quote:Schietpartij in concertzaal Moskou, berichten over meerdere doden
In de Crocus City Hall in Moskou heeft een schietpartij plaatsgevonden. Er zouden drie mensen in camouflagekleding het vuur hebben geopend. Ook is er een explosie gehoord, de politie is inmiddels aangekomen op de locatie, aldus het Russische persbureau Tass.
Er circuleren berichten over meerdere doden. Video’s op sociale media tonen onder meer neergeschoten mensen in de lobby van de concertzaal. In het gebouw met meerdere zalen traden veel bekende, ook internationale artiesten op. Ook lijkt er een enorme brand te zijn uitgebroken. Het complex heeft een capaciteit van 7.300 plekken en werd in 2009 geopend.
Vorige week waarschuwden onder meer de Nederlandse en Amerikaanse ambassades in Rusland al dat er mogelijk een aanslag ophanden was.
Later meer.
https://www.ad.nl/buitenl(...)dere-doden~aacde9f0/
Ze hadden beter een kantoor van de overheid kunnen kiezen.quote:
Waarschijnlijk is de aanslag gepleegd door een Oekranse terrorist.quote:
Rusland heeft IS toch verslagen in Syriquote:
Een ideologie versla je niet.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Rusland heeft IS toch verslagen in Syri
Zou dat filmpje even kijken. Zie je een ouder over zijn/haar kind heen springen om het kind te proberen te beschermen van kogels. Wie weet helpt dat je hart te vindenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:15 schreef Confetti het volgende:
Het is moeilijk om sympathie te krijgen. We hebben het over een volk dat het dichts bij komt bij de waanzin van Nazi-Duitsland. Een gruwelijk land en bevolking.
Zand erover.
Of de Tjetjeense/ islamitische kant? Ook geen grote vrienden met Rusland.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:08 schreef Erno-BE het volgende:
Heftig, sterkte aan de nabestaanden.
Ik ben benieuwd wie de dader is, waarschijnlijk een Oekranse terrorist.
Maar er is al eerder gezegd dat men in oorlog is met Oekrane, voor deze aanslag.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:17 schreef Frutsel het volgende:
Ah dit is de casus Belli van Moskou voor een all out war en mobilisatie.
SPOILER: heftigOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door Houtenbeen op 22-03-2024 19:30:43 ]
Die concertgangers ja?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:05 schreef Mortaxx het volgende:
Tja daar vragen ze wel een beetje om met alle terreur die ze over anderen uitstorten
Ja het zijn zelf ook zulke lieverdjes in Oekrane.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zou dat filmpje even kijken. Zie je een ouder over zijn/haar kind heen springen om het kind te proberen te beschermen van kogels. Wie weet helpt dat je hart te vinden
Ik ben er heel bang voor.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:17 schreef Frutsel het volgende:
Ja denk dat dat kind daar veel mee te maken heeftquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja het zijn zelf ook zulke lieverdjes in Oekrane.
Wie, die ouders en kinderen?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja het zijn zelf ook zulke lieverdjes in Oekrane.
Ik had het fantastisch gevonden als het Kremlin was aangevallen, dit niet. De echte boeven blijven altijd ongedeerd.quote:
Ben eerder benieuwd welke hoek Poetin daaraan gaat geven. Misschien een reden voor 'wraak' en een oorlogsverklaring a l Isral.quote:
Welk spel is dat?quote:
In feite kunnen ze de schuld leggen bij wie ze willen. Als ze zeggen dat het Oekraine was, dan was het OEkraine. Als ze zeggen dat het een Tjetsjeen was, dan was dat het. De media volgt het narratief simpelweg en onafhankelijk onderzoek is onmogelijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:17 schreef Frutsel het volgende:
https://www.nu.nl/midden-(...)t-vuren-in-gaza.htmlquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:23 schreef Tekaschi het volgende:
Ramadan en het is vrijdag, maar in Rusland kan het werkelijk iedereen zijn. Oekraners, boze Russen, mafia, Putin die tegenstemmers laat omleggen.
Dat hebben ze wel heel snel georganiseerd allemaal.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/midden-(...)t-vuren-in-gaza.html
Misschien hier om? Moslims boos oid
Ja daar heb je wel een goed puntquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel heel snel georganiseerd allemaal.
Is een mogelijkheid, maar in Rusland weet je het nooit en of je ooit de echte daders te weten komt.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar het kunnen alsnog terroristen uit die hoek zijn. De VS waarschuwde er al een paar weken geleden voor.quote:
Er zitten nog mensen binnen.quote:
Russen hebben tig jaren oorlog gehad met Tsjetsjenen dus het zal eerder daar mee te maken hebben. Deze hele aanslag zet je niet even snel op.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is wel heftig als ik naar die beelden kijk want dat ding staat heftig in de brand.quote:
Het is gruwelijk, ik kijk niet meer.quote:
Taylor Swift.quote:
Mawh, ben heel pro Oekrane, maar kan niet perse juichen om random burgerdoden in Rusland. Zeker als dit niks met oorlog of politiek te maken had dat concert. Rusland is nu een compleet verneukt land, maar niet alle burgers zijn slecht daar. WO2 kon gebeuren, maar ook niet alle Duitsers zijn/waren kwaadaardig. Al kan ik mij wel voorstellen dat zelf slachtoffer bent van de oorlog daar anders over denkt.quote:
Het is tactisch ook niet slimquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Zou niet weten waarom Oekrane hierachter zou zitten. Dan is het ook meteen gedaan met alle steun van de rest van de wereld.
Kan Rusland straks een oorlog op twee fronten/ landen uit gaan vechten. Succes.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Gerucht gaat dat het om Tsjetsjenen gaat
Waarom zou het dan met steun gedaan zijn? Oekraine wordt totaal gesloopt en moeten dat maar lijdzaam ondergaan?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Zou niet weten waarom Oekrane hierachter zou zitten. Dan is het ook meteen gedaan met alle steun van de rest van de wereld.
Dat denk ik ook. Helemaal na deze twiet.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:27 schreef Mortaxx het volgende:
False flag is het meest logische. Toevallig dit net na de verkiezingen, net nadat het Kremlin over een oorlog spreekt.
Dat is binnenkort volledige mobilisatie
quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:20 schreef Starhopper het volgende:
Het duurt een uur voordat Russische DSI er is?![]()
[ x ]
Dit is zo een beetje de redenatie van elke terrorist in het Westen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:05 schreef Mortaxx het volgende:
Tja daar vragen ze wel een beetje om met alle terreur die ze over anderen uitstorten
En het bewijs wat nu aan het wegfikken is.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Helemaal na deze twiet.
[..]
Naast een gewone aanslagzou een false flag mij ook niet verbazen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:17 schreef Frutsel het volgende:
Wat is de relevantie van deze eventuele tijdsduur? Misschien had onze Dobby-lookalike dit al weer tijden in de planning? Wie weet het?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:27 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Russen hebben tig jaren oorlog gehad met Tsjetsjenen dus het zal eerder daar mee te maken hebben. Deze hele aanslag zet je niet even snel op.
Dit is letterlijk wat terrorisme is. Fijn figuur ben je.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:31 schreef IW2B het volgende:
Of het Oekraners zijn, Russen, Tsjetsjenen, Georgirs, of welk volk dan ook... boeit me weinig. Laat die Moskovieten ook maar eens de peentjes zweten. Zullen ze eens voelen en merken wat al die volkeren voelen van hun daden.
Gaat wel over de 100 heenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:32 schreef Ali_boo het volgende:
Het dodenaantal zal verder flink oplopen![]()
[ x ]
Nuance van @Momo die ik altijd kan waarderenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Mawh, ben heel pro Oekrane, maar kan niet perse juichen om random burgerdoden in Rusland. Zeker als dit niks met oorlog of politiek te maken had dat concert. Rusland is nu een compleet verneukt land, maar niet alle burgers zijn slecht daar. WO2 kon gebeuren, maar ook niet alle Duitsers zijn/waren kwaadaardig. Al kan ik mij wel voorstellen dat zelf slachtoffer bent van de oorlog daar anders over denkt.
Nee ik ben het niet met je eens. Val dan de misdadige regering aan.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:31 schreef IW2B het volgende:
Of het Oekraners zijn, Russen, Tsjetsjenen, Georgirs, of welk volk dan ook... boeit me weinig. Laat die Moskovieten ook maar eens de peentjes zweten. Zullen ze eens voelen en merken wat al die volkeren voelen van hun daden.
Ja, best handig wel dat.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En het bewijs wat nu aan het wegfikken is.
Ik mag hopen dat het een pro oorlog of pro poetin concert was.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Mawh, ben heel pro Oekrane, maar kan niet perse juichen om random burgerdoden in Rusland. Zeker als dit niks met oorlog of politiek te maken had dat concert. Rusland is nu een compleet verneukt land, maar niet alle burgers zijn slecht daar. WO2 kon gebeuren, maar ook niet alle Duitsers zijn/waren kwaadaardig. Al kan ik mij wel voorstellen dat zelf slachtoffer bent van de oorlog daar anders over denkt.
Vrees het ook jaquote:
vrijheidsstrijder danquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:08 schreef Erno-BE het volgende:
Heftig, sterkte aan de nabestaanden.
Ik ben benieuwd wie de dader is, waarschijnlijk een Oekranse terrorist.
Tsja... je zal oogsten wat je zaait. Rusland zaait al decennia lang terrorisme over andere landen/volkeren. Wie de bal kaatst...quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:33 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dit is letterlijk wat terrorisme is. Fijn figuur ben je.
Nee dit gun je niemand, gewoon mensen die met hun dagelijkse leven bezig waren, Russen of geen Russen dit is niet goed te praten.quote:
Dan zijn al die aanslagen in NATO landen ook gerechtvaardigd wil je zeggen? Die hebben ook een hoop mensen vermoord.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:36 schreef IW2B het volgende:
[..]
Tsja... je zal oogsten wat je zaait. Rusland zaait al decennia lang terrorisme over andere landen/volkeren. Wie de bal kaatst...
Of een paar doorgesnoven Wagnerfiguren.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Naast een gewone aanslagzou een false flag mij ook niet verbazen.
Jammer alleen voor de onschuldige doden.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:36 schreef IW2B het volgende:
[..]
Tsja... je zal oogsten wat je zaait. Rusland zaait al decennia lang terrorisme over andere landen/volkeren. Wie de bal kaatst...
Mens doden is al fout. Een aanslag plegen uit wraak is nog fouter.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:36 schreef FlippingCoin het volgende:
vraag jezelf af wat jij zou doen als ze je land zo binnenvallen en je familie afslachten en verkrachten
ik vind dit voor mijzelf te verantwoorden
Prigozhins wraakquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of een paar doorgesnoven Wagnerfiguren.
nou zo zie ik dat helemaal niet, maar goed dat magquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Mens doden is al fout. Een aanslag plegen uit wraak is nog fouter.
Hiermee verlaag je zich tot hun. Dan ben je namelijk niet waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |