Noemen we vrijheid van expressie.quote:
Wel hoor, het hele idee achter apartheid was juist dat de zwarten hun eigen zaken zouden bestieren (liefst uit het zicht van de witten, dat dan weer wel)quote:
Die gaat binnenkort bezoek krijgen van de Isralische autoriteiten.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:22 schreef egayalS het volgende:
Dappere Isralische historicus van The Hebrew University of Jerusalem. Lange thread.
https://threadreaderapp.c(...)m_campaign=topunroll
[ x ]
[ x ]
Je wil iets zeggen, ik weet het zeker!quote:Op zondag 17 maart 2024 17:09 schreef Origami94 het volgende:
Waarom heet de TT Israel tegen Hamas?
Wat is dat voor een Westerse propaganda of privilege.
De oorlog in Irak is toch ook niet tegen Al-Qaida of Rusland tegen Oekraense neo-nazi's
Het gaat al 252 delen prima zo.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:09 schreef Origami94 het volgende:
De oorlog in Irak is toch ook niet tegen Al-Qaida of Rusland tegen Oekraense neo-nazi's
Dat gaat nog wat worden in mei, want de alfabet familie is op de hand van de Palestijnen.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:36 schreef Aether het volgende:
London venue cancels Eurovision screening over Israel’s participation
https://www.timesofisrael(...)raels-participation/
Waar zijn m'n Skittlesquote:Op zondag 17 maart 2024 17:07 schreef Ulx het volgende:
"We vroegen om vanille ijs bij het dessert! En we krijgen pistache! Dan vind ik niet lekker! Dit is toch een poging tot genocide! Hoe kan ik nu de hongerdood ontlopen als ik dit moet eten! En waar is de kaviaar?"
[ x ]
Wat is daar Westerse propaganda van?quote:Op zondag 17 maart 2024 17:09 schreef Origami94 het volgende:
ik wil er wel IDF vs Hamas van makenquote:Op zondag 17 maart 2024 17:09 schreef Origami94 het volgende:
Die mensenrechtenorganisaties zullen vast niet weten waar Isreal ligt. Die zitten er allemaal naast.quote:Op zondag 17 maart 2024 15:06 schreef havanagila het volgende:
[..]
Onder apartheid had je geen zwarte burgemeesters, politici, zakenmensen e.d.
Zat Arabieren in Isral.
En jezelf als slachtoffer zien is niet erg lastig gezien jarenlange terreur vanuit Hamas.
https://www.adalah.org/en/law/indexquote:Op zondag 17 maart 2024 15:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je enkele voorbeelden noemen?
quote:Op zondag 17 maart 2024 17:14 schreef Digi2 het volgende:
Begint op 12 april de slag om Rafah, direct na de Ramadan ?
Haha, daar staan bijzondere dingen tussen hoor:quote:
quote:Prior to 2020, there was a widespread policy of hospital administrations prohibiting leavened bread in their hospitals during the Jewish holiday of Passover, since leavened bread is not considered kosher, or permitted by Jewish religious law, during Passover.
Tja, je kunt moeilijk verwachten dat Isral gaat meewerken met een groepering (die trouwens banden met terroristen hebben) die het land overal ter wereld economisch, en ook op andere vlakken, probeert te ondermijnen. Maar dit heeft verder helemaal niets te maken met een gebrek aan gelijkheid. Zelfs bij deze NGO heeft men er dus geen kaas van gegeten.quote:The law seeks to suppress a legitimate form of dissent – boycotts – a recognized form of expression protected under international law. Specifically, the law targets boycotts against the State of Israel or institutions with ties to the state, and was enacted in response to 'boycott, divestment, and sanctions' (BDS) campaigns. This restriction hinders Palestinians from engaging in peaceful resistance against their oppressor and individuals seeking to boycott Israel or entities complicit in its occupation and human rights violations.
Ik vroeg om voorbeelden, niet om een rapport van activisten. En dit gaat trouwens voornamelijk over Palestijnen in relatie tot Isral, maar Palestijnen zijn geen Isralische staatsburgers.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:46 schreef Chadi het volgende:
Wil je weten hoe dit zich uit in praktijk weten... Human rights watch.
https://www.hrw.org/repor(...)heid-and-persecution
Dat deze man stom aan het lullen is is een ding. Maar kijk door welk kanaal het wordt verspreid. Een kanaal dat in de bio heeft 'van palestina naar de wereld'. kortom: een organisatie die het lot van de Palestijnen aan de wereld wil delen. En dan kom je hiermee?quote:Op zondag 17 maart 2024 17:07 schreef Ulx het volgende:
"We vroegen om vanille ijs bij het dessert! En we krijgen pistache! Dan vind ik niet lekker! Dit is toch een poging tot genocide! Hoe kan ik nu de hongerdood ontlopen als ik dit moet eten! En waar is de kaviaar?"
[ x ]
Oh ja natuurlijk alles is verzonnen.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, daar staan bijzondere dingen tussen hoor:
[..]![]()
Dit is zoiets als stellen dat in voornamelijk christelijke landen, niet-christenen gediscrimineerd worden als de winkels op zondag gesloten zijn.
Of deze:
[..]
Tja, je kunt moeilijk verwachten dat Isral gaat meewerken met een groepering (die trouwens banden met terroristen hebben) die het land overal ter wereld economisch, en ook op andere vlakken, probeert te ondermijnen. Maar dit heeft verder helemaal niets te maken met een gebrek aan gelijkheid. Zelfs bij deze NGO heeft men er dus geen kaas van gegeten.
[..]
Ik vroeg om voorbeelden, niet om een rapport van activisten. En dit gaat trouwens voornamelijk over Palestijnen in relatie tot Isral, maar Palestijnen zijn geen Isralische staatsburgers.
quote:Demographic considerations, in particular the quest for a strong Jewish majority, have long underlined Israeli government policy. The key declarative line of Israel’s Proclamation of Independence proclaims the “establishment of a Jewish state in Eretz-Israel.”[80] The proclamation largely narrates the history of the Jewish people and twice in the short document underscores the centrality of Jewish immigration. While the proclamation does commit itself to “complete equality of social and political rights to all its inhabitants,” it presents the newly established state as belonging to the Jewish people, describing Israel as “their state.”
Israel’s Basic Laws, which have constitutional status in the absence of a full constitution, re-enforce that the state is Jewish, rather than belonging to all its citizens. The Basic Law: The Knesset—1958, for example, declares that no candidate can run for the Knesset if they expressly or implicitly endorse “negation of the existence of the State of Israel as a Jewish and democratic state.”[81] The Basic Law: Human Dignity and Liberty sets out its purpose as to “establish… the values of the state of Israel as a Jewish and democratic state.”
The Basic Law: Israel—The Nation-State of the Jewish People (‘Nation-State Law’) passed in 2018, in effect affirms the supremacy of the “Jewish” over the “democratic” character of the state. The Nation-State Law sets out amid its “basic principles” that Israel is “the nation state of the Jewish people” and that the “exercise of the right to national self-determination in the state of Israel is unique to the Jewish people.” Article 7 further states that “the State views the development of Jewish settlement as a national value and shall act to encourage and promote its establishment and strengthening.”[82] Unlike Israel’s Proclamation of Independence, the Nation-State Law contains no language about equality. A Knesset legal advisor said he sought to include “mention of the issue of equality and the issue of the state belonging to all citizens, [but] the committee chose not to make this into a law.”[83] In June 2018, several Knesset members sought to introduce a bill to define Israel as a state of all its citizens, but the Knesset presidium disqualified it before it could be discussed since it “seeks to deny Israel’s existence as the state of the Jewish people,” the Knesset legal advisor said.[84]
Het is blijkbaar beter om in Gaza te hongeren dan in het Amerikaanse leger eten te krijgen. Nice.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:07 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Ja deze ene mongool is koren op de molen voor mensen die menen dat ze zich allemaal maar aanstellen. Ik twijfel er niet aan dat Hamas vriendjes nog steeds genoeg te happen hebben en dan is het makkelijk om te zeiken op eten met maar 1 doel: zoveel mogelijk calorien in een klein pakketje stoppen dat je de hele dag mee moet zeulen in het veld. De kinderen van mensen die geen hamas vriendje zijn hongeren gewoon door terwijl hij de helft wegpleurt.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat deze man stom aan het lullen is is een ding. Maar kijk door welk kanaal het wordt verspreid. Een kanaal dat in de bio heeft 'van palestina naar de wereld'. kortom: een organisatie die het lot van de Palestijnen aan de wereld wil delen. En dan kom je hiermee?
Hoe dom.
In Egypte is hij volgens mij niet echt welkom bij de dictator die er nu zit.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:26 schreef Qarrad het volgende:
https://www.ynetnews.com/article/r1bg00b3p
Een Saoedische nieuwssite meldt dat Sinwar ertussenuit is geknepen naar Egypte. Isral zegt dat er geen bewijs is dat die bewering ondersteunt.
Als het wel waar is, is het zowel een afgang voor Isral en een ultieme fuck you van hem naar het Palestijnse volk van de categorie Lord Farquaad ("Some of you may die, but it's a sacrifice I am willing to make...")
Nee, maar die dictator heeft niet veel voeling met zijn bevolking en het systeem is doorwoekerd door corruptie. Denk niet dat het ondenkbaar zou zijn dat iemand als Sinwar daarin onder de radar kan binnenkomen en verblijven.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
In Egypte is hij volgens mij niet echt welkom bij de dictator die er nu zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |