Nee, want ik kreeg de vibe dat je zelf niet erg je best hebt gedaan om ea zelf uit te zoeken.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:06 schreef _mido het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je mijn post, vijf (5!) hele zinnen, helemaal gelezen hebt?
Kleine update. Handig voor mensen die dit ook willen. De oude trafo had niet de juiste wattages waardoor de ledlampjes zoemden en knipperden. Trafo ook vervangen (12v en 0 tot 150 watt). Werkt nu perfect. Kan je zelfs led en halogeen door elkaar gebruiken (mocht je dat willen).quote:Op zondag 4 februari 2024 15:08 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je kan de trafo ook laten zitten en er twaalf volt leds in drukken.
Dat zal niet met het vermogen van de trafo te maken hebben gehad. Led gebruikt maar een kwart of minder dan halogeen.quote:Op maandag 19 februari 2024 10:53 schreef Z het volgende:
[..]
Kleine update. Handig voor mensen die dit ook willen. De oude trafo had niet de juiste wattages waardoor de ledlampjes zoemden en knipperden. Trafo ook vervangen (12v en 0 tot 150 watt). Werkt nu perfect. Kan je zelfs led en halogeen door elkaar gebruiken (mocht je dat willen).
Ah wel tof idee qua ladeverdelerquote:Op donderdag 15 februari 2024 18:19 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Pinterest is vaak wel handig voor het opdoen van ideeën. Ik heb zelf ook zo'n Le Mans kast (zo heet het) en heb mijn deksels in een (andere) lade staan van de keuken in een ladeverdeler.
Ik denk dat ik dan inderdaad voor de lades ga. Moet even kijken hoe ik het ga monteren maar das een leuk klusje voor op een zondagmiddag. Thanksquote:Op donderdag 15 februari 2024 11:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik zie een paar werkbare oplossingen.
Als je niet zo ver wilt bukken kan je natuurlijk gewoon een rechte lade maken en die hoek die overblijft vergeten. Bij een draaiplank ben je ook een deel van je ruimte kwijt om de bocht te kunnen maken dus lever je voor die ene rechte lade niet schrikbarend veel in.
Als bukken geen probleem is zo ik gewoon een vaste plank maken over de hele breedte. Je hebt dan wel de hele ruimte alleen zijn de deksels die je weinig gebruikt net iets minder bereikbaar.
Of op zoek naar de fabrikant van deze. Zo te zien zitten de scharnieren aan de zijkant van de kast, dat is kwa stevigheid makkelijker te maken dan een as die vrij staat in de kast. Hoewel je met die oplossing veel meer aan hoogte inlevert.
Ik zou zelf voor die la gaan. Makkelijk bereikbaar en relatief eenvoudig uit te voeren.
Trafo's willen ook nog wel eens een ondergrens hebben waarop ze gaan werken (20 tot 150w bijv.).quote:Op maandag 19 februari 2024 11:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat zal niet met het vermogen van de trafo te maken hebben gehad. Led gebruikt maar een kwart of minder dan halogeen.
Mooi dat het gelukt is.
Die leggen zeker niet gratis een kabel naar mijn eerste verdieping als mijn router gewoon beneden hangt en mijn tv beneden is aangeslotenquote:Op donderdag 7 maart 2024 10:00 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 indien ziggo, komt een monteur gratisss met de juiste spullen.
En zij zijn telefonisch goed te bereiken voor overleg.
Sluit je hoofd deco als router aan op je modem, dan draai je je eigen netwerkje. Wissel je van van provider, dan is het modem omwisselen en klaar.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Hi! Ik heb een vraag. Ik heb momenteel drie stuks TP-link M4 achter mijn router hangen in AP mode. Eentje in de meterkast (de 'hoogd'deco, eentje bedraad aan de hoofddeco op zolder en eentje via wifi verbonden op de eerste verdieping. Nu las ik recent op het forum van ziggo (geloof ik) dat je helemaal niet de tweede en derde deco echt aan de hoofd deco hoeft te hangen, kan ook aan de router, als je maar eerst de hoofd deco hebt ingesteld. Dat betekent dat ik mijn hoofd deco in de woonkamer zou kunnen zetten ipv in de meterkast, die op zolder gewoon meteen aan de router kan hangen en die op de eerste verdieping dan ook bedraad aan de router zou kunnen hangen. Er loopt alleen nu nog geen draad naar de eerste verdieping.
Dus ik dacht, prima, trek ik die erdoorheen, connector erop, prima. Maar toen ging ik googlen naar internetkabel. Cat5e, cat6, afgeschermd, niet afgeschermd, dubbel, flexibel, niet flexibel, verschillende kernen..
De draad van meterkast naar zolder is door kpn getrokken 7.5 jaar geleden. Daar is aan beide kanten gewoon een connector op gezet, en is ook niet op een wandcontactdoos afgewerkt dus boven. Komt gewoon draad uit de muur en die zit in mn deco. Is ook prima daar, staat een kastje voor en huurhuis dus het hoeft er ook niet mooi uit te zien. Beneden hetzelfde. Ik vermoed dus dat dat flexibele kabels zijn - bij die beneden heb ik er zelf zo'n 'klap-connector' op gemonteerd, maar toen wist ik nog helemaal niks van soorten kabels enzo.
Op eerste verdieping wil ik de kabel naar mijn werkkamer. Nu zag ik dus dat als je naar een wandcontactdoos wil, je een niet flexibele moet hebben. Maar die monteren ze in meterkast dan wel weer af op een patchkastje en dat wil ik dan weer niet. Ik zal hooguit 1x per jaar die kabels uit de router trekken, namelijk als ik van provider wissel. Zou dat dan wel gewoon kunnen?
En als ik het zoals zolder en in woonkamer doe, dus zonder wandcontactdoos, dan zou ik dus gewoon een flexibele kunnen trekken ook en dan aan beide kanten connector op zetten, klopt dat?
Dan blijft nog over: wat voor kabel verder. Is CU kern voor mijn gebruik echt nodig, of is CCA ook prima? En U-UTP, F-UTP etc, geen idee wat voor mij nou nodig is. Mijn internet is glasvezel (tenzij op dat moment bij Ziggo) en meestal heb ik 1Gbit abbo. Het liefst zodanig dat ik met zo'n klapconnector kan aansluiten waar je verder geen speciaal gereedschap voor nodig hebt (deze heb ik nog liggen), want daarvan weet ik dat ik t kan aansluiten. Iemand tips? Welke kabel moet ik hebben die gewoon voldoet voor thuiswerken en teams meetings etc bedraad op die deco? En die niet de hoofdprijs kost?
Met Cat5 ga je niet je volle snelheid halen, en heb je kans op storing op de kabel bijvoorbeeld door andere apparatuur en kabels in de meterkast. Cat6e heeft een isolatie tegen die storing. Ik was zelf gewoon voor de goedkoopste 6e kabel gegaan.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:24 schreef vlindertje89 het volgende:
De draad van meterkast naar zolder is door kpn getrokken 7.5 jaar geleden. Daar is aan beide kanten gewoon een connector op gezet, en is ook niet op een wandcontactdoos afgewerkt dus boven. Komt gewoon draad uit de muur en die zit in mn deco. Is ook prima daar, staat een kastje voor en huurhuis dus het hoeft er ook niet mooi uit te zien. Beneden hetzelfde. Ik vermoed dus dat dat flexibele kabels zijn - bij die beneden heb ik er zelf zo'n 'klap-connector' op gemonteerd, maar toen wist ik nog helemaal niks van soorten kabels enzo.
Op eerste verdieping wil ik de kabel naar mijn werkkamer. Nu zag ik dus dat als je naar een wandcontactdoos wil, je een niet flexibele moet hebben. Maar die monteren ze in meterkast dan wel weer af op een patchkastje en dat wil ik dan weer niet. Ik zal hooguit 1x per jaar die kabels uit de router trekken, namelijk als ik van provider wissel. Zou dat dan wel gewoon kunnen?
En als ik het zoals zolder en in woonkamer doe, dus zonder wandcontactdoos, dan zou ik dus gewoon een flexibele kunnen trekken ook en dan aan beide kanten connector op zetten, klopt dat?
Dan blijft nog over: wat voor kabel verder. Is CU kern voor mijn gebruik echt nodig, of is CCA ook prima? En U-UTP, F-UTP etc, geen idee wat voor mij nou nodig is. Mijn internet is glasvezel (tenzij op dat moment bij Ziggo) en meestal heb ik 1Gbit abbo. Het liefst zodanig dat ik met zo'n klapconnector kan aansluiten waar je verder geen speciaal gereedschap voor nodig hebt (deze heb ik nog liggen), want daarvan weet ik dat ik t kan aansluiten. Iemand tips? Welke kabel moet ik hebben die gewoon voldoet voor thuiswerken en teams meetings etc bedraad op die deco? En die niet de hoofdprijs kost?
Ze staan nu in AP mode en wifi van de router (modem) uit, en dat heeft precies hetzelfde effect wat jij beschrijft. Ik heb er een gastennetwerk en gewoon netwerk op, voor wisselen van provider hoef ik alleen modem om te wisselen en alles werkt weer. Ik weet dat het niet bedraad hoeft, maar de snelheid van mijn verbinding is echt beduidend hoger als ik aangesloten ben op een van de twee bedraad aangesloten deco's dan op de met wifi aangesloten deco. En die laatste staat dus juist op de verdieping waar mijn thuiswerkkamer is waar ik ook teams meetings heb enzo, vandaar dat ik graag juist wel bedraad wil. En de twee extra deco's hoeven dus niet per se op de hoofddeco aangesloten te worden, kan ook op het modem, als je maar eentje als eerst installeert als hoofddeco. Vandaar dat ik nu toch bedraad wil, want eerder dacht ik ook dat ze per se op de hoofddeco moesten en die plek zat al vol.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 07:26 schreef lipje het volgende:
[..]
Sluit je hoofd deco als router aan op je modem, dan draai je je eigen netwerkje. Wissel je van van provider, dan is het modem omwisselen en klaar.
Heb je gasten, dan zet je het gastennetwerk aan op de deco of je geeft ze de code van je draadloos modem.
In principe hoef je alleen de hoofd deco bedraad aan te sluiten, de rest werkt draadloos. Je hebt per deco ook maar 2 plekken voor bedraad aan te sluiten, dus dat is ook niet veel.
Dank. En is flexibel dan dus prima? Dan is dat denk ik de makkelijkste oplossing inderdaad.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Met Cat5 ga je niet je volle snelheid halen, en heb je kans op storing op de kabel bijvoorbeeld door andere apparatuur en kabels in de meterkast. Cat6e heeft een isolatie tegen die storing. Ik was zelf gewoon voor de goedkoopste 6e kabel gegaan.
Heb er een klok mee hangen, so far so good…quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:16 schreef YourCaptor het volgende:
Heeft iemand ervaring met die Tesa plakspijkers? Ik wil een spiegel in het toilet ophangen. En wil niet in de tegels boren. Ik wil ook niet dat die spiegel naar beneden komt.
Hier ook, een hele wand met schilderijtjes mee opgehangen omdat het in de TV-hoek is en daar overal bedrading loopt. Opgehangen, nooit losgekomen, hangt er nu zo'n 2 jaar.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:16 schreef YourCaptor het volgende:
Heeft iemand ervaring met die Tesa plakspijkers? Ik wil een spiegel in het toilet ophangen. En wil niet in de tegels boren. Ik wil ook niet dat die spiegel naar beneden komt.
Er is een verschil tussen een conventionele radiator en een convectie radiator. Een conventionele werkt door het metaal op te warmen, een convectie verwarmt vooral de lucht.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 22:54 schreef Joeri. het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met (verschillende) radiatoren? Ik zie dat er veel op de markt zijn. Allerlei verschillende merken. Als leek zou ik zeggen dat de meeste standaardradiatoren (ik gebruik even geen link naar webwinkel/merk, ik weet niet dit is toegestaan) met dezelfde technieken, materialen e.d. werken.
De meesten zien er ook hetzelfde uit.
Zijn er echt nog doorslaggevende verschillen tussen merken of is dit verwaarloosbaar en hoef ik hier niet teveel over na te denken? Alvast bedankt!
Is dat niet afhankelijk van het bouwjaar van je woning ? En de aard van de werkzaamheden ?quote:Op donderdag 21 maart 2024 19:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb een offerte gekregen om nieuwe kozijnen met hr++ glas te laten plaatsen door heel het huis. In de offerte staat 21% btw gerekend.
Hoort dat niet 9% te zijn (op arbeid)
Voordat ik de vraag stel aan het bedrijf
https://www.belastingdien(...)mheden_aan_woningen/quote:Btw-tarief werkzaamheden aan woningen
Het isoleren, schilderen, stukadoren en behangen van woningen die ouder zijn dan 2 jaar valt onder het 9%-tarief.
Ook het schoonmaken in woningen valt onder het 9%-tarief. Hierbij hoeft de woning niet ouder dan 2 jaar te zijn.
Het 9%-tarief geldt ook als u als hoofdaannemer het werk uitbesteedt aan een onderaannemer. Maakt het werk deel uit van een groter aannemingswerk? Dan splitst u in uw offerte en factuur de werkzaamheden die onder het 21%-tarief vallen en de werkzaamheden die onder het 9%-tarief vallen.
Woning is 20 jaar dus dat valt binnen de eisen en de aard van werkzaamheden is isoleren (kozijnen plaatsen tbv verbeteren woningisolatie telt ook mee)quote:Op donderdag 21 maart 2024 19:56 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is dat niet afhankelijk van het bouwjaar van je woning ? En de aard van de werkzaamheden ?
[..]
https://www.belastingdien(...)mheden_aan_woningen/
Als het alleen om dit deel gaat dan hoeft de verwarming iet uit, hooguit wat lager zetten zodat het niet per ongeluk flink op gaat stoken als je bezig bent. Als de afsluiter (kraan) zelf ook vervangen moet zal de waterdruk er af moeten. bij een vloerverwarming is het dan ongeveer het hele systeem leeg laten lopen.quote:Op donderdag 21 maart 2024 16:56 schreef YourCaptor het volgende:
Ik heb een actuator op mijn vloerverwarming die niet goed op zijn montage-ring klemt, hij zit daarom scheef. Denk dat ie kaput is. Als ik deze wil vervangen, moet ik dan de vloerverwarming uitschakelen? Kan dat zomaar?
Gaat om zo'n ding:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |