Bedankt om weer aan te geven wat voor een gezellige club dat is.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is weer onzin, juist in de godsdiensten die we hier hadden voor het christendom werden moeders vereerd, de aarde was ook een moeder. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de christenen, met 'God de Vader en God de Zoon' en de schuld van de erfzonde die van oudsher bij Eva werd gelegd ipv Adam juist de reden zijn dat de man hier lang boven de vrouw werd geplaatst, dat was voor het christendom hier echt ondenkbaar. De moeder stond bovenaan.
Waarom zo sceptisch? Waarom is het niet gewoon oprecht een fout?quote:Op maandag 4 maart 2024 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nu verandert het niet nee, want het was 'n 'foutje'.
Absoluut niet, het was helemaal niet als aanval bedoeld.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:11 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dit was een schoolvoorbeeld van de persoonlijke aanval. Je trekt mijn standpunt in twijfel door het over mij persoonlijk te hebben.
Miljoenen moeders zijn onkerkelijk in dit land; dat jij werkelijk alles wat ooit wellicht in een ver verleden eens 'n link heeft gehad met christendom graag kapot wil hebben zegt vooral iets over je eigen ongezonde obsessie.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bedankt om weer aan te geven wat voor een gezellige club dat is.
Vermoedelijk is de Europese samenleving patriarchaal geworden met de komst van de Yamnaya.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is weer onzin, juist in de godsdiensten die we hier hadden voor het christendom werden moeders vereerd, de aarde was ook een moeder. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de christenen, met 'God de Vader en God de Zoon' en de schuld van de erfzonde die van oudsher bij Eva werd gelegd ipv Adam juist de reden zijn dat de man hier lang boven de vrouw werd geplaatst, dat was voor het christendom hier echt ondenkbaar. De moeder stond bovenaan.
Dat kun je haarfijn teruglezen in het topic in NWS.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zo sceptisch? Waarom is het niet gewoon oprecht een fout?
Ik denk wel dat het oprecht een fout was.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zo sceptisch? Waarom is het niet gewoon oprecht een fout?
Ja ja, de culture wars zeker.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kun je haarfijn teruglezen in het topic in NWS.
Ik denk echt niet dat het iets te maken heeft met geloof. Maar het is ook enorm hypocriet om te eisen dat een term moet veranderen omdat je je er niet in kan vinden en dan van een ander maar te eisen dat ze het accepteren als ze zich er niet in kunnen vinden. En als ze dat niet doen zijn ze racist, homofoob, transhater of wat dan ook.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:58 schreef Harvest89 het volgende: [..] Dat kan, maar refo's eisen ook dat hun kinderen de term moeder en vader als aanspreekpunt gebruiken.
Nou, 'haarfijn' is niet bepaald de eerste kwalificatie die ik zou associëren met dat topic.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kun je haarfijn teruglezen in het topic in NWS.
Ok, dus gewoon een inschattingsfout van een ambtenaar.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Mortaxx in NWS / Term ”moeder” zou uit bevolkingsregister verdwijnen #2
Blijf waakzaam, vriend. Overal loert het gevaar.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:34 schreef Cyan9 het volgende:
Gelukkig is dit grote onheil afgewend. Stel je voor wat er van Nederland was overgebleven.
Ja, de ophef was wel overdreven. Gewoon kamervragen, beantwoorden en de wet aanpassen was voldoende geweest. Daar had niet de hele pers op hoeven duiken, dan zijn er wel veel interessantere politieke onderwerpen.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:34 schreef Cyan9 het volgende:
Gelukkig is dit grote onheil afgewend. Stel je voor wat er van Nederland was overgebleven.
Dat was ook mijn gedachte, volgens mij zijn er wel andere dingen die aandacht verdienen.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de ophef was wel overdreven. Gewoon kamervragen, beantwoorden en de wet aanpassen was voldoende geweest. Daar had niet de hele pers op hoeven duiken, dan zijn er wel veel interessantere politieke onderwerpen.
Voor de media zijn dit anders de meest fantastische politieke onderwerpen. Je hoeft er nauwelijks kosten voor te maken, en iedereen duikt er bovenop.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:41 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat was ook mijn gedachte, volgens mij zijn er wel andere dingen die aandacht verdienen.
wookspook verschijnt weerquote:Op maandag 4 maart 2024 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor de media zijn dit anders de meest fantastische politieke onderwerpen. Je hoeft er nauwelijks kosten voor te maken, en iedereen duikt er bovenop.
Ze gaan gelukkig zelden nog naar de kerk, maar dat betekent niet dat ze onkerkelijk zijn.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Miljoenen moeders zijn onkerkelijk in dit land
Gelukkig was het Rapport “Blind voor mens en recht” alweer een week geleden:quote:Op maandag 4 maart 2024 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor de media zijn dit anders de meest fantastische politieke onderwerpen. Je hoeft er nauwelijks kosten voor te maken, en iedereen duikt er bovenop.
quote:[…]
Een belangrijke nieuwswaarde hierbij is conflict tussen politici onderling of tussen politici en maatschappelijke actoren zoals vakbonden. Als er geen conflict of schandaal is, dan verdwijnt een onderwerp meestal snel van de agenda: als iedereen het eens is met een wetsvoorstel, dan kan het prima in het nieuws komen, maar de dag erna zijn er weinig nieuwe nieuwsfeiten. De media-agenda wordt dan ook vooral bepaald door onderwerpen die tot politiek of maatschappelijk conflict leiden.
[…]
Er is in de media een zelfversterkend effect ontstaan waardoor er disproportioneel veel aandacht is gegaan naar fraude in de sociale zekerheid.
Nieuws heeft een eigen en vaak zelfversterkende dynamiek, waarbij vaak sprake is van golfbewegingen. Bij een belangrijke nieuwswaardige gebeurtenis kan het nieuws zelf tot meer nieuws leiden: nieuws maakt het onderwerp saillanter, waardoor meer politici en maatschappelijke actoren zich erover laten horen, waardoor er weer meer nieuws komt. Zo komt een nieuwsgolf, een ‘mediahype’, tot stand. Dit is ook terug te zien in de dynamiek tussen media en leidt tot een ‘papegaaiencircuit’: “Ieder medium spreekt erover. Het journaille rent en masse van het ene onderwerp naar het andere.”
[…]
Mooi yogacentrum in een oud kerkgebouwquote:Op maandag 4 maart 2024 22:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze gaan gelukkig zelden nog naar de kerk, maar dat betekent niet dat ze onkerkelijk zijn.
Mooie afleider voor Omtzigt, dat dan weer wel.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de ophef was wel overdreven. Gewoon kamervragen, beantwoorden en de wet aanpassen was voldoende geweest. Daar had niet de hele pers op hoeven duiken, dan zijn er wel veel interessantere politieke onderwerpen.
Informateur Kim Putters wordt na afloop van de gesprekken vandaag gevraagd naar de anonieme verklaringen in sommige media, met name over de emotionele toestand van NSC-leider Omtzigt. "Met roddel en achterklap ben ik niet bezig. En het helpt het proces ook niet", antwoordt hij.Bron: NOSquote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:38 schreef Greetje21 het volgende:
[..]
Mooie afleider voor Omtzigt, dat dan weer wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |