Ik antwoord altijd maar dat ik graag teveel betaalquote:Op donderdag 7 maart 2024 17:54 schreef Blues het volgende:
g werd weer gebeld door iets met glasvezel.
Met de bejaarde slogan: dus u wilt niet overstappen en teveel blijven betalen?
Toen de glasvezelkabel hier onlangs de grond in ging stonden er 'spontaan' 2 Odido gasten aan de deur die hun introductie begonnen met 'Hé meneer, wat betaal jij nu voor je internet?'.quote:Op donderdag 7 maart 2024 18:31 schreef sigme het volgende:
Ik had gister m’n glasvezelboer aan de lijn. Die wou me ook al minder laten betalen maar alleen als ik meer afnam. Dat zag ik niet zitten en toen waren we, allervriendelijkst, wel klaar en hebben we elkaar een goede avond gewenst.
Ik heb nu, zonder glasvezel, 500 Mbit/s download en 50 Mbit/s upload, twee mediaboxen + onbeperkt vaste telefonie.quote:Getoond aanbod is i.c.m. 1-jarig Internet + TV abonnement (tot max. 2 Gbit/s) incl. eerste Mediabox. Na de eerste 8 mnd betaal je min. ¤ 50/mnd (voor 100 Mbit/s).
Verwachte maximumsnelheid op je adres: 100 Mbit/s down | 30 Mbit/s up.
Als het walnoot heet, er uitziet als een walnoot en smaakt als een walnoot, dan mag je er toch vanuit gaan dat het een walnoot is en dat als je daar allergisch voor bent dat je het niet moet eten.quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:43 schreef z80 het volgende:
Wij van de afdeling opendeuren komen even de open deur intrappen.
Veiligheidswaarschuwing: Dirk waarschuwt voor 1Bite Gepelde walnoten.
Na controle is gebleken dat het allergeen walnoot niet vermeld staat op de verpakking.
Eet de noten niet als u een allergie voor walnoten heeft.
Ja kut is dat. Van die zichzelfbelangrijkvindersquote:Op donderdag 7 maart 2024 20:01 schreef derLudolf het volgende:
Wat een slechte starter bij het schaatsen. Volgens mij was deze vrouw ook in Heerenveen met het NK afstanden toen ik er was afgelopen december. Laat schaatsers te lang wachten.
Wat heb je daar wel of niet voor hoeven doen?quote:Op donderdag 7 maart 2024 20:02 schreef borisz het volgende:
Ziggy stopt me steeds cadeautjes toe. Twee jaar op rij niets voor ESPN hoeven te betalen en daarvoor ook niet voor alle TV Zenders en een jaar Film1. Al heb ik van die laatste twee bijna niet gebruik gemaakt.
Er is een oosten wind, dat zal het probleem zijn.quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:02 schreef MadMaster het volgende:
Morgen krijgen we hier volgens de deskundigen 11 uur volop zon.
De gevoelstemperatuur is echter maar 4 graden…
quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is een oosten wind, dat zal het probleem zijn.
Slimme meidquote:Op donderdag 7 maart 2024 19:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik stap inmiddels elk jaar over, tot nu toe steeds heen en weer tussen Ziggo en KPN. De eerste paar jaar dat ik hier woonde kreeg ik bij aangeven te willen overstappen steeds gewoon de nieuwe klanten korting bij KPN, dus toen bleef ik daar. Toen ze daarmee stopten gaan hoppen, scheelt gewoon teveel geld om niet te doen. Afgelopen twee jaar erg goeie deals, ¤35 per maand voor een jaar bij 1Gbit glasvezel bij KPN en sinds augustus 12 maanden voor ¤42 met 1Gbit bij Ziggo.
Ik ga denk ik dit weekend de overstap naar Odido alvast vastleggen voor per augustus. Hun deal is echt goed nu, KPN komt niet verder dan 6 maanden 50% korting. Bij Odido 8 maanden voor ¤30, en dan 4 maanden voor ¤70. Plus ¤45 cashback via cashbackXL, en ik zet dan per augustus mn sim only mobiel abbo naar Ben, dan gaat er nog eens ¤5 per maand af. Dan zit ik op afgerond ¤35 per maand weer voor een jaar op 1Gbit glasvezel. Da's ook de beste deal die ik ooit van KPN heb gehad, dus kans dat KPN daar in de komende maanden nog onder duikt lijkt me klein.
Wel echt nog nooit iemand aan de deur gehad voor internet abonnement.. Wel voor energie paar jaar geleden, een man die vroeg of de man des huizes ook thuis was want het ging over de energie. Dat was 'ie niet, dus ik zei, die is vanmiddag weer thuis. Was ie in middag nog keer, dit keer deed ex open. Die man vragen over waar we nu zitten, wat we nu betalen en hoeveel kWh we verbruiken enzo. Ex mij roepen, want hij had geen idee, dat regelde ik altijd. Intern smakelijk gelachen om verkoopmeneer zn gezicht toen ik beneden kwam, en hem toen vriendelijk laten weten dat we geen interesse hadden.
Als hier trouwens iemand iets weet over internetkabels trekken, en dan niet zozeer over hoe (dat kan ik wel) maar over welke: advies/antwoord op mijn vragen wordt gewaardeerd.
Ik heb 1x een vraag moeten beantwoorden van Welk cijfer geef je Ziggy? en daarna mocht ik een pakket uitzoeken.quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat heb je daar wel of niet voor hoeven doen?
Volgens mij heb ik nog nooit een cadeautje van ze gekregen…
Vroeger telfort en tele2 gehad. Altijd gezeik. Nu al 12+ jaar kpn. Nooit gezeik.quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:38 schreef Syrena het volgende:
Hier laatst KPN aan de deur.
Mijn man deed open. Ik hoor die jongen op een gegeven moment zeggen: Dus ik kan u niet overtuigen om over te stappen?
Dus ik brul vanaf de bank: NEE, DAT IS MIJ OOK NIET GELUKT
ik had Telfort toen ie bij mij kwam wonen. We hebben een jaar twee providers gehad, omdat ik de schurft had aan Ziggo en hij er niet weg wilde. Uiteindelijk maar toegegeven, maar zodra het eens niet werkt....
quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:43 schreef z80 het volgende:
Wij van de afdeling opendeuren komen even de open deur intrappen.
Veiligheidswaarschuwing: Dirk waarschuwt voor 1Bite Gepelde walnoten.
Na controle is gebleken dat het allergeen walnoot niet vermeld staat op de verpakking.
Eet de noten niet als u een allergie voor walnoten heeft.
Eindelijk! Die boom stond ook wel flink in de weg zeg.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Licht in huis en uitzichtHet is nog meer verschil dan ik had gedacht
ik wil eigenlijk ook wel paas takken, maar vrees dat m'n monsters met de versiering aan de haal gaanquote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zon![]()
Paastakken uit plantsoen geknipt die (enigszins) voor mijn tuinpoortje hingen.
Kom ik normaal niet aan toe want een buurman hield alle openbare ruimten rond het pleintje bij. Maar die was dementerend en is vorig jaar opgenomenDus nu moeten we de gemeente regelmatig tot de orde roepen dat ze ons hoekje niet vergeten.
Huis doorgekamd op zoek naar versiering voor genoemde paastakken. Dat bleek weinig en niet echt leuk meer, dus vanmiddag, op de terugweg van mijn ontwikkel gesprek (daar gaaaan we weer…) maar even langs bij Intratuin.
Krulhazelaarquote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik wil eigenlijk ook wel paas takken, maar vrees dat m'n monsters met de versiering aan de haal gaan![]()
uit wat voor boom moet ik die takken trekken?
Klinkt alsof jullie het goed hebben thuis!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:34 schreef MadMaster het volgende:
Hmmm, van de teruggave van de belastingdienst hoef je het ook niet meer te hebben, vooral vanwege de hoge WOZ waarde. Die is in 2 jaar tijd met bijna een ton opgehoogd.![]()
Kon je vroegâh nog een vakantie financieren van je teruggave, nu krijgen we onder de streep nog maar 161 euro terug en is dat net genoeg voor een niet al te uitgebreid diner met z'n tweeën...
Erg herkenbaarquote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:34 schreef MadMaster het volgende:
Kon je vroegâh nog een vakantie financieren van je teruggave, nu krijgen we onder de streep nog maar 161 euro terug en is dat net genoeg voor een niet al te uitgebreid diner met z'n tweeën...
Als je weet dat je door de omstandigheden bij moet betalen en er rekening mee houdt, dan is de pil iets minder bitter.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Welke teruggave van de Belastingdienst![]()
¤1695 betalen, en ik had al ¤567 betaald bij de voorlopige aanslag..
Ik mag natuurlijk niet zeuren, want deels door twee banen en deels door vrh, maar toch is het elk jaar weer stom![]()
Ik zet er wel maandelijks al geld voor in een apart potje, en dat is precies genoeg, maar ik had het bedrag wel iets lager ingeschat dan dit (dacht dat ik wat over zou houden).
We betalen maar 0,8% rente over een heel laag (spaar)hypotheek bedrag.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:02 schreef borisz het volgende:
Ik krijg 845 terug... Maar ja wordt ieder jaar minder ivm minder betaalde rente
Het was hier bij elkaar zo'n ¤600 meer dan vorig jaar, terwijl ik juist voor 2023 het percentage bijzonder tarief bij beide banen wel goed had laten zetten ipv te laag zoals standaard staat, dus dat viel me toch wel behoorlijk tegen. Maar wist inderdaad wel dat ik zou moeten betalen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je weet dat je door de omstandigheden bij moet betalen en er rekening mee houdt, dan is de pil iets minder bitter.
Ik gok er op dat wij volgend jaar ook bij moeten gaan betalen...
Kan nog steeds. Kwestie van meer betalen door het jaar heen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:34 schreef MadMaster het volgende:
Hmmm, van de teruggave van de belastingdienst hoef je het ook niet meer te hebben, vooral vanwege de hoge WOZ waarde. Die is in 2 jaar tijd met bijna een ton opgehoogd.![]()
Ik ken hem als kronkelhazelaarquote:
Ook goedquote:
Dank voor de tip.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kan nog steeds. Kwestie van meer betalen door het jaar heen.
Kun je proberenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dank voor de tip.
Ik zal mijn werkgever vragen maandelijks wat meer in te houden op mijn salaris...
Ik mekker niet over de kwaliteit van de Belastingdienst, daar heb ik geen enkel probleem mee.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kun je proberen![]()
Niet zo werkbaar, snap ik ook. Maar ik vind het zo'n wonderlijke denkwijze. Hoge teruggaves worden veroorzaakt door te hoge heffingen door het jaar heen. Minder teruggaaf betekent dus dat de belastingheffing gedurende het jaar preciezer plaatsvindt.
Het ganse land heeft immer wat te mekkeren op de kwaliteit van het werk van de Belastingdienst. Gaat dat blijkbaar eindelijk eens wat strakker op dit gebied, staat er post na post in dit topic over hoe stom het is dat de teruggaaf nu weer te laag is. De arme @:anthraxx en van deze wereld kunnen het ook nooit goed doen
Volgende week mag ik een nieuwe ophalen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:02 schreef AnneX het volgende:
Oops op vrijdagmiddag. Krijg je nu een andere een nieuwe ?
De psychodelische beelden zijn wel bekend.
Ik ben preuts dus tot nu toe alleen in privesaunas geweest. Maar de warmte en dat zweten is juist heerlijk. Voelt op een of andere manier ook heel gezondquote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:18 schreef derLudolf het volgende:
Nog nooit in een sauna geweest, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat zo'n zweethok lekker is
Het is heel wat meer dan een zweethokquote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:18 schreef derLudolf het volgende:
Nog nooit in een sauna geweest, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat zo'n zweethok lekker is
Wist ik deels, dat het wel meer is, maar puur zo'n houten bankje in een warm hok spreekt me niet direct aanquote:
En dan muziek van Enya of zo? Zou ik echt niet van ontspannen, maar juist enorm aan ergerenquote:- bubbelbaden binnen en buiten
- zwembad. In je nakie
- stoombaden met verschillende geurtjes
- infraroodcabine
- ligbedjes in de zon
- ligbedjes binnen in een rustruimte
- dobberen in zout bad
- koud en warm bad afwisselen
- lunchbuffet
- opgieting (ze wapperen hete lucht en geurtjes naar je toe, op muziek)
- afkoelen in natuurvijver
- scrubben
Juist de inkomsten belasting loopt altijd erg soepel. Mensen moeten ergens over klagenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kun je proberen![]()
Niet zo werkbaar, snap ik ook. Maar ik vind het zo'n wonderlijke denkwijze. Hoge teruggaves worden veroorzaakt door te hoge heffingen door het jaar heen. Minder teruggaaf betekent dus dat de belastingheffing gedurende het jaar preciezer plaatsvindt.
Het ganse land heeft immer wat te mekkeren op de kwaliteit van het werk van de Belastingdienst. Gaat dat blijkbaar eindelijk eens wat strakker op dit gebied, staat er post na post in dit topic over hoe stom het is dat de teruggaaf nu weer te laag is. De arme @:anthraxx en van deze wereld kunnen het ook nooit goed doen
Is het klagen niet vooral over de geringe teruggave of het moeten betalen. Heeft weinig te maken met hoe soepel het proces verlooptquote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Juist de inkomsten belasting loopt altijd erg soepel. Mensen moeten ergens over klagen
Volgens mij heeft Huttenheugte juist een erg mooi zwembad. En twee jaar terug helemaal gerenoveerd?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:39 schreef Anthraxx het volgende:
Ik zit bij DerLudolf in de buurt op een Center Parcs. Meneer de kleuter moppert. Die wil niet dit zwembad maar een ander zwembad (die van afgelopen herfst). We zitten hier nog een week
Oh klopt hoor. Het is een mooi park met een mooi bad. Ook leuk voor kleuters.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Huttenheugte juist een erg mooi zwembad. En twee jaar terug helemaal gerenoveerd?
Ja klopt. Ga maar klagen bij politiek en beleidsmakersquote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is het klagen niet vooral over de geringe teruggave of het moeten betalen. Heeft weinig te maken met hoe soepel het proces verloopt
Heeft de belastingdienst toch nog iemand blij kunnen maken…quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:09 schreef sigme het volgende:
Nou, dan ook maar even aangifte gedaan. We krijgen nóg meer terug dan vorig jaar.
Zowat een netto maandsalaris
Dit is een sauna die enkel te bereiken is door het zwembad? Zo ja dan ben ik daar jaren geleden een keer geweest. Voor mij te ver weg om "even" naar toe te gaan helaas.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:13 schreef Syrena het volgende:
Aangifte staat voor dit weekend ergens op de planning.
Sauna gaan we graag hier: https://carolus-thermen.de/nl/startpagina/
Aww, wel sneu voor je mini Anthraxx! Mijn schoonbroer en schoonzus gaan al 7 jaar naar hetzelfde park. En hetzelfde huisje![]()
Hier is de laadpaalmeneer net weg. F. heeft een nieuwe auto gekocht. Oude niet meer te makendus nu een elektrische.
Weet je wel waar je aan toe bentquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:13 schreef Syrena het volgende:
Aww, wel sneu voor je mini Anthraxx! Mijn schoonbroer en schoonzus gaan al 7 jaar naar hetzelfde park. En hetzelfde huisje![]()
Hier is de laadpaalmeneer net weg. F. heeft een nieuwe auto gekocht. Oude niet meer te makendus nu een elektrische.
Nadat je kennis gemaakt hebt met de Duitse belastingdienst, ben je blij met de Nederlandse.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heeft de belastingdienst toch nog iemand blij kunnen maken…
Nou ja, wij betalen dus gedurende het jaar veel te veel belasting vooruit.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb twee flarden gezien, twee keer vals. zo is er geen kut aan.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Tering zeg. Kunnen ze die starter niet gewoon diskwalificeren?
Maar, nogmaals, ik ben helemaal niet ontevreden met de belastingdienst…quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:21 schreef z80 het volgende:
[..]
Nadat je kennis gemaakt hebt met de Duitse belastingdienst, ben je blij met de Nederlandse.
De (insert Haagse deurbel) wat een ellende is dat. Tegenwoordig ook digitaal mogelijk. Maar dat lijkt meer een taal cursus\examen dan een belasting aangifte.
Ja, zou ik ook vindenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Weet je wel waar je aan toe bent
Ik wil gewoon verschillende parken af. Vond ik als kind ook leuk.
Meer ritten met valse start dan zonder heb ik het idee. Deze vrouw laat altijd zo lang wachtenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb twee flarden gezien, twee keer vals. zo is er geen kut aan.
Ze moeten eens naar het zwemmen kijken. Staan, gaan. Klaar.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Meer ritten met valse start dan zonder heb ik het idee. Deze vrouw laat altijd zo lang wachten
Begrijp ik, het is ook een soort van sigaar uit eigen doos.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja, wij betalen dus gedurende het jaar veel te veel belasting vooruit.
Kunnen we niet veranderen, het is net zoiets als situatie van @:vlindertje89 maar dan zo dat we te veel betalen door automatische inhoudingen op salaris, en dan eens per jaar veel terugkrijgen.
Huh, hoezo is geld krijgen een aftrekpost? Onze stichting is ook ANBI dus als ik ook wat terug krijgquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:33 schreef MadMaster het volgende:
[..] Wat goede doelen nog als aftrekpost (vrijwilligersvergoeding van mw. MM als vrijwilligster bij het lokale asiel)
Als vrijwilligster mag ze voor haar bestede uren en kosten (die ze niet declareert bij het asiel) een fictief bedrag, zwart op wit aangegeven door het asiel, als aftrekpost opvoeren.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Huh, hoezo is geld krijgen een aftrekpost? Onze stichting is ook ANBI dus als ik ook wat terug krijg
Zie de toelichting hier…quote:Voorbeeld vrijwilligersvergoeding en kosten
U bent vrijwilliger bij een culturele ANBI. U bent ouder dan 23 jaar. De culturele ANBI betaalt u een vergoeding van ¤ 4 per uur. In dit jaar zou u ¤ 1.440 ontvangen, maar u ziet hiervan af. U mag dit bedrag aftrekken als gift aan de culturele ANBI.
Oh, onze situatie is nog eenvoudiger.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Begrijp ik, het is ook een soort van sigaar uit eigen doos.
Wij hebben ieder maar 1 werkgever/inkomstenbron, 1 mini hypotheek zonder maandelijkse vooraftrek en 1 lijfrenteverzekering. Wat goede doelen nog als aftrekpost (vrijwilligersvergoeding van mw. MM als vrijwilligster bij het lokale asiel) en dan is het wel klaar.
Maar het is, denk ik, psychisch altijd prettiger om iets terug te krijgen dan om iets bij te betalen, net als bij bijv. je energieverbruik afrekening…
Camper accu. En dat in een camper land. Nederland is het land van de sleurhut.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Lifepo4 accu's met een grote capaciteit lijken in Duitsland maar een fractie te kosten van wat ze in Nederland of Spanje kosten? Hoe dan?
Echt een factor 8 minder of zo.
Type muziek varieert met wie de opgieting doet. Ik heb echt de meest uiteenlopende dingen gehoord. B vindt Bon Jovi stommer dan Enya dus ik heb eigenlijk dan liever Enya voor een relaxte sauna-ervaringquote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wist ik deels, dat het wel meer is, maar puur zo'n houten bankje in een warm hok spreekt me niet direct aan
[..]
En dan muziek van Enya of zo? Zou ik echt niet van ontspannen, maar juist enorm aan ergeren![]()
Lunchbuffet en bubbelbad klinkt prima als het een beetje goed buffet is
Maar 300 vs 1000+?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Camper accu. En dat in een camper land. Nederland is het land van de sleurhut.
Geen like voor de kapotte auto, wel voor de saunatipquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:13 schreef Syrena het volgende:
Niet standaard dingen maken het ook lastig.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, onze situatie is nog eenvoudiger.
Elk 1 baan bij 1 werkgever. Geen hypotheek. Geen aftrekkosten. Wat bezittingen die de fiscus allemaal al kent plus twee onroerend goed dingen die ze niet kennen en die we dus zelf moeten invullen. Thats it.
Maar mijn lief maakt meer uren dan in het contract staan en dus gaan die allemaal tegen hoog tarief, wat achteraf dan veel te hoog is.
In het dorp naast het onze ligt een Cleversquote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Geen like voor de kapotte auto, wel voor de saunatip
Helaas ruim 1,5 uur rijden en ik heb een lekkere sauna op 20 min van hier. Maar wie weet zijn we ooit in die buurt. Ik wil Aken überhaupt wel eens bezoeken.
Per april dit jaar opent er een Clevers IJsbar in mijn stad!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:51 schreef Syrena het volgende:
[..]
In het dorp naast het onze ligt een Clevers30 min van Aken met de auto
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die situatie bedoel ik.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:49 schreef vlindertje89 het volgende:
@:MadMaster bedoel je dan allebei geen loonheffingskorting toepassen?
Want als ze allebei berekenen alsof het je enige baan is, en je hebt bij eentje wel de loonheffingskorting aan staan, dan krijg je juist de situatie waar ik in zit - dat ze de hoogte van je loonheffingskorting baseren op je jaarloon bij hen, wat dan dus te hoog is omdat je jaarloon hoger ligt door tweede baan.
Ik zou in theorie ook wel de loonheffingskorting bij beide uit kunnen zetten, maar dan zou ik elke maand netto ¤554 minder betaald krijgen, dus dat vind ik wat buitenproportioneel. Op die ¤4386 die ik dan terug zou krijgen bij mn aangifte, kan ik tegenwoordig toch nog bijna 100 euro rente krijgen als ik t gewoon op mn eigen rekening laat staan ipv bij de belastingdienstnog los van dat wat ik moet bijbetalen niet voor het grootste deel door de twee banen komt.
Ons ook met een fijn bedragje.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:16 schreef MadMaster het volgende:
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Per april dit jaar opent er een Clevers IJsbar in mijn stad!Over de kaas kan ik haar geen ongelijk geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
En dat mag je allemaal weer gaan verbrassen in Portugal…quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Ons ook met een fijn bedragje.
Best welkom hier met g's aow-tje, paar pensioentjes en mijn 3 daagse werkweek.
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze moeten eens naar het zwemmen kijken. Staan, PLONS, gaan. Klaar.
Wat voor kaas moet er dan op lasagne? Ik ben al heel tevreden als het smelt en bruin wordtquote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Over de kaas kan ik haar geen ongelijk geven.
Mot t eerst nog krijgenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:08 schreef MadMaster het volgende:
En dat mag je allemaal weer gaan verbrassen in Portugal…
Indien ik de moeite neem om het zelf te maken gaat er Parmezaanse kaas doorheen en een beetje er op.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat voor kaas moet er dan op lasagne? Ik ben al heel tevreden als het smelt en bruin wordt
Gruyere of Parmezaanse kaas.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat voor kaas moet er dan op lasagne? Ik ben al heel tevreden als het smelt en bruin wordt
Ah oké.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Indien ik de moeite neem om het zelf te maken gaat er Parmezaanse kaas doorheen en een beetje er op.
Maar eigenlijk elke kaas met smaak kan. En gouda kaas is eigenlijk een geel stuk iets, zonder geur of smaak.
Pas als deze echt oud is komt er wat smaak aan.
Geen?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
bechamel hoort er ook helemaal niet op volgens de Italianen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ah oké.
Ik wil gewoon wat vettigs bovenop en ben te lui om bechamel te maken. In geval van bechamel zou er ook geen goudse kaas op hoeven
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ah oké.
Ik wil gewoon wat vettigs bovenop en ben te lui om bechamel te maken. In geval van bechamel zou er ook geen goudse kaas op hoeven
Je moet boter en bloem afmeten. Ik vind dat gedoe. En je moet in de pan roeren. Ook gedoe.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
483 kilometer fietsen voor je lol maar te beroerd om even in een pannetje te roeren?
Mensen. Ik snap er geen hol van
Ik las een paar dagen geleden een niet heel goede roman over een Italiaanse emigrant die in Londen een Italiaans restaurant was beginnen. Met recepten. Met lasagne. Met bechamel.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:25 schreef z80 het volgende:
[..]
bechamel hoort er ook helemaal niet op volgens de Italianen.
Ik zag laatst bechamel in een potje, niet dat dat kon (heb het ook laten staan)quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je moet boter en bloem afmeten. Ik vind dat gedoe. En je moet in de pan roeren. Ook gedoe.
Met fietsen kom je nog ergens maar met bechamel kan je niet eens van je fornuis weg want je moet roeren
En het plakt dus gedoe om eraf te krijgen in de afwas.
Bovendien smaakt het niet eens echt interessant.
Ik heb meestal ook geen melk in huis. En met sojamelk wordt de bechamel nogal matig.
Jij fietst ook liever dan bechamel te roeren toch? toch?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zag laatst bechamel in een potje, niet dat dat kon (heb het ook laten staan)
Lekker toch. Hier is het kaaskorstje dat je dan bovenop krijgt ook favoriet.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:33 schreef Tele6 het volgende:
Kijk, ik ben opgegroeid met "lasagne" van Honig tomatenpoeder uit een zakje, aangemaakt met melk, gehakt vervangen door fijngesneden spitskool en wat goudse kaas bovenop.
Het is al heel wat dat ik nu tomatensaus maak met daadwerkelijk (vega)gehakt, ui, knoflook, kruiden en tomaten. En geen spitskool.
Nou, ik fiets graag….maar bechamel uit een potje, dan fiets ik wel kortenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jij fietst ook liever dan bechamel te roeren toch? toch?
Nee gek!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je moet boter en bloem afmeten. Ik vind dat gedoe. En je moet in de pan roeren. Ook gedoe.
Je wilt dat alle bloem weg is en het mengsel droge balletjes vormt.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb geen gevoel voor hoe veel boter/bloem/melk erin gaat, want ik doe het nooit
Ooow zou de Bieb vrijwilliger en theater vrijwilliger ook daaronder vallen 😇quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als vrijwilligster mag ze voor haar bestede uren en kosten (die ze niet declareert bij het asiel) een fictief bedrag, zwart op wit aangegeven door het asiel, als aftrekpost opvoeren.
[..]
Zie de toelichting hier…
Schijnt dat Italianen het ook niet altijd zelf maken. Bij de Sligro schijnen ze een goed Italiaans merk te hebben, in een pak.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zag laatst bechamel in een potje, niet dat dat kon (heb het ook laten staan)
Nu ik zo’n potje gezien heb geloof ik dat meteen. Ik maak het (niet vaak) ook gewoon zelf. Maar heb het ook wel eens laten mislukken en toen had ik geen melk genoeg in huis om het nog een keer te maken. Dat werd dus extra kaas. Zo’n potje was op dat moment wel handig geweestquote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Schijnt dat Italianen het ook niet altijd zelf maken. Bij de Sligro schijnen ze een goed Italiaans merk te hebben, in een pak.
Maar ik maak het zelf wel
Geïnspireerd door de schaatswedstrijd in Inzell hebben we net maar een weekje in de nazomer daar geboekt. We zitten op 3 kilometer afstand van de schaatsbaan dan…quote:
Ik ken Haagse Bluf als biercafe, is dat dezelfde plek? Of is er nog een andere Haagse Bluf in het land?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 08:20 schreef borisz het volgende:
Morning.
Exact vijf jaar geleden was de Kaasfonduemeet bij Haagse Bluf
[ afbeelding ]
https://haagsebluf.eu/quote:Op zaterdag 9 maart 2024 08:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ken Haagse Bluf als biercafe, is dat dezelfde plek? Of is er nog een andere Haagse Bluf in het land?
Je hebt mensen die wei als starter gebruiken, maar ik zou dat niet doen. Kans op schimmel is veel groter, en het is niet exact dezelfde bacterie die je wilt (thermofiel vs mesofiele melkzuurbacteriën).quote:Op zaterdag 9 maart 2024 08:42 schreef Vanyel het volgende:
@:lucky_strike of LHO maar jij bent er niet, heb jij wel eens iets gefermenteerd met wei? Ik las op Reddit iets over zuurkool ermee en heb veel wei van de hangop dus moet er iets mee nu het even kan. Goed voor de verrotte maag ook, fermenteren.
Dus nu wil ik bloemkool maken. Als dat een beetje frissig blijft, kan ik het vast eten ergens tussendoor. Hoop ik.
Dat vroeg ik me van de week al af, of t jullie gelukt was. Hoeveel films hebben jullie voor deze uitreiking gezien?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:38 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag bier bezorgen in omgeving Den Haag/Leiden.
En dan moeten we ook nog 5 films vandaag/morgen kijken en dan zijn we klaar voor de OscarsHelaas was 1 korte film niet te zien in Nederland, verder hebben we dan weer alle films gezien.
Uiteindelijk komen we op 52 films uitquote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me van de week al af, of t jullie gelukt was. Hoeveel films hebben jullie voor deze uitreiking gezien?
welke was je favoriet? en welke heeft je het meest verrast ?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Uiteindelijk komen we op 52 films uitwaarvan 11 korte films zijn.
Poor Things is mijn favoriet, zo heerlijk raarquote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:00 schreef Barreltje het volgende:
[..]
welke was je favoriet? en welke heeft je het meest verrast ?
Ik ben nog niet zo kundig in fermentatie maar ik heb Over Rot van Wateetons er even op nageslagen. Hij zegt vooral dat het niet zo heel veel zin heeft om wei te gebruiken. Het enige waar hij het voor gebruikt is om ricotta te maken, en dat is dan de wei uit kaas. Taksi en Rivella worden daar ook mee gemaakt.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 08:42 schreef Vanyel het volgende:
@:lucky_strike of LHO maar jij bent er niet, heb jij wel eens iets gefermenteerd met wei? Ik las op Reddit iets over zuurkool ermee en heb veel wei van de hangop dus moet er iets mee nu het even kan. Goed voor de verrotte maag ook, fermenteren.
Dus nu wil ik bloemkool maken. Als dat een beetje frissig blijft, kan ik het vast eten ergens tussendoor. Hoop ik.
Succes Vlinder met alles deze week!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik begin vast met duimen @:vlindertje89 Ze zouden wel gek zijn om jou ongeschikt te vinden.
Ik zit hier nu zo te genieten van zoveel meer licht in de huiskamer, had niet door dat het zo erg was. En voor het uitzicht ook net op tijd want ik zie de bomen nu langzaam groen worden.
Rivella is zelfs ontwikkeld om van wei af te komen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Taksi en Rivella worden gemaakt met hetzelfde als waar ricotta mee gemaakt wordt?Dat zou ik nooit bedacht hebben, maar wel interessant! Zo leer je nog eens wat
![]()
Niet? Hum.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 08:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je hebt mensen die wei als starter gebruiken, maar ik zou dat niet doen. Kans op schimmel is veel groter, en het is niet exact dezelfde bacterie die je wilt (thermofiel vs mesofiele melkzuurbacteriën).
Iets van frisdrank oid mee maken?
(Heel strikt is het overigens geen wei, wei is fascinerend. Nadat je kaas gestremd hebt heb je wei, en je kan wei alsnog laten schiften alsof je cottage cheese aan het maken bent, en dat is dan ricotta)
Doe ikquote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Weet trouwens helemaal niet of ik nou had verteld, maar ik ben dus uitgenodigd voor tweede ronde sollicitatiegesprek (nog steeds die ene op mn eigen afdeling). Moet een presentatie voorbereiden over mijn onderzoeksideeën. Weet niet hoeveel anderen ook naar tweede ronde zijn; max 3 in elk geval (want zoveel zaten er in 1e ronde naast mij), maar ik denk 1 of max 2. Donderdag heel leuk gesprek gehad met een collega waar ik allerlei ideeën aan heb overgehouden, ik moet nu alleen nog even kijken welke ideeën ik vrijwel meteen mee aan de slag zou kunnen en die dan echt concreet maken (echt onderzoeksvragen ipv 'iets met a en b lijkt me leuk') en kijken welke ideeën meer voor middellange termijn zijn. Zodat ik echt kan laten zien dat ik een onderzoekslijn in gedachten heb die ik zou willen opzetten, niet alleen twee of drie specifieke vragen en dat was het dan.
Wel spannend. En in een achterlijk drukke week, met maandag en dinsdag college geven en woensdag twee, en dan heb ik donderdag nog psycholoog. En dan vrijdagochtend sollicitatie. Oh, en ook nog tussen nu en volgend weekend vier scripties feedback geven.. Daarom nu vast grootste voorbereidend werk doen, en dan donderdag afmaken. Duimen jullie voor me mee dat ze vrijdag gewoon meteen besluiten dat ik geknipt ben voor de baan?
Het gaat om een universitair docent positie (en dus uitzicht op vast contract) en ze moesten deze ook extern uitzetten. Daarnaast is het onderwerp waarin ze iemand zoeken wel echt anders dan ik tot nu toe gedaan heb (hoewel ik zeker wel manieren zie om mijn huidige expertise daarin toe te passen), en eigenlijk willen ze iemand die echt expertise op dat onderwerp heeft, en bij voorkeur ook een netwerk en/of ervaring in de praktijk. Dat heb ik dus niet. Ze kennen mij dus al wel, maar ik ben hier docent dus hebben zelf niks van mijn onderzoek gezien. En het is dus wel heel belangrijk om te kijken of wat ik zou willen doen aan onderzoek binnen dit onderwerp voldoende aansluit bij waar zij naar op zoek zijn, en ingebed is binnen wat er al wordt gedaan. Dus dat is iets wat ik wel echt moet gaan laten zien in mijn presentatie; wat voor lijn zou ik willen opzetten. Dus hoewel ik het jammer vind dat het zo moet, snap ik het wel (en weet ik dat ze me ook gewoon capabel vinden en het daar dus niks mee te maken heeft).quote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:32 schreef Tuindier het volgende:
Waarom moet je eigenlijk ook zo de hele sollicitatieprocedure door, @:vlindertje89? Ik zou een sollicitatie meer zien als kennismaking, of je matchende competenties en dergelijke hebt. Ze kennen je daar toch al? Of is het een verplichting vanuit de financiering ofzo?
Slim. Iedere dag kapot thuiskomen is ook niet prettigquote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:57 schreef Blues het volgende:
We hadden voor vlg week in Lissabon zo'n OV card voor 3 dagen OV en musea.
Gisteravond de plannen omgegooid wegens het weer... en ons fysiek... nu voor 2 dagen een hop on hop off bus geregeld en de uberapp voor taxi's (op aanraden van @:molo ) geactiveerd.
Trammetjes doen we wel los als het uitkomt.
Kunnen we iig woensdag en donderdag op 2 trajecten lekker overdekt in de bus toeren en uit en instappen waar we zin an hebben. En die bus stopt voor ons hotel.
Lekker uitzicht man, en wijs besluit, enjoy!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:57 schreef Blues het volgende:
We hadden voor vlg week in Lissabon zo'n OV card voor 3 dagen OV en musea.
Gisteravond de plannen omgegooid wegens het weer... en ons fysiek... nu voor 2 dagen een hop on hop off bus geregeld en de uberapp voor taxi's (op aanraden van @:molo ) geactiveerd.
Trammetjes doen we wel los als het uitkomt.
Kunnen we iig woensdag en donderdag op 2 trajecten lekker overdekt in de bus toeren en uit en instappen waar we zin an hebben. En die bus stopt voor ons hotel.
Feli dan! Wat doe je nu dan?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:21 schreef Molo het volgende:
Tevens dank aan @:vanyel voor haar enthousiasme over het ambtenarenleven, ik ben er nu ook eentje geworden
Tsk, word ik niet eens genoemdquote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:21 schreef Molo het volgende:
Tevens dank aan @:vanyel voor haar enthousiasme over het ambtenarenleven, ik ben er nu ook eentje geworden
20 rondjes verder. Meneer vind het prachtig.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Oh klopt hoor. Het is een mooi park met een mooi bad. Ook leuk voor kleuters.
Maar hij vond Heijderbos spannender denk ik. Dat was zijn allereerste wildwaterbaan. Hij dacht waarschijnlijk dat ze allemaal hetzelfde zijn.
Komt wel goed.
Excuses excusesquote:
Ja, val onder rijks.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 14:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Excuses excuses![]()
![]()
Bal jij ook onder de Rijks CAO eigenlijk?
En gaf jij nou ook deels nog les, of heb ik dat verkeerd onthouden (of outdated info)?
Lekker bezig, en erna staatssecretaris worden ofzo?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 14:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, val onder rijks.
Ik heb tot vorig jaar zomer les gegeven. Daarna kon ik het niet meer combineren met mijn huidige functie. Ik werk 40 uur en het is stervensdruk. Kan de tijd niet meer er mee combineren.
Eerst volgende cursus is politiek en macht. Herkennen van situaties en hoe je er mee om kan gaan. En kan beïnvloeden. Mijn rol wordt steeds meer adviserend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Espresso Martini eitjes van de Lidl zijn ergggg lekkerquote:Op zaterdag 9 maart 2024 14:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Feli dan! Wat doe je nu dan?
Pm anders?
Was ik ook bij de HEMA, koop 2 x eitjes in een zakje: caramel zout en stroopwafel.
En pas toen ik naar buiten liep, zag ik de schep eitjes![]()
&Cat-astrophe
S000 en je hebt tijd om dat allemaal te bekijken?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Was vanmorgen bij de kringloopwinkel, 135 DVD's gekocht voor 75 Euro.
Ik kijk ze deels, zet er ook een flink deel in de deel en ruil kast op mijn werk, wil mijn teamleden motiveren films te kijken zonder D synchronisatie zodat hun Engels beter wordt. Deel van de mensen op het hoofdkantoor is heel enthousiast en vind het een geweldig initiatief.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
S000 en je hebt tijd om dat allemaal te bekijken?
Dan heb ik ook nog een Grote doos Specials voor je.
quote:Op zaterdag 9 maart 2024 14:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekker bezig, en erna staatssecretaris worden ofzo?Ben ik daar niet te burgerlijk voor?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De Tompouce paaseitjes van de Hema zien er leuk uit, maar vallen qua smaak tegen…quote:Op zaterdag 9 maart 2024 14:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Feli dan! Wat doe je nu dan?
Pm anders?
Was ik ook bij de HEMA, koop 2 x eitjes in een zakje: caramel zout en stroopwafel.
En pas toen ik naar buiten liep, zag ik de schep eitjes![]()
&Cat-astrophe
Och erm, sterktequote:Op zaterdag 9 maart 2024 16:42 schreef derLudolf het volgende:
Eens zien of ik zo in de benen kan komen, of kan lopen. Kwam vorige poging niet tot de deur. Inmiddels weer 1000mg paracetamol verder en m'n pa is onderweg om zalf met Diclofenac te halen.
Niet kunnen bukken om uit het schaaltje van tafel te pakken scheelt ookquote:Op zaterdag 9 maart 2024 16:52 schreef Barreltje het volgende:
sterket DerLudolf!
en het is maar goed dat er hier geen paaseitjes zijn zoals in Nl.. dan schoot het helemaal geen meter op met mn dieet :p
quote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet kunnen bukken om uit het schaaltje van tafel te pakken scheelt ook
gewoon op het aanrecht zettenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
naproxen zit er half uur in ofzo, dus niet moet binnen een half uur iets doen.quote:
Zalf?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 16:42 schreef derLudolf het volgende:
Eens zien of ik zo in de benen kan komen, of kan lopen. Kwam vorige poging niet tot de deur. Inmiddels weer 1000mg paracetamol verder en m'n pa is onderweg om zalf met Diclofenac te halen.
Voltaren emugel? Maar geen idee of dat samen mag met naproxen Tablet, dus wacht eerst even af of dat iets gaat doen.quote:
Geen nieuwe kennis voor mijquote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De Tompouce paaseitjes van de Hema zien er leuk uit, maar vallen qua smaak tegen…
[ afbeelding ]
Niet de manier waarop je wil afvallen natuurlijkquote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik was de moestuin aan het omspitten en gooide wat grond wat verder weg en toen "knak"quote:Op zaterdag 9 maart 2024 18:34 schreef sigme het volgende:
Te veel hooi op de vork genomen, @:derludolf?
Beterschap, spit is klote.
Goed rust houden dan maar. Je kan je tijd nuttig besteden door je te verdiepen in de ‘no dig methode’quote:Op zaterdag 9 maart 2024 18:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik was de moestuin aan het omspitten en gooide wat grond wat verder weg en toen "knak"
Ik verneem het nog steeds flink, maar kon wel paar rondjes lopen door het huis en beetje helpen met koken.
Wat is de landbouw niet kerende grondbewerking heet, of no till.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 18:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Goed rust houden dan maar. Je kan je tijd nuttig besteden door je te verdiepen in de ‘no dig methode’
Ik heb laatst een Gouden 20 mark gekocht uit 1898 ofzo. Niet als verzameling maar belegging.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Proefdruk op donkeroranje papier. Van de achterkant van het Kroatische 500 Kuna biljet met het Paleis van Diocletianus in Split erop. Daar ga ik binnenkort heen op vakantie![]()
En het biljet zelf is me net iets te prijzig voor leuk![]()
[ afbeelding ]
Kan ook. Bullion coins zie je ook mensen doen. Krugerrands, silver dollars dat soort dingen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb laatst een Gouden 20 mark gekocht uit 1898 ofzo. Niet als verzameling maar belegging.
Het was laat op de middag en ik had de laatste !!! 😎twee échte tompoucen 🎉quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De Tompouce paaseitjes van de Hema zien er leuk uit, maar vallen qua smaak tegen…
[ afbeelding ]
Krugerrand is nooit betaalmiddel geweest toch. Op de Wiener Philharmoniker munten staat ook een een waarde, maar je zou gek zijn ze daarvoor weg te geven.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan ook. Bullion coins zie je ook mensen doen. Krugerrands, silver dollars dat soort dingen.
Ziet eruit als iets om toch nog die laatste paar honderd euro uit mensen te persen die op zich wel interesse hebben maar een hele niet kunnen betalen of zoquote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Krugerrand is nooit betaalmiddel geweest toch. Op de Wiener Philharmoniker munten staat ook een een waarde, maar je zou gek zijn ze daarvoor weg te geven.
Deze kost ¤255 maar er staat een waarde op van ¤10. Ik denk dat een eurocent munt groter is, vraag me af of je er een kilo appels mee kunt kopen bij de groenteboer![]()
https://www.shop-goudwiss(...)rmoniker-110-oz-2024
Een hele is ook best duur ja. Ik moet zelf voorzien in m'n pensioen en heb nu een keer goud gekocht, ga ik vaker doenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziet eruit als iets om toch nog die laatste paar honderd euro uit mensen te persen die op zich wel interesse hebben maar een hele niet kunnen betalen of zo![]()
Leuke race om te kijken dit. Geen standaard optocht 50 rondes lang.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben de hele dag lekker buiten geweest maar heb weinig van de lijst kunnen strepen. Soms heb je zo'n dag.
Ik had me verheugd op het schaatsen maar men wil eerst F1 kijken
Ik zal eens beter opletten danquote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:17 schreef z80 het volgende:
[..]
Leuke race om te kijken dit. Geen standaard optocht 50 rondes lang.
Gaat vast niet over Ome Cors Showduo?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:19 schreef borisz het volgende:
De film Ome Cor aan het kijken. Het is vooral vermakelijk.. Met alle Rotterdammerts die zijn opgetrommeld. En een paar van daarbuiten.
Nee deze Ome Corquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gaat vast niet over Ome Cors Showduo?
Lekker Grieks!quote:
Lekker grieks!!!quote:
Je kunt je ook heus best inleven in mijn nieuwe sigquote:Op zondag 10 maart 2024 08:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
O wat zij van de fantastische tips zegt.
Ik erken het bestaan niet eensquote:Op zondag 10 maart 2024 08:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je kunt je ook heus best inleven in mijn nieuwe sig
Dan moeten de bezorgers (scholieren die nogal eens wisselen) per huis op hun telefoon kijken of er folders bezorgd moeten worden? Lijkt me niet heel praktisch werken.quote:Op zondag 10 maart 2024 09:31 schreef Syrena het volgende:
Wisten jullie dit?
https://www.emerce.nl/nie(...)online-aanuit-zetten
We hadden dus ineens een pak folders in de bus, ondanks NEE stickernu maar afgemeld.
We leven écht niet onder een steen qua nieuws, maar dit hadden we dus blijkbaar gemist.
Overheid en gemeente staat ook niets, zij bieden de stickers nog gewoon aan![]()
Had er ook nog nooit van gehoord, maar moet je de commentaren eronder eens lezen van oa bezorgers. Gaat niet werken. Ik woon in een appartement, stel dat niemand een sticker heeft, dan moet zo’n bezorger een lijstje bij zich hebben wie wel wie nietquote:Op zondag 10 maart 2024 09:31 schreef Syrena het volgende:
Wisten jullie dit?
https://www.emerce.nl/nie(...)online-aanuit-zetten
We hadden dus ineens een pak folders in de bus, ondanks NEE stickernu maar afgemeld.
We leven écht niet onder een steen qua nieuws, maar dit hadden we dus blijkbaar gemist.
Overheid en gemeente staat ook niets, zij bieden de stickers nog gewoon aan![]()
Als je een dagblad bezorgt doe je hetzelfde toch?quote:Op zondag 10 maart 2024 09:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan moeten de bezorgers (scholieren die nogal eens wisselen) per huis op hun telefoon kijken of er folders bezorgd moeten worden? Lijkt me niet heel praktisch werken.
Dat is eerder andersom. De adressen waar het wel bezorgd moet worden zijn de uitzondering.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je een dagblad bezorgt doe je hetzelfde toch?
Dat is ook weer zo. Ik heb 1 week kranten bezorgd. Wat een marteling was dat zegquote:Op zondag 10 maart 2024 10:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat is eerder andersom. De adressen waar het wel bezorgd moet worden zijn de uitzondering.
In Haarlem is het beleid nee tenzij. Dus krijg geen folders of je moet een ja-sticker op de bus te hebben.quote:Op zondag 10 maart 2024 09:31 schreef Syrena het volgende:
Is er een telnr ergens?quote:Op zondag 10 maart 2024 11:05 schreef Tuindier het volgende:
[ afbeelding ]
Zouden jullie op basis hiervan concluderen dat de Hema open is, of dat ze vanaf 12 uur open zijn?
Als je 'm open klapt staat er dat het van 12-17 is. Maar dat groen en 'open tot' suggereert wat anders dus ik had hem niet verder opengeklapt.quote:
Hier in het dorp is ie dicht op zondagquote:Op zondag 10 maart 2024 11:08 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Als je 'm open klapt staat er dat het van 12-17 is. Maar dat groen en 'open tot' suggereert wat anders dus ik had hem niet verder opengeklapt.
Als je een filiaal gekozen hebt, zie ik dit. Met openingstijden per dag:quote:Op zondag 10 maart 2024 11:08 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Als je 'm open klapt staat er dat het van 12-17 is. Maar dat groen en 'open tot' suggereert wat anders dus ik had hem niet verder opengeklapt.
Wat is inmijnbus en waarvoor dient het?quote:Op zondag 10 maart 2024 11:28 schreef AnneX het volgende:
Tralala:…” Op 1 januari 2023 zal heel Nederland zijn overgegaan op InMijnBus. Middels een online publiekscampagne vanaf het tweede kwartaal van dit jaar zal MailDB de komst van InMijnBus onder de aandacht brengen van de Nederlandse consument.…”
Lees het hier…op fok![]()
De ja/nee sticker werkt prima.
Het zou wel lekker zijn om met een zonnetje in de tuin te werken.
Anders gaat het voorbij. Geen zin in een stukke rug als derLudolf.
Vestje aan…vestje uit…Lisboã ligt net als Bloemendãl aan de kust hē!quote:Op zondag 10 maart 2024 11:29 schreef Blues het volgende:
Jongus!
De hele week zagen we voor di/wo/do/vrij regen en matige tempjes in Lisboa.
Kijk ik nu op 3 verschillende online weersites...![]()
![]()
19/20 graadjes en 1 drupje
![]()
![]()
Laat ons nou ook gewoon meezoeken!quote:Op zondag 10 maart 2024 11:37 schreef Tuindier het volgende:
Ja, jongens, ik snap het wel, als ik doorklik. Maar ik checkte snel en stond vervolgens voor een dichte deur en verbaasde me over de manier van weergeven. That's all.
Ik heb het idee dat het verloop daar minder hoog is, bovendien is het aantal abonnees beperkt.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je een dagblad bezorgt doe je hetzelfde toch?
De eerste hit op Google geeft vaak ook niet de juiste openingstijdenquote:Op zondag 10 maart 2024 11:37 schreef Tuindier het volgende:
Ja, jongens, ik snap het wel, als ik doorklik. Maar ik checkte snel en stond vervolgens voor een dichte deur en verbaasde me over de manier van weergeven. That's all.
Komt dat ook niet van een site, die dan ‘vraagt/lokt’ : bent u de eigenaar en laat het weten…#spamquote:Op zondag 10 maart 2024 11:56 schreef Syrena het volgende:
[..]
De eerste hit op Google geeft vaak ook niet de juiste openingstijdenIk stond voor een dichte Action en een student beweerde dat onze bieb tot 22 uur open was volgens Google. "Kijk maar!" Nope nope nope
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, daar was ik anders wel geweest ja. Zoals het nu gaat had ik er wel een rondje kunnen lopen maar doe het nog even kalm aan.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:02 schreef AnneX het volgende:
@:derLudolf nu mis je de Fotografica! Hopelijk gaat het goed met je geplande reis volgende week! Is het een roadtrip? en kun je dan evt. wisselen met rijden?
De dronebeelden van de synagoge naar de Hollandse Schouwburg waren mooi, de boodschap uiteraard ook, maar ik vond het ook erg gekunsteld met die kinderen die hun ingestudeerde tekstjes opdreunden…quote:Op zondag 10 maart 2024 12:40 schreef Blues het volgende:
Mooi vormgegeven opening van het Holocaust museum op tv.
Dat is geen spamquote:Op zondag 10 maart 2024 12:02 schreef AnneX het volgende:
[..]
Komt dat ook niet van een site, die dan ‘vraagt/lokt’ : bent u de eigenaar en laat het weten…#spam
Overact ja dat was jammer, ook het lopen door de kweekschool..ze kijken wel, maar zien ze het ook.quote:Op zondag 10 maart 2024 13:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De dronebeelden van de synagoge naar de Hollandse Schouwburg waren mooi, de boodschap uiteraard ook, maar ik vond het ook erg gekunsteld met die kinderen die hun ingestudeerde tekstjes opdreunden…
Die schnickelfritz heeft gaten in zijn donuts zekerquote:Op zondag 10 maart 2024 12:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vanmorgen bij het hotel de Route du Bigot opgereden en nu donuts bij Snickelfritz () in Bordeaux.
quote:Op zondag 10 maart 2024 14:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Die schnickelfritz heeft gaten in zijn donuts zeker![]()
De laatste korte film hebben we toch nog op een nieuwssite gevondenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me van de week al af, of t jullie gelukt was. Hoeveel films hebben jullie voor deze uitreiking gezien?
Dacht gisteren nog, in hoeveel tijd hebben jullie hoeveel uur film gekeken?quote:Op zondag 10 maart 2024 15:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De laatste korte film hebben we toch nog op een nieuwssite gevonden![]()
Dus vanmorgen 2 lange films en 1 korte gekeken en dan zometeen nog 1 lange en 2 korte en dan hebben we weer alle Oscarfilms gezien dit jaar
This post is worthless without...quote:Op zondag 10 maart 2024 16:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Volgens mij heb ik net (samen met een andere user) een potentiële diagnose gesteld op Reddit
Topic ging over aparte dingen die iemand kan. Waarbij een user een truukje postte wat past bij een bindweefselziekte. Ik een controle vraag stellen: ja, ook dat symptoom (wat normaal niet als ziekte gezien wordt) klopte.
Natuurlijk passen hier vele slagen om de arm, maar heb hem toch aangeraden eens met de huisarts te gaan babbelen. Want ook de milde vorm van dit syndroom kan op langere termijn klachten geven. Die je tot op zekere hoogte goed kunt voorkomen.
Twee van de vijf acceptabel?quote:Op zondag 10 maart 2024 16:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
This post is worthless without...
Uuhhh
Link
Truukje
Symptoom
Toch minstens 1 van deze.
Vinjenie?
Gisteren en vandaag zo'n 10 uur in totaalquote:Op zondag 10 maart 2024 15:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dacht gisteren nog, in hoeveel tijd hebben jullie hoeveel uur film gekeken?
quote:Op zondag 10 maart 2024 12:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vanmorgen bij het hotel de Route du Bigot opgereden en nu donuts bij Snickelfritz () in Bordeaux.
quote:1. (US, dialectal, especially Pennsylvania) A child, especially a mischievous one; especially as a nickname or term of endearment, or exasperation. Alternative letter-case form of Snicklefritz.
2.(slang) A random strain of marijuana that has low potency.
Pfff, ik kan nog geen uur naar een film kijken.quote:Op zondag 10 maart 2024 16:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gisteren en vandaag zo'n 10 uur in totaal
De rest van de tijd viel het goed mee en kwam het op 3 a 4 films per week.
Ik zeg het te weinig maar ik lees met plezier over dit soort dagenquote:Op zondag 10 maart 2024 14:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gezwommen, ingevallen bij een deelnemer omdat de mijne ziek was en haar vaste begeleider ook. Van haar een hoop knuffels gekregen en verder ben ik rondgecommandeerd in het zwembad![]()
Boodschappen gedaan bij de Lidl en daar de halve zwemclub weer tegengekomen (want die ligt lekker dichtbij het zwembad). Inclusief doodvermoeide jongeman die -naast mamma helpen met scannen- nog net met een slap handje hallo en tot ziens kon zwaaien![]()
Lunch met broodjes die ik gisteren mee had gekregen en salade die ik twee dagen eerder had meegekregen.
Intussen wasjes aangezet.
En balkon schoongemaakt en wat potten gevuld met viooltjes. Lente![]()
Katten over de flos want er waren deuren open die al een poos niet open waren, en ik liep teveel rond om als matras te dienen. Dus dat lig ik nu goed te maken.
Ook Replacement for a name that one has forgotten. aldus UrbanDictionary. Handig voor tijdens een uitwisselingquote:Op zondag 10 maart 2024 16:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Maar, dat is dus een woord.
[..]
Beter…quote:Op zondag 10 maart 2024 18:37 schreef Blues het volgende:
[..]
We smeren de keeltjes!
https://www.zaras.nl/
Ja, het was fris, heb het laatste deel lekker warm vanuit de kantine bekeken.quote:Hoe was honkbal?
Koud?
quote:Op zondag 10 maart 2024 18:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ook Replacement for a name that one has forgotten. aldus UrbanDictionary. Handig voor tijdens een uitwisseling
IS HET NOU NOG NIET OVER, ROT HIELquote:Op zondag 10 maart 2024 20:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:tele6, hoe is het met de foamroller?
Ik dacht aan je. Ik zit nu met een balletje met uitstulpsels onder mijn hiel mijn hielspoor te bestrijden
Gebruik je daarnaast ook 4x1000 pcm voor de spiegel ?!quote:Op zondag 10 maart 2024 20:14 schreef derLudolf het volgende:
* derLudolf kijkt op klok
Ja, naproxen is uitgewerkt. Dat verneem ik.
Er zitten er drie Grieken bij elkaar in de buurt en één Griek is echt de moeite waard in Zandvoort. Blijkbaar deze.quote:Op zondag 10 maart 2024 20:18 schreef Blues het volgende:
Alsof in een restaurantje in Griekenland zaten![]()
![]()
golfer in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #33
(dit keer telefoonfoto's omdat er iemand (ik) de camera in de auto lieten liggen)
Ahh grappigquote:Op zondag 10 maart 2024 20:32 schreef borisz het volgende:
[..]
@:sarabi ik had nog een box van Beernami hier staan. En daar trof ik zojuist een Kers op de Taart in aan.
Ja dat doe ik. Neem straks als ik naar bed ga de 4e. Tweede naproxen laat ik even zitten, zijn geen snoepjes.quote:Op zondag 10 maart 2024 20:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Gebruik je daarnaast ook 4x1000 pcm voor de spiegel ?!
Beterschap.... heeft tijd nodig, maar het gaat echt beter worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |