quote:Schietpartij in concertzaal Moskou, berichten over meerdere doden
In de Crocus City Hall in Moskou heeft een schietpartij plaatsgevonden. Er zouden drie mensen in camouflagekleding het vuur hebben geopend. Ook is er een explosie gehoord, de politie is inmiddels aangekomen op de locatie, aldus het Russische persbureau Tass.
Er circuleren berichten over meerdere doden. Video’s op sociale media tonen onder meer neergeschoten mensen in de lobby van de concertzaal. In het gebouw met meerdere zalen traden veel bekende, ook internationale artiesten op. Ook lijkt er een enorme brand te zijn uitgebroken. Het complex heeft een capaciteit van 7.300 plekken en werd in 2009 geopend.
Vorige week waarschuwden onder meer de Nederlandse en Amerikaanse ambassades in Rusland al dat er mogelijk een aanslag ophanden was.
Later meer.
https://www.ad.nl/buitenl(...)dere-doden~aacde9f0/
Ze hadden beter een kantoor van de overheid kunnen kiezen.quote:
Waarschijnlijk is de aanslag gepleegd door een Oekranse terrorist.quote:
Rusland heeft IS toch verslagen in Syriquote:
Een ideologie versla je niet.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Rusland heeft IS toch verslagen in Syri
Zou dat filmpje even kijken. Zie je een ouder over zijn/haar kind heen springen om het kind te proberen te beschermen van kogels. Wie weet helpt dat je hart te vindenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:15 schreef Confetti het volgende:
Het is moeilijk om sympathie te krijgen. We hebben het over een volk dat het dichts bij komt bij de waanzin van Nazi-Duitsland. Een gruwelijk land en bevolking.
Zand erover.
Of de Tjetjeense/ islamitische kant? Ook geen grote vrienden met Rusland.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:08 schreef Erno-BE het volgende:
Heftig, sterkte aan de nabestaanden.
Ik ben benieuwd wie de dader is, waarschijnlijk een Oekranse terrorist.
Maar er is al eerder gezegd dat men in oorlog is met Oekrane, voor deze aanslag.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:17 schreef Frutsel het volgende:
Ah dit is de casus Belli van Moskou voor een all out war en mobilisatie.
SPOILER: heftigOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door Houtenbeen op 22-03-2024 19:30:43 ]
Die concertgangers ja?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:05 schreef Mortaxx het volgende:
Tja daar vragen ze wel een beetje om met alle terreur die ze over anderen uitstorten
Ja het zijn zelf ook zulke lieverdjes in Oekrane.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zou dat filmpje even kijken. Zie je een ouder over zijn/haar kind heen springen om het kind te proberen te beschermen van kogels. Wie weet helpt dat je hart te vinden
Ik ben er heel bang voor.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:17 schreef Frutsel het volgende:
Ja denk dat dat kind daar veel mee te maken heeftquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja het zijn zelf ook zulke lieverdjes in Oekrane.
Wie, die ouders en kinderen?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja het zijn zelf ook zulke lieverdjes in Oekrane.
Ik had het fantastisch gevonden als het Kremlin was aangevallen, dit niet. De echte boeven blijven altijd ongedeerd.quote:
Ben eerder benieuwd welke hoek Poetin daaraan gaat geven. Misschien een reden voor 'wraak' en een oorlogsverklaring a l Isral.quote:
Welk spel is dat?quote:
In feite kunnen ze de schuld leggen bij wie ze willen. Als ze zeggen dat het Oekraine was, dan was het OEkraine. Als ze zeggen dat het een Tjetsjeen was, dan was dat het. De media volgt het narratief simpelweg en onafhankelijk onderzoek is onmogelijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:17 schreef Frutsel het volgende:
https://www.nu.nl/midden-(...)t-vuren-in-gaza.htmlquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:23 schreef Tekaschi het volgende:
Ramadan en het is vrijdag, maar in Rusland kan het werkelijk iedereen zijn. Oekraners, boze Russen, mafia, Putin die tegenstemmers laat omleggen.
Dat hebben ze wel heel snel georganiseerd allemaal.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/midden-(...)t-vuren-in-gaza.html
Misschien hier om? Moslims boos oid
Ja daar heb je wel een goed puntquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel heel snel georganiseerd allemaal.
Is een mogelijkheid, maar in Rusland weet je het nooit en of je ooit de echte daders te weten komt.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar het kunnen alsnog terroristen uit die hoek zijn. De VS waarschuwde er al een paar weken geleden voor.quote:
Er zitten nog mensen binnen.quote:
Russen hebben tig jaren oorlog gehad met Tsjetsjenen dus het zal eerder daar mee te maken hebben. Deze hele aanslag zet je niet even snel op.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is wel heftig als ik naar die beelden kijk want dat ding staat heftig in de brand.quote:
Het is gruwelijk, ik kijk niet meer.quote:
Taylor Swift.quote:
Mawh, ben heel pro Oekrane, maar kan niet perse juichen om random burgerdoden in Rusland. Zeker als dit niks met oorlog of politiek te maken had dat concert. Rusland is nu een compleet verneukt land, maar niet alle burgers zijn slecht daar. WO2 kon gebeuren, maar ook niet alle Duitsers zijn/waren kwaadaardig. Al kan ik mij wel voorstellen dat zelf slachtoffer bent van de oorlog daar anders over denkt.quote:
Het is tactisch ook niet slimquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Zou niet weten waarom Oekrane hierachter zou zitten. Dan is het ook meteen gedaan met alle steun van de rest van de wereld.
Kan Rusland straks een oorlog op twee fronten/ landen uit gaan vechten. Succes.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Gerucht gaat dat het om Tsjetsjenen gaat
Waarom zou het dan met steun gedaan zijn? Oekraine wordt totaal gesloopt en moeten dat maar lijdzaam ondergaan?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Zou niet weten waarom Oekrane hierachter zou zitten. Dan is het ook meteen gedaan met alle steun van de rest van de wereld.
Dat denk ik ook. Helemaal na deze twiet.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:27 schreef Mortaxx het volgende:
False flag is het meest logische. Toevallig dit net na de verkiezingen, net nadat het Kremlin over een oorlog spreekt.
Dat is binnenkort volledige mobilisatie
quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:20 schreef Starhopper het volgende:
Het duurt een uur voordat Russische DSI er is?![]()
[ x ]
Dit is zo een beetje de redenatie van elke terrorist in het Westen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:05 schreef Mortaxx het volgende:
Tja daar vragen ze wel een beetje om met alle terreur die ze over anderen uitstorten
En het bewijs wat nu aan het wegfikken is.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Helemaal na deze twiet.
[..]
Naast een gewone aanslagzou een false flag mij ook niet verbazen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:17 schreef Frutsel het volgende:
Wat is de relevantie van deze eventuele tijdsduur? Misschien had onze Dobby-lookalike dit al weer tijden in de planning? Wie weet het?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:27 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Russen hebben tig jaren oorlog gehad met Tsjetsjenen dus het zal eerder daar mee te maken hebben. Deze hele aanslag zet je niet even snel op.
Dit is letterlijk wat terrorisme is. Fijn figuur ben je.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:31 schreef IW2B het volgende:
Of het Oekraners zijn, Russen, Tsjetsjenen, Georgirs, of welk volk dan ook... boeit me weinig. Laat die Moskovieten ook maar eens de peentjes zweten. Zullen ze eens voelen en merken wat al die volkeren voelen van hun daden.
Gaat wel over de 100 heenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:32 schreef Ali_boo het volgende:
Het dodenaantal zal verder flink oplopen![]()
[ x ]
Nuance van @Momo die ik altijd kan waarderenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Mawh, ben heel pro Oekrane, maar kan niet perse juichen om random burgerdoden in Rusland. Zeker als dit niks met oorlog of politiek te maken had dat concert. Rusland is nu een compleet verneukt land, maar niet alle burgers zijn slecht daar. WO2 kon gebeuren, maar ook niet alle Duitsers zijn/waren kwaadaardig. Al kan ik mij wel voorstellen dat zelf slachtoffer bent van de oorlog daar anders over denkt.
Nee ik ben het niet met je eens. Val dan de misdadige regering aan.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:31 schreef IW2B het volgende:
Of het Oekraners zijn, Russen, Tsjetsjenen, Georgirs, of welk volk dan ook... boeit me weinig. Laat die Moskovieten ook maar eens de peentjes zweten. Zullen ze eens voelen en merken wat al die volkeren voelen van hun daden.
Ja, best handig wel dat.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En het bewijs wat nu aan het wegfikken is.
Ik mag hopen dat het een pro oorlog of pro poetin concert was.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Mawh, ben heel pro Oekrane, maar kan niet perse juichen om random burgerdoden in Rusland. Zeker als dit niks met oorlog of politiek te maken had dat concert. Rusland is nu een compleet verneukt land, maar niet alle burgers zijn slecht daar. WO2 kon gebeuren, maar ook niet alle Duitsers zijn/waren kwaadaardig. Al kan ik mij wel voorstellen dat zelf slachtoffer bent van de oorlog daar anders over denkt.
Vrees het ook jaquote:
vrijheidsstrijder danquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:08 schreef Erno-BE het volgende:
Heftig, sterkte aan de nabestaanden.
Ik ben benieuwd wie de dader is, waarschijnlijk een Oekranse terrorist.
Tsja... je zal oogsten wat je zaait. Rusland zaait al decennia lang terrorisme over andere landen/volkeren. Wie de bal kaatst...quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:33 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dit is letterlijk wat terrorisme is. Fijn figuur ben je.
Nee dit gun je niemand, gewoon mensen die met hun dagelijkse leven bezig waren, Russen of geen Russen dit is niet goed te praten.quote:
Dan zijn al die aanslagen in NATO landen ook gerechtvaardigd wil je zeggen? Die hebben ook een hoop mensen vermoord.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:36 schreef IW2B het volgende:
[..]
Tsja... je zal oogsten wat je zaait. Rusland zaait al decennia lang terrorisme over andere landen/volkeren. Wie de bal kaatst...
Of een paar doorgesnoven Wagnerfiguren.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Naast een gewone aanslagzou een false flag mij ook niet verbazen.
Jammer alleen voor de onschuldige doden.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:36 schreef IW2B het volgende:
[..]
Tsja... je zal oogsten wat je zaait. Rusland zaait al decennia lang terrorisme over andere landen/volkeren. Wie de bal kaatst...
Mens doden is al fout. Een aanslag plegen uit wraak is nog fouter.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:36 schreef FlippingCoin het volgende:
vraag jezelf af wat jij zou doen als ze je land zo binnenvallen en je familie afslachten en verkrachten
ik vind dit voor mijzelf te verantwoorden
Prigozhins wraakquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of een paar doorgesnoven Wagnerfiguren.
nou zo zie ik dat helemaal niet, maar goed dat magquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Mens doden is al fout. Een aanslag plegen uit wraak is nog fouter.
Hiermee verlaag je zich tot hun. Dan ben je namelijk niet waard.
Ja het is ook jammer voor de onschuldigen, maar tegelijkertijd zijn dat wel degene die al die tijd 'wegkeken' bij wat hun regering gedaan heeft. Mooiste is dat die gehele kliek in de Kremlin verdwijnt en Rusland weer de goede kant op gaat... maar vooralsnog lijkt de gewone Rus daar niet warm voor te lopen dus dan weet je dat dit soort dingen de consequenties kunnen zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jammer alleen voor de onschuldige doden.
Ik hoop ooit nog mee te maken dat Moskou en die criminele regering valt. Dat de hele dictatuur aangevallen wordt of uit elkaar valt.
Of gewoon verveling.quote:
Zou je dan op kinderen en andere burgers gaan schieten ja? Wellicht even naar de dokter maandag...quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:36 schreef FlippingCoin het volgende:
vraag jezelf af wat jij zou doen als ze je land zo binnenvallen en je familie afslachten en verkrachten
ik vind dit voor mijzelf te verantwoorden
Dat gaat niet gebeuren. In de tussentijd wordt Oekraine compleet naar de knoppen geholpen en heeft Rusland schijt aan werkelijk alles. Dit is natuurlijk enorm verdrietig voor die onschuldige slachtoffers maar dit is wel de enige manier waarop je Russen kunt laten snappen dat ze een misdadige oorlog zijn gestart.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jammer alleen voor de onschuldige doden.
Ik hoop ooit nog mee te maken dat Moskou en die criminele regering valt. Dat de hele dictatuur aangevallen wordt of uit elkaar valt.
Om te janken dit soort figurenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:33 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dit is letterlijk wat terrorisme is. Fijn figuur ben je.
kinderen nietquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:40 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zou je dan op kinderen en andere burgers gaan schieten ja? Wellicht even naar de dokter maandag...
Prima timing. Vlak na de verkiezingen n nadat er geruchten waren dat er een nieuwe mobilisatieronde aan zit te komen waar dit keer ook Moskovieten niet onderuit schijnen te komen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:38 schreef Confetti het volgende:
Bijzonder dat het zolang duurt voordat de special forces er zijn, midden in Moskou. Of dat er zo weinig andere bewaking is.
Het stinkt weer naar een false flag. Ze wisten het maar laten het gebeuren om het later te kunnen gebruiken.
We hebben het hier over een regime dat duizenden per dag opoffert. Dit is dus volstrekt verwaarloosbaar.
Eens.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:36 schreef IW2B het volgende:
[..]
Ja? Denk je dat ze dat gaan snappen? Ik denk dat er alleen maar meer extreem geweld gaat volgen. Rusland gaat weer wraak nemen. Enz enz.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. In de tussentijd wordt Oekraine compleet naar de knoppen geholpen en heeft Rusland schijt aan werkelijk alles. Dit is natuurlijk enorm verdrietig voor die onschuldige slachtoffers maar dit is wel de enige manier waarop je Russen kunt laten snappen dat ze een misdadige oorlog zijn gestart.
Tering dat duurde langquote:
Rusland = de Russische machthebbers + weerloze Russische bevolking ja?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:36 schreef IW2B het volgende:
[..]
De Russen grijpen dit natuurlijk aan om de schuld te schuiven op wie hun het beste uitkomt. Zo motiveer je wel meteen het toekomstige Russische kanonnenvoer.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. In de tussentijd wordt Oekraine compleet naar de knoppen geholpen en heeft Rusland schijt aan werkelijk alles. Dit is natuurlijk enorm verdrietig voor die onschuldige slachtoffers maar dit is wel de enige manier waarop je Russen kunt laten snappen dat ze een misdadige oorlog zijn gestart.
Spanje steunde de schandelijke inval in Irak. Een aanslagje in Madrid en het was meteen afgelopen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja? Denk je dat ze dat gaan snappen? Ik denk dat er alleen maar meer extreem geweld gaat volgen. Rusland gaat weer wraak nemen. Enz enz.
Die gaan echt niet buigen voor terreur. Wie doet dat wel?
Ja, dode Russen dus juichen!!!quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:43 schreef inslagenreuring het volgende:
De motieven zijn nog niet eens bekend maar de 'voetbalwedstrijd' gaat hier gewoon door.
Man wat treurig. Gewoon een triest geval van verlies van mensenlevens.
nou dat is makkelijk praten zo, weet ik niet, maar ik kan het wel begrijpenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:43 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Onschuldige burgers wel? Toch maar even gaan maandag.
Wat moeten ze zeggen dan?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:44 schreef Loverboii het volgende:
benieuwd naar de mening van de westerse leiders als Oekrane hier achter zit
Zeker. Blaas een overheidsgebouw op. Sloop desnoods belangrijke infrastructuur dat het militaire apparaat raakt. Val Putingezinde politici aan wat mij betreft. Dit slaat nergens op.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nou dat is makkelijk praten zo, weet ik niet, maar ik kan het wel begrijpen
niet dat ik het die mensen gun, maar goed je moet iets als je land wordt aangevallen
Weet je het zeker?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:45 schreef IW2B het volgende:
Volgens berichten gaat het om 'Wahhabis'. Islamietische jihadisten die betrokken zijn bij de strijd in Oekrane tegen de Russen.
Dus IS zit ook in Oekrane?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:45 schreef IW2B het volgende:
Volgens berichten gaat het om 'Wahhabis'. Islamietische jihadisten die betrokken zijn bij de strijd in Oekrane tegen de Russen.
Nou dat dus, net als die rus die gemauld werd door die haai. Roepend om zijn vader.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:44 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja, dode Russen dus juichen!!!
Of zoiets, ik snap gelukkig niet helemaal hoe dat gaat in die bovenkamers..
Wat is Azeri?quote:
Geef dan ook even de bron bij een berichtquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:45 schreef IW2B het volgende:
Dan nog weet je niet of het tegenstanders van Putin waren of Putin zelf.quote:
Iedere vijand van Rusland zit inmiddels in Oekrane.quote:
quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
De daders zaken er blank uit
Zou het niet durven zeggen... dat zijn de berichten die momenteel rondgaan, dat het Wahhabis zijn. Of dat IS strijdens zijn/waren weet ik verder niet. Meld alleen wat er rondgaat nu.quote:
Onze gasrekeningen zijn wel om te huilen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Sorry, maar ik kan er geen traan om laten
O.a. https://twitter.com/NickGriffinBU/status/1771244382273851534quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Geef dan ook even de bron bij een bericht
Gaat Poetin nu een 2008tje doen in Azerbeidzjan?quote:
Zullen we ook nooit weten vermoed ikquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:47 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dan nog weet je niet of het tegenstanders van Putin waren of Putin zelf.
Dit account heeft wel een heeeel duidelijke politieke bias, maar we zullen zien.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:48 schreef IW2B het volgende:
[..]
O.a. https://twitter.com/NickGriffinBU/status/1771244382273851534
Ah oke, thx voor de update iigquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:48 schreef IW2B het volgende:
[..]
[..]
Zou het niet durven zeggen... dat zijn de berichten die momenteel rondgaan, dat het Wahhabis zijn. Of dat IS strijdens zijn/waren weet ik verder niet. Meld alleen wat er rondgaat nu.
Gewoon inbellen vanuit Singapore.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:49 schreef Confetti het volgende:
[ x ]
De oorlog komt langzamerhand naar dat tuig zelf.
Radiohead had hier ooit een leuk liedje over.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:49 schreef Confetti het volgende:
[ x ]
Zoals de oude Hawaiianen al zeiden. Wie wind zaait zal storm oogstenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:49 schreef Confetti het volgende:
[ x ]
quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:18 schreef Houtenbeen het volgende:
Wat een gekke vonkenregens bij die schoten..SPOILER: heftigOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit lijkt me trouwens gewoon een russische false flag, net als waar ze de tsjetsjeense oorlog mee gestart zijn. Putin grijpt terug op de oude vertrouwde methodes en alle russen lopen er blind achteraanik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Bnw is verderop.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:50 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wat een gekke vonkenregens bij die schoten..
Dit lijkt me trouwens gewoon een russische false flag, net als waar ze de tsjetsjeense oorlog mee gestart zijn. Putin grijpt terug op de oude vertrouwde methodes en alle russen lopen er blind achteraan
Daar hebben ze ook meer dan een uur de tijd voor gehadquote:
Slechts 4 personen die dit aanrichten? Goed georganiseerd dan. En er nog mee wegkomen ook. Maar ze zullen gepakt worden.quote:
dat zei oom Titoquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zoals de oude Hawaiianen al zeiden. Wie wind zaait zal storm oogsten
5 dacht ikquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Slechts 4 personen die dit aanrichten? Goed georganiseerd dan. En er nog mee wegkomen ook. Maar ze zullen gepakt worden.
quote:Het militaire commissariaat van Moskou begon elektronische dagvaardingen naar lokale bewoners te sturen via het mos.ru portaal, meldt de mensenrechtengroep. "Gewetensbezwaarde beweging". Volgens het telegramkanaal "Let op, nieuws" komen berichten over de verzonden dagvaardingen in de vorm van sms naar de "Staatsdiensten".
Moskovieten die een dagvaarding hebben ontvangen, worden uitgenodigd op het "Single Conscription Point" om hun militaire registratiedocumenten te verduidelijken. In de dagvaarding, waarvan een screenshot is gepubliceerd door een mensenrechtenorganisatie, wordt een inwoner van Moskou uitgenodigd om op 8 april naar het militaire registratie- en rekruteringskantoor te komen.
De "Beweging van Gewetensbezwaarden" suggereert dat de dagvaardingen massaal worden verzonden, "omdat de autoriteiten in Moskou massaal de persoonlijke dossiers van dienstplichtigen digitaliseren en proberen de gegevens bij te werken vanwege het persoonlijke uiterlijk van dienstplichtigen." "We raden niet aan om Moskouse instellingen te bezoeken die verband houden met dienstplicht zonder een dringende noodzaak", aldus de organisatie.
Als ze zijn ontsnapt riekt het nog meer naar een false flag om straks een aantal gevangenen te tonen die dit gedaan hebbenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daar hebben ze ook meer dan een uur de tijd voor gehad
nog minder steun voor Oekrainequote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat moeten ze zeggen dan?
Het is hooguit: "verschrikkelijk, onschuldige mensen mogen nooit de dupe zijn"
Marioepol zag dat het goed was
Die was er al eerder vandaagquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:56 schreef Starhopper het volgende:
En daar is de mobilisatieWat een toeval zeg deze timing
![]()
[ x ]
[..]
ib4 foto's van gevangengenomen Oekraense soldaten.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als ze zijn ontsnapt riekt het nog meer naar een false flag om straks een aantal gevangenen te tonen die dit gedaan hebben
Dit geeft natuurlijk wat motivatie.quote:
nee straks vallen ze Oekraiene nog aanquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:58 schreef MichaelScott het volgende:
Ik hoop voor Zelensky dat het geen Oekraners zijn.
Ja, voor je het weet gaat Rusland schieten op Oekrane.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:58 schreef MichaelScott het volgende:
Ik hoop voor Zelensky dat het geen Oekraners zijn.
niet veel mogelijkheden wie het zou kunnen zijn imoquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat zelensky juichend gaat roepen : wij waren het!!
Waarom niet, hier wordt ook de grootste bagger gepost.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:58 schreef Ali_boo het volgende:
Er wordt echt volop gespeculeerd op X
Weet alleen niet of het wenselijk is om elke brainfart hier te delen
Daar heb je in andere topics nooit moeite mee, die te delen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:58 schreef Ali_boo het volgende:
Ja stel je voor dat ie nog meer raketten op Oekraiense steden afvuurt.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, voor je het weet gaat Rusland schieten op Oekrane.
Wat eigen burgers neerschieten in uniform, een paar Oekraense POW's in zo'n zelfde pakje hijsen en dat op de dag dat ze officieel in staat van oorlog zijn en de geluiden rondgaan dat de normale burgers op grote schaal gemobiliseerd moeten worden.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als ze zijn ontsnapt riekt het nog meer naar een false flag om straks een aantal gevangenen te tonen die dit gedaan hebben
Als het Oekraners waren die van huis uit Russisch spreken zijn het toch eigenlijk Russen?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:59 schreef Loverboii het volgende:
[..]
niet veel mogelijkheden wie het zou kunnen zijn imo
Aliens, Oekraners, haters van Azeri muziek, Tom Cruise, ISIS, Amerikanen etc?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:58 schreef Ali_boo het volgende:
Waarom zou de voetbalwedstrijd gestaakt moeten worden? Met al dat Russische geweld zouden we al 2 jaar geen voetbal meer hebben gehad.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:43 schreef inslagenreuring het volgende:
De motieven zijn nog niet eens bekend maar de 'voetbalwedstrijd' gaat hier gewoon door.
Man wat treurig. Gewoon een triest geval van verlies van mensenlevens.
Er zijn legio aan mogelijkheden.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:59 schreef Loverboii het volgende:
[..]
En nog een handjevol Fokkers die dit schitterend vinden.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Aliens, Oekraners, haters van Azeri muziek, Tom Cruise, ISIS, Amerikanen etc?
Gelijk eens met de fipo. Wel treurig maar tering wat een karma.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:05 schreef Mortaxx het volgende:
Je vergeet Trump, Biden en Musk.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Had jij volgens deze logica eigenlijk ook niet gewoon neergemaaid moeten worden door ISIS tijdens een zonnige Gay Pride?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:02 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Gelijk eens met de fipo. Wel treurig maar tering wat een karma.
Ik denk heel veel mogelijkhedenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:59 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Kan me ook niet voorstellen dat Oekraine hier direct iets mee te maken heeft. Welk voordeel zouden ze daarbij hebben?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat zelensky juichend gaat roepen : wij waren het!!
want homo's bezetten welke landen gebruikmakend van geweld?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Had jij volgens deze logica eigenlijk ook niet gewoon neergemaaid moeten worden door ISIS tijdens een zonnige Gay Pride?
Acht de kans klein. Dan verliezen ze sympathie van de rest van de wereld. En dat hebben ze juist zo nodig.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Er zijn legio aan mogelijkheden.
Ik schat zo in dat dit niet van Zelensky afkomt.
Ik hoop het althans![]()
Het draagvlak voor Oekrane gaat dan echt wel op de schop.
Dat heb je ik de afgelopen 2 jaar niet elke dag zien roepen.quote:
Ja het is RT, neem het allemaal met een korrel zoutquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarom niet, hier wordt ook de grootste bagger gepost.
Of Zaventem, Kings Cross, Bataclan, Madrid, Charlie Hebdo, ...quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Had jij volgens deze logica eigenlijk ook niet gewoon neergemaaid moeten worden door ISIS tijdens een zonnige Gay Pride?
Afghanistan, Irak, etc.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
want homo's bezetten welke landen gebruikmakend van geweld?
Ben pas aangemeld hier, roep het al 2 jaar in real life.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:04 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dat heb je ik de afgelopen 2 jaar niet elke dag zien roepen.
Nou dat dusquote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kan me ook niet voorstellen dat Oekraine hier direct iets mee te maken heeft. Welk voordeel zouden ze daarbij hebben?
Zoiets ja, heb al een bericht gepostquote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het was Semen Hydenkoquote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Looking guilty? Gaat de pro russen hier de us nou ook al de schuld van geven?quote:
Ja, dat is wel een beetje dubbel h. We hebben allemaal wel gezien welke misdaden Rusland oa met de belegering van mariapul beging…quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:06 schreef bitterbal het volgende:
VS zegt geen betrokkenheid van Oekrane te zien
De Amerikaanse regering is met een eerste reactie gekomen op de gebeurtenissen in Moskou. Een woordvoerder van het Witte Huis zegt geen aanwijzingen te hebben dat Oekrane erbij betrokken is. Een woordvoerder zegt dat de VS geen voorstander is van Oekraense aanslagen in Rusland zelf.
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de internationale gemeenschap opgeroepen om de schietpartij in de concertzaal in Moskou te veroordelen. Een woordvoerder noemt het "een monsterlijke misdaad".
nos liveblog
Zijn lichaamstaal verraad een hoopquote:
Wie, die concertgangers?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:05 schreef xpompompomx het volgende:
Ik denk dat ze het zelf uitgelokt hebben.
"Verkiezingen", we zijn in oorlog aankondiging, eerste tekenen mobilisatie Moskou en nu dit. Iets te toevallig?quote:
Misschien de muzikanten. Zo goed vind ik ze niet.quote:
Selfies maken?quote:
Ja ok, als dat het doel was kan ik me er wel wat bij voorstellen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien de muzikanten. Zo goed vind ik ze niet.
zou mij ook helemaal niets verbazen...quote:
Of de Macrons.quote:
Europeanen staan boven dit soort praktijkenquote:
En wat het wel is gaan we nooit horen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:15 schreef Discombobulate het volgende:
Het zou van alles kunnen zijn, Tjsetenen, Wagner idioten, Oekraine, FSB, whatever. Je kan nu echt niks zeggen. Er zijn ook totaal geen aanwijzingen.
Nou, de modus operandi van Poetin zou eigenlijk wel het meest moeten zeggen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:15 schreef Discombobulate het volgende:
Het zou van alles kunnen zijn, Tjsetenen, Wagner idioten, Oekraine, FSB, whatever. Je kan nu echt niks zeggen. Er zijn ook totaal geen aanwijzingen.
Een flinke draai om z'n oren is dan wel gepast, nietwaar?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:15 schreef roos94 het volgende:
Het zou je kind maar zijn die daar staat te schieten.
Mwa. Alles kan.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nou, de modus operandi van Poetin zou eigenlijk wel het meest moeten zeggen.
de gemiddelde demonstrant wordt harder aangepakt daarquote:
Net zoals in 1999 zeker?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:17 schreef sp3c het volgende:
Denk toch aan tsjetsjen hoor, was alweer ff geleden maar het past prima in hun modus operandi
En het is nu een goed moment om weer wat te gaan rommelen want Khadyrov en zijn debiele brigade zijn ff druk en de rest van het Russische leger ook
Maar goed, iemand zal het wel op gaan eisen vandaag of morgen
Wel het verstandigste in de huidige situatie.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Held. Dat moet toch moeilijk zijn.
Sorry, was een grapjequote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Held. Dat moet toch moeilijk zijn.
Echt waar? Sukkels.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:19 schreef TwenteFC het volgende:
Daders zijn nog op vrije voeten maar RT (Russische media) weet al te vertellen dat het Amerika en Oekraine was. Rusland weer lekker geloofwaardig.
Of het eerste het beste open raam.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:21 schreef roos94 het volgende:
[..]
Op naar het siberische werkkamp tot minimaal 2060.
Dat wilde ik ook al zeggen jaquote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
de gemiddelde demonstrant wordt harder aangepakt daar
Daders kunnen daar toch ook door zijn genspireerd? Bovendien, welke terreuraanslag lijkt nou niet op elkaar? We hadden ook Bataclan.quote:
Dat lijkt me onzin. Als die gepakt is dan ga je die daar echt niet zo voor het zicht van de camera fouilleren.quote:
Zeker een schutter? Als ik naar de filmpjes kijk van de schutters heeft geen van de schutters die combinatie (zwarte hoody, khaki broer, witte/lichte riem) kleding aan... de enige die redelijk vergelijkbare kleding aan heeft (groen-grijze trui zonder capuchon, lichte broek) heeft een petje op en daaronder langer zwart haar... wat deze man ook niet lijkt te hebben.quote:
Ben er ook bang voor, beelden van zoveel mensen binnen maar beelden van mensen die naar buitenlopen zie je niet. Daar waren duizenden mensen aanwezig en er waren zeker 4 schutters.quote:
Het rottige is inderdaad dat de meeste tegenstanders van Putin zelf meestal ook geen heel brave borsten zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:21 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk eigenlijk dat dit acties zijn van een groepering in wiens belang het is dat Poetin verdwijnt en die oorlog stopt. Om de Russische samenleving te ontwrichten.
Maar niet dat dat per se hele leuke mensen zijn.
Tja, het zal hoogst effectief zijn in het winnen van zieltjes voor de ellende die Rusland aanricht in Oekraine.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:19 schreef TwenteFC het volgende:
Daders zijn nog op vrije voeten maar RT (Russische media) weet al te vertellen dat het Amerika en Oekraine was. Rusland weer lekker geloofwaardig.
Om support te krijgen voor de algehele mobilisatie natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:23 schreef Hexagon het volgende:
Poetin denk ik wel de laatste dat erachter zit. Wat bereikt hij er mee? Hij kon als dictator toch al doen wat die wilde.
Hij is juist de eerste die ik verdenk.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:23 schreef Hexagon het volgende:
Poetin denk ik wel de laatste dat erachter zit. Wat bereikt hij er mee? Hij kon als dictator toch al doen wat die wilde.
Hij kan het sentiment creren waardoor de totale oorlog ontketend wordt. Inclusief grote mobilisatie.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:23 schreef Hexagon het volgende:
Maar wat hield hem voor vandaag tegen dan?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij kan het sentiment creren waardoor de totale oorlog ontketend wordt. Inclusief grote mobilisatie.
Dat is heus niet zo moeilijk te bedenken.
Denk niet dat dat een goede tactiek is. Putin gaat dit hoe dan ook aangrijpen om de oorlog in Oekraine goed te praten bij de bevolking.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:21 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk eigenlijk dat dit acties zijn van een groepering in wiens belang het is dat Poetin verdwijnt en die oorlog stopt. Om de Russische samenleving te ontwrichten.
Maar niet dat dat per se hele leuke mensen zijn.
Officiele standpunt van Rusland is sinds vandaag dat het een oorlog is een geen speciale militaire operatie, burgers gaan gemobiliseerd worden en jij snapt niet welke meerwaarde boze bloeddorstige burgers op dit moment zijn voor Poetin?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:23 schreef Hexagon het volgende:
Wat hij er mee bereikt? Als hij het op de Oekraeners kan 'framen' dan is het wellicht een boosts in de motivatie van de Russen. Daarnaast makkelijker om mannen te mobiliseren op grote schaal zonder teveel tegengas...quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:23 schreef Hexagon het volgende:
Dit dus.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:24 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Om support te krijgen voor de algehele mobilisatie natuurlijk.
Ik verwacht die toespraak morgen
Draagkracht voor de mobilisatie. Je kan beter gemotiveerde mensen hebben dan enkel gedwongen mensen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:23 schreef Hexagon het volgende:
Of juist niet. Misschien is het wel een false flag van Britse koningshuisquote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:26 schreef roos94 het volgende:
Kate had denk ik gehoopt dat ze een ander uur had uitgekozen om haar nieuws bekend te maken.
Dat werkt alleen als het Oekraners zijn. En daar is nog helemaal geen sprake van.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:25 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Officiele standpunt van Rusland is sinds vandaag dat het een oorlog is een geen speciale militaire operatie, burgers gaan gemobiliseerd worden en jij snapt niet welke meerwaarde boze bloeddorstige burgers op dit moment zijn voor Poetin?
Alleen als je me daar naartoe draagtquote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat een kutbronnen heb jij ook meestal.
Weet je de weg naar BNW nog te vinden?
Al waren het pikzwarte afrikanen die we op beeld zagen, de daders zijn uiteindelijk wie putin wil dat de daders zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat werkt alleen als het Oekraners zijn. En daar is nog helemaal geen sprake van.
Zo geweldig gaat het nu al niet met de oorlog met Rusland. Waarom zouden ze het nog groter willen maken?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij kan het sentiment creren waardoor de totale oorlog ontketend wordt. Inclusief grote mobilisatie.
Dat is heus niet zo moeilijk te bedenken.
Dat hoeft ook niet, dat wordt sowieso de officiele lezing en Rusland vandaag de dag staat nou niet bepaald bekend om de persvrijheid.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat werkt alleen als het Oekraners zijn. En daar is nog helemaal geen sprake van.
quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:27 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Of juist niet. Misschien is het wel een false flag van Britse koningshuis
Nee in 1999 rende er niemand schietend door dat appartementencomplexquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |