Ik antwoord altijd maar dat ik graag teveel betaalquote:Op donderdag 7 maart 2024 17:54 schreef Blues het volgende:
g werd weer gebeld door iets met glasvezel.
Met de bejaarde slogan: dus u wilt niet overstappen en teveel blijven betalen?
Toen de glasvezelkabel hier onlangs de grond in ging stonden er 'spontaan' 2 Odido gasten aan de deur die hun introductie begonnen met 'Hé meneer, wat betaal jij nu voor je internet?'.quote:Op donderdag 7 maart 2024 18:31 schreef sigme het volgende:
Ik had gister m’n glasvezelboer aan de lijn. Die wou me ook al minder laten betalen maar alleen als ik meer afnam. Dat zag ik niet zitten en toen waren we, allervriendelijkst, wel klaar en hebben we elkaar een goede avond gewenst.
Ik heb nu, zonder glasvezel, 500 Mbit/s download en 50 Mbit/s upload, twee mediaboxen + onbeperkt vaste telefonie.quote:Getoond aanbod is i.c.m. 1-jarig Internet + TV abonnement (tot max. 2 Gbit/s) incl. eerste Mediabox. Na de eerste 8 mnd betaal je min. ¤ 50/mnd (voor 100 Mbit/s).
Verwachte maximumsnelheid op je adres: 100 Mbit/s down | 30 Mbit/s up.
Als het walnoot heet, er uitziet als een walnoot en smaakt als een walnoot, dan mag je er toch vanuit gaan dat het een walnoot is en dat als je daar allergisch voor bent dat je het niet moet eten.quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:43 schreef z80 het volgende:
Wij van de afdeling opendeuren komen even de open deur intrappen.
Veiligheidswaarschuwing: Dirk waarschuwt voor 1Bite Gepelde walnoten.
Na controle is gebleken dat het allergeen walnoot niet vermeld staat op de verpakking.
Eet de noten niet als u een allergie voor walnoten heeft.
Ja kut is dat. Van die zichzelfbelangrijkvindersquote:Op donderdag 7 maart 2024 20:01 schreef derLudolf het volgende:
Wat een slechte starter bij het schaatsen. Volgens mij was deze vrouw ook in Heerenveen met het NK afstanden toen ik er was afgelopen december. Laat schaatsers te lang wachten.
Wat heb je daar wel of niet voor hoeven doen?quote:Op donderdag 7 maart 2024 20:02 schreef borisz het volgende:
Ziggy stopt me steeds cadeautjes toe. Twee jaar op rij niets voor ESPN hoeven te betalen en daarvoor ook niet voor alle TV Zenders en een jaar Film1. Al heb ik van die laatste twee bijna niet gebruik gemaakt.
Er is een oosten wind, dat zal het probleem zijn.quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:02 schreef MadMaster het volgende:
Morgen krijgen we hier volgens de deskundigen 11 uur volop zon.
De gevoelstemperatuur is echter maar 4 graden…
quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is een oosten wind, dat zal het probleem zijn.
Slimme meidquote:Op donderdag 7 maart 2024 19:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik stap inmiddels elk jaar over, tot nu toe steeds heen en weer tussen Ziggo en KPN. De eerste paar jaar dat ik hier woonde kreeg ik bij aangeven te willen overstappen steeds gewoon de nieuwe klanten korting bij KPN, dus toen bleef ik daar. Toen ze daarmee stopten gaan hoppen, scheelt gewoon teveel geld om niet te doen. Afgelopen twee jaar erg goeie deals, ¤35 per maand voor een jaar bij 1Gbit glasvezel bij KPN en sinds augustus 12 maanden voor ¤42 met 1Gbit bij Ziggo.
Ik ga denk ik dit weekend de overstap naar Odido alvast vastleggen voor per augustus. Hun deal is echt goed nu, KPN komt niet verder dan 6 maanden 50% korting. Bij Odido 8 maanden voor ¤30, en dan 4 maanden voor ¤70. Plus ¤45 cashback via cashbackXL, en ik zet dan per augustus mn sim only mobiel abbo naar Ben, dan gaat er nog eens ¤5 per maand af. Dan zit ik op afgerond ¤35 per maand weer voor een jaar op 1Gbit glasvezel. Da's ook de beste deal die ik ooit van KPN heb gehad, dus kans dat KPN daar in de komende maanden nog onder duikt lijkt me klein.
Wel echt nog nooit iemand aan de deur gehad voor internet abonnement.. Wel voor energie paar jaar geleden, een man die vroeg of de man des huizes ook thuis was want het ging over de energie. Dat was 'ie niet, dus ik zei, die is vanmiddag weer thuis. Was ie in middag nog keer, dit keer deed ex open. Die man vragen over waar we nu zitten, wat we nu betalen en hoeveel kWh we verbruiken enzo. Ex mij roepen, want hij had geen idee, dat regelde ik altijd. Intern smakelijk gelachen om verkoopmeneer zn gezicht toen ik beneden kwam, en hem toen vriendelijk laten weten dat we geen interesse hadden.
Als hier trouwens iemand iets weet over internetkabels trekken, en dan niet zozeer over hoe (dat kan ik wel) maar over welke: advies/antwoord op mijn vragen wordt gewaardeerd.
Ik heb 1x een vraag moeten beantwoorden van Welk cijfer geef je Ziggy? en daarna mocht ik een pakket uitzoeken.quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat heb je daar wel of niet voor hoeven doen?
Volgens mij heb ik nog nooit een cadeautje van ze gekregen…
Vroeger telfort en tele2 gehad. Altijd gezeik. Nu al 12+ jaar kpn. Nooit gezeik.quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:38 schreef Syrena het volgende:
Hier laatst KPN aan de deur.
Mijn man deed open. Ik hoor die jongen op een gegeven moment zeggen: Dus ik kan u niet overtuigen om over te stappen?
Dus ik brul vanaf de bank: NEE, DAT IS MIJ OOK NIET GELUKT
ik had Telfort toen ie bij mij kwam wonen. We hebben een jaar twee providers gehad, omdat ik de schurft had aan Ziggo en hij er niet weg wilde. Uiteindelijk maar toegegeven, maar zodra het eens niet werkt....
quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:43 schreef z80 het volgende:
Wij van de afdeling opendeuren komen even de open deur intrappen.
Veiligheidswaarschuwing: Dirk waarschuwt voor 1Bite Gepelde walnoten.
Na controle is gebleken dat het allergeen walnoot niet vermeld staat op de verpakking.
Eet de noten niet als u een allergie voor walnoten heeft.
Eindelijk! Die boom stond ook wel flink in de weg zeg.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Licht in huis en uitzichtHet is nog meer verschil dan ik had gedacht
ik wil eigenlijk ook wel paas takken, maar vrees dat m'n monsters met de versiering aan de haal gaanquote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zon![]()
Paastakken uit plantsoen geknipt die (enigszins) voor mijn tuinpoortje hingen.
Kom ik normaal niet aan toe want een buurman hield alle openbare ruimten rond het pleintje bij. Maar die was dementerend en is vorig jaar opgenomenDus nu moeten we de gemeente regelmatig tot de orde roepen dat ze ons hoekje niet vergeten.
Huis doorgekamd op zoek naar versiering voor genoemde paastakken. Dat bleek weinig en niet echt leuk meer, dus vanmiddag, op de terugweg van mijn ontwikkel gesprek (daar gaaaan we weer…) maar even langs bij Intratuin.
Krulhazelaarquote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik wil eigenlijk ook wel paas takken, maar vrees dat m'n monsters met de versiering aan de haal gaan![]()
uit wat voor boom moet ik die takken trekken?
Klinkt alsof jullie het goed hebben thuis!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:34 schreef MadMaster het volgende:
Hmmm, van de teruggave van de belastingdienst hoef je het ook niet meer te hebben, vooral vanwege de hoge WOZ waarde. Die is in 2 jaar tijd met bijna een ton opgehoogd.![]()
Kon je vroegâh nog een vakantie financieren van je teruggave, nu krijgen we onder de streep nog maar 161 euro terug en is dat net genoeg voor een niet al te uitgebreid diner met z'n tweeën...
Erg herkenbaarquote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:34 schreef MadMaster het volgende:
Kon je vroegâh nog een vakantie financieren van je teruggave, nu krijgen we onder de streep nog maar 161 euro terug en is dat net genoeg voor een niet al te uitgebreid diner met z'n tweeën...
Als je weet dat je door de omstandigheden bij moet betalen en er rekening mee houdt, dan is de pil iets minder bitter.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Welke teruggave van de Belastingdienst![]()
¤1695 betalen, en ik had al ¤567 betaald bij de voorlopige aanslag..
Ik mag natuurlijk niet zeuren, want deels door twee banen en deels door vrh, maar toch is het elk jaar weer stom![]()
Ik zet er wel maandelijks al geld voor in een apart potje, en dat is precies genoeg, maar ik had het bedrag wel iets lager ingeschat dan dit (dacht dat ik wat over zou houden).
We betalen maar 0,8% rente over een heel laag (spaar)hypotheek bedrag.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:02 schreef borisz het volgende:
Ik krijg 845 terug... Maar ja wordt ieder jaar minder ivm minder betaalde rente
Het was hier bij elkaar zo'n ¤600 meer dan vorig jaar, terwijl ik juist voor 2023 het percentage bijzonder tarief bij beide banen wel goed had laten zetten ipv te laag zoals standaard staat, dus dat viel me toch wel behoorlijk tegen. Maar wist inderdaad wel dat ik zou moeten betalen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je weet dat je door de omstandigheden bij moet betalen en er rekening mee houdt, dan is de pil iets minder bitter.
Ik gok er op dat wij volgend jaar ook bij moeten gaan betalen...
Kan nog steeds. Kwestie van meer betalen door het jaar heen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:34 schreef MadMaster het volgende:
Hmmm, van de teruggave van de belastingdienst hoef je het ook niet meer te hebben, vooral vanwege de hoge WOZ waarde. Die is in 2 jaar tijd met bijna een ton opgehoogd.![]()
Ik ken hem als kronkelhazelaarquote:
Ook goedquote:
Dank voor de tip.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kan nog steeds. Kwestie van meer betalen door het jaar heen.
Kun je proberenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dank voor de tip.
Ik zal mijn werkgever vragen maandelijks wat meer in te houden op mijn salaris...
Ik mekker niet over de kwaliteit van de Belastingdienst, daar heb ik geen enkel probleem mee.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kun je proberen![]()
Niet zo werkbaar, snap ik ook. Maar ik vind het zo'n wonderlijke denkwijze. Hoge teruggaves worden veroorzaakt door te hoge heffingen door het jaar heen. Minder teruggaaf betekent dus dat de belastingheffing gedurende het jaar preciezer plaatsvindt.
Het ganse land heeft immer wat te mekkeren op de kwaliteit van het werk van de Belastingdienst. Gaat dat blijkbaar eindelijk eens wat strakker op dit gebied, staat er post na post in dit topic over hoe stom het is dat de teruggaaf nu weer te laag is. De arme @:anthraxx en van deze wereld kunnen het ook nooit goed doen
Volgende week mag ik een nieuwe ophalen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:02 schreef AnneX het volgende:
Oops op vrijdagmiddag. Krijg je nu een andere een nieuwe ?
De psychodelische beelden zijn wel bekend.
Ik ben preuts dus tot nu toe alleen in privesaunas geweest. Maar de warmte en dat zweten is juist heerlijk. Voelt op een of andere manier ook heel gezondquote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:18 schreef derLudolf het volgende:
Nog nooit in een sauna geweest, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat zo'n zweethok lekker is
Het is heel wat meer dan een zweethokquote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:18 schreef derLudolf het volgende:
Nog nooit in een sauna geweest, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat zo'n zweethok lekker is
Wist ik deels, dat het wel meer is, maar puur zo'n houten bankje in een warm hok spreekt me niet direct aanquote:
En dan muziek van Enya of zo? Zou ik echt niet van ontspannen, maar juist enorm aan ergerenquote:- bubbelbaden binnen en buiten
- zwembad. In je nakie
- stoombaden met verschillende geurtjes
- infraroodcabine
- ligbedjes in de zon
- ligbedjes binnen in een rustruimte
- dobberen in zout bad
- koud en warm bad afwisselen
- lunchbuffet
- opgieting (ze wapperen hete lucht en geurtjes naar je toe, op muziek)
- afkoelen in natuurvijver
- scrubben
Juist de inkomsten belasting loopt altijd erg soepel. Mensen moeten ergens over klagenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kun je proberen![]()
Niet zo werkbaar, snap ik ook. Maar ik vind het zo'n wonderlijke denkwijze. Hoge teruggaves worden veroorzaakt door te hoge heffingen door het jaar heen. Minder teruggaaf betekent dus dat de belastingheffing gedurende het jaar preciezer plaatsvindt.
Het ganse land heeft immer wat te mekkeren op de kwaliteit van het werk van de Belastingdienst. Gaat dat blijkbaar eindelijk eens wat strakker op dit gebied, staat er post na post in dit topic over hoe stom het is dat de teruggaaf nu weer te laag is. De arme @:anthraxx en van deze wereld kunnen het ook nooit goed doen
Is het klagen niet vooral over de geringe teruggave of het moeten betalen. Heeft weinig te maken met hoe soepel het proces verlooptquote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Juist de inkomsten belasting loopt altijd erg soepel. Mensen moeten ergens over klagen
Volgens mij heeft Huttenheugte juist een erg mooi zwembad. En twee jaar terug helemaal gerenoveerd?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:39 schreef Anthraxx het volgende:
Ik zit bij DerLudolf in de buurt op een Center Parcs. Meneer de kleuter moppert. Die wil niet dit zwembad maar een ander zwembad (die van afgelopen herfst). We zitten hier nog een week
Oh klopt hoor. Het is een mooi park met een mooi bad. Ook leuk voor kleuters.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Huttenheugte juist een erg mooi zwembad. En twee jaar terug helemaal gerenoveerd?
Ja klopt. Ga maar klagen bij politiek en beleidsmakersquote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is het klagen niet vooral over de geringe teruggave of het moeten betalen. Heeft weinig te maken met hoe soepel het proces verloopt
Heeft de belastingdienst toch nog iemand blij kunnen maken…quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:09 schreef sigme het volgende:
Nou, dan ook maar even aangifte gedaan. We krijgen nóg meer terug dan vorig jaar.
Zowat een netto maandsalaris
Dit is een sauna die enkel te bereiken is door het zwembad? Zo ja dan ben ik daar jaren geleden een keer geweest. Voor mij te ver weg om "even" naar toe te gaan helaas.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:13 schreef Syrena het volgende:
Aangifte staat voor dit weekend ergens op de planning.
Sauna gaan we graag hier: https://carolus-thermen.de/nl/startpagina/
Aww, wel sneu voor je mini Anthraxx! Mijn schoonbroer en schoonzus gaan al 7 jaar naar hetzelfde park. En hetzelfde huisje![]()
Hier is de laadpaalmeneer net weg. F. heeft een nieuwe auto gekocht. Oude niet meer te makendus nu een elektrische.
Weet je wel waar je aan toe bentquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:13 schreef Syrena het volgende:
Aww, wel sneu voor je mini Anthraxx! Mijn schoonbroer en schoonzus gaan al 7 jaar naar hetzelfde park. En hetzelfde huisje![]()
Hier is de laadpaalmeneer net weg. F. heeft een nieuwe auto gekocht. Oude niet meer te makendus nu een elektrische.
Nadat je kennis gemaakt hebt met de Duitse belastingdienst, ben je blij met de Nederlandse.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heeft de belastingdienst toch nog iemand blij kunnen maken…
Nou ja, wij betalen dus gedurende het jaar veel te veel belasting vooruit.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heeft de belastingdienst toch nog iemand blij kunnen maken…
Heb twee flarden gezien, twee keer vals. zo is er geen kut aan.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Tering zeg. Kunnen ze die starter niet gewoon diskwalificeren?
Maar, nogmaals, ik ben helemaal niet ontevreden met de belastingdienst…quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:21 schreef z80 het volgende:
[..]
Nadat je kennis gemaakt hebt met de Duitse belastingdienst, ben je blij met de Nederlandse.
De (insert Haagse deurbel) wat een ellende is dat. Tegenwoordig ook digitaal mogelijk. Maar dat lijkt meer een taal cursus\examen dan een belasting aangifte.
Ja, zou ik ook vindenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Weet je wel waar je aan toe bent
Ik wil gewoon verschillende parken af. Vond ik als kind ook leuk.
Meer ritten met valse start dan zonder heb ik het idee. Deze vrouw laat altijd zo lang wachtenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb twee flarden gezien, twee keer vals. zo is er geen kut aan.
Ze moeten eens naar het zwemmen kijken. Staan, gaan. Klaar.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Meer ritten met valse start dan zonder heb ik het idee. Deze vrouw laat altijd zo lang wachten
Begrijp ik, het is ook een soort van sigaar uit eigen doos.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja, wij betalen dus gedurende het jaar veel te veel belasting vooruit.
Kunnen we niet veranderen, het is net zoiets als situatie van @:vlindertje89 maar dan zo dat we te veel betalen door automatische inhoudingen op salaris, en dan eens per jaar veel terugkrijgen.
Huh, hoezo is geld krijgen een aftrekpost? Onze stichting is ook ANBI dus als ik ook wat terug krijgquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:33 schreef MadMaster het volgende:
[..] Wat goede doelen nog als aftrekpost (vrijwilligersvergoeding van mw. MM als vrijwilligster bij het lokale asiel)
Als vrijwilligster mag ze voor haar bestede uren en kosten (die ze niet declareert bij het asiel) een fictief bedrag, zwart op wit aangegeven door het asiel, als aftrekpost opvoeren.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Huh, hoezo is geld krijgen een aftrekpost? Onze stichting is ook ANBI dus als ik ook wat terug krijg
Zie de toelichting hier…quote:Voorbeeld vrijwilligersvergoeding en kosten
U bent vrijwilliger bij een culturele ANBI. U bent ouder dan 23 jaar. De culturele ANBI betaalt u een vergoeding van ¤ 4 per uur. In dit jaar zou u ¤ 1.440 ontvangen, maar u ziet hiervan af. U mag dit bedrag aftrekken als gift aan de culturele ANBI.
Oh, onze situatie is nog eenvoudiger.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Begrijp ik, het is ook een soort van sigaar uit eigen doos.
Wij hebben ieder maar 1 werkgever/inkomstenbron, 1 mini hypotheek zonder maandelijkse vooraftrek en 1 lijfrenteverzekering. Wat goede doelen nog als aftrekpost (vrijwilligersvergoeding van mw. MM als vrijwilligster bij het lokale asiel) en dan is het wel klaar.
Maar het is, denk ik, psychisch altijd prettiger om iets terug te krijgen dan om iets bij te betalen, net als bij bijv. je energieverbruik afrekening…
Camper accu. En dat in een camper land. Nederland is het land van de sleurhut.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Lifepo4 accu's met een grote capaciteit lijken in Duitsland maar een fractie te kosten van wat ze in Nederland of Spanje kosten? Hoe dan?
Echt een factor 8 minder of zo.
Type muziek varieert met wie de opgieting doet. Ik heb echt de meest uiteenlopende dingen gehoord. B vindt Bon Jovi stommer dan Enya dus ik heb eigenlijk dan liever Enya voor een relaxte sauna-ervaringquote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wist ik deels, dat het wel meer is, maar puur zo'n houten bankje in een warm hok spreekt me niet direct aan
[..]
En dan muziek van Enya of zo? Zou ik echt niet van ontspannen, maar juist enorm aan ergeren![]()
Lunchbuffet en bubbelbad klinkt prima als het een beetje goed buffet is
Maar 300 vs 1000+?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Camper accu. En dat in een camper land. Nederland is het land van de sleurhut.
Geen like voor de kapotte auto, wel voor de saunatipquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:13 schreef Syrena het volgende:
Niet standaard dingen maken het ook lastig.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, onze situatie is nog eenvoudiger.
Elk 1 baan bij 1 werkgever. Geen hypotheek. Geen aftrekkosten. Wat bezittingen die de fiscus allemaal al kent plus twee onroerend goed dingen die ze niet kennen en die we dus zelf moeten invullen. Thats it.
Maar mijn lief maakt meer uren dan in het contract staan en dus gaan die allemaal tegen hoog tarief, wat achteraf dan veel te hoog is.
In het dorp naast het onze ligt een Cleversquote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Geen like voor de kapotte auto, wel voor de saunatip
Helaas ruim 1,5 uur rijden en ik heb een lekkere sauna op 20 min van hier. Maar wie weet zijn we ooit in die buurt. Ik wil Aken überhaupt wel eens bezoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |