er hier twee dikke katten hun vacht droog te likken :? weirdo's

@Tele6 ik snap je volkomen.. voor de website van ons vrouwennetwerk willen we ook graag een foto van ons, de oprichters. maar ik sta nooit goed op foto's.. dus ik heb maar voorgesteld dat we een strandwandeling gaan maken en dat er dan maar iemend achter aan moet lopen en die dan af en toe roept : en nu een gesprekje, en dat we dan een gesprek samen gaan houden en dat die persoon dan maar van ver weg met een telelens ( no pun) een foto moet maken.. want dat enorme in your face :X }:|
pi_212989713
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:25 schreef sigme het volgende:

[..]
Wel superleuk zo dichtbij.
pi_212989756
Lentefeest :?
Oké ik ben definitief ouT letterlijk en figuurlijk :+

Ik ga zo lekker tussen de andere bejoirden een paar baantjes trekken. Als mijn zenuwbeen mee wil doen.
(ooit gelaserd want ik had de moed om dat te doen ivm spataderen... gelazer kan je beter zeggen }:| )
pi_212989759
En verder alleen nog morgen werken en dan weer een hele week vrij.
Mezelf gegeven :Y
De maandag daarop meteen duiken in een nieuw project *G* Althans we gaan het bijna gestorven BeterDichtbij wakker kussen maar dan ziekenhuisbreed en UNIFORM!
HET BESTAAT! Iedereen hetzelfde. :o :o :D
pi_212989804
  donderdag 28 maart 2024 @ 11:59:26 #136
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212990179
hmppff.. pasen ( want zo heet dat nog steeds hier :+ ) is hier al begonnen en nu zijn alle winkels dicht vandaag en morgen .. daar had ik niet helemala op gerekend..
pi_212990379
Wat is dat weer voor raars? 8)7 Lentefeest? De Lente begint op 21 maart.
Het is drie maanden lang Lentefeest.

Voor pasfoto en dergl als smoelenboek “vriendelijk kijken” zei iemand eens tegen mij. En ik geef het door.

Verder heeft de buurt de dorpsvlag halfstok voor het afscheid van een buurman strakjes. Voor hem speciaal wordt de klok geluid van de kerkburen.
Dat is de tweede buurman in 3 maanden. Helaasch.

@Clubsoda wat lekker een chef in de dop. :Y)
pi_212990567
Oh god, we gaan nu ook niet-ironisch vallen over de term Lentefeest? 8)7

Gatver, wat een raar fenomeen, inclusie :?

[ Bericht 16% gewijzigd door Clubsoda op 28-03-2024 13:07:11 ]
pi_212990891
Thuis! Vanochtend op weg naar de boten een regenbui op m’n hoofd gekregen (handschoenen en cape lagen natuurlijk thuis). Lastig spreekuur met mensen die al zo ontzettend lang wachten en je kunt eigenlijk niets doen door die enorme achterstanden

Ik hou ervan, Lentefeest, zou wel leuk zijn wanneer het ook lenteweer was.

@Barreltje daar moest ik ook zo aan wennen, dat pasen al op donderdagochtend begint en de week na pasen doorloopt (tenminste die ervaring heb ik met zweden en noren)
pi_212990918
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:27 schreef Clubsoda het volgende:
Oh god, we ga nu ook niet-ironisch vallen over de term Lentefeest? 8)7

Gatver, wat een raar fenomeen, inclusie :?
Ik ben eigenlijk ook wel verbaasd en licht teleurgesteld.
Spoilers!
pi_212991019
Eerst iróóónisch een vuurtje stoken en dan koppensnellen.
pi_212991029
Verbaasd?
Schattig mop *;
pi_212991062
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 06:49 schreef AnneX het volgende:

[..]
Zijn jullie spullen aan het verkopen zodat alleen de bus vol meegaat?
Hoe is het met jullie Spaans eigenlijk?
#vroeg wakker want er stond een trein stil op de overweg. Rinkeldekinkel.

Mogguh!
Spullen verkopen omdat we heel veel ongebruikelijk spul hebben dat mee gaat en we wel zo min mogelijk mee willen nemen *)

Dus banken en kasten weg, één bureau mee de ander weg. Maar wel oa vlak van dikte bank, drie ovens, zaagtafel, lintzaag etc die mee gaan.

In het busje gaat in elk geval mee wat we in de hórreo, onze tijdelijke woning, nodig hebben. De rest met verhuisbedrijf in opslag (tenzij we nog extra meuk in busje kwijt kunnen)
pi_212991091
quote:

[..]

Waarom? Ik dacht dat jouw messen allemaal botte puntjes hadden :x
pi_212991103
quote:

Ik vind dit niet echt klantvriendelijk.
pi_212991153
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk ook wel verbaasd en licht teleurgesteld.
Het komt soms uit onverwachte hoek ;(

Anyways, het zal die kinderen worst wezen natuurlijk, wat voer en knutselen en vooral niet werken *O*

We hadden gisteren een mooi gesprek over de christelijke en Joodse paasviering en ook de heidense lenteviering, want laten we wel wezen, die waren er natuurlijk nog véél eerder mee dan welke monotheïstische benadering dan ook. Vervolgens ging mijn kind bij zichzelf na of hij nu eerder agnostisch en of atheïstisch is en toen was het weer klaar.
pi_212991193
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Waarom? Ik dacht dat jouw messen allemaal botte puntjes hadden :x
}:|
pi_212991209
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:54 schreef sigme het volgende:
Eerst iróóónisch een vuurtje stoken en dan koppensnellen.
Nou, zo is het precies!

Maar goed, tegen beter weten in geef ik nog even mijn serieuze visie: ik sta echt ergens nog wel open voor een 'ik hecht veel waarde aan de christelijke traditie rondom Pasen en ik vind het om reden xyz heel belangrijk dat we dit zo blijven noemen'. Dan zou ik wel moeite willen doen om me in dat standpunt de verdiepen. Met de 'wat raaaaaaaaaar!' 'wat onnoooooooooodig' 'mag je nog wel paaseitje zeggen?!' -achtige commentaren kan ik dan weer niet zo veel. Mag ik ook best wat van vinden en zeggen.
pi_212991242
@Tele6 :* jij bent vast zelf kritischer op de foto's dan andere mensen dat zijn! En logisch dat het even zoeken is in je baan momenteel, het is ook niet niks, alles ineens weer nieuw. Vind je ook je weg wel weer in!

Lentefeest, pasen, allemaal prima. Nul gelovig of bewust van waar pasen ook al weer precies voor is (natuurlijk weet ik het heus, maar niet alsof ik ook echt dat vier ofzo). Ik zie het als aanleiding om gezellig lekkere dingen te eten samen, dus hoe je het dan noemt.. In de praktijk is het overigens vooral lekker een lang weekend, want ouders kwamen terug en zijn inmiddels weer onderweg naar de volgende vakantie van anderhalve week :+ en broertje, vriendin en nichtje zijn een weekend weg met haar familie. Ik ga wel een nachtje in hun huis slapen, en met beste vriendinnetje van vroeger afgesproken daar (nav de reünie).

Daarnaast zo telefoontje van de uroloog ter controle, kan ik die mooi vertellen dat de ab fantastisch werkt. Geen blaasklachten meer, en waar iedereen steeds zei 'oh maar is dat niet heel heftig zo lang, ook voor je darmen enzo', doen mijn darmen het er dus werkelijk waar fantastisch op. Ik heb nog nooit zo lang achter elkaar normaal werkende darmen gehad (niet dat ik nu ineens wel alles kan eten, maar het werkt wel allemaal stuk beter nu. Weet nu ineens hoe het 'normaal' eigenlijk zou moeten zijn). Beter blijft dit als de ab over iets meer dan een maand klaar is!

En dan ook nog fysio vanmiddag (had ik idd aan gedacht @AnneX!), in de hoop dat die nek wat losser kan maken en daarmee sneller beter gaat. Want met 4x 2pcm en 3x 400mg ibu is het nu goed te doen, maar nog steeds niet pijnloos, en ik merk het direct als het een of ander aan het uitwerken is, dan doen weer meer bewegingen behoorlijk pijn.

Wat natuurlijk allemaal wel klein zeer is in vergelijking met alles wat @Vanyel noemde.. jeetje. Een deel wist ik (deels uit het boek van Maarten vd Weijden), deel niet, maar wat is het veel allemaal bij elkaar. En dat nog bovenop dat de ziekte zelf natuurlijk al helemaal klote is :{

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 28-03-2024 13:16:31 ]
pi_212991281
En als je nou nog zei jij mag geen Pasen meer vieren want ik geloof niet in jouw god :{w , maar nee, het enige wat je vraagt is hoeft een ander misschien geen Pasen te vieren, die niet gelooft in jouw God.

Nou dat is dus niet de bedoeling mevrouw Soda. }:| Je past je maar aan.
pi_212991340
Ik dacht vorige week ook opeens weer aan de fysio. Die vond dat ik dat best eens eerder had mogen doen. Plots word ik weer wakker zonder hoofdpijn, klein genotje is dat wel zeg O+
pi_212991431
Ik dank overigens god het lentekonijn op mijn blote knietjes in het voorjaarsgras dat we deze discussie niet in de klassenappgroep hebben O+
pi_212991475
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 13:18 schreef Clubsoda het volgende:
Ik dank overigens god het lentekonijn op mijn blote knietjes in het voorjaarsgras dat we deze discussie in de klassenappgroep hebben O+
Niet?

Ik ga er overigens maar van uit dat niet iedereen de lentefeestmemo al heeft ontvangen.
Spoilers!
pi_212991493
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 13:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Niet?

Ik ga er overigens maar van uit dat niet iedereen de lentefeestmemo al heeft ontvangen.
Dat was een vrij essentieel woordje in dit relaas ja :')
pi_212991573
Net 4 uur in de keuken gestaan. De vriezer ligt vol met worstenbroodjes :D
Ik vind het altijd te veel werk voor maar een paar worstenbroodjes dus dan maak ik er maar meteen 50.

Een deel voor zondag tijdens de brunch. Niet speciaal voor Pasen maar voor tijdens de Ronde van Vlaanderen :+
pi_212991605
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 13:08 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 :* jij bent vast zelf kritischer op de foto's dan andere mensen dat zijn! En logisch dat het even zoeken is in je baan momenteel, het is ook niet niks, alles ineens weer nieuw. Vind je ook je weg wel weer in!
Ik weet het niet. Ik ga denk ik collega's vragen of dit er OK uitziet.

Het is ook, mijn bril is best wel sterk dus ik heb van die hele kleine oogjes op de foto. Afhankelijk van hoe de foto genomen is, is dat erger of minder erg (ik heb ook wel foto's gehad waarbij het meeviel) maar deze foto's zijn van best wel ver weg genomen en je ziet m'n ogen er amper op.
pi_212991643
Ik had nog nooit van de term lentefeest gehoord, dat is alles.
Met pasen heb ik ook niks alleen een lekkere maandag extra vrij.
En ik kom uit een zeer gelovige gezin. moeder.
pi_212991687
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 13:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het is ook, mijn bril is best wel sterk dus ik heb van die hele kleine oogjes op de foto. Afhankelijk van hoe de foto genomen is, is dat erger of minder erg (ik heb ook wel foto's gehad waarbij het meeviel) maar deze foto's zijn van best wel ver weg genomen en je ziet m'n ogen er amper op.
Alles is beter dan mijn nieuwe paspoort foto zonder bril en je mag niet lachen :P
pi_212991784
Als ik er zonder bril op had gestaan, had je iig m'n ogen nog kunnen zien.

Ik voel me zo stom en lelijk. En moet hier nog een halve dag zitten en werken. Ben er zo klaar mee :'(
pi_212991816
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:29 schreef Tele6 het volgende:

Werk is vermoeiend en ik voel me er onzeker over. Relatief weinig feedback over hoe ik 't doe. Ik moet er weer ff aan trekken dat ik zelf achter feedback aan ga en meer met collega's praat, niks gaat vanzelf. (Ik had je vraag gezien vorig topic @:Blues maar ik ben de laatste week beetje afwezig hier)

En ik kreeg mail dat er een artikel gepubliceerd wordt over werk uit m'n masterscriptie en of ik wilde ondertekenen dat ik akkoord ga als coauteur. Ik sta dan als coauteur voor de data-analyse, niet het schrijven van het artikel natuurlijk. Dacht dat het hele onderzoek in een zwart gat verdwenen was maar niet dus. Zes jaar later ineens toch artikel af :D
Wat leuk!!

En @ werk tuurlijk is het vermoeiend want ALLES nieuw en onbekend. En als je niks hoort/geen feedback zal het wel goed gaan lijkt me, maar fijner is natuurlijk als ze ook positieve feedback geven. Mss denken ze daar niet aan?
Een gesprekje aanvragen vanuit jou is dan mss een idee.
Zo doen wij het ook wel... we betrappen ons erop dat als het goed gaat we dat te weinig zeggen tegen nieuwe medewerkers.. vaak wegens dat je zelf hardstikke druk bent.

/edit na je post hierboven
of vind je het gewoon niet leuk genoeg :{

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 28-03-2024 13:49:50 ]
pi_212991903
Kleine oogjes door -glazen check. En wat niet helpt is je ogen groter maken want dan gaan de wenkbrauwen ook mee omhoog.
Mag je een eigen foto laten maken en die gebruiken?

Wauw @Sarabi, 50 worstenbroodjes _O_ en :9~ (te bestellen ipv bier? :D )
pi_212991936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:15 schreef Tele6 het volgende:
Ik ging vanochtend op de foto en interview, want m'n leidinggevende wil graag de zichtbaarheid van m'n functie verhogen oid.

Nou heb ik de foto's toegestuurd gekregen en man wat een stom hoofd heb ik toch :'(

Fotograaf had een voorstel gedaan om een foto uit te kiezen, denk dat we daar maar voor moeten gaan en verder kop in het zand en door.

Ik weet ook gewoon niet hoe je professioneel op de foto moet. Niet m'n breed lachende vakantiefoto-lach iig. Dus nu sta ik tamelijk sip op de foto :')
Wel herkenbaar. Als ik op de foto moet, sta ik er ook altijd heel raar op, i.t.t. spontane foto's die ik niet door hebt.

Ik ben duidelijk niet van de selfiegeneratie die automatisch in een fotogenieke lach springt zodra er een lens tevoorschijn komt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212991984
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Kleine oogjes door -glazen check. En wat niet helpt is je ogen groter maken want dan gaan de wenkbrauwen ook mee omhoog.
Mag je een eigen foto laten maken en die gebruiken?

Wauw @:sarabi, 50 worstenbroodjes _O_ en :9~ (te bestellen ipv bier? :D )
Het moet in de huisstijl oid. Vandaar ook een vrij artistiekerige foto. :{
pi_212992303
Nou, ik heb gemaild of de foto opnieuw geprobeerd mag, minder serieus en afstandelijk. We zullen zien.
pi_212992382

:+
pi_212992413
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:21 schreef Tele6 het volgende:
Nou, ik heb gemaild of de foto opnieuw geprobeerd mag, minder serieus en afstandelijk. We zullen zien.
Ik had hierover gebeld, via de mail vragen klinkt awkward. Maar jeugd houdt niet meer van bellen, veel oudjes ook niet overigens.
pi_212992437
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:27 schreef Clubsoda het volgende:
[ afbeelding ]
:+
pi_212992441
@Tele6 :* geen fijn gevoel. Goed dat je ze gemaild hebt! Hopelijk kan het en voel je je er dan beter over.
En zullen we zeggen dat het stomme foto's zijn, ipv dat jij een stom hoofd hebt? Volgens mij is met jouw hoofd niks mis :*
pi_212992445
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:30 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik had hierover gebeld, via de mail vragen klinkt awkward. Maar jeugd houdt niet meer van bellen, veel oudjes ook niet overigens.
Lul toch niet zo uit je nek man _O-
pi_212992450
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:33 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 :* geen fijn gevoel. Goed dat je ze gemaild hebt! Hopelijk kan het en voel je je er dan beter over.
En zullen we zeggen dat het stomme foto's zijn, ipv dat jij een stom hoofd hebt? Volgens mij is met jouw hoofd niks mis :*
Precies!
pi_212992459
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:30 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Vind jij awkward klinken. Ik vind het vrij irritant als mensen me voor vanalles gaan bellen wat ook in een mail had gekund. Want in mail kan ik erop reageren wanneer ik dat wil, bij bellen word ik gestoord in waar ik mee bezig was.
pi_212992492
Dat gezegd hebbende wacht ik inmiddels al sinds 12.30 op een belletje van de uroloog (13u afspraak, mail zei kan tussen 12.30-13.30 dan gebeld worden). Heb net zelf maar even gebeld en in systeem laten zetten dat ik 15-15.30 niet bereikbaar ben. Hoop dat ze me zo nog voor fysio bellen, en anders direct erna, anders moet ik weer gaan bedenken of ik bij fysio wacht tot ze gebeld heeft of ik zsm terug ga rijden en hoop dat ze pas belt als ik thuis ben :+

#firstworldproblems
pi_212992558
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat gezegd hebbende wacht ik inmiddels al sinds 12.30 op een belletje van de uroloog (13u afspraak, mail zei kan tussen 12.30-13.30 dan gebeld worden). Heb net zelf maar even gebeld en in systeem laten zetten dat ik 15-15.30 niet bereikbaar ben. Hoop dat ze me zo nog voor fysio bellen, en anders direct erna, anders moet ik weer gaan bedenken of ik bij fysio wacht tot ze gebeld heeft of ik zsm terug ga rijden en hoop dat ze pas belt als ik thuis ben :+

#firstworldproblems
Irritant is dat he!
Wij hebben de belafspraken om laten zetten in: u wordt in de middag of u wordt in de ochtend gebeld.
Juist om dit te voorkomen.
Alleen als het echt in een tijdslot moet zetten we die bel na 1600 of zo.
pi_212992574
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:34 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Vind jij awkward klinken. Ik vind het vrij irritant als mensen me voor vanalles gaan bellen wat ook in een mail had gekund. Want in mail kan ik erop reageren wanneer ik dat wil, bij bellen word ik gestoord in waar ik mee bezig was.
Een mail schrijven duurt langer dan iets snel bespreken via de telefoon dus in die zin ben ik meer fan van bellen. Mensen laten je nooit met rust met honderden domme e-mails.
pi_212992579
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Lul toch niet zo uit je nek man _O-
Doe ik niet.
pi_212992613
quote:

[..]
Mailen is ook niet milieuvriendelijk overigens door alle extra dataopslag die je er mee genereert.

Ja, ik heb collega's die hier een punt van maken |:(
pi_212992617
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:45 schreef Jeroboam het volgende:

Doe ik niet.
Jawel want je beweringen zijn nergens op gebaseerd.
pi_212992621
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Irritant is dat he!
Wij hebben de belafspraken om laten zetten in: u wordt in de middag of u wordt in de ochtend gebeld.
Juist om dit te voorkomen.
Alleen als het echt in een tijdslot moet zetten we die bel na 1600 of zo.
Ja, best wel. Nou snap ik heus dat er dingen tussendoor kunnen komen hoor (al is Bergman natuurlijk geen regulier ziekenhuis met echt spoedzorg), maar het is net onhandig zo met die fysio afspraak. Die ook inmiddels minuut of tien uitloopt, dus hopelijk belt ze niet precies om 15.35 ofzo dat ik alsnog nog net daar zit. Maargoed, zo wel dan belt ze me heus daarna nog terug. Met afspraak om 13.00 ben ik vast niet de laatste die ze nog moet bellen :P
pi_212992628
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Jawel want je beweringen zijn nergens op gebaseerd.
Op de dagelijkse praktijk!
  donderdag 28 maart 2024 @ 14:48:53 #180
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212992634
quote:

[..]
:D deze discussie heb ik min of meer met mn pa.
dat gaat dan ongeveer altijd zo:
B: zullen we hier vandaag even over bellen, wanneer komt het uit?
PB: bellen is goed!
B: wanneer kan je bellen?
PB ik laat het je weten
3 uur later ..
PB: kan het NU
3 gemiste oproepen
B: Pa.. NEE.. ik kan niet ineens als het JOU uitkomt een uur een gesprek met je hebben, dat moet ik INPLANNEN..
8)7
IEDERE KEER
pi_212992648
Goed, ik spring nog ff op de fiets naar de bieb want ik kom niet door m'n boek heen.
(Kamers antikamers) even wat anders uitzoeken.
pi_212992659
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:48 schreef Barreltje het volgende:

[..]
PB ik laat het je weten
3 uur later ..
3 gemiste oproepen
B: Pa.. NEE.. ik kan niet ineens als het JOU uitkomt een uur een gesprek met je hebben, dat moet ik INPLANNEN..
8)7
IEDERE KEER
_O-
pi_212992663
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:48 schreef Barreltje het volgende:

[..]
PB ik laat het je weten
3 uur later ..
3 gemiste oproepen
8)7
IEDERE KEER
_O-
pi_212992669
Nou, ik denk dat mail in dit geval daadwerkelijk het handigst was, want hij mailde me meteen een andere foto terug waar ik een stuk beter op stond. Dus ik ga mooi akkoord met deze foto en dan is het klaar met alle foto-stress ^O^
pi_212992673
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:51 schreef Tele6 het volgende:
Nou, ik denk dat mail in dit geval daadwerkelijk het handigst was, want hij mailde me meteen een andere foto terug waar ik een stuk beter op stond. Dus ik ga mooi akkoord met deze foto en dan is het klaar met alle foto-stress ^O^
Fijn! ^O^
pi_212992694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:51 schreef Tele6 het volgende:
Fijn dat je jezelf nu wel mooi vindt!
pi_212992708
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:44 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Een mail schrijven duurt langer dan iets snel bespreken via de telefoon dus in die zin ben ik meer fan van bellen. Mensen laten je nooit met rust met honderden domme e-mails.
Alleen als je niet kunt typen
pi_212993585
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 13:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Herkenbare struggle. Fijn dat je een foto hebt kunnen regelen waar je blijer mee bent :*
pi_212993797
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:

Wauw @:sarabi, 50 worstenbroodjes _O_ en :9~ (te bestellen ipv bier? :D )
Daar zijn ze niet goed genoeg voor :D
Ik durf ze net te delen met mijn ouders.

Ik zou vaker moeten oefenen maar we eten eigenlijk geen vlees meer dus ik maak ze nog naar eens in de 2 jaar ofzo.
pi_212994000
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 16:18 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Daar zijn ze niet goed genoeg voor :D
Ik durf ze net te delen met mijn ouders.

Ik zou vaker moeten oefenen maar we eten eigenlijk geen vlees meer dus ik maak ze nog naar eens in de 2 jaar ofzo.
maar wel zelfgemaakt , da’s altijd met liefde
pi_212994444
Ik vind bellen heel claimend. Jij beslist dat ik nu tijd en zin heb om met je te spreken en je geeft me geen tijd om mijn gedachten te formuleren of rustig in mijn agenda te kijken voor een afspraak. Tien keer liever een mailtje. Zakelijk mail ik bij lange of moeilijke vragen eerst even: wanneer heb je tijd en dit is ongeveer de inhoud.

Ergo: millenials en gen z-er zijn sensitiever voor de behoeften van anderen O-)
pi_212994464
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 17:16 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind bellen heel claimend. Jij beslist dat ik nu tijd en zin heb om met je te spreken en je geeft me geen tijd om mijn gedachten te formuleren of rustig in mijn agenda te kijken voor een afspraak. Tien keer liever een mailtje. Zakelijk mail ik bij lange of moeilijke vragen eerst even: wanneer heb je tijd en dit is ongeveer de inhoud.

Dan neem je niet op toch, als het je allemaal te veel wordt. Ik check overigens wel altijd iemand agenda. Ik ga niet bellen op geblokte momenten.
pi_212994510
Als ik niet opneem dan komen we toch ook niet verder, als de ander niet wil mailen?
pi_212994538
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 17:21 schreef Clubsoda het volgende:
Als ik niet opneem dan komen we toch ook niet verder, als de ander niet wil mailen?
Kan, als jij echt belangrijk bent.
pi_212994584
quote:

Ik mail of app ook liever. Maar wel om een bel afspraak te maken. Urenlang heen en weer appen vind ik dan weer niet fijn
  donderdag 28 maart 2024 @ 17:30:20 #196
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_212994636
quote:

Ik ben het met je eens. Toch heb ik mij heel erg moeten aanwennen om gewoon te bellen. In de organisatie waar ik werk krijg je veel sneller iets voor elkaar i.t.t. email. Dat is een soort Pandora's box waar je soms weken moet wachten op een antwoord, omdat iedereen overspoelt is met allerlei e-mails. :P
pi_212994826
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 17:30 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens. Toch heb ik mij heel erg moeten aanwennen om gewoon te bellen. In de organisatie waar ik werk krijg je veel sneller iets voor elkaar i.t.t. email. Dat is een soort Pandora's box waar je soms weken moet wachten op een antwoord, omdat iedereen overspoelt is met allerlei e-mails. :P
En omdat de helft niet normaal kan mailen. Of ze zetten geen vraag in de mail naar denken dat jij na een vage omschrijving vast wel begrijpt wat zij zouden hopen dat je voor ze wil doen (of dat nou jouw ding is of niet) of na een set concrete vragen van jou beantwoorden ze er één en negeren ze de rest.
Als ze al reageren inderdaad, maar volgens mij blijft dat vaak liggen door de oorzaken hierboven.
pi_212995133
Nou echt ja, hoe vaak ik wel niet een mail stuur met helder geformuleerde vragen, en dan een antwoord terugkrijg waarvan ik denk: heb je überhaupt mijn mail gelezen, beantwoord gewoon mijn vragen eens |:(

Communicaaaasie is moeilijk (en frustrerend) soms.

Oja en ik app of mail ook vaak om een belafspraak te maken. Zomaar random bellen vind ik zo'n inbreuk op mijn bubbel :{w En anderen hebben hun eigen leven weer waarvan ik niet kan ruiken wanneer ze de tijd en aandacht voor mij hebben.
pi_212995194
Oh en _O- @Barreltje Dat is wel echt een mooi voorbeeld van dezelfde taal spreken maar allebei iets anders bedoelen.
pi_212996066
quote:

Als ik wil bellen dan app ik tegenwoordig met de vraag of het uitkomt dat ik even bel. Dat werkt ook.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212996612
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 18:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als ik wil bellen dan app ik tegenwoordig met de vraag of het uitkomt dat ik even bel. Dat werkt ook.
Precies, doe ik privé ook wel. Maar nog liever bel ik privé niet :+
  donderdag 28 maart 2024 @ 19:28:17 #202
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212997319
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 19:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Precies, doe ik privé ook wel. Maar nog liever bel ik privé niet :+
Als ik denk aan vroegah (ver voor internet, mail en whatsapp) toen kon ik rustig 3 uur bellen met iemand :o
pi_212997548
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 19:28 schreef MadMaster het volgende:
Bon tardi!

[ afbeelding ]
O+ _O_ Mn lievelings.
Mazzelpik! :D
pi_213000242
Op de npo site werkt automatisch naar de volgende ep doorlopen inmiddels weer :')
pi_213000415
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 22:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Op de npo site werkt automatisch naar de volgende ep doorlopen inmiddels weer :')
De sinds gisteren vernieuwde bezoekersparkeerapp hier in de stad is denk ik door dezelfde droeftoeters gebouwd als de NPO app,
pi_213000714
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2024 22:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
De sinds gisteren vernieuwde bezoekersparkeerapp hier in de stad is denk ik door dezelfde droeftoeters gebouwd als de NPO app,
Ik weet het wel zeker :X
Spoilers!
  donderdag 28 maart 2024 @ 22:48:28 #208
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213000739
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 20:12 schreef Blues het volgende:

[..]
O+ _O_ Mn lievelings.
Mazzelpik! :D
Ik stuur je straks wel een filmpje door (als het lukt, want ruim 3 minuten zeeschildpad in beeld)...

SPOILER: Hier nogmaals dezelfde foto na kleurcorrectie ^O^
pi_213000745
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 22:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik stuur je straks wel een filmpje door (als het lukt, want ruim 3 minuten zeeschildpad in beeld)...
*O* *O* *O*
  donderdag 28 maart 2024 @ 22:52:13 #210
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213000822
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 22:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]

SPOILER: Hier nogmaals dezelfde foto na kleurcorrectie ^O^
Oh wauw wat prachtig
pi_213001221
Wat vinden jullie toch allemaal veel :o

Prima hoor. Ik vind over het algemeen vrij weinig. Heerlijk rustig!
pi_213002030
Ik heb vandaag nog niks gevonden.
Ga nu op zoek :Y :P
pi_213002088
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2024 22:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Hebben we.een bezoekersparkeerapp?? Een appapp inmiddels?
pi_213002094
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 23:58 schreef Queller het volgende:
Wat vinden jullie toch allemaal veel :o

Prima hoor. Ik vind over het algemeen vrij weinig. Heerlijk rustig!
Ik vind jou altijd zo O+
  vrijdag 29 maart 2024 @ 07:50:53 #216
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213002184
Ik vind vandaag ook nog niet heel veel.

Ik vind het wel geinig dat ik nu 4 dagen weekend heb. Er is ergens een lijstje met eten en tuinklusjes. Straks eens kijken wat daar op staat, ik weet het niet echt meer.

Ik ga in elk geval het compostvat van @LeeHarveyOswald uit mijn auto halen en het bed verschonen. Oh en naar de apotheek voor nieuwe zalf tegen mijn rugjeuk.
Spoilers!
  vrijdag 29 maart 2024 @ 07:51:41 #217
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213002187
Ik vind alweer wat dingen inmiddels. Daar vind ik ook wat van.
Spoilers!
pi_213002219
O+ dingen vinden O+
pi_213002379
4 dagen weekend. Dus voor 8 uur wakker. Needless to say dat ik daar ook wat van vind.
pi_213002429
De ironie app kan ik niet vinden.
-O-
Mogguh.
pi_213002628
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 07:31 schreef Blues het volgende:
Ik heb vandaag nog niks gevonden.
Ga nu op zoek :Y :P
Paaseieren? :P
pi_213002893
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:46 schreef Clubsoda het volgende:

Paaseieren? :P
Paaseieren zoeken *O* Dat staat ook in de bijbel: zoekt en gij zult vinden *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_213003131
Misschien ga ik wel paaseieren verstoppen op het landgoed.
pi_213003191
Ik ga de mountainbike ophalen want die heeft bij de fietsenmaker gestaan om de remmen na te laten kijken. Vanmiddag rondje fietsen met broertje. Daarna paasweekend met B ^O^

M'n teamleider sprak me gisteren nog aan om me feedback te geven op de presentatie van dinsdag. Hij was er heel tevreden mee, vond het indrukwekkend hoe veel informatie ik in die vier weekjes al verzameld heb, en zijn enige aandachtspunt was dat ik meer tijd had mogen nemen voor voorbeelden. Tja, ik had het bondig gehouden maar kom er al achter dat beleidsmakers helemaal niet zo bondig zijn _O-
  vrijdag 29 maart 2024 @ 09:28:25 #225
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213003193
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:24 schreef Lonaa het volgende:
Misschien ga ik wel paaseieren verstoppen op het landgoed.
Is dit een Twentse traditie ?
  vrijdag 29 maart 2024 @ 09:29:15 #226
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213003205
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga de mountainbike ophalen want die heeft bij de fietsenmaker gestaan om de remmen na te laten kijken. Vanmiddag rondje fietsen met broertje. Daarna paasweekend met B ^O^

M'n teamleider sprak me gisteren nog aan om me feedback te geven op de presentatie van dinsdag. Hij was er heel tevreden mee, vond het indrukwekkend hoe veel informatie ik in die vier weekjes al verzameld heb, en zijn enige aandachtspunt was dat ik meer tijd had mogen nemen voor voorbeelden. Tja, ik had het bondig gehouden maar kom er al achter dat beleidsmakers helemaal niet zo bondig zijn _O-
Beleidsmakers hebben niet voor niets het fenomeen 'heidag'
pi_213003207
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:28 schreef fietsie het volgende:

[..]
Is dit een Twentse traditie ?
Nog niet. Straks wel.
pi_213003281
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:28 schreef Tele6 het volgende:

Kijk toch _O_
pi_213003290
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:29 schreef fietsie het volgende:

[..]
Beleidsmakers hebben niet voor niets het fenomeen 'heidag'
Ik heb al begrepen dat ik wat geduld mag gaan kweken. _O-

Teamleider complimenteerde me ook nog op m'n kritische vragen tijdens de brainstormochtend dinsdag -- ik heb 'm op een gegeven moment verteld dat ik niet kon volgen wat hij zei en of hij misschien een samenvatting had. :') En meerdere keren gevraagd om concrete actiepunten... was geen tijd meer voor, hebben we gister in de mail gekregen. Aan de slag jippie *G*
pi_213003301
Met het ov is het even ver naar de fietsenmaker als met de fiets... zucht. Als ik niet rustig aan moest doen met m'n scheen, was ik gaan lopen :P
pi_213003619
@Tele6 en zo komt het toch nog goed! w/
pi_213003685
Ik heb alweer geen kont zin vandaag. W. ook niet. In tegenstelling tot W. hoef ik vandaag niet te werken.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 10:13:16 #233
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213003748
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:07 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb alweer geen kont zin vandaag. W. ook niet. In tegenstelling tot W. hoef ik vandaag niet te werken.
Koffie met een kaakje dan, en kijken naar het zonnetje op het gras ?
pi_213003798
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:13 schreef fietsie het volgende:

[..]
Koffie met een kaakje dan, en kijken naar het zonnetje op het gras ?
Ik heb geen zon. En geen gras. Wel koffie.

Ga zo wel kleren aantrekken en mn haar doen en de was opruimen en nadenken over wat we met de tuin gaan doen en factuur maken. Die ik dan aan W. stuur. Wat gek blijft. :')
pi_213003827
Lang weekend *O*

Nu naar tandarts om gesloopte kies op te bouwen -O-
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 29 maart 2024 @ 10:19:11 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213003841
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik heb geen zon. En geen gras. Wel koffie.

Ga zo wel kleren aantrekken en mn haar doen en de was opruimen en nadenken over wat we met de tuin gaan doen en factuur maken. Die ik dan aan W. stuur. Wat gek blijft. :')
Geen Zon ???
pi_213003884
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:19 schreef fietsie het volgende:

[..]
Geen Zon ???
Nee. :'(
pi_213004015
En dag 5 stoel yoga 😎 het tintelt lekker van al het stretchen en ademen.
Eén dagje overgeslagen.

Straks wordt het een dagelijkse gewoonte.
# goed op weg.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 10:32:56 #239
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213004036
Ik heb inmiddels een lijst voor de komende vier dagen. Veel kleine dingen, lekker veel vinkjes zetten dus.

Vanavond de eerste barbecue van dit jaar, zin in. Eerst even uitzoeken wat ik nou precies aan vlees/vega/vis en vooral groente heb want ik ben dat overzicht een beetje kwijt.
Spoilers!
pi_213004100
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 07:36 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Hebben we.een bezoekersparkeerapp?? Een appapp inmiddels?
Jazeker.
pi_213004169
Ik moet nog een lijstje maken voor de komende dagen. Inderdaad lekker afstrepen. Maar nu zit ik nog lekker koffie te drinken.
Het zonnetje schijnt hier wel een beetje, hopelijk blijft dat zo
  vrijdag 29 maart 2024 @ 10:53:38 #242
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213004413
Spies met halloumi en tomaat, iets met champignons, spies garnalen, kipworstje, broccolisalade, iets met spruiten, borrelbrood uit de vriezer.
Spoilers!
  vrijdag 29 maart 2024 @ 10:58:37 #243
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213004490
Ik ben de grote vriezer aan het leegkoken; dan kan ik hem ontdooien.

Dus de samenhang in maaltijden is soms wat ehm, creatief.
pi_213004492
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Spies met halloumi en tomaat, iets met champignons, spies garnalen, kipworstje, broccolisalade, iets met spruiten, borrelbrood uit de vriezer.
Zo jammer dat jullie niet hier in de buurt wonen ;)
  vrijdag 29 maart 2024 @ 11:03:18 #245
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213004549
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:58 schreef fietsie het volgende:

Ik neem me dit ook al maanden voor maar er zit meer weinig vordering in. Ik wil ontdooien en dan krokettenkunstkroketten kopen. Al snel komt de zomer er ook weer aan met hopelijk een overdaad aan groente en fruit.

Dit weekend gaan er zelfgemaakte aardappelkroketjes, gehaktballen, spul voor vanavond en een stukje procureur uit de vriezer.
Spoilers!
  vrijdag 29 maart 2024 @ 11:04:27 #246
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213004568
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zo jammer dat jullie niet hier in de buurt wonen ;)
Sorry!

Oh ja, even op de lijst voor dit weekend zetten dat we even praten over een BBQ meet hier. Weet niet of dat haalbaar is met alle klusplannen.
Spoilers!
pi_213004589
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:58 schreef fietsie het volgende:

Ik ben zo blij met de no-frost vriezers. Haal er af en toe een lege lade uit maak die schoon en klaar. Nooit meer alles leeg maken
pi_213004605
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Sorry!

Oh ja, even op de lijst voor dit weekend zetten dat we even praten over een BBQ meet hier. Weet niet of dat haalbaar is met alle klusplannen.
Oeh *O* *O* *O*
Iedereen weer zien *O* *O* *O*
  vrijdag 29 maart 2024 @ 11:10:49 #249
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213004691
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oeh *O* *O* *O*
Iedereen weer zien *O* *O* *O*
Misschien he ;)
Spoilers!
pi_213004747
Goedemorgen :W

Het lijkt erop dat we maandag tijdens ons eerste festival behoorlijk nat gaan worden :')
  vrijdag 29 maart 2024 @ 11:13:44 #251
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213004768
Bon dia! c_/

Het is 6.08 uur hier, ik zit buiten op de porch en de zon komt langzaam op.

Vertrekdag vandaag, dus zo de laatste spullen in de koffers doen.
Straks met onze vrienden nog lunchen (geitensaté), daarna nog even douchen en de auto inladen (of andersom vanwege de warmte) en dan langzaam richting vliegveld.
Het was een geweldige vakantie…

[ Bericht 2% gewijzigd door MadMaster op 29-03-2024 11:19:52 ]
pi_213004814
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:12 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W

Het lijkt erop dat we maandag tijdens ons eerste festival behoorlijk nat gaan worden :')
Hebben jullie wel een dakje om onder te staan?
  vrijdag 29 maart 2024 @ 11:17:43 #253
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213004832
Goede Vrijdag is hier op Curaçao nog een echte feestdag.
Gisteren werden er ladingen tenten op het strand opgebouwd, waar men dan overnacht en vandaag helemaal uit z'n dak gaat met BBQ, dans en drank.
De stranden kan je als zonaanbiddende toerist daarom beter mijden, tenzij je je ook in het feestgedruis wil storten.

2e Paasdag is er een carnaval-achtige optocht ter afsluiting van de festiviteiten. Nooit geweten, anders hadden we die misschien ook nog wel meegepikt…
pi_213004858
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hebben jullie wel een dakje om onder te staan?
Volgens mij krijgen we een marktkraam. Dus dat helpt wel iets maar niet als de wind verkeerd staat.
pi_213004903
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Volgens mij krijgen we een marktkraam. Dus dat helpt wel iets maar niet als de wind verkeerd staat.
Zet het bad maar vast klaar dan, om weer warm te worden ‘s avonds brrr
  vrijdag 29 maart 2024 @ 12:20:33 #256
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_213005601
Middag.. :O
Slechte nacht maar geen tijd om uit te slapen..

Ik vind wat van het bos-loze Nederlandse landschap in het noorden en westen.. biodiversiteit mn neus :+

Verder vind ik wat van mn vader die enorm tegendraads nu ineens alles zelf wil gaan regelen want goedkoper.. een 76 jarige man die al overweldigd is van het feit dat er 1 aannemer is die alles voor hem doet wil graag allerlei onderaannemers gaan regelen en alles zelf regelen 8)7
Ik ga er nog even over nadenken of ik dat wil blijven ondersteunen.. :X
pi_213005697
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:20 schreef Barreltje het volgende:
Middag.. :O
Slechte nacht maar geen tijd om uit te slapen..

Ik vind wat van het bos-loze Nederlandse landschap in het noorden en westen.. biodiversiteit mn neus :+

Verder vind ik wat van mn vader die enorm tegendraads nu ineens alles zelf wil gaan regelen want goedkoper.. een 76 jarige man die al overweldigd is van het feit dat er 1 aannemer is die alles voor hem doet wil graag allerlei onderaannemers gaan regelen en alles zelf regelen 8)7
Ik ga er nog even over nadenken of ik dat wil blijven ondersteunen.. :X
Is hij misschien bang om de controle kwijt te raken?
  vrijdag 29 maart 2024 @ 12:30:43 #258
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_213005724
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Is hij misschien bang om de controle kwijt te raken?
Dat is hij zeker. Hij gedraagt zich als een grote kleuter..
Alleen vermoed ik dat hij helemaal niet bij machte is om het project te managen.. dus het is imo een goed idee dat hij de controle niet heeft.. maar dat wil er bij hem nog niet in..
pi_213005787
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:30 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Dat is hij zeker. Hij gedraagt zich als een grote kleuter..
Alleen vermoed ik dat hij helemaal niet bij machte is om het project te managen.. dus het is imo een goed idee dat hij de controle niet heeft.. maar dat wil er bij hem nog niet in..
Herken het van jaren geleden, enorm vermoeiend was dat.
pi_213006020
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zet het bad maar vast klaar dan, om weer warm te worden ‘s avonds brrr
Dat is wel het plan :D
pi_213006080
Ik nies me 10 slagen in de rondte, moest even spoedklusje oplossen voor de Paasfeesten, pompte fietsbanden op met een fietspomp zonder handvatten en ik probeer uit te rekenen hoeveel geld ik aan het UWV terug moet betalen.

Koffie.
pi_213006134
SPOILER
pi_213006153
CUL vraag!

Stel… je zet een pan water met 20 eitjes, want er moet eiersalade en gevulde eitjes gemaakt worden :9 op het vuur.
Stel… je krijgt telefoon en komt na 25 minuten weer bij genoemde eitjes (kokend) uit….
Doet dat wat met de smaak van de eiersalade en gevulde eitjes, of is het een kwestie van voldoende vocht bij de gortdroge dooiers (geproefd ;( ) klatsen?
pi_213006262
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 13:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
CUL vraag!

Stel… je zet een pan water met 20 eitjes, want er moet eiersalade en gevulde eitjes gemaakt worden :9 op het vuur.
Stel… je krijgt telefoon en komt na 25 minuten weer bij genoemde eitjes (kokend) uit….
Doet dat wat met de smaak van de eiersalade en gevulde eitjes, of is het een kwestie van voldoende vocht bij de gortdroge dooiers (geproefd ;( ) klatsen?
Ik zou het even met 1 eidooier proberen of het eetbaar/lekker is
pi_213006345
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 13:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik zou het even met 1 eidooier proberen of het eetbaar/lekker is
Mengen met mayo en zulks, bedoel je?
Ik heb hem (gort)droog geproefd en buiten de wat korrelige consistentie smaakt hij goed.
pi_213006400
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 13:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik heb hem (gort)droog geproefd en buiten de wat korrelige consistentie smaakt hij goed.
Ja, dan hoef je niet je hele voorraad mayo te gebruiken. Maar als het zo goed smaakt zou ik het zo laten
pi_213006442
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 13:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, dan hoef je niet je hele voorraad mayo te gebruiken. Maar als het zo goed smaakt zou ik het zo laten
^O^
pi_213006504
En bye the way, :9~ :9~ :9~
pi_213006740
Gefeliciteerd @DancingPhoebe!

Ik vind vooral dat mijn nekpijn weg moet gaan en dat ik graag weer normaal wil slapen. Zou nachtje bij mn broer slapen die met gezin lang weekend weg is, en dan morgen afspreken met beste vriendin van middelbare school in zijn stad, maar ik ga echt niet in een opvouw-logeerbed liggen nu. Dus morgen maar gewoon heen en weer voor de afspraak. En ik hoop zo nog even te slapen op de bank; sinds maandagochtend sliep ik bij elkaar 18 uur en 45 min verspreid over 10 slaapblokjes (allen in de nacht).

Uit pure wanhoop stond ik vannacht in mn kast te graven om pittenzak te zoeken en die vond ik dus opgewarmd en dat hielp een beetje tot ik weer pillen mocht. Vanochtend ook ibuprofen spiergel gehaald (mag samen met ibu pillen volgens de ha) en groot deel vd dag met pittenzak in mn nek gezeten/gelopen/gelegen. Het lijkt nu wel iets beter te gaan O+ en dat terwijl ik maar 200mg ibu had vanochtend omdat fysio zei dat ik eig wel moest gaan afbouwen (ha zei vervolgens: als het nodig is mag je prima twee weken slikken). Hopelijk is de goede lijn nu echt ingezet en kan ik vannacht dan ook een keer een beetje normaal slapen!
pi_213007042
Wat een ellende joh, maar hoe weet je dat je zo weinig geslapen hebt? Via een app? Wanneer ik een slechte nacht heb weet ik altijd dat de nacht erna ook niet best is want “ik moet slapen ik moet slapen” en dan slaap je helemaal niet.
Soms helpt mij zacht muziek opzetten om in slaap te vallen
pi_213007340
Deels app maar ook gewoon omdat ik uren wakker lig. Vannacht werd ik bv om 3.40 wakker (zag ik op mn horloge toen ik naar de wc ging) en ik viel pas na de 7.25 wekker voor pcm+ibu weer in slaap, en werd 8.40 vervolgens weer wakker. Muziek helpt normaal bij mij ook wel, of even lezen, maar ik lig nu steeds wakker van de pijn dus dan doet dat niet zoveel. Lig ook verder dus niet te piekeren of denken dat ik moet slapen ofzo. De nacht duurt steeds net wat te lang zonder pijnstilling denk ik. Heb schema nu ook beetje opgeschoven zodat t wat gelijker verdeeld is. Had nu steeds 22.30 laatste en 7.30 weer eerste zodat ik goede nacht kan maken, maarja, ik slaap toch niet zo lang :+ dus ga nu 23.30 laatste nemen en dan 7u weer eerste en hopelijk slaap ik daar dan wat beter op.
pi_213007414
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 14:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Deels app maar ook gewoon omdat ik uren wakker lig. Vannacht werd ik bv om 3.40 wakker (zag ik op mn horloge toen ik naar de wc ging) en ik viel pas na de 7.25 wekker voor pcm+ibu weer in slaap, en werd 8.40 vervolgens weer wakker. Muziek helpt normaal bij mij ook wel, of even lezen, maar ik lig nu steeds wakker van de pijn dus dan doet dat niet zoveel. Lig ook verder dus niet te piekeren of denken dat ik moet slapen ofzo. De nacht duurt steeds net wat te lang zonder pijnstilling denk ik. Heb schema nu ook beetje opgeschoven zodat t wat gelijker verdeeld is. Had nu steeds 22.30 laatste en 7.30 weer eerste zodat ik goede nacht kan maken, maarja, ik slaap toch niet zo lang :+ dus ga nu 23.30 laatste nemen en dan 7u weer eerste en hopelijk slaap ik daar dan wat beter op.
Ik neem de laatste pijnstiller ook om ca 23.30. Dan word ik meestal om een uur of 3-4 wakker van de pijn. Loop dan een rondje door het huis (zo blij dat het gelijkvloers is) en dan weer naar bed. Vaak is de rest van de nacht onrustig en pijn tot een uur of 7, blijkbaar dan genoeg rust gehad
  vrijdag 29 maart 2024 @ 15:02:15 #273
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213007415
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 14:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Als je wakker bent kan je toch een pijnstiller nemen?
Spoilers!
pi_213007487
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 15:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Als je wakker bent kan je toch een pijnstiller nemen?
In theorie wel, maar dan gaat mn hele schema door de war. Ik mag 4x per dag 2 paracetamol en 3x per dag 400mg ibuprofen. Deed nu dan 7.30 pcm+ibu, 12.30 pcm, 15.00 ibu, 17.30 pcm, 22.30 pcm+ibu. Dus als ik dan om 4u 's nachts bv alweer pcm neem, moet ik die van 7.30 overslaan (want te dicht erop en anders 5x op dag), of het hele schema opschuiven, maar dan moét ik de nacht erna dus wel midden in de nacht weer nemen. Dus dat is niet zo heel handig. Maar denk dat nu met de aanpassing wel prima is, doe dan 7.00/12.30/15.00/18.00/23.30, dan zit er op zn langst 7.5u tussen.

En heb wel nu de ibuprofen gel die ik kan inzetten vannacht mocht ik toch nog wakker liggen van pijn. Die concentratie is zo laag en komt zo lokaal dat ik die prima erbij kon gebruiken zei ze, dus dan kan ik die smeren en hopelijk werkt dat dan tot de volgende pillendosis. Maar vooralsnog lijkt het sinds de gel en pittenzak dus wel ietsjes beter te gaan, dus hopelijk is dat niet nodig :Y
pi_213007697
Deel van de was buiten opgehangen *O* Het schijnt hier vannacht te gaan regenen maar hopelijk staat dit diep genoeg op het balkon om die natter te worden
pi_213007787
Laatst iets gelezen over bel angst (telefoon) maar volgens mij is er ook een aanbel angst. Bezorgers bellen wel beneden aan om het gebouw binnen te komen, maar bij mijn voordeur kloppen ze (zachtjes) op de deur. Halloooo er zit ook een bel!! Wanneer ik muziek aan heb en de huiskamerdeur dicht, hoor ik dat klopje niet
  vrijdag 29 maart 2024 @ 15:55:13 #277
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213007822
Deze past wel in deze OP
  vrijdag 29 maart 2024 @ 16:00:05 #278
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213007870
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 13:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Door een zeef drukken en dan met Mayo vermengen, eventueel wat Ketchup ook.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 maart 2024 @ 16:19:28 #279
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_213008088

Zeg Kaas!

Dit was een uur voor de eerste Kaasmarkt van het seizoen van Alkmaar. :+.
Wandeling ging naar Graft. Alkmaar was leuk. Daarna vijf saaie kms naar de pont van Akersloot en de vijf daarna waren ook niet boeiend. Vanaf Driehuizen, waar meer dan drie huizen staan, was leuk door het Noord-Hollandse landschap naar Graft :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 29 maart 2024 @ 17:37:09 #280
63722 z80
I fink you freaky
pi_213009040
Eerder thuis. Ramen en deuren nu open. 15 graden buiten. Voor zo lang het duurt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_213009043
De studente heeft weer twee deel tentamens gehaald voor het inburgeringsexamen w/ (waarvoor ik zou zakken, to be fair).

Verder was het een rare en vreemde onrustige middag.
MnX ging radiomaken en nu heb ik 2 verse k&k pizza’s gehaald. Daarop gaan een heleboel extra champignons voor hem en tomaatjes voor mij.

Op naar Paasweekend. Mooie Paas @all.
pi_213009104
Huis is redelijk schoon en redelijk opgeruimd. Deuren e ramen zijn nu dicht, t werd wat fris. Zo meteen komt picnic en dan bami maken :9~
pi_213009819
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

Misschien he ;)
Ja we willen *O* *O* *O*
pi_213009823
En wegens zelfzorg een hele week vrij nu.
O+
pi_213009831
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:43 schreef Blues het volgende:
O+
Wat heerlijk voor je. Flink bijtanken
pi_213009838
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:43 schreef Blues het volgende:
O+
Een week, amateur :D
Ik heb wegens zelfzorg al wel 10 weken vrij *)
Living the life
pi_213009876

Het is weer zo ver:D
pi_213010126
Oeh wat ziet dat er lekker uit
pi_213010664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh wat ziet dat er lekker uit
Ja en het ruikt ook lekker en ik kan pas over twintig minuten mijn eigen bakken.
pi_213011194
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:44 schreef Vanyel het volgende:

Een week, amateur :D
Ik heb wegens zelfzorg al wel 10 weken vrij *)
Living the life
Ik blijf toch liever die amateur dan ;)
pi_213011249
Het duurde helaas niet zo lang, maar t was wel genieten
pi_213011282
Prachtig!
pi_213011505
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Het duurde helaas niet zo lang, maar t was wel genieten
[ afbeelding ]
Hier ook iets dergelijks. Mooie luchten.
pi_213012752
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 07:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind jou altijd zo O+
Dan tref je het. Ik ben niet vaak heel O+
pi_213012969
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 21:53 schreef Queller het volgende:

[..]
Dan tref je het. Ik ben niet vaak heel O+
Misschien heb ik gewoon hele slechte smaak :Y
pi_213013046
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 22:07 schreef DancingPhoebe het volgende:

Misschien heb ik gewoon hele slechte smaak :Y
Goeie _O-

We gaan nog een keer meeten en daten. Praten we daarna verder 8-)
pi_213013057
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 22:12 schreef Queller het volgende:

[..]
Goeie _O-

We gaan nog een keer meeten en daten. Praten we daarna verder 8-)
Jaaaa O+ ooit O+
pi_213015512
Goedemorgen, allemaal!

Doordeweeks moet ik kind vaak wakker maken, nu vrij en natuurlijk dan al om 6.35 wakker...gaap...dus nog net voor de deadline maar begonnen met invullen doelen en competenties in startgesprek voor mijn performance cyclus, pfffff
Gisteren waren we in een speeltuin om eieren te zoeken en te versieren. Nu nog meer paaseitjes in huis.

Ik begin zelf ook weer ook beter te voelen. Er staan wel een paar dingen op het lijstje om echt een keer uit te zoeken/denken/voelen, maar ik heb iets meer overzicht en niet alles voelt meer overweldigend aan. Langzaam weer op het werk beginnen met rustige taakjes.

SPOILER
@LeeHarveyOswald Wat een geweldige pizza's!

@Vanyel wat een k*tsituatie is het! Dikke digitale knuffel

@Lucky_Strike Ja, ja, ja, een bbq meet!
pi_213015584
Mogge!

Wat fijn @Yinny dat er wat rust lijkt te komen. Mag ook wel

Voor vandaag niet veel plannen, is voornamelijk afhankelijk van de buienalarm, geen zin om voor de lol nat te worden.
pi_213015713
Nog
pi_213015717
1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')