Om precies te zijn waren het 9800 stembureaus: https://www.rtlnieuws.nl/(...)perking-verkiezingen Daar zitten hele kleintjes tussen in een woonkamer, waar je met maar 1 computer af zou kunnen, maar ook wel veel grotere. 3 per stembureau lijkt me een redelijke schatting.quote:Op maandag 11 maart 2024 14:34 schreef -XOR- het volgende: [..] Paper trail is dan leidend dus als er een andere stem op het scherm te zien is dan op het printje, en dat printje klopt wel maakt dat verder niet veel uit, alleen als dat stelselmatig gebeurt is de voorlopige uitslag niet bruikbaar. [..] Als het er zoveel zijn dan lijkt het me inderdaad de kosten niet waard.
Welk probleem zijn we aan het oplossen? Blijf het een nutteloze exercitie vinden.quote:Op maandag 11 maart 2024 14:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Om precies te zijn waren het 9800 stembureaus: https://www.rtlnieuws.nl/(...)perking-verkiezingen Daar zitten hele kleintjes tussen in een woonkamer, waar je met maar 1 computer af zou kunnen, maar ook wel veel grotere. 3 per stembureau lijkt me een redelijke schatting.
En dus heb je 30.000 computers die je niet alleen 1 keer per jaar ongeveer gebruikt, maar ook de rest van het jaar op moet slaan, up-to-date moeten worden gemaakt voor de verkiezing en waaraan vast ook wel eens kapot gaat. En hoe lang gaat een computer mee? 10 jaar lijkt me al zeer ruim, eerlijk gezegd.
Dat er telmachines zouden komen, wat met een nieuw stembiljet zou kunnen (zoals ook de vroegere cito-toetsen met een machine konden worden nagekeken), dat zie ik nog wel zitten.
Telmachines kunnen wel preciezer en sneller tellen dan mensen.quote:Op maandag 11 maart 2024 15:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welk probleem zijn we aan het oplossen? Blijf het een nutteloze exercitie vinden.
Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Of dat probleem groter of kleiner is dan de fraudegevoeligheid van stemmachines, is open voor discussie.quote:Op maandag 11 maart 2024 15:10 schreef trein2000 het volgende:
Welk probleem zijn we aan het oplossen?
Maar dat gaat gelukkig verbeteren nu PvdA-GL eindelijk niet meer in de regering komt te zitten.quote:Op maandag 11 maart 2024 15:56 schreef Blastbeat het volgende:
Naast de daadwerkelijke betrouwbaarheid is er natuurlijk ook nog het probleem van het maatschappelijke gevoel van betrouwbaarheid. En de laatste jaren is het vertrouwen in de overheid niet bepaald toegenomen.
Maar dat maatschappelijke gevoel gaat niet verbeteren door een black box genaamd stemcomputers te introduceren. In het huidige proces valt alles te controleren en na te gaan…quote:Op maandag 11 maart 2024 15:56 schreef Blastbeat het volgende:
Naast de daadwerkelijke betrouwbaarheid is er natuurlijk ook nog het probleem van het maatschappelijke gevoel van betrouwbaarheid. En de laatste jaren is het vertrouwen in de overheid niet bepaald toegenomen.
Ja, dat bedoel ik dus.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat maatschappelijke gevoel gaat niet verbeteren door een black box genaamd stemcomputers te introduceren. In het huidige proces valt alles te controleren en na te gaan…
Ein-de-lijk een regering zonder GroenLinks. Daar heeft Nederland al die jaren van het extreemlinkse woke-terreurbewind naar gesnakt.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar dat gaat gelukkig verbeteren nu PvdA-GL eindelijk niet meer in de regering komt te zitten.
Om nog niet te spreken over hoeveel wetten de minister van Bij1 er doorheen geeft gedrukt...quote:Op maandag 11 maart 2024 16:22 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ein-de-lijk een regering zonder GroenLinks. Daar heeft Nederland al die jaren van het extreemlinkse woke-terreurbewind naar gesnakt.
quote:Op maandag 11 maart 2024 16:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar dat gaat gelukkig verbeteren nu PvdA-GL eindelijk niet meer in de regering komt te zitten.
Komt de enorme kabinetsinvloed van de PvdA weer. In de afgelopen 10 jaar zat de PvdA 1324 dagen in de regering, dit was slechts 36,25 procent van het totaal aantal dagen. Het is toch niet te geloven hoelang de invloed van de PvdA, dat voor het laatst meer dan 6 jaar geleden in de regering zat, doorebt.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:22 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ein-de-lijk een regering zonder GroenLinks. Daar heeft Nederland al die jaren van het extreemlinkse woke-terreurbewind naar gesnakt.
1 2 3 4 5 6 | Partij 10 jaar 20 jaar Sinds Kok 1 VVD 100% 82% 85% CDA 64% 82% 61% PvdA 36% 43% 56% D66 64% 43% 46% CU 64% 50% 34% |
Laatst was er nogal wat kritiek op de gemeente Amsterdam die fietstunnels veiliger wilde laten voelen met de geur van sinaasappel. De kritiek was vooral, hebben ze niet grotere problemen op te lossen. Maar toch is dit wel een beetje hetgene wat speelt. Er is een maatschappelijk gevoel van onveiligheid, terwijl Nederland veel veiliger is dan eerder en daar moeten we wat aan doen.quote:Op maandag 11 maart 2024 15:56 schreef Blastbeat het volgende:
Geen woord aan gelogen toch? Oh, de laatste zin niet gelezen.quote:
Tja, nu Kaag weg is zullen de pijlen zich wel op Halsema gaan richten. Progressieve vrouwen werken als een rode lap op zijn doelgroep.quote:
Ik vind Halsema wel een stuk dubieuzer dan Kaag hoor. Bovendien is Kaag verkozen, Halsema niet, die zit er puur vanwege een vrouwenquotum.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:39 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tja, nu Kaag weg is zullen de pijlen zich wel op Halsema gaan richten. Progressieve vrouwen werken als een rode lap op zijn doelgroep.
Halsema is gekozen door de Gemeenteraad van Amsterdam.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:48 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik vind Halsema wel een stuk dubieuzer dan Kaag hoor. Bovendien is Kaag verkozen, Halsema niet, die zit er puur vanwege een vrouwenquotum.
Halsema zit er vanwege een vrouwenquotum? Halsema was de beste GL fractieleider die er geweest is (eventueel een gedeelde eerste plek met Klaver) en werd altijd door vriend en vijand zeer gerespecteerd (JOVD benoemde haar ooit nog eens tot liberaal van het jaar).quote:Op maandag 11 maart 2024 17:48 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik vind Halsema wel een stuk dubieuzer dan Kaag hoor. Bovendien is Kaag verkozen, Halsema niet, die zit er puur vanwege een vrouwenquotum.
Als verlosser.quote:
Ah kijk, de man die Israel etnisch wil zuiveren heeft ook een mening.quote:
Wel tekenend dat VVD en NSC hier dus veel liever mee willen samenwerken dan met Jetten/Timmermans.quote:
Ik zie geen aureool, moet je dat er zelf bijdenken of zo?quote:Op maandag 11 maart 2024 18:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Als verlosser.
Tijdens de hele verkiezingscampagne hingen overal posters met een door een aureool verlichte Kaag.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |