Ik heb er ook geen caps van voorbij zien komenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:25 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik snap daar helemaal niets van. We hebben het zelf op beeld gezien dus de camera heeft het zelf laten zien?
kan het kloppen dat hij het niet meer doet?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:00 schreef Ireth het volgende:
[..]
Maar ze spelen het zo eerlijk![]()
"Moet de deur dicht??" (Zodat ze nog ff snel kan kijken)
Staat een koort filmpje ergens in een van de cossen dat het gebeurd en je ziet Ashley kijkenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen caps van voorbij zien komen
En moeten ze dat domino spel dan nog wel spelen?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:23 schreef zodeju het volgende:
[..]
Nee. het spel is afgelopen....en hoe het gespeeld is was wel vals en daar moet alle bewoners onder lijden.weg 500euro en wie zijn naam komen nu voor de tweede keer voorbij,,,,
Jim kan zoveel vervelend vinden. Ik vind hem vaak ook vervelendquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:28 schreef Harry het volgende:
Jimmy denkt dat hij, Ashley en Tom op de bank gaan komen.
Jimmy zegt, dat hij het vervelend vindt dat hij dit niet in de hand had.
Alleen maar aan zichzelf denken wat hij doet.gewon zitten en je merkt het wel. Grotemannen broek aan doen en zittenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:28 schreef Harry het volgende:
Jimmy denkt dat hij, Ashley en Tom op de bank gaan komen.
Jimmy zegt, dat hij het vervelend vindt dat hij dit niet in de hand had.
Hij is me top ergenis op dit moment. Let maar op die gaat slijmen met Alice enzoquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:29 schreef Ireth het volgende:
[..]
Jim kan zoveel vervelend vinden. Ik vind hem vaak ook vervelend
Zat dat balletje van dat dominospel in de ballenbak dan?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:26 schreef Ireth het volgende:
[..]
Nee ging over balletje van Domino. Niet uit de ballenbak
Ik denk dat jij in de war bent met vannacht. Ze hebben het over het balletje van de dominostenenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:29 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Staat een koort filmpje ergens in een van de cossen dat het gebeurd en je ziet Ashley kijken
[..]
En moeten ze dat domino spel dan nog wel spelen?
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:30 schreef Koos1958 het volgende:
[..]
Hij is me top ergenis op dit moment. Let maar op die gaat slijmen met Alice enzo
Nee, dat lag tussen de handdoekenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:30 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Zat dat balletje van dat dominospel in de ballenbak dan?
Nee, iedereen wil nu dat het alsnog lukt voordat ze opruimen.....quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:29 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Staat een koort filmpje ergens in een van de cossen dat het gebeurd en je ziet Ashley kijken
[..]
thnxquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:31 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik denk dat jij in de war bent met vannacht. Ze hebben het over het balletje van de dominostenen
Neequote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:30 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Zat dat balletje van dat dominospel in de ballenbak dan?
... en de deur uit lopen, liefst samen met Ash...quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:29 schreef Koos1958 het volgende:
[..]
Alleen maar aan zichzelf denken wat hij doet.gewon zitten en je merkt het wel. Grotemannen broek aan doen en zitten
quote:
Dus iedereen die nu iets aardigs doet doet dat om niet genomineerd te worden?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:32 schreef Koos1958 het volgende:
[..]
Slaat dit op, hij gaat aardig doen om niet genomineerd te worden.
Ja, dat had ik gezien, had de verkeerde bal in gedachtenquote:
Heel graagquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:33 schreef Ireth het volgende:
[..]
... en de deur uit lopen, liefst samen met Ash...
Dan heeft hij dat zeker goed gedaanquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:32 schreef Ireth het volgende:
[..]
Nee![]()
BB had gezegd, goed gedaan, zoveel camera's en we hebben niet gezien dat je dat balletje kwijt maakte.
Dat ging over dat hij dat balletje had verstopt. Niet over dat ie in die ballenbak zat te graaien.
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:33 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]![]()
Van de undercovers had ze minder te vrezen dan van de bewoners. Nu loopt ze het risico dat ze door de roedel op de bank wordt gezet.
Die ballen zijn ook heel verwarrend. En het waren ook allemaal de ballen van Dannyquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:33 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja, dat had ik gezien, had de verkeerde bal in gedachten
Nee dit gaat over de knikker die het dominospel start, die had danny verstopt in de kast, en niet 1 camera heeft dit gezienquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:29 schreef Dotteke het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk, je gaat toch het achterste van je tong niet laten zien als je in een spel zit?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:13 schreef Koos1958 het volgende:
Ashley nu heel schijnheilig vertellen maar laat stukje meespelen achterwege
best wel ja maar toen was het zwaaaaarrrrquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:37 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Dat was dat bewaken eigenlijk ook al
Ik denk dat wel nu tot zaterdag weer naar rummicub en kaarten kunnen kijken. Ik hoop dat daar de zon niet schijnt, anders wordt het liggende figuren bekijken.quote:
Wat dacht je van alle media...dit kon echt niet.....quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:33 schreef KangaP het volgende:
BB moest het spel wel beëindigen , want de sfeer en stemming zakte zienderogen naar below O
Jimmy woud die domino’s overschoppen etc.. juist op tijd het spel gestopt om erger te voorkomen.
Ik heb het vermoeden dat het komt omdat Tom nu raar tegen hem doetquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:38 schreef cat123 het volgende:
jimmy loopt nu met ashley te konkelen, en overleggen, en weet ik wat,
en gisteren was het nog ik heb dilano wat beloofd he ash gaat op de bank,
krijg er de kriebels van hoe wispelturig hij is.
niet op een goede manier.
En wat was Jimmy zijn taakquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die ballen zijn ook heel verwarrend. En het waren ook allemaal de ballen van Danny
Misschien moet ie zich dan eens afvragen waarom dat zou zijnquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat het komt omdat Tom nu raar tegen hem doet
Gelukkig hebben we de beelden nog.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:37 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Tuurlijk, je gaat toch het achterste van je tong niet laten zien als je in een spel zit?
Ja je weet het daar nooit. Maar persoonlijk heb ik Tom toch altijd meer richting Ash zien trekken.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:40 schreef Ireth het volgende:
[..]
Misschien moet ie zich dan eens afvragen waarom dat zou zijn![]()
Alhoewel ze vanmorgen nog samen rondjes op de luchtplaats hebben gelopen
Volgens mij heeft Jimmy maar weinig sabotage gedaan. Zelfs met die zinnen doorgeven heeft hij niets verandertquote:
huh zijn de zinnen al geweest?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Jimmy maar weinig sabotage gedaan. Zelfs met die zinnen doorgeven heeft hij niets verandert
Is gister iets gezegd over en weer..wat ik niet snap is dat jimmy dan gelijk de persoon die zijn vriend is helemaal onderuit haalt bij ashley. Heb tom dat nog niet horen doen over jimmy maar kan het gemist hebben want laatste dagen minder stream gekekenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Laatste tijd niet meer hoor....Weet niet meer waarom maar ze heeft iets geflikt dat hij helemaal niet leuk vond. Hij wilde niet daar meer bijhoren bij dat groepje.....quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:41 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja je weet het daar nooit. Maar persoonlijk heb ik Tom toch altijd meer richting Ash zien trekken.
O echt niet, terwijl het zijn voorstel wasquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Jimmy maar weinig sabotage gedaan. Zelfs met die zinnen doorgeven heeft hij niets verandert
Jimmy doet dat heel snel. Hij is volgens mij een allemans vriendje en wil bij iedereen 'goed' te boek staan.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:43 schreef Koos1958 het volgende:
[..]
Is gister iets gezegd over en weer..wat ik niet snap is dat jimmy dan gelijk de persoon die zijn vriend is helemaal onderuit haalt bij ashley. Heb tom dat nog niet horen doen over jimmy maar kan het gemist hebben want laatste dagen minder stream gekeken
Ik zie dat niet gebeuren omdat er nog teveel keuzes zijn om te maken, en veel slimmere zelfs.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:33 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]![]()
Van de undercovers had ze minder te vrezen dan van de bewoners. Nu loopt ze het risico dat ze door de roedel op de bank wordt gezet.
En toch zie ik hem steeds bij haar en met haar praten over zijn "vrienden'quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:43 schreef zodeju het volgende:
[..]
Laatste tijd niet meer hoor....Weet niet meer waarom maar ze heeft iets geflikt dat hij helemaal niet leuk vond. Hij wilde niet daar meer bijhoren bij dat groepje.....
ze doen beiden niet helemaal zoals voor gisteren,quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik vind ze nog behoorlijk genuanceerd met hun kritiek.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:25 schreef Ireth het volgende:
[..]
En het in viervoud aandikken...
Tom is een waakvlammetje. Ashley het benzinevat...
Dat zei hij vanmorgen tegen Karin. Maar de bewoners hadden de zin ook niet goed zonder de saboteurs, het is ook echt wel lastig om het woord voor woord goed te verstaan en goed door te geven. Dat zag je ook met die telefoontjes.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O echt niet, terwijl het zijn voorstel was
ja hoor die stond er al lang rinardo in BB / [Streamverslagen BB 2024 #2]quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:32 schreef Dotteke het volgende:
[..]
thnxO dat balletje
ik dacht over de bal uit de ballen bak.
Had al gekeken maar stond nog geen SV
is achter een sl gedaan. Maar zelfs al hadden de undercovers daar niets aan veranderd, dan nog komen die zinnen aan het einde altijd anders naar voren dan dat ze in het begin gezegd zijnquote:
Ik denk dat de 1 het over jimmy heeft en de ander over tom hahaquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:45 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En toch zie ik hem steeds bij haar en met haar praten over zijn "vrienden'
Ja, je krijgt geen hoogte van hem.....Alice die hij er ook uit wil doet hij ook lief...het is een wolf in schaapskleren.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:45 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En toch zie ik hem steeds bij haar en met haar praten over zijn "vrienden'
Jimmy is iemand die ik best wel als vriend zou willen hebben, hoewel ik dan ook wel eens woorden met hem zou hebben. Maar dat zou dan ook gewoon weer goed komen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Jimmy doet dat heel snel. Hij is volgens mij een allemans vriendje en wil bij iedereen 'goed' te boek staan.
En toch blijft hij voor mij wel een van de leukste om naar te kijken en luisteren
precies, even de lucht klaren, dat moet kunnen met vrienden.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
Jimmy is iemand die ik best wel als vriend zou willen hebben, hoewel ik dan ook wel eens woorden met hem zou hebben. Maar dat zou dan ook gewoon weer goed komen.
Zou hem nooit helemaal vertrouwen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
Jimmy is iemand die ik best wel als vriend zou willen hebben, hoewel ik dan ook wel eens woorden met hem zou hebben. Maar dat zou dan ook gewoon weer goed komen.
kwestie van uitpraten. Negeren maakt het alleen maar moeilijker. Iemand die mij dagen zou negeren zou mijn vriend ook niet kunnen zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:47 schreef espri het volgende:
[..]
precies, even de lucht klaren, dat moet kunnen met vrienden.
Dit ja, even een fikse donderbui en dan weer ruimte voor de zon, zo zie ik het ook.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:48 schreef mazaru het volgende:
[..]
kwestie van uitpraten. Negeren maakt het alleen maar moeilijker. Iemand die mij dagen zou negeren zou mijn vriend ook niet kunnen zijn.
O ja ik denk ook dat je hem heel goed als vriend kan hebben. In de buiten wereld is het natuurlijk ook totaal anders dan dat ze daar zittenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je iemand vertrouwt, maak je hem betrouwbaar.quote:
Twee man ?? Geen driequote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:50 schreef Lrod01 het volgende:
We weten dus bij deze alvast hoe de bank eruit gaat zien komende zaterdag, Ashley, Karen en Jimmy of Danny. Volledig volgens plan, well played Febo. De Ashley haters moesten worden gepleased.
Ashley hoeft van mij niet op de bank. Liever karen, jimmy en Danny danquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:50 schreef Lrod01 het volgende:
We weten dus bij deze alvast hoe de bank eruit gaat zien komende zaterdag, Ashley, Karen en Jimmy of Danny. Volledig volgens plan, well played Febo. De *** Modedit moesten worden gepleased.
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:49 schreef mazaru het volgende:
Of de ouders hun kinderen op willen halen bij de ballenbak
Maar "stemmen" is niet letterlijk "nomineren" dus ben benieuwd wat voor addertje er nog onder het gras zit...quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:51 schreef Koos1958 het volgende:
De stem zei toch dat de 6 mogen stemmen. En de 3 anderen niet.
Zelfs de productie snapt niets van het programma.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:33 schreef KangaP het volgende:
BB moest het spel wel beëindigen , want de sfeer en stemming zakte zienderogen naar below O
Jimmy woud die domino’s overschoppen etc.. juist op tijd het spel gestopt om erger te voorkomen.
Zij hebben ze niet.quote:
De bewoners zeiden echt stemmen. Het woord nomineerrecht bestaat namelijk nietquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:52 schreef Ireth het volgende:
[..]
Maar "stemmen" is niet letterlijk "nomineren" dus ben benieuwd wat voor addertje er nog onder het gras zit...
dan mogen van mij Alice of Karen weg.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:52 schreef Harry het volgende:
Speculatie:
Zes personen mogen nomineren:
Ashley: Alice en Tom
Tom: Karen en Ashley
Tyron: Ashley en Danny
Randy: Ashley en Danny
Alice: Ashley en Karen
Glenn: Alice en Tom
Op de bank komen: Ashley (4), en Alice (2), Tom (2), Karen (2) of Danny (2)
Stemrecht betekend in mijn huis nomineren hoorde ik BB gisteren op TV zeggenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:52 schreef Ireth het volgende:
[..]
Maar "stemmen" is niet letterlijk "nomineren" dus ben benieuwd wat voor addertje er nog onder het gras zit...
Ah die had ik niet opgeslagen..quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Stemrecht betekend in mijn huis nomineren hoorde ik BB gisteren op TV zeggen
En dan weer het publiek laten kiezen tussen 4man??quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:52 schreef Harry het volgende:
Speculatie:
Tom is vaak moeilijk te begrijpen, niet vanwege zijn accent, maar door het gebrek aan coherentie in zijn verhaal.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:43 schreef Koos1958 het volgende:
[..]
Is gister iets gezegd over en weer..wat ik niet snap is dat jimmy dan gelijk de persoon die zijn vriend is helemaal onderuit haalt bij ashley. Heb tom dat nog niet horen doen over jimmy maar kan het gemist hebben want laatste dagen minder stream gekeken
Gebeurt niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:55 schreef zodeju het volgende:
[..]
En dan weer het publiek laten kiezen tussen 4man??
Ik heb niet gehoord over welke balletje het ging Danny.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:45 schreef rinardo het volgende:
[..]
ja hoor die stond er al lang rinardo in BB / [Streamverslagen BB 2024 #2]
Oh het zijn er nu 2? Nou sowieso staat Ashley erop met een sterke ernaast dus waarschijnlijk Jimmy omdat die in hun ogen het sterkste is.quote:
Ik heb juist meer het idee dat hij weloverwogen spreekt, nadenkt over wat en hoe hij het zal zeggen?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:56 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Tom is vaak moeilijk te begrijpen, niet vanwege zijn accent, maar door het gebrek aan coherentie in zijn verhaal.
Elk woord lijkt hem moeite te kosten.
Team Toxic heeft een Ashley-obsessie, dus ga er maar van uit dat ze vol op haar gaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:44 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ik zie dat niet gebeuren omdat er nog teveel keuzes zijn om te maken, en veel slimmere zelfs.
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:57 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Team Toxic heeft een Ashley-obsessie, dus ga er maar van uit dat ze vol op haar gaan.
Ik kan Karen nooit volgen in wat ze zegtquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:54 schreef Ireth het volgende:
Ow Tom en kaar gaan praten, zonder iemand er bij! Alleen met ons!
Febo, haal het niet in je hoofd om nu te switchen
Karen wijst alleen maar en kijkt nooit naar haar eigen aandeelquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:58 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik kan Karen nooit volgen in wat ze zegt
Dat zal wel aan ons liggenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:58 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik kan Karen nooit volgen in wat ze zegt
Nou, het publiek is hier dus een klein groepje streamers.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:55 schreef zodeju het volgende:
[..]
En dan weer het publiek laten kiezen tussen 4man??
Dat is juist het minne ervan doet ze met elk conflict met wie dan ook.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:00 schreef OmaJacky het volgende:
Wel Karen je hebt wel van alles gelult over Tom tegen iedereen die het maar wilde horen en je blijft het ontkennen.
"Stemmen betekent in mijn huis nomineren", werd letterlijk gezegd.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:52 schreef Ireth het volgende:
[..]
Het komt er in ieder geval reuze belabberd uit.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:57 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik heb juist meer het idee dat hij weloverwogen spreekt, nadenkt over wat en hoe hij het zal zeggen?
Als die Belgen onder elkaar zijn dan praten ze sneller als wanneer ze met een Nederlander in gesprek zijnquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:58 schreef espri het volgende:
ze praat zo snel Karen, Tom wat onduidelijk dus echt te volgen vind ik lastig.
Die bedoel ik niet maar wel dat ze in het badje de avond ervoor al zei als er undercover in het badje zitten dan zitten we goed..quote:
Nou ik snap hem beter in wat ie verteld dan haarquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:02 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Het komt er in ieder geval reuze belabberd uit.
Tom lult zelf ook achter hun rug. Er is daar helemaal niemand die dat niet doet.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:00 schreef Ireth het volgende:
Tom irriteert zich dus mateloos aan al het gelul achter zijn rug over hem wat hij dus ook mee krijgt en waar Karen ook actief in meedoet.
"Maar u negeert mij!!!"
Die hinniken tenminste niet meerquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:04 schreef Thorelf het volgende:
Dit heeft geen zin! Dit is trekken aan een dood paard
Niemand is daar te vertrouwen. Het gaat om geld en ze zijn daar allemaal om te winnen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:05 schreef woxxel2 het volgende:
Ze vind het niet fijn dat ie zegt haar niet te vertrouwen.
Moet hij daar nu sorry zeggen voor het dat hij haar niet vertrouwde.
Ze is ook niet te vertrouwen
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:06 schreef Kissingbird het volgende:
karen: ge kunt er perfect met 2 personen uitkomen, het komt gewoon raar over (dat jimmy erbij zat tijdens hun gesprek eerder)
Dit vind ik dan weer wel leuk vliegtuigje de zo eelste maar voor Jimmie super verdiend voor hemquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:04 schreef rinardo het volgende:
gelukkig , er zijn meer mensen die vinden dat Jimmy als laatste ook een vliegtuigje verdiend
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:05 schreef Kissingbird het volgende:
neee niet nog een vliegtuig![]()
onnozel gedoe
Ze is druk aan het persenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:07 schreef Kissingbird het volgende:
karen over haar gevoel
ze is gekwetst
is dit de aanloop naar traantjes
Karen heeft ook gevoelens maar Tom is alleen maar over zijn eigen gevoelens bezig.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:07 schreef Kissingbird het volgende:
karen over haar gevoel
ze is gekwetst
Tom gelijk weer in de negeer standquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:07 schreef Kissingbird het volgende:
karen over haar gevoel
ze is gekwetst
quote:
Karen toch ookquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
Karen heeft ook gevoelens maar Tom is alleen maar over zijn eigen gevoelens bezig.
Ja want stel je voor dat je rekening met andermans gevoelens houdt. Hij heeft een afwijking en iedereen moet zich daaraan aanpassen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:08 schreef BigBreg83 het volgende:
[..]
Tom gelijk weer in de negeer stand
Het wordt wel een beetje niksquote:
Waar zie jij excuus? Hij legt uit waar hij zelf zijn fouten heb??quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:09 schreef Pearlbitch het volgende:
Tom voert maar weer eens zijn kwaal op als excuus.
En dat vind ik een mooie eigenschap.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:10 schreef Kissingbird het volgende:
karen zegt iets
tom: ik geef het toe, ik ben het aan het uitleggen, ge moet niet zo drukken.
ik probeer goed na te denken voor er wat uitkomt. Omdat ik in het verleden (dacht mensen gekwetst had)
ja karen houdt vast aan haar eigen stukquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:12 schreef Ireth het volgende:
[..]
En dat vind ik een mooie eigenschap.
Ow God, kaar weer mekkeren over het negeren. Ipv reageren op wat Tom allemaal zegt... hij legt zijn ziel bloot. Stomme kuttekop
Karen luistert niet echt.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:14 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
ja karen houdt vast aan haar eigen stuk
Dat heeft jimmy verteld. Vanmorgen nog gewandeld en gister rummicub gespeeld op de slaapkamer.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:15 schreef Dotteke het volgende:
Tom wil zijn avotuur verder zetten met Karen.
Dat er dinkens zijn kan best gebeuren.
Hij babbelt ook wel eens een paar daagkes niet met zijn beste maat.
nee nooit.. in al die gesprekken met tom luistert ze niet naar de inhoudtquote:
Ja de oude tom die achter hun aanloopt en met ze meestemt.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:15 schreef OmaJacky het volgende:
Wat een verschrikkelijk klein kind is Karen zeg, Tom die zich in allerlei bochten wringt om te proberen dat het weer goed tussen hun gaat.
Het enige wat ze doet is lachen, blijven doordrammen dat ze is gekwetst omdat hij haar heeft genegeerd en zeggen dat ze de oude Tom terug wilt.
Karen heeft zich verluld toch? En Ashley heeft verzwegen dat Danny bij de ballen heeft gezetenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:14 schreef TheVulture het volgende:
Ashley heeft er dus eigenlijk indirect voor gezorgd dat de Undercovers verloren hebben, doordat ze het niet voor zichzelf heeft gehouden en dacht in haar voordeel te kunnen gebruiken. Dat terwijl ze in feite nu haar eigen glazen heeft ingegooid, want ik reken er wel op dat ze nu op de bank gaat komen
Haha inderdaad had een goede geweestquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:16 schreef Mikeshutup het volgende:
Bb had gewoon t filmpje moeten laten zien van afgelopen nacht….. kijken of ze dan nog zo giebelt…. Gemiste kans
Oh ik dacht in de streamverslagen te lezen dat Ashley toen ze het wist allemaal spelinstructies liep te gevenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Karen heeft zich verluld toch? En Ashley heeft verzwegen dat Danny bij de ballen heeft gezeten
quote:Ze gaan slapen maar Ashley zegt na vijf minuten : 'We zeggen morgen dat er wat raars was, maar we zeggen niets over Danny.
Karen : 'Neem Glenn er aub in mee. We zeggen gewoon dat we iets verdachts hebben gezien'.
Daarna bespreken ze dat ze willen dat de anderen hen verdenken. En weer daarna wordt het verhaal dat ze zouden zeggen dat ze op een heel verkeerd sporen zaten. Nu dat ze zouden zeggen 'dat we echt waardevolle informatie hebben, dat we op een totaal verkeerd spoor zaten. maar het is niet de bedoeling dat we het er over mogen hebben, maar we hebben er een ontmaskerd'
'We gaan het anders doen. Morgen gaan we het gesprek aan met Glenn, dan gaan we het gesprek voeren op een manier dat anderen het horen. Iemand heeft aan de ballen gezeten en het was niet wie we dachten'
'We kunnen ook zeggen we hebben er twee ontmaskert.'
[..]
Karin verspreekt zich, en Ashley zegt tegen Karen: 'Ik weet allang dat jij er ook 1 bent. Ik heb nog nooit iemand zo actief naar een rood balletje zien zoeken en ik zag het aan je ogen'
Karen : 'Maar ik weet niks van dat balletje he. Ik heb dat balletje niet.'
Maar het is wel erg makkelijk om je tekortkomingen steeds als excuus op te voeren.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:11 schreef Ireth het volgende:
[..]
Waar zie jij excuus? Hij legt uit waar hij zelf zijn fouten heb??
Ach, het wordt toch weer een Spel-zonder-grenzen-spelletje, dus we missen niks.quote:
Ik wilde het net zeggen.. Gelijk vragen waar Ashley is. Hoe zou dat overkomen.. ze denkt ook echt niet naquote:
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:21 schreef cat123 het volgende:
zijn er meer mensen waarbij stream 2 steeds uitvalt?
Klopt, echt jammer dit.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:22 schreef spapaars het volgende:
[..]
Wat dat betreft de slechtste BB ooit wereldwijd.
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Karen heeft zich verluld toch? En Ashley heeft verzwegen dat Danny bij de ballen heeft gezeten
Nou wel beter dan voorgaande jaren. Er worden dit seizoen echt wel stappen gemaakt.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:22 schreef spapaars het volgende:
[..]
Wat dat betreft de slechtste BB ooit wereldwijd.
Zo ging dat vroeger.....inderdaad Toen Blonde Paul en die pannekoekenbakker er in zaten.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:19 schreef cat123 het volgende:
kunnen ze niet even zeggen bij nominatie besprekingen in welke vorm dan ook -500 uit de pot,
is het eens een keer klaar.
Het is echt een vogelnest op haar hoofd....quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:22 schreef woxxel2 het volgende:
Ash heel schoon op zichzelf....
Dat haar ziet er zo vies uit
Was dat niet in utopia 1hakim en paulquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:24 schreef zodeju het volgende:
[..]
Zo ging dat vroeger.....inderdaad Toen Blonde Paul en die pannekoekenbakker er in zaten.
Nee, in die grote loods waar helemaal nog niks was....en waar wij vier stream hadden en nog eentje die de hele loods liet zien.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:25 schreef Koos1958 het volgende:
[..]
Was dat niet in de gouden kooi hakim en paul
dat was utopia met Billyquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:25 schreef Koos1958 het volgende:
[..]
Was dat niet in utopia 1hakim en paul
Utopia 1 de allereerste groep.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:27 schreef zodeju het volgende:
[..]
Nee, in die grote loods waar helemaal nog niks was....en waar wij vier stream hadden en nog eentje die de hele loods liet zien.
utopia werd buiten gestemd, openlijk en bij het water.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:28 schreef zodeju het volgende:
[..]
Ja zou kunnen maar daar werd er ook gestemd dacht ik en in Utopia toch niet.....
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:28 schreef zodeju het volgende:
[..]
Ja zou kunnen maar daar werd er ook gestemd dacht ik en in Utopia toch niet.....
Kan ook niet anders als je geen warme douche hebt daar. Wassen met koud water of wassen met een beker warm water. Gaat nooit lukken met zo n lang haarquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:25 schreef zodeju het volgende:
[..]
Het is echt een vogelnest op haar hoofd....
Door ons?? Ik ben dat helemaal kwijt..... Weet wel dat die pannekoekenbakker en Paul wel stiekem er met elkaar over praattequote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:29 schreef espri het volgende:
[..]
utopia werd buiten gestemd, openlijk en bij het water.
ohnee door de bewoners zelf.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:31 schreef zodeju het volgende:
[..]
Door ons?? Ik ben dat helemaal kwijt..... Weet wel dat die pannekoekenbakker en Paul wel stiekem er met elkaar over praatte
Ja klopt, ze ging ze er toen mee bemoeien inderdaadquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh ik dacht in de streamverslagen te lezen dat Ashley toen ze het wist allemaal spelinstructies liep te geven
[..]
Ja elke maand gestemdquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:28 schreef zodeju het volgende:
[..]
Ik zag geen excuus hoorquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:20 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Maar het is wel erg makkelijk om je tekortkomingen steeds als excuus op te voeren.
kan het kloppen dat hij het niet meer doet?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:00 schreef Ireth het volgende:
[..]
Maar ze spelen het zo eerlijk![]()
"Moet de deur dicht??" (Zodat ze nog ff snel kan kijken)
ja maar niet tegen jimmy dus maar iemand die naast tom lagquote:
Nephaar.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:30 schreef maryo55 het volgende:
[..]
Kan ook niet anders als je geen warme douche hebt daar. Wassen met koud water of wassen met een beker warm water. Gaat nooit lukken met zo n lang haar
Neeee om coins BB heeft dat gezegd.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:36 schreef marky het volgende:
Vrijstellingsspel denk ik. Pon kan alleen zonder de undercovers.
Coins werd er gezegdquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:36 schreef marky het volgende:
om coins zou er gespeekld gaan worden nuquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:36 schreef marky het volgende:
denk niet dat Ty en Randy op Danny gaanquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:52 schreef Harry het volgende:
Speculatie:
Alweerquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:37 schreef ledn81 het volgende:
[..]
om coins zou er gespeekld gaan worden nu
Ik zie Ty en Randy ook eerder op Tom gaan dan op Danny eigenlijkquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:46 schreef Joyce-43 het volgende:
[..]
denk niet dat Ty en Randy op Danny gaan
Misschien wel Ashley en Karenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:46 schreef Joyce-43 het volgende:
[..]
denk niet dat Ty en Randy op Danny gaan
Heel goed gezien oma ben het helemaal met je eensquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:47 schreef OmaJacky het volgende:
Dat handjeklap van Karen en Tom, de manier waarop zij het deed pfff .
Ze durft natuurlijk nu niet meer 'gewoon' met Tom om te gaan uit angst voor Ashley.
Die Ashley die daarstraks nog in de keuken zei dat ze klaar was met die agressieve Tom.
Die Ashley die zei dat de reden dat Tom wilde praten is zodat Karen niet op hem zou stemmen.
Waarop Karen terecht zei dat kan nu toch niet ik heb geen stemrecht en Ashley was gelijk stil daarop.
Ashley is als de dood dat Karen weer 'normaal' met Tom omgaat.
Wat ik wel weet is dat Tom met Glenn in bad heeft gezeten en hem niet gezegd heeft toen het hem gevraagd werd.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:58 schreef Aardbeienmoes het volgende:
Gesprek tussen Karen en Tom helemaal gevolgd. Grappig, velen zeggen dat ze hun niet kunnen verstaan, maar weten wel dat Karen fout zit en Tom heeft gelijk.
Ik heb Karen meerdere keren horen zeggen dat ze fout zat. Danny vroeg haar recht in haar gezicht of ze op hem gestemd had, ze wilde niet tegen hem liegen en heeft ja gezegd. Heeft ze al sorry voor gezegd en aan Tom gevraagd wat hij zou doen in die situatie. Waar er twee vechten, hebben er 2 schuld. Ze hebben elkaar gekwetst. Karen door niet aan Tom te vertellen dat ze een Danny bekend heeft over het stemmen en Tom met zijn grote negeershow.
Danny vroeg het niet rechtstreeks. De generaal zat het na te tellen want het klopte niet met wat zij wou.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:58 schreef Aardbeienmoes het volgende:
Gesprek tussen Karen en Tom helemaal gevolgd. Grappig, velen zeggen dat ze hun niet kunnen verstaan, maar weten wel dat Karen fout zit en Tom heeft gelijk.
Ik heb Karen meerdere keren horen zeggen dat ze fout zat. Danny vroeg haar recht in haar gezicht of ze op hem gestemd had, ze wilde niet tegen hem liegen en heeft ja gezegd. Heeft ze al sorry voor gezegd en aan Tom gevraagd wat hij zou doen in die situatie. Waar er twee vechten, hebben er 2 schuld. Ze hebben elkaar gekwetst. Karen door niet aan Tom te vertellen dat ze een Danny bekend heeft over het stemmen en Tom met zijn grote negeershow.
Ik heb heel even geluisterd en ik hoorde vooral Tom aan het woord en het klonk in mijn oren als 'kiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekkiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiek"quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:58 schreef Aardbeienmoes het volgende:
Denk geen van beide, denk aan Jimmy....quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zie Ty en Randy ook eerder op Tom gaan dan op Danny eigenlijk
Even je stream resetten dan 🤣quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:22 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb heel even geluisterd en ik hoorde vooral Tom aan het woord en het klonk in mijn oren als 'kiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekkiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiekiek"
Elke keer als Tom in gesprek gaat met iemand waar die ruzie mee heeft hoor je alleen maar dat iekiekiekiekquote:
Ja das een erg irritante eigenschap van Karen iddquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:25 schreef mazaru het volgende:
[..]
Elke keer als Tom in gesprek gaat met iemand waar die ruzie mee heeft hoor je alleen maar dat iekiekiekiek
En Danny..quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:27 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ja das een erg irritante eigenschap van Karen idd![]()
Dus ze heeft het verteld. En idd dat Tom dit gedaan had/ zijn keuze en dat ze er niet uitkwamen. Niets aan gelogenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:17 schreef Ireth het volgende:
[..]
Danny vroeg het niet rechtstreeks. De generaal zat het na te tellen want het klopte niet met wat zij wou.
"Wij hebben niet op Danny gestemd, jullie ook niet"
"Jawel! Ja niet ik hé, dat heeft hij gedaan!" Incl rollende ogen..
snaptequote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:25 schreef mazaru het volgende:
[..]
Elke keer als Tom in gesprek gaat met iemand waar die ruzie mee heeft hoor je alleen maar dat iekiekiekiek
Karen kreeg niet eens de kans om wat te zeggen. Tom zat er doorheen te tetteren met zijn iekiekiekiekquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:27 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ja das een erg irritante eigenschap van Karen idd![]()
Tom moest het wel zeggen, aangezien karen als een kleuter ging zitten zwijgen en niets meer wilde zeggen. Hadden ze dan tot de finale zwijgend in de dbk moeten blijven zittenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:28 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Dus ze heeft het verteld. En idd dat Tom dit gedaan had/ zijn keuze en dat ze er niet uitkwamen. Niets aan gelogen
Dan heb je de helft maar gehoord gok ik, want karen heeft ook haar zegje uitgebreid gedaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:30 schreef mazaru het volgende:
[..]
Karen kreeg niet eens de kans om wat te zeggen. Tom zat er doorheen te tetteren met zijn iekiekiekiek
Nou de keren in dat gesprek waar Karen zei dat Tom haar aan t negeren was en das niet leuk he, idem,idem,idem...quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:30 schreef mazaru het volgende:
[..]
Karen kreeg niet eens de kans om wat te zeggen. Tom zat er doorheen te tetteren met zijn iekiekiekiek
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:28 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Dus ze heeft het verteld. En idd dat Tom dit gedaan had/ zijn keuze en dat ze er niet uitkwamen. Niets aan gelogen
Op zich wel een goeie zet ik ben benieuwd wie er dan uit gaatquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:32 schreef woxxel2 het volgende:
Ze willen Tom naast Alice zetten, om zo Alice er uit te krijgen.
Waarop hij weer brieste dat ze haar mond moest houden want hij was aan het woord. En vervolgt zijn monoloog met iekiekiekiekiekquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:33 schreef OmaJacky het volgende:
[..]
Nou de keren in dat gesprek waar Karen zei dat Tom haar aan t negeren was en das niet leuk he, idem,idem,idem...
Hij heeft 1x gevraagd of ze hem wilde laten uitpraten toen hij zat te vertellen over zijn eigen foutenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Waarop hij weer brieste dat ze haar mond moest houden want hij was aan het woord. En vervolgt zijn monoloog met iekiekiekiekiek
Ashley en Glenn? Denk de rest op Ashleyquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:32 schreef woxxel2 het volgende:
Van mij mag het Glenn Karen en Ashley zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:29 schreef Clasientjuh het volgende:
Ik denk sowieso Karen en Ashley op de bank de derde zou Danny wel eens kunnen zijn.
Wie? Alleen Ashley en Glenn vermoed ik.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:32 schreef woxxel2 het volgende:
Ze hebben er aan kamp adhley maar 2 die kunnen stemmenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:34 schreef Kajmu het volgende:
[..]
Op zich wel een goeie zet ik ben benieuwd wie er dan uit gaat
Draai of keert het.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Waarop hij weer brieste dat ze haar mond moest houden want hij was aan het woord. En vervolgt zijn monoloog met iekiekiekiekiek
Wie willen dat??quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:32 schreef woxxel2 het volgende:
Dat weet ik wel zekerquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:39 schreef KangaP het volgende:
[..]
Draai of keert het.
Tom zal het heel moeilijk hebben om een levenspartner te vinden die met zijn gedragingen zal kunnen omgaan.
Ik eet heel graag Chinees maar als ik Danny hoor zingen dan heb ik al gegeten en gedronkenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:38 schreef mazaru het volgende:
Nasi Goreng, Bami, Saté
Neem ook nog een loempia mee
Eet je maar rond, het is ook zo gezond
Ja de Chinees doet veel meer met vlees
Danny mag bij mij elke dag komen zingen. Ik vind het een leuke manquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:40 schreef lojanda het volgende:
[..]
Ik eet heel graag Chinees maar als ik Danny hoor zingen dan heb ik al gegeten en gedronken![]()
Tom en Karen hebben het nog steeds niet helemaal bijgelegd volgens mij..
Zou wel een terechte bank zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:29 schreef Clasientjuh het volgende:
Ik denk sowieso Karen en Ashley op de bank de derde zou Danny wel eens kunnen zijn.
Heeft hij al gevonden hoor.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:39 schreef KangaP het volgende:
[..]
Draai of keert het.
Tom zal het heel moeilijk hebben om een levenspartner te vinden die met zijn gedragingen zal kunnen omgaan.
Jemig ja alleen zij en Glenn natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:39 schreef Koos1958 het volgende:
[..]
Ze hebben er aan kamp adhley maar 2 die kunnen stemmen
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:45 schreef zodeju het volgende:
[..]
Jemig ja alleen zij en Glenn natuurlijk.
Daarom denk ik dat ze jimmy erbij zetten en jimmy vertrektquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:38 schreef Dutchgirl23 het volgende:
[..]
Wie? Alleen Ashley en Glenn vermoed ik.
Ashley zal niet bij Tom op de bank willen. Die kan er al wel vanuit gaan dat ze erop zit.
Das heel fijnquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:41 schreef mazaru het volgende:
[..]
Danny mag bij mij elke dag komen zingen. Ik vind het een leuke man
Hij doet nog steeds wat Ashley wil, vanmiddag lagen ze al weer te praten....quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:46 schreef -river- het volgende:
Ik zou niet weten waarom Glenn op Alice zou stemmen.
Ingefluisterd denk ikquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:46 schreef -river- het volgende:
Ik zou niet weten waarom Glenn op Alice zou stemmen.
Ik snap niet dat hij aan zoiets als BB begint en waarom er niemand is geweest die hem tegen heeft gehouden.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:46 schreef lojanda het volgende:
Tom maakt het zo moeilijk voor zichzelf. Zo jammer want je ziet gewoon dat hij het echt niet leuk heeft en hij gewoon niet weet hoe zich te uiten. Hij klapt echt helemaal dicht.
Zo zie je maar wat voor een vriendin Karen is.. totaal geen begrip voor hem en blijft maar herhalen dat het niet oké is dat hij haar blijft negeren. Ik vraag me echt af of ze wel echt goed naar zijn verhaal heeft geluisterd.
Ik snap ook dat Tom er ook wel heel erg in blijft hangen en dat hij rekening mag houden met de andere bewoners want het wordt er zo niet echt gezelliger op. Ook hij is op dit moment sfeer bepalend.
Jimmy weet ook niet meer hoe tot hem door te dringen en begint het op te geven..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |