abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212878637
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, maar dat valt niet onder oorlogshitserij...
Het ware gezicht van de Russen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212879021
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 22:35 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ten eerste vroeg je dat in eerste instantie niet eens aan mij, maar ik gaf slechts een hint in welke richting je het kon zoeken. Maar vooruit, ik help je nog een beetje:

[ x ]
Dus Oekraïne helpen bij de verdediging van hun grondgebied is oorlogshitserij?

Heel bijzonder.

Ik vind het roepen dat deze oorlog niet stopt bij Oekraïne van een andere factor dan het inzetten van middelen om je te verdedigen tegen een agressor.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_212879084
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 22:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hoe moet ik alle kritiek op dit subforum dan opvatten?
Tja, daar ben je eigen baas in.
pi_212879753
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 06:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus Oekraïne helpen bij de verdediging van hun grondgebied is oorlogshitserij?

Heel bijzonder.

Ik vind het roepen dat deze oorlog niet stopt bij Oekraïne van een andere factor dan het inzetten van middelen om je te verdedigen tegen een agressor.
En ik vind jouw orwelliaanse omkeringen heel bijzonder.
pi_212880252
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:53 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
En ik vind jouw orwelliaanse omkeringen heel bijzonder.
Jij citeert een politicus die het heeft over F16's, die worden ingezet voor de verdediging van Oekraïne.
Als voorbeeld van oorlogshitserij.

Hoe is dat een orwelliaanse omkering.
pi_212880508
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij citeert een politicus die het heeft over F16's, die worden ingezet voor de verdediging van Oekraïne.
Als voorbeeld van oorlogshitserij.

Hoe is dat een orwelliaanse omkering.
Oorlog = vrede. 1984.
  FOK!Fotograaf dinsdag 19 maart 2024 @ 10:13:37 #207
364681 over_hedge
pi_212880528
Rusland weg uit Oekraïne is vrede. Heel makkelijk te doen ook nog eens
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 10:32:35 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212880701
Niet in Donbas
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212880756
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:13 schreef over_hedge het volgende:
Die afslag is al heel lang voorbij.
We moeten zien hoe dit afloopt maar wat jij schetst kan nooit meer realistisch gebeuren tenzij met brute kracht van vele andere grootmachten.
Vakman pur sang
  FOK!Fotograaf dinsdag 19 maart 2024 @ 10:52:38 #210
364681 over_hedge
pi_212880823
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
We moeten zien hoe dit afloopt maar wat jij schetst kan nooit meer realistisch gebeuren tenzij met brute kracht van vele andere grootmachten.
Wel hoor. Als Poetin nu iets ondertekend dan zijn er over paar dagen geen Russische soldaten meer te vinden in Oekraïne.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212880852
quote:

[..]
Zelfs dat is nog geen garantie op succes.
Volgens mij hebben andere grootmachten momenteel mss een overwicht in de lucht. Maar in Oekraine staat luchtafweer zo goed als op instorten, en het westen kan amper nog bijleveren (tenzij de VS hun volledige Patriot voorraad opstuurt, maar at zie ik niet direct gebeuren). En westerse vliegtuigen boven Oekraine zonder steun van eigen luchtafweer tegenover russische luchtmacht met voldoende kwalitatieve luchtafweer.
Wordt kantje boord denk ik.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212880933
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Volgens mij hebben andere grootmachten momenteel mss een overwicht in de lucht. Maar in Oekraine staat luchtafweer zo goed als op instorten, en het westen kan amper nog bijleveren (tenzij de VS hun volledige Patriot voorraad opstuurt, maar at zie ik niet direct gebeuren). En westerse vliegtuigen boven Oekraine zonder steun van eigen luchtafweer tegenover russische luchtmacht met voldoende kwalitatieve luchtafweer.
Laten we realistisch blijven.
Oekraïne kan dit nooit winnen zonder dat NAVO landen zich actief gaan bemoeien in dit conflict.
En Putin gaat helemaal niks ondertekenen want hij is deze oorlog met een reden begonnen en niet uit verveling ofzo.
Hij ziet ook wel dat de Oekraïense verdediging steeds zwakker wordt.
  FOK!Fotograaf dinsdag 19 maart 2024 @ 11:08:30 #213
364681 over_hedge
pi_212880976
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Laten we realistisch blijven.
Oekraïne kan dit nooit winnen zonder dat NAVO landen zich actief gaan bemoeien in dit conflict.
En Putin gaat helemaal niks ondertekenen want hij is deze oorlog met een reden begonnen en niet uit verveling ofzo.
Hij ziet ook wel dat de Oekraïense verdediging steeds zwakker wordt.
https://mil.in.ua/en/news(...)ilt-in-odesa-region/

Nee. Hoe langer rusland geen doorbraak ziet. Hoe moeilijker het gaat worden voor ze.
pi_212881004
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:08 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Nee. Hoe langer rusland geen doorbraak ziet. Hoe moeilijker het gaat worden voor ze.
Ah defensielijnen...voer voor bommenwerpers, en wie gaat die tegenhouden?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212881017
Ah de F16's wsl. ;)
pi_212881028
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:08 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Dat ze wat nieuwe verdedigingswerken aan leggen wilt niet zeggen dat ze niet zwakker worden.
Die nieuwe zijn lang niet zo sterk als de oude en de luchtafweer wordt steeds zwakker.
Munitie hebben ze ook minder dan Rusland en de productie in Rusland ligt ook hoger.
De opmars van de Russen wordt wel bemoeilijkt door de enorme mijnenvelden dus heel snel zal het niet gaan.
Maar ik ben wel met je eens dat hoe langzamer de opmars gaat hoe beter voor Oekraïne want ze zijn wel bezig met nieuwe verdedigingswerken.
pi_212881055
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:13 schreef over_hedge het volgende:
De uitslagen van de referenda respecteren. Nog makkelijker en meer realistisch.
pi_212881064
quote:

[..]
Dat is de keuze van Rusland.

En ik snap best dat die daar niet voor wil kiezen.

Maar ik vind het verdedigen van je land niet orwelliaans en zeker geen oorlogshitserij.

En nu wordt er geroepen van 'jamaar hullie doen ook aan oorlogshitserij ' als iemand begint over de oorlogshitserij van Rusland, het land dat notabene deze oorlog gestart heeft.
pi_212881072
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:15 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
De uitslagen van de referenda respecteren. Nog makkelijker en meer realistisch.
Op welke referenda doel je.
pi_212881110
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is de keuze van Rusland.

En ik snap best dat die daar niet voor wil kiezen.

Maar ik vind het verdedigen van je land niet orwelliaans en zeker geen oorlogshitserij.

En nu wordt er geroepen van 'jamaar hullie doen ook aan oorlogshitserij ' als iemand begint over de oorlogshitserij van Rusland, het land dat notabene deze oorlog gestart heeft.
Weet verder niet waar het hier over gaat.
Maar lees die oneliner steeds, bv op nu.nl reacties.

Als Rusland zich terugtrekt is er vrede.
Ja dat is een stupide uitspraak.
Zit allang niet meer in de lijn, de point of no return is allang voorbij en Rusland wil juist graag naar een fullscale war. NATO doet alles om dat te voorkomen alsnog.
En dan ga je roepen: ja ze kunnen zich gewoon terugtrekken. Dan heb je echt geen snars begrepen van geopolitiek of ben je totaal niet op de hoogte van wat er nu eigenlijk speelt.
En dat is de verschuiving van machtsverhoudingen (of de poging daartoe) tegen het westen.
Vakman pur sang
pi_212881111
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wel hoor. Als Poetin nu iets ondertekend dan zijn er over paar dagen geen Russische soldaten meer te vinden in Oekraïne.
Mja een zo goed als ondertekende overeenkomst intrekken kan nare gevolgen hebben.
pi_212881128
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Weet verder niet waar het hier over gaat.
Maar lees die oneliner steeds, bv op nu.nl reacties.

Als Rusland zich terugtrekt is er vrede.
Ja dat is een stupide uitspraak.
Zit allang niet meer in de lijn, de point of no return is allang voorbij en Rusland wil juist graag naar een fullscale war. NATO doet alles om dat te voorkomen alsnog.
En dan ga je roepen: ja ze kunnen zich gewoon terugtrekken. Dan heb je echt geen snars begrepen van geopolitiek of ben je totaal niet op de hoogte van wat er nu eigenlijk speelt.
En dat is de verschuiving van machtsverhoudingen (of de poging daartoe) tegen het westen.
Waarom denk je dat Rusland een fullscale war wilt?
pi_212881130
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Daarom komen die F16’s ook nooit in de lucht daar gevlogen door Oekraïners
Dat zou een blammage worden van de westerse luchtmacht en een enorme verspilling van middelen. Maar vnl het westerse gezichtsverlies zal ervoor zorgen dat dat 123 niet gaat gebeuren.
Vakman pur sang
pi_212881149
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat Poetin dit laatst al zei.
En omdat dat de enige weg is voor de gekke Russen om weer een groot gevaarlijk rijk te worden. Ze smachten naar het Stalin tijdperk. In een convenant met China en India. zoiets.
De lijn om mee te doen met de westerlingen is denk ik serieus wel gevolgd maar niet gekozen.

Stel je voor dat er daar EU gazagvoerende komen die Rusland leren om inclusieviteit en MVO te ondernemen, dat gaat niet werken nie.
Vakman pur sang
pi_212881158
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Deze vond ik ook "nieuw"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')