Deze kaartjes waren 85 euro per stuk. Dat is cat. D, de goedkoopste categorie. In de eerste ronde was ik uitgeloot, maar een vriend van mij heeft dat pakket wel afgenomen. Hij kon toen alleen een ochtendsessie atletiek krijgen. Dat heeft hij gecombineerd met waterpolo en hockey. Prijs weet ik niet meer, maar pittig was dat wel.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:24 schreef core2duo het volgende:
[..]
Was het een groot prijsverschil met de eerste verkoopronde?
Ik heb wel het idee, de eersten zullen de laatsten zijn. In de eerste verkoopronde was atletiek bijvoorbeeld alleen in de duurste categorie zitplaatsen én je moest ook nog combineren met twee andere sporten.
Je weet dat handbal niet in Parijs is?quote:Op maandag 4 maart 2024 18:55 schreef Knutknuttsson het volgende:
Voor mijzelf vind ik 85 ook wel de max. Er waren vanochtend best wat tickets beschikbaar in Cat. C. voor 125 euro, maar dan zit ik ook voor mijn gezin gelijk op 500 euro. Dat had ik misschien voor een aantrekkelijker (Nederlands) programma nog willen overwegen, maar dit is dikke prima zo.
Uiteindelijk dus kwart - en halve finales handbal en een avondsessie atletiek. Dik tevreden.
Lille. Is juist gunstiger voor ons Nederlanders.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat handbal niet in Parijs is?
Ik heb er juist van af gezien omdat het niet in Parijs is. Slaat nergens op ook.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lille. Is juist gunstiger voor ons Nederlanders.
Waarom slaat dat nergens op. Er is nog geen enkele OS georganiseerd waarbij alle sporten in de ‘hoofd’stad gespeeld werden. Logisch ook. Plus Parijs is een shithole. Niks beter dan bijvoorbeeld een Lille.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb er juist van af gezien omdat het niet in Parijs is. Slaat nergens op ook.
Mooi dat je een aantal (extra) tickets op de kop hebt getikt. Ik had het eigenlijk niet meer verwacht. Achteraf gezien heb ik de hoofdprijs betaald voor atletiek op 5 en 6 augustus, en een redelijk goede prijs voor 8 augustus.quote:Op maandag 4 maart 2024 18:55 schreef Knutknuttsson het volgende:
Voor mijzelf vind ik 85 ook wel de max. Er waren vanochtend best wat tickets beschikbaar in Cat. C. voor 125 euro, maar dan zit ik ook voor mijn gezin gelijk op 500 euro. Dat had ik misschien voor een aantrekkelijker (Nederlands) programma nog willen overwegen, maar dit is dikke prima zo.
Uiteindelijk dus kwart - en halve finales handbal en een avondsessie atletiek. Dik tevreden.
Omdat dingen als zeilen nou eenmaal niet midden in een stad kunnen. Handbal is altijd gewoon bij de rest geweest.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waarom slaat dat nergens op. Er is nog geen enkele OS georganiseerd waarbij alle sporten in de ‘hoofd’stad gespeeld werden. Logisch ook. Plus Parijs is een shithole. Niks beter dan bijvoorbeeld een Lille.
Bij het handbal is dat in dit geval een zeer logische keuze.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat dingen als zeilen nou eenmaal niet midden in een stad kunnen. Handbal is altijd gewoon bij de rest geweest.
Logisch omdat jij nu kan kijken?quote:Op maandag 4 maart 2024 19:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Bij het handbal is dat in dit geval een zeer logische keuze.
Groter stadion, meer publiek en meer centjes? Handbal is nou eenmaal populair in Frankrijkquote:
Basketbal niet dan? Die finales worden gehouden op de plek waar de groepsfase van handbal plaats vindt.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:32 schreef franklop het volgende:
[..]
Groter stadion, meer publiek en meer centjes? Handbal is nou eenmaal populair in Frankrijk
Waar staat dat ik in Parijs niet kan gaan kijken? Enfin. Nee, logisch omdat daar het WK handbal een aantal jaren geleden al heeft plaatsgevonden. Stadion van Lille bouwen ze geheel om tot arena met 35.000 toeschouwers. De vraag is of zo’n locatie in Parijs nog beschikbaar was. De ervaring die ze in Lille hebben zal dus wel de doorslag hebben gegeven.quote:
En dingen die wél midden in een stad kunnen zijn ook niet altijd in de 'hoofd'stad zelf geweest. Niks aan de hand.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat dingen als zeilen nou eenmaal niet midden in een stad kunnen. Handbal is altijd gewoon bij de rest geweest.
Jazeker, zo ver is Lille-Parijs ook weer niet.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat handbal niet in Parijs is?
Ik wilde voordat de kaartjes in de verkoop gingen graag naar atletiek en/of baanwielrennen in Parijs, maar de prijzen in de eerste en tweede ronde waren mij veel te gortig. Ik geloof dat het goedkoopste kaartje atletiek toen 385 euro was. Voor het baanwielrennen heb ik zelfs nooit beschikbare tickets gezien. Het handbal kwam toen opeens als perfect alternatief voorbij, maar toch stiekem een beetje hoop gehouden op iets anders leuks. Nu alleen nog even kijken hoe we dat logistiek gaan doen, maar daar komen we vast wel uit.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:23 schreef core2duo het volgende:
[..]
Mooi dat je een aantal (extra) tickets op de kop hebt getikt. Ik had het eigenlijk niet meer verwacht. Achteraf gezien heb ik de hoofdprijs betaald voor atletiek op 5 en 6 augustus, en een redelijk goede prijs voor 8 augustus.
Een beetje jammer dat je aan het einde van je bestelling nog de vraag krijgt of je wat geld wilt doneren voor mensen die sport moeilijk kunnen betalen. Dat kan de gewone burger beter inzetten voor hotelkosten.
Had ik in de eerste ronde maar gedaan wat jij deed: namelijk niets. Omdat ik dacht dat alle kaarten voor de goedkope plekken uitverkocht waren, heb ik behoorlijk dure kaarten gekocht. Dus voel me natuurlijk zwaar genaaid dat er daarna ineens veel goedkope plekken beschikbaar kwamen. Kut-Fransenquote:Op maandag 4 maart 2024 20:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik wilde voordat de kaartjes in de verkoop gingen graag naar atletiek en/of baanwielrennen in Parijs, maar de prijzen in de eerste en tweede ronde waren mij veel te gortig. Ik geloof dat het goedkoopste kaartje atletiek toen 385 euro was. Voor het baanwielrennen heb ik zelfs nooit beschikbare tickets gezien. Het handbal kwam toen opeens als perfect alternatief voorbij, maar toch stiekem een beetje hoop gehouden op iets anders leuks. Nu alleen nog even kijken hoe we dat logistiek gaan doen, maar daar komen we vast wel uit.
De Fransen maken zich deze keer minder populair. De gratis plaatsen voor de openingsceremonie (die zijn/waren er naast de betere, betaalde plaatsen) zijn alleen op uitnodiging, werd vandaag bekendgemaakt. Ambities worden op dit punt bijgesteld. Vraag is of het de veiligheid ten goede komt. Misschien speelt de wijziging om de openingsceremonie een meer besloten karakter te geven, mensen met verkeerde bedoelingen wel in de kaart.quote:Op maandag 4 maart 2024 22:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Had ik in de eerste ronde maar gedaan wat jij deed: namelijk niets. Omdat ik dacht dat alle kaarten voor de goedkope plekken uitverkocht waren, heb ik behoorlijk dure kaarten gekocht. Dus voel me natuurlijk zwaar genaaid dat er daarna ineens veel goedkope plekken beschikbaar kwamen. Kut-Fransen![]()
Maar goed, ik ga wel de finale met Ingebritsen van heeel dichtbij zien![]()
Baanwielrennen zag ik de vorige ronde (voor vandaag) voorbij flitsen, maar ik weet niet of je ook daadwerkelijk kon bestellen. Dat weet je bij die Fransen namelijk nooit![]()
Tuurlijk niet. Ook geen EK-voetbal forum. Belangrijker is dat heel het jaar Songfestival open is.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:06 schreef Nober het volgende:
Tijd om OZS/OS te openen!?
[ x ]
@:danny @:yvonne @:breuls
ik modereer wel.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Ook geen EK-voetbal forum. Belangrijker is dat heel het jaar Songfestival open is.
we stuwen fok! weer naar grote hoogte, tong.quote:
Anders FOK! wel brother.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:57 schreef mitt het volgende:
[..]
we stuwen fok! weer naar grote hoogte, tong.
Schoenmakersquote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:06 schreef Nober het volgende:
Tijd om OZS/OS te openen!?
[ x ]
@:danny @:yvonne @:breuls
quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:09 schreef heywoodu het volgende:
Op het OKT in Italië moet boksster Chelsey Heijnen nog één gevecht winnen om naar Parijs te mogen, nadat ze hiervoor een Zuid-Koreaanse versloeg met twee keer WK-brons en goud op de Asian Games![]()
Gradus Kraus moet nog twee keer winnen, Maud van der Toorn en Luna Beeloo ook.
Boksen is wel bottom 3 sporten op de Spelen ja. Al was het in Tokio nog 1000x leuker dan Kataquote:Op zaterdag 9 maart 2024 14:30 schreef Pino112 het volgende:
Boksen is geen sport.
En in Parijs toch weer kijken en weer kwaad worden op de jury
Gelukkig hebben we geen onzin sporten daarvoor in de plaats. Breakdancenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 14:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Boksen is wel bottom 3 sporten op de Spelen ja. Al was het in Tokio nog 1000x leuker dan Kata(inb4 dat is geen sport maar een onderdeel!1!!1)
Dat is een sport die ik hooguit kijk voor het vlaggetje.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 14:30 schreef Pino112 het volgende:
Boksen is geen sport.
En in Parijs toch weer kijken en weer kwaad worden op de jury
Ik gok dat ik alleen de finales kijk, en het vlaggetje dus alleen als die in de finale komenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is een sport die ik hooguit kijk voor het vlaggetje.
Kata is geen sport, maar een onderdeel!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 14:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Boksen is wel bottom 3 sporten op de Spelen ja. Al was het in Tokio nog 1000x leuker dan Kata(inb4 dat is geen sport maar een onderdeel!1!!1)
Dat geldt waarschijnlijk voor mij ook. Tenzij een halve finale o.i.d. toevallig net op een moment is dat er echt niets (maar dan ook echt nietsquote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik gok dat ik alleen de finales kijk, en het vlaggetje dus alleen als die in de finale komen
Ik kijk het vlaggetje en de finales gok ikquote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik gok dat ik alleen de finales kijk, en het vlaggetje dus alleen als die in de finale komen
100x liever Breakdancen dan Kata. Wat overigens meer zegt over Kata. Wel een nuttig onderdeel voor het godenspel, volgens mij had ik daar 31 en 28 punten op gecashtquote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we geen onzin sporten daarvoor in de plaats. Breakdancen
Lijkt me toch dan problematisch worden bij bepaalde sporten.quote:de bedden zijn 'sexproof' en kunnen tot 250 kilo dragen.
Die is as we speak de FAs één voor één aan het uitschakelen zodat de boel open kan.quote:
Groep D is sowieso al wel de pretgroep. Hup Paraguay en Maliquote:Op donderdag 21 maart 2024 09:04 schreef hhh38 het volgende:
Israël - Saudi-Arabië ofzo zou wel geinig zijn
Denk dat Israel - Mali een groter probleem is, SA is in ieder geval ook tegen Hamas.quote:Op donderdag 21 maart 2024 09:04 schreef hhh38 het volgende:
Israël - Saudi-Arabië ofzo zou wel geinig zijn
De politieke top is dat. Weet niet of die voetballers daar hetzelfde over denken.quote:Op donderdag 21 maart 2024 09:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Denk dat Israel - Mali een groter probleem is, SA is in ieder geval ook tegen Hamas.
Dat is ook wel mooi, dat je geen idee hebt welke wedstrijd je hebt gekochtquote:Op donderdag 21 maart 2024 11:31 schreef hhh38 het volgende:
Ik heb kaartjes voor een voetbalwedstrijd, eens kijken welke dat is geworden.
Edit: Dominicaanse Republiek tegen een AFC qualifier
Hospitality is nooit uitverkocht geweestquote:Op donderdag 21 maart 2024 13:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Er zijn nu kaartjes voor veel verschillende sporten beschikbaar. Wel errug duur....
Baanwielrennen: https://hospitalitytravel(...)geType=2&language=en![]()
Alleen zie ik ze nu bij de gewone tickets staan...quote:Op donderdag 21 maart 2024 13:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hospitality is nooit uitverkocht geweest
Normale tickets met toegang tot een lounge oid. Eigenlijk niet echt het extra geld waard, tenzij je echt dolgraag dat ticket wil hebben.quote:Op donderdag 21 maart 2024 13:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Alleen zie ik ze nu bij de gewone tickets staan...
Maarrre........ wat zijn hospitality tickets eigenlijk?![]()
Kun je die als gewone bezoeker eigenlijk wel kopen? Of koop je dat als bedrijf voor gasten?![]()
quote:Het Amsterdamse architectenbureau VenhoevenCS ontwierp het Centre Aquatique, het nieuwe zwemstadion van de Olympische Spelen in Parijs. De architecten hebben er iets buitenissigs van gemaakt, met een gewelfde houten buitengevel. Verrassend genoeg ligt het bassin zelf dwars op de houten constructie.
(...)
Ik snap die glazen wand nog steeds niet, als er nou sprake was van een mooi uitzicht, maar het uitzicht is het Stade de France en 1 van de drukste snelwegen van Frankrijk. Je mag blij zijn als die glazen wand niet zwart van de roet is aan het einde van de spelen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:48 schreef borisz het volgende:
Over het Olympisch Zwembad
https://www.parool.nl/ams(...)-rug-zwemt~bcd94d2e/
[ afbeelding ]
[..]
Alle waterpolowedstrijden in de groepsfase zijn daar. 1 zwembad is niet genoeg voor alle watersporten, dus er valt genoeg voor te zeggen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 15:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik snap die glazen wand nog steeds niet, als er nou sprake was van een mooi uitzicht, maar het uitzicht is het Stade de France en 1 van de drukste snelwegen van Frankrijk. Je mag blij zijn als die glazen wand niet zwart van de roet is aan het einde van de spelen.
Past ook niet echt bij deze spelen, overal mooie tijdelijke (in het centrum) of verbouwde stadions/complexen en dan opeens een teringduur 'zwembad' in de sloppenwijk waar ze dan ook nog eens niet gaan langebaanzwemmen of waterpoloën. Echt zo'n Frans project waar over 10 jaar opeens een rechtszaak over is met wat vooraanstaande politici die zich hebben laten omkopen.
quote:Prijzengeld voor Olympische Spelen in Parijs
Olympisch, individueel
Goud: 30.000 euro
Zilver: 22.500 euro
Brons: 15.000 euro
Olympisch, teamsport
Goud: minimaal 11.000 euro per atleet
Zilver: minimaal 8.000 euro per atleet
Brons: minimaal 5.000 euro per atleet
Paralympisch, individueel
Goud: 20.000 euro
Zilver: 10.000 euro
Brons: 5.000 euro
Paralympisch, teamsport
Goud: minimaal 7.500 euro per atleet
Zilver: minimaal 3.750 euro per atleet
Brons: minimaal 2.500 euro per atleet
Inclusie enzo. Voor de paralympische atleten.quote:Op woensdag 3 april 2024 19:04 schreef heywoodu het volgende:
Je tweede medaille wordt niet financieel beloond? Wat is dat nou weer voor kolderiek gedoe
Olympisch en paralympisch: een medaille zou gewoon beloond moeten worden vanuit het NOC, ook als het je tweede of derde is.quote:Op woensdag 3 april 2024 19:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Inclusie enzo. Voor de paralympische atleten.
Kostte de afgelopen spelen te veel, door al het succesquote:Op woensdag 3 april 2024 19:04 schreef heywoodu het volgende:
Je tweede medaille wordt niet financieel beloond? Wat is dat nou weer voor kolderiek gedoe
Daar hebben ze het geld dan niet voor.quote:Op woensdag 3 april 2024 19:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Olympisch en paralympisch: een medaille zou gewoon beloond moeten worden vanuit het NOC, ook als het je tweede of derde is.
Moet je het beter indelen. Maar goed, Nederlandse sporters kunnen wat de beloning voor medailles betreft sowieso beter voor ongeveer elk ander land uitkomen, dat is geen geheim natuurlijkquote:Op woensdag 3 april 2024 19:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar hebben ze het geld dan niet voor.
In het buitenland is het allemaal sponsorgeld, en dan is Nederland toch een vrij klein land. Heeft niets met haten te maken, daarvoor moet je naar België kijken.quote:
Wat heeft België hier mee te maken?quote:Op woensdag 3 april 2024 19:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In het buitenland is het allemaal sponsorgeld, en dan is Nederland toch een vrij klein land. Heeft niets met haten te maken, daarvoor moet je naar België kijken.
Mijn favoriete voorbeeld als iemand weer eens claimt dat Nederland op sportgebied niets doet.quote:Op woensdag 3 april 2024 20:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat heeft België hier mee te maken?
Met oog op de kosten vast het eerstequote:Op woensdag 3 april 2024 20:22 schreef Pino112 het volgende:
Telt alleen de eerste PLAK of de beste? Als in, je haalt eerst brons en daarna goud.
Ok, maar waar doet België precies niks dan? Zijn lekker bezig in de wintersporten (ongelooflijk veel beter dan Nederland), lekker bezig in meerdere zomersporten, dus...waar gaat het precies over?quote:Op woensdag 3 april 2024 20:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn favoriete voorbeeld als iemand weer eens claimt dat Nederland op sportgebied niets doet.
Een discussie met FOK!Sportgod ga ik nooit winnen. Gooi de nattekrant er maar in, het olympisch jaar is officieus geopend. Open met dat forum.quote:Op woensdag 3 april 2024 20:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ok, maar waar doet België precies niks dan? Zijn lekker bezig in de wintersporten (ongelooflijk veel beter dan Nederland), lekker bezig in meerdere zomersporten, dus...waar gaat het precies over?
Ja, dat vindt volgens mij iedereen hier wel, dat laatste.quote:Op woensdag 3 april 2024 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een discussie met FOK!Sportgod ga ik nooit winnen. Gooi de nattekrant er maar in, het olympisch jaar is officieus geopend. Open met dat forum.
Dat middelste ook wel.quote:Op woensdag 3 april 2024 20:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat vindt volgens mij iedereen hier wel, dat laatste.
Daar vraag ik al tijden om. Paar dagen geleden nog in de SPT-FB. Net als het EK-voetbalforum. Gooi nou eens open. Er is iedere dag wel wat te melden en het begint al vrij snel.quote:
Wel goedkope tickets die niet binnen een uur al helemaal uitverkocht zijnquote:Op donderdag 4 april 2024 13:55 schreef Nielsch het volgende:
ik snap echt niet waarom mensen naar de paralympische spelen gaan kijken... ik snap dat het voor die mensen uiteraard helemaal top is dat ze ondanks hun handicap toch op "hoog" niveau kunnen sporten maar als toeschouwer interesseer je je toch niet voor dit soort c-evenementen.
Dat heb ik ook. Amateurvoetbal is ook alleen leuk om te kijken als je er bij betrokken bent.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:55 schreef Nielsch het volgende:
ik snap echt niet waarom mensen naar de paralympische spelen gaan kijken... ik snap dat het voor die mensen uiteraard helemaal top is dat ze ondanks hun handicap toch op "hoog" niveau kunnen sporten maar als toeschouwer interesseer je je toch niet voor dit soort c-evenementen.
Of 25 verschillende klassen qua handicap op één afstand.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel goedkope tickets die niet binnen een uur al helemaal uitverkocht zijn
Sporten die echt uniek zijn, zijn doorgaans nog wel een beetje het kijken waard, maar je hebt idd ook sporten waar het gewoon het origineel op lager niveau is.
Sowieso een goede titel voor NL qua politiekquote:
En het Copa América topic kan ook losbarsten!quote:Op donderdag 4 april 2024 12:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daar vraag ik al tijden om. Paar dagen geleden nog in de SPT-FB. Net als het EK-voetbalforum. Gooi nou eens open. Er is iedere dag wel wat te melden en het begint al vrij snel.
Ik snap wat je zegt, maar je moet ook wat anders naar para-sporten kijken. En vooral niet vergelijken met niet-para sporten. Rolstoelbasketbal is bijvoorbeeld echt vet om te zien, maar dan moet je je wel inbeelden wat die gasten allemaal met een rolstoel kunnen. En hoe rauw dat er aan toe gaat bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:55 schreef Nielsch het volgende:
Inmiddels zonder Marcel Sterkenburg.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:34 schreef Nober het volgende:
OKT worstelen in Baku met broers Marcel en Tyrone Sterkenburg
https://www.teamnl.org/toernooien/okt-worstelen-2024
[ x ]
Volgens mij wel ja, met 3x3 deze week al.quote:Op zondag 7 april 2024 11:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Volgende relevante Qs zijn Handbal en 3x3 toch?
Handbaldames zijn ook donderdag-zondag.quote:Op maandag 8 april 2024 06:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja, met 3x3 deze week al.
https://en.wikipedia.org/(...)ifying_Tournament_1_(UOQT1)
Dit wordt helemaal niks.quote:100 dagen voor Olympische Spelen: 'Waterkwaliteit van Seine alarmerend'
Van de veertien metingen die de organisatie tussen eind september 2023 en eind maart 2024 heeft uitgevoerd onder de bruggen Alexandre-III en Alma, waar de triatlonwedestrijd en het openwaterzwemmen zullen plaatsvinden, hebben dertien metingen waarden opgeleverd die 'boven of ver boven' de drempelwaarden liggen die voor zwemmen worden aanbevolen.
Van open riool naar zwemparadijs: Parijs maakt zich klaar voor de Olympische Spelen
Uit de analyses blijken de concentraties van Escherichia coli (E. coli) en enterokokken - twee bacteriën die duiden op fecale verontreiniging - boven de maximumwaarden te liggen. Boven die niveaus wordt het water ongeschikt geacht om in te zwemmen. Als zwemmers geïnfecteerd raken met die bacteriën, kunnen ze symptomen krijgen zoals buikkrampen, diarree, braken en koorts.
Zal vast nog een stuk beter zijn dan het in Rio was.quote:Op maandag 8 april 2024 23:03 schreef Pino112 het volgende:
https://www.tijd.be/onder(...)merend/10538478.html
[..]
Dit wordt helemaal niks.
Hier nog wat meer uitleg:quote:Op maandag 8 april 2024 23:03 schreef Pino112 het volgende:
https://www.tijd.be/onder(...)merend/10538478.html
[..]
Dit wordt helemaal niks.
Tja, als er één Nederlandse gouden medaille is waar je op voorhand toch zeker op die manier over kunt praten, is het Florijn welquote:Op dinsdag 9 april 2024 16:41 schreef DeeBee het volgende:
Florijn wordt nu al op olympisch roeigoud gewezen: 'Men begint er vaker over' - https://nos.nl/l/2516100
Eerste medaille is al gejinxed door NOSGoden
https://www.nu.nl/olympis(...)-olympisch-goud.htmlquote:Olympisch kampioenen in de atletiek kunnen komende zomer in Parijs een aardige geldsom bijschrijven. Daarmee hebben Femke Bol en haar collega's een primeur, want andere sportbonden zijn nog niet zover.
De mondiale atletiekbond World Athletics beloont olympisch kampioenen in Parijs met 50.000 dollar (zo'n 46.000 euro). Estafetteploegen moeten dit bedrag delen.
Voorzitter Sebastian Coe is tevreden met het besluit van de bond. "Er is onmogelijk een waarde te plakken op een olympische medaille", zegt de Brit. "Toch is het goed dat we ergens beginnen en dat de inkomsten die onze sporters op de Spelen genereren, terugvloeien naar diegenen die het evenement een wereldwijd succes maken."
De geldbonus is mogelijk goed nieuws voor Bol. De 24-jarige Amersfoortse is in Parijs huizenhoog favoriet op de 400 meter horden. Bovendien behoort ze met de estafetteploeg tot de kanshebbers voor de 4x400 meter. Ook van Sifan Hassan worden olympische successen verwacht.
De financiële prikkel van de atletiekbond is een olympische primeur. Momenteel is er nog geen enkele andere bond die een geldbedrag koppelt aan een gouden medaille op de Spelen. Wel worden kampioenen vaak beloond door hun land.
De Olympische Spelen in Parijs beginnen op vrijdag 26 juli en duren tot en met zondag 11 augustus. De finale van de 400 meter horden voor vrouwen is donderdag 8 augustus om 21.25 uur.
Maar de geruchten gaan steeds sterker dat McLaughlin de 400m gaat lopen. Met haar is het natuurlijk een mooie strijd, zonder haar zou het normaliter niet echt een boeiende finale moeten worden.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:22 schreef GotenSSJ het volgende:
Huizenhoog favoriet, tot de gloeiende McLaughlin haar enige wedstrijd van het jaar loopt
Met haar is het toch ook geen mooie strijd? Volgens mij loopt McLaughlin over het algemeen nog een tikkie harder dan Bol, en heb je dus enkel strijd voor brons normaliter gezien. Goud en zilver kun je dan ook al invullen, inclusief wie wat wint.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar de geruchten gaan steeds sterker dat McLaughlin de 400m gaat lopen. Met haar is het natuurlijk een mooie strijd, zonder haar zou het normaliter niet echt een boeiende finale moeten worden.
Een triatlon met zonder zwemmen. Is Seppe Odeyn al aan het warmlopen?quote:“In het slechtste geval kunnen we het zwemmen weglaten”: triatlon op de Olympische Spelen plots bedreigd
De triatlonevenementen op de Olympische Spelen van komende zomer in Parijs staan onder druk door de slechte waterkwaliteit van de Seine. De directeur van het organisatiecomité, Tony Estanguet, sluit niet uit dat de competities uitgesteld zouden moeten worden of moeten worden afgewerkt zonder een zwemgedeelte.
De waterkwaliteit van de Seine zou zijn aangetast door de combinatie van afvalwater en regenwater. In geval van een grote storm of zeer zware regenval zou een uitstel met een of twee dagen voorzien worden.
De triatlonwedstrijden in Parijs zijn geprogrammeerd op 30 en 31 juli en 5 augustus. Het openwaterzwemmen gaat door op 8 en 9 augustus.
“Voor competities die aan het begin van de Spelen zijn geprogrammeerd is er de mogelijkheid om uit te wijken”, legde Estanguet uit. “In het slechtste geval kunnen we bij het triatlon de zwemproef weglaten. Dat is ook zo voorzien in de reglementen van de internationale federatie. Natuurlijk willen we dat absoluut vermijden.”
In augustus vorig jaar moesten verschillende testevents voor de Spelen afgelast worden vanwege een slechte waterkwaliteit. De ngo Surfrider Foundation waarschuwde maandag in een studie nog voor de “alarmerend slechte” toestand van het water in de Seine. De studie toonde een grote aanwezigheid van de E. coli-bacterie.
De Franse overheid en de gemeenschappen investeerden 1,4 miljard euro om ervoor te zorgen dat het mogelijk is te zwemmen in de Seine. Grote werken om de waterkwaliteit te verbeteren zullen de komende weken van start gaan.
Hoe goed McLaughlin momenteel op de 400m horden is valt eigenlijk niet goed te zeggen. Ze is een tijd geblesseerd geweest en loopt heel weinig grote wedstrijden. Dus is het maar de vraag of het verschil zo groot zou zijn. Denk alsnog wel dat McLaughlin de favoriet zou zijn, maar niet torenhoog.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Met haar is het toch ook geen mooie strijd? Volgens mij loopt McLaughlin over het algemeen nog een tikkie harder dan Bol, en heb je dus enkel strijd voor brons normaliter gezien. Goud en zilver kun je dan ook al invullen, inclusief wie wat wint.
Dat zou wel lachwekkend zijn als ze de triatlon zonder zwemmen zouden doen. Je zou dan toch eerder verwachten dat ze een locatie ergens buiten Parijs ervoor aanwijzen.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Een triatlon met zonder zwemmen. Is Seppe Odeyn al aan het warmlopen?
Fransen hè. Zijn zo trots op alles in Parijs dat ze liever de triatlon om zeep helpen dan dat ze een backup regelen.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:52 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zou wel lachwekkend zijn als ze de triatlon zonder zwemmen zouden doen. Je zou dan toch eerder verwachten dat ze een locatie ergens buiten Parijs ervoor aanwijzen.
Gewoon al het water eruit pompen en nieuw water in doenquote:Op donderdag 11 april 2024 08:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit komt gewoon goed joh, als het moet gooien ze er nog wat gemeenschapsgeld tegenaan
Seine vullen met Evianquote:Op donderdag 11 april 2024 08:24 schreef franklop het volgende:
[..]
Gewoon al het water eruit pompen en nieuw water in doen
quote:Badmintonners Robin Tabeling en Selena Piek hebben zich bij de EK geplaatst voor de Olympische Spelen van Parijs. Het Nederlandse koppel behaalde de halve finales in het gemengd dubbelspel en is daardoor niet meer te achterhalen op de kwalificatieranglijst.
quote:Zwemster Tessa Giele heeft zich bij
de kwalificatiewedstrijden in Eindhoven
geplaatst voor de Spelen in Parijs.De
21-jarige Giele dook op de 100 meter
vlinderslag met 57,38 ruim onder de
olympische limiet (57,92) en haalde
0,58 van haar persoonlijk record af.
Dat is de eerste klepper die mist. Zonde, zoveel plakken harkt Venezuela normaal toch niet.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:33 schreef chufi het volgende:
Yulimar Rojas gaat niet hink-stap-springen in Parijs ... net geopereerd aan dr achilles pees en kan dr titel niet verdedigen ..
niks denk ik of zijn ze ergens anders nog heel goed in ?quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is de eerste klepper die mist. Zonde, zoveel plakken harkt Venezuela normaal toch niet.
Twee goede gewichtheffers, dat is het wel zo'n beetje.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:35 schreef chufi het volgende:
[..]
niks denk ik of zijn ze ergens anders nog heel goed in ?
Schermen en gewichtheffen, dat zijn de enige kansen wel zo'n beetje, maar lang niet zo groot als Rojas, die wel favoriet was voor goud (zij het iets minder ruim dan een paar jaar geleden).quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:35 schreef chufi het volgende:
[..]
niks denk ik of zijn ze ergens anders nog heel goed in ?
Je hebt ook nog die man van het stunten op het kinderfietsje, maar ik volg die sport niet op de voet en die is inmiddels ook alweer kreupel gok ik.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Schermen en gewichtheffen, dat zijn de enige kansen wel zo'n beetje, maar lang niet zo groot als Rojas, die wel favoriet was voor goud (zij het iets minder ruim dan een paar jaar geleden).
quote:Zwemster Valerie van Roon heeft zich
in Eindhoven gekwalificeerd voor de
Olympische Spelen van Parijs.Op de 50
meter vrije slag dook ze met 24,62 niet
alleen onder de limiet,maar was ze ook
0,06 sneller dan Kim Busch vorig jaar.
Van Roon is nu met Marrit Steenbergen,
die al 24,42 zwom,zeker van olympische
deelname.
Steenbergen had zaterdag in Eindhoven
haar eigen nationale record op de 200
meter wisselslag aangescherpt.De 24-
jarige Friezin tikte aan na 2.08,86 en
was daarmee 0,30 sneller dan haar oude
toptijd van vorig jaar.
Shit!!quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:33 schreef chufi het volgende:
Yulimar Rojas gaat niet hink-stap-springen in Parijs ... net geopereerd aan dr achilles pees en kan dr titel niet verdedigen ..
Kiptumquote:Op vrijdag 12 april 2024 23:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is de eerste klepper die mist. Zonde, zoveel plakken harkt Venezuela normaal toch niet.
Ik vrees dat die LA ook niet haalt.quote:
Het is Kawhi Leonard in de veronderstelling dat hij heel door de playoffs komt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 06:36 schreef Koffieplanter het volgende:
Team USA voor het basketbal, moet er nog één bij: Steph Curry, LeBron James, Kevin Durant, Jayson Tatum, Joel Embiid, Devin Booker, Tyrese Haliburton, Anthony Edwards, Jrue Holiday, Bam Adebayo and Anthony Davis.
Zou dit ook jouw keuze zijn?quote:Op dinsdag 16 april 2024 06:36 schreef Koffieplanter het volgende:
Team USA voor het basketbal, moet er nog één bij: Steph Curry, LeBron James, Kevin Durant, Jayson Tatum, Joel Embiid, Devin Booker, Tyrese Haliburton, Anthony Edwards, Jrue Holiday, Bam Adebayo and Anthony Davis.
Min of meer. Als je puur kijkt naar beste spelers hoort Jalen Brunson erbij te zijn, maar ze hebben al zoveel scorers dat Haliburton m.i. geen gekke keuze is. Dat gaat geen verschil maken tussen wel of geen goud.quote:
Weer enkele kaarten bijgekocht. Voor de openingsceremonie en zwemmen (avondsessie 27 juli)quote:Op zondag 14 april 2024 16:51 schreef Pino112 het volgende:
17 april om 10u gaan er weer allerlei kaartjes in de verkoop.
quote:Op woensdag 17 april 2024 11:36 schreef Madhouse11 het volgende:
Ook kaarten voor de openingsceremonie binnen
Die pakketten in het begin waren best prima hoor, al ga ik niet naar de sporten die ik misschien écht graag had gewild (judo, atletiek, baanwielrennen). Je kon wel gewoon uit de goedkoopste categorieën kiezen.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:24 schreef core2duo het volgende:
[..]
Weer enkele kaarten bijgekocht. Voor de openingsceremonie en zwemmen (avondsessie 27 juli)
Degenen die nu kaarten kopen of dat in de vorige verkoopronde hebben gedaan, hebben betere deals dan helemaal aan het begin (toen je alleen een pakket kon bestellen en vaak ook nog alleen categorie A).
18 is wel echt heel veel, kun je ook ergens zien wie ze precies op een medaille inschatten?quote:Op woensdag 17 april 2024 18:49 schreef hhh38 het volgende:
[ x ]
Nederland volgens de prognose nog steeds 4e op basis van gouden medailles
Niet specifiek maar noemen vooral roeien, baanwielrennen en atletiek.quote:Op woensdag 17 april 2024 19:16 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
18 is wel echt heel veel, kun je ook ergens zien wie ze precies op een medaille inschatten?
Ja dat zag ik inderdaad, maar dan kom je in het beste geval aan 12 oid? Dan heb je er alsnog 6 te vinden ergens, Van der Poel/Hockey dames/Waterpolo dames zullen wel op goud ingeschat worden vanwege de afgelopen WKs etc.quote:Op woensdag 17 april 2024 19:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Niet specifiek maar noemen vooral roeien, baanwielrennen en atletiek.
Aldus Eurosportquote:Nu worden de beste prestaties verwacht van Harrie Lavreysen. De verwachting van Gracenote is dat hij driemaal goud wint, op de keirin, de sprint en met zijn collega’s van de teamsprint. Ook van het madisonkoppel Yoeri Havik/Jan-Willem van Schip wordt een gouden race op de wielerbaan voorspeld. Bij het zeilen worden drie gouden plakken verwacht, het roeien zou zelfs met vijf keer goud naar Nederland terug kunnen keren.
Gracenote voorspelt verder nog goud voor zowel de mannen- als vrouwenhockeyploeg, voor Mathieu van der Poel in de wegwedstrijd, voor openwaterzwemster Sharon van Rouwendaal, zwemster Tes Schouten en – natuurlijk – Femke Bol, die al enkele jaren heerst op 400 meter horden.
Vrouwen wielrennen kunnen we ook nog wel 1 of 2x goud pakken, weet niet hoe het met tijdrijden zit nu. BMX wellicht nog?quote:Op woensdag 17 april 2024 19:20 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ja dat zag ik inderdaad, maar dan kom je in het beste geval aan 12 oid? Dan heb je er alsnog 6 te vinden ergens, Van der Poel/Hockey dames/Waterpolo dames zullen wel op goud ingeschat worden vanwege de afgelopen WKs etc.
Edit: van Rouwendaal wellicht?
Sifan Hassan staat er ook niet bij in de Eurosport lijst, Anouk Vetter kan ook als Thiam niet fit blijft maar die zullen ze niet op goud inschatten nu (en stuk meer concurrentie nu dan 2021 denk ik). Gracenote en Eurosport spreken elkaar wel een beetje tegen als het om atletiek gaat, want Eurosport heeft enkel Bol op goud terwijl Gracenote spreekt over baanwielrennen/roeien/atletiekquote:Op woensdag 17 april 2024 19:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Vrouwen wielrennen kunnen we ook nog wel 1 of 2x goud pakken, weet niet hoe het met tijdrijden zit nu. BMX wellicht nog?
En als ze op het laatste WK zwemmen afgaan hadden we ook 3x goud bij de vrouwen in het bad, maar daar waren nogal wat favorieten afwezig voogens mij
AD had een heel overzichtquote:Op woensdag 17 april 2024 19:16 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
18 is wel echt heel veel, kun je ook ergens zien wie ze precies op een medaille inschatten?
https://www.ad.nl/olympis(...)oud-zorgen~a15a52d2/quote:Databureau voorspelt record: deze Nederlanders gaan bij Spelen voor karrenvracht aan goud zorgen
Harrie Lavreysen staat, uiteraard, nog altijd genoteerd voor drie stuks. Er is goud voor Femke Bol en voor Mathieu van der Poel. Yoeri Havik en Jan-Willem van Schip maken hun favorietenrol waar op de madison. Sharon van Rouwendaal wordt voor de tweede keer olympisch kampioen en de hockeyers doorbreken de mondiale droogte sinds 2000 en volgen het voorbeeld van de vrouwenploeg. Tes Schouten wordt de nieuwe zwemkampioen en vanuit Marseille levert de zeilploeg ook drie stuks aan goud. Maar de roeiploeg wordt de absolute hofleverancier van TeamNL. Liefst vijf gouden plakken draagt de equipe bij.
Altijd zo'n leuke rubriek als mensen uit élk land dan weer gaan roepen dat hun land dat nóóit gaat halenquote:Op woensdag 17 april 2024 18:49 schreef hhh38 het volgende:
[ x ]
Nederland volgens de prognose nog steeds 4e op basis van gouden medailles
Allemaal bepaald niet onrealistisch, en dan zijn er natuurlijk ook nog allemaal prima medaillekansen waar er ongetwijfeld hier en daar iemand een uitschieter naar goud kan hebben. Nederland sportland ziet er richting Parijs echt ontzettend goed uitquote:Op woensdag 17 april 2024 19:23 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Aldus Eurosport
https://www.eurosport.nl/(...)10105932/story.shtml
Ik zou graag ergens een weddenschap plaatsen met 'Eindigen Frankrijk, GB, VS, China en Japan allemaal boven Nederland, ja of nee?' (en dan op 'Nee'), maar die wordt nergens aangeboden gok ikquote:Op woensdag 17 april 2024 20:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Top 5 gaat nooit lukken joh. Frankrijk, GB, VS, China en Japan gaan sowieso boven Nederland halen zelfs als WE echt 15+ goud halen
De eerste vraag voor de Nostradamus is bekend.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou graag ergens een weddenschap plaatsen met 'Eindigen Frankrijk, GB, VS, China en Japan allemaal boven Nederland, ja of nee?' (en dan op 'Nee'), maar die wordt nergens aangeboden gok ik
Dit is wel voor de optimisten onder ons. De hockeymannen snap ik niet helemaal. Tes Schouten was naar mijn idee ook redelijk onverwachts afgelopen WK en de madison is wel zo onvoorspelbaar dat ik die ook niet direct zou rekenen. Als McLaughlin toch besluit de horden te doen mis je er alweer een.quote:Op woensdag 17 april 2024 20:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
AD had een heel overzicht
[..]
https://www.ad.nl/olympis(...)oud-zorgen~a15a52d2/
Worden dit de SLECHTSTE Olympische Spelen in TWINTIG jaar?quote:Op woensdag 17 april 2024 21:39 schreef Remco het volgende:
[..]
Dit is wel voor de optimisten onder ons. De hockeymannen snap ik niet helemaal. Tes Schouten was naar mijn idee ook redelijk onverwachts afgelopen WK en de madison is wel zo onvoorspelbaar dat ik die ook niet direct zou rekenen. Als McLaughlin toch besluit de horden te doen mis je er alweer een.
Het probleem met dit soort voorspellingen zijn inderdaad de dagjesmensen die bij de eerste de beste 'gemiste' medaille direct op de bandwagon stappen.
Maar alle landen in de top-10 hebben ongetwijfeld gouden medailles ingevuld in die voorspelling waar je best wel vraagtekens bij kunt zetten, niet alleen Nederland (en andersom, niet-ingevulde medailles die je prima in zou kunnen vullen, ongetwijfeld ook voor Nederland). Dus uiteindelijk maakt dat niet zo heel veel uit, het is niet zo dat het enorm op één of twee sporters hangt.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:39 schreef Remco het volgende:
[..]
Dit is wel voor de optimisten onder ons. De hockeymannen snap ik niet helemaal. Tes Schouten was naar mijn idee ook redelijk onverwachts afgelopen WK en de madison is wel zo onvoorspelbaar dat ik die ook niet direct zou rekenen. Als McLaughlin toch besluit de horden te doen mis je er alweer een.
Het probleem met dit soort voorspellingen zijn inderdaad de dagjesmensen die bij de eerste de beste 'gemiste' medaille direct op de bandwagon stappen.
Natuurlijk niet. Die spelen van Londen hebben we na een week al ingehaald.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Worden dit de SLECHTSTE Olympische Spelen in TWINTIG jaar?![]()
![]()
Als alles mee zit zou je ook zomaar de hele goud opbrengst van 2004 in een dag of 2 kunnen halen, als bepaalde finales en evenementen goed vallen misschien zelfs wel op 1 dag. (Niet per se vanaf openingsdag gekeken uiteraard)quote:Op woensdag 17 april 2024 22:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Die spelen van Londen hebben we na een week al ingehaald.
Femke Bolquote:Op woensdag 17 april 2024 20:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
AD had een heel overzicht
[..]
https://www.ad.nl/olympis(...)oud-zorgen~a15a52d2/
900 euro 🎉quote:Op woensdag 17 april 2024 11:36 schreef Madhouse11 het volgende:
Ook kaarten voor de openingsceremonie binnen
100% dat P*etje P*k dan verschijnt.quote:Op woensdag 17 april 2024 20:43 schreef Szura het volgende:
Ik kijk uit naar de dagjesaids die na de eerste ‘gemiste’ PLAK komt roepen dat Nederland sjookland weer keihard heeft gefaald
Ook deze variant wordt 100% geMyCroft, pas nou op.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:22 schreef Slobeend het volgende:
[..]
100% dat P*etje P*k dan verschijnt.
Nulletje minder voor mij. Ben benieuwd wat voor plek wij krijgen toegewezen.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:18 schreef core2duo het volgende:
[..]
900 euro 🎉
Beter dan in de vorige rondes.
Vooral van Vleuten viel echt heel erg verkeerd.quote:Op donderdag 18 april 2024 22:51 schreef TheVulture het volgende:
We hadden volgens mij in Rio volgens mij ook van die dagen dat echt alles net verkeerd viel
quote:Op donderdag 18 april 2024 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vooral van Vleuten viel echt heel erg verkeerd.
Al deze plekken geven recht op een ticket, maar er zijn er maar twee per land beschikbaar.quote:8. Alex Brouwer, Robert Meeuwsen, NETHERLANDS, 8300 (12)
14. Matthew Immers, Steven van de Velde, NETHERLANDS, 7620 (12)
15. Stefan Boermans, Yorick de Groot, NETHERLANDS, 7400 (9)
Was een mooi tournooi in London met Richard schuil.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:17 schreef Szura het volgende:
Nog altijd een spannende strijd voor de beachvolleybalplekken bij de mannen:
https://volleyballmag.com(...)all-rankings-042224/
Olympische ranking (sinds begin 2023):
[..]
Al deze plekken geven recht op een ticket, maar er zijn er maar twee per land beschikbaar.
Boermans/De Groot hebben echter nog 3 toernooien om resultaten en dus punten bij te plussen, terwijl de andere duo’s daar minder ruimte voor hebben. Maar dan moeten ze wel blijven leveren en niet weer ziek afzeggen (zoals afgelopen weekend) of geblesseerd raken (zoals eerder).
Ik heb vreemd genoeg eigenlijk het beste gevoel bij Boermans/De Groot en Van de Velde/Immers. Verbaast me eigenlijk dat Brouwer/Meeuwsen nog zo hoog staan, voor mijn gevoel boeken die weinig aansprekende resultaten meer...quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:17 schreef Szura het volgende:
Nog altijd een spannende strijd voor de beachvolleybalplekken bij de mannen:
https://volleyballmag.com(...)all-rankings-042224/
Olympische ranking (sinds begin 2023):
[..]
Al deze plekken geven recht op een ticket, maar er zijn er maar twee per land beschikbaar.
Boermans/De Groot hebben echter nog 3 toernooien om resultaten en dus punten bij te plussen, terwijl de andere duo’s daar minder ruimte voor hebben. Maar dan moeten ze wel blijven leveren en niet weer ziek afzeggen (zoals afgelopen weekend) of geblesseerd raken (zoals eerder).
Die hebben vooral aan het begin van de kwalificatieperiode (begin 2023) een aantal goede resultaten neergezet. Mar inderdaad, ik zie ook liever die andere twee duo's gaan. Zeker Boermans en De Groot zijn medaillekandidaat. Al moeten ze nog wel 3 toernooien spelen, anders gaat het feest sowieso niet door. En helaas kwakkelen ze nogal met blessures en ziekte.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb vreemd genoeg eigenlijk het beste gevoel bij Boermans/De Groot en Van de Velde/Immers. Verbaast me eigenlijk dat Brouwer/Meeuwsen nog zo hoog staan, voor mijn gevoel boeken die weinig aansprekende resultaten meer...
Het AD had zijn werk wel wat beter kunnen doen. Bij atletiek mist Alida van Daalen, bij het zeilen Duko Bos, bij het zwemmen Tessa Giele, Kai van Westering en Renzo Tjon a Joe (en de al aangewezen estafettezwemmers -en zwemsters) en Puck Pieterse is nog helemaal niet geplaatst. Alle geplaatste roeiploegen zijn ze voor het gemak ook maar even vergeten.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:25 schreef tong80 het volgende:
https://www.ad.nl/olympis(...)arijs-2024~a1421e03/
Die moeten zich nog kwalificeren op één van de volgende 3 evenementen:quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:21 schreef TheVulture het volgende:
Hoe zit het trouwens met de handboogschieters
Volgens mij zijn er wel iets meer tickets:quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:38 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Die moeten zich nog kwalificeren op één van de volgende 3 evenementen:
- 3-5 mei: Europees OKT met tickets voor 3 individuele schutters
- 15-16 juni: Final OKT met tickets voor 2 individuele schutters en 3 teams
- 17 juni: World Ranking met tickets voor de 2 hooggeplaatste teams die nog niet gekwalificeerd zijn
Wordt nog een hele opgave om Nederlanders in Parijs te krijgen.
Heeft Wijler ergens gefaald? 8e staan op de wereldranglijst in een sport waar tig mensen zich plaatsen (het is niet zoals taekwondo of gewichtheffen ofzo), maar dus nog niet geplaatst voor de Spelen, dan is er toch ergens iets helemaal mis gegaan?quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:38 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Die moeten zich nog kwalificeren op één van de volgende 3 evenementen:
- 3-5 mei: Europees OKT met tickets voor 3 individuele schutters
- 15-16 juni: Final OKT met tickets voor 2 individuele schutters en 3 teams
- 17 juni: World Ranking met tickets voor de 2 hooggeplaatste teams die nog niet gekwalificeerd zijn
Wordt nog een hele opgave om Nederlanders in Parijs te krijgen.
36 plaatsen zijn teamplaatsen en verder zijn er individueel maar 4 plaatsingsmomenten (en er was 1 kans bij de mixed teams op de Europese spelen)quote:Op woensdag 24 april 2024 07:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heeft Wijler ergens gefaald? 8e staan op de wereldranglijst in een sport waar tig mensen zich plaatsen (het is niet zoals taekwondo of gewichtheffen ofzo), maar dus nog niet geplaatst voor de Spelen, dan is er toch ergens iets helemaal mis gegaan?
Van mij wel hoor, even uitvechten met @Mexicanobakker natuurlijkquote:Op woensdag 24 april 2024 17:25 schreef Leatherface het volgende:
Mag ik voor de volgende winterspelen alvast Mexico claimen bij de exotische landen? Met of zonder Hubertus, ik heb persoonlijk moverende redenen.
Ik Nederland.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Van mij wel hoor, even uitvechten met @:Mexicanobakker natuurlijk
Net zoals ik natuurlijk Brazilië alvast claim
Gracenoterommel komt vaak niet verder dan 'voorspellen' op basis van het laatste grote toernooi. En het eendimensionale Pietje wint goud, Henkie wint zilver en Sjakie wint brons.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:39 schreef Remco het volgende:
[..]
We hebben een vergelijkbare reden om beide landen te claimen.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Van mij wel hoor, even uitvechten met @:Mexicanobakker natuurlijk
Net zoals ik natuurlijk Brazilië alvast claim
quote:As far as the Olympic race goes, however, the biggest finish went to Van de Velde and Immers. Once well behind in an airtight Olympic race, Van de Velde and Immers needed a massive finish, and they got one in Brazil. The 1,100 points they earned for silver puts them just 220 points behind Alex Brouwer and Robert Meeuwsen, who finished fifth. Meanwhile, Stefan Boermans and Yorick de Groot are sitting 380 points back but with two more finishes to add to their total, making them the favorite for the top Dutch spot.
Top 3 met max 1 ticket per land las ik?quote:Op zondag 5 mei 2024 18:51 schreef Szura het volgende:
Boogschieten:
Wijler en Roos (mannen), Schloesser en Roeffen (vrouwen) zitten nog in het OKT, morgen de kwartfinales en de top drie pakt tickets.
Broeksma ligt eruit, evenals Van de Winkel.
Ja, komt ook nog een EK en nog een OKT om tickets te verdelen en daarna nog wat overgebleven tickets die ze verdelen.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:12 schreef franklop het volgende:
[..]
Top 3 met max 1 ticket per land las ik?
Erg jammer, minimaal 1 ticket is toch wel wenselijkquote:Op maandag 6 mei 2024 11:46 schreef Szura het volgende:
Classic Nederlands handboogschieten: Roeffen verliest de semi en de play-off
Mannen hebben in ieder geval 1 halve finalistquote:Op maandag 6 mei 2024 14:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Erg jammer, minimaal 1 ticket is toch wel wenselijk
Lees op Teletekst dat Wijler en Roos tegen elkaar moeten in de vinale?quote:
NOS had eerst Roos op verlies staan, voor een tijdje zelfsquote:Op maandag 6 mei 2024 16:09 schreef Szura het volgende:
[..]
Lees op Teletekst dat Wijler en Roos tegen elkaar moeten in de vinale?
quote:
quote:Kanovaarder Konijn ook individueel geplaatst voor Spelen, Mus en Flier niet
Kanovaarder Selma Konijn heeft zich woensdag met de historische plaatsing voor Olympische Spelen in de K2-klasse met Ruth Vorsselman ook direct geplaatst voor de individuele afstand in Parijs 2024. Om die reden hoefde zij donderdag tijdens dag twee van het olympisch kwalificatietoernooi (OKT) in het Hongaarse Szeged niet in actie te komen op de individuele 500 meter.
Vorsselman mag volgens de internationale richtlijnen wel al uitkomen op de Spelen, alleen voldoet ze nog niet aan de eisen van NOC*NSF. Vorsselman heeft namelijk nog geen A-finale gevaren op de individuele 500 meter kanosprint. Als zij dit weekend de finale haalt bij de wereldbeker voldoet ook zij aan de nationale eis.
Twee andere Nederlanders, Anna Mus en Albart Flier, gingen donderdag wel het water op, maar strandden in de halve finales. Zij hebben zich niet geplaatst voor de Spelen.
De mannen hebben nog 1 kans. Top 3 op het OKT in Antalya. Via de wereldranglijst worden ook nog twee teamtickets verdeeld, maar daarop staat Nederland na dit EK (als ze brons winnen) twaalfde. Van de 11 landen die boven Nederland staan, hebben zich er maar 5 voor de OS geplaatst. Dus via de wereldranglijst gaat Nederland het nooit meer halen, ook niet als de drie OKT-tickets naar landen gaan die boven Nederland eindigen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mannen wordt toch spannend, al zitten ze iedere keer wel dichtbij. Zou wel matig zijn als die het niet redden.
Individueel zijn er max 2 tickets per land mogelijk toch?
Op de wereldranglijst staan ze opvallend laag voor een land dat steeds redelijk dichtbij tickets zit. Maar ja, zo is het soms. Ik denk dat top 3 wel mogelijk is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:17 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
De mannen hebben nog 1 kans. Top 3 op het OKT in Antalya. Via de wereldranglijst worden ook nog twee teamtickets verdeeld, maar daarop staat Nederland na dit EK (als ze brons winnen) twaalfde. Van de 11 landen die boven Nederland staan, hebben zich er maar 5 voor de OS geplaatst. Dus via de wereldranglijst gaat Nederland het nooit meer halen, ook niet als de drie OKT-tickets naar landen gaan die boven Nederland eindigen.
Individueel max. 1 deelnemer als je je niet via je team plaatst.
Top 3 is zeker mogelijk, al is het niet een normaal OKT, maar een OKT binnen een World Cup. En dus ben je zwaar de sjaak als je vroeg in het toernooi Zuid-Korea treft. Maar goed, dan moeten ze maar een goede kwalificatie schieten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op de wereldranglijst staan ze opvallend laag voor een land dat steeds redelijk dichtbij tickets zit. Maar ja, zo is het soms. Ik denk dat top 3 wel mogelijk is.
Anders moet Wijler of Roos gaan.
En toch zijn dat geen landen waar ik direct bang van word, maar dat het geen echt kwalificatietoernooi is is wel lastig. 8e/9e in kwalificatie is dus redelijk dodelijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:25 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Top 3 is zeker mogelijk, al is het niet een normaal OKT, maar een OKT binnen een World Cup. En dus ben je zwaar de sjaak als je vroeg in het toernooi Zuid-Korea treft. Maar goed, dan moeten ze maar een goede kwalificatie schieten.
Landen die hoger staan dan Nederland en óók nog geen teamticket hebben: India (2), Chinees Taipei (3), China (4), Spanje (8), Indonesië (10) en Mexico (11). Dat 'klinkt' als sterke competitie.
Ik dacht dat er nog 2 kwalificatietoernooien waren? Die world cup in Turkije en dan nog een laatste kans OKT? Of is dat enkel individueel?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:17 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
De mannen hebben nog 1 kans. Top 3 op het OKT in Antalya. Via de wereldranglijst worden ook nog twee teamtickets verdeeld, maar daarop staat Nederland na dit EK (als ze brons winnen) twaalfde. Van de 11 landen die boven Nederland staan, hebben zich er maar 5 voor de OS geplaatst. Dus via de wereldranglijst gaat Nederland het nooit meer halen, ook niet als de drie OKT-tickets naar landen gaan die boven Nederland eindigen.
Individueel max. 1 deelnemer als je je niet via je team plaatst.
OKT is tijdens de World Cup in juni. Hier worden zowel de teamtickets als de laatste individuele tickets verdeeld.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik dacht dat er nog 2 kwalificatietoernooien waren? Die world cup in Turkije en dan nog een laatste kans OKT? Of is dat enkel individueel?
Ja ik zie het nu, ik dacht dat het OKT en het EK 1 toernooi was maar dat waren er dus 2 direct achter elkaar.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:37 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
OKT is tijdens de World Cup in juni. Hier worden zowel de teamtickets als de laatste individuele tickets verdeeld.
3-2, nog één game nodig!quote:Op zaterdag 18 mei 2024 06:38 schreef franklop het volgende:
Britt Eerland heeft nog 1 zege nodig bij OKT tafeltennis om naar de Spelen te mogen
Halve finales,zaterdag:quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:26 schreef heywoodu het volgende:
Slowaakse slaat 'm op matchpoint over de tafel heen, Eerland naar Parijs
Zo te zien zat ze daar trouwens zonder coach?
Er staat wel een onjuistheid in het artikel. Alleen als Immers en Van de Velde dit toernooi de kwartfinale halen, gaan ze over Brouwer en Meeuwsen heen in de stand. Hun achterstand is nu 220. Met een kwartfinale win je 760 punten. Ze verbeteren daarmee hun slechtste resultaat (400) en gaan alleen dan een plek omhoog in de ranking.quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:22 schreef TheVulture het volgende:
Brouwer en Meeuwsen hebben een probleem, maar dat kondigde zich eigenlijk al een flinke tijd aan:
https://nos.nl/artikel/25(...)en-flink-op-de-tocht
Kwartfinale it is, na drie zeges in de poule waaronder eentje op de Zweedse wereldtoppersquote:Op donderdag 23 mei 2024 12:26 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Er staat wel een onjuistheid in het artikel. Alleen als Immers en Van de Velde dit toernooi de kwartfinale halen, gaan ze over Brouwer en Meeuwsen heen in de stand. Hun achterstand is nu 220. Met een kwartfinale win je 760 punten. Ze verbeteren daarmee hun slechtste resultaat (400) en gaan alleen dan een plek omhoog in de ranking.
Stel, ze verliezen in de tweede ronde, dan krijgen ze 600 punten. Ze verbeteren hun slechtste resultaat dan met 200, maar blijven dan nog steeds 20 punten achter Brouwer en Meeuwsen.
Stel, ze komen de poule niet door, dan krijgen ze 460 punten. Het verschil met Brouwer en Meeuwsen is dan 160.
Boermans/De Groot heeft echter nog een toernooi openstaan om punten toe te voegen, Brouwer/Meeuwsen moet het slechtste resultaat verbeteren om het puntentotaal op te voeren.quote:Immers and van de Velde started the tournament as the second-best Dutch team in the Olympic race and were at serious risk of falling to third place after the Espinho Elite16. It all changed in three days, though, as with at least 760 points guaranteed in the event, they will improve their FIVB Olympic Rankings total to a minimum of 8,740, which will put them in first place in the Dutch internal race.
The two took care of business, finishing in first place in Pool A, but also benefited from setbacks of Alexander Brouwer and Robert Meeusen, who lost in the qualifier and continue with 8,600 points, and Stefan Boermans and Yorick de Groot, who were eliminated in pool play and now have 8,460.
Zie het nu pas, maar dat is wel de grootste delegatie in tijden volgens mij, zowel in de kanoslalom als de sprintquote:Op zondag 19 mei 2024 13:43 schreef Szura het volgende:
Lena Teunissen en Joris Otten hebben
op de EK kanoslalom op het onderdeel C1
een ticket voor de Olympische Spelen in
de wacht gesleept.Zij misten overigens
wel de finale,die later op zondag is.
Teunissen had bij de vrouwen genoeg aan
een elfde landenplek in de voorrondes
en Otten bij de mannen aan een twaalfde
landenplek.Niet eerder nam Nederland in
de C1 deel aan de Spelen.Eerder had
Martina Wegman (K1) zich al geplaatst.
Onlangs plaatsten Selma Konijn en Ruth
Vorsselman zich al voor de Spelen op de
sprint in de tweepersoonskano (K2).
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:05 schreef Riofan83 het volgende:
In Mexico hebben de Nederlandse triatleten zich geplaatst voor de Mixed Relay. Barbara de Koning, Rachel Klamer, Mitch Kolkman en Richard Murray eindigden achter Noorwegen als tweede. Alleen de nummers 1 en 2 verdienden een Olympisch ticket.
Apart dat je nog van land mag veranderen.quote:Richard Donald Murray (Kaapstad, 4 januari 1989) is een Nederlands-Zuid-Afrikaans triatleet. Hij nam namens zijn vaderland Zuid-Afrika deel aan de Olympische Spelen in Londen. Daar eindigde hij op de 17de plaats in de eindrangschikking met een tijd van 1:49.15. Murray won de bronzen medaille bij de Gemenebestspelen 2014. Op de Olympische Zomerspelen van 2016 eindigde Murray op een vierde plaats.
Tsja, mag Kim Polling ook, zijn diverse regels en voorwaarden voorquote:Op zaterdag 25 mei 2024 10:17 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
Apart dat je nog van land mag veranderen.
Weinig bijzonders aan eigenlijk.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 10:17 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
Apart dat je nog van land mag veranderen.
Als voetballer kan het niet als je eenmaal voor een land uitgekomen bent. En wellicht in nog wel meer sporten.quote:
En ze stranden met 2-1 verliesquote:Op woensdag 5 juni 2024 07:10 schreef Szura het volgende:
Vanaf vandaag de beslissing in Ostrava, waar Brouwer en Meeuwsen moeten beginnen in de kwalificaties tegen een Pools duo
Dat betekent direct dat de andere twee duos gaan dan toch?quote:
Klopt. De tickets gaan naar Boermans/De Groot en Vd Velde/Immers. Zeer terecht in mijn ogen. Dat zijn ook de duo's die het meest constant op topniveau hebben gepresteerd het laatste jaar en ook de duo's met de hoogste pieken. In vorm kunnen zij van elk team winnen, bij Brouwer/Meeuwsen is dat niet meer het geval.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:32 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat betekent direct dat de andere twee duos gaan dan toch?
Tsja, einde tijdperk zullen we maar zeggen
Yup denk dat dit oprecht de beste twee teams zijn op het moment, bij Brouwer/Meeuwsen zit de sleet er wel echt op.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klopt. De tickets gaan naar Boermans/De Groot en Vd Velde/Immers. Zeer terecht in mijn ogen. Dat zijn ook de duo's die het meest constant op topniveau hebben gepresteerd het laatste jaar en ook de duo's met de hoogste pieken. In vorm kunnen zij van elk team winnen, bij Brouwer/Meeuwsen is dat niet meer het geval.
En een wereldtitel, al moeten we daarvoor terug naar 2013. Hele mooie carrière tot nu toe, maar die andere twee koppels zijn dit (kalender)jaar écht veel beter geworden. Dus heel fijn dat we de sterksten afvaardigen en niet een team dat in 2023 redelijk goed was, maar dit seizoen helemaal niet.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nouja, het is niet alsof ze nog een medaille zouden gaan pakken. Maar wel de enige met een Olympische medaille op zak, dat staat toch maar mooi op het CV.
Was dat ook het team dat eerst gekwalificeerd was, maar wat niet waar bleek te zijn?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef Szura het volgende:
Mannenteam boogschieten niet gekwalificeerd, fail
Sukkelaars. Dat is wel een pijnlijke, voornamelijk omdat je individueel met Wijler of Roos echt wel kansen had maar nu mag er maar 1.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef Szura het volgende:
Heel zonde jaquote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sukkelaars. Dat is wel een pijnlijke, voornamelijk omdat je individueel met Wijler of Roos echt wel kansen had maar nu mag er maar 1.
Verliezen van België is natuurlijk ook ontzettend matig, dus het is absoluut verdiend. Maar ja, het is ook wel gewoon matig voor drie individueel prima schutters om zich steevast niet te kwalificeren.
Jammer. Leuke Olympische sport.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef Szura het volgende:
We hebben wel de dames, en Wijler heeft zich indivueel ook geplaatst. Kunnen dus ook nog het mixed team halen. Wel jammer dat je 2 heren mist, bovendien maken de dames eigenlijk weinig kans op de Spelen.quote:
Was dat 2 spelen geleden die spannende halve finale individueel ?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
We hebben wel de dames, en Wijler heeft zich indivueel ook geplaatst. Kunnen dus ook nog het mixed team halen. Wel jammer dat je 2 heren mist, bovendien maken de dames eigenlijk weinig kans op de Spelen.
In 2012 en 2016 werden WE 4e bij het individueel voor heren. Herenteam werd afgelopen editie 4e. Toen haalden we individueel helaas niet eens de finaledag. Mixed team pakte natuurlijk zilver in Tokio.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Was dat 2 spelen geleden die spannende halve finale individueel ?
Ik haal dingen door elkaar. Het verbaasde me hoe leuk als kijksport het is.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In 2012 en 2016 werden WE 4e bij het individueel voor heren. Herenteam werd afgelopen editie 4e. Toen haalden we individueel helaas niet eens de finaledag. Mixed team pakte natuurlijk zilver in Tokio.
Het huidige setsysteem is een gouden greep jaquote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik haal dingen door elkaar. Het verbaasde me hoe leuk als kijksport het is.
Ik las dat ze ook nog via de wereldranglijst kunnen gaan? Of is dat onrealistisch?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het huidige setsysteem is een gouden greep ja
Die plekken gaan naar India en China.quote:Op zondag 16 juni 2024 06:16 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik las dat ze ook nog via de wereldranglijst kunnen gaan? Of is dat onrealistisch?
Dat was al een tijdlang onmogelijkquote:Op zondag 16 juni 2024 06:16 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik las dat ze ook nog via de wereldranglijst kunnen gaan? Of is dat onrealistisch?
Dit bedoel je?quote:Op zondag 16 juni 2024 08:46 schreef franklop het volgende:
Niet geheel verrassend dat de NOS de zaakjes niet op orde heeft wat dat betreft
quote:De Nederlandse mannen die meededen aan het EK, Gijs Broeksma, Senna Roos en Steve Wijler, hebben zich nog niet weten te plaatsen voor de Olympische Spelen. Zij krijgen daarvoor nog wel een kans op de World Cup in Antalya in juni.
Als de mannen dat toernooi winnen, of als ze genoeg weten te stijgen op de wereldranglijst, plaatsen ze zich alsnog voor Parijs.
https://nos.nl/artikel/25(...)or-olympische-spelen
Eerst, of op teletekst, stond alleen dat ze via wereldranglijst zich nog konden plaatsen.quote:
Nog steeds de gevolgen van Rick uit het team zetten.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef Szura het volgende:
Deze houding is wel zo frustrerend. Doet Zuid-Afrika volgens mij ook altijd, continentale quota gewoon weigeren. Doe dan gewoon niet mee inderdaad.quote:Op zondag 16 juni 2024 16:00 schreef Riofan83 het volgende:
Nederlandse beachvolleybalteam (Bröring/van Driel en Bekhuis/Piersma) winnt de Nations Cup door in de finale beide wedstrijden tegen Tsjechië te winnen. De winst levert een extra Olympisch ticket op voor Nederland.
Helaas heeft NOC*NSF als extra eis dat een team minstens één keer top 5 op een Elite 16-toernooi moet hebben behaald. Daar voldoen beide teams niet aan. Het kan bijna niet anders dat Nederland het ticket nu terug gaat geven. De vraag is dan wel waarom we überhaupt meededen aan dit landentoernooi?
Teruggeven van het ticket zou echt zonde zijn.quote:Op zondag 16 juni 2024 16:00 schreef Riofan83 het volgende:
Nederlandse beachvolleybalteam (Bröring/van Driel en Bekhuis/Piersma) winnt de Nations Cup door in de finale beide wedstrijden tegen Tsjechië te winnen. De winst levert een extra Olympisch ticket op voor Nederland.
Helaas heeft NOC*NSF als extra eis dat een team minstens één keer top 5 op een Elite 16-toernooi moet hebben behaald. Daar voldoen beide teams niet aan. Het kan bijna niet anders dat Nederland het ticket nu terug gaat geven. De vraag is dan wel waarom we überhaupt meededen aan dit landentoernooi?
Voor het verhaal.quote:Op zondag 16 juni 2024 16:00 schreef Riofan83 het volgende:
Scheelt weer kijken naar 20 valpartijenquote:
quote:Hij zal zijn grote droom nooit kunnen waarmaken: 18-jarige zeiler overlijdt vlak voor debuut op Olympische Spelen
Jackson James Rice, die zich voor de Olympische Spelen had geplaatst in de zeildiscipline kitefoilen, is afgelopen weekend op amper achttienjarige leeftijd om het leven gekomen bij een duikongeval. Dat heeft zijn familie in Tonga intussen bevestigd.
De tragedie gebeurde zaterdag nabij het eiland Ha’apai toen Rice tijdens het duiken het bewustzijn verloor na een plotse black-out. Pogingen om hem te reanimeren waren tevergeefs.
De tiener had zich eind vorig jaar tijdens een regatta in Australië gekwalificeerd voor de Spelen. De in Amerika geboren Rice zou in Marseille de kleuren van Tonga verdedigen in de nieuwe olympische discipline kitefoilen. Daarbij staan surfers op een kleine plank en laten zich voorttrekken door een kite (vliegzeil).
Had zich overigens niet voor de Spelen geplaatst (geen idee waarom internationale media dat overal schrijven, Nieuw-Zeeland pakte het startbewijs op het evenement waar hij het kon halen), maar dat maakt het uiteraard verder niet minder triestquote:
"We zijn geen filantropische instelling", groetjes NOC*NSFquote:Op zondag 16 juni 2024 23:51 schreef TheArt het volgende:
Piersma en Bekhuis zijn sowieso de laatste tijd goed bezig en gezien het potentieel van ze zou het in mijn ogen gewoon logisch zijn om ze te sturen.
quote:De kansen van beachvolleybalster Wies Bekhuis op deelname aan de Olympische Spelen zijn aanzienlijk kleiner geworden. De 22-jarige Tubbergse vreest het slachtoffer te worden van het selectiebeleid en overweegt een advocaat in te huren. „Er wordt een schimmig spel gespeeld.”
De zon scheen onlangs volop voor Wies Bekhuis. De Tubbergse beachvolleybalster won samen met haar speelpartner Brecht Piersma in Letland de finale van de Nations Cup. Ook het duo Kirsten Bröring en Emi van Driel deed mee aan deze landenwedstrijd. Met de zege van Nederland, behaald door de vier samen, werd voldaan aan de internationale kwalificatie-eis voor een olympisch ticket. Maar het is niet Bekhuis, die nu mag dromen over meedoen aan het beachtoernooi onder de Eiffeltoren. De bond heeft de Twentse laten weten een voorkeur te hebben voor het duo Piersma/Van Driel.
(...) https://www.tubantia.nl/t(...)espolitiek~ad0d7af7/
Vanwaar de voorkeur van de bond ?quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:44 schreef borisz het volgende:
Juridisch gedoe op komst. Ditmaal niet bij de judobond maar Nevobo.
Maar eerst moet NOC besluiten het team wel toe te laten idd.
[..]
Intern selectiedocumentquote:
quote:Dit document schrijft voor dat wanneer Nederland zich via de Nations Cup plaatst voor de Olympische Spelen, deze plaats toegewezen wordt aan het team dat het hoogste staat op de olympische ranglijst. Deze ranking is op 10 juni 2024 gesloten. Op dat moment zag de ranking er voor de betreffende teams als volgt uit: Van Driel/Piersma: zes gespeelde toernooien en 2160 punten. Piersma/Bekhuis met twee gespeelde toernooien en 760 punten. Nevobo heeft dit interne selectiedocument voorgelegd aan haar huisjurist en die kwam tot de conclusie dat de volgorde zoals hier beschreven leidend is. Om die reden heeft Nevobo ervoor gekozen om het team Emi van Driel/Brecht Piersma voor te dragen bij NOC*NSF. Op dit moment is nog niet duidelijk of NOC*NSF deze voordracht over zal nemen.”
Zag geen OS Zwemtopicquote:Amerikaanse zwemmer Dressel kan olympische titel 100 meter vrij niet verdedigen
De Amerikaan Caeleb Dressel kan zijn olympische titel op de 100 meter vrije slag op de Spelen in Parijs volgende maand niet verdedigen.
Bij het olympisch kwalificatietoernooi in Indianapolis eindigde de zevenvoudig olympisch kampioen op het koningsnummer op de derde plaats. Alleen de nummers één en twee, Chris Guiliano en Jack Alexy, plaatsten zich voor Parijs.
Lijkt me een vrij logisch verhaal eigenlijk, nog even los van het sentiment van de individuele sporterquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |