abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212881163
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Omdat Poetin dit laatst al zei.
En omdat dat de enige weg is voor de gekke Russen om weer een groot gevaarlijk rijk te worden. Ze smachten naar het Stalin tijdperk. In een convenant met China en India. zoiets.
De lijn om mee te doen met de westerlingen is denk ik serieus wel gevolgd maar niet gekozen.

Stel je voor dat er daar EU gazagvoerende komen die Rusland leren om inclusieviteit en MVO te ondernemen, dat gaat niet werken nie.
China heeft blijkbaar haar steun al betuigd...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212881173
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Omdat Poetin dit laatst al zei.
En omdat dat de enige weg is voor de gekke Russen om weer een groot gevaarlijk rijk te worden. Ze smachten naar het Stalin tijdperk. In een convenant met China en India. zoiets.
De lijn om mee te doen met de westerlingen is denk ik serieus wel gevolgd maar niet gekozen.

Stel je voor dat er daar EU gazagvoerende komen die Rusland leren om inclusieviteit en MVO te ondernemen, dat gaat niet werken nie.
A zo, ik denk dat het puur Russische propaganda is.
Ik denk wel dat hij een fullscale war wilt maar niet aan de Russische grens.
Als de vlam echt in de pan slaat in het MO en oost Azië is dat in zijn voordeel.
Afhankelijk van hoe dat zou verlopen zie ik hem er wel voor aan om door te pakken richting het westen.
pi_212881192
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:31 schreef Candymannetje het volgende:
Afhankelijk van hoe dat zou verlopen zie ik hem er wel voor aan om door te pakken richting het westen.
Wachten tot het westen terug militair op krachten is zou dan niet slim zijn ntl, als je dat al van plan bent
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212881231
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wachten tot het westen terug militair op krachten is zou dan niet slim zijn ntl, als je dat al van plan bent
Klopt maar als de NAVO betrokken raakt bij oorlogen in het MO en oost Azië komen ze niet terug op krachten.
Zonder militaire steun van de USA zijn we al helemaal nergens en de USA heeft dan zijn middelen nodig in op andere plekken.
Europa-Rusland komt op de 3e plaats wat betreft prioriteit.
pi_212881263
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Deze vond ik ook "nieuw"
Als je dat zo open en vrolijk verkondigt bij je “victory” speech ben je er igg niet bang voor.

https://www.newsweek.com/putin-russia-election-nato-war-1880169
Vakman pur sang
pi_212881268
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt maar als de NAVO betrokken raakt bij oorlogen in het MO en oost Azië komen ze niet terug op krachten.
Zonder militaire steun van de USA zijn we al helemaal nergens en de USA heeft dan zijn middelen nodig in op andere plekken.
Europa heeft sowieso meerdere jaren nodig voor militaire productie op gang te krijgen.
Denk niet dat Putin na 6 jaar zijn opvolger een russofobisch militair sterk europa wil overlaten.
pi_212881279
quote:

[..]
Als het westen in een echte oorlogseconomie beland dan is er heel veel (meer) mogelijk.
Al denk ik dat we als bevolking te zwak zijn geworden om dit nog te kunnen. (Moeten anderen maar doen is de beleving hier)
Een tijd van economische mailaise, wellicht honger en ook vrouwen in de wapenfabrieken.
We zijn als europenanen altijd sterker geweest dan de Russen (behalve op hun grond) en dat kan zo blijven als we willen.
Vakman pur sang
pi_212881325
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als het westen in een echte oorlogseconomie beland dan is er heel veel (meer) mogelijk.
Al denk ik dat we als bevolking te zwak zijn geworden om dit nog te kunnen. (Moeten anderen maar doen is de beleving hier)
Een tijd van economische mailaise, wellicht honger en ook vrouwen in de wapenfabrieken.
We zijn als europenanen altijd sterker geweest dan de Russen (behalve op hun grond) en dat kan zo blijven als we willen.
Maar gaat Rusland dit afwachten?
pi_212881370
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zeker zijn wij sterker en slimmer maar moeten we wel kappen met dat snowflake gedrag.
pi_212881389
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:45 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Maar gaat Rusland dit afwachten?
Ik denk dat ze geen keuze hebben.
Volledige oorlog met de NAVO kunnen ze nu niet aan.
Nu blijft de economie draaiende en dit kunnen ze heel lang vol houden.
pi_212881451
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op welke referenda doel je.
De referenda die gehouden zijn? De uitslagen zijn altijd hetzelfde geweest, het Russisch sprekend deel wil bij Rusland horen. Zou een hoop gezeik hebben gescheeld als we dat gerespecteerd hadden.
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 12:06:05 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212881581
quote:

[..]
Niet nergens, ook op het dieptepunt had Europa meer mannen, meer geld, meer spulletjes dan Rusland

Het schort hem alleen aan de reserves, die moeten weer opgebouwd worden maar 'niets' is wat erg makkelijk gedacht

Europa kan Rusland niet veroveren maar andersom gaat dat ook niet, zeker niet atm
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212881597
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 12:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niet nergens, ook op het dieptepunt had Europa meer mannen, meer geld, meer spulletjes dan Rusland

Het schort hem alleen aan de reserves, die moeten weer opgebouwd worden maar 'niets' is wat erg makkelijk gedacht

Europa kan Rusland niet veroveren maar andersom gaat dat ook niet, zeker niet atm
Ja niets is best zwart-wit maar defensie is behoorlijk uitgekleed in bepaalde landen en de bevolking is mak gemaakt.

Als Rusland nu een volledige oorlog tegen Europa zouden beginnen en de VS doet niks komen ze best ver denk ik.
pi_212881610
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 12:06 schreef sp3c het volgende:

En toch oekraine als stormram gebruiken...
pi_212881656
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 12:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja niets is best zwart-wit maar defensie is behoorlijk uitgekleed in bepaalde landen en de bevolking is mak gemaakt.

Als Rusland nu een volledige oorlog tegen Europa zouden beginnen en de VS doet niks komen ze best ver denk ik.
We zijn idd volledig afhankelijk van de VS gemaakt. Daarom zal daar ook nooit echte kritiek op komen. Welke krant heeft verslag gedaan van Bidens aankondiging de Nordstream op te blazen? Volgens mij geen enkele.
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 12:19:40 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212881663
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 12:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En toch oekraine als stormram gebruiken...
In welk opzicht
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 12:21:36 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212881676
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 12:17 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
We zijn idd volledig afhankelijk van de VS gemaakt. Daarom zal daar ook nooit echte kritiek op komen. Welke krant heeft verslag gedaan van Bidens aankondiging de Nordstream op te blazen? Volgens mij geen enkele.
We zijn nog steeds niet volledig afhankelijk van de VS, alles wat we nodig hebben kunnen we in Europa bouwen

Dat we het niet doen is een tweede maar die afhankelijkheid van wordt echt heel sterk overdreven, geen idee waarom dat is
pi_212881711
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 12:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat we het niet doen is een tweede
Nee is geen tweede. Het zorgt er voor dat we niet voorbereid zijn en dat trek je niet zomaar even recht.
pi_212881803
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 12:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
We zijn nog steeds niet volledig afhankelijk van de VS, alles wat we nodig hebben kunnen we in Europa bouwen

Dat we het niet doen is een tweede maar die afhankelijkheid van wordt echt heel sterk overdreven, geen idee waarom dat is
Het probleem is niet dat we het niet kunnen maar dat we het niet doen.
Daarom zijn we dus afhankelijk van de VS.
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 12:44:19 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212881831
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 12:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het probleem is niet dat we het niet kunnen maar dat we het niet doen.
Daarom zijn we dus afhankelijk van de VS.
Waarom niet?

Probleem is de wil om het recht te trekken
pi_212881849
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 12:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Waarom niet?

Probleem is de wil om het recht te trekken
Ja dan moet je echt in den Haag zijn.
Ik roep al 15 jaar dat er meer geld naar essentiële onderdelen van de maatschappij moet gaan.
Waaronder defensie.
Maar niemand luister naar mij 😢
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 13:02:37 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212882033
Ik al langer dan vijftien jaar maar realistisch gezien is er niet echt iets wat we willen doen op dit moment waarvoor we de Amerikanen echt nodig hebben

Als die morgen van het wereldtoneel verdwijnen veranderd er voor ons niet zo heel veel
pi_212882064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:53 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
De referenda die gehouden zijn? De uitslagen zijn altijd hetzelfde geweest, het Russisch sprekend deel wil bij Rusland horen. Zou een hoop gezeik hebben gescheeld als we dat gerespecteerd hadden.
Dus Rusland mag gewoon landen binnen vallen, gebieden annexeren en via een door hun gestart referendum toevoegen aan Rusland.

Dat schept mooie precedenten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_212882141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:02 schreef sp3c het volgende:
Ik al langer dan vijftien jaar maar realistisch gezien is er niet echt iets wat we willen doen op dit moment waarvoor we de Amerikanen echt nodig hebben

Als die morgen van het wereldtoneel verdwijnen veranderd er voor ons niet zo heel veel
Nu niet, als we aangevallen worden wel.
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 13:26:07 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212882297
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:12 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nu niet, als we aangevallen worden wel.
Ligt aan de aanvaller maar dat heb je altijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')