De puzzel is iets anders dan de afbeelding, daarnaast is er een code verstopt in de puzzel. Er zit een boekje bij met het verhaal en een gesloten envelop met de oplossing.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:21 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik kan me hier weinig bij voorstellen, kan je een beetje uitleggen hoe dit werkt?
Gelukt! Alle raadsels gevonden en opgelost. Ik zal de oplossing in een spoiler zetten.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:32 schreef Patapon het volgende:
Hij is af! Nu de 8 raadsels nog oplossen.
![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk welke escape-puzzle heb je?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb zo maar twee puzzels gekregen gisteren van een vriendin. De bibliotheek van Van Haasteren (ze vond het schandalig dat een lezer zoals ik die nog niet had) en een escaperoompuzzel. Die gaat van vriend naar vriend) ben zo benieuwd!
Secret of the scientistquote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:36 schreef Patapon het volgende:
[..]
Leuk welke escape-puzzle heb je?
Ik heb de heksenkeuken.
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik vond de puzzel niet heel moeilijk, de raadsels vielen eigenlijk ook wel mee.quote:
Gelukkig valt die mee! Heb ook drie escaperoomboeken gekregen ooit en durf er niet aan omdat ik dom ben en niet wil falen. Dus niet heel moeilijk is perfect voor mijquote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:38 schreef Patapon het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik vond de puzzel niet heel moeilijk, de raadsels vielen eigenlijk ook wel mee.
Je bent niet domquote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Gelukkig valt die mee! Heb ook drie escaperoomboeken gekregen ooit en durf er niet aan omdat ik dom ben en niet wil falen. Dus niet heel moeilijk is perfect voor mij
Gewoon een rustig avondje voor gaan zittenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:46 schreef Patapon het volgende:
[..]
Je bent niet domen op de site kun je hints krijgen.
Zo dan. Wat snelquote:
O die gele, dat lijkt mij de hel om te puzzelenquote:Op donderdag 13 maart 2025 19:06 schreef Patapon het volgende:
Komt er net nog een cadeautje van manlief binnen.![]()
[ afbeelding ]
Nog zacht uitgedruktquote:Op vrijdag 14 maart 2025 18:25 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O die gele, dat lijkt mij de hel om te puzzelen
Ja, manlief geeft me graag moeilijke puzzels.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 18:25 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O die gele, dat lijkt mij de hel om te puzzelen
Lekker ventje dan die man van jouquote:Op vrijdag 14 maart 2025 18:34 schreef Patapon het volgende:
[..]
Ja, manlief geeft me graag moeilijke puzzels.
Gelukkig maar, ik ben benieuwd hoe lang je er over doetquote:Op vrijdag 14 maart 2025 18:46 schreef Patapon het volgende:
Gelukkig hou ik van moeilijke puzzels.en van hem.
Ik zal een timer zetten als ik hem ga maken.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 18:59 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Gelukkig maar, ik ben benieuwd hoe lang je er over doet
Ben benieuwdquote:Op vrijdag 14 maart 2025 19:01 schreef Patapon het volgende:
[..]
Ik zal een timer zetten als ik hem ga maken.
We zitten beiden aan een ander uiterste van het puzzelspectrum! Veel plezierquote:Op vrijdag 14 maart 2025 19:01 schreef Patapon het volgende:
[..]
Ik zal een timer zetten als ik hem ga maken.
O dat is altijd balen als je een stukje mistquote:Op woensdag 19 maart 2025 17:36 schreef H_T het volgende:
[ afbeelding ]
Verdomme, er mist een stukjeHopelijk komt die nog bovendrijven
(Wat een klotepuzzel!)
Leuke puzzel om te zienquote:Op woensdag 19 maart 2025 17:36 schreef H_T het volgende:
[ afbeelding ]
(Wat een klotepuzzel!)
Vaak duikt ie wel op omdat ik de puzzel thuis voor het eerst uit de verpakking haal, en dan ligt ie ergens in de buurt van de tafel. Deze heb ik eerst ergens anders geprobeerd en daarna mee naar huis genomen, dus er is geen enkele garantie dat het missende stukje hier isquote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:48 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat is altijd balen als je een stukje mist
O dan is het helemaal balen, en daar waar je hem eerst geprobeerd hebt hebben ze hem ook niet gevonden?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:59 schreef H_T het volgende:
[..]
Vaak duikt ie wel op omdat ik de puzzel thuis voor het eerst uit de verpakking haal, en dan ligt ie ergens in de buurt van de tafel. Deze heb ik eerst ergens anders geprobeerd en daarna mee naar huis genomen, dus er is geen enkele garantie dat het missende stukje hier is
Ik heb niks gehoord van het bungalowpark in Valkenburg waar ik eind november zatquote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:19 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dan is het helemaal balen, en daar waar je hem eerst geprobeerd hebt hebben ze hem ook niet gevonden?
Zullen die voor een puzzelstukje contact opnemen denk jequote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:24 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb niks gehoord van het bungalowpark in Valkenburg waar ik eind november zat
Nee, ook omdat ze voor zover ik weet mijn contactgegevens niet hebbenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:29 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Zullen die voor een puzzelstukje contact opnemen denk je
Die heb ik ookquote:Op woensdag 19 maart 2025 17:36 schreef H_T het volgende:
[ afbeelding ]
(Wat een klotepuzzel!)
Ik ben niet van plan deze ooit nog te maken, dus ik kan deze ook aan jou gevenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die heb ik ook
Maar als ik jou dat stukje geef mist die van mij een stukje, dus ja, dat schiet niet op
Je hebt de smaak te pakken?quote:Op maandag 31 maart 2025 14:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben bezig met de Van Haasteren Rembrandt's Atelier bezig. 1000 stukjes
Wat een bruine bedoelingleuke plaat verder hoor. Alleen zo bruin en donker
Hierna de HHB-puzzel van Van Haasteren. Die is lekker licht. Mijn eerste 1500 stukjes-puzzel dan. Is wel spannend! Ben geen goede puzzelaar
Mooie plaat! En ziet er super moeilijk uitquote:Op dinsdag 1 april 2025 08:00 schreef Patapon het volgende:
Afgelopen weekend Romantic Town by night van HEYE gemaakt. 7,5 uur mee bezig geweest, was lastiger dan ik dacht.
[ afbeelding ]
Als ik de rust in mijn hoofd heb puzzel ik in de avond. Alleen een scherm is zo saai. Van puzzelen krijg je geen vierkante oogjesquote:Op dinsdag 1 april 2025 06:34 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je hebt de smaak te pakken?
Ik vind die van Haasteren echt geen mooie en leuke puzzels.
Maar het merendeel van de puzzelaars vinden ze geweldig
In de avond kan ik juist niet puzzelen, ik zie dan de kleuren niet echt goed.quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mooie plaat! En ziet er super moeilijk uit
Vanavodn ga ik ook weer verder
[..]
Als ik de rust in mijn hoofd heb puzzel ik in de avond. Alleen een scherm is zo saai. Van puzzelen krijg je geen vierkante oogjes
Die is leuk!!! Echt super tofquote:Op zondag 6 april 2025 16:13 schreef Patapon het volgende:
Puzzel af.
Pokemon challenge
Net geen 7 uur over gedaan.
[ afbeelding ]
Vlot hoorquote:Op zondag 6 april 2025 16:13 schreef Patapon het volgende:
Puzzel af.
Pokemon challenge
Net geen 7 uur over gedaan.
[ afbeelding ]
Tof!quote:Op zondag 18 mei 2025 19:42 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik heb mijn eerste Wasgij-puzzel gemaakt. Best grappig voor een keertje....
[ afbeelding ]
Vond het wel mee vallen, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik meestal grotere puzzels maak.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tof!
Die lijken mij echt te moeilijk
Oooh dat klinkt aantrekkelijkquote:Op woensdag 21 mei 2025 08:58 schreef H_T het volgende:
Bol heeft vandaag 1+1 gratis op Wasgij en Jan van Haasteren hoorde ik net op de radio
quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:52 schreef heywoodu het volgende:
Aan de ene kant fijn dat de zakken zo gemarkeerd zijn....Aan de andere kant....tja....het is natuurlijk wel een kleinere uitdaging dan...twijfels, twijfels.
[ afbeelding ]
Kantstukjes zoeken vind ik al stom bij 1000 stukjesquote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:00 schreef heywoodu het volgende:
Toch de zakken geopend om even de kantstukjes te zoeken (op één zak na, maar volgens mij zitten daar geen kantstukjes in). De vier hoekstukjes liggen alvast (in een willekeurige hoek, geen idee nog waar ze precies moeten), bijna klaar!
Banaan voor de schaal, uiteraard.
[ afbeelding ]
Zeker bij zo'n hele grote is het eigenlijk ook niet per se handig om alle kantstukjes er eerst uit te gaan filteren, duurt hartstikke lang, maar ik wilde een concreet beginpunt hebben én zeker weten dat alles gaat passenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Kantstukjes zoeken vind ik al stom bij 1000 stukjes
(Dacht even dat je bedoelde dat er geen randjes in zaten)
Veel succes
Dat begrijp ik helemaal!quote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker bij zo'n hele grote is het eigenlijk ook niet per se handig om alle kantstukjes er eerst uit te gaan filteren, duurt hartstikke lang, maar ik wilde een concreet beginpunt hebben én zeker weten dat alles gaat passen
Nee joh, gewoon lekker puzzelen zoals je het zelf leuk vindt toch, of het nou 50 of 50duizend stukjes zijn of wat dan ook. Er zijn bijna net zoveel variaties als mensenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat begrijp ik helemaal!
Alleen ik ben nogal een sukkel op puzzelgebied
Hahaha ja! Ik zit dan met een doos op schoot te grabbelen en proberen. Sorteer amper en doe er tijden overquote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon lekker puzzelen zoals je het zelf leuk vindt toch, of het nou 50 of 50duizend stukjes zijn of wat dan ook. Er zijn bijna net zoveel variaties als mensen
Oh zeker, vond het erg leuk en was stiekem best zenuwachtigquote:Op maandag 16 juni 2025 14:28 schreef Patapon het volgende:
Goed gedaan toch?
Lijkt me best spannend om voor de eerste keer mee te doen.
Werd ook gesponsord door Ravensburger.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:20 schreef Fietsertje70 het volgende:
Hee, een keer geen Jan van Haasterenpuzzel bij een puzzelwedstrijd. Dat houdt mij altijd tegen, want aan die puzzels heb ik een hekel. Misschien ook maar eens een keertje aan zoiets meedoen
Heb ik ook een hekel aan die Jan van Haasterenpuzels. Ik puzzel niet snel genoeg om mee te doen helaasquote:Op maandag 16 juni 2025 17:20 schreef Fietsertje70 het volgende:
Hee, een keer geen Jan van Haasterenpuzzel bij een puzzelwedstrijd. Dat houdt mij altijd tegen, want aan die puzzels heb ik een hekel. Misschien ook maar eens een keertje aan zoiets meedoen
Dat schrijft Fietsertje ook. Die heeft er ook een hekel aan.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:32 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En ik juist een hekel aan die Jan van Haasterenpuzels. Ik puzzel niet snel genoeg om mee te doen helaas
Oef wat een plaatquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:04 schreef Fietsertje70 het volgende:
en weer eentje met 1500 stukjes....
[ afbeelding ]
Baas boven baasquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:13 schreef Fietsertje70 het volgende:
Hier liggen de 2000+ puzzels op een plank, deze doen we gewoon in een paar dagen.
Ach ja het is ook geen wedstrijdquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:22 schreef Fietsertje70 het volgende:
we zijn al met tweeėn, scheelt ook. Gaat dan ook 2x zo snel...
quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:55 schreef H_T het volgende:
Hatsee
[ afbeelding ]
Hee die heb ik laatst ook gemaakt!
Ook grappig: op de zijkant van de deksel staat dat deze puzzel uit 1008 stukjes bestaat. Nooit eerder gezienIk wist wel al langer dat puzzels van 1000 stukjes vaak niet precies 1000 stukjes zijn
Thanks voor de tip! Die ga ik beide bestellen. Zeker omdat deze zelfs in zn geheel op mn puzzeltafel passen, dus ik als ik wil zelfs alle zakjes door elkaar kan gooienquote:Op vrijdag 5 september 2025 10:55 schreef PaarsBeestje het volgende:
Voor de liefhebbers bij de Wibra nu:
https://www.wibra.nl/assortiment/pixar-puzzel-6000-stukjes/
https://www.wibra.nl/assortiment/disney-puzzel-6000-stukjes/
Gaaf!quote:Op donderdag 18 september 2025 12:25 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Thanks voor de tip! Die ga ik beide bestellen. Zeker omdat deze zelfs in zn geheel op mn puzzeltafel passen, dus ik als ik wil zelfs alle zakjes door elkaar kan gooien
Ik zelf niet maar 2 vriendinnen van mij hebben beide die van Haasteren. Ze waren er vorig jaar erg enthousiast over.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 10:12 schreef Sarabi het volgende:
Zijn er hier mensen die afgelopen jaren de adventkalenders van Van Haasteren en/of Wasgij hebben gehad? Zijn het aanraders?
King is idd een waardeloos merk. Laat ik ook altijd links liggen, zelfs als mensen ze op rommelmarkten gratis meegeven met andere puzzels die ik koopquote:Op woensdag 19 november 2025 14:17 schreef Patapon het volgende:
Ik vergeet steeds hier te posten....
mijn 12de legpuzzel dit jaar...
Een oudje van King van 1.000 stukjes. Wat een slechte kwaliteit....
[ afbeelding ]
Dunne zachte stukjes en de achterkant liet los. Ooit eens gehad en lag al een hele tijd in de kast. Die gaat dus weg want ik zal deze niet nog eens leggen.
Had ze vorig jaar allebei. Vond ze erg leuk, zeker aanrader.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 10:12 schreef Sarabi het volgende:
Zijn er hier mensen die afgelopen jaren de adventkalenders van Van Haasteren en/of Wasgij hebben gehad? Zijn het aanraders?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |