Waarom kost het geld? Als je de drie grootste mine netwerken hebt gehacked en dat gebruikt om een double spend te doen, dan betalen de miners daar de prijs van toch? Niet de hacker.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je moet het vele blokken volhouden en zo'n aanval kost wel wat meer dan $1 miljoen.
Eigenlijk is 51% alleen in theorie genoeg want statistisch gezien kan je met die resterende 49% alsnog een meerderheid van de volgende blokken vinden.
Uit 2021:
[..]
Ook dan zal iemand het merken en zullen transacties tijdelijk niet geaccepteerd worden tot het is opgelost.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:34 schreef embedguy het volgende:
[..]
Waarom kost het geld? Als je de drie grootste mine netwerken hebt gehacked en dat gebruikt om een double spend te doen, dan betalen de miners daar de prijs van toch? Niet de hacker.
ja geen idee. Ik hoorde er gister pas van.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:03 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Bestaat die scam nog steeds? Kan je je denkbeeldige tokens al inruilen voor echte dukaten?
Aha. Owke. Weer wat geleerd. Tnx voor voor de uitlegquote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook dan zal iemand het merken en zullen transacties tijdelijk niet geaccepteerd worden tot het is opgelost.
Zoals je ziet, je redt zoiets niet ongemerkt in een uurtje.
Om te spenden moet je BTC bezitten en die BTC komen op een blacklist, dus ook geen exchange die ze nog wil aannemen. OTC zal dan ook niemand nog interesse hebben.
Zo'n aanval is theoretisch. In 2010 nog prima uit te voeren (het zou je 2 gratis pizza's opgeleverd hebben) als je een ASIC van nu had maar nu niet meer.
Uiteindelijk kan je als ontvanger altijd kiezen om 10 of desnoods 50 blokken te wachten voor je een betaling accepteert. Over het algemeen hanteren we nu 6 blokken als veilig en voor kleine transacties is de aankondiging van de transactie of 1 bevestiging vaak al genoeg.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:39 schreef embedguy het volgende:
[..]
Aha. Owke. Weer wat geleerd. Tnx voor voor de uitleg![]()
Ik was altijd wat huiverig voor het inleggen van grotere bedragen in bitcoin. Maar schijnbaar was die 'angst' onterecht. Tnx.
Minen met je mobiel bestaat niet, het is gewoon een counter die onafhankelijk waar dan ook van omhoog gaatquote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:39 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja geen idee. Ik hoorde er gister pas van.Die had het over zelf minen met je mobiel.
Fquote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:53 schreef Nattekat het volgende:
Hm, Doge doet het iets minder dan ETH nu.
quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:23 schreef EmptyBox het volgende:
Zijn er manieren om beter in te schatten welke coins zullen stijgen. Tot nog toe verlies ik alleen maar geld. En blijf ik maar achter de feiten aanlopen. Elke dag zie ik wel een munt bij de stijgers die 40 tot 100% winst opleverden (eergister pepecoin en vandaag amp) in de afgelopen 24 uur.
Ik ben 7000 verloren door crypto. Ik ben dus extreem unlucky
Ik vermoed dat je vooral extreem ongeduldig bent en hoopt dat je op een of andere pump mee omhoog kan om ook 200/300% te halen en daar dan mee te kunnen showen naar anderen die ook crypto hebben maar geen bleek idee wat ze nou eigenlijk doen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:23 schreef EmptyBox het volgende:
Zijn er manieren om beter in te schatten welke coins zullen stijgen. Tot nog toe verlies ik alleen maar geld. En blijf ik maar achter de feiten aanlopen. Elke dag zie ik wel een munt bij de stijgers die 40 tot 100% winst opleverden (eergister pepecoin en vandaag amp) in de afgelopen 24 uur.
My COQ is still upquote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:53 schreef Nattekat het volgende:
Hm, Doge doet het iets minder dan ETH nu.
Dat is wat trustless in crypto betekent. Je kan geld overmaken naar iemand anders zonder dat je een te vertrouwen tussenpartij nodig hebt.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat jij stelt is toch niet trustless
En de haters hebben steeds minder argumenten om te haten.quote:Op woensdag 13 maart 2024 07:57 schreef Claudia_x het volgende:
Mooi begin van de dag. De koers stijgt en de criticasters beginnen het topic weer op te zoeken. Het begint dus te leven.
Mwah, ik hoor nog steeds dezelfde argumenten voorbij komen als voorheen, vaak gepaard gaand met een gebrek aan nieuwsgierigheid om er zelf in te duiken.quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de haters hebben steeds minder argumenten om te haten.
• Veel kleine coins worden gemanipuleerd dmv "pump&dump". Aandacht trekken door de koers omhoog te manipuleren en dan dumpen op nieuwe instappers. Als het handelsvolume hoog is tov de beschikbare hoeveelheid coins moet je zeker op je hoede zijn. Dat betekent dat er weinig gehodld wordt.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:23 schreef EmptyBox het volgende:
Nette posting. Ik probeer zelf ook geen adviezen te geven, want ik heb natuurlijk evenmin garanties voor de toekomst. Wat ik wel wil zeggen, is: denk een strategie uit waarmee je jezelf beschermt tegen impulsief aan- en verkopen. Voor de een is dat DCA, voor de ander is het diversificatie, en zo is er ongetwijfeld meer.quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:26 schreef recursief het volgende:
[..]
• Veel kleine coins worden gemanipuleerd dmv "pump&dump". Aandacht trekken door de koers omhoog te manipuleren en dan dumpen op nieuwe instappers. Als het handelsvolume hoog is tov de beschikbare hoeveelheid coins moet je zeker op je hoede zijn. Dat betekent dat er weinig gehodld wordt.
• Na een grote (legitieme) stijging zullen mensen winst nemen. Dat drukt de koers. Hoe onbewezener een coin is, hoe groter dit effect. Als je na een opvallende stijging koopt, is dan kans groot dat je (te) duur gekocht heb. Achteraf weet je dat pas zeker, maar het verleden is beter te "voorspellen" dan de toekomst. Achteraf heeft iedereen een stijging/daling zien aankomen.
• Tips van cryptofluencers moet je met een flinke korrel zout nemen. Trap ook niet in hun track record: correcte voorspellingen uit het verleden worden gehighlight, foutieve voorspellingen raken uit beeld. Voor de coins die ze tippen worden ze betaald (meestal).
Een snelle klapper maken met kleine coins is veel meer geluk dan wijsheid. Als je 50 microcaps koopt voor ¤100 per stuk worden je kansen hoger maar het is wel een gok van ¤5k zonder enige zekerheid.
Ik geef verder geen tips, dus wat je wel moet doen zal ik je niet vertellen, maar heel veel lezen zodat je begrijpt waar je aan begint helpt.
Mwah, ik ben nog steeds criticaster. Ik snap het nog steeds niet (als in, de wat magere toegevoegde waarde snap ik van gecentreerde munteenheid, makkelijk op internationale handel als je de debiele volatiliteitn negeert, enz.. Maar niet dat er zoveel euro/dollar in omgaat). Maar het feit dat mensen de toegevoegde waarde van iets hangen aan wat het oplevert in de handel. Is nu net het zwakke punt van crypto. En nu post je "haters hebben steeds minder argumenten om te haten". Over 2 jaar wordt je in je gezicht uitgelachen omdat het weer meer dan gehalveerd is.quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de haters hebben steeds minder argumenten om te haten.
Ik heb al sinds 2013 met mensen zoals jij te maken gehad, en elke keer roepen ze dat het weer gehalveerd wordt. Ondertussen lach ik mijn ballen uit mijn broek als ik mijn portfolio waarde weer eens bekijk.quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwah, ik ben nog steeds criticaster. Ik snap het nog steeds niet (als in, de wat magere toegevoegde waarde snap ik van gecentreerde munteenheid, makkelijk op internationale handel als je de debiele volatiliteitn negeert, enz.. Maar niet dat er zoveel euro/dollar in omgaat). Maar het feit dat mensen de toegevoegde waarde van iets hangen aan wat het oplevert in de handel. Is nu net het zwakke punt van crypto. En nu post je "haters hebben steeds minder argumenten om te haten". Over 2 jaar wordt je in je gezicht uitgelachen omdat het weer meer dan gehalveerd is.
Ik zit er overigens zelf in (FOMO for the win) en sta weer op een lekkere plus. Maar blijf er een ongemakkelijk moerasachtig gevoel bij hebben.
Deze meneer zegt hetzelfde over vastgoed in dit interview. Doet sowieso interessante uitspraken over het economische systeem.quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:41 schreef Claudia_x het volgende:
Een interessant perspectief:
[ x ]
De instap voor bitcoin is veel lager dan een huis, dus het is een mooi middel voor de niet-huizenbezitters om te ontsnappen aan inflatie en bijvoorbeeld op termijn een huis te kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |